Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
52
Onko joku saanut Canyonilta maalis-huhtikuussa tilattua pyörää? Varastossa näyttää olevan, mutta tavara ei oikein liiku.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 452
Itse tilasin 7.4. Edelleen on tilassa "vahvistettu".

Näyttää sivutkin jumittelevan tällä 4G-yhteydellä.

e. Vihdoinkin aukesi - edelleen samassa tilassa. Tosin toimitusta on luvattu 30.5-10.6. joten ehkä tulee, ehkä ei.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
553
Onko joku saanut Canyonilta maalis-huhtikuussa tilattua pyörää? Varastossa näyttää olevan, mutta tavara ei oikein liiku.
Kyllä vaan, työsuhdepyörän tilasin joskus maaliskuun puolessa välissä, ja viikko sitten tuli kotiinkuljetuksella. Eniten aikaa meni siinä, kun tilaus meni meidän työsuhdepyörätarjoajan järjestelmästä läpi, ja se tilattiin manuaalisesti sitten heidän toimesta.

EDIT: Pyörä oli Pathlite:ON 4.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 452
Meillä ei ole edes saatu koko työetupyrää läpi. :facepalm:

Yritin sanoa jo useampi viikko sitten että vauhita kiitos jos aikoo pyöriä saada tälle keväälle.

Kovin ohuita olivat vastauksen joten pistin pyörän tilaukseen itse. Katsotaan josko se vaikka tullsikin luvatussa ajassa.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
553
Meillä ei ole edes saatu koko työetupyrää läpi. :facepalm:

Yritin sanoa jo useampi viikko sitten että vauhita kiitos jos aikoo pyöriä saada tälle keväälle.

Kovin ohuita olivat vastauksen joten pistin pyörän tilaukseen itse. Katsotaan josko se vaikka tullsikin luvatussa ajassa.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eihän koko työsuhdepyöräetu maksa työnantajalle mitään? Ehkä jotain muutamia hiluja, mutta työntekijän palkastahan se raha siihen pyörään otetaan. Ymmärrän toki, ettei se silti joka paikassa mene läpi, itsekin juuri vaihdoin sellaisesta työpaikasta pois.

Jotta ei täysin offtopic mene, niin pitänee parempi lukko kyllä hommata asap, juuri kaveri kertoi kuinka hänen sähkömaasturi varastettiin Tampereen Lielahdesta eilen. Abuksen YourPlus -lukolle toimitusaika näytti olevan neljä viikkoa, ei jaksa niin kauaa odotella. Eli Kryptonitea siis ostamaan.
 
Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
997
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eihän koko työsuhdepyöräetu maksa työnantajalle mitään? Ehkä jotain muutamia hiluja, mutta työntekijän palkastahan se raha siihen pyörään otetaan. Ymmärrän toki, ettei se silti joka paikassa mene läpi, itsekin juuri vaihdoin sellaisesta työpaikasta pois.

Jotta ei täysin offtopic mene, niin pitänee parempi lukko kyllä hommata asap, juuri kaveri kertoi kuinka hänen sähkömaasturi varastettiin Tampereen Lielahdesta eilen. Abuksen YourPlus -lukolle toimitusaika näytti olevan neljä viikkoa, ei jaksa niin kauaa odotella. Eli Kryptonitea siis ostamaan.
No pikkasen kustannuksia tuo se palkanlaskennan paperihommat, mut ne on pieniä summia. Vie ehkä ammattitaitoiselta palkanlaskijalta ehkä pari minuuttia pidempään ja tuokin aika on maksimi. Työnanataja voi päättää maksaako pyörän kokonaisuudessa työntekijä, työnantaja tai osittain. Monessa firmassa työnantaja tarjoaa siihen jotain 10 € / kk summaa lisäksi kannustimena.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 795
No pikkasen kustannuksia tuo se palkanlaskennan paperihommat, mut ne on pieniä summia. Vie ehkä ammattitaitoiselta palkanlaskijalta ehkä pari minuuttia pidempään ja tuokin aika on maksimi. Työnanataja voi päättää maksaako pyörän kokonaisuudessa työntekijä, työnantaja tai osittain. Monessa firmassa työnantaja tarjoaa siihen jotain 10 € / kk summaa lisäksi kannustimena.
Ainakin Oomi veloittaa firmalta jossa työskentelen 12€/kk/pyörä työnantajalta. 4 vuodessa aikamoinen potti kertyy jo tuosta. Ennemmin ajaisin vanhalla pyörälläni ja ottaisin tuon rahan taskuun :tongue:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 271
15€/kk näytti olevan GoByBike:n "toimistomaksu" työnantajalle, josta siis meidän firman pyöräetu. Tuo sisältänee myös pakettiin kuuluvan pyörän vakuutuksen, sillä näin työntekijälle lankeaa vain pyörän + mahdollisten varusteiden hinta.
Heille myös itseltä iso yläpeukku, sillä koko prosessi runtattiin läpi tänään aamupäivästä parin tunnin sisällä (toki työnantan pyöräetukaavakkeen olin allekirjoittanut ja lähettänyt jo tuossa viime viikon puolella).

Cube tuli tilattua, kun bike-discountilla oli vielä tuolloin aamusta varastosaldoilla. Löytyy tuo uusi Boschin itse päivitettävissä oleva smart system (Kiox 300 + CX gen4) ja 750Wh akku, joten eiköhän tuolla iloisesti rullaile useamman vuoden.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 795
15€/kk näytti olevan GoByBike:n "toimistomaksu" työnantajalle, josta siis meidän firman pyöräetu. Tuo sisältänee myös pakettiin kuuluvan pyörän vakuutuksen, sillä näin työntekijälle lankeaa vain pyörän + mahdollisten varusteiden hinta.
Heille myös itseltä iso yläpeukku, sillä koko prosessi runtattiin läpi tänään aamupäivästä parin tunnin sisällä (toki työnantan pyöräetukaavakkeen olin allekirjoittanut ja lähettänyt jo tuossa viime viikon puolella).

