Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
191
Onko kukaan viritellyt Xiaomi Mi Scooter Pro 2:ta? Youtubessa on paljon erillaisia videoita onko kellään luotettavia tietoja mitä sille pitää tehdä ja mistä ladata tiedostoja?
Vaikkapa tuolta: ScooterHacking.org :: Pro 2 CFW Builder

Pro ykkösen kun joskus flässäsin, muutin vain max nopeuden ja kruisen aktivoitumisajan kahteen sekuntiin

Presets- kohdassa on muutama keitos valmiina, niitähän ehkä kannattaa kokeilla? Hyvä tietty muistaa tämä disclaimer:

Although we have tested these presets, there are no guarantees that they will not break your scooter.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
350
En ole muulla ajanut kun tällä nyt muutamia kertoja ja tosiaan tuo kaasu on kyllä surkea, en tiedä onko tyypillistä sähköskooteille. Reagoi viiveellä ja muutenkin tuntuu, että se "portaaton säätö" konvertoituu oikeasti varmaan neljään eri tehotasoon. Kyllähän tuon kanssa nyt elää kun tottuu ja nyt kun tietää, että kaasun voi kyllä lämästä suoraan pohjaan ilman katastrofia. Aluksi nimittäin vähän ihmetytti kun keula nousi maasta...

Mutta miten ihmeessä nämä vehkeet saa lukittua? Tässä ei ole mitään kohtaa mistä saisi järkevästi lukittua niin, että kyseinen paikka ei ole suht helposti purettavissa irti. Jarrulevylukonkin kanssa vehkeen voi heittää 10 sekunnissa autonperään.


Kyseessä Inokim OXO
Tuolta tilasinkin.
Vielä vaikea sanoa mitä mieltä mutta hurjanolonen peli, peukalokaasu on hieman pitkällä, muuta valitettavaa ei tällä hetkellä ole.
Täytyy sanoa todella huikea iskunvaimennus, vaikka olin ninebottiini (g30) asentanut 3rd party iskarit eteen ja taakse, niin kyllä tässä on ihan eritason vaimennukset käytössä.

Pitäs riittää myös toi akku vähä pidemmällekkin kaljanhaku reissulle ;)


Löytyy kyllä ihan kokopitkä arvostelukin..

Oli pakko hommata kunnon peli kun ninebotilla tullut jo 2000km täyteen vuodessa, niin parempi sit hommata ihan aikuisten laite.
Ninebotissa ei tosin mitään vikaa ja hyvin toimii vieläkin, ei kertaakaan ole renkaatkaan puhjenneet.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 866
Olen yrittänyt välttää ajoa vajaalla paineella eli myös suositellulla paineella. Pitäähän nyt realistisesti aikuisella olla yli 3 bar potkulaudan 10" renkailla ja niiden kestää 4. 8,5" ei teoriassakaan toimi kuin lapsilla ellei umpipyörä, ja silloin nykyisellä tienpidolla venäläisittäin haetaan vahinkoa.

E: tai no siis läskillä tai kuten täällä jotkut katsovat sopivaksi.
Jaa... Ihan käytännössä se pari tonnia rullattu 8,5" ilmarenkailla. En oikein tiedä, miksi ei olisi toiminut.
Kuoppia taas riittää siihen kokoon asti, että fillarillakin saa olla varovainen. Ei auta se 8,5" -> 10" kyllä kovinkaan suuresti vaikka toki noissa kokoluokissa selkeä ero onkin.

Ja kyllä ne pari itsellä rikki mennyttä on rikki saatu ihan muulla, kuin paineella. Taitaa olla 3,7 tällä hetkellä ja kuten @living_death totesikin, paremmin kulkee kun on painetta ja vajaus tuntuu varsin nopeasti.
Samaten sen voi kyllä kuitata, että aika usein on paineet hyvä tarkistaa. Omasta mielestäni pari viikkoa on maksimi, mitä voi jättää tarkastamiseen väliä. Ja jos edellinen on helteellä, on syytä kyllä heti kun viilenee reilummin. Viikko-pari itsellä tuo väli tarkistella pl. jos tulee olo "oiskohan vajaa".
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 180
Jaa... Ihan käytännössä se pari tonnia rullattu 8,5" ilmarenkailla. En oikein tiedä, miksi ei olisi toiminut.
Kuoppia taas riittää siihen kokoon asti, että fillarillakin saa olla varovainen. Ei auta se 8,5" -> 10" kyllä kovinkaan suuresti vaikka toki noissa kokoluokissa selkeä ero onkin.
Kirjoitin näköjään känniä eikä se meinannut aueta oikein itsellenikään. Tarkoitti, että pienempi yleinen rengas on mielestäni varsin marginaalinen kovaan käyttöön yleensä. Tosin niin on moni muukin skuuttien osa.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
437
Jos määritellään suunnilleen tietty budjetti ja haetaan myös käytettyä, kyseeseen tulee tietysti laajempi valikoima kuin uusissa olisi. En yleensä erityisesti ole (hinnan takia) suositellut vanhaa Augmenttia ellei se ole juuri ominaisuuksiltaan kaivattu. Kuitenkin jos hintataso sattuu samoihin ja verrantona on Xiaomi Pro ja tätä heikommat, se on vähintään tasavertainen vaihtoehto, joskin vain oletuksella ettei viritettävyyttä toivota. Siispä menisin hinnan ja saatavuuden mukaan näiden vaihtoehtojen välillä. Saisikohan HX X8 yllättäen jostain kätevästi järkihintaan ihan ei-Augmentina? Onhan niitä aina jostain Alista saanut ja keväällä Viron Rimistä 350€. En siis yllättyisi vaikka joku Puuilo tms. romukauppa myisi erän Suomessakin. Onhan kaikenlaista huonoakin merkitöntä halpista tuotu pikavoiton toivossa. :think:

Augmentista olisi tietysti tavallistakin enemmän syytä löytyä paperia, että se on oikeasti oma.

