Kyllä vaan, työsuhdepyörän tilasin joskus maaliskuun puolessa välissä, ja viikko sitten tuli kotiinkuljetuksella. Eniten aikaa meni siinä, kun tilaus meni meidän työsuhdepyörätarjoajan järjestelmästä läpi, ja se tilattiin manuaalisesti sitten heidän toimesta.Onko joku saanut Canyonilta maalis-huhtikuussa tilattua pyörää? Varastossa näyttää olevan, mutta tavara ei oikein liiku.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eihän koko työsuhdepyöräetu maksa työnantajalle mitään? Ehkä jotain muutamia hiluja, mutta työntekijän palkastahan se raha siihen pyörään otetaan. Ymmärrän toki, ettei se silti joka paikassa mene läpi, itsekin juuri vaihdoin sellaisesta työpaikasta pois.Meillä ei ole edes saatu koko työetupyrää läpi.
Yritin sanoa jo useampi viikko sitten että vauhita kiitos jos aikoo pyöriä saada tälle keväälle.
Kovin ohuita olivat vastauksen joten pistin pyörän tilaukseen itse. Katsotaan josko se vaikka tullsikin luvatussa ajassa.
No pikkasen kustannuksia tuo se palkanlaskennan paperihommat, mut ne on pieniä summia. Vie ehkä ammattitaitoiselta palkanlaskijalta ehkä pari minuuttia pidempään ja tuokin aika on maksimi. Työnanataja voi päättää maksaako pyörän kokonaisuudessa työntekijä, työnantaja tai osittain. Monessa firmassa työnantaja tarjoaa siihen jotain 10 € / kk summaa lisäksi kannustimena.Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eihän koko työsuhdepyöräetu maksa työnantajalle mitään? Ehkä jotain muutamia hiluja, mutta työntekijän palkastahan se raha siihen pyörään otetaan. Ymmärrän toki, ettei se silti joka paikassa mene läpi, itsekin juuri vaihdoin sellaisesta työpaikasta pois.
Jotta ei täysin offtopic mene, niin pitänee parempi lukko kyllä hommata asap, juuri kaveri kertoi kuinka hänen sähkömaasturi varastettiin Tampereen Lielahdesta eilen. Abuksen YourPlus -lukolle toimitusaika näytti olevan neljä viikkoa, ei jaksa niin kauaa odotella. Eli Kryptonitea siis ostamaan.
Ainakin Oomi veloittaa firmalta jossa työskentelen 12€/kk/pyörä työnantajalta. 4 vuodessa aikamoinen potti kertyy jo tuosta. Ennemmin ajaisin vanhalla pyörälläni ja ottaisin tuon rahan taskuunNo pikkasen kustannuksia tuo se palkanlaskennan paperihommat, mut ne on pieniä summia. Vie ehkä ammattitaitoiselta palkanlaskijalta ehkä pari minuuttia pidempään ja tuokin aika on maksimi. Työnanataja voi päättää maksaako pyörän kokonaisuudessa työntekijä, työnantaja tai osittain. Monessa firmassa työnantaja tarjoaa siihen jotain 10 € / kk summaa lisäksi kannustimena.
Oomi kertoi, että he laittavat tuon vakuutuksen ainakin työntekijän maksettavaksi, eli pyörän ja varusteiden päälle tulee vielä muutakin. Sekik tuossa juuri syö, että sitähän ei työntekijä oikeasti tiedä, paljonko se pyörä ihan todellisuudessa tulee maksamaan... Itsellä ainakin on vakuutukset, jotka korvaisivat myös sähköpyörän menetyksen, joten siksi tuo tuntuu turhalta15€/kk näytti olevan GoByBike:n "toimistomaksu" työnantajalle, josta siis meidän firman pyöräetu. Tuo sisältänee myös pakettiin kuuluvan pyörän vakuutuksen, sillä näin työntekijälle lankeaa vain pyörän + mahdollisten varusteiden hinta.