Cube tuli tilattua, kun bike-discountilla oli vielä tuolloin aamusta varastosaldoilla. Löytyy tuo uusi Boschin itse päivitettävissä oleva smart system (Kiox 300 + CX gen4) ja 750Wh akku, joten eiköhän tuolla iloisesti rullaile useamman vuoden.
Oomi kertoi, että he laittavat tuon vakuutuksen ainakin työntekijän maksettavaksi, eli pyörän ja varusteiden päälle tulee vielä muutakin. Sekik tuossa juuri syö, että sitähän ei työntekijä oikeasti tiedä, paljonko se pyörä ihan todellisuudessa tulee maksamaan... Itsellä ainakin on vakuutukset, jotka korvaisivat myös sähköpyörän menetyksen, joten siksi tuo tuntuu turhalta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 271
Oomi kertoi, että he laittavat tuon vakuutuksen ainakin työntekijän maksettavaksi, eli pyörän ja varusteiden päälle tulee vielä muutakin. Sekik tuossa juuri syö, että sitähän ei työntekijä oikeasti tiedä, paljonko se pyörä ihan todellisuudessa tulee maksamaan... Itsellä ainakin on vakuutukset, jotka korvaisivat myös sähköpyörän menetyksen, joten siksi tuo tuntuu turhalta
GoByBike:lla on melko selkästi sivuillaan kuvattuna tuo kustannusten jakautuminen: GoByBike.fi Työsuhdepyörät - Työnantajalle - Avaimet käteen pyöräetu
Kustannuslaskurista sitten saa ulos arvion vaikutuksesta sekä brutto- että nettopalkkaan ja koko leasing-aikana: GoByBike.fi Työsuhdepyörät - Työntekijän laskuri
Edit: Oomilla näköjään vastaava laskuri, mutta vakuutuksen sijasta heillä on ilmeisesti valinnainen takuun pidennys listattuna ja vakuutuksesta en ainakaan löytänyt nopeasti mitään oomi-laskuri

Jotenkinhan tuota on junailtu 1200€/vuosi veroedun puitteissa ja tuon vakuutuksen hinnan osalta, kun 4000€ pyörä kuitataan 48kk aikana.
Sopimuspapereiden mukana tulee kuitenkin myös lunastushintataulukko, joka kertoo ostohetken lunastushinnan olevan pyöräpaketin hinta, joten tuskin tuossa mitään silmänkääntöä on.
Laskurin mukaan kun kuitenkin säästän sen ~900€ verrattuna jos menisin itse tilaamaan ja hintaan kuuluu vielä tuo vakuutus, niin kelpaa itselleni. Helppo kokonaispaketti, joka ei vaadi isoa kertasijoitusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
24
Tuohon öljykeskusteluun liittyen haluaisin tällaisena aloittelijan kysyä muutamia perusjuttuja. Oma lapsuus ja nuoruus on pyörien osalta ollut sitä, että keväällä laitettiin ketjuöljyä ja pyöräiltiin koko kesä taukoamatta kaikkea muuta harrastaen. Jos ketjut lähti, ne laitettiin takaisin. Talven tullen pyörä laitettiin varastoon odottelemaan kevättä. Pyörät oli aina ihan perus markettikamaa omalta osaltani.

Nyt tilanne on aivan eri kun on aikunen ja siitä pyörästä haluaa ja ymmärtää pitää eri tavalla huolta. Toki tuo +3000€:n hankintahintakin siihen kannustaa vähän. Tässä kohdassa vaan on paljon hukassa sellaisia aivan perusasioita, kuten jarrujen säätäminen. Aloitin opettelemaan pari viikkoa sitten purkamaan ja kasaamaan sekä säätämään v-jarrut. Pitkiä aikoja verstaassa siis, koska mikään tällainen tekniikka-asia ei ole koskaan ollut oma mielenkiinnon kohde ennen kuin nyt.

Tämän kohtalaisen pitkän alustuksen kautta kysymyksiin öljystä. Miten usein sitä ketjuihin laitetaan? Joka lenkin jälkeen, kerran viikossa? Miten päivittäinen huolto esim. ketjujen osalta eroaa teillä esim. työmatka-ajon ja metsäreissun jäljiltä? Öljyvalikoimakin on vähän laajempi kuin se yksi Bilteman kannu, jolla voideltiin ennen vanhaan kaikki. Mulla on nyt muc offin öljyjä kuivana ja märkänä, mutta en ole ihan varma miten usein niitä pitäisi laittaa ja pitäisikö ketju pestä jotenkin erityisesti jollainen erityisellä aineella?
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 783
Pyörällä nyt ensimmäinen kunnon lenkki tehty, hieman venähti iltaan kun yritin pestä noita entisen omistajan synteettisiä vaseliineja tms töhniä pois tuolta voimansiirrolta. Samalla pistelin nuo SKS lokarit tuohon.

Olipa todella hieno peli ajaa kyllä pitkää matkaa, tuo moottori toimi todella saumottamasti eikä sen toimintaa huomannut missään kohtaa negatiivisessa valossa. Ultra avustuksella tuon päälle ja pois menon huomasin muuten toimi todella sujuvasti. Lenkki tuli ajettu oikeastaan 90% tour modella. Ecoakin koittelin, mutta nuo turhan pienillä paineilla olleet renkaat teki aika vaivalloista ecolla kulkemisesta. 35km tuli ajettua lenkkiä ja 1akkupalkin sain kulumaan eli vaikuttaa kyllä varsin mainiolle laitteelle. Piti 9km lenkille lähteä, mutta oli niin ilo ajella että venähti lenkki pahasti pitkäksi :)

Etuhaarukka nyt on melkoinen pomppu keppi kuten täällä jo osattiin arvioida, toki hienosti nieli kuopat ja rotvallin reunat (johtuen toki tuosta iskunpituudesta). Olishan tuohon hieno löytää joku ilmanokka järki hintaan joskus ja nakertaa paikalleen. Yksi jo oli tarjolla samalla paikkakunnalla, mutta kaulaputkea oli jäljellä vaan 16cm niin se kariutui siihen.

Jarrut vaikutti edelleen mielestäni erittäin päteviltä ei varmasti riittävät johonkin metsä alamäkeen, mutta omaan ajoon tuntuu erittäin riittäviltä. Vaihteistostakaan ei pahaa sanottavaa kun sen sai putsattua nyt ylimääräisistä rasvan jäämistä. Voiteluun meni nyt tuo Rexin tuote kun sitä lähikaupassa oli ja ompahan tuettu sitten suomalaista työtä samalla. Eikä tuo nyt varmaan huonoin vaihtoehto ole, varmasti myös riittää omassa käytössä pitkään niin tuo hintakaan mikään ihmeellinen ole: Rex Domestique -ketjuöljy :: Rex Ski Wax

Nyt edessä lähinnä Boschin päivitykseen vienti näytti olevan drive unitin ja akun softat ainakin vanhat.

Toisena olisi mietteissä jos lisäisi tuon etu ja takavalon niin että toimisi tuolta boschin akun kautta. Erittäin pienitehoiset riittäisi kun valaistulla väylillä tulee ajeltua mutta näkyispä ainakin pimeällä ja hämärällä ja toimisi ilman isompia miettimisiä kun olisi suoraan tuon Boschin perässä.

Onko muuten kokemuksia tuosta intube akusta mikä asentuu runkoputken päältä tuonne. Mielestäni tuossa ei ole mitään avain pesää missään ja avaimiakaan ei vanha omistajakaan tiennyt tuohon olevan. Akun alapuolella on ainakin kuusiokolo ruuveja rungossa, eli voiko olla että tuo akkutyyppi on suoraan ruuveilla rungossa ja avaimia ei pyörässä ole. En ole tarkemmin joka paikkaa muovia vielä irroitellut tuota avainreikää etsiessä, tuli vaan asia mieleen.

edit: Onko muuten lukoista suosituksia minkä saisi helpoiten runkoon kulkemaan mukana? Joku tälläinen mahdollisesti vai onko jotain helpompaa vaihtoehtoa, vakuutusyhtiöt ei taida sen tarkemmin määrittää minkälainen pitää olla? Kryptonite KryptoLok Mini-7 Pyörälukko + Kryptoflex netistä | bikester.fi
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Onko muuten kokemuksia tuosta intube akusta mikä asentuu runkoputken päältä tuonne. Mielestäni tuossa ei ole mitään avain pesää missään ja avaimiakaan ei vanha omistajakaan tiennyt tuohon olevan. Akun alapuolella on ainakin kuusiokolo ruuveja rungossa, eli voiko olla että tuo akkutyyppi on suoraan ruuveilla rungossa ja avaimia ei pyörässä ole. En ole tarkemmin joka paikkaa muovia vielä irroitellut tuota avainreikää etsiessä, tuli vaan asia mieleen.
Hetkonen, nyt kuulostaa oudolta. Ei ole tuosta mallista itselläni kokemuksia, mutta onhan siinä nyt avaimet oltava, kun millä ihmeellä sitä akkua muuten lataat kotona?

Alapuolelta irrotettavissa Powertube-akuissa avain on yleensä siinä rungon kyljessä akun yläpuolella.
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 783
Täytyy huomenna vielä katsella tarkemmin. Toisella puolella runkoa (mikä tuossa lenkki kuvassakin ylempänä näkyy) ei mielestäni ole mitään reikiä rungossa. Toisella puolella on mielestäni vaan tuo latausportti mistä tuota voi ladata paikallaan ollessaan. (liitekuva)

Runkopalkin pohjassa on sitten noita kuusiokoloruuveja mitkä näkyy jotenkin tuossa ylemmässä lenkki kuvassa myös. Akun suojakannen saa toki auki mustilla sormiruuveilla, sieltä alta voisi sitten jotain löytyä. Vanhalla omistajalla oli aina ollut akku kiinni niin ei ollut tuota irroitusta kaivannut. Itselläkin toki autotallissa akku aina kiinni, mutta olishan tuo hyvä tietää jos siihen pitäs jotkut avaimet olla :)
 

Liitteet

Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
Tämän kohtalaisen pitkän alustuksen kautta kysymyksiin öljystä. Miten usein sitä ketjuihin laitetaan? Joka lenkin jälkeen, kerran viikossa? Miten päivittäinen huolto esim. ketjujen osalta eroaa teillä esim. työmatka-ajon ja metsäreissun jäljiltä? Öljyvalikoimakin on vähän laajempi kuin se yksi Bilteman kannu, jolla voideltiin ennen vanhaan kaikki. Mulla on nyt muc offin öljyjä kuivana ja märkänä, mutta en ole ihan varma miten usein niitä pitäisi laittaa ja pitäisikö ketju pestä jotenkin erityisesti jollainen erityisellä aineella?
Öljyämistarpeeseen ei ole yhtä vastausta. Riippuu niin paljon ajosta. Esim. maantiepyörä, jolla ajan vain kuivalla ja kauniilla säällä kesällä, pärjää aika pitkään yhdellä öljyämisellä.

Maasturilla kun ajaa 3h syksyn kurapaskassa ja pesee sen jälkeen vielä pyörän, niin varmasti on ketjuissa ruostetta, kun seuraavana kerran menee pyörää varastoon ihmettelemään.

Eli joka ajokerran jälkeen tiheimmillään ja harvimmillaan kymmenien ajokertojen jälkeen.

Itse laitan tipan öljyä jokaisen lenkin liitokseen, pyörittelen hetken ja sitten kuivalla rätillä kaikki ylimääräinen pois. Ja jos kurassa on ajeltu, niin ensin tosiaan pesen ketjuista ihan vedellä hiekan ja kuran pois, sitten kuivaus ja uutta öljyä ketjuun. Paketista otettu uusi ketju on usein sellaisessa tahmeassa rasvassa, johon jää kaikki hiekka sun muu kiinni. Tällaisen uuden ketjun pyyhin TF2:lla kostutetulla rätillä, kunnes tahmeus on poissa. Ei sitä rasvaa ketjun pinnalle, varsinkaan levyjen ulkopinnoilla tartte olla, vaan siellä sisällä näkymättömissä lähinnä. Jos ketju on päässyt aivan tolkuttoman paskaiseksi, olen joskun irroittanut ketjun ja laitan sen lasipurkkiin, jossa tärpättiä. Purkia sitten ravistellaan aikansa ja ketju puhdistuu aika hyvin. Tosin tossa sitten lähtee kaikki rasvat tehokkaasti ja tollaisen "syväpuhdistuksen" jälkeen öljyä saa lutrata vähän reippaammin.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 452
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eihän koko työsuhdepyöräetu maksa työnantajalle mitään? Ehkä jotain muutamia hiluja, mutta työntekijän palkastahan se raha siihen pyörään otetaan. Ymmärrän toki, ettei se silti joka paikassa mene läpi, itsekin juuri vaihdoin sellaisesta työpaikasta pois.

Jotta ei täysin offtopic mene, niin pitänee parempi lukko kyllä hommata asap, juuri kaveri kertoi kuinka hänen sähkömaasturi varastettiin Tampereen Lielahdesta eilen. Abuksen YourPlus -lukolle toimitusaika näytti olevan neljä viikkoa, ei jaksa niin kauaa odotella. Eli Kryptonitea siis ostamaan.
Jos se etu menee palkkaan kuuluvana eikä tule palkan päälle, niin siitä joutuu ainakin maksamaan tyel:it sun muut. Siihen kaatui toisen puoliskon työpaikassa koko etu. Omasta firmasta sain ongittua sen verran tietoa että sopimus on kyllä jo tehty mutta jonkun pitäisi ohjeistaa porukka ja ilmeisesti tunnukset palveluun puuttuivat kun viimeksi kysyin.

En ole ainut joka tuolla odottaa tietoa että saisi laitettua pyörän tilaukseen. Tällä menolla vaan jää ainakin jotkut merkit ja mallit saamatta tälle kesälle jos asiaa ei pikapuoliin saada eteenpäin. Esimerkiksi tuon Neuron:ON:in tilauskirjat täyttyivät jo viikon päästä omasta tilauksesta eikä M-koon pyörää saa tilattua kuin kesäkuussa - ja mikäli toimitusajat ovat samat kuin nyt niin kesä alkaa olemaan siinä vaiheessa taputeltu kun pyörä tulee. Jos tuleva talvi on vähänkään samanlainen kuin mennyt, niin talvipyöräilyn saa ainakin omalta osalta unohtaa, turhan mukavuudenhaluinen siihen touhuun.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 339
Täytyy kyllä nostaa hattua Honzolle siitä että pitää vehkeistään hyvän huolen.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
Täytyy kyllä nostaa hattua Honzolle siitä että pitää vehkeistään hyvän huolen.
En ymmärrä miksi kalliista harrastevehkeistä ei pitäisi huolta? Mulle toi ropaaminen on kanssa osa harrastusta. Toki olen tässä vuosien varrella huoltanut suurehkin määrän kaverien ja lasten pyöriä myös.
Varsinkin lasten pyörät ovat usein luokattoman huonossa kunnossa. Kun omat lapset oli vähän pienempiä ja niiden kaverit kävi meillä pyörillä, niin oli tapana nopsaan tossa pihalla puristella jarrukahvat, tsekata vaihteet jne. Usein sitten meni ketjut voiteluun, jarrut ja vaihteet säätöön ja renkaisiinkin sai pumpata ilmaa :)
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 127
Jos se etu menee palkkaan kuuluvana eikä tule palkan päälle, niin siitä joutuu ainakin maksamaan tyel:it sun muut. Siihen kaatui toisen puoliskon työpaikassa koko etu. Omasta firmasta sain ongittua sen verran tietoa että sopimus on kyllä jo tehty mutta jonkun pitäisi ohjeistaa porukka ja ilmeisesti tunnukset palveluun puuttuivat kun viimeksi kysyin.
Pyöräedusta sen verran että luulen siinä olevan saman ongelman yritysten kannalta kuin muissakin etuuksissa eli jos työntekijä vaihtaa työpaikkaa voi etuus jäädä yrityksen käsiin. Siinä sitten kustannukset pyörivät ja jossain sitä pitää säilyttääkin.

Sen takia pienemmät yritykset ovat joko varuillaan aineellisten etujen osalta tai jos kokemusta ei löydy niin saattavat suhtautua hyvin lepsusti etuuksiin. Joskus on myös tehty sopimuksia etuuden siirtymisestä työntekijälle työpaikan vaihdon yhteydessä mutta ne eivät pidä oikeudessa.

Noita puoliksi käytettyjä etuuksia on vaikea myydä firmassa eteenpäin kenellekään muulle. Mullakin on neljän vuoden sopimus pyöräedussa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Huoltojuttuihin vielä sen verran, että kyllä minäkin toki oman talouden (ja muutamien tuttujenkin) fillareista huolta pidän, mutta en saa mitään kiksejä tarpeettoman pikkutarkasta hifistelystä. Fillarin yleispesu, ketjujen voitelu, vaihteiden säädöt, ilmanpaineet, renkaiden vaihdot jne. siis kohdalleen aina tarpeen mukaan. Usein ei tietenkään tarvitse tehdä kaikkea kerralla, eikä siinä siten montaa minuuttia nokka tuhise, kun tekee tarpeelliset toimet. Se on sitten eri asia, jos haluaa harrastella pyörän huoltamista. Käyttöön nämä on hankittu, ei näyttelyesineiksi. :D
 
Liittynyt
23.11.2019
Viestejä
4
Moro, tässä olen Jaakobin paininut ja koittanut päättää kumpi Haibikin Trekking 6 vai 7 olisi järkevä hinta-laatusuhteeltaan ensi sähköpyöräksi, kun pyörät tuntuvat olevan suht identtiset omaan silmään, pois lukien näyttöjen suhteen (1.7" side vs 2.8"). Onko ihmisillä kokemusta, kuinka paljon sitä näyttöä tulee oikeasti katseltua ajon aikana. Pyörillä on kuitenkin vain 200€ hintaeroa, joka osittain selittyy juuri tuolla näytöjen eroavaisuudella. Pääasiassa tällä hetkellä tulee ajettua asfaltilla ja sorateillä.
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
102
Moro, tässä olen Jaakobin paininut ja koittanut päättää kumpi Haibikin Trekking 6 vai 7 olisi järkevä hinta-laatusuhteeltaan ensi sähköpyöräksi, kun pyörät tuntuvat olevan suht identtiset omaan silmään, pois lukien näyttöjen suhteen (1.7" side vs 2.8"). Onko ihmisillä kokemusta, kuinka paljon sitä näyttöä tulee oikeasti katseltua ajon aikana. Pyörillä on kuitenkin vain 200€ hintaeroa, joka osittain selittyy juuri tuolla näytöjen eroavaisuudella. Pääasiassa tällä hetkellä tulee ajettua asfaltilla ja sorateillä.
Ei sitä kyllä ainakaa itsellä tuu tuijotettua. Itsellä ei ole ollenkaan näyttöä ja tykkään siitä miltä pyörä näyttää kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä. Toki makuasioita, mutta en usko että tuota näyttöä kukaan jaksaa alkuinnostuksen jälkeen tuijotella ajossa :D
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
Ei sitä kyllä ainakaa itsellä tuu tuijotettua. Itsellä ei ole ollenkaan näyttöä ja tykkään siitä miltä pyörä näyttää kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä. Toki makuasioita, mutta en usko että tuota näyttöä kukaan jaksaa alkuinnostuksen jälkeen tuijotella ajossa :D
Sama. Ei ole mullakaan näyttöä, enkä osaa sellaista edes kaivata.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Täytyy huomenna vielä katsella tarkemmin. Toisella puolella runkoa (mikä tuossa lenkki kuvassakin ylempänä näkyy) ei mielestäni ole mitään reikiä rungossa. Toisella puolella on mielestäni vaan tuo latausportti mistä tuota voi ladata paikallaan ollessaan. (liitekuva)

Runkopalkin pohjassa on sitten noita kuusiokoloruuveja mitkä näkyy jotenkin tuossa ylemmässä lenkki kuvassa myös. Akun suojakannen saa toki auki mustilla sormiruuveilla, sieltä alta voisi sitten jotain löytyä. Vanhalla omistajalla oli aina ollut akku kiinni niin ei ollut tuota irroitusta kaivannut. Itselläkin toki autotallissa akku aina kiinni, mutta olishan tuo hyvä tietää jos siihen pitäs jotkut avaimet olla :)
Ilmeisesti tämä ei siis ole lukko? Käsittääkseni lukkomekanismin pitää olla jommassa kummassa päässä, kun se lukituksen vastakappale on akun päädyssä.

1650552307188.png


Jos siinä on vain paikka, niin ehkä se lukkopesä on tarkoitettu ostettavaksi erikseen, eikä tuossa ole sitä valmiina -->


Ei sitä kyllä ainakaa itsellä tuu tuijotettua. Itsellä ei ole ollenkaan näyttöä ja tykkään siitä miltä pyörä näyttää kun siinä ei ole mitään ylimääräisiä härpäkkeitä. Toki makuasioita, mutta en usko että tuota näyttöä kukaan jaksaa alkuinnostuksen jälkeen tuijotella ajossa :D
Niinpä. Kello on minulle tärkein. Tosin kun itselläni on Bosch Intuvia näyttönä, niin siitä näkee kätevästi yhdellä vilkaisulla kellon lisäksi määritellyn avustustason, nopeuden, akun varauksen ja moottorin tuottaman lisäavustuksen määrän. Vaimon pyörässä on Purion ja joskus kun käy sillä lenkillä, niin noista tiedoista ei näy kuin osa kerrallaan (osaa ei näy mitenkään) ja puutteen kyllä huomaa, kun on niihin tottunut. Vaan eipä tuottaisi suurta ongelmaa olla ilman.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 681
Pyöräedusta sen verran että luulen siinä olevan saman ongelman yritysten kannalta kuin muissakin etuuksissa eli jos työntekijä vaihtaa työpaikkaa voi etuus jäädä yrityksen käsiin. Siinä sitten kustannukset pyörivät ja jossain sitä pitää säilyttääkin.

Sen takia pienemmät yritykset ovat joko varuillaan aineellisten etujen osalta tai jos kokemusta ei löydy niin saattavat suhtautua hyvin lepsusti etuuksiin. Joskus on myös tehty sopimuksia etuuden siirtymisestä työntekijälle työpaikan vaihdon yhteydessä mutta ne eivät pidä oikeudessa.

Noita puoliksi käytettyjä etuuksia on vaikea myydä firmassa eteenpäin kenellekään muulle. Mullakin on neljän vuoden sopimus pyöräedussa.
Meillä gobybike ja lunastus velvollisuus jos irtisanoutuu. Ymmärtääkseni oli joku mahdollisuus siirtää uuteen paikkaan jos siellä sama etu.

Itsellä Trek powerfly 4 ja reilu 200 km. Suurin vaihde meinaa välillä mennä pienemmälle, muuten hyvin toimii.

Yritin tilata Nyon:ia, mutta huono saatavuus.
 
Liittynyt
22.04.2022
Viestejä
1
Osaako joku sanoa noista Kuntokaupan FitNord sähköpyöristä jotain? Nehän ovat "alennusten" jälkeenkin ihan törkeän kalliitta suhteessa halpisosiin joista ne on koottu, mutta noita löytää ajoittain käytettyinä halvalla. Kannattaakohan noihin vain koskea käytettyinä, vai ovatko ne jopa niin heikkolaatuisia, että ei kannata ostaa edes halvalla jos kilometrejä on jo takanapäin?
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 127
Meillä gobybike ja lunastus velvollisuus jos irtisanoutuu. Ymmärtääkseni oli joku mahdollisuus siirtää uuteen paikkaan jos siellä sama etu.
Joo, tsekkasin omatkin ehdot (Vapaus) muistin virkistykseksi ja siellä on vaihtoehtona joko keskeyttää sopimus 260€ hintaan, siirtää uudelle työnantajalle jos heille kelpaa tai maksaa jäljellä olevat erät kerralla pois. Luultavimmin päädyn viimeiseen vaihtoehtoon jos tilanne tulee vastaan.

Itsellä Trek powerfly 4 ja reilu 200 km. Suurin vaihde meinaa välillä mennä pienemmälle, muuten hyvin toimii.
Mulla on pyöräetuna Canyonin Grail:on kun entuudestaan löytyi omana Focus Jam2 MTB käyttöön. Kannattaa tsekata että takapakka on kunnolla kiinni ja samoin rengas. Jouduin tuosta Grailista juuri parin sadan kilsan jälkeen kiristämään vaihdevaijeria. Se venyy ajan myötä. Youtubesta löytyy Velogilta hyvä video vaihteiden säätöön mutta uudessa pyörässä ei siitä kannata aloittaa.

Focuksessa oli taas keskiön kartiolaakerit löysällä. Aika paljon uusissa pyörissä nykyään säätämistä näiden kanssa.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
370
Vinkkiä kaivattaisiin. Pääasiassa työmatkalle haussa sähkö-jäykkis. Ehkä myös satunnaista polkuajoa.

Vai


Saa toki suositella muitakin esim Cuben vastaavia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 271
Vinkkiä kaivattaisiin. Pääasiassa työmatkalle haussa sähkö-jäykkis. Ehkä myös satunnaista polkuajoa.

Vai


Saa toki suositella muitakin esim Cuben vastaavia.
Canyonissa ilmeisesti tuo lisähinta mennyt isompaan akkuun, sillä siitä löytyy coil spring etuhaarukka, jota ehkä itse jo nykyään välttäisin, sillä ilmahaarukka (kuten Cubessa) pitäisi olla pitkäikäisempi ja huoltovapaampi.

Bikester taasen tuntuu hieman vetävän välistä yrittäen olla "suomalainen" kauppa, joten kannattaa katsastaa ainakin bike-discount ja mhw-bike, sillä bikester/suomi hintaan saa joko pykälän paremman (esim. Cube Reaction Hybrid Pro 625) tai säästää noin 10%:

Mhw:lla toimitus 29€ bike-discountilla 70€. Bike-discountilta kannattaa huomioida myös heidän edustamansa Radon merkin pyörät kuten Jealous Hybrid 8.0 625
Saatavuus tosin varsin heikkoa miltei pyörällä kuin pyörällä, joten pitkiin toimitusaikoihin kannattaa varautua ja melko hyvin nämä liikkeet kertovatkin arvioidun saapumisajan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.05.2021
Viestejä
16
Hei, jos ostan sähköpyörän, joka on 250-1000w peukalokaasulla, niin toimiiko tämä kuitenkin samalla lailla kuin "normaali" sähköpyörä? Eli moottori avustaa normaalisti poljettaessa ja tämän lisäksi voi käyttää kaasua, jolloin ei tarvitse polkea ollenkaan? Ettei pyörä vain ole sellainen, että liikkuu sähköavustuksella vain kaasulla. Nopeus siis Max, 25km/h ja liikennevakuutus tuohon tottakai pitäisi ottaa.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
579
Akkukeskusteluun vielä sen veran, että vuosi sitten ostamissani 10S3P 21700 Kiina-akuissa näkyy olevan vielä reilut 300WAh per akku (5A purkuvirralla 33V saakka) ja maksoivat 62€/kpl.
akut.png
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 795
Akkukeskusteluun vielä sen veran, että vuosi sitten ostamissani 10S3P 21700 Kiina-akuissa näkyy olevan vielä reilut 300WAh per akku (5A purkuvirralla 33V saakka) ja maksoivat 62€/kpl.
Mittasitko sattumoisin niitä uutena? Olisi kiva tietää tai pphtia onko taso laskenut ja jos on, niin miksi
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
370
Canyonissa ilmeisesti tuo lisähinta mennyt isompaan akkuun, sillä siitä löytyy coil spring etuhaarukka, jota ehkä itse jo nykyään välttäisin, sillä ilmahaarukka (kuten Cubessa) pitäisi olla pitkäikäisempi ja huoltovapaampi.
Tuleeko tuo coil mahdollisesti ongelmaksi jos trailiajo on vähäistä? Onko noissa muissa komponenteissa paljoa eroa? Eikö yleensä ainakin canyon ole hinta-laatusuhteeltaan ok valinta?
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
115
Itse olen katsellut myös Grand Canyon: ON mutta 8 mallisena:


Onko kasissa jo etuhaarukka "parempi" mielestänne? Saa ehdottaa vaihtoehtoa 3-3,6 t€ sarjassa jos tiedossa fiksumpi, jossa myös saatavuus hyvä.

