Mikäs Canyoni tässä kyseessä?
SKS Mudrockerit edessä ja takana.
Samat on itsellä Spectral:ON CF 7:ssä kiinni keväällä ja työmatkoissa nyt muutenkin ollut.. Hyvin pysyy paikoillaan velcro nauhoilla, ei heilu. Varmasti auttaa nuo takalokarin palat (jolla saa säädettyä lokaria enemmän yläs, tai alas) siihen, että istuu jämäkästi. Itsellä on tuo takalokarin jatkopalakin kiinni, mutta en ole sitä ruuvannu paikoilleen. Hyvin pysyy ihan tökkäämällä.
SKS Mudrockerit edessä ja takana.
Grand Canyon On 8.Mikäs Canyoni tässä kyseessä?
Olen eri mieltä. Ja tosiaan Efatin keula myös kyseessä. Siinä muutama kuva toisesta sähköläskistäni. Molemmissa on ns "täyspitkät" lokarit, tarakka ja seisontajalka. Ja ajan maastossa, mudassa, lumessa jne. Ja koskaan ei ole ollut mitään haittaa. Päinvastoin mukavampi ajella työmatkaa jos tie märkänä, pääse selkä puhtaana perille jne.Täyspitkän perus muovilokarin ja ei lokaria erona vaikuttaisi olevan että kuraantuuko koko selkä ja perse vai selän yläosa ja kypärä
En ole ihan niin tarkka ulkonäöstä ja kun idea on korvata auto työmatkoilla niin ei jaksa irrotella metsään.
Eteen ei varmaan pysty edes tollaseen upside-down nokkaan laittamaan sellaista mikä suojaisi jotenkin, mutta ei ole yhtä iso lärpäke kuin krossipyörässä.
Itsellä perusmalli runkoputken pohjassa, se estää kaiken sonnan kasaantumisen akun väliin ja suojaa puntteja tunnetasolla.
Tyylikäs väritys, nojoo tuolta akselistahan etulokarin saa tuettua, mikä lokarisarja toi on?
Tuollaiset metalliset. Samasta paikasta saa myös muovisia vastaavia. Toisessa pyörässä mulla on muoviset, mutta tässä tosiaan metalliset. Fender Set 26 123 mm Black with Stays extra wideTyylikäs väritys, nojoo tuolta akselistahan etulokarin saa tuettua, mikä lokarisarja toi on?
Aika ovela kotelointi rungossa.
Oli näköjään väärää infoa alussa. Yli 4000€ ylittävän osuuden joutuu maksamaan itse. Sekä verkosta tilatessa ei saa tilattua yli 4000€ pyörää näillä näkymin.Yli 4800€ menevän joutuu maksamaan käsirahana.
Pitää laittaa infoa, kunhan saan päätettyä pyörän ja varusteet mitä tuli maksamaan kokonaisuudessaan.
Epassin kautta kaupat.
En oo oikein innostunut noista fatbikeista, kun kuvittelen, ettei nämä asfaltille ole oikein järkeviä.Suosittelen efattiä, se tosin menee yli budjetista (3200€) mutta siinä on irrotettava akku enkä keksi näin parin kuukauden testaamisella siitä pahaa sanottavaa.
Jos siinä on Bosch Powertube akku, niin kyllähän sen pitäisi voida ladata irrallaan.Edit. Youtubesta päätellen tuo Hardnine 4 akku olisi helposti irroitettavissa, mutta lataus pitäisi tehdä pyörässä kiinni ollessa? Oonko täysin hakoteillä.
Nojoo kyllähän noi nappulat ärsyttävää rutinaa pitää asfaltilla mutta l1e-A luokan pyörissä on kaasukahva mikä on työmatkapyöräilyssä tosi kova juttu jos ei huvitakaan polkea kello 5.30En oo oikein innostunut noista fatbikeista, kun kuvittelen, ettei nämä asfaltille ole oikein järkeviä.
Okei, kiitos tämä selkeytti asiaa. Ehkä tuo Hardnine on tällä hetkellä se varteenotettavin vaihtoehto.Jos siinä on Bosch Powertube akku, niin kyllähän sen pitäisi voida ladata irrallaan.