Heille myös itseltä iso yläpeukku, sillä koko prosessi runtattiin läpi tänään aamupäivästä parin tunnin sisällä (toki työnantan pyöräetukaavakkeen olin allekirjoittanut ja lähettänyt jo tuossa viime viikon puolella).
Cube tuli tilattua, kun bike-discountilla oli vielä tuolloin aamusta varastosaldoilla. Löytyy tuo uusi Boschin itse päivitettävissä oleva smart system (Kiox 300 + CX gen4) ja 750Wh akku, joten eiköhän tuolla iloisesti rullaile useamman vuoden.
Cube Reaction Hybrid SL 750 29 polarsilver´n´orange
Bigger-capacity battery for more range, Fox 34 AWL fork and Shimano XT 1x12: off-road adventure without limits.www.cube.eu
GoByBike:lla on melko selkästi sivuillaan kuvattuna tuo kustannusten jakautuminen: GoByBike.fi Työsuhdepyörät - Työnantajalle - Avaimet käteen pyöräetuOomi kertoi, että he laittavat tuon vakuutuksen ainakin työntekijän maksettavaksi, eli pyörän ja varusteiden päälle tulee vielä muutakin. Sekik tuossa juuri syö, että sitähän ei työntekijä oikeasti tiedä, paljonko se pyörä ihan todellisuudessa tulee maksamaan... Itsellä ainakin on vakuutukset, jotka korvaisivat myös sähköpyörän menetyksen, joten siksi tuo tuntuu turhalta
Hetkonen, nyt kuulostaa oudolta. Ei ole tuosta mallista itselläni kokemuksia, mutta onhan siinä nyt avaimet oltava, kun millä ihmeellä sitä akkua muuten lataat kotona?Onko muuten kokemuksia tuosta intube akusta mikä asentuu runkoputken päältä tuonne. Mielestäni tuossa ei ole mitään avain pesää missään ja avaimiakaan ei vanha omistajakaan tiennyt tuohon olevan. Akun alapuolella on ainakin kuusiokolo ruuveja rungossa, eli voiko olla että tuo akkutyyppi on suoraan ruuveilla rungossa ja avaimia ei pyörässä ole. En ole tarkemmin joka paikkaa muovia vielä irroitellut tuota avainreikää etsiessä, tuli vaan asia mieleen.
Öljyämistarpeeseen ei ole yhtä vastausta. Riippuu niin paljon ajosta. Esim. maantiepyörä, jolla ajan vain kuivalla ja kauniilla säällä kesällä, pärjää aika pitkään yhdellä öljyämisellä.Tämän kohtalaisen pitkän alustuksen kautta kysymyksiin öljystä. Miten usein sitä ketjuihin laitetaan? Joka lenkin jälkeen, kerran viikossa? Miten päivittäinen huolto esim. ketjujen osalta eroaa teillä esim. työmatka-ajon ja metsäreissun jäljiltä? Öljyvalikoimakin on vähän laajempi kuin se yksi Bilteman kannu, jolla voideltiin ennen vanhaan kaikki. Mulla on nyt muc offin öljyjä kuivana ja märkänä, mutta en ole ihan varma miten usein niitä pitäisi laittaa ja pitäisikö ketju pestä jotenkin erityisesti jollainen erityisellä aineella?
Jos se etu menee palkkaan kuuluvana eikä tule palkan päälle, niin siitä joutuu ainakin maksamaan tyel:it sun muut. Siihen kaatui toisen puoliskon työpaikassa koko etu. Omasta firmasta sain ongittua sen verran tietoa että sopimus on kyllä jo tehty mutta jonkun pitäisi ohjeistaa porukka ja ilmeisesti tunnukset palveluun puuttuivat kun viimeksi kysyin.Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eihän koko työsuhdepyöräetu maksa työnantajalle mitään? Ehkä jotain muutamia hiluja, mutta työntekijän palkastahan se raha siihen pyörään otetaan. Ymmärrän toki, ettei se silti joka paikassa mene läpi, itsekin juuri vaihdoin sellaisesta työpaikasta pois.