Enkö nyt anna mitään "vahvaa suositusta omalle", vaan muistutan yhtenä vaihtoehtona, jota en moiti. Lunastettuja Augmenteja on tälläkin foorumilla muistaakseni myyty tai ainakin tarjottu.
Kyllähän sitä hiukan muokkaamismahdollisuuksia saisi olla :asif:
Ja kyllä ainakin itselle käytettykin kelpaa, ei ole niin pilkunpäälle
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 180
Kyllähän sitä hiukan muokkaamismahdollisuuksia saisi olla :asif:
Sitten Augment ja muut X8-potkulaudat voi sulkea pois. Niissähän ainoa tunnettu "viritys" ilman raudan vaihtamista on nopeusrajoittimen poisto. Senkin onnistuminen riippuu siitä, onko yksilössä valikoissa ko. asetus näkyvissä - ainakin vanhoissa Augmenteissa ainakin oli, sovelluksen uhattiin kai tekevän siitä lopun. Tämän virityksen tuloksenakin on vain noin 30 km/h huippunopeus korkealla varaustasolla, ja tämä ei paljon auta tehon pysyessä samana, lyhentää vain hieman toimintamatkaa. Rullaa muuten alamäkeen rajoitettunakin yli maksiminopeutensa kunhan vapauttaa kaasuvivun, vähänkin kaasua painaen jarruttelee pyrkien pitämään 25 km/h. Toisin sanoen viimeisen päälle laillinen toimintatapa ilman ihmisten kiusaamista. :love2:
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Ninebot Max G30 E II kun ei ole sitä vakionopeuden säädintä, niin saiko sen vaihtamalla regionia? mihin?
Kumppani ei halua mitää fläshää.
vaihtuuko siin nopeuskin kun vaihtaa regionia?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 180
Ninebot Max G30 E II kun ei ole sitä vakionopeuden säädintä, niin saiko sen vaihtamalla regionia? mihin?
Kumppani ei halua mitää fläshää.
vaihtuuko siin nopeuskin kun vaihtaa regionia?
E II koskien en tiedä, mutta G30 ja P ja D osalta kyllä vaihtuu. Skuutti ei käsittääkseni tiedä mikä versio se on mistään muusta kuin aluekohtaisesta sarjanumerosta. Samalla vaihtuu mm. nopeus(20, 25, 30) ja valojen toimintatapa. Ilmeisesti myös vakionopeussäädin, koska G30D:ssä näkyy toimivan kun on ensin vaihdettu "US" ja sitten Ninebot-sovelluksen asetuksista "cruise control" päälle.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
437
Tuli nyt sitten haettua xiaomi pro2 kun hyvällä hinnalla sai, mitäs softia tuolle löytyi
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
E II koskien en tiedä, mutta G30 ja P ja D osalta kyllä vaihtuu. Skuutti ei käsittääkseni tiedä mikä versio se on mistään muusta kuin aluekohtaisesta sarjanumerosta. Samalla vaihtuu mm. nopeus(20, 25, 30) ja valojen toimintatapa. Ilmeisesti myös vakionopeussäädin, koska G30D:ssä näkyy toimivan kun on ensin vaihdettu "US" ja sitten Ninebot-sovelluksen asetuksista "cruise control" päälle.
Joo ei mitää käryä noist E ja D ym eroista.
Pystyyks regionia vaihtaa miten lystää?
eli ilmeisesti US kun vaihtaa niin nopeus ois 30km/h ja tuo cruise tulis, kiitos.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Noniiiin.... Eli... paras lauta alle 1000e... E-way E600Max pöllittiin tänään joukkopahoinpitelyn yhteydessä ja uutta pitäisi miettiä. Tehoa ja kantomatkaa haussa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 180
Joo ei mitää käryä noist E ja D ym eroista.
Pystyyks regionia vaihtaa miten lystää?
eli ilmeisesti US kun vaihtaa niin nopeus ois 30km/h ja tuo cruise tulis, kiitos.
Joo, siis näiden vanhojen mallien välillä tiedän vaihtuvan heittämällä, uusista en tiedä tunnistuuko samana laitteena. D on fyysisesti hieman erilainen mutta aluevaihdon jälkeen ei tiedä sitä. Samoin D on teholtaan rajoitettu eri tasolle kuin muut versiot, eli käsittääkseni vakiona 250/500 vs. 350/700.

Sikäli kun aluevaihto onnistuu, ominaisuudet muuttuvat samassa paketissa. Eihän sekään varsinaisesti takuuehtojen mukaista ole, joten en tiedä miksi joku teknisesti vähemmän perehtynyt nimenomaan firmismodausta mutta haluaa vaihtaa aluetta. Mielestäni lähinnä ristiriitaista. Lautaahan saisi viritettyä laillisuuden säilyttäen firmispäivityksellä ja samalla twiikattua muut asetukset kuntoon. "Region US" on periaatteessa laiton muutos, vaikka kevyemmältä kuulostaakin.

Minua ainakin enemmän stressaisi ajoneuvorikkomus, rattijuopumus, ajo-oikeutetta ajo ja mahdollinen kuusinumeroinen vahingonkorvausvastuu kuin joku hieman toista tapaa ilmeisempi 600 euron vehkeen takuun menetyksen mahdollisuus. Kyllä niitä ilman takuutakin saa korjattua, pikkurahaa.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Joo, siis näiden vanhojen mallien välillä tiedän vaihtuvan heittämällä, uusista en tiedä tunnistuuko samana laitteena. D on fyysisesti hieman erilainen mutta aluevaihdon jälkeen ei tiedä sitä. Samoin D on teholtaan rajoitettu eri tasolle kuin muut versiot, eli käsittääkseni vakiona 250/500 vs. 350/700.

Sikäli kun aluevaihto onnistuu, ominaisuudet muuttuvat samassa paketissa. Eihän sekään varsinaisesti takuuehtojen mukaista ole, joten en tiedä miksi joku teknisesti vähemmän perehtynyt nimenomaan firmismodausta mutta haluaa vaihtaa aluetta. Mielestäni lähinnä ristiriitaista. Lautaahan saisi viritettyä laillisuuden säilyttäen firmispäivityksellä ja samalla twiikattua muut asetukset kuntoon. "Region US" on periaatteessa laiton muutos, vaikka kevyemmältä kuulostaakin.

