• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 178
Eihän nuo näytöt normaalisti irtoa liimauksistaan, mutta asiakkaan aiheuttaman vian näyttäminen toteem sitten taas on aina myyjän vastuulla.
Eihän toi DNA liikkeen myyjä edes tutkaillut tuota tablettia mitenkään vaan heti sanoi että ei kuulu takuuseen kun kerroin että näyttö puoliksi irti liimauksista. Toisaalta ymmärrän ettei tukinut, eihän hän siitä edes mitään päätöstä voi tehdä.
Sitä ihmettelin että suoriltaan tyrmättiin ettei tuollainen irtoaminen ole takuunalainen ja "Voidaan me se huoltoon lähettää mutta turha tarkastus maksaa 45€". Annettiin siis ymmärtää että olen hyvin heikoilla jäillä. Vähän tuli sellainen fiilis että koitettiin pelotella pois.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 370
Eihän toi DNA liikkeen myyjä edes tutkaillut tuota tablettia mitenkään vaan heti sanoi että ei kuulu takuuseen kun kerroin että näyttö puoliksi irti liimauksista. Toisaalta ymmärrän ettei tukinut, eihän hän siitä edes mitään päätöstä voi tehdä.
Sitä ihmettelin että suoriltaan tyrmättiin ettei tuollainen irtoaminen ole takuunalainen ja "Voidaan me se huoltoon lähettää mutta turha tarkastus maksaa 45€". Annettiin siis ymmärtää että olen hyvin heikoilla jäillä. Vähän tuli sellainen fiilis että koitettiin pelotella pois.
Monilla myyjillä ei tuo tekninen osaaminen ole niin ihmeellistä ja saattavat läpistä mitä vaan, siitä ei kannata sen enempää välittää. Mutta tuosta tarkastusmaksun mahdollisuudesta se sanoi sulle ihan tarkoituksella.

Mä olen joskus vuosia sitten ollut itse ottamassa huoltoja vastaan, ja se määrä ihmisiä joka ei yllättäen haluakaan lähettää laitetta huoltoon kun mainitsee, että itse aiheutetusta vauriosta johtuvan hajoamisen toteamisesta veloitetaan muutaman kympin tarkastusmaksu on (tai ainakin tuohon aikaan oli) yllättävänkin suuri. Lisäksi tuota tarkastusmaksua ei saa veloittaa asiakkaalta, ellei sitä ole asiakkaalle tuotu etukäteen esille, minkä takia tuo säännönmukaisesti mainittiin jokaiselle asiakkaalle joka laitetta toi huoltoon, etenkin niille joilla oli vähän epätavallisempi viankuvaus tai jos vika haisi esim. kastumisvauriolta.

Yhdestäkään asiallisesta takuuhommasta ei tullut asiakkaalle laskua, mutta monesta kastuneesta ja muuten pahoinpidellystä laitteesta sai kyllä asiakkaille laskuja esitellä.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 219
Mitä voidan tehdä, jos toisella puolella Suomea oleva pyöräliike ei vastaa mihinkään yhteydenottoihin? En tiedä, miten kuluttajaneuvojakaan saa otettua yhteyttä, kun itse soittanut varmaan 20 kertaa ja kukaan ei ole ikinä vastannut.

Useamman tonnin maastopyörä kyseessä ja jo muutaman kuukauden ajon jälkeen linkuston kaksi laakeria levisi totaalisesti. En saanut ketään sähköpostilla tai puhelimella kiinni. Lopulta jouduin tilaamaan ja asentamaan varaosat omaan piikkiin.

Sitten tuli uusi vika ohjainlaakeriin. Sain hetkellisesti jopa jonkun kiinni ja lupasivat lähettää varaosan sekä selvittää aiempaa ongelmaa. Neljä viikkoa mennyt ja mitään ei ole kuulunut. Kukaan ei vastaa mihinkään yhteydenottoihin.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 398
Mitä voidan tehdä, jos toisella puolella Suomea oleva pyöräliike ei vastaa mihinkään yhteydenottoihin? En tiedä, miten kuluttajaneuvojakaan saa otettua yhteyttä, kun itse soittanut varmaan 20 kertaa ja kukaan ei ole ikinä vastannut.

Useamman tonnin maastopyörä kyseessä ja jo muutaman kuukauden ajon jälkeen linkuston kaksi laakeria levisi totaalisesti. En saanut ketään sähköpostilla tai puhelimella kiinni. Lopulta jouduin tilaamaan ja asentamaan varaosat omaan piikkiin.

Sitten tuli uusi vika ohjainlaakeriin. Sain hetkellisesti jopa jonkun kiinni ja lupasivat lähettää varaosan sekä selvittää aiempaa ongelmaa. Neljä viikkoa mennyt ja mitään ei ole kuulunut. Kukaan ei vastaa mihinkään yhteydenottoihin.
Jos kyseessä on joku tunnettu pyörämerkki niin niillä on usein omat valtuutetut huollot/maahantuoja minkä kautta asian voi hoitaa eikä tarvitse ostoliikkeen kautta hoitaa välttämättä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 168
@Lare Onko kyseessä tuo toisessa ketjussa mainitsemasi Orbea? Huntteri tuo maahan Orbeaa, joten löytyisikö sieltä suunnasta apua?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2024
Viestejä
99
Näyttikseni (Gigabyte RX 7900 GRE) oli viallinen. Pelit kaatuivat 30min-2h sisällä. Pelin äänet kuuluivat edelleen, kuva jäätyi. Kokeiltu toisessa koneessa jossa antoi samaa virhettä: LiveKernelEvent 141. Samaten omaan koppaani iskettiin toinen näyttis, jonka avulla rasitustestiä pyöritettiin 1,5 päivää ongelmitta. Firma on Proshop ja suunnitelma on reklamaatio, joka on jo tehty. Onneksi löytyy kannettava, jota voi ajaa asian ratkeamiseen saakka.

Mainittakoon se, että pakkauksen sinetti oli rikottu jo sen saapuessa. Mikäänhän ei käsittääkseni estä yritystä myymästä asiakaspalautusta uutena, mutta ajattelin pistää käyttöön tästä huolimatta. Oli näemmä virhe.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 894
Näyttikseni (Gigabyte RX 7900 GRE) oli viallinen. Pelit kaatuivat 30min-2h sisällä. Pelin äänet kuuluivat edelleen, kuva jäätyi. Kokeiltu toisessa koneessa jossa antoi samaa virhettä: LiveKernelEvent 141. Samaten omaan koppaani iskettiin toinen näyttis, jonka avulla rasitustestiä pyöritettiin 1,5 päivää ongelmitta. Firma on Proshop ja suunnitelma on reklamaatio, joka on jo tehty. Onneksi löytyy kannettava, jota voi ajaa asian ratkeamiseen saakka.

Mainittakoon se, että pakkauksen sinetti oli rikottu jo sen saapuessa. Mikäänhän ei käsittääkseni estä yritystä myymästä asiakaspalautusta uutena, mutta ajattelin pistää käyttöön tästä huolimatta. Oli näemmä virhe.
Kuinka nopeasti tuo oireili?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 877
Viestejä
4 372 388
Jäsenet
72 682
Uusin jäsen
Mpu

Hinta.fi

Ylös Bottom