Sähkö läski skootterit 25 kmh.

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
197
Riippuu varmaan siitä kuinka paljon siinä läskissä on älyä, eli onko siellä akustossa lämpötila-anturi, joka kertoo kontrollerille, että viileässä ilmassa ei anneta niin paljon tehoja irti akun vaurioitumisen estämiseksi.

Akku purkautuu joka tapauksessa kylmässä paljon nopeammin kuin lämpimässä ilmassa.
Ei ole älyä näiden akuissa, bms on vaan tasaamassa noin 50mA virralla, muuta virkaa sillä ei näissä ole tullut vastaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 135
Mä olen sähkötyökaluissa yms akkulaitteissa huomannut että akusta ei saa yhtä paljoa tehoa kylmässä, mutta ei niiden varsinainen kapasiteetti mielestäni heikkene..? Siis jos sen pakkasessa "tyhjäksi" nuupahtaneen akun vie sisälle se toimii taas lämmettyään ihan normaalisti vaikka sitä ei lataisikaan,vaan se vaan lakkaa hetkeksi toimiasta kun jännite notkahtaa.

Tietysti sitä en tiedä päteekö tuo kaikkiin akkukemioihin samoin.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
206
Tuli testattua Ego Master. Ajattelin jakaa mietteitäni kyseisestä menopelistä.

Ajoin n. 30km pienimmällä asetuksella, eli huippuja en testannut, en tiedä kuinka kovaa tuo kulkee. Kuskilla painoa n. 100kg

Voimaa on, yllättäen loivemissa mäissä vauhti putosi 23km/h paikkeille, jyrkemmissä se meni 25km/h.
Oli se veikeä ajaa, käännöksissä joutui todella kääntämään ja kanttaamaan, tämä siis sähköpyörään tottuneelta tuntui ensin jopa hankalalta ja hieman raskaalta. Tie jos kallistaa, tuntuu, että se yrittää kaataa itsensä :lol:
Kontiota koetin viime kesänä ja jotenkin minusta tuntuu, että se oli kevyempi ajaa mutta hiton laiska se oli tähän verrattuna. No onhan noissa eroa tehoissa hieman..

Takajousitus oli mukava, etujousitus pehmensi pahimmat muttei se mikään hyvä ollut. Ajoasentokaan ei parhaasta päästä mutta huonompiakin (lähinnä moottoripyöriä) on koettu. Penkkiä voisi melkein haukkua kelvolliseksi.

Jarrut erinomaiset, tarvittaessa tuo tuntuu pysähtyvän kuin seinään, ja takapainoisena se tuskin ihan heti heittää stongan yli. Vähän hätäiset ennen kuin tottuu regenin mukana oloon.

Mittari oli selkeä ja yksinkertainen (on valaistu), kehno etuvalo, epäilen ettei vilkut näy kirkkaana kesäpäivänä, takavalo menettelee, jarruvalo sentään erottui kohtalaisesti.

Yhdessä paikassa missä kokeilin, oli n.5cm lunta sileän jään päällä ja loiva ylämäki, ja siinä tuli tän ajokin suurin heikkous esille talviajoa ajatellen. Vääntöä on kuin pienessä pitäjässä ja kaasukahva vastaa melkoisella viiveellä joten "kaasun" annostelu tuotti kokemattomalle pari ylläriä :speechless:

Tuo n. 30km matka vei mittarin mukaan vajaa kolmanneksen akun kapasiteetista lämpötilan ollessa -5c, akku oli sisällä lämpimässä ennen ajoa ja ladattu täyteen.

Mitään vatulointia ohjainpylväässä en huomannut missään vaiheessa, runko on mitä on, mutta kuten täällä jo aiemmin on todettu, ei tällä rahalla oikein parempaakaan saa jos sähköllä haluaa kulkea myös jyrkemmät ylämäet ;) tää menee kyl varmaan jo kaksi päälläkin...
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Tuli testattua Ego Master. Ajattelin jakaa mietteitäni kyseisestä menopelistä.