Jotta ei täysin offtopic mene, niin pitänee parempi lukko kyllä hommata asap, juuri kaveri kertoi kuinka hänen sähkömaasturi varastettiin Tampereen Lielahdesta eilen. Abuksen YourPlus -lukolle toimitusaika näytti olevan neljä viikkoa, ei jaksa niin kauaa odotella. Eli Kryptonitea siis ostamaan.
En ymmärrä miksi kalliista harrastevehkeistä ei pitäisi huolta? Mulle toi ropaaminen on kanssa osa harrastusta. Toki olen tässä vuosien varrella huoltanut suurehkin määrän kaverien ja lasten pyöriä myös.Täytyy kyllä nostaa hattua Honzolle siitä että pitää vehkeistään hyvän huolen.
Pyöräedusta sen verran että luulen siinä olevan saman ongelman yritysten kannalta kuin muissakin etuuksissa eli jos työntekijä vaihtaa työpaikkaa voi etuus jäädä yrityksen käsiin. Siinä sitten kustannukset pyörivät ja jossain sitä pitää säilyttääkin.Jos se etu menee palkkaan kuuluvana eikä tule palkan päälle, niin siitä joutuu ainakin maksamaan tyel:it sun muut. Siihen kaatui toisen puoliskon työpaikassa koko etu. Omasta firmasta sain ongittua sen verran tietoa että sopimus on kyllä jo tehty mutta jonkun pitäisi ohjeistaa porukka ja ilmeisesti tunnukset palveluun puuttuivat kun viimeksi kysyin.
Ei sitä kyllä ainakaa itsellä tuu tuijotettua. Itsellä ei ole ollenkaan näyttöä ja tykkään siitä miltä pyörä näyttää kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä. Toki makuasioita, mutta en usko että tuota näyttöä kukaan jaksaa alkuinnostuksen jälkeen tuijotella ajossaMoro, tässä olen Jaakobin paininut ja koittanut päättää kumpi Haibikin Trekking 6 vai 7 olisi järkevä hinta-laatusuhteeltaan ensi sähköpyöräksi, kun pyörät tuntuvat olevan suht identtiset omaan silmään, pois lukien näyttöjen suhteen (1.7" side vs 2.8"). Onko ihmisillä kokemusta, kuinka paljon sitä näyttöä tulee oikeasti katseltua ajon aikana. Pyörillä on kuitenkin vain 200€ hintaeroa, joka osittain selittyy juuri tuolla näytöjen eroavaisuudella. Pääasiassa tällä hetkellä tulee ajettua asfaltilla ja sorateillä.
