Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Siniseltä Saavutukselta fiilistelyt ja toteamus että Mondraker R uusimmalla Boschilla pelitti myös oikein kivasti (vuokralla) mutta latausliittimen sijaintia en ymmärrä, kuljetettaessa kaikki kura menee kumi läpyskän välistä liittimeen. Vaihteisto muuten sama kuin Fanticissa mutta miksi laittaa GX eagle vaihtaja jos NX liipaisin ja 11-50 pakka sekä halvin NX ketju :hmm: Pyörällä ajettu noin 600km ja itse ajoin siihen reilut 150km lisää. Vaihteisto pelitti huonommin kuin Fanticin NX mutta se onkin oikeasti säädetty kohdalleen.

Fanticissa nyt 1500km ylitetty ja ei mitään erikoista. Vaimo kippasi kerran ja totesi että sininen saavutus on todellakin sininen (mustelmat jaloissa) :whistling:
 

Liitteet

  • Tykkää
Reactions: Sid
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
131
Vaimolle pitäisi sähköpyörä saada auton korvikkeeksi 5-20 km matkoille, kilometrejä tuskin satoja viikossa tulee. Fätteihin kovasti tykästynyt ja kyselee vinkkejä, mutta kun en näistä tiedä mitään ajo kuitenkin pääosin asfaltilla, mutta myös maastoa.
Budjetti ehkä n. 2 K€, saako tällä mitään järkevää?

Pärjääkö esim tällä peruspyöritykset? Tai onko jollakulla vinkata sopivaa näillä spekseillä?

 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Vaimolle pitäisi sähköpyörä saada auton korvikkeeksi 5-20 km matkoille, kilometrejä tuskin satoja viikossa tulee. Fätteihin kovasti tykästynyt ja kyselee vinkkejä, mutta kun en näistä tiedä mitään ajo kuitenkin pääosin asfaltilla, mutta myös maastoa.
Budjetti ehkä n. 2 K€, saako tällä mitään järkevää?

Pärjääkö esim tällä peruspyöritykset? Tai onko jollakulla vinkata sopivaa näillä spekseillä?

Aivan varmasti pärjää, maastoon vain laskee rengaspaineita reilusti sinne 0,5bar niin on pehmeämpi mennä...
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
230
Kiitos kommentista, tuollanen lähti tilaukseen, sattu oleen outletissä -400€ Haibike Trekking 4 Trapez -sähköpyörä, S 2 790,00
Mielestäni ihan hyvä valinta työmatkalle. Riippuu toki maastosta, mutta kyllä noilla renkailla polut ja perusjuurakot menevät jos tarkoitus on Ajaa paikasta a paikkaan b. Maastoharrastukset sitten erikseen.

Moottori on hyvä ja aika huomaamaton ja riittävän tehokas. Paremmin toteutettu kun perusbafang. Erinomainen työmatkafillari
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
Etenkin Dunlopeista on tässä muutaman viikon ajojen aikana paineet tippuneet jonka ilmeisesti huomaa taas pyörän "lieppaamisena".

Parilla lenkillä olen ollut tuntevinani pientä paineen muuttumista myös oman pyörän takarenkaassa, joskin kelithän tässä on vaihdelleet helteestä 10 asteen lämpötiloihin jolla toki on myös vaikutusta.

Totesin että ehkäpä on aika lopettaa halpojen pumppujen kanssa leikkiminen ja kävin hakemassa Motonetsitä Boschin EasyPumpin. Jospa niissä renkaissa nyt alkaisi riittää painetta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Kiitos kommentista, tuollanen lähti tilaukseen, sattu oleen outletissä -400€ Haibike Trekking 4 Trapez -sähköpyörä, S 2 790,00
Muijalla joku vastaava hybridi sähköpyörä ja se ajeli ihan hyvin sipoonkorven polkuja.

Suurin este oli tekniikka, tai sen puute. Polkimet kolisi kiviin ja juuriin ja tasapainoilu oli polvivammaiselle haastavaa, mutta yllättävän pahoista paikoista se meni ihan polkemalla ja sanoikin ettei olisi ikinä lähtenyt normi pyörällä ajamaan, mutta kun sähköpyörä ei pysähdy kun vain polkee niin moottori auttaa esteidenkin yli.