Minua ainakin enemmän stressaisi ajoneuvorikkomus, rattijuopumus, ajo-oikeutetta ajo ja mahdollinen kuusinumeroinen vahingonkorvausvastuu kuin joku hieman toista tapaa ilmeisempi 600 euron vehkeen takuun menetyksen mahdollisuus. Kyllä niitä ilman takuutakin saa korjattua, pikkurahaa.
Kiinnostusta ei ole ajella ylinopeutta, tuskin kumppani tarvitsee ja rohkenee edes, lähinnä tuo cruise olisi kiva, ja se kun on ilmeisesti salittu suomessa niin en ymmärrä miksi tuossa versiossa se pirun Cruise on poissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 180
Kiinnostusta ei ole ajella ylinopeutta, tuskin kumppani tarvitsee ja rohkenee edes, lähinnä tuo cruise olisi kiva, ja se kun on ilmeisesti salittu suomessa niin en ymmärrä miksi tuossa versiossa se pirun Cruise on poissa.
Sehän on ihan sama ajeleeko ylinopeutta, eikä niinkään ole väliksi silläkään, ajaako vahingon sattuessa vähän ylinopeutta. Sen sijaan se, kulkeeko ajoneuvo liian kovaa moottorivoimalla, on tärkeää. Se tekee eron polkupyörään rinnastuvan kevyen EV:n ja moottoriajoneuvon välillä. Toki 30 tai 28 saattaa mennä toleranssiin kuten vastaava ylitys mopossa menisi. En kuitenkaan lähtisi kokeilemaan. Pahin skenaario jopa ilman omaa syytä on tasoa "pallit alasimelle". Siksi neuvon varovaisuuteen.

Liikennevakuutuksen hyvikemaksun unohdin aiemmasta listasta.

Eikä se pienen tottumuksen jälkeen ole rohkeuskysymys. Monesti on tullut alamäkeen vapaarullattua vahingossa tai huomaamatta noin 40 km/h laillisella vehkeellä. Ei se tunnu missään jos on tottunut kännimopoilija, ajoneuvo on hyvässä kunnossa, tie on tasainen eikä ole tarvetta jarruttaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 180
Tuli nyt sitten haettua xiaomi pro2 kun hyvällä hinnalla sai, mitäs softia tuolle löytyi
Tunnetuin on kai Xiaoflasher, kai se myös Pro 2 tukee. Virran lisäämisessä kannattaa olla varovainen eikä tavoitella edes mitään laillista maksimia. Nopeutta voi lisätä myös rikkomatta lakia, ja virtaa voi lisätä lisäämättä nopeutta.

Muista tarkistaa rengaspaine, ruuvien ja taittomekanismin kireys ja mekaanisen jarrun kunto sekä vapaaliike.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Ei helvetti... kurjaa D: järkyttävää toimintaa taas ihmisiltä. mispäin maailmaa tää tapahtu? niin osaa varoo.
Helsingissähän moinen. En viitsi sijainteihin mennä mutta yksi kävi suoraan kiinni ja muut liittyivät hupiin mukaan kun olin vetämässä päätekijää lukolla maahan.

Mutta niin. Kun saan vakuutusyhtiön korvaukset yms niin mitäs lautaa lähtisitte suosittelemaan tuohon 1000e paikkeille. Tehoa pitäisi olla ja pitäisi saada lauta joka on laillinen mutta mitä rajumpaa käyttöä kestää niin sen parempi. Takuu pitää olla Suomeen ns tunnettuun puljuun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 180
Noniiiin.... Eli... paras lauta alle 1000e... E-way E600Max pöllittiin tänään joukkopahoinpitelyn yhteydessä ja uutta pitäisi miettiä. Tehoa ja kantomatkaa haussa.
Hyi saatana. Keskeneräisiä asioitahan ei yleensä kannata julkisesti kommentoida edes pseudonyymisti, mutta olethan kunnossa? Eikös siitä ajolupalekuristakin ollut puhetta äskettäin. :woot:
Ei helvetti... kurjaa D: järkyttävää toimintaa taas ihmisiltä. mispäin maailmaa tää tapahtu? niin osaa varoo.
Eipä tuollaisia ihmisiksi voi sanoa, mutta noin voi käydä ihan missä tahansa vaikka Suomessa harvinaista onkin. Etenkin känniläisiä kohdatessa ja jengiytyneillä alueilla, jossain määrin missä tahansa narkkarilähiössä tai kaupunkikeskustassa.

Lähinnä välttäminen tarkoittaa yleistä järkeä eikä postinumeroaluetta. Tietysti sitäkin kannattaa miettiä, mihin aikaan paikkaan X on turvallista yksin aseettomana mennä ilman auton peltikuorta tai moottoripyörän kiihtyvyyttä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Hyi saatana. Keskeneräisiä asioitahan ei yleensä kannata julkisesti kommentoida edes pseudonyymisti, mutta olethan kunnossa? Eikös siitä ajolupalekuristakin ollut puhetta äskettäin. :woot:

Eipä tuollaisia ihmisiksi voi sanoa, mutta noin voi käydä ihan missä tahansa vaikka Suomessa harvinaista onkin. Etenkin känniläisiä kohdatessa ja jengiytyneillä alueilla, jossain määrin missä tahansa narkkarilähiössä tai kaupunkikeskustassa.