Ja se integroitu irroitettava tarkoittaa sitä, että on pyörän runkoon integroitu akku, joka ei siis tule pyörän rungosta ulos, mutta joka on myös irroitettava. Eli akku menee pyörän rungon sisään.
Joo, itsellä tosiaan ei työmatka-ajoon ole mitään käyttöä, kun voi melko yllättäenkin töissä tulla meno 100 km päähän, niin siinä ei edes kaasukahvat auta Vapaa-ajalla taas nimenomaan se polkeminen on se asia, miksi pyörää aloin edes harkitsemaan.Nojoo kyllähän noi nappulat ärsyttävää rutinaa pitää asfaltilla mutta l1e-A luokan pyörissä on kaasukahva mikä on työmatkapyöräilyssä tosi kova juttu jos ei huvitakaan polkea kello 5.30
Juuri näin. Tosin on olemassa myös muutamia malleja, joista akku ei lähde irti ilman työkaluja. Tuo kannattaa varmistaa, jos ei ole tiedossa että fillaria säilytetään aina jossakin lämpimässä autotallissa tms, jossa sitä voi myös ladata.Jos siinä on Bosch Powertube akku, niin kyllähän sen pitäisi voida ladata irrallaan.
Ja se integroitu irroitettava tarkoittaa sitä, että on pyörän runkoon integroitu akku, joka ei siis tule pyörän rungosta ulos, mutta joka on myös irroitettava. Eli akku menee pyörän rungon sisään.
Efat:n takuualainen kantavuus 130kg eli siitä pois pyörän kokonaispaino (28kg), niin jää 102kg, joka ei riitä kysyjän painolle (120kg).Suosittelen efattiä, se tosin menee yli budjetista (3200€) mutta siinä on irrotettava akku enkä keksi näin parin kuukauden testaamisella siitä pahaa sanottavaa.
Tarkoittaako tuo sallittu maksimipaino siis kuljettajan ja pyörän yhteispainoa, eikä pelkästään pyörän päälle tulevan kuorman painoa? Nimittäin jos tuohon pitää pyörän paino huomioida mukaan, niin ei taida minun kokoiselle fillaria kovin helposti löytyäkään.Efat:n takuualainen kantavuus 130kg eli siitä pois pyörän kokonaispaino (28kg), niin jää 102kg, joka ei riitä kysyjän painolle (120kg).
Maksimikuorma 130kg tarkoittaa pyörän päälle tulevaa kuormaa, eli kestää 130kg kuskin.Efat:n takuualainen kantavuus 130kg eli siitä pois pyörän kokonaispaino (28kg), niin jää 102kg, joka ei riitä kysyjän painolle (120kg).
Onko kellä Best Gears Online with Local Warehouse Delivery :n myymiä pyöriä? Youtubessa BossManaatti kovasti niitä kehuu.
Maksimikuorma ja kantavuus on eri asia, jotkin pyörämerkit ilmoittaa kantavuuden juuri siten että paljonko on kokonaispaino (kuski + pyörä + tarvikkeet) eli kerrotaan mitä kiekot ja navat kestää.Maksimikuorma 130kg tarkoittaa pyörän päälle tulevaa kuormaa, eli kestää 130kg kuskin.
Ainakin maahantuoja sanoi että 130kg kuski saa tuolla ajaa takuun puitteissa...Maksimikuorma ja kantavuus on eri asia, jotkin pyörämerkit ilmoittaa kantavuuden juuri siten että paljonko on kokonaispaino (kuski + pyörä + tarvikkeet) eli kerrotaan mitä kiekot ja navat kestää.
Jos tarkoitat efat, niin siellä tosiaan lukee ....Ainakin maahantuoja sanoi että 130kg kuski saa tuolla ajaa takuun puitteissa...
Kerro mikä pyörä ei ole tehty kiina/taiwan tai muualta sieltä olevista osista?Jos tarkoitat efat, niin siellä tosiaan lukee ....