Koitti sitten mun sähköläskiä ja sanoi että oli kuin ilmatyyny alus, löysät renkaat, kunnon etuiskari nielee kyllä tehokkaasti kivet ja juuret pois ja onhan tuossa mun vehkeessä 1000w ja 95nm niin voimaa on ihan erilailla.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
Uudella pumpulla Dunlopin täyttyivät hienosti ja nyt renkaisiin sai sentään painetta. Suuremmaksi ongelmaksi osoittautuikin sitten yllättäen Canyonin Prestat. Takarenkaan venttiili kyllä toimi ihan oikein ja sillä sai renkaaseeen haluamansa paineet. Mutta eturenkaan venttiiliä en saanut toimimaan kunnolla vaikka kuinka nysväsin sen kanssa. Ei ollut suurempaa merkitystä että kiersikö mutterin auki tapin päähän asti vai muuhun kohtaan. Venttiili kyllä toimii oikein mutta kun siihen laittaa pumpun letkun adaptereineen paikalleen, ilmaa alkaa vuotaa myös ulospäin.

Laulautin pumppua punaisella ja sain tuonne vähän reilut 2 bar. Tuota pienemmillä paineilla rengas antaa itselläkin periksi kun testilenkillä kävin. Tulee ajeltua pääosin asfaltteja ainakin toistaiseksi niin kovemmat renkaat ovat miellyttävämmät.

Helkama kyllä ainakin oman kokeilun perusteella parani huomattavasti kun renkaat sai täytettyä kunnolla. Huomenna on vähän pidemmän testilenkin vuoro.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Venttiili kyllä toimii oikein mutta kun siihen laittaa pumpun letkun adaptereineen paikalleen, ilmaa alkaa vuotaa myös ulospäin.
Olisiko vääntynyt se venttiilin sielu? Vaihda sisuskumi uuteen, tai jos venttiilin sielu on irroitettava, niin vaihda pelkkä sielu.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 454
Olisiko vääntynyt se venttiilin sielu? Vaihda sisuskumi uuteen, tai jos venttiilin sielu on irroitettava, niin vaihda pelkkä sielu.
Tätä mietin itsekin - melko uusihan tuo koko laitos on ja ellei huolto ole lisännyt ilmaa tuohon, niin ensimmäistä kertaa tuota nyittiin - eihän se toki silti sitä mahdollisuutta poista etteikö venttiili voisi rikki olla. Tänään on vähän muita aktiviteetteja mutta jospa tuohon pääsisi perehtymään jälleen huomenna.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 378
Isäukolla on mittarissa kohta 70 vuotta ja harrastaa ja liikkuu edelleen paljon. Ongelma on välillä vihoitteleva polvi, joten normi fillarin kaveriksi mietittiin kuntopyörää yms. Itse olin koko ajan sähkärin kannalla ja tänänä vihdoin ja viimein "sähköistettiin" isäukko :)

Hankittiin Haibike Trekking 7 MID, syynä:
  • Kaverin hyvät kokemukset Haibikestä (+6k€ full fat) ja yli päätään positiiviset kokemukset merkistä
  • Trekking siksi, että jämäkkänä ja leveärenkaisena monipuolisempi. Katujen lisäksi voi ajella sorapätkiä ja helppoja polkuja. Toiminee talvellakin paremmin. Lokarit, valot ja tarakka valmiina.
  • MID / Trapez malli siksi, että jalka nousee helpommin putken yli ja ajoasento pystympi ja rennompi
  • 7 malli koska Yamaha PW-ST 70Nm + 630 Wh akku + Deoren osasarja. 8 mallin uusissa olisi ollut Bosch Performance CX 85Nm + 750 Wh akku, mutta hintaa jo +600€. Alemmissa vähän heikompaa osasarjaa.
  • Negatiivisena ehkä tuo ilmakeulan puute, mikä olisi löytynyt ainaki osasta 8 malleja. Toki taivas on rajana... rahaa saisi upotettua loputtomasti :)
Täytyy myöntää etten sitten lopulta super paljon jaksanut valmistaja valikoimia ja moottoreiden eroja kuitenkaan vahdata. Koitin kuitenkin katsoa tasapainoista ja ok osilla olevaa ja jollain tapaa siedettävän hintaista. Aika näyttää menikö putkeen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 512
Tekisi mieli vaihtaa bosch cx gen 4 moottorilliseen pyörään etuhammasratas isompaan, jotta poljinnopeutta kovissa vauhdeissa saisi pienemmäksi.
Tykkääkö ajojärjestelmä kyttyrää tästä, vai voiko vain vaihtaa kylmästi isomman tilalle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Tekisi mieli vaihtaa bosch cx gen 4 moottorilliseen pyörään etuhammasratas isompaan, jotta poljinnopeutta kovissa vauhdeissa saisi pienemmäksi.
Tykkääkö ajojärjestelmä kyttyrää tästä, vai voiko vain vaihtaa kylmästi isomman tilalle?
Googlaamalla löytyy vääntökäyriä näille ja Gen4 moottori tarjoaa hieman lähteestä riippuen maksimiväännön tuonne 65-80rpm kadenssin tienoille.
Vaihtamalla rattaan isompaan kadenssi tippuu, joka pitäisi olla täysin ok. Tosin jos kyseessä on 1x12 vaihteinen laite, niin melkoista vauhtia saa ajella jos ei tuo 12. vaihde riitä, sillä melko harvoin tulee tuolla ajeltua ja pääsääntöisesti käytössä 8-11 vaihteet.
 