Sama. Ei ole mullakaan näyttöä, enkä osaa sellaista edes kaivata.Ei sitä kyllä ainakaa itsellä tuu tuijotettua. Itsellä ei ole ollenkaan näyttöä ja tykkään siitä miltä pyörä näyttää kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä. Toki makuasioita, mutta en usko että tuota näyttöä kukaan jaksaa alkuinnostuksen jälkeen tuijotella ajossa
Ilmeisesti tämä ei siis ole lukko? Käsittääkseni lukkomekanismin pitää olla jommassa kummassa päässä, kun se lukituksen vastakappale on akun päädyssä.Täytyy huomenna vielä katsella tarkemmin. Toisella puolella runkoa (mikä tuossa lenkki kuvassakin ylempänä näkyy) ei mielestäni ole mitään reikiä rungossa. Toisella puolella on mielestäni vaan tuo latausportti mistä tuota voi ladata paikallaan ollessaan. (liitekuva)
Runkopalkin pohjassa on sitten noita kuusiokoloruuveja mitkä näkyy jotenkin tuossa ylemmässä lenkki kuvassa myös. Akun suojakannen saa toki auki mustilla sormiruuveilla, sieltä alta voisi sitten jotain löytyä. Vanhalla omistajalla oli aina ollut akku kiinni niin ei ollut tuota irroitusta kaivannut. Itselläkin toki autotallissa akku aina kiinni, mutta olishan tuo hyvä tietää jos siihen pitäs jotkut avaimet olla
Niinpä. Kello on minulle tärkein. Tosin kun itselläni on Bosch Intuvia näyttönä, niin siitä näkee kätevästi yhdellä vilkaisulla kellon lisäksi määritellyn avustustason, nopeuden, akun varauksen ja moottorin tuottaman lisäavustuksen määrän. Vaimon pyörässä on Purion ja joskus kun käy sillä lenkillä, niin noista tiedoista ei näy kuin osa kerrallaan (osaa ei näy mitenkään) ja puutteen kyllä huomaa, kun on niihin tottunut. Vaan eipä tuottaisi suurta ongelmaa olla ilman.Ei sitä kyllä ainakaa itsellä tuu tuijotettua. Itsellä ei ole ollenkaan näyttöä ja tykkään siitä miltä pyörä näyttää kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä. Toki makuasioita, mutta en usko että tuota näyttöä kukaan jaksaa alkuinnostuksen jälkeen tuijotella ajossa
Meillä gobybike ja lunastus velvollisuus jos irtisanoutuu. Ymmärtääkseni oli joku mahdollisuus siirtää uuteen paikkaan jos siellä sama etu.Pyöräedusta sen verran että luulen siinä olevan saman ongelman yritysten kannalta kuin muissakin etuuksissa eli jos työntekijä vaihtaa työpaikkaa voi etuus jäädä yrityksen käsiin. Siinä sitten kustannukset pyörivät ja jossain sitä pitää säilyttääkin.
Sen takia pienemmät yritykset ovat joko varuillaan aineellisten etujen osalta tai jos kokemusta ei löydy niin saattavat suhtautua hyvin lepsusti etuuksiin. Joskus on myös tehty sopimuksia etuuden siirtymisestä työntekijälle työpaikan vaihdon yhteydessä mutta ne eivät pidä oikeudessa.
Noita puoliksi käytettyjä etuuksia on vaikea myydä firmassa eteenpäin kenellekään muulle. Mullakin on neljän vuoden sopimus pyöräedussa.
Joo, tsekkasin omatkin ehdot (Vapaus) muistin virkistykseksi ja siellä on vaihtoehtona joko keskeyttää sopimus 260€ hintaan, siirtää uudelle työnantajalle jos heille kelpaa tai maksaa jäljellä olevat erät kerralla pois. Luultavimmin päädyn viimeiseen vaihtoehtoon jos tilanne tulee vastaan.Meillä gobybike ja lunastus velvollisuus jos irtisanoutuu. Ymmärtääkseni oli joku mahdollisuus siirtää uuteen paikkaan jos siellä sama etu.
Mulla on pyöräetuna Canyonin Grail:on kun entuudestaan löytyi omana Focus Jam2 MTB käyttöön. Kannattaa tsekata että takapakka on kunnolla kiinni ja samoin rengas. Jouduin tuosta Grailista juuri parin sadan kilsan jälkeen kiristämään vaihdevaijeria. Se venyy ajan myötä. Youtubesta löytyy Velogilta hyvä video vaihteiden säätöön mutta uudessa pyörässä ei siitä kannata aloittaa.Itsellä Trek powerfly 4 ja reilu 200 km. Suurin vaihde meinaa välillä mennä pienemmälle, muuten hyvin toimii.
Canyonissa ilmeisesti tuo lisähinta mennyt isompaan akkuun, sillä siitä löytyy coil spring etuhaarukka, jota ehkä itse jo nykyään välttäisin, sillä ilmahaarukka (kuten Cubessa) pitäisi olla pitkäikäisempi ja huoltovapaampi.Vinkkiä kaivattaisiin. Pääasiassa työmatkalle haussa sähkö-jäykkis. Ehkä myös satunnaista polkuajoa.
