- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 588
Recharge laskenut pikalataushinnat 38 senttiin.
Olisko veloitus kerran kuussa?St1 lataus ei tehnyt katevarausta, eikä kyllä viikonkaan jälkeen ole tullut itse veloitusta kortille. Kellään kokemusta miten tuo toimii (vai toimiiko?). Katkaisin latauksen autosta, en näyttämällä korttia uudestaan lukijassa.
Kerrotko vähän tarkemmin, mitä teit ja miten olet yrittänyt ladata? Nuo käyttämäsi yksiköt kw/h eivät tarkoita mitään. Todennäköisesti olet tehnyt jotain väärin taikka sitten autossa tai käyttämässäsi kaapelissa on vika. Mutta se on 100 % varma asia, että teknologia tässä ei ole syypäänä.Käytiinpä Espoossa viikon reissulla ja täytyy todeta että hybridi vuokra-auton lataaminen oli ainakin yhtä helvettiä.
22kw/h tuohon pitäisi mennä sisään, mutta tässäpä tuloksia:
Helen 0.3kw/h (1€/kwh)
Virta 1kw/h (0.75€/kwh)
Taskuparkki, Tapiola hotellin alakerta yön yli, 1.5 kw/h (0.25€/kwh)
Ja jokaiseenhan se oma appi piti asentaa että saat mitään töpselistä irti...
Taidan jättää sähköautoilun 5-10v päähän jos tämä on sitä nykyaikaa..
No kai se nyt tarkoittaa "per tunti lataustehoa" jos laturin teho on esim 22kW.....Se latausteho on ihan kW, ei mikään kW/h. kW/h ei ole mikään yksikkö millekään missään asiayhteydessä.
Onko auton mukana tullut latauskaapeli 1-vaiheinen vai kolmivaiheinen? Onko hotellin latauspiste varustettu sähköauton latauspistokkeella (AC tai DC) vai normi schuko-pistorasia?Voiko sen ladata väärin?
Kaapeli molempiin päihin ja apista aloita lataus?
Kaikissa latauspisteillä oli vielä ainoa auto kiinni, eli ei edes minkään jaetun maksimin verkossa pitäisi vaikuttaa
Kyllä tuon olisi pitänyt siihen 3.5 kw/h latausvauhtiin taipua ainakin auton puolesta.
Skoda octavia iv 2023
En ainakaan asetuksista löytänyt minkäänlaista rajoitinta latauksen max nopeudelle,
Minimilataus oli 10% laitettu.
Tosiaan sitä itsekkin veikkailin että hotellin maanalaiseen varmaan vedetty normaali 220V 10A yhteys.
Silläpä sitten about 2kw/h.
Mutta vähän jäi kyllä karvas maku suuhun noista ihan virallisista helenin ja virran latureista.
Lähinnä tuo Helenin "22kw" laturi.Onko auton mukana tullut latauskaapeli 1-vaiheinen vai kolmivaiheinen? Onko hotellin latauspiste varustettu sähköauton latauspistokkeella (AC tai DC) vai normi schuko-pistorasia?
Tuon suton sisäisellä laturilla saa enintään 3,7 kW latsustehoa, koska on yksivaiheinen. Latauspiuha voi taas rajoittaa tehon alle 2 kW jos siinä on 8 Ampeerin tai jopa 6 Ampeerin virransyöttörajoitus.
Ei tarkoita, kW/h on sama kuin sanoisi km/h/h, eli ilmaisee oikeastaan "kiihtyvyyttä" (vrt. m/s/s). kW kertoo hetkellisen "nopeuden", ja jos 22 kW "nopeutta" ylläpidetään tunti, saadaan 22 kW x 1 h energiaa, eli 22 kWh (vrt 100 km/h x 1 h = 100 km). Jos haluaisi ilmaista, montako kilowattituntia energiaa saisi tunnissa ladattua, yksikkö olisi kWh/h, eli päästäänkin takaisin siihen kilowattiin. Kilowattitunti on toki itsessään hiukan perverssi yksikkö, kun siinä on aika sekä osoittajassa että nimittäjässä (W=J/s). Loogisempi olisikin vaikkapa MJ (1 kWh = 3,6 MJ).No kai se nyt tarkoittaa "per tunti lataustehoa" jos laturin teho on esim 22kW.....
= Jos auton akkuun mahtuu 22kwh, niin 22kw laturilla sen täyteen saamiseen ideaalisessa tilanteessa menisi 1h
Sitten voisit ilmaista sen esim ”latausta 22 kW teholla 1 tunnin ajan”, mutta siinäkään ei olisi mitään tolkkua, ellet sitten tarkoita että pidit autoa latauksessa juurikin tunnin ajan. Mutta tuollaista kW/h yksikköä ei voi käyttää missään yhteydessä. Tehoa ei mitata ajan yksiköillä.No kai se nyt tarkoittaa "per tunti lataustehoa" jos laturin teho on esim 22kW.....
= Jos auton akkuun mahtuu 22kwh, niin 22kw laturilla sen täyteen saamiseen ideaalisessa tilanteessa menisi 1h
Vaihtelee hiukan, esim. Mikkeli 54c/59c, Porissa 55c/62c. Hinnat näkee ei-tesloille tesla apista, oikee yläkulma -> lataa toinen sähköautosi.Maksaako Superit 0,60c muille kun Tesloille?
Näillä tiedoin paha sanoa missä vika, veikkaisin ensimmäisenä auton latausasetuksia tai latauskaapeli ei ollut kytketty kunnolla autoon. Itselläni oli vastaava vika 1-vaihelaturin kanssa, antoi pihalle virtaa vain 4 km / h ja auton oma Applikaatio herjasi ongelmaa latauksessa. Kaapelin uudelleenkytkentä ja tunkeminen loppuun asti nosti vauhdin takaisin normaaliin 25 km / h. (Erikoinen yksikkö johtuu auton softasta)Lähinnä tuo Helenin "22kw" laturi.
Oli siinä 2 tuntia, ja 0.6 kwh tuli latausta.
Yksivaihe taitaa olla kun auton etsi googlesta niin 3.7 kwh on ilmoitettu latausnopeus.