Lähinnä välttäminen tarkoittaa yleistä järkeä eikä postinumeroaluetta. Tietysti sitäkin kannattaa miettiä, mihin aikaan paikkaan X on turvallista yksin aseettomana mennä ilman auton peltikuorta tai moottoripyörän kiihtyvyyttä.
Juu onneksi oli vielä kypärä päässä kun laudalla tulin paikalle (röökipaikka). Muuten olisi voinut käydä pahemmin. Sen verran sateli iskua päähän mutta sain pidettyä naaman suojassa ja lyönnyt osuivat kahta lukuunottamatta kypärään (voi muuten olla käsi hiukan arka kun hakkannyt kypärän kovaa muovikuorta :D:D).
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Noniiiin.... Eli... paras lauta alle 1000e... E-way E600Max pöllittiin tänään joukkopahoinpitelyn yhteydessä ja uutta pitäisi miettiä. Tehoa ja kantomatkaa haussa.
Melkoista meininkiä. Mutta jos itse saisin nyt valita E600 Maxin tilalle niin ostaisin Zero 10 tai Inokim OX. Valitettavasti kumpikin taitaa pyöri 1200-1300e tienoilla. Zero 9 lähtee about 800e hintaan. Odottelen syksyyn ja ajan tolla E600 Maxilla tämän kesän jos sit lähtis syksyllä jotain hyvillä tarjouksilla niin on ensi kesälle kunnon peli.

Mutta kerro ihmeessä mihin päädyt. Voi olla sit jopa minunkin valinta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 180
lyönnyt osuivat kahta lukuunottamatta kypärään (voi muuten olla käsi hiukan arka kun hakkannyt kypärän kovaa muovikuorta :D:D).
Pitäisi varmaan urbaanikäyttöön kehittää jotain ikävällä pistelevällä ja kenties pippurisella karkealla kuorrutuksella varustettuja BMX-kypäriä. Ei silti mitään vaarallista, jotta ei telo itseään tai joudu vastuuseen jostain vahingosta. Onhan niitä koiran suojaliivejäkin, jotka sattuvat purevaa villieläintä ikeniin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Melkoista meininkiä. Mutta jos itse saisin nyt valita E600 Maxin tilalle niin ostaisin Zero 10 tai Inokim OX. Valitettavasti kumpikin taitaa pyöri 1200-1300e tienoilla. Zero 9 lähtee about 800e hintaan.
Mistäs noita saisi halvimmalla? Tai pääsisi spekseiihin tutustumaan? Vähän kupoli pihalla niin ei oikein googlettelu kiinnosta tässä välissä.

Lisätarkennus, laillinen laillinen ja pitäisi vettäkin kestää. Pakko välillä ajaa sateessa. Lisänä JOS mahdollista niin sellainen että saisi raahattua neljänteen kerrokseen. E-way nousi semi nätisti kantaen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 180
Juu onneksi oli vielä kypärä päässä kun laudalla tulin paikalle (röökipaikka). Muuten olisi voinut käydä pahemmin. Sen verran sateli iskua päähän mutta sain pidettyä naaman suojassa ja lyönnyt osuivat kahta lukuunottamatta kypärään
Kannattaa muuten sitten hankkia asianajaja, jos on vähänkään epäselvyyttä. Jo asianomistajanakin, mutta ehdottomasti ja välittömästi jos joutuu kuultavaksi epäiltynä tai yritetään hämäyksenä kuulla todistajana. On käynyt monelle huonosti ja useammalle meinannut käydä huonosti. Tämä demla-oikeuslaitos helposti leipoo uhrille tuomion. Oikeutettuakaan voimankäyttöä ei kannata myöntää missään ellei ole valehtelua välttääkseen pakko. Siksikin aina lakimies mukaan eikä mitään kommenttia mihinkään ellei taitava lakimies suosittele.

Sukulaismies aikanaan joutui kolmen narkkarin ryöstämäksi, tai siis yritys. Kaksi näistä oli jotenkin kompastunut niin pahasti, että joutuivat hakeutumaan kipsattavaksi. Poliisi aloitti asian kuulustelemalla uhria epäiltynä poloisten hakkaamisesta. Tuurilla vältti demlakohtalon ja konnat saivat rankkua. Oli lähellä loppua elämä moitteettomana kansalaisena.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Mistäs noita saisi halvimmalla? Tai pääsisi spekseiihin tutustumaan? Vähän kupoli pihalla niin ei oikein googlettelu kiinnosta tässä välissä.

Lisätarkennus, laillinen laillinen ja pitäisi vettäkin kestää. Pakko välillä ajaa sateessa. Lisänä JOS mahdollista niin sellainen että saisi raahattua neljänteen kerrokseen. E-way nousi semi nätisti kantaen.
En nyt sit äkkiä osaa sanoa miten laillisuus tulkitaan. mut noi kummatkin pystyy rajoittamaan 25km/h.

Tässä on käytännössä saman kokoluokan akku n. 600Wh kuin E600 Max ja tehoa hiukan enemmän. Paino kylläkin 25kg et muutama lisäkilo tulee.

Tässä kolmanneksen isompi akku kuin E600 Max n. 900Wh. Teho käytännössä maksimit 1000W jotta lailinen. Myöskin paino on saatu pidettyä kurissa eli 20kg. Tätä viittii jo kantaa muutamat raput.

Näin äkkiä katsottuna itsellä valinta kohdistuisi Zero 10 mut ainakin tuolta se on loppu. Eikä tietoa koska saavat lisää.

Edit.
Näköjään 20% tarjous tuolla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
En nyt sit äkkiä osaa sanoa miten laillisuus tulkitaan. mut noi kummatkin pystyy rajoittamaan 25km/h.

Tässä on käytännössä saman kokoluokan akku n. 600Wh kuin E600 Max ja tehoa hiukan enemmän. Paino kylläkin 25kg et muutama lisäkilo tulee.

Tässä kolmanneksen isompi akku kuin E600 Max n. 900Wh. Teho käytännössä maksimit 1000W jotta lailinen. Myöskin paino on saatu pidettyä kurissa eli 20kg. Tätä viittii jo kantaa muutamat raput.

Näin äkkiä katsottuna itsellä valinta kohdistuisi Zero 10 mut ainakin tuolta se on loppu. Eikä tietoa koska saavat lisää.

Edit.
Näköjään 20% tarjous tuolla.
Rajoitus niin ettei ole esim D mode napista sportille ja kulkee yli 25kmh. Ns ratsia kestävä rajoitin. Onko suositella jotain tiettyä liikettä mistä tilata että takuu toimisi mahd hyvin?