  • Tykkää
Reactions: Sid
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Mä vaihdoin Brosen koneella olevaan Fanticiin alkuperäisen 34 rattaan 38 rattaaseen eikä siinä ollut muuta vaikutusta kuin parempaan vaan muuttui. 27.5 takana

Toki tässä on 11-50 takapakka ja laskennallisesti muuttaa noin yhden rattaan takaa.

Nyt tuo 38-11 käy alamäkeen tai myötätuuleen ja muuten 38-13 tai 38-15 eli auttaa ketjulinjaankin.

Maastossa edelleen yhdistelmä 38-50 on sellainen jolla ei tee mitään joten sen puolesta ehdottomasti kannattaa vaihtaa Boschiinkin. Kokeilu ei maksa ihmeitä, minulle maksoi 19.90e uusi eturatas ja tällä nyt jo ajettu yli 1700km.

Älä tee kuitenkaan sitä virhettä että jurnutat väkisin edelleen pienimmällä, varsinkin 10 ratas on kuulemma todella helppo pilata. Itse olen aikaisemmin ajanut noin 1000km ajettua pyörää jossa todella helposti ketju löi yli kymppi rattaalla ja tiedän pyörän jossa takapakka rikottu sillä että jatkuvasti pienin ratas ajossa. Vuokrafirman kaveri kertoi että joutunut opastamaan vuokraajia.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
561
Mä vaihdoin Brosen koneella olevaan Fanticiin alkuperäisen 34 rattaan 38 rattaaseen eikä siinä ollut muuta vaikutusta kuin parempaan vaan muuttui. 27.5 takana

Toki tässä on 11-50 takapakka ja laskennallisesti muuttaa noin yhden rattaan takaa.

Nyt tuo 38-11 käy alamäkeen tai myötätuuleen ja muuten 38-13 tai 38-15 eli auttaa ketjulinjaankin.

Maastossa edelleen yhdistelmä 38-50 on sellainen jolla ei tee mitään joten sen puolesta ehdottomasti kannattaa vaihtaa Boschiinkin. Kokeilu ei maksa ihmeitä, minulle maksoi 19.90e uusi eturatas ja tällä nyt jo ajettu yli 1700km.

Älä tee kuitenkaan sitä virhettä että jurnutat väkisin edelleen pienimmällä, varsinkin 10 ratas on kuulemma todella helppo pilata. Itse olen aikaisemmin ajanut noin 1000km ajettua pyörää jossa todella helposti ketju löi yli kymppi rattaalla ja tiedän pyörän jossa takapakka rikottu sillä että jatkuvasti pienin ratas ajossa. Vuokrafirman kaveri kertoi että joutunut opastamaan vuokraajia.
Ainakin SRAM-pakkaan saa pienempiä rattaita vaihdettua, eikä 12 rattaan pakkakaan maksa kuin noin 90 euroa.

Pikkurattaat
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
561
Lisäksi itse kierrätän kahta SRAM Eagle X01 12s -ketjua, vaihto noin 1500 km:n välein. Kun olen oman käyttöni kulumisia seurannut, niin tällä systeemillä pitäisi mennä noin 8000 km tinkimättä 0,5 %:n venymäsuosituksista. Tietenkin vaihtoehtona on ajaa rattaat ja ketjut siihen tilaan, että jonkunlaisia ongelmia alkaa tulla. Tällöin kilometrejä voi paljon enemmänkin ennen osien pakkovaihtoa kertyä.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
561
Oman jäykkäperämaasturin nypytys pienissä epätasaisuuksissa on vähän ajomukavuutta haitannut, varsinkin korkeilla rengaspaineilla. Päätin kokeilla jousitettua satulatolppaa, vaikka kokemukset kalliimmistakin laitteista tuntuivat olevan aika ristiriitaisia. Loppuharkinnassa olivat Suntour noin 100 euroa ja Cane Creek noin 200 euroa. Näiden kokemusten epävarmuuksien takia päädyin kokeilemaan halvempaa Suntourin tolppaa.