Ajoin n. 30km pienimmällä asetuksella, eli huippuja en testannut, en tiedä kuinka kovaa tuo kulkee. Kuskilla painoa n. 100kg

Voimaa on, yllättäen loivemissa mäissä vauhti putosi 23km/h paikkeille, jyrkemmissä se meni 25km/h.
Oli se veikeä ajaa, käännöksissä joutui todella kääntämään ja kanttaamaan, tämä siis sähköpyörään tottuneelta tuntui ensin jopa hankalalta ja hieman raskaalta. Tie jos kallistaa, tuntuu, että se yrittää kaataa itsensä :lol:
Kontiota koetin viime kesänä ja jotenkin minusta tuntuu, että se oli kevyempi ajaa mutta hiton laiska se oli tähän verrattuna. No onhan noissa eroa tehoissa hieman..

Takajousitus oli mukava, etujousitus pehmensi pahimmat muttei se mikään hyvä ollut. Ajoasentokaan ei parhaasta päästä mutta huonompiakin (lähinnä moottoripyöriä) on koettu. Penkkiä voisi melkein haukkua kelvolliseksi.

Jarrut erinomaiset, tarvittaessa tuo tuntuu pysähtyvän kuin seinään, ja takapainoisena se tuskin ihan heti heittää stongan yli. Vähän hätäiset ennen kuin tottuu regenin mukana oloon.

Mittari oli selkeä ja yksinkertainen (on valaistu), kehno etuvalo, epäilen ettei vilkut näy kirkkaana kesäpäivänä, takavalo menettelee, jarruvalo sentään erottui kohtalaisesti.

Yhdessä paikassa missä kokeilin, oli n.5cm lunta sileän jään päällä ja loiva ylämäki, ja siinä tuli tän ajokin suurin heikkous esille talviajoa ajatellen. Vääntöä on kuin pienessä pitäjässä ja kaasukahva vastaa melkoisella viiveellä joten "kaasun" annostelu tuotti kokemattomalle pari ylläriä :speechless:

Tuo n. 30km matka vei mittarin mukaan vajaa kolmanneksen akun kapasiteetista lämpötilan ollessa -5c, akku oli sisällä lämpimässä ennen ajoa ja ladattu täyteen.

Mitään vatulointia ohjainpylväässä en huomannut missään vaiheessa, runko on mitä on, mutta kuten täällä jo aiemmin on todettu, ei tällä rahalla oikein parempaakaan saa jos sähköllä haluaa kulkea myös jyrkemmät ylämäet ;) tää menee kyl varmaan jo kaksi päälläkin...
Toihan ei oo enää mikään polkupyörä ja ei ihme et on tehokas ku 4000w motti. Vaikka ton saa 25kmh kuristettuu nii pitää joku vakuutus ottaa, kotivakuutuksen piiriin tuo ei enää mene.
Kyllä kaks päällä menee ego evonkin kanssa.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
206
Toihan ei oo enää mikään polkupyörä ja ei ihme et on tehokas ku 4000w motti. Vaikka ton saa 25kmh kuristettuu nii pitää joku vakuutus ottaa, kotivakuutuksen piiriin tuo ei enää mene.
Kyllä kaks päällä menee ego evonkin kanssa.
Joo, täytyy vähän kysellä mitä vakuutusyhtiöillä on sanomista, kun tuommoisen menin kuitenkin itsellekin ostamaan. Käsittääkseni tuon voi rekisteröidä mopoksi jos kyllästyy ajelemaan 25km/h.

Viisaana olisin perehtynyt tähän vähän enemmän ennen ostoa, mutta kun en ole viisas :btooth:
 
Liittynyt
22.08.2018
Viestejä
134
Eilen saapui cafecruiser. Mitäpä tästä nyt sanoisi, helppo kasata eturengas ja ohjaustanko paikalleen. heti ensimmäisenä huomasin että laturi on jäänyt matkasta. no eipä mitään se asia hoitui watsappi viestillä, akku on kuitenkin melkein täysi joten testiajo käyntiin. tämähän piti olla rajoitettu vaan ei kyllä ole tai sitten en tajua jotakin no samapa tuo tuskin ketään kiinnostaa kun nätisti ajelee + tiet on niin huonoja ettei pysty muutenkaan kovin kaahamaan. Näin isolla goldwingillä ajavana täytyy sanoa että melkoinen taskuraketti.IMG_20220422_181202.jpg
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
Nyt vasta pääsin oikeasti testaamaan omaa ego evolutionia. Oliko tälle jokin kännykkä appi millä tuon saa pois esittely moodista niin kuin joissain laudoissa kuulemma on? Ei nimittäin kulje oman mittarin mukaan kuin 22 kmh. Tai saako tästä rajoitinta muuten kokonaan pois?