@Tonnin Seteli on tiedossa ja raporttien teko enemmän kuin tuttua ja sanavalinnat hallussa monta lakimiestä paremmin :p. Plus en rehellisesti tehnyt mitään edes etäisesti rikokseen viittaavaa tai minkä voisi kukaan niin tulkita.

Edit: Noista ehdotetuista puuttuu olennaisesti tuo vedenpitävyys ja takuu menee heti jos kastuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Ei pitäisi lueskella arvosteluja sun muuta. Tuli tilattua Zero 10 joten E-Wau E600 Max lähtee sopihintaan joku kaunis päivä kunhan uusi hankinta kotiutuu. Toivottavasti jo perjantaiksi kun oli varastossa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Ei pitäisi lueskella arvosteluja sun muuta. Tuli tilattua Zero 10 joten E-Wau E600 Max lähtee sopihintaan joku kaunis päivä kunhan uusi hankinta kotiutuu. Toivottavasti jo perjantaiksi kun oli varastossa.
Mitä meinasit tehdä tuon vesitiiviyden kanssa? Ei oikein viitsisi alkaa kokeilla onnea tuon kanssa jos sade yllättää.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Mitä meinasit tehdä tuon vesitiiviyden kanssa? Ei oikein viitsisi alkaa kokeilla onnea tuon kanssa jos sade yllättää.
En tiedä onko mikään lauta oikeasti kunnolla vesitiivis. Eiköhän kaikki vähän paremmat kestä samanverran sadetta. En lätäkköihin ja kaatosateessa ajais. Muutenkin tykkään ajella vain kauniina päivänä
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
En tiedä onko mikään lauta oikeasti kunnolla vesitiivis. Eiköhän kaikki vähän paremmat kestä samanverran sadetta. En lätäkköihin ja kaatosateessa ajais. Muutenkin tykkään ajella vain kauniina päivänä
Itsellä kun tuo olisi se pää kulkine kunnes saa kortin takaisin ja sen jälkeen hupilaite niin niin.... Toisaalta jos kesän jaksaisi ajella sadetta varoen niin olisi enemmän hupia kun kortti sittenon... Valintoja valintoja.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Xiaomi mi m365 pro 2:

Sport: 27A
Drive: 23A
Eco: 15A

Onko nämä ampeerit hyvät? ScooterHackingUtility olisi halunnut laittaa Sport 55A, onko sellainen lukema huono olla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 180
Xiaomi mi m365 pro 2:

Sport: 27A
Drive: 23A
Eco: 15A

Onko nämä ampeerit hyvät? ScooterHackingUtility olisi halunnut laittaa Sport 55A, onko sellainen lukema huono olla?
En tiedä muuta sanoa, mutta tavallisestihan käytännössä aina ajetaan sportilla. Kaasua ei ole pakko painaa pohjaan. Hyötyä moodeista on vasta jos samalla teholla ja huippunopeudella saa esimerkiksi eri kaasun vasteen tai moottorijarrun.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
437
Xiaomi mi m365 pro 2:

Sport: 27A
Drive: 23A
Eco: 15A

Onko nämä ampeerit hyvät? ScooterHackingUtility olisi halunnut laittaa Sport 55A, onko sellainen lukema huono olla?
Mitä Luin netistä, alemmat voi jättää ihan vakioksi, ne jotain absoluuttisia max arvoja, ylemmät on niitä mitkä vaikuttaa ns. todellisiin arvoihin.

Omaan heitin sportille 30A & m365 softan mukaan, oli max arvo tasan 840w
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Nyt on uus lauta pöllityn E600 Maxin tilalla. E-Scootista hain Minimotors Futecher Gun Pron. 52v 800w (1760w piikki) huiput mallia liikaa (sisällä kaapeli minkä liittämällä on fyysinen 25kmh), rummut edessä ja takana ja jousitus joka on tasapainossa etupää takapää suhteessa. Rangea luvataan 65-75km. Miinusta pienistä 8" renkaista. Oletin ulkonäön perusteella olevan kunnon lelu mutta tuntui prkl tukevammalta kuin osa isommista malleista. Ja etenkin kanttarilta alas tullessa tuo jousituksen ja renkaiden yhteistoiminta oli mallia silkinpehmeä lasku ilman jousien pohjaamista.

Havaintoja 27km kotimatkalla. Akku oli lähtiessä 56% ja kotipihalla näyttää hetken seisonnan jälkeen 25%. Jarrut helvetin herkät ja abs:n kanssa saa olla oikeasti varuillaan kun jarruttaa nopeasti. Kyyti vähän pintakova (silti parempi kuin E600 tai Xiaomi M365 Pro) mutta ottaa isommat töyssyt todella hallitusti. Mekaanisesti jämäkkä. Rgb:tä enemmän kuin prebuild pelikoneessa (saa pois kaukosäätimellä). Semi kannettava (20kg paino). Ajovaloilla ei todnäk tee mitään mutta täyttävätpä pykälät. Erillinen valo sitten stongalle. Saa oikein valmistajan ohjeiden mukaan tiivistää silikonilla jos haluaa. Etuosan controller osan kannessa ainakin jo valmiina tiiviste. Lisättävä vielä että jo 100m koeajon aikana tottui kahteen jarruun ja ei ole perkele enää yhden jarrun laitteeseen paluuta. Kokeilin tuon jälkeen mallia missä oli vain yksi mekaaninen jarru (ja sekin takapyörällä) mutta parempi etujousitus. Ei tarvinnut miettiä montaa sekunttia ensimmäisen jarrutuksen jälkeen kumpi on olennaisempi.

Kokeilin noita Zero malleja 10, 10x yms malleja ja totesin että esim juurikin tuossa 10:ssä takajousitus on liian pehmeä ja etupää liian kova. Tuloksena että löi vitusti käsille isommissa pompuissa. Tuntuu että olivat rehdisti jouset ilman vaimennusta siinä missä tuo Minimotors tuntui omaavan ihan rehtiä vaimennustakin jousivoiman lisäksi (voi olla vain sattumalta sopiva paino jousille tms tms mutta omassa ajossa ihan eri tuntuma) Lisäksi teholla ei noissa tehnyt juuri mitään kun tuntuivat heräävän vasta 25kmh+ vauhdissa. Tuo oma todnäk pysyisi aika hyvin mukana 25kmh asti. Plus olivat legit möhköjä vs tuo suhteessa saatuihin hyötyihin.