Viikossa tolppa tuli Saksasta, ja sitten vaan kokeilemaan! Valmistajan asetuksilla satula alkukauhukseni tuntui kuin olisi istunut kengurupallon päällä! Tolpan jousta säätämällä jousitus meni ensin ihan liian jäykäksi, mutta asetusta löysentämällä löytyi sopiva vaimennus. Nyt olen erittäin tyytyväinen joustotolpan toimintaan, esim. suojatiemaalausten yli ajaminen ei enää nypytä persuuksissa millään tavalla. Samoin muidenkin esteiden yli voi paljon kovempaa ajaa takaliston mukavuudesta tinkimättä. Eli ainakin jäykkäperään tällaista joustotolppaa voin suositella, ajelujen mukavuus nousee monta pykälää korkeammalle!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Oman jäykkäperämaasturin nypytys pienissä epätasaisuuksissa on vähän ajomukavuutta haitannut, varsinkin korkeilla rengaspaineilla. Päätin kokeilla jousitettua satulatolppaa, vaikka kokemukset kalliimmistakin laitteista tuntuivat olevan aika ristiriitaisia. Loppuharkinnassa olivat Suntour noin 100 euroa ja Cane Creek noin 200 euroa. Näiden kokemusten epävarmuuksien takia päädyin kokeilemaan halvempaa Suntourin tolppaa.

Viikossa tolppa tuli Saksasta, ja sitten vaan kokeilemaan! Valmistajan asetuksilla satula alkukauhukseni tuntui kuin olisi istunut kengurupallon päällä! Tolpan jousta säätämällä jousitus meni ensin ihan liian jäykäksi, mutta asetusta löysentämällä löytyi sopiva vaimennus. Nyt olen erittäin tyytyväinen joustotolpan toimintaan, esim. suojatiemaalausten yli ajaminen ei enää nypytä persuuksissa millään tavalla. Samoin muidenkin esteiden yli voi paljon kovempaa ajaa takaliston mukavuudesta tinkimättä. Eli ainakin jäykkäperään tällaista joustotolppaa voin suositella, ajelujen mukavuus nousee monta pykälää korkeammalle!
Suntour SP17 NCX mahdollisesti kyseessä? Itselleni moinen tulossa todennäköisesti alkuviikosta ja tarkoituksena juurikin jäykkäperästä tehdä köyhän miehen täysjousto (todellisuudessa siis työsuhde-etuun ei oikein moiset hinnaltaan mahtuneet).
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
561
Suntour SP17 NCX mahdollisesti kyseessä? Itselleni moinen tulossa todennäköisesti alkuviikosta ja tarkoituksena juurikin jäykkäperästä tehdä köyhän miehen täysjousto (todellisuudessa siis työsuhde-etuun ei oikein moiset hinnaltaan mahtuneet).
SR Suntour SP 12 / 17 NCX 400mm 31,6 mm
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
17
Onko täällä muita lyhyitä pyöräilijöitä? Itse 160cm ja jalan sisämitta vain noin 68cm. Saatavuusongelmien vuoksi ei näytä pääsevän testaamaan mitään pyörää etukäteen, joten pitäisi ostaa "sokkona" nettikaupasta heti kun joku löytyy.

Esimerkiksi Canyonin laskurin mukaan edes heidän XS-koon pyörät eivät ole sopivia. Voiko se olla mahdollista? Vuokratuilla sähköfäteillä ajanut joskus S ja M-koossa ja on hyvin ajoasennon saanut. Onko teillä kokemuksia onko nuo Canyonin (Neuron:ON 6) pyörät normaalia isompia? Geometrioiden mukaan mitat näyttäisi kuitenkin suurinpiirtein samalta vaikuttavan. En osaa hahmottaa kuinka paljon jokunen sentti sinne tänne vaikuttaa ajoasentoon...
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Onko täällä muita lyhyitä pyöräilijöitä? Itse 160cm ja jalan sisämitta vain noin 68cm. Saatavuusongelmien vuoksi ei näytä pääsevän testaamaan mitään pyörää etukäteen, joten pitäisi ostaa "sokkona" nettikaupasta heti kun joku löytyy.