Vähän kokemuksia plussina ja miinuksina:

- Nopeus ei olekkaan 25 kmh vaan 22 (omalla mittarilla) ja mummotkin ajelee polkupyörillään ohi. (käy egon päälle:rofl:)
- Vähänkään ylämäkeä niin nopeus tippuu 15-17 kmh jonka kyllä sitten sitkeästi pitää vaikka mäki jyrkkenisi. Eli vääntöä tuntuisi olevan.
- Renkaat epätasapainossa tai kumit ei ole pyöreät monen kuukauden varastossa olon jäljiltä. Ei pysty yli 30 kmh edes ajamaan kun alkaa sellainen ravistus ja jumputus. (alamäessä sai jopa vauhtia)
- Kaasu käytännössä on/off kytkin. Vaikeuttaa "hidasta" ajoa ja liikkeelle lähtöä liukkaalla jonka jo talvella huomasin pikatestissä.
- Etujarrussa vähän jotain kun pala hinkkaa kerran kierroksessa levyyn kevyesti mutta inhottavan äänekkäästi muuten hiljaisessa laitteessa. Tein kyllä palojen sisäänajon mutta jotenkin jää niin lähelle levyä. Poistunee ajamalla.
- Kovaääniset piippailut kun käynnistää/sammuttaa tai laittaa varashälyttimen päälle.


+ Noin 10 km lenkki ei pudottanut akku palkkia yhtään. Eli voisi kuvitella että range lupaukset pitäisi aika hyvin paikkaansa 65 kg kuskilla.
+ Vaikka ei olekkaan kylän nopein, niin mukavan leppoista ajella. Vähän "kulmikkuus" ohjattavuudessa vaatii tottumista.
+ Kaasun vapauttaminen antaa rullata eikä jarruta. Sitä vartenhan on levyjarrut.
+ Omasta mielestä cool. Joidenkin mielestä inva, mutta ihan sama kun en moottoripyöräkorttia omista eikä sillä saisi kännissä edes ajella niin kuin tällä.
+ Tehokkaat jarrut
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Nyt vasta pääsin oikeasti testaamaan omaa ego evolutionia. Oliko tälle jokin kännykkä appi millä tuon saa pois esittely moodista niin kuin joissain laudoissa kuulemma on? Ei nimittäin kulje oman mittarin mukaan kuin 22 kmh. Tai saako tästä rajoitinta muuten kokonaan pois?

Vähän kokemuksia plussina ja miinuksina:

- Nopeus ei olekkaan 25 kmh vaan 22 (omalla mittarilla) ja mummotkin ajelee polkupyörillään ohi. (käy egon päälle:rofl:)
- Vähänkään ylämäkeä niin nopeus tippuu 15-17 kmh jonka kyllä sitten sitkeästi pitää vaikka mäki jyrkkenisi. Eli vääntöä tuntuisi olevan.
- Renkaat epätasapainossa tai kumit ei ole pyöreät monen kuukauden varastossa olon jäljiltä. Ei pysty yli 30 kmh edes ajamaan kun alkaa sellainen ravistus ja jumputus. (alamäessä sai jopa vauhtia)
- Kaasu käytännössä on/off kytkin. Vaikeuttaa "hidasta" ajoa ja liikkeelle lähtöä liukkaalla jonka jo talvella huomasin pikatestissä.
- Etujarrussa vähän jotain kun pala hinkkaa kerran kierroksessa levyyn kevyesti mutta inhottavan äänekkäästi muuten hiljaisessa laitteessa. Tein kyllä palojen sisäänajon mutta jotenkin jää niin lähelle levyä. Poistunee ajamalla.
- Kovaääniset piippailut kun käynnistää/sammuttaa tai laittaa varashälyttimen päälle.


