Sähköauton kotilataus

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 413
Onko ajatuksia missä voisi olla vika, kun yhtäkkiä Tesla + go-e lataa vain 3*8 amp? Koitettu useampaa voimavirtatöpseliä, joten siitä ei ole kyse.

Laturi ilmoittaa kaapelista 8amp PWM, joten ilmeisesti tämän perusteella auto rajaa lataustehoa. Kaapeli rikki? Käytössä auton mukana tullut 7,5m Mennekes

Laitettu auton latausasetuksista joku rajoitus tai toivottu lähtöaika päälle?
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 720
Missä se auto on ja koska yrität ladata, ulkona, sisällä,yöllä,päivällä...?
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
396
Laitettu auton latausasetuksista joku rajoitus tai toivottu lähtöaika päälle?
Ei sentäs niin paha user error kyseessä :lol:


Missä se auto on ja koska yrität ladata, ulkona, sisällä,yöllä,päivällä...?
Ei merkitystä. Yöllä tai päivällä, ulkona tai isommassa hallissa. Missä nyt voimavirtapistokkeita on tarjolla.


Lähinnä jos jollain on Go-e laturi niin onko yleensä toi PWM signal 16amp? Tämä on nyt jatkunut 3-4 päivää, kerran sain lataamaan 16amp kytkemällä ja starttaamalla uudestaan ja uudestaan. Siksi tämä nyt vaikuttaa lähinnä joltain laturin, kaaplin ja auton kommunikaatio-ongelmalta ja tuo PWM signaali pitäisi standardin mukaan olla se, jolla laturi kertoo millä tehoilla ruvetaan lataamaan.

Tätä ennen toiminut vuoden kuin junan vessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
126
Ei sentäs niin paha user error kyseessä :lol:




Ei merkitystä. Yöllä tai päivällä, ulkona tai isommassa hallissa. Missä nyt voimavirtapistokkeita on tarjolla.


Lähinnä jos jollain on Go-e laturi niin onko yleensä toi PWM signal 16amp? Tämä on nyt jatkunut 3-4 päivää, kerran sain lataamaan 16amp kytkemällä ja starttaamalla uudestaan ja uudestaan. Siksi tämä nyt vaikuttaa lähinnä joltain laturin, kaaplin ja auton kommunikaatio-ongelmalta ja tuo PWM signaali pitäisi standardin mukaan olla se, jolla laturi kertoo millä tehoilla ruvetaan lataamaan.

Tätä ennen toiminut vuoden kuin junan vessa.
On normaalisti 16A pwn signal.

Edit. Katso äpin debugista että ama=16 ja amp=16
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 554
Onko ajatuksia missä voisi olla vika, kun yhtäkkiä Tesla + go-e lataa vain 3*8 amp? Koitettu useampaa voimavirtatöpseliä, joten siitä ei ole kyse.

Laturi ilmoittaa kaapelista 8amp PWM, joten ilmeisesti tämän perusteella auto rajaa lataustehoa. Käytössä auton mukana tullut 7,5m Mennekes.

Saman 8amp ilmoittaa vaikka autoa ei olisi kytkettynä. Liitin/johto rikki laturin päästä?

Autohan määrittää lataustehon jos et ole muita viritelmiä tehnyt kotiautomaatiolla tms?
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
396
On normaalisti 16A pwn signal.

Edit. Katso äpin debugista että ama=16 ja amp=16
Thanks! En tiennytkään että tuolla on tuo API debuggeri.


JSON:
"amp": 16 (Requested current in Ampere)
"ama": 16 (Ampere max limit)
"acu": 8 (How many ampere is the car allowed to charge now?)
Kokeiltu myös toisella johdolla ja hybridillä, joka on kykenevä 1x16amp mutta tässäkin latausta rajoitetaan Go-e:n toimesta 8amp. Ei varmaan auta kun ruveta kyselemään Go-E:n tuesta, että mitä voi tehdä tai onko joku tiedetty bugi.


Autohan määrittää lataustehon jos et ole muita viritelmiä tehnyt kotiautomaatiolla tms?
Tämän perusteella PWM signaali aloittaisi kättelyn nopeuden suhteen (laturi itse siis huutaa tuota "acu" 8amp, vaikka auto ei ole edes kytkettynä):

The PWM signal tells the car how much current it can charge with. The electric car then checks again what the cable allows. It now signals to the charging station that it is ready for the charging process. We then hear the *clack* in the charging station. There is now voltage on the connector. The electric car now checks whether it is satisfied with the power grid and starts charging shortly afterwards. That’s the *clack clack* in the car.
Teslan oma sovellus tosiaan näyttää tai haluaisi ladata 16A kun latausluukun avaa, mutta heti kun töpselin kiinnittää niin virrat tippuu kahdeksaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
126
Thanks! En tiennytkään että tuolla on tuo API debuggeri.


JSON:
"amp": 16 (Requested current in Ampere)
"ama": 16 (Ampere max limit)
"acu": 8 (How many ampere is the car allowed to charge now?)
Voiko olla, että staattinen kuormanhallinta on jostain syystä päällä? Tuo acu kyllä käsittääkseni rajoittaa lataustehoa laturin puolesta.