Muuten itsekin olisin tuommoisen tilannut, mutta jäi hiukan mietityttymään tuo ja se että "suomalaisuudesta" huolimatta kyseessä kiinaosista rakennettu pyörä yli 3k€.
Ei kannata hermostuaKerro mikä pyörä ei ole tehty kiina/taiwan tai muualta sieltä olevista osista?
Niin väsynyt läppä kun vedotaan johonkin "valmistusmaahan" millä ei ole tänä päivänä mitään tekemistä laadun kanssa, ymmärrän jos tilataan Aliexpressistä pyörää niin laatu on silkkaa paskaa, mutta tuskin Suomalainen firma tuolla historialla mikä Rouvisilla on, alkaa pilaamaan mainettaan laaduttomalla tuotteella ja kannattaa muistaa että näitä on jo 5v ollut markkinoilla ilman vakavia puutteita tai vikoja. Samaan aikaan kiinasta ja taiwanista tulevista osista kasataan 5, 6 jopa 10k€ pyöriä ja ihmiset ostaa niitä hullun kiilto silmissä(Esimerkiksi Santa Cruz, rungot tehdään kiinassa tai taiwanissa).
En hermostu, kerron vain faktat.Ei kannata hermostua
Lähinnä äkkiseltään osat vaikuttaa samoilta mitä saa jollain 1500-2000€ kun ostaa jostain esim. buybestgearin kautta. Monet osat on efat:ssä brändätty omalle nimelle, niin osien vertailu on hankalaa.
Kun haet pyöräsi huollosta, niin kysyppä samalla kuka heille tekee nuo moottorit.En hermostu, kerron vain faktat.
Kannattaa olla pyörävuokraamoihin yhteydessä, heillä usein Efatteja rivissä ja ne vuokraajat kenellä pyöriä on, selviää kun soittaa liikkeeseen ja kysyy eikä keksi tekosyitä internetissä mielikuvien perusteella.Kun haet pyöräsi huollosta, niin kysyppä samalla kuka heille tekee nuo moottorit.
En ole nähnyt efat:iä, kun ei niitä täällä 600km:n päässä ole missään nähtävillä/koeajettavissa. 3,3k€ on liikaa sokko-ostoksesta.
Varmasti muuten ihan passeli, mutta kyllä näin 2023 alkaa ilmakeulat olemaan tuon hintaluokan pyörissä enemmänkin sääntö, tuossa on Suntourin kierrejousella oleva joka voi jättää tietyissä tilanteissa toivomisen varaa.Onko kellään kokemusta Canyon Pathline ON 4 SUV:sta? Vaikuttaisi hyvältä työmatkapyöräilyyn ja satunnaiseen ajoon maastopoluille.
Pathlite:ON 4 SUV
Kaipaatko pyörää viikonlopun pyöräretkille, lyhyemmille seikkailuille ja huolettomaan ajoon kaikissa olosuhteissa? Pathlite:ON 4 SUV on korkealaatuisen Bosch Smart Systeminsä, laajan toimintasäteensä ja luotettavien komponenttiensa ansiosta juuri oikea valinta.www.canyon.com
Tätä voisi pitää vain pyöräilijäpaskana, mutta vähäiseen kokemukseen perustuen ainakin ympärivuotiseen käyttöön valitsisin ehdottomasti ilmakeulan. Ainakin vaimon pyörän Suntour on lähes jäykkä keula pakkasella. Todennäköisesti rasva on niin jäykkää ja varmaan joukkoon on päässyt vettäkin. Ilmakeulan toiminnassa en ole huomannut eroa pakkasellakaan. Jousitukselle olisi vielä talvella enemmän käyttöä kuin kesällä.Varmasti muuten ihan passeli, mutta kyllä näin 2023 alkaa ilmakeulat olemaan tuon hintaluokan pyörissä enemmänkin sääntö, tuossa on Suntourin kierrejousella oleva joka voi jättää tietyissä tilanteissa toivomisen varaa.
Magura CTE ABSCanyon on näköjään julkaissut uudistetut versiot Grand Canyon:ON sähköjäykkäperistä. Niistä mallisarjan kärkiversiossa On 9:ssä on ABS-jarrut.