Grand Canyon:ON 7
Nauti laadukkaan sähkömaastopyörän mukanaan tuomasta lisätehosta – uskomattoman edullisesti. Tässä sähköavusteisessa etujousitetussa maastopyörässä yhdistyvät päivittäisessä käytössä tarpeellinen käytännöllisyys ja avustusmoottorin tarjoaman lisätehon mukanaan tuoma lisäteho – suuntasitpa sitten...www.canyon.com
Vai
Cube Reaction Hybrid Pro 500, harmaa netistä | bikester.fi
Cube Reaction Hybrid Pro 500, harmaa - tilaa edullisesti bikester.fi:stä! | Cube Tarjouksia ✔ Laaja valikoima ✔ Huippumerkit ✔ Helppo tilata ja nopea toimitus. Tervetuloa ostoksille!www.bikester.fi
Saa toki suositella muitakin esim Cuben vastaavia.
Mittasitko sattumoisin niitä uutena? Olisi kiva tietää tai pphtia onko taso laskenut ja jos on, niin miksiAkkukeskusteluun vielä sen veran, että vuosi sitten ostamissani 10S3P 21700 Kiina-akuissa näkyy olevan vielä reilut 300WAh per akku (5A purkuvirralla 33V saakka) ja maksoivat 62€/kpl.
Tuleeko tuo coil mahdollisesti ongelmaksi jos trailiajo on vähäistä? Onko noissa muissa komponenteissa paljoa eroa? Eikö yleensä ainakin canyon ole hinta-laatusuhteeltaan ok valinta?Canyonissa ilmeisesti tuo lisähinta mennyt isompaan akkuun, sillä siitä löytyy coil spring etuhaarukka, jota ehkä itse jo nykyään välttäisin, sillä ilmahaarukka (kuten Cubessa) pitäisi olla pitkäikäisempi ja huoltovapaampi.
Ihan hinnat alkaen -malli toi Judy Silver kyllä on. Ei toi nyt varmasti aivan kuraa ole, mutta maastoajossa kaipaa parempaa. Menettelee varmasti hiekkatieajelussa.Itse olen katsellut myös Grand Canyon: ON mutta 8 mallisena:
Grand Canyon:ON 8
Hyödynnä avustusmoottorin mukanaan tuomaa lisätehoa niin pidemmillä viikonloppuseikkailuillasi kuin työpäivän jälkeisillä lenkeilläkin. Modernin Shimano EP8 -avustusjärjestelmän ja jopa 630 Wh kapasiteetilla varustetun akun ansiosta tämä pyörä on täydellinen valinta maastopyöräilyn upeaan...www.canyon.com
Onko kasissa jo etuhaarukka "parempi" mielestänne? Saa ehdottaa vaihtoehtoa 3-3,6 t€ sarjassa jos tiedossa fiksumpi, jossa myös saatavuus hyvä.
Tulee siis pääosin asfaltti/kevyeen sora-ajoon. Ajattelin silti maastopyörää jos joskus sattuisikin innostumaan hieman jonnekin raffimpaan maastoon.
Tuskin se ongelmaksi muodostuu, paitsi ehkä juurikin sen käytön puutteen vuoksi voi ajan kanssa "jämähtää" nopeammin, mutta tämä on täysin mutua eikä tarkistettua faktaa.Tuleeko tuo coil mahdollisesti ongelmaksi jos trailiajo on vähäistä? Onko noissa muissa komponenteissa paljoa eroa? Eikö yleensä ainakin canyon ole hinta-laatusuhteeltaan ok valinta?