20210616_164457.jpg

EDIT: Mukana tuli pienena hyvänä yksityiskohtana multitool jolla voi kiristää kaikki mutterit ja pultit laudassa. Lisäpisteet portaita kantaessa kantokahvasta vaikka ymmärtääkseni kestää myös pystyputkesta kantoa.

EDIT2: Yksi iso asia mikä vaikutti päätökseen oli myös että toisin kuin Zeroissa niin niiden rajoitin ei ole fyysinen eli rajoitin on teho, ei nopeusperusteinen. Eli tuossa Minimotorsissa tehot ovat halutessa täydet 100% mutta nopeus vain rajoittuu 25kmh nopeuteen vs aseta tehomäärä jolla lauta ei jaksa kulkea yli 25kmh kuten noissa Zeroissa esim.

EDIT3.: Ei muuten tosiaan ainakaan tarvitse miettiä meneekö tässä lokarit paskaksi. Alumiinia molemmat. Lisäksi bonuksena unohtui mainita että stonga on mallia tupet taittuvat kasaan eli helppo lastata esim autoon. Lisäksi pohjassa on metallia jonka varaan laudan etuosa laskeutuu kun laudan taittaa kasaan. Hyviä ideoita ja oikeastaan yksi osa joka on selkeästi heikompi kuin muut on taittomekanismin painaja jolla saa tuon vapautettua. Se on muovia. Jos tuo hajoaa lautaa ei saa kasaan/auki mutta parempi se kuin että jos paskoontuu niin taittuu kasaan itsestään.

Tuossa vielä speksit:
  • Malli: Futecher Gun Pro (52V, 20.8 AH)
  • Moottori: MAX 1760W, (nimellisteho 800W) BLDC HUB motor
  • Akku: 52V / 20.8Ah – 1081 Wh
  • Latausaika: 11 tuntia vakiolaturilla, 3 tuntia pikalaturilla
  • Toimintamatka: 75km (matka voi vaihdella kuljettajan painon, ajotilan, lämpötilan ja tieolosuhteiden mukaan).
  • Nopeus: 50 km/h (rajoitettavissa 25 km/h)
  • Nousukulma: 20° riippuen kuljettajan painosta ja lataustilasta.
  • Renkaat: 8″ umpikumi takana, 8″ tubeless edessä.
  • Jarrut: Rumpujarru edessä ja takana (sähköjarrut + ABS)
  • Jousitus: Etu- ja takajousitus.
  • Kantavuus: 120 kg
  • Paino 20,8 kg
  • Koko: (p, l, k) 1040 x 545 x 1160mm
  • Taitettu koko: (p, l, k) 1040 x 193 x 340mm
  • Tuotemateriaali: Alumiiniseosrunko (myös lokasuojat)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Onko nyt niin, että ninebotilla ja muilla ilmarenkailla suotavaa välttää hiekkatietä?
mietin et kuinka isot riskit on et puhkee rengas?
itsel ku on täyskumet niin en oo pistänyt ajatusta, kumppani nyt sai sen ninebot max g30e || niin pohdin uskallanko lähtee viemää kumppanii ajelulle reittiiin jossa kevyttä hiekkatietä, ei ihan sentää soraa kai.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Onko nyt niin, että ninebotilla ja muilla ilmarenkailla suotavaa välttää hiekkatietä?
mietin et kuinka isot riskit on et puhkee rengas?
itsel ku on täyskumet niin en oo pistänyt ajatusta, kumppani nyt sai sen ninebot max g30e || niin pohdin uskallanko lähtee viemää kumppanii ajelulle reittiiin jossa kevyttä hiekkatietä, ei ihan sentää soraa kai.
Käyttää järkeä vauhdin kanssa ja välttelee kovaa ajoa terävällä sepelillä niin ei pitäisi olla ongelmaa kunhan on paineet kunnossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 180
Painetta pääsee pois vaikka ei ajaisi.

Ei ole iso työ laittaa jalkapumpulla 2 kertaa viikossa ennen lähtöä paineet kohdilleen kotona.
Näinhän se on. 3-4 kk talvisäilytystauon aikana oli myös vajausta kaikissa, mutta tasaisemmin ja vähemmän. Luulin tarkastavani "usein", koska nyt on ajettu vain pätkiä eli alle 50 km edellisestä tarkastuksesta. Nyt tein kevään kolmannen täytön, ja havaitsin että Augmentissa oli jäljellä 2,7 molemmissa pyörissä. Samoin G30:n etupyörässä 2,5 mutta takana vain 1,7 (!).

En ihan tarkkaan muista, paljonko viimeksi laitoin mutta taisi olla 3,3 kaikkiin. Nyt laitoin 3,5. Asiaa tarkkaillessani laitan ehkä taas ensi kerralla taakse vähän enemmän.

Johtuisiko Ninebotin takarenkaan löydös siitä, että tubelessrenkailla ja takapyörällä painottuvalla ajajan painolla töyssyt ja reunakiven ylitykset hierovat sisärenkaattoman kumin tiiviyttä ja tapahtuu tämän vuoksi enemmän vuotoa? Sisäkumillisessa taas vuotaisi vain ajan ja ajomäärän mukaan ottamatta niin kantaa kuormitukseen. :hmm: Senhän hyvinkin ymmärrän, että noin pienellä tilavuudella ja kuitenkin kohtalaisella paineella hyvänlaatuinen pikku vuoto on paljon nopeampaa kuin auton renkaassa. Tietysti vähäistä rengasvauriota tai venttiilivikaa ei voi sulkea pois, mutta katsellaan nyt.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Näinhän se on. 3-4 kk talvisäilytystauon aikana oli myös vajausta kaikissa, mutta tasaisemmin ja vähemmän. Luulin tarkastavani "usein", koska nyt on ajettu vain pätkiä eli alle 50 km edellisestä tarkastuksesta. Nyt tein kevään kolmannen täytön, ja havaitsin että Augmentissa oli jäljellä 2,7 molemmissa pyörissä. Samoin G30:n etupyörässä 2,5 mutta takana vain 1,7 (!).