Ihan mielenkiintoinen ajatus, mutta olen kyllä skeptinen tarpeellisuudesta tai hyödyllisyydestä ilmeiseen hintalisään nähden.
Jatketaampa vaikka tähän. Laitoin Canyonin Neuron On 6:n tilaukseen isommalla akulla.Oli näköjään väärää infoa alussa. Yli 4000€ ylittävän osuuden joutuu maksamaan itse. Sekä verkosta tilatessa ei saa tilattua yli 4000€ pyörää näillä näkymin.
Tilasin lopuksi tuon on:9 mutta vielä ei ole perille löytänyt.Canyon Grand Canyon On:8 itsellä toissa kuun alesta ja toimi.
Hissitolppa olisi kiva lisä mutta sen saa vasta on:9:ssä.
Voisi ajatella, että tuon saa appilla tms ohjelmoitua haluamakseen.Magura CTE ABS
Paina molemmat jarrukahvat pohjaan ja Grand Canyon:ON 9 -pyörän lukkiutumaton jarrujärjestelmä huolehtii lopusta. Ei eturenkaan lukittumista, ei liukuvaa takarengasta.
Skeptisesti minäkin suhtaudun, mutta ei tuomita ennen kuin joku testaa. Joka tapauksessa tuntuu todella vieraalta ajatukselta, ettei takarengasta saisi jarrulla lukkoon.
Shimanoissa ollut paljon ongelmia...Tilasin lopuksi tuon on:9 mutta vielä ei ole perille löytänyt.
En tiedä kävikö hyvä vai huono tuuri kun muutama päivä tilauksen jälkeen hinnat nousivat ja moottori muuttui boschiin. Hinnat nousi yllättävän paljon mutta olihan siinä speksissäkin muutosta myös esim ABS.
toivotaan että pyörä tulee hyvin perille eikä mitään varastosaldo sekoiluja käynyt.
Alennuksessa ollut Canyon Neuron:on 7 on ollut nyt ajossa muutaman lenkin verran. Runkokokoa arvoin, kun Canyonin laskuri näytti M-kokoa, ja sitä kokoa jäykkäperäkin on, mutta vuokravehkeissä L on tuntunut myös hyvältä. Päädyin kuitenkin M-kokoon ja se on ihan ok ollut pienten säätämisten jälkeen. Toki satulatolppa on aika ylhäällä nyt. Satulatolpan korkeussäädön kiristysmomentti on aika pieni, mutta tuntui, että oikeaan momenttiin kiristettynä tolppa lähti hieman valumaan alas. Ehkä joku pitotahna auttaisi.Neuron:ON 8
With the versatile Neuron:ON 8, go out and experience true adventure – from after-work joyrides to epic weekends in the high mountains. Thanks to this bike’s powerful Shimano EP8 motor, your riding possibilities are endless.www.canyon.com
Tämä canyon vaikuttais kans hyvältä. Suht iso akku, shimanon ep8 moottori. Onko kokemuksia tästä pyörästä?
Tuo on totta, sopivasti jos on mutaa, niin se kertyy tuohon siltaan. Voisi kuvitella, että talvella saattaa olla samaa ongelmaa loskakeleillä.Neuron:ON9 ainakin on takarengas todella lähellä takalinkuston "vaakasiltaa" joten takalokareita on aika perseestä asentaa. Ei mahdu renkaan ja rungon väliin. Sähkömoottorin ja rungon väliin myös työntyy aika paljon paskaa. Muuten kyllä hyvä pyörä.
Juuri tämä tuli Verkkiksestä haettua, ja Neuron:onissa se ei mahdu renkaan ja tuon kyseisen sillan väliin. Muuten istuu hyvin. Toki maastoajossa kolisee, joten polkujen kuivuttua se taitaa ainakin lyhentyä. Eteen tuli MuckyNutz, joka on tuossa kuin hansikas.Mutta tällänen siihen menee varmasti ihan kivasti, arvosteluissakin kehutaan sopivuutta neuroniin.