Tämä on kyllä veikeä aihe tämä keulakeskustelu. En oikein saa kiinni siitä, että mikä on kenellekin konkreettisesti sellaista maastoajoa, jossa "alkaen hinnan" keula olisi riittämätön. Mulla on nyt Tuntsassa tuo Judy Silver. Kangaspohjaisessa, korkeuseroiltaan melko tasaisessa, polkumaastossa oikeinkin hyvä. Haastavammassakin amatöörin suorittamassa polkuajelussa, oikein hyvä, koska vauhti ei ole vielä järjetön siksi, että touhuun vielä totuttelee. Alamäkihommiin tuota pyörää osineen ei varmasti ole edes suunniteltu.Ihan hinnat alkaen -malli toi Judy Silver kyllä on. Ei toi nyt varmasti aivan kuraa ole, mutta maastoajossa kaipaa parempaa. Menettelee varmasti hiekkatieajelussa.
No mä olen nyt 20+ vuotta ajanut maastossa ja olen mielestäni jonkin verran siis kykenevä vaikkapa keuloja vertailemaan.Tämä on kyllä veikeä aihe tämä keulakeskustelu. En oikein saa kiinni siitä, että mikä on kenellekin konkreettisesti sellaista maastoajoa, jossa "alkaen hinnan" keula olisi riittämätön. Mulla on nyt Tuntsassa tuo Judy Silver. Kangaspohjaisessa, korkeuseroiltaan melko tasaisessa, polkumaastossa oikeinkin hyvä. Haastavammassakin amatöörin suorittamassa polkuajelussa, oikein hyvä, koska vauhti ei ole vielä järjetön siksi, että touhuun vielä totuttelee. Alamäkihommiin tuota pyörää osineen ei varmasti ole edes suunniteltu.
Keulan laatu tulee varmaan vastaan siinä vaiheessa, kun mennään ihan oikeasti tosi kovaa ja piukkoja käännöksiä sekä iskujen vastaanottamista vaativassa maastossa, joka vaatii jo kuskiltakin vähän enemmän ajoteknistä osaamista, kuin lähilaavulle polkuja pitkin makkarapaketti repussa viilettävää sunnuntaimaastoilijaa. Näin minä sen nykyisellä, äärimmäisen vähäisellä, kokemuksella ja maalaisjärjellä olen pohtinut.
Tarkoituksena ei nyt suinkaan ollut sinun tai kenenkään muun kompetenssia asiassa kiistää. Kuitenkin samalla tuossa kuvaat sen, että kun lajia touhuaa pidempään, niin selkeitä eroja huomaa.No mä olen nyt 20+ vuotta ajanut maastossa ja olen mielestäni jonkin verran siis kykenevä vaikkapa keuloja vertailemaan.
Toki tollainen jäykkäperä ja aloittelija tuskin mitään hillitöntä kyytiä ja röykytyksiä ajaa. Vaan on noissa keuloissa aikamoisia eroja. Nyt viimeisimpien vuosien kokemuksia itsellä on, kun ostin 2018 Focuksen Jam2 Sähkärin, jossa oli Recon RL 150mm keula (tiesin huonoksi ja pyörää tilatessa jo tilasin samalla Yarin keulaksi). No pyörä tuli ennen keulaa ja ajoin muutaman lenkin tolla Reconilla ja eroa oli kuin yöllä ja päivällä. Recon taipui joka suuntaa, 32mm alajaloista johuten siis oli tolkuttoman "löysä", vaimennusta ei saanut millään toimimaan, joko pohjasi herkästi tai sitte oli todella pintakova. No taisin 3-4 lenkkiä tolla ajaa ja sitte Yari kiinni pyörään ja problem solved.
Vaimon sähkötäpärissä on Rokkarin 35 Gold 150mm. Se on sinänsä ihan tukeva keula, mutta herkkyyttä ei ole nimeksikään, vaikka vrt. tohon Yariin. Olen sen purkanut ja rasvannut, ilman vaikutusta.
Jäykkiksessä mulla oli vanhanmallinen Rokkarin Revelation 140mm ja enspyörässä Pike 150mm ja taas eroa kuin yöllä ja päivällä.