+ Noin 10 km lenkki ei pudottanut akku palkkia yhtään. Eli voisi kuvitella että range lupaukset pitäisi aika hyvin paikkaansa 65 kg kuskilla.
+ Vaikka ei olekkaan kylän nopein, niin mukavan leppoista ajella. Vähän "kulmikkuus" ohjattavuudessa vaatii tottumista.
+ Kaasun vapauttaminen antaa rullata eikä jarruta. Sitä vartenhan on levyjarrut.
+ Omasta mielestä cool. Joidenkin mielestä inva, mutta ihan sama kun en moottoripyöräkorttia omista eikä sillä saisi kännissä edes ajella niin kuin tällä.
+ Tehokkaat jarrut
Onkos muka tähän jokin appi olemassa että nopeutta tulisi lisää, epäilen. Tässähän ei taida sitä vihreän väristä johtoakaan olla, ihan lepposa tällä silti on ajella :thumbsup:

Joo nuo hälyäänet kun saisi pois, tarvis ettiä missä se kovaääninen on ja ottaa johto irti :D

Väitän päässeeni viime syksynä vakio akulla ainakin 70km matkan ja siltinkin jäi vielä rangea :D

Muuten kyllä allekirjoitan mitä kirjoitit.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
206
On tullut ajettua Masterilla enemmän kuin luulin, 500km meni rikki jo. Tuosta reilu 300km kauppa- ym. vastaavia matkoja ja loput hupiajelua. Nyt kun säät on jo hieman lämmenneet, on muitakin läskiskobia tullut vastaan.
Sen sanon, että heti kun tuon päälle istuu ja vääntää kahvasta, unohtaa minkä näköisellä härpättimellä ajelee :smile: ja näemmä herättää sekä hilpeyttä että uteliaisuutta kanssakulkijoissa.

Vikoja tähän mennessä:
n. 1km+ - hiekoitussepeli jää tehokkaasti renkaiden kuvioon, knak knak knak knak knak... :rage:
n. 230km - kaasukahva irtosi. Kotiin päästyäni kiristin ruuvin.
n. 500km - jokin rämisee, paikallistettu takavalon/rekisterikilven kiinnikkeeseen. Tuon kiristäminen vaatii hieman akrobatiaa mutta onnistunee irroittamatta "katteita".
Lisäksi tuli huomattua että valojen vaihtaminen ledeiksi (vilkut ledejä, loput hehkulankoja) ei käy ihan tuosta vain, - ja + väärinpäin, eli esim. takavalolle tulee 2x - (miinus) lankaa ja yksi + (plus) :beye:
Kontrollerin vaihto ohjelmoitavaan vakavassa harkinnassa, "kaasu" viive tuntuu välillä järjettömältä, muuten sen kanssa pärjää.

Kiva se on ja varmasti vielä kivempi kunhan säät lämpenee vielä vähän.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
206
Eiköhän näihin ole tulossa tehostettua valvontaa, joten kun vaihdatte kontrollereita tms, laittakaa speed switch 25km/h alueelle, en tiedä miten pahan sakon voi saada rekisteröimättömästä moposta.
Kyllä mulle 25km/h riittää ihan hyvin, kontrollerin vaihdolla haen sitä "kaasukahvan" säätöä, tarkemmin vasteaikaa. Istuu niin tiukassa takaraivossa polttiskoneen kaasuvaste, että jotain on jossain vaiheessa pakko tehdä kun tämä ei tunnu liikkuvan mutta sekunnin päästä se lähteekin kuin hauki rannasta. Turbo Saabikin vastasi kaasuun nopeammin, yleensä o_O
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
No nyt tuli tehtyä kunnon testi. Kahdella henkilöllä ja kahdella akulla. Massaa jotain 150 kiloa. Lähes koko päivän pystyi ajelemaan Kuopion alueella pubista pubiin ensimmäisellä akulla. Pakko oli kokeilla miten nousee Puijon tornille. Noin 7 kmh jaksoi pitää ylös asti. Alussa vähän jyrkempi kohta ja meinasi usko loppua ettei tällä kyllä ylös mennä mutta niin vain sitkutteli. Paino toi mielenkiintoisia ominaisuuksia ajettavuuteen. Jousitus tuntui erittäin pehmeälle ja kyllähän tuo runko alkoi vähän vetkulemaan massan alla. Aikasemmin yksin kevyellä painolla runko tuntui ihan jämäkälle.
Reittinä oli Puijonlaakso - Sataman helmi - Bar pörrin pesä - Motonet - Puijon torni - Rio grande - Rauhalahden kylpylä - Ale pub - Puijonlaakso. Vasta viimeisen kerran keskustaan päin tullessa joutui vaihtamaan akkua vaikka käytiin tornillakin ja joutui ajamaan jyrkän nousun. Yllätyin kuinka hyvin kykeni pitämään nopeutta vaikka massaa oli paljon. Vääntöä siis tuntuisi olevan.
 