SKS Mudguard Mudrocker Rear 27,5" - 29" takalokasuoja, musta 37,99
Pikakiinnitteinen lokasuoja, joka sopii lähes kaikkiin maastopyöriin. Kiinnitys on helppoa ilman työkaluja.www.verkkokauppa.com
E-tube appilla saa säätää ajotilojen välisiä eroja.Shimanon EP8-systeemi on pelannut hienosti ja tuntuma on hyvä Eco ja Trail -tiloissa. Boost on liian agressiivinen omaan makuun.
Kerro ihmeessä minkälaisia niin osaa pitää niitä silmällä?Shimanoissa ollut paljon ongelmia...
ABS nyt mun mielestä täysin turha pyörässä...
En tiedä, mihin pyörään tämä liittyy, mutta eikös korvake ole yleensä erillinen vaihdettava osa?Itselle tulee.nopeasti mieleen että takavaihtajan korvake ehkä turhan heikko.
On juu. Mutta meinasin shimanoita kun shimanolla yleensä sopii vaan omat osat keskenäänEn tiedä, mihin pyörään tämä liittyy, mutta eikös korvake ole yleensä erillinen vaihdettava osa?
Ylempänä kysyttiin lisätietoa Shimanon keskiömoottorien ongelmista ja päätit osallistua keskusteluun takavaihtajan korvakkeella? Kumma, kun en pysynyt kärryillä.On juu. Mutta meinasin shimanoita kun shimanolla yleensä sopii vaan omat osat keskenään
Mulla on ollut tuo Neuron:ON 8 aika tasan pari vuotta, runsas 3000 km on sillä tullut rullailtua. Ainakin värivaihtoehdot näyttää muuttuneen, mutta en osaa sanoa onko jotain komponenttipuolella päivittynyt uuteen. Pääosin työmatkakäytössä ollut 80/20 sora/asvalttipinnalla ja satunnaista helpoilla poluilla ja pellonreunoissa rullailua. Asiansa se on tuossa hommassa ajanut, mutten nyt oikein osaa sanoa olenko supertyytyväinen tai mitenkään tyytymätön kokonaisuudessaan, kun ei ole mitään vertailupohjaa muista vastaavista pyöristä. Pyöräedun kauttahan tuo on, että tuskin omaa rahaani olisi valmis laittamaan tuota määrää kyseiseen pyörään.Neuron:ON 8
With the versatile Neuron:ON 8, go out and experience true adventure – from after-work joyrides to epic weekends in the high mountains. Thanks to this bike’s powerful Shimano EP8 motor, your riding possibilities are endless.www.canyon.com
Tämä canyon vaikuttais kans hyvältä. Suht iso akku, shimanon ep8 moottori. Onko kokemuksia tästä pyörästä?
Niinpä. Kotivakuutus yleensä korvaa jos et ole kovin kaukana (50 km?) kotoa, tietty siinä on omavastuu ja ikävähennykset. Toki pyörän pystynee myös vakuuttamaan erikseen kuten arvokellot ym. jolloin vakuuuus on voimassa joka paikassa.Se tuollaisen melko kalliin pyörän kanssa on ollut ikävää todellisuutta, etten sitä ole oikein pidemmiksi ajoiksi mihinkään uskaltanut jättää, vaikka käytössä onkin aina järeää U-lukkoa ja vaijeria.
Työsuhdepyörissä on yleensä rahoitusfirman vakuutus, joka ei välttämättä ole ehdoiltaan kotivakuutusta vastaava, vaikka siitä premiumia maksaakin. Kannattaa tarkistaa ehdot.Niinpä. Kotivakuutus yleensä korvaa
Meikäläisen työsuhdepyörä on ihan firman omaa omaisuutta. Rahoituksella ja leasingilla hommatut sitten saattaa olla juttu erikseen. Omilla vakuutuksilla siis mennään, mutta ei ne koskaan niin hyvät ole, etteikö pyörän varastetuksi tuleminen haittaisi.Työsuhdepyörissä on yleensä rahoitusfirman vakuutus, joka ei välttämättä ole ehdoiltaan kotivakuutusta vastaava, vaikka siitä premiumia maksaakin. Kannattaa tarkistaa ehdot.