En ihan tarkkaan muista, paljonko viimeksi laitoin mutta taisi olla 3,3 kaikkiin. Nyt laitoin 3,5. Asiaa tarkkaillessani laitan ehkä taas ensi kerralla taakse vähän enemmän.

Johtuisiko Ninebotin takarenkaan löydös siitä, että tubelessrenkailla ja takapyörällä painottuvalla ajajan painolla töyssyt ja reunakiven ylitykset hierovat sisärenkaattoman kumin tiiviyttä ja tapahtuu tämän vuoksi enemmän vuotoa? Sisäkumillisessa taas vuotaisi vain ajan ja ajomäärän mukaan ottamatta niin kantaa kuormitukseen. :hmm: Senhän hyvinkin ymmärrän, että noin pienellä tilavuudella ja kuitenkin kohtalaisella paineella hyvänlaatuinen pikku vuoto on paljon nopeampaa kuin auton renkaassa. Tietysti vähäistä rengasvauriota tai venttiilivikaa ei voi sulkea pois, mutta katsellaan nyt.
Sisäkumin kanssa puhkeamisen kanttareissa yms aiheuttaa usein se että sisäkumi jaa puristuksiin renkaan ja vanteen väliin aiheuttaen vaurioita (tässä ei lasketa pisto tai viiltovaurioita jotka eivät kovin yleisiä ole ainakaan fillarilla ajaessa jossa on ohuemmat ja huonommin suojatut renkaat kuin laudan renkaat) toisin kun taas tubeless on herkkä tosiaan tuolle kumin rypistymiselle. Jos kumi pääsee irtoamaan vanteen "beadilta" se vuotaa joko hetkellisesti tai pahimmillaan poksahtaa kokonaan pois vanteelta. Ja todennäköisesti tuon painopisteen vuoksi esim tuo uusi Minimotors minkä hain omaa ilmattoman renkaan takana ja ilmakumin edessä. Edessä kestää ja antaa joustoa mutta takana on jo jousitus joten rajumpaa käyttöä kestävä takarengas ei vituta niin.
 
Viimeksi muokattu:

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Piti ostaa vanhan M365: 1400km rinnalle uusi M365 pro2.. nyt talouteen tuleekin tällainen + talvirenkaat nastoilla. Ilmeisesti moottorit pitää avata ja lisätä vaseliinit väliin jotta kestää ajaa märällä, onko muuten lisättävä silikonia läpivienteihin tms?
Emmä ainakaa aijo lyödä mitään silikooneja väliin, kovaa ajoa vaan.. Toi on kuitenkin "roiskesuojattu", toki kyllähän se joku slovakki youtubessa suositteli lyömään vaseliiniä väliin.
Muutenkaa en viitti tehdä noita temppuja ihan vaan jos takuussa sit ihmetellään, toki voi aina sit lyödä kotivakuutukseen jos ei mee takuulla läpi.

En ole muulla ajanut kun tällä nyt muutamia kertoja ja tosiaan tuo kaasu on kyllä surkea, en tiedä onko tyypillistä sähköskooteille. Reagoi viiveellä ja muutenkin tuntuu, että se "portaaton säätö" konvertoituu oikeasti varmaan neljään eri tehotasoon. Kyllähän tuon kanssa nyt elää kun tottuu ja nyt kun tietää, että kaasun voi kyllä lämästä suoraan pohjaan ilman katastrofia. Aluksi nimittäin vähän ihmetytti kun keula nousi maasta...

Mutta miten ihmeessä nämä vehkeet saa lukittua? Tässä ei ole mitään kohtaa mistä saisi järkevästi lukittua niin, että kyseinen paikka ei ole suht helposti purettavissa irti. Jarrulevylukonkin kanssa vehkeen voi heittää 10 sekunnissa autonperään.
Ei ole tyypillistä, tyypillinen esim. ninebotille ja inokimille. Se on käytännössä turvallisempi kun ei lyö samantien itteään lentoon. Ongelmaksi inokimissa tulee ihan selkeästi hitaammilla vauhdeilla se kaasu on vähän sellanen "nykivä" eli ei pysty oikein kontrolloimaan alle 25km vauhteja paitsi pienemmällä vaihteella, mutta jos ajaa yhdellä moottorilla niin huomattavasti paremmin pelittää. Ite oon lyöny vaan rungosta tai jousituksesta kiinni, en kuitenkaa jättäis yötämyöten mihinkään kadunvarteen ja hommaa jarrulevylukko sellanen mikä pitää hirveetä mekkalaa.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Nyt on uus lauta pöllityn E600 Maxin tilalla. E-Scootista hain Minimotors Futecher Gun Pron. 52v 800w (1760w piikki) huiput mallia liikaa (sisällä kaapeli minkä liittämällä on fyysinen 25kmh), rummut edessä ja takana ja jousitus joka on tasapainossa etupää takapää suhteessa. Rangea luvataan 65-75km. Miinusta pienistä 8" renkaista. Oletin ulkonäön perusteella olevan kunnon lelu mutta tuntui prkl tukevammalta kuin osa isommista malleista. Ja etenkin kanttarilta alas tullessa tuo jousituksen ja renkaiden yhteistoiminta oli mallia silkinpehmeä lasku ilman jousien pohjaamista.
Onnittelut valinnasta ja olet jopa vähän kokeillut eri vaihtoehtoja. Itse vierastan niin tota 8” rengaskokoa ettei ole tullut kyseisiä laitteita katsottua. Oma zero 10 pitäisi tulla huomenna ja nyt jo kahden suusta tullut vähän risuja jousituksen suhteen et saas nähdä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 180
Ei ole tyypillistä, tyypillinen esim. ninebotille ja inokimille. Se on käytännössä turvallisempi kun ei lyö samantien itteään lentoon.
Joo, Ninebotin kaasun viive ja pehmennys on liiallinen ja lähes naurettava. Siihenkin tottuu, mutta onhan siitä oikeasti enemmän haittaa kuin hyötyä niin liioiteltuna. Samoin kickstartin kynnys on liian korkealla. Nämähän on kaikki mahdollista korjata custom-firmiksellä esimerkiksi Xiaoflasherilla, siis yhteensopivissa skuuteissa.

