Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
515
gzr pyörien akun irrottaminen. Niinkin yksinkertainen asia, mutta mihin suuntaan se pitäisi irrota. Ei meinaa lähde omin neuvoin. Eikä voimia raaski niinkään alkaa käyttämään.
Ymmärrän tuskan kukaan ei tiedä ja osaa neuvoa. Onko ne lyöty kiinni toimituksen vuoksi jotenkin

Käännät avaimesta, sitten nuolen osoittamaan suuntaan, voi olla uutena hieman jäykkä, mutta löystyy käytössä

fhy.JPG
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
918
kiitos tiedosta kokeilen tuota kun akku ladannut. se on nyt pyörässä kiinni laturissa. On mulla toinenkin sähkö mtb ja siinä kyllä akku irtoo miten pitääkin lähteä irti vähän sivulle kääntäen. Ihmetyttää kun tuossa ei silmään pistä mitään mekanismia. Pelkkä akku ja runko. Olisi kiva nähdä akun alta mekanismi.
omasta pyörästä valmistusvuosi 2023 ja oli pakasta veetty. hinta 799€. Paino rungossa lukee 22kg. koko 17

EDIT: akku lähti kuvan osoittamaan suuntaan ylöspäin. ja nyt ja jatkossa lähteekin helpommin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.08.2023
Viestejä
257
Onko Fischerin pyöristä kokemuksia? 80nm Bafang moottori, 630Wh ja deore 10v. jos saa alle 2000e Saksasta posteineen, kannattaako ostaa. Ymmärsin että takuut on ihan ok.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 145
Onko Fischerin pyöristä kokemuksia? 80nm Bafang moottori, 630Wh ja deore 10v. jos saa alle 2000e Saksasta posteineen, kannattaako ostaa. Ymmärsin että takuut on ihan ok.
2000€ saa kyllä ihan isojen merkkien pyöriä Boschin, Shimanon yms moottoreilla ja akuilla.

Bike-discount, bike24, mhw-bike.. jne jne
 
Liittynyt
13.03.2019
Viestejä
23
Nyt on tarjouksessa GZR Black Raw 3.0 -sähköfatbike hintaan 1499e. Mielestäni on aika kohtuullinen hinta jo niin laitoin itselle tilaukseen.
En löytänyt ainakaan mitään negatiivisia kommentteja siitä. Onko täällä jollain kokemuksia kyseisestä pyörästä?
Tänään tuli kyseinen pyörä. On kyllä vääntävä laite ja kiva ajella. Ykkösavustus käytössä paitsi ylämäissä käytin isompaa avustusta. Kävin 8km testilenkillä erinäisissä maastoissa ja kadulla.

Miinuksena oli se, että etukumi oli puhki jo paketista otettaessa, joten jouduin ajamaan autolla 50km suuntaansa, että sain uuden sisäkumin. Onneksi se oli helppo vaihtaa. Vaihteet myös hyppii, kun on isompaa vaihdetta silmässä. Pienemmät vaihteet toimii hyvin. Pitää vielä rasvata ketjut ja jos se ei auta siihen niin tarvitsee käydä säädättämässä vaihteet.

Positiivisena asiana oli, että moottori on G522/M510 eikä vanhempi G520/M500, joka mainitaan Verkkokauppa.comin tuotetekstissä.

Ennestään oli kokemusta Rock Machinen E70 mallista, johon en kauheasti eroa havainnut.

Kasausvaiheessa tarvittiin paljon erikokoisia kuusiokoloavaimia ja näytön kiristämiseen tarvittiin todella pieni kuusiokoloavain. Onneksi löytyi pienelektroniikan korjaussetti jossa oli riittävän pieni pää mukana.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
515
Tänään tuli kyseinen pyörä. On kyllä vääntävä laite ja kiva ajella. Ykkösavustus käytössä paitsi ylämäissä käytin isompaa avustusta. Kävin 8km testilenkillä erinäisissä maastoissa ja kadulla.