Nyt ajelen tyytyväisenä sähkötäpärillä, joss Rokkarin Lyrik 150mm.
Sähkärissä mun mielestä saisi olla todella herkkä keula, kun ei se keinuminen vie samallalailla polkemisesta tehoa kuin luomussa. Tai siis sähkön avulla pääsee kuitenkin.
Kokeilitko säätää Reconin progressiivisuutta bottomless tokeneilla? Sama pätee rouvan 35 Goldiin. 1-2 tokenia lisää, niin auttaa todennäköisesti herkkyyteen. Itselläni oli 35 Silver, oikein säädettynä oli ihan kelpo peli, vaikka on hinnat alkaen malli. Ainostaan tolkuton paino oli syy vaihtaa parempaan. "Huonollakin" keulalla pärjää pitkälle, jos sen osaa säätää.No mä olen nyt 20+ vuotta ajanut maastossa ja olen mielestäni jonkin verran siis kykenevä vaikkapa keuloja vertailemaan.
Toki tollainen jäykkäperä ja aloittelija tuskin mitään hillitöntä kyytiä ja röykytyksiä ajaa. Vaan on noissa keuloissa aikamoisia eroja. Nyt viimeisimpien vuosien kokemuksia itsellä on, kun ostin 2018 Focuksen Jam2 Sähkärin, jossa oli Recon RL 150mm keula (tiesin huonoksi ja pyörää tilatessa jo tilasin samalla Yarin keulaksi). No pyörä tuli ennen keulaa ja ajoin muutaman lenkin tolla Reconilla ja eroa oli kuin yöllä ja päivällä. Recon taipui joka suuntaa, 32mm alajaloista johuten siis oli tolkuttoman "löysä", vaimennusta ei saanut millään toimimaan, joko pohjasi herkästi tai sitte oli todella pintakova. No taisin 3-4 lenkkiä tolla ajaa ja sitte Yari kiinni pyörään ja problem solved.
Vaimon sähkötäpärissä on Rokkarin 35 Gold 150mm. Se on sinänsä ihan tukeva keula, mutta herkkyyttä ei ole nimeksikään, vaikka vrt. tohon Yariin. Olen sen purkanut ja rasvannut, ilman vaikutusta.
Jäykkiksessä mulla oli vanhanmallinen Rokkarin Revelation 140mm ja enspyörässä Pike 150mm ja taas eroa kuin yöllä ja päivällä.
Nyt ajelen tyytyväisenä sähkötäpärillä, joss Rokkarin Lyrik 150mm.
Sähkärissä mun mielestä saisi olla todella herkkä keula, kun ei se keinuminen vie samallalailla polkemisesta tehoa kuin luomussa. Tai siis sähkön avulla pääsee kuitenkin.
Reconi lähti silloin heti myyntiin kun Yari saapui, en sitä jaksanut yhtään ihmetellä.Kokeilitko säätää Reconin progressiivisuutta bottomless tokeneilla? Sama pätee rouvan 35 Goldiin. 1-2 tokenia lisää, niin auttaa todennäköisesti herkkyyteen. Itselläni oli 35 Silver, oikein säädettynä oli ihan kelpo peli, vaikka on hinnat alkaen malli. Ainostaan tolkuton paino oli syy vaihtaa parempaan. "Huonollakin" keulalla pärjää pitkälle, jos sen osaa säätää.
No juu, siihen taitaa vaikuttaa vaimennin eniten. Ja kuskin paino tietysti, itse kun on yli 100 kiloa kevyt, niin liikkuu tahmeampikin putki.Reconi lähti silloin heti myyntiin kun Yari saapui, en sitä jaksanut yhtään ihmetellä.
Eipä tokeneilla mitään tahmeutta saa pois. Sitä tolla herkkyydellä tarkoitin.