Esimerkiksi Canyonin laskurin mukaan edes heidän XS-koon pyörät eivät ole sopivia. Voiko se olla mahdollista? Vuokratuilla sähköfäteillä ajanut joskus S ja M-koossa ja on hyvin ajoasennon saanut. Onko teillä kokemuksia onko nuo Canyonin (Neuron:ON 6) pyörät normaalia isompia? Geometrioiden mukaan mitat näyttäisi kuitenkin suurinpiirtein samalta vaikuttavan. En osaa hahmottaa kuinka paljon jokunen sentti sinne tänne vaikuttaa ajoasentoon...
On noissa isojakin eroja. Olikohan trek vai mikä itsellä aikanaan ja myyjä ohjasi heti eri kokoon vs muut merkit. Keula oli huomattavasti muita korkeammalla joten ajoasento oli mukavampi ja sopi omalle epäsuhdalle kropalle paremmin. Jos taas olisi ollut pitkä yläkroppa, olisi jäänyt aika nopeasti sama runkokoko ahtaaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
258
Just tänään tuli Super73 ja odottelen tässä, että akku latautuu niin pääsee koeajolle. Aika helppoa oli laittaa kaikki kiinni ja kuljetuksestakin selvinnyt hyvin.
Katsotaan millaiset tunnelmat on tässä vähän myöhemmin kun ekat ajot takana. Mutta ajoasento tuntuu hyvältä ja normaalistikin polkeminen ei nyt hirveän pahalta tuntunut.
IMG20220826140207.jpg

Tarkka malli siis super 73-zx moon rock
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
258
Ensimmäiset ajot tehty ja kyllähän tuo on sellainen kiva vehje. Ei välttämättä mikään pitkän matkan käyttöön soveltuva mutta kaupungissa ehdottomasti erinomainen. Kunhan muistaa aina ennen pysähtymistä laittaa pienempää vaihdetta sisään. Sähköavustuksessa ei hirveästi vääntöä ole tosin 115kg massa mitä se kuljettaa. Mutta menoja tuntuisi olevan sitten enemmänkin etenkin 4-tasolla.
Tänään vielä muutama lenkki alle ja vloppuna pariin kertaan jos akun käyttäisi loppuun. 60kilsaa range joten kai tuolla nyt vähän jonnekin pääsee leikkimään
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 207
Ensimmäiset ajot tehty ja kyllähän tuo on sellainen kiva vehje. Ei välttämättä mikään pitkän matkan käyttöön soveltuva mutta kaupungissa ehdottomasti erinomainen. Kunhan muistaa aina ennen pysähtymistä laittaa pienempää vaihdetta sisään. Sähköavustuksessa ei hirveästi vääntöä ole tosin 115kg massa mitä se kuljettaa. Mutta menoja tuntuisi olevan sitten enemmänkin etenkin 4-tasolla.
Tänään vielä muutama lenkki alle ja vloppuna pariin kertaan jos akun käyttäisi loppuun. 60kilsaa range joten kai tuolla nyt vähän jonnekin pääsee leikkimään
En tiedä tuosta laitteesta, mutta ainakin Shimanon kanssa ilmoitetun rangen saa käytännössä jakaa kahdella. Keskimmäisellä avustustasolla akku riittää 70-80 km matkalle vaikka akku täytenä näytössä lukee 183/144/110 km tms.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ensimmäiset ajot tehty ja kyllähän tuo on sellainen kiva vehje. Ei välttämättä mikään pitkän matkan käyttöön soveltuva mutta kaupungissa ehdottomasti erinomainen. Kunhan muistaa aina ennen pysähtymistä laittaa pienempää vaihdetta sisään. Sähköavustuksessa ei hirveästi vääntöä ole tosin 115kg massa mitä se kuljettaa. Mutta menoja tuntuisi olevan sitten enemmänkin etenkin 4-tasolla.
Tänään vielä muutama lenkki alle ja vloppuna pariin kertaan jos akun käyttäisi loppuun. 60kilsaa range joten kai tuolla nyt vähän jonnekin pääsee leikkimään
Mitäs tuossa on tehoa ja vääntöä?

Työkaveri meinasi keulia mun säköläskin ympärin heti startista kun käänsi kaasusta kaikki 1000w ja 95Nm.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
258
1350W taitaa olla piikkiteho rajattuna kai se 250w. Väännöstä ei hirveästi ole mainintoja. Etupäähän on ihan hemmetin kevyt, mutta ainakaan minun alla vääntö ei tunnu missään. Eli kohtuu turvallinen ja liikkelle lähtö on selkeästi sellainen, että pitää itse vähän voimalla polkea etenkin jos iso vaihde päällä. Tehoja tuntuisi olevan siis enemmän tasolla 4 ja sen kyllä tuntee, että menisi kovempaa mutta pitäisi se kaasuvipu hankkia.