Miinuksena oli se, että etukumi oli puhki jo paketista otettaessa, joten jouduin ajamaan autolla 50km suuntaansa, että sain uuden sisäkumin. Onneksi se oli helppo vaihtaa. Vaihteet myös hyppii, kun on isompaa vaihdetta silmässä. Pienemmät vaihteet toimii hyvin. Pitää vielä rasvata ketjut ja jos se ei auta siihen niin tarvitsee käydä säädättämässä vaihteet.

Positiivisena asiana oli, että moottori on G522/M510 eikä vanhempi G520/M500, joka mainitaan Verkkokauppa.comin tuotetekstissä.

Ennestään oli kokemusta Rock Machinen E70 mallista, johon en kauheasti eroa havainnut.

Kasausvaiheessa tarvittiin paljon erikokoisia kuusiokoloavaimia ja näytön kiristämiseen tarvittiin todella pieni kuusiokoloavain. Onneksi löytyi pienelektroniikan korjaussetti jossa oli riittävän pieni pää mukana.
Lopeta se rahan työntäminen muiden taskuun helpoissa huolloissa, jonka jokaisen pyöräilijän pitäisi itse osata.

Videoista saat apua opetteluun


99% varmuudella sun vaihtajan korvake on vinossa minkä takia osa vaihteista toimii ok ja osa ei.
 
Liittynyt
13.03.2019
Viestejä
23
Lopeta se rahan työntäminen muiden taskuun helpoissa huolloissa, jonka jokaisen pyöräilijän pitäisi itse osata.

Videoista saat apua opetteluun


99% varmuudella sun vaihtajan korvake on vinossa minkä takia osa vaihteista toimii ok ja osa ei.
Tarkistin ettei ketjut pääse tippumaan rattailta kumpaakaan suuntaan ja säädin vähän vaijeria sekä rasvasin ketjut kunnolla.
Nyt ei enää vaihteet pompi. Tarkistin myös korvakkeen ja se näytti olevan suora.

Ei ollut niin vaativa operaatio kuin luulin aluksi. Tulipa taas säästettyä 30e, kun ei tarvinnut viedä pyörähuoltoon.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
515
Tarkistin ettei ketjut pääse tippumaan rattailta kumpaakaan suuntaan ja säädin vähän vaijeria sekä rasvasin ketjut kunnolla.
Nyt ei enää vaihteet pompi. Tarkistin myös korvakkeen ja se näytti olevan suora.

Ei ollut niin vaativa operaatio kuin luulin aluksi. Tulipa taas säästettyä 30e, kun ei tarvinnut viedä pyörähuoltoon.
Vaihtajan säädöt on yleensä aikaa vievää, mutta helppoja hommia.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
76
Lopeta se rahan työntäminen muiden taskuun helpoissa huolloissa, jonka jokaisen pyöräilijän pitäisi itse osata.
En tiedä meneekö off-topicin puolelle, mutta on kyllä yksi rasittavimmista kommenteista, joka tulee miltei jatkuvasti pyöräharrastajilta :D Kyselin useammalta pyöräilyä harratavalta kaverilta, että mikä on lähialueella hyvä paikka viedä pyörä huoltoon. Jokainen vastas, että "helppo tehdä ite, tossa on hyvä opetusvideo". Kukaan ei siis vastannut kysymykseen. Ongelma ei kuitenkaan ole se, ettei jotain osaisi tehdä itse, vaan lähinnä se, ettei todellakaan kiinnosta alkaa näpertämään tällaisia hommia. Jotenkin tää asenne ei mahdu omaan ymmärrykseen. Eikö töissä käydä, jotta vapaa-ajalla voi tehdä asioita, joita haluaa ja maksaa niistä palveluista, joita ei halua tehdä itse. Samaa asennetta ei tunnu löytyvän, jos joku kyselee hyvää siivoojaa. Varmasti jokainen osaa siivota itse, mutta moni mielummin maksaa siitä, että se tehdään sulle, kuin tekee sen itse.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 856
En tiedä meneekö off-topicin puolelle, mutta on kyllä yksi rasittavimmista kommenteista, joka tulee miltei jatkuvasti pyöräharrastajilta :D Kyselin useammalta pyöräilyä harratavalta kaverilta, että mikä on lähialueella hyvä paikka viedä pyörä huoltoon. Jokainen vastas, että "helppo tehdä ite, tossa on hyvä opetusvideo". Kukaan ei siis vastannut kysymykseen. Ongelma ei kuitenkaan ole se, ettei jotain osaisi tehdä itse, vaan lähinnä se, ettei todellakaan kiinnosta alkaa näpertämään tällaisia hommia. Jotenkin tää asenne ei mahdu omaan ymmärrykseen. Eikö töissä käydä, jotta vapaa-ajalla voi tehdä asioita, joita haluaa ja maksaa niistä palveluista, joita ei halua tehdä itse. Samaa asennetta ei tunnu löytyvän, jos joku kyselee hyvää siivoojaa. Varmasti jokainen osaa siivota itse, mutta moni mielummin maksaa siitä, että se tehdään sulle, kuin tekee sen itse.
Minä ostin toiselta kaupungista löytyvältä diileriltä pyöräni ihan sillä että helppo viedä huoltoon (toki sinne voi viedä huoltoon minkä vaan). Maksoi hitusen enemmän mitä netin halvimmat mutta onpahan jälleenmyyjältä.