Liittynyt
11.06.2019
Viestejä
55
Kuinkas kovaa teillä on nämä sähköläskit kulkenut rajoitin ohitettuna? Ostin itselle käytetyn e-fox cruiserin ja rajoitinjohto paikallaan kulku oli aika surkeaa, ei tahtonut mennä edes sitä 25kmh mittariin. Nyt on rajoitinjohodosta liitin auki ja kulkee mittariin n. 37kmh.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Kuinkas kovaa teillä on nämä sähköläskit kulkenut rajoitin ohitettuna? Ostin itselle käytetyn e-fox cruiserin ja rajoitinjohto paikallaan kulku oli aika surkeaa, ei tahtonut mennä edes sitä 25kmh mittariin. Nyt on rajoitinjohodosta liitin auki ja kulkee mittariin n. 37kmh.
Ei taida oikein onnistua tuo... riittäähän tuo leppoisa vajaa 25kmhkin :thumbsup:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
Netissä seikkaillessani sain käsityksen että ego evolutionissa rajoitus on tehty kolme asentoisella kytkimellä tangossa joka on ohjekirjan mukaan suomi versiossa ohitettu. 1 asennossa ensimmäinen johto kytkeytyy maihin. (rajoitettu moodi) 2 asennossa mikään ei ole kytketty mihinkään (moottori toimii 100% tehoilla) ja 3 asenossa toinen johto kytkeytyy maihin. (sallii moottorin mennä ylikierroksille) Purin hieman skootteria nähdäkseni johdotukset ja siellä tosiaan oli katkottu johtoja ja liitelty eri tavalla yhteen. En vielä selvittänyt miten nuo saisi palautettua. Lisäksi oli ylimääräisiä liittimiä irti toisistaan. Näitten tarkoitusta en keksinyt. Avaimella avattavan jalkatilan luukun alla on bluethootin kaiutin ja pinkkijohto liittimellä joka menee moottorin ohjaukseen. Saattaisi liittyä rajoittimeen. Testaan jokin päivä mitä tapahtuu jos sen avaa.
Kova ääniset piippailut tulee varashälytin/kaiutin yhdistelmämoduulista johon tulee paljon johtoja. Äkkiseltään en keksi miten käynnistys/sammutus ääniä vaimentaisi fiksusti että varashälyttimen äänet kuitenkin toimisi. Tosin sähköthän saa kokonaan pois nyppäämällä virtajohto irti akusta satulan alta. Tilaa jää niin paljon että onnistuu vaikka satula olisi kiinni ja lukossa.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
asennossa ensimmäinen johto kytkeytyy maihin. (rajoitettu moodi) 2 asennossa mikään ei ole kytketty mihinkään (moottori toimii 100% tehoilla) ja 3 asenossa toinen johto kytkeytyy maihin. (sallii moottorin mennä ylikierroksille)
Mutta mitään merkitystä ei ole asennolla ellei laita johtoja kiinni tms? Sen eron huomas et ajaa mittariin 25kmh ja laittaa vaikka 3s asentoon niin näyttääkin 25kmh tilalle 33kmh. Sen hälyttimen eteen vaan jotain vanua tms vaimentamaan ääntä edes...
Joo tutki vaan ja kerro lisää, hyvää infoa :thumbsup:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
Itelläni ei vaikuta katkaisija mitään mihinkään. Nyt kokeilin ottaa pinkin liittimen auki ja meno parani. Ihan kuin olisi tullut vääntöä enemmän, mutta huippunopeus on nyt 47 kmh.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
Itelläni ei vaikuta katkaisija mitään mihinkään. Nyt kokeilin ottaa pinkin liittimen auki ja meno parani. Ihan kuin olisi tullut vääntöä enemmän, mutta huippunopeus on nyt 47 kmh.

No nyt tuli testattua enemmän. Pinkkijohto liitin irti toimii nuo katkaisijan modet 1 2 3 niinkuin pitääkin.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Itelläni ei vaikuta katkaisija mitään mihinkään. Nyt kokeilin ottaa pinkin liittimen auki ja meno parani. Ihan kuin olisi tullut vääntöä enemmän, mutta huippunopeus on nyt 47 kmh.