Tässä vetänyt 3-4 tasolla vähän yli 35kilsaa ja n. 10 kilsaa pitäisi olla itse laitteen mukaan rangea. Osassa kilsoissa yöllä oli taka ja etuvalot päällä. En tiedä onko tässä edes kers:siä koska moottori kyllä jarruttaa alamäessä tuntuvasti. Mutta omaan käyttöön ihan kiitettävä matka mitä saa ajettua kun tuolla voi itsekin ihan avustimia polkea ainakin pienen matkan :D
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
1350W taitaa olla piikkiteho rajattuna kai se 250w. Väännöstä ei hirveästi ole mainintoja. Etupäähän on ihan hemmetin kevyt, mutta ainakaan minun alla vääntö ei tunnu missään. Eli kohtuu turvallinen ja liikkelle lähtö on selkeästi sellainen, että pitää itse vähän voimalla polkea etenkin jos iso vaihde päällä. Tehoja tuntuisi olevan siis enemmän tasolla 4 ja sen kyllä tuntee, että menisi kovempaa mutta pitäisi se kaasuvipu hankkia.

Tässä vetänyt 3-4 tasolla vähän yli 35kilsaa ja n. 10 kilsaa pitäisi olla itse laitteen mukaan rangea. Osassa kilsoissa yöllä oli taka ja etuvalot päällä. En tiedä onko tässä edes kers:siä koska moottori kyllä jarruttaa alamäessä tuntuvasti. Mutta omaan käyttöön ihan kiitettävä matka mitä saa ajettua kun tuolla voi itsekin ihan avustimia polkea ainakin pienen matkan :D
Niin, puhuin jatkuvasta tehosta, kyllähän tuo oma sähköläski piikkinä antaa vielä enemmän, mutta ehkä se on se väännön puute?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
258
Juu tämä ei siis mikään tehovehje tietääkseni ole ainakaan EU-versio. Sitten ne eri versiot mitä on tarjolla niin niissä kai sitten tehotkin kasvaa tosin itseäni ei ne niin silmään miellyttäneet. Vaikea sanoa kun tuntuu, että siis kyllä tuolla pääsisi kovaakin kun sen verran herkästi kerää nopeutta 4 tasolla. Mutta ehkä enemmän sellainen kaupungissa kulkija tämä vehje ainakin näillä asetuksilla. Ainakaan ei ketään pitäisi säikyttää.

Kummallisen paljon tuntui pitkät lenkit reisissä ja pohkeissa. Vaikka tuntui, että eihän tässä hirveästi poljettu.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Tuli tilattua: FitNord Ranger 300 Sähkömaastopyörä (690Wh tehoakku) - Kuntokauppa.fi

en tiiä tuliko ny sikaa säkissä ostettua, ei ole kokemusta sähköpyöristä entuudestaan ja noista hyvää kuullu ja katsoisin tuon riittävän omiin tarpeisiin kaupunki, työmatkat ja ehk pientä maasto ajoa mut lähinnä tarkoitus olisi ajaa ympäri vuoden kun pakkasesta menen pakkaseen (töihin).. eli talviajoa tiedossa paljon siis.

Mitäs mieltä ajaako asiansa vai tuliko paskaa ostettua?
kuulin myös huhua, että tuon saisi kulkemaan helposti 30km/h suoraan sovelluksesta, jos joku tietäneen niin mitenkäs?