Tulee siis pääosin asfaltti/kevyeen sora-ajoon. Ajattelin silti maastopyörää jos joskus sattuisikin innostumaan hieman jonnekin raffimpaan maastoon.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
Itse olen katsellut myös Grand Canyon: ON mutta 8 mallisena:


Onko kasissa jo etuhaarukka "parempi" mielestänne? Saa ehdottaa vaihtoehtoa 3-3,6 t€ sarjassa jos tiedossa fiksumpi, jossa myös saatavuus hyvä.

Tulee siis pääosin asfaltti/kevyeen sora-ajoon. Ajattelin silti maastopyörää jos joskus sattuisikin innostumaan hieman jonnekin raffimpaan maastoon.
Ihan hinnat alkaen -malli toi Judy Silver kyllä on. Ei toi nyt varmasti aivan kuraa ole, mutta maastoajossa kaipaa parempaa. Menettelee varmasti hiekkatieajelussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 271
Tuleeko tuo coil mahdollisesti ongelmaksi jos trailiajo on vähäistä? Onko noissa muissa komponenteissa paljoa eroa? Eikö yleensä ainakin canyon ole hinta-laatusuhteeltaan ok valinta?
Tuskin se ongelmaksi muodostuu, paitsi ehkä juurikin sen käytön puutteen vuoksi voi ajan kanssa "jämähtää" nopeammin, mutta tämä on täysin mutua eikä tarkistettua faktaa.
Ilmakeulan suurin etu muodostuu mukautettavuudesta käyttäjän tarpeeseen, eli ilmanpaineella sitä voidaan tarvittaessa säätää, kun taas kierrejousen pituus on ennaltamääritetty.

Linkkaamistasi pyöristä Cubessa on yhden pykälän parempaa Shimanon 5000-sarjalaista osaa kuin Canyonissa 4000-sarjalaista.
Jos tosiaan mhw-bikelta tai bike-discountista napataan hinnan ja akkukapasiteetin puolesta Canyonin kanssa kilpaileva Cuben malli (Cube Reaction Hybrid Race 625 2022), niin päästäänkin jo paria-kolmea pykälää parempiin Shimanon osiin, eli sekoitus 8000/6000 sarjoja ja jarrutkin pykälää parempaa (+ tietysti se ilmakeula).

Mutta loppujen lopuksi valintaan todennäköisesti paljon vaikuttaa tuo saatavuus, eli jos pyörän haluaa vielä täksi kesäksi, niin saattaa joutua menemään hieman sen perusteella eikä optimoimalla hinta-laatu-suhdetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
24
Ihan hinnat alkaen -malli toi Judy Silver kyllä on. Ei toi nyt varmasti aivan kuraa ole, mutta maastoajossa kaipaa parempaa. Menettelee varmasti hiekkatieajelussa.
Tämä on kyllä veikeä aihe tämä keulakeskustelu. En oikein saa kiinni siitä, että mikä on kenellekin konkreettisesti sellaista maastoajoa, jossa "alkaen hinnan" keula olisi riittämätön. Mulla on nyt Tuntsassa tuo Judy Silver. Kangaspohjaisessa, korkeuseroiltaan melko tasaisessa, polkumaastossa oikeinkin hyvä. Haastavammassakin amatöörin suorittamassa polkuajelussa, oikein hyvä, koska vauhti ei ole vielä järjetön siksi, että touhuun vielä totuttelee. Alamäkihommiin tuota pyörää osineen ei varmasti ole edes suunniteltu.

Keulan laatu tulee varmaan vastaan siinä vaiheessa, kun mennään ihan oikeasti tosi kovaa ja piukkoja käännöksiä sekä iskujen vastaanottamista vaativassa maastossa, joka vaatii jo kuskiltakin vähän enemmän ajoteknistä osaamista, kuin lähilaavulle polkuja pitkin makkarapaketti repussa viilettävältä sunnuntaimaastoilijalta. Näin minä sen nykyisellä, äärimmäisen vähäisellä, kokemuksella ja maalaisjärjellä olen pohtinut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
Tämä on kyllä veikeä aihe tämä keulakeskustelu. En oikein saa kiinni siitä, että mikä on kenellekin konkreettisesti sellaista maastoajoa, jossa "alkaen hinnan" keula olisi riittämätön. Mulla on nyt Tuntsassa tuo Judy Silver. Kangaspohjaisessa, korkeuseroiltaan melko tasaisessa, polkumaastossa oikeinkin hyvä. Haastavammassakin amatöörin suorittamassa polkuajelussa, oikein hyvä, koska vauhti ei ole vielä järjetön siksi, että touhuun vielä totuttelee. Alamäkihommiin tuota pyörää osineen ei varmasti ole edes suunniteltu.

Keulan laatu tulee varmaan vastaan siinä vaiheessa, kun mennään ihan oikeasti tosi kovaa ja piukkoja käännöksiä sekä iskujen vastaanottamista vaativassa maastossa, joka vaatii jo kuskiltakin vähän enemmän ajoteknistä osaamista, kuin lähilaavulle polkuja pitkin makkarapaketti repussa viilettävää sunnuntaimaastoilijaa. Näin minä sen nykyisellä, äärimmäisen vähäisellä, kokemuksella ja maalaisjärjellä olen pohtinut.
No mä olen nyt 20+ vuotta ajanut maastossa ja olen mielestäni jonkin verran siis kykenevä vaikkapa keuloja vertailemaan.

Toki tollainen jäykkäperä ja aloittelija tuskin mitään hillitöntä kyytiä ja röykytyksiä ajaa. Vaan on noissa keuloissa aikamoisia eroja. Nyt viimeisimpien vuosien kokemuksia itsellä on, kun ostin 2018 Focuksen Jam2 Sähkärin, jossa oli Recon RL 150mm keula (tiesin huonoksi ja pyörää tilatessa jo tilasin samalla Yarin keulaksi). No pyörä tuli ennen keulaa ja ajoin muutaman lenkin tolla Reconilla ja eroa oli kuin yöllä ja päivällä. Recon taipui joka suuntaa, 32mm alajaloista johuten siis oli tolkuttoman "löysä", vaimennusta ei saanut millään toimimaan, joko pohjasi herkästi tai sitte oli todella pintakova. No taisin 3-4 lenkkiä tolla ajaa ja sitte Yari kiinni pyörään ja problem solved.

Vaimon sähkötäpärissä on Rokkarin 35 Gold 150mm. Se on sinänsä ihan tukeva keula, mutta herkkyyttä ei ole nimeksikään, vaikka vrt. tohon Yariin. Olen sen purkanut ja rasvannut, ilman vaikutusta.