No nyt tuli testattua enemmän. Pinkkijohto liitin irti toimii nuo katkaisijan modet 1 2 3 niinkuin pitääkin.
Kuinka helposti tuohon pinkkiin johtoon pääsee käsiksi tai missä se ylipäätään on?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
Jaa nopeusmittarihan näyttää ihan höpöjä. 47 onkin 37 kmh GPS:llä mitattuna. No mutta ei tuolla juuri kovempaa uskaltaisi edes ajaa.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
5
Ostin tuollaisen 2.0 Kontio Kruiser Premium vatkaimen mutta ei se mene edes tuota 25km/h vaan 21km/h. Ei riipu kuljettajan painostakaan edes, huomaa kun nostaa takarenkaan ilmaan ja vääntää kahvan pohjaan niin mittari silti näyttää 21-22km/h.
Kyllä se 25 riittäis hyvinkin mutta tuo nykyinen lukema ei kyllä ole hyvä, onkohan muilla sama ongelma?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
Jostain valkoisen tai vihreän johdon "katkaisemisesta" liitin irti olen kuullut. Tuttavalla on myös jokin kontio versio ja kyselee ihan samaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
197
Jostain valkoisen tai vihreän johdon "katkaisemisesta" liitin irti olen kuullut. Tuttavalla on myös jokin kontio versio ja kyselee ihan samaa.
Nykyisesti ihan softalla modattu, oliko stm32 piirinä eikä "rajoittamatonta" softaa ole missään.
Huokein ostaa aliexpressistä tjsp rajoittamaton boksi ja kovaa ajoa jos nyt välttämättä haluaa tehdä laitteestaan laittoman.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Onko näissä akkukemioissa kuinka paljon erilaisuuksia? Meinaan lennokki lipo akut ainakin joskus alkoi antamaan paremmin virtaa pakkasessa kun ne lämpeni kulutuksessa lennättäessä.
Ainaskin oma 2 paikkanen tupla-akuilla oleva joka ollut ihan jokapäiväisessä arkiajossa silloin kun sairaus esti auton ajoluvan pidon niin mitä lähempänä nollaa oltiin niin vääntö sekä kapasiteetti heikompi eli akusta ei saa virtaa kun kylmenee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
776
Kontion e-move kiinnostas kun eukolle pitäs löytää joku passeli kauppakassi....noi on suht halpojakin....onko kellään kokemusta noista?



Itseäni taas kiinnostas tommonen mutta on pirun suolanen hinta

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
197
Kontion e-move kiinnostas kun eukolle pitäs löytää joku passeli kauppakassi....noi on suht halpojakin....onko kellään kokemusta noista?



Itseäni taas kiinnostas tommonen mutta on pirun suolanen hinta

E-move on malliston laadukkaimpia malleja, jää ilmeisesti pois myynnistä näiden jälkeen, kauppa ei käynyt ns. "Normaali"hinnalla.

Toiselta nimeltään jonway y1/2 josta löytyy ihan ranskalaista mainosvideota.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
Mitenkäs läskeillä on kesä mennyt?
Itellä tullut ajeltua melko paljon. Tosin kokonais matkamittaria ei laitteessa ole. Motonetistä tuli hommattua parin kympin Bluetooth kaiutin kun tuo läskin oma ei oikein meinaa kuulua. Kaasukahvan juureen omalla narulla roikkumaan ja poppi soimaan. Muutkin kulkijat huomaa paremmin kun on vähän jotain ääntä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
Mitenkäs läskeillä on kesä mennyt?
Itellä tullut ajeltua melko paljon. Tosin kokonais matkamittaria ei laitteessa ole. Motonetistä tuli hommattua parin kympin Bluetooth kaiutin kun tuo läskin oma ei oikein meinaa kuulua. Kaasukahvan juureen omalla narulla roikkumaan ja poppi soimaan. Muutkin kulkijat huomaa paremmin kun on vähän jotain ääntä.
 