aika huti tais olla facebook ryhmästä mitä näin tekstei mut hinta-laatusuhteeltaan ehk mun tarpeisiin ihan pätevä.. mut jos on ehdottaa jotain niin voi ehdotella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Etupäähän on ihan hemmetin kevyt, mutta ainakaan minun alla vääntö ei tunnu missään. Eli kohtuu turvallinen ja liikkelle lähtö on selkeästi sellainen, että pitää itse vähän voimalla polkea etenkin jos iso vaihde päällä.
Napamoottoreissa ei ole momenttitunnostusta, vaan kampien kierrostunnistus. Siksi kampien pitää liikkua että avustus toimii ja isolla vaihteella kammet pyörivät luonnollisesti hiljempaa, eikä liikkeellelähtöön saa avustusta välttämättä ollenkaan. Kokeilepa pistää 1 vaihde ja isoin sähköavustus ja pyörittele vain kevyesti jalkoja (eli kammet pyörii, niin moottori "avustaa", mutta et joudu itse rehkimään). Tuolloin saat selville miten pelkkä moottori jaksaa kiihdyttää ajokkia ja mikä olisi maksiminopeus kaasukahvalla
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Napamoottoreissa ei ole momenttitunnostusta, vaan kampien kierrostunnistus. Siksi kampien pitää liikkua että avustus toimii ja isolla vaihteella kammet pyörivät luonnollisesti hiljempaa, eikä liikkeellelähtöön saa avustusta välttämättä ollenkaan. Kokeilepa pistää 1 vaihde ja isoin sähköavustus ja pyörittele vain kevyesti jalkoja (eli kammet pyörii, niin moottori "avustaa", mutta et joudu itse rehkimään). Tuolloin saat selville miten pelkkä moottori jaksaa kiihdyttää ajokkia ja mikä olisi maksiminopeus kaasukahvalla
Emännällä on napamoottori sähkis missä momenttitunnistin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Emännällä on napamoottori sähkis missä momenttitunnistin.
Kovin väärässä ei ole, jos väittää että napamoottorit toimii kiertotunnistimella. Tietenkin, tässäkin poikkeus vahvistaa säännön. Onko mikä pyörämalli että on tuollaista luksusta on laitettu napamoottorin oheen?
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
59
Kovin väärässä ei ole, jos väittää että napamoottorit toimii kiertotunnistimella. Tietenkin, tässäkin poikkeus vahvistaa säännön. Onko mikä pyörämalli että on tuollaista luksusta on laitettu napamoottorin oheen?
Esim tuo muutama viesti ylempänä oleva fitnord näytti olevan momentin tunnistuksella
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
258
Vielä erikseen näköjään kännykän appilla saa avattua nopeuksia. Suljetulla hiekkatiellä testasin ja kevyesti polkien yli 50km/h. Vääntöä ainakaan alussa ei hirveästi ole tai ainakaan itseäni ei säikäytä. Mutta kyllä se liikkelle lähtee. Ja jostain luin, että se kaasuvipu avaa sitten enemmän tuota off-road tehoja. 32 kilsaa ajoin nyt tuossa putkeen. Akkuun jäi vielä varausta mutta laitoin lataukseen huomista varten. Sitten testataan miten lähelle 60km päästään omassa ajossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
145
Firmaan tulossa pyöräetu. Fillarin saa tilata EU-alueelta. Nyt kipuilen lähdenkö tähän mukaan.
-Sähköpyörä tulee VAIN työmatkakäyttöön 8km/siivu.
-Kaikilla laskukaavoilla sähköpyörän tulee olla euromääräisesti halvempaa, kuin autolla ajelu työmatkoissa.
-Ajelua olisi tarkoitus harrastaa myös talvella. (Asfaltti)teiden pitäisi pääsääntöisesti olla lanattuna aina.

Vääntäkää nopea rautalankavastaus: Miksi en ota GZR Pedelec 1000€, vaan pakko ostaa JokuMuu 3000€, jos tavoite on päästä pisteestä A pisteeseen B jatkuvasti 25kmh taulussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
258
Firmaan tulossa pyöräetu. Fillarin saa tilata EU-alueelta. Nyt kipuilen lähdenkö tähän mukaan.
-Sähköpyörä tulee VAIN työmatkakäyttöön 8km/siivu.
-Kaikilla laskukaavoilla sähköpyörän tulee olla euromääräisesti halvempaa, kuin autolla ajelu työmatkoissa.
-Ajelua olisi tarkoitus harrastaa myös talvella. (Asfaltti)teiden pitäisi pääsääntöisesti olla lanattuna aina.

Vääntäkää nopea rautalankavastaus: Miksi en ota GZR Pedelec 1000€, vaan pakko ostaa JokuMuu 3000€, jos tavoite on päästä pisteestä A pisteeseen B jatkuvasti 25kmh taulussa.
Itse ostaisin siis hyvältä merkiltä sähköpyörän jonka arvo pysyy edes jotenkin hyvänä ja pyörässä olisi laadukkaat kestävät osat ja moottorit niin se hankintahinta onkin sitten reippaasti parempi tulevaisuuden kannalta kuin joku tonnin halppis.

Kannattaa käydä testaamassa niitä pyöriä ennen hankintaa niin sen halvan ja kalliin eron kyllä pitäisi näkyä ja tuntua. Etenkin jos talvella meinaat sillä ajaa.

Tämä siis oma mielipide.

Ja itse saan ainakin ladata kaikki sähkövempeleeni työpaikalla. Niin sähköpotkulaudan kuin nyt tuon super73. Eli minun kulut nolla ellen sitten korjaile etc. Ja nyt lomilta kun pääsen pitää kysellä korvaavatko hankintahintaan jotain niin kuin lupasivat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
Tuli hankittua alkukesästä Saksasta bike-discountilta sähkömaasturi ja huomasin jo jonkunaikaa sitten, että takarengas/vanne vippaa jonkunverran.
Pinnat tuntuu olevan kireällä, eikä renkaassa näy mitään ulkoista vauriota.
Mikä tuon voi aiheuttaa? Kiero vanne? Takuujutut?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Firmaan tulossa pyöräetu. Fillarin saa tilata EU-alueelta. Nyt kipuilen lähdenkö tähän mukaan.
-Sähköpyörä tulee VAIN työmatkakäyttöön 8km/siivu.
-Kaikilla laskukaavoilla sähköpyörän tulee olla euromääräisesti halvempaa, kuin autolla ajelu työmatkoissa.
-Ajelua olisi tarkoitus harrastaa myös talvella. (Asfaltti)teiden pitäisi pääsääntöisesti olla lanattuna aina.

Vääntäkää nopea rautalankavastaus: Miksi en ota GZR Pedelec 1000€, vaan pakko ostaa JokuMuu 3000€, jos tavoite on päästä pisteestä A pisteeseen B jatkuvasti 25kmh taulussa.
Riippuu matkasta ja muista olosuhteista. Ainakin tuo on etupainoinen, joten liukkaalla on helpommin nurin kuin "tavallisella" pyörällä, jossa on siis eturengas kauempana. Muuten tuo gzr on todella mukava ja edullista ajoa tarjoava ajopeli, vaikkakin todella raskastekoinen ja painava kantaa esim rappusissa
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tuli hankittua alkukesästä Saksasta bike-discountilta sähkömaasturi ja huomasin jo jonkunaikaa sitten, että takarengas/vanne vippaa jonkunverran.
Pinnat tuntuu olevan kireällä, eikä renkaassa näy mitään ulkoista vauriota.
Mikä tuon voi aiheuttaa? Kiero vanne? Takuujutut?
Paljonko siinä on heittoa, toki vanteet ja pinnat hakee paikkansa joten siksi se ensihuolto parin sadan kilometrin jälkeen on hyvä tehdä.

Netti on täynnä videoita miten vanne suoristetaan
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
451

Olen jo pitkään ollut kiinnostunut sähköfatpyörästä ja nyt näyttäisi olevan ihan hyvään tarjoukseen inseran pyörä. Lisäksi koroton luotto houkuttaa vielä lisänä. Tää tulisi kevyeen polkuajoon ja talvella työmatka-ajoon. Onko minkäänlaisia kokemuksia tuosta? Varmasti tuplaamalla rahan saisi paremman, mutta en halua tuplata tuota summaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
193
Paljonko siinä on heittoa, toki vanteet ja pinnat hakee paikkansa joten siksi se ensihuolto parin sadan kilometrin jälkeen on hyvä tehdä.

Netti on täynnä videoita miten vanne suoristetaan
En ole mittaamalla katsonut, mutta senverran että sen ajaessa selkeästi huomaa kun takarengasta katselee.
Täytyy tutkailla videoita ja äkkiähän tuon johonkin korjaamollekin näytille vie.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
En ole mittaamalla katsonut, mutta senverran että sen ajaessa selkeästi huomaa kun takarengasta katselee.
Täytyy tutkailla videoita ja äkkiähän tuon johonkin korjaamollekin näytille vie.
Vanteen oikaisu on osaavalta huoltajalta noin 5 minuutin homma ja tämmönen itseoppinut taviskin tekee sen vartissa.

Pinnat tosiaan hakee alussa paikkansa ja voivat vääntää vanteen kieroon. Oikaisu ei kuitenkaan vaadi kuin muutaman pinnan kiristämisen/löysäämisen.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
644
En ole mittaamalla katsonut, mutta senverran että sen ajaessa selkeästi huomaa kun takarengasta katselee.
Täytyy tutkailla videoita ja äkkiähän tuon johonkin korjaamollekin näytille vie.
Tarkista aivan ensimmäiseksi, että rengas on noussut kunnolla vanteelle. Eli, että renkaan reunaviivaa on näkyvissä täsmälleen saman verran joka kohdasta. Ei ole tavatonta, että rengas ei ole noussut jostain kohtaa kunnolla vanteelle, jolloin aiheuttaa pompotusta jne.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
835
Tarkista aivan ensimmäiseksi, että rengas on noussut kunnolla vanteelle. Eli, että renkaan reunaviivaa on näkyvissä täsmälleen saman verran joka kohdasta. Ei ole tavatonta, että rengas ei ole noussut jostain kohtaa kunnolla vanteelle, jolloin aiheuttaa pompotusta jne.
Mulla aikoinaan maasturissa oli tuo vika heti kun liikkeestä hain. Ilmaa vähän pois, vähän murjomista ja nousi paikalleen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 110
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom