- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 15 082
Mihis homma kaatuu?Mä en ole saanut vielä kumpaakaan toimimaan nordnetin kanssa
Mihis homma kaatuu?Mä en ole saanut vielä kumpaakaan toimimaan nordnetin kanssa
Mobiilivarmenne siihen ettei ole suomalaista puhelinnumeroa ja verkkopankkikirjautuminen vain sanoo että "kirjautuminen epäonnistui, koita myöhemmin uudelleen". Varmaan sekin kaatuu siihen etten asu Suomessa ja nordnetillä on joku bitti poikittain.Mihis homma kaatuu?
Ei siitä saa käytännössä mitään hyötyä että jättää tuon vuoden viimeiselle viikolle. Ihan sama vaikka hoitaisi alta pois jo ennen Joulua.Tuntuma on ettei yleensä tapahdu mitään vielä seuraavana päivänä. Tänä vuonna keskiviikko 27.12. on mielestäni ehdoton takaraja, varman päälle toimien jopa edellisellä viikolla. Tosin olen lunastanut vain pari kertaa, ettei otos ole kovin merkittävä.
Samaa mieltä. Kyllä sen joulukuun alussa jo tietää aika hyvin tuleeko loppuvuodelle jotain asiaan vaikuttavia transaktioita.Ei siitä saa käytännössä mitään hyötyä että jättää tuon vuoden viimeiselle viikolle. Ihan sama vaikka hoitaisi alta pois jo ennen Joulua.
Oletan että viittaat sijoittamiseen? Nordealla ainakin 1% kaupankäyntikulut pohjoismaisille pörsseille ja etf:ille tehden siitä vähintääkin kohtuullisen. Varsinkin jos tarkoitus ostella vain muutamalla satasella kuussaDanske Bankista kokemuksia? Miten vertautuu Nordeaan, onko ollut jotain moittimista?
(boldaus oma)P/e luvut riippu vähän laskijasta, mutta yleisesti ottaen osakkeiden hinnat näyttää järkeviltä ei halvoilta. Mä ajattelen asian niin että mikä on yrityksen tuloksentekokyky ensi vuodelle ja siitä eteen päin. Ja siitä vinkkelistä katsoen osakkeet on järjellisen hintaisia, kun en näe mitään nousukautta pariin vuoteen.
Ei pidätä automaattisesti, mutta tieto kumminkin verottajalle menee ja verottaja sitten pidättää verot pääomatuloverona.Olin aikeissa avata säästötilin Bank Norwegianille ja tilisopimusta lukiessa tuli vastaan asia jota en ollut aikaisemmin lainkaan ajatellut. Ehtojen mukaan pankki ei pidätä maksetuista koroista veroja vaan verojen maksu on asiakkaan vastuulla. Osaisiko joku kokeneempi sanoa että onko tämä normaali käytäntö kaikilla Suomessa toimivilla ulkomaisilla pankeilla?
Lähinnä siis pyrin pitämään säästöt ja sijoitukset sellaisina että mahdollisen kuolemantapauksen yhteydessä perikunnalta säästäisi kaiken "ylimääräisen" vaivan, mitä tällainen talletuskorkojen verojen maksu nyt aika selvästi on (verrattuna normaaliin suomalaiseen pankkiin joka pidättää verot lennosta).
Täytät veroilmoituksessa kohdan, helppoaOlin aikeissa avata säästötilin Bank Norwegianille ja tilisopimusta lukiessa tuli vastaan asia jota en ollut aikaisemmin lainkaan ajatellut. Ehtojen mukaan pankki ei pidätä maksetuista koroista veroja vaan verojen maksu on asiakkaan vastuulla. Osaisiko joku kokeneempi sanoa että onko tämä normaali käytäntö kaikilla Suomessa toimivilla ulkomaisilla pankeilla?
Lähinnä siis pyrin pitämään säästöt ja sijoitukset sellaisina että mahdollisen kuolemantapauksen yhteydessä perikunnalta säästäisi kaiken "ylimääräisen" vaivan, mitä tällainen talletuskorkojen verojen maksu nyt aika selvästi on (verrattuna normaaliin suomalaiseen pankkiin joka pidättää verot lennosta).
Ei tarvitse edes täyttää, kun tiedot menee automaattisesti verottajalle.Täytät veroilmoituksessa kohdan, helppoa
Hallitusohjelman suuntaus yleisesti on tosiaan se, että kaikki ns. säästötyyppinen varallisuus vaikuttaisi tulojen lisäksi asumistukeen. Kai sen vanhan keskustelun voi yhteenvetona summata, että vaikea sanoa etukäteen mikä se lopullinen opiskelijoiden asumistuki tulee olemaan tai varallisuuden vaikutus siihen. Jotain mainintoja on myös opiskelijoiden tuen eriyttämisestä kuten se oli aiemmin.Keskustelu lapselle säästämisestä uuden hallituksen opintotuki (asumistuki) -muutosten takia vaikuttaa hiljentyneen täällä, mutta kysytäämpä minkälaisia ajatuksia asiasta nyt on? Ainakin itse olen käsittänyt hallitusohjelman kirjaukset niin, että kaikki säästetty varallisuus (säästöt, sijoitukset) vaikuttaisi asumistukeen vaikka tuottot pysyisi sijoituksessa.
Olen harkinnut lasten kk-säästöjen lopettamista. Tukee heitä sitten aikuisena lahjoituskiintiön rajoissa ja muuten hankinnoilla. Hallitusohjelman mukainen säästöjen alaraja tulee ylittymään, mutta edes jatkamalla säästöjä ei hätyteltäisi ylärajaa. Ei lapsille ehkä muutenkaan kannata suuria summia säästää, etteivät polta kaikkea taivaan tuuliin heti aikuistuttuaan. Nuo asumistuen tulorajat saavat kyllä mielenkiintoisen yllykkeen rahankäyttöön, vaikka auton hankintaan tai matkustamiseen.
Lisäksi kolmen vuoden välein voi lahjoittaa 4999e verovapaasti. Ja tietty vähemmän lainkuuliaiset ihmiset hoksaa että käteislahjoituksesta verottaja ei tiedä mitään, kunhan rahat ei ikinä näy esim. tilillä...Jos mahdollisia asumistuen tulevia ongelmia haluaa välttää, ja säästöt ovat vielä alkutekijöissä, niin ainakin nykyisillä pelisäännöillä pääsee helpommalla säästämällä oman varallisuuden alle ja sitten myöhemmin maksamalla suoraan lasten kuluja tai jopa lahjoittamalla, kun ei se lahjaverokaan kovin suuri ole.
Juu, isossa könttäsummassa tuo 4999e tosin ylittyy nopeasti, jos esim. opiskelujen jälkeen siirtää kaiken kerralla, mutta ei se veroprosentti ylimenevältä osaltakaan päätä huimaa, jos ei sitä halua lähteä kiertelemään tavalla tai toisella. Tosin aina näihin joutuu jättämään sen tulevaisuusvarauksen, kun ei tiedä mitä pelisäännöt ovat esim. 20 vuoden päästä.Lisäksi kolmen vuoden välein voi lahjoittaa 4999e verovapaasti. Ja tietty vähemmän lainkuuliaiset ihmiset hoksaa että käteislahjoituksesta verottaja ei tiedä mitään, kunhan rahat ei ikinä näy esim. tilillä...
Lisäksi kolmen vuoden välein voi lahjoittaa 4999e verovapaasti. Ja tietty vähemmän lainkuuliaiset ihmiset hoksaa että käteislahjoituksesta verottaja ei tiedä mitään, kunhan rahat ei ikinä näy esim. tilillä...
Mutta sinänsä noin pitkälle ei oikein voi laskeskella asumistukisäännöksien varaan, kun asiat voi muuttua moneen kertaan. Pahimmassa tapauksessa ei enää edes ole mitään asumistukea...
Ja myös elinkustannuksia saa kuitata elatuslahjana tuon päälle. Maksaa siis toisen puolesta suoraan vuokran/yhtiövastikkeen, sähköt, vedet, vakuutukset jne.Lisäksi kolmen vuoden välein voi lahjoittaa 4999e verovapaasti. Ja tietty vähemmän lainkuuliaiset ihmiset hoksaa että käteislahjoituksesta verottaja ei tiedä mitään, kunhan rahat ei ikinä näy esim. tilillä...
Mutta sinänsä noin pitkälle ei oikein voi laskeskella asumistukisäännöksien varaan, kun asiat voi muuttua moneen kertaan. Pahimmassa tapauksessa ei enää edes ole mitään asumistukea...
Lyhyesti sanottuna vituttaa, ettei saatu Nordeasta parempaa lainatarjousta. Päädyimme Dansken asiakkaisi, emmekä ole kovin tyytyväisiä siihen vs Nordea.Danske Bankista kokemuksia? Miten vertautuu Nordeaan, onko ollut jotain moittimista?
Perustelut olisi se kiinnostava asia.Lyhyesti sanottuna vituttaa, ettei saatu Nordeasta parempaa lainatarjousta. Päädyimme Dansken asiakkaisi, emmekä ole kovin tyytyväisiä siihen vs Nordea.
- AsiakaskokemusPerustelut olisi se kiinnostava asia.
Onko tässä nyt ongelmana pankki, vai se ettei ole rahaa ja sekin on pankin syy?- Näin yleisesti vihaan koko pankkia
Likvidiä varallisuutta löytyy +60k€Onko tässä nyt ongelmana pankki, vai se ettei ole rahaa ja sekin on pankin syy?
Varmasti, mutta silti puolet itkusta on tilinylityksistä ja katevarauksien näkymistä? Asioita, joihin ei suurin osa ikinä törmää tai edes ajattele. Jos likviditeettiä niin on kehuttavaksi asti (jonka takia ilmeisesti tämä summa piti kertoa), niin miten ihmeessä itket jonkun bensatankillisen katevarauksen takia tai kuinka rahat loppuivat tililtä?Likvidiä varallisuutta löytyy +60k€
Tästä samaa mieltä. Jos talous on edes etäisesti kunnossa, ei tuollaisen asian (tilinylitys) pitäisi koskaan olla millään tavalla relevantti. Ja jos vahingossa joskus noin pääsisi tapahtumaan, on siihen helppo seuraavalla kerralla varautua (enemmän hilloa sinne käyttötilille ja vähän parempi seurant), eikä tuon pitäisi olla normaalissa tapauksessa mikään kriteeri vertailla pankkeja kun tuo saisi tapahtua 0-1 kertaa elämässä.Varmasti, mutta silti puolet itkusta on tilinylityksistä ja katevarauksien näkymistä? Asioita, joihin ei suurin osa ikinä törmää tai edes ajattele.
No mene ihmeessä Dansken asiakkaaksi jos noin paljon innostaa. Luulin, että haukuit minua perseaukiseksi. Välillä noita laskuja tulee hieman enemmän, niin saattaa laskut tilillä olla liian vähän rahaa. Ilmoitus katteetomuudesta riittäisi varsin hyvin nettipankissa 2023. Muutenkin pankit haluavat eroon kaikista fyysistä lapuista, niin miksi lähettää kirjeitse ilmoitus katteetomuudesta? Postin vasteaika on varsin pitkä ja sitten vielä veloitetaan siitä 6€ eikä ole mahdollisuutta estää noita ilmoituksia.Varmasti, mutta silti puolet itkusta on tilinylityksistä ja katevarauksien näkymistä? Asioita, joihin ei suurin osa ikinä törmää tai edes ajattele. Jos likviditeettiä niin on kehuttavaksi asti (jonka takia ilmeisesti tämä summa piti kertoa), niin miten ihmeessä itket jonkun bensatankillisen katevarauksen takia tai kuinka rahat loppuivat tililtä?