Liittynyt
20.08.2022
Viestejä
83
Terve läski-skoottereiden omistajat, täällä EGO Masterin omistaja ;)

Hei osaatteko auttaa miestä mäessä? Omassa akkupaketissa menossa hajalle tuo liitin millä yhdistetään laitteeseen virrat. En tiedä mikä tuo liitin on mutta toinen pää on yhdistetty XT90 liittimellä akkuun, toinen pää on sitten kuvassa näkyvä jonka plussa-napa on ottanut pahasti itteensä mutta toimii vielä :vihellys:F033685B-0BCD-4969-9B1B-928A62372B28.jpeg
 
Liittynyt
20.08.2022
Viestejä
83
Mitenkäs läskeillä on kesä mennyt?
Itellä tullut ajeltua melko paljon. Tosin kokonais matkamittaria ei laitteessa ole. Motonetistä tuli hommattua parin kympin Bluetooth kaiutin kun tuo läskin oma ei oikein meinaa kuulua. Kaasukahvan juureen omalla narulla roikkumaan ja poppi soimaan. Muutkin kulkijat huomaa paremmin kun on vähän jotain ääntä.
Maaliskuussa käyttöönotetussa E-Go Masterissa nyt mittarissa 6700km eli ihan nätisti kilsoja tullut :cool:

Takarengas vaihdettu ja jarrupalat, siinä kaikki "huollot" eli aika varma peli
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 233
Aika mustaa komediaa. Tuo säkki juoksee kalsarit puolitangossa ympäri kämppää ja käy paljaalla selällä kierimässä palavien roippeiden päällä.

Eiköhän palon syttyessä kannattaisi mieluiten yrittää normaalia koulutuksensa mukaista ensisammutusta, tehdä hätäilmoitus eikä ainakaan jättää ovia auki. Jaa ei ole ensisammutuskalustoa tai taitoa käyttää niitä? No sepäs aikuinen ja vastuullinen valinta.

Toki tuon tyyppinen palo ei ihan helpolla sammu, mutta tilannetta ei olisi ainakaan huonontanut mopon päälle tuupattu sammutuspeite. Nythän tuo jättimäinen takkatulen räiske alkoi levitä jo kohti muita huoneita. Oikean suuntainen ensimmäinen toiminta olisi siis yllätys yllätys sama kuin telkkarin syttyessä.
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
206
Terve läski-skoottereiden omistajat, täällä EGO Masterin omistaja ;)

Hei osaatteko auttaa miestä mäessä? Omassa akkupaketissa menossa hajalle tuo liitin millä yhdistetään laitteeseen virrat. En tiedä mikä tuo liitin on mutta toinen pää on yhdistetty XT90 liittimellä akkuun, toinen pää on sitten kuvassa näkyvä jonka plussa-napa on ottanut pahasti itteensä mutta toimii vielä :vihellys:
Näyttää ihan kun olisi "räiskinyt" piuhaa laittaessa vai olisiko kuumennut ja sulanut? Piti oma tarkistaa mutten huomannut siinä mitään. Tosin en sillä ole ajanutkaan vasta kuin vähän yli 2300km.

Ekana tuli mieleen Pekan Sähkökiiturista (https://pekansahkokiituri.fi/) jos kysyisi uutta liitintä.
 
Liittynyt
20.08.2022
Viestejä
83
Näyttää ihan kun olisi "räiskinyt" piuhaa laittaessa vai olisiko kuumennut ja sulanut? Piti oma tarkistaa mutten huomannut siinä mitään. Tosin en sillä ole ajanutkaan vasta kuin vähän yli 2300km.

Ekana tuli mieleen Pekan Sähkökiiturista (https://pekansahkokiituri.fi/) jos kysyisi uutta liitintä.
Kiitos vastauksestasi, sain hoidettua asian Huippukone.comin kautta ja lähettivät ystävällisesti uuden liittimen akkuun ja sitten uuden kaapelin laitteeseen. Kummatkin on nyt vaihdettu ja homma toimii jälleen. Pienenä omana mokana oli se että oli välillä jäänyt "virrat" päälle akkupaketissa ja laitoin sitten kiinni laitteeseen ja räpsähti joka kerta vähän liiankin kanssa. Nyt 7150km mittarissa ja samalla akkupaketilla mennään ongelmitta :cool:
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
206
Olen kerran itsekkin unohtanut virrat päälle ja sehän poksahti sen verran etten ole sittemmin unohtanut :rofl2:

Aika huolettomia kilometrejä kuitenkin ja edullisia näilläkin hinnoilla.
 