Kerrostalossa kun asuu, niin en viitsi tuossa pihalla tai sisällä ihan järin monimutkaisia ruveta säätämään. Eli ketjut, jarrupalat ja renkaiden vaihdot hoidan itse. Siitä jos menee eteenpäin niin maksan sitten ammattilaiselle.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
515
En tiedä meneekö off-topicin puolelle, mutta on kyllä yksi rasittavimmista kommenteista, joka tulee miltei jatkuvasti pyöräharrastajilta :D Kyselin useammalta pyöräilyä harratavalta kaverilta, että mikä on lähialueella hyvä paikka viedä pyörä huoltoon. Jokainen vastas, että "helppo tehdä ite, tossa on hyvä opetusvideo". Kukaan ei siis vastannut kysymykseen. Ongelma ei kuitenkaan ole se, ettei jotain osaisi tehdä itse, vaan lähinnä se, ettei todellakaan kiinnosta alkaa näpertämään tällaisia hommia. Jotenkin tää asenne ei mahdu omaan ymmärrykseen. Eikö töissä käydä, jotta vapaa-ajalla voi tehdä asioita, joita haluaa ja maksaa niistä palveluista, joita ei halua tehdä itse. Samaa asennetta ei tunnu löytyvän, jos joku kyselee hyvää siivoojaa. Varmasti jokainen osaa siivota itse, mutta moni mielummin maksaa siitä, että se tehdään sulle, kuin tekee sen itse.
Ainakin itselle harrastukset on myös sitä näpertelyä laitteiden kanssa, samalla oppii uusia asioita ja jos jotain joskus hajoaa matkalla niin ei mene heti sormi suuhun ja hetken päästä matka jatkuu.

Vaihteiden säätäminen ei tarvitse mitään erikoistaitoja tai työkaluja, joten laiskuutta se on että ei viitsi niitä itse säätää.

Sama kun joku renkaan vaihto/paikkaus, typerintä viedä pyörä huoltoon sen takia.

Iskariremontit ehkä ymmärrän teetettynä, kun ovat jopa vaarallisia purkaa jos ei tiedä mitä tehdä ja vaativat hyvin usein erikoistyökaluja.

Toki meitä on moneen junaan ja jokainen tehkööt miten parhaaksi näkee ja osaa, mutta itse olen tottunut jo lapsesta asti purkamaan ja kasaamaan moottoreita ym. vempeleitä niin sillä linjalla menen harrastevälineidenkin kanssa.
 

Chaplin

Ei käy muuten kävis
Tukijäsen
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
2 982
Moni noista kiinanvehkeistä toimitetaan niin ettei vaihteet ole säädetty.
Se on suht simppeli kuitenkin säätää ja vaijerit kun kuitenkin venyy, niin tarttee aina välillä hienosäätää.

Onko eFAT:ssa nopeus,- vai vääntösensori?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 856
Viestejä
4 371 566
Jäsenet
72 682
Uusin jäsen
Mpu

Hinta.fi

Ylös Bottom