Tosin eikö se nyt kuitenkin ole ns. kuluttajaskuuteissa aika tyypillistä, että kaasu toimii kummallisella ja kuminauhamaisella tavalla? Käsittääkseni vakiosoftat usein ohjaavat moottoria jonkin muun algoritmin kuin suoraan virransäädön kautta, mutta niiden välillä on eroa siinä, miten laiskasti ja hitaasti moottori lähtee kunnolla vetämään.
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Onnittelut valinnasta ja olet jopa vähän kokeillut eri vaihtoehtoja. Itse vierastan niin tota 8” rengaskokoa ettei ole tullut kyseisiä laitteita katsottua. Oma zero 10 pitäisi tulla huomenna ja nyt jo kahden suusta tullut vähän risuja jousituksen suhteen et saas nähdä.
Joo usko pois. Melkein totesin jo liikkeessä etten edes vaivaudu kokeilemaan tuota minirenkaista lelua. Kävin sitten kuitenkin ja kanttarilta hypätessä n.30kmh vauhdeissa tuo vain laskeutui tasapainoisesti ja hallitusti ilman että löi stongaa käsille ja otti myös kanttareiden ylitykset paljon paremmin kuin Zero 10. Zero 10 meinaan oikeasti iski samassa paikassa samassa vauhdissa samalla tavalla hypätessä isosti näpeille kun perä sukelsi syvemmälle kuin keula ja stonga liikkui rajusti itseä kohti. Plus tuossa oli melkein pahimpana tuo että tehoa oli kyllä enemmän.... mutta oikeasti vasta 25-30kmh vauhdeissa kun moottori ns heräsi eloon. En tiedä mikä oli juttu mutta tuntui oikeasti että vetäisi puoliteholla alle noiden nopeuksien. Se mitä tosin on sanottava 600Maxin puolesta, mäet 600 nousi sitkeämmin kuin mikään noista mitä kokeilin. Siinä ei vaan vauhti pudonnut, ei sitten millään ellei oikeasti tullut todella todella raju nousukulma. Tuolla Minimotorsilla laski pari kmh mäissä missä E600 olisi mennyt hidastamatta mutta rajuimmissa nousuissa tilanne oli aika tasan. Etenkin kun huomioi että lähdin about puolella akulla liikenteeseen ja akkua oli reilu 30% kun ajoin noihin mittarina käytettyihin mäkiin.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Olisi pitänyt verrata täydellä akulla. Kyllä ton E600 Maxin tehot kans heikkenee kun akku rupeaa olemaan alle 50% varauksessa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 510
Olisi pitänyt verrata täydellä akulla. Kyllä ton E600 Maxin tehot kans heikkenee kun akku rupeaa olemaan alle 50% varauksessa.
Juu sehän noissa olikin kun akkuprosenteissa eroja. Mutta eipä silti. E600 oli perkeleen sitkeä nousija. Ei siis vaikka oli prosentit alhaalla niin sitkeästi nousi. Ja vaikka olisi vauhtia ollut se cruisen 28kmh tms niin saman km määrän se nopeus laski kuin mittariin 24kmh ajaessa. Eli tehosta ei ollut kiinni vaan paskasta softasta.
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Inokimissa kyllä saa suht nopeasti unluikattua vauhdit maxiin, mutta kyllä nuo ihan laillisia on Suomessa silti.
Mutta täytyy sanoa etten mä kyllä oxon 65km/h vauhtia ole edes uskaltanut kokeilla.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
613
Inokimissa kyllä saa suht nopeasti unluikattua vauhdit maxiin, mutta kyllä nuo ihan laillisia on Suomessa silti.
Mutta täytyy sanoa etten mä kyllä oxon 65km/h vauhtia ole edes uskaltanut kokeilla.
Noni, nyt on tuo vehe alla, laitoin heti korkeammalle jousitukselle. Täytyy sanoa että 25kmh rajoitettuna todella laiska, mutta sitten kun pääsin yleisten ulkopuolelle ottamaan rajoitukset pois muuttuu aivan mielettömäksi monsteriksi. Molemmat renkaat lyö tyhjää vauhdissa mutkassa, mutta koko vehe on hallittavissa paremmin kuin mikään millä olen koskaan ajanut. Antaa vaan luistaa, ei ainakaan puske :love:.

Töyssyt, karahkat, pehmyt hiekka, kynnyspelto.. Täähän kiihtyy näissä, ainut mikä hidastaa on kuskin heikko luonto.
40% kului akku 21km ajon aikana, eli suht rankkaa kaasuttelua :)

Voltride suositteli laittamaan vaseliinit hubeihin ja silikonit muualle. Itse ainakin tämän teen kun saan aikaiseksi ja sen jälkeen ajan kesät talvet, satoi tai paistoi.

Edit. Eikä tosiaan ole laillinen tämä OxO tieliikenteessä ennen kuin etumoottorin piuha on poikki ettet saa kytkettyä sitä päälle ajossa, tuskin siitä kukaan sakkoja antaa mutta laki on kyllä aika selväsanainen.
Edit2. Ostinkin tuossa 2kpl näitä etumoottorin piuhoja, arvelin laittaa tai laitattaa paikallisessa sähköliikkeessä plug&play irroitettavan pätkän väliin. Voin 1kpl ylimääräisiä tehdä, PM jos kiinnostaa ketään Inokim OxO "laillistamispiuha".
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 513
Viestejä
4 193 457
Jäsenet
70 746
Uusin jäsen
vateezz

Hinta.fi

Ylös Bottom