Onko alla varmasti 16A asetuksena? Tämä säätää tuon acu avaimen.
go-e.jpg
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
396
Voiko olla, että staattinen kuormanhallinta on jostain syystä päällä?
Osittain tässähän se vika oli, kiitos hoksautuksesta :thumbsup: Minulla on tosiaan gemini + controller ja jostain syystä 56.1 päivityksen myötä yhteys kuormanhallintaan on ilmeisesti heikentynyt tai jotain muuta verkossa on muuttunut. Asetuksissa on kuormantasaajan "fallback" mode, joka näköjään aktivoituu ja siellä arvoksi on astettu 8 amp. En rehellisesti muistanut että tällaista asetusta olisi ollut olemassakaan.

Mitään ilmoitusta sovellukseen ei tietysti tule, että fallback aktivoitu tai että se rajaa latausta...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
126
Osittain tässähän se vika oli, kiitos hoksautuksesta :thumbsup: Minulla on tosiaan gemini + controller ja jostain syystä 56.1 päivityksen myötä yhteys kuormanhallintaan on ilmeisesti heikentynyt tai jotain muuta verkossa on muuttunut. Asetuksissa on kuormantasaajan "fallback" mode, joka näköjään aktivoituu ja siellä arvoksi on astettu 8 amp. En rehellisesti muistanut että tällaista asetusta olisi ollut olemassakaan.

Mitään ilmoitusta sovellukseen ei tietysti tule, että fallback aktivoitu tai että se rajaa latausta...
Voiko olla, että contoller ja laturi eivät ole jostain syystä yhteydessä -> fallback?
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
396
Voiko olla, että contoller ja laturi eivät ole jostain syystä yhteydessä -> fallback?
Tämähän tässä on taustalla, 2 minuutin yhteyskatkos niin menee tuohon tilaan. Ei vaan osannut ajatella että voisi controllerista johtua, koska kun controller rajaa tehoa niin se selvästi ilmaistaan käyttöliittymässä. Nyt tämä vaan tapahtui taustalla ilman mitään notifikaattia tms.

Tämä tulee varmasti yllärinä jos joku nappaa flexin mukaan esim rmökille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.02.2020
Viestejä
25
Go-e Controllerille tarjoillaan 1.1.1 päivitystä. Ei mitään tietoa mikä muuttuu. Onko kukaan uskaltanut vielä asentaa?
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
41
Go-e Controllerille tarjoillaan 1.1.1 päivitystä. Ei mitään tietoa mikä muuttuu. Onko kukaan uskaltanut vielä asentaa?
Asennus onnistui vain suoraan controllerista. Puhelimen kautta asennus meni läpi, mutta näytti Controllerin näytöllä error-tekstejä joka rivillä ja tarjosi kuitenkin puhelimessa päivitystä uudelleen. Pikaisella seurannalla ei muutoksia toiminnassa eli jättäisin ehkä odottamaan korjausta.

Support ollut aktiivinen vastaamaan viesteihin ja yrittävät korjata tiedossa olevia ongelmia. Itsellä ainakin latauksen ajastus Daily Trip -modessa on vähän sinne päin ja sovelluksessa Controllerin ilmoittama sähkönkulutus on pari tuntia väärässä vaikka aikavyöhyke ja kello onkin oikeassa. Vika kuulemma jossain vähän syvemmällä koodissa.
 
Liittynyt
15.02.2020
Viestejä
25
Täällä näytti päivittyvän Controller ihan hyvin sovelluksen kautta.

Nyt on hetki tullut seurattua kuormanhallinnan toimivuutta. Silloin kun kuormanhallinta toimii, toimii se oikein hyvin. Kuitenkin jos joko Controllerin että, todennäköisesti, laturin verkkoyhteydessä on katkos, menee kuormanhallinta jotenkin vikatilaan ja lautaus tapahtuu fallback-rajoituksella. Tämän huomaa siitä että laturin kuormanhallinta-sivulla on "kuormanhallinnan yleiskatsaus" kohta harmaana. Tämä siitä huolimatta, että sovelluksessa laturi ja Controller ovat löytäneet toisensa ja molemmissa on pilviyhteys päällä. Olen saanut vikatilan poistettua useasti ensin käynnistämällä sovelluksella Controllerin uudelleen ja sen jälkeen laturin.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
558
Tämä toista kahdella ja toista yhdellä oli hyvä idea, mutta nyt se on ruksattu yli: MG4 lataa vain yksi tai kolmivaiheisesti. Tiputin L3 pois niin laturi kyllä kertoi L1 ja L2 jännitteet.
Ei se auta kuin laittaa kättä syvemmälle ja tilata se aura, niin on kerralla asia hallussa.
Tätä ei nyt ole vielä asennettu, mutta lopputulemana päädyin seuraavaan ratkaisuun:
Go-E 22kW + Elli Pro -> molemmat Home Assistantiin ja kuormanhallinnat sitä kautta. Prioriteettinä, kun 22kW laturi lataa, tippuu Ellilaturi 3x6A, jolloin jää 29A - muu "Lx-sähkö" tuolle yksivaiheiselle. Ja jonain päivänä kun päivittyy auto on saatavissa jopa tuo 22kW.
Nämä molemmat lataamaan joka yön 3 halvinta tuntia, niin huoletonta ja edullista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 907
Viestejä
4 318 124
Jäsenet
71 913
Uusin jäsen
Iiror

Hinta.fi

Ylös Bottom