Lainaehtojen muutokset eivät onnistune ihan yksipuolisesti noin vain, olikohan tässä nyt jotain mitä jäi mainitsematta? Muutenkin asiakaskokemus on yleensä hankala niillä, joilla on aina rahaongelmia ja tämä koskee keskustelujen perusteella kaikkia pankkeja.
Mobiilipankin UI on varmasti kauhea, mutta se tuntuu olevan noista se ainoa oikea valituksen aihe.
Kerroin vain oman mielipiteeni, kun sitä kysyttiin. Jokainen voi itse miettiä mitkä kommenttini oli relevantteja. Yleisesti olen saanut Nordeasta huomattavasti parempaa palvelua. Vaihdamme varmaankin pankkia, kun tuo korkoputki loppuu (siirretään laina tai maksetaan kokonaan pois). Mitä muiden kanssa olen jutellut, niin eivät ole myöskään olleet kovin tyytyväisiä Danskeen.Tästä samaa mieltä. Jos talous on edes etäisesti kunnossa, ei tuollaisen asian (tilinylitys) pitäisi koskaan olla millään tavalla relevantti. Ja jos vahingossa joskus noin pääsisi tapahtumaan, on siihen helppo seuraavalla kerralla varautua (enemmän hilloa sinne käyttötilille ja vähän parempi seurant), eikä tuon pitäisi olla normaalissa tapauksessa mikään kriteeri vertailla pankkeja kun tuo saisi tapahtua 0-1 kertaa elämässä.
No itse olin ainakin Danskeen tyytyväinen, olin asiakkaana vissiin jo niiden edeltäjissä ties kuinka helvetin monta vuotta. Ainut missä eivät pärjänneet oli lainan kilpailuttaminen uusiksi joten pankki vaihtui. Eka koron alentaminen Danskelle onnistui ihan vaan kun soitin heille ja sanoin että tarkistakaas homma. Ja ilman mitään maksuja meni sekin.Kerroin vain oman mielipiteeni, kun sitä kysyttiin. Jokainen voi itse miettiä mitkä kommenttini oli relevantteja. Yleisesti olen saanut Nordeasta huomattavasti parempaa palvelua. Vaihdamme varmaankin pankkia, kun tuo korkoputki loppuu (siirretään laina tai maksetaan kokonaan pois). Mitä muiden kanssa olen jutellut, niin eivät ole myöskään olleet kovin tyytyväisiä Danskeen.
Kuinka pienistä eristä on kyse? Mietin kun OP:llä on osakkeita ostaessa tai myydessä 7e kulu, joka on 1% 700e kaupalla.Ja näin piensijoittajana Nordea on 1% palkkion kanssa ehdottomasti halvin kun pienissä erissä ostaa osakkeita.
1% on 1% ihan kaiken kokoisilla erillä. 7e on yli 1% alle 700e erillä. Mitä sä siis haet kysymyksellä? 1% kulu mahdollistaa sen 700e pilkkomisen vaikkapa seitsemäksi 100e eräksi ilman että kulut nousevat. Siinä sitä hajautuksen makua.Kuinka pienistä eristä on kyse? Mietin kun OP:llä on osakkeita ostaessa tai myydessä 7e kulu, joka on 1% 700e kaupalla.![]()
Siis @Mikkos sanoi että 1% kulu on halvin. Kysymys oli että kuinka pienillä erillä hän ostaa osakkeita, jos se on halvin? Otin sitten esimerkiksi OP:n, jolla pääsee pienempiin kuluihin jos ostettava määrä menee yli tuon 700e:n.1% on 1% ihan kaiken kokoisilla erillä. 7e on yli 1% alle 700e erillä. Mitä sä siis haet kysymyksellä? 1% kulu mahdollistaa sen 700e pilkkomisen vaikkapa seitsemäksi 100e eräksi ilman että kulut nousevat. Siinä sitä hajautuksen makua.
Niin, no ehkä tuosta voi sitten päätellä, että ostanee alle 700e erissä