Jäykkiksessä mulla oli vanhanmallinen Rokkarin Revelation 140mm ja enspyörässä Pike 150mm ja taas eroa kuin yöllä ja päivällä.

Nyt ajelen tyytyväisenä sähkötäpärillä, joss Rokkarin Lyrik 150mm.

Sähkärissä mun mielestä saisi olla todella herkkä keula, kun ei se keinuminen vie samallalailla polkemisesta tehoa kuin luomussa. Tai siis sähkön avulla pääsee kuitenkin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
24
No mä olen nyt 20+ vuotta ajanut maastossa ja olen mielestäni jonkin verran siis kykenevä vaikkapa keuloja vertailemaan.

Toki tollainen jäykkäperä ja aloittelija tuskin mitään hillitöntä kyytiä ja röykytyksiä ajaa. Vaan on noissa keuloissa aikamoisia eroja. Nyt viimeisimpien vuosien kokemuksia itsellä on, kun ostin 2018 Focuksen Jam2 Sähkärin, jossa oli Recon RL 150mm keula (tiesin huonoksi ja pyörää tilatessa jo tilasin samalla Yarin keulaksi). No pyörä tuli ennen keulaa ja ajoin muutaman lenkin tolla Reconilla ja eroa oli kuin yöllä ja päivällä. Recon taipui joka suuntaa, 32mm alajaloista johuten siis oli tolkuttoman "löysä", vaimennusta ei saanut millään toimimaan, joko pohjasi herkästi tai sitte oli todella pintakova. No taisin 3-4 lenkkiä tolla ajaa ja sitte Yari kiinni pyörään ja problem solved.

Vaimon sähkötäpärissä on Rokkarin 35 Gold 150mm. Se on sinänsä ihan tukeva keula, mutta herkkyyttä ei ole nimeksikään, vaikka vrt. tohon Yariin. Olen sen purkanut ja rasvannut, ilman vaikutusta.

Jäykkiksessä mulla oli vanhanmallinen Rokkarin Revelation 140mm ja enspyörässä Pike 150mm ja taas eroa kuin yöllä ja päivällä.

Nyt ajelen tyytyväisenä sähkötäpärillä, joss Rokkarin Lyrik 150mm.

Sähkärissä mun mielestä saisi olla todella herkkä keula, kun ei se keinuminen vie samallalailla polkemisesta tehoa kuin luomussa. Tai siis sähkön avulla pääsee kuitenkin.
Tarkoituksena ei nyt suinkaan ollut sinun tai kenenkään muun kompetenssia asiassa kiistää. Kuitenkin samalla tuossa kuvaat sen, että kun lajia touhuaa pidempään, niin selkeitä eroja huomaa.
Tässä muutama tyyppi itseni mukaan lukien on pohtinut esimerkiksi ajoittaista metsäajelua työmatkapyöräilyn lisäksi. Kuten kirjoitit "maastoajossa kaipaa parempaa", mutta kaipaako satunnainen maastoilija tosiaan sellaista? Jälleen tällaista yleistä pohdintaa, ei muuta. Toisaalta taas tykkään itse sanonnasta "Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.", mikä voisi päteä tämän keula-asian kohdalla hyvinkin.

Toki sitä voi tulla imaistuksi uuteen harrastukseen ja sitä kautta tietämys, taidot ja vaatimustaso nousee. Omalla markettipyörähistorialla tuo Judyn toimintakin jo kyllä nostaa polulla hymyä poskiin, kun vaan ylipäätään pääsee sinne rytkyttämään. Ennen tuota painelin pari kertaa juurakko-kivikkomaastossa jäykällä hybridillä ja paskoin vaan lokarit sekä yhden eturattaan. Halu metsässä ajoon on siis kova.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
561
Olen Kundinhon kanssa samaa mieltä, itsellä Tunturi E290 ja keulana Judy Silver. Omiin sekalaisiin ajeluihin tämä keula on oikein hyvin riittänyt, polkujakin kohtuu määrin, ei kuitenkaan mitään kannokkoja ja kivikkoja.

Tällaiset suosittelut tahtoo ajautua yläkanttiin ja sellaisiksi, että ammattilaiset ja tosi harrastajat suosittelevat välineitä, joiden ominaisuuksiin suurimmalla osalla pyöräilijöitä ei ole tarvetta. Sama juttu on vaikka autopuolella, suositellaan Bemaria ja tiukkaa alustaa, kun perhelliselle parempi ratkaisu on vaikka tuikitavallinen Toyota. Joo, itselläkin on ollut BMW, ja siihen valitsin tiukan alustan:)
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
45
No mä olen nyt 20+ vuotta ajanut maastossa ja olen mielestäni jonkin verran siis kykenevä vaikkapa keuloja vertailemaan.

Toki tollainen jäykkäperä ja aloittelija tuskin mitään hillitöntä kyytiä ja röykytyksiä ajaa. Vaan on noissa keuloissa aikamoisia eroja. Nyt viimeisimpien vuosien kokemuksia itsellä on, kun ostin 2018 Focuksen Jam2 Sähkärin, jossa oli Recon RL 150mm keula (tiesin huonoksi ja pyörää tilatessa jo tilasin samalla Yarin keulaksi). No pyörä tuli ennen keulaa ja ajoin muutaman lenkin tolla Reconilla ja eroa oli kuin yöllä ja päivällä. Recon taipui joka suuntaa, 32mm alajaloista johuten siis oli tolkuttoman "löysä", vaimennusta ei saanut millään toimimaan, joko pohjasi herkästi tai sitte oli todella pintakova. No taisin 3-4 lenkkiä tolla ajaa ja sitte Yari kiinni pyörään ja problem solved.

Vaimon sähkötäpärissä on Rokkarin 35 Gold 150mm. Se on sinänsä ihan tukeva keula, mutta herkkyyttä ei ole nimeksikään, vaikka vrt. tohon Yariin. Olen sen purkanut ja rasvannut, ilman vaikutusta.

Jäykkiksessä mulla oli vanhanmallinen Rokkarin Revelation 140mm ja enspyörässä Pike 150mm ja taas eroa kuin yöllä ja päivällä.

Nyt ajelen tyytyväisenä sähkötäpärillä, joss Rokkarin Lyrik 150mm.