Liittynyt
20.08.2022
Viestejä
83
Olen kerran itsekkin unohtanut virrat päälle ja sehän poksahti sen verran etten ole sittemmin unohtanut :rofl2:

Aika huolettomia kilometrejä kuitenkin ja edullisia näilläkin hinnoilla.
Juurikin näin, huolettomia kilsoja ollut tämän vuoden maaliskuusta lähtien kun sain Masterin pihaan kuljetettuna, jarrupalat eteen ja taakse vaihdettu kertaalleen ja sitten tämä "takuukorjauksena" suoritettu kaapelien vaihdot jossa oli oma moka taustalla vauhdittamassa liittimien kulumista. Kontio kävi kolme kertaa huollossa 6 kk aikana ja oli viimeinen siltä brändiltä :(
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
Nyt kun tuota lumi räntää tuli maahan ja piti mopo hakea baarin pihasta pakettiautolla. Kun ei enää uskalla ajaa. Onko kukaan kokeillut ruuvattavia nastoja näissä? Todennäköisesti leveä rengas ei oikein auta ajominaiksuuksiin muutenkaan mutta pitoa jos saisi jotenkin.
 
Liittynyt
20.08.2022
Viestejä
83
Nyt kun tuota lumi räntää tuli maahan ja piti mopo hakea baarin pihasta pakettiautolla. Kun ei enää uskalla ajaa. Onko kukaan kokeillut ruuvattavia nastoja näissä? Todennäköisesti leveä rengas ei oikein auta ajominaiksuuksiin muutenkaan mutta pitoa jos saisi jotenkin.
Itselläni on käynyt mielessä Ego Masteriin ruuvata mutta ei oo viittinyt kokeilla kun renkaat vaikuttaa että paksuutta ei ole hirveästi, voi olla huono idea :lol:
 
Liittynyt
14.03.2022
Viestejä
206
Nyt kun tuota lumi räntää tuli maahan ja piti mopo hakea baarin pihasta pakettiautolla. Kun ei enää uskalla ajaa. Onko kukaan kokeillut ruuvattavia nastoja näissä? Todennäköisesti leveä rengas ei oikein auta ajominaiksuuksiin muutenkaan mutta pitoa jos saisi jotenkin.
Mitä loppukevään liukkaita ehdin ajelemaan niin varsinkin nuoskalumessa tuota on vähän hankala saada liikkeelle, mutta kyllä se sitten menee kun menee VAROVASTI. Märällä jäällä myös tahtoo mennä samaan suuntaan tuulen kanssa.
Mutta ei se montaa hiekanjyvää allensa tarvinnut kun pitoa alkoi jo löytymään. Tuleva talvi näyttää kuinka hyvin sillä oikeasti pärjää.
Jos olisi 10" renkaat niin niitähän saa talvimallejakin valmiiksi nastoitettunakin esim. kontioon.

Itsellä sellainen tuntuma, että masterin leveä rengas oli huomattavasti parempi kuin kapea fillarin rengas siinä ettei se hakeutunut jäätyneisiin fillarin uriin niin kärkkäästi tai muihin epämääräisiin railoihin.

Keväällä sen sitten näkee ajanko vielä masterilla vai ostinko auton :smoke:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
619
Ketjut vois olla vähän hardcore.

Mut nyt sitten akku hajosi. Katkesi yksi liittimen piikeistä liitäntä johtoon. Liitin muistuttaa tietokoneen powerin liitintä mutta onko se sellainen?
Onneksi on kaksi akkua ja kaksi liitäntä johtoa niin matka jatkuu. Pitää jossain kohtaa vaihtaa uusi liitin akkuun kunhan saa jostain uuden liittimen.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Olen vähän lukenut, että moottorin sisälle menee helposti vettä ja ei ole kunnolla muutenkaan tiivistetty vs normi skootit?
 
Liittynyt
02.05.2018
Viestejä
60
Apuja tarvittaisiin rajoittimen poistoon.
Rollboysilta ostettu peli jossa 3 nopeutta katkasimella, mutta vaihteet ei nyt toimi ja huiput on noin 25..
Ei ole mitään yksittäistä rajottimenjohtoa jonka ottaa auki
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 404
Viestejä
4 197 799
Jäsenet
70 903
Uusin jäsen
peeki7i

Hinta.fi

Ylös Bottom