Jos ei oo hirveästi vaatimuksia kuin, että ilmakeula ni käytännössä mikä vaan rokkari/foxi mikä on budjetissa ja saatavilla Ei noissa budjettiluokan keuloissa näillä kahdella nii paljon eroa oo. Jos pitää valita ni kato vaikka kumman huolto onnistuu helpommin siellä missä asut ettei tarvi keulaa lähetellä huoltoon. Molemmat toimii ja perussäädöt löytyy. Itsellä ollut rokkarin yari ja lyrik viimeisimmät kaks keulaa ja perusajossa toimii hyvin ja lyrik jopa enskahommassakin. Sit kalliimmissa alkaa tulla niitä säätöjä yms lisää.Saapui tuossa muutama viikko sitten Grand Canyon:ON 7 2021 mallia, oli silloin ainoa malli heti toimitettavaksi, joten päädyin siihen, vaikka parempaa teki mieli.
Tämä: Grand Canyon:ON 7
Päivälleen kaksi viikkoa ja pyörä perillä.
Suositelkaapa hinta/laatu suhteella järkevää keulaa Suntourin korvaajaksi, ei tarvi olla paras, tulee sellaiseen hiekkatie ja metsäpolkuajoon aloittelijalle.
Jostain euroopan kaupoista hyvä tarjoushinta olisi parasta, tai jos jollain uudenveroinen käytetty, niin sekin kiinnostaa.
Pari rokkarin edullisemman pään ilmakeulaa ollut aiemmissa luomu maastopyörissä, kyllä ne mukavempia oli ajaa kuin tuo Suntour.
Millaisia kokemuksia muuten pyörästä?Saapui tuossa muutama viikko sitten Grand Canyon:ON 7 2021 mallia, oli silloin ainoa malli heti toimitettavaksi, joten päädyin siihen, vaikka parempaa teki mieli.
Tämä: Grand Canyon:ON 7
Päivälleen kaksi viikkoa ja pyörä perillä.
Suositelkaapa hinta/laatu suhteella järkevää keulaa Suntourin korvaajaksi, ei tarvi olla paras, tulee sellaiseen hiekkatie ja metsäpolkuajoon aloittelijalle.
Jostain euroopan kaupoista hyvä tarjoushinta olisi parasta, tai jos jollain uudenveroinen käytetty, niin sekin kiinnostaa.
Pari rokkarin edullisemman pään ilmakeulaa ollut aiemmissa luomu maastopyörissä, kyllä ne mukavempia oli ajaa kuin tuo Suntour.
Mittasin myös uutena ja ~3tkm matkalla & ~100 latauskerralla on hävinnyt ~10WAh per akku.Mittasitko sattumoisin niitä uutena? Olisi kiva tietää tai pphtia onko taso laskenut ja jos on, niin miksi
Oho. No siinä on kyllä laskenut akkujen kapasiteetti roimasti! Onko akut olleet kuitenkin optimaalisissa varastointiolosuhteissa, eli n.39v jännitteellä ja huonelämpötilassa?Mittasin myös uutena ja ~3tkm matkalla & ~100 latauskerralla on hävinnyt ~10WAh per akku.
Vanhassa pyörässäni on 4v vanhat kiina-akut ja suunnilleen saman verran ajoa & latauskertoja. Kapasiteetti on pudonnut 12,5Ah -> 10,5Ah
Mitarina tuollainen kiinamittari
Ei ole ollut optimiolosuhteissa, kun talvella työpäivän pihalla -12°C pakkasella ja latailtu aina täyteen, kun alle puolet akussa. Varastoitu huonelämpötilassa tyhjänä tai täytenä. Tuskin koskaan 75% varauksessa, niinkuin pitäisi, mutta ei nuo akut viikkoa pidempää aikaa ole ollut käyttämättä.Oho. No siinä on kyllä laskenut akkujen kapasiteetti roimasti! Onko akut olleet kuitenkin optimaalisissa varastointiolosuhteissa, eli n.39v jännitteellä ja huonelämpötilassa?