Sähkärissä mun mielestä saisi olla todella herkkä keula, kun ei se keinuminen vie samallalailla polkemisesta tehoa kuin luomussa. Tai siis sähkön avulla pääsee kuitenkin.
Kokeilitko säätää Reconin progressiivisuutta bottomless tokeneilla? Sama pätee rouvan 35 Goldiin. 1-2 tokenia lisää, niin auttaa todennäköisesti herkkyyteen. Itselläni oli 35 Silver, oikein säädettynä oli ihan kelpo peli, vaikka on hinnat alkaen malli. Ainostaan tolkuton paino oli syy vaihtaa parempaan. "Huonollakin" keulalla pärjää pitkälle, jos sen osaa säätää.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 774
Kokeilitko säätää Reconin progressiivisuutta bottomless tokeneilla? Sama pätee rouvan 35 Goldiin. 1-2 tokenia lisää, niin auttaa todennäköisesti herkkyyteen. Itselläni oli 35 Silver, oikein säädettynä oli ihan kelpo peli, vaikka on hinnat alkaen malli. Ainostaan tolkuton paino oli syy vaihtaa parempaan. "Huonollakin" keulalla pärjää pitkälle, jos sen osaa säätää.
Reconi lähti silloin heti myyntiin kun Yari saapui, en sitä jaksanut yhtään ihmetellä.
Eipä tokeneilla mitään tahmeutta saa pois. Sitä tolla herkkyydellä tarkoitin.
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
45
Reconi lähti silloin heti myyntiin kun Yari saapui, en sitä jaksanut yhtään ihmetellä.
Eipä tokeneilla mitään tahmeutta saa pois. Sitä tolla herkkyydellä tarkoitin.
No juu, siihen taitaa vaikuttaa vaimennin eniten. Ja kuskin paino tietysti, itse kun on yli 100 kiloa kevyt, niin liikkuu tahmeampikin putki. :)
 
Liittynyt
29.11.2017
Viestejä
9
Saapui tuossa muutama viikko sitten Grand Canyon:ON 7 2021 mallia, oli silloin ainoa malli heti toimitettavaksi, joten päädyin siihen, vaikka parempaa teki mieli.
Tämä: Grand Canyon:ON 7
Päivälleen kaksi viikkoa ja pyörä perillä.
Suositelkaapa hinta/laatu suhteella järkevää keulaa Suntourin korvaajaksi, ei tarvi olla paras, tulee sellaiseen hiekkatie ja metsäpolkuajoon aloittelijalle.
Jostain euroopan kaupoista hyvä tarjoushinta olisi parasta, tai jos jollain uudenveroinen käytetty, niin sekin kiinnostaa.
Pari rokkarin edullisemman pään ilmakeulaa ollut aiemmissa luomu maastopyörissä, kyllä ne mukavempia oli ajaa kuin tuo Suntour.
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
102
Saapui tuossa muutama viikko sitten Grand Canyon:ON 7 2021 mallia, oli silloin ainoa malli heti toimitettavaksi, joten päädyin siihen, vaikka parempaa teki mieli.
Tämä: Grand Canyon:ON 7
Päivälleen kaksi viikkoa ja pyörä perillä.
Suositelkaapa hinta/laatu suhteella järkevää keulaa Suntourin korvaajaksi, ei tarvi olla paras, tulee sellaiseen hiekkatie ja metsäpolkuajoon aloittelijalle.
Jostain euroopan kaupoista hyvä tarjoushinta olisi parasta, tai jos jollain uudenveroinen käytetty, niin sekin kiinnostaa.
Pari rokkarin edullisemman pään ilmakeulaa ollut aiemmissa luomu maastopyörissä, kyllä ne mukavempia oli ajaa kuin tuo Suntour.
Jos ei oo hirveästi vaatimuksia kuin, että ilmakeula ni käytännössä mikä vaan rokkari/foxi mikä on budjetissa ja saatavilla :D Ei noissa budjettiluokan keuloissa näillä kahdella nii paljon eroa oo. Jos pitää valita ni kato vaikka kumman huolto onnistuu helpommin siellä missä asut ettei tarvi keulaa lähetellä huoltoon. Molemmat toimii ja perussäädöt löytyy. Itsellä ollut rokkarin yari ja lyrik viimeisimmät kaks keulaa ja perusajossa toimii hyvin ja lyrik jopa enskahommassakin. Sit kalliimmissa alkaa tulla niitä säätöjä yms lisää.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
370
Saapui tuossa muutama viikko sitten Grand Canyon:ON 7 2021 mallia, oli silloin ainoa malli heti toimitettavaksi, joten päädyin siihen, vaikka parempaa teki mieli.
Tämä: Grand Canyon:ON 7
Päivälleen kaksi viikkoa ja pyörä perillä.
Suositelkaapa hinta/laatu suhteella järkevää keulaa Suntourin korvaajaksi, ei tarvi olla paras, tulee sellaiseen hiekkatie ja metsäpolkuajoon aloittelijalle.
Jostain euroopan kaupoista hyvä tarjoushinta olisi parasta, tai jos jollain uudenveroinen käytetty, niin sekin kiinnostaa.
Pari rokkarin edullisemman pään ilmakeulaa ollut aiemmissa luomu maastopyörissä, kyllä ne mukavempia oli ajaa kuin tuo Suntour.
Millaisia kokemuksia muuten pyörästä?
 
Liittynyt
29.11.2017
Viestejä
9
Ei montaa lenkkiä vielä heitetty, ja ensimmäinen sähköpyörä.
Ihan tyytyväinen moottoriin, satulatolppa jo päivitetty hissitolppaan ja keula kuntoon, niin eiköhän tällä ajele...
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
579
Mittasitko sattumoisin niitä uutena? Olisi kiva tietää tai pphtia onko taso laskenut ja jos on, niin miksi
Mittasin myös uutena ja ~3tkm matkalla & ~100 latauskerralla on hävinnyt ~10WAh per akku.
Vanhassa pyörässäni on 4v vanhat kiina-akut ja suunnilleen saman verran ajoa & latauskertoja. Kapasiteetti on pudonnut 12,5Ah -> 10,5Ah
Mitarina tuollainen kiinamittari
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 795
Mittasin myös uutena ja ~3tkm matkalla & ~100 latauskerralla on hävinnyt ~10WAh per akku.
Vanhassa pyörässäni on 4v vanhat kiina-akut ja suunnilleen saman verran ajoa & latauskertoja. Kapasiteetti on pudonnut 12,5Ah -> 10,5Ah
Mitarina tuollainen kiinamittari
Oho. No siinä on kyllä laskenut akkujen kapasiteetti roimasti! Onko akut olleet kuitenkin optimaalisissa varastointiolosuhteissa, eli n.39v jännitteellä ja huonelämpötilassa?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
579
Oho. No siinä on kyllä laskenut akkujen kapasiteetti roimasti! Onko akut olleet kuitenkin optimaalisissa varastointiolosuhteissa, eli n.39v jännitteellä ja huonelämpötilassa?
Ei ole ollut optimiolosuhteissa, kun talvella työpäivän pihalla -12°C pakkasella ja latailtu aina täyteen, kun alle puolet akussa. Varastoitu huonelämpötilassa tyhjänä tai täytenä. Tuskin koskaan 75% varauksessa, niinkuin pitäisi, mutta ei nuo akut viikkoa pidempää aikaa ole ollut käyttämättä.
130€ akustoa ei tule säälittyä. Jos ne 4v kestää ympärivuotista käyttöä, niin ei hintaansa hauku.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 334
Viestejä
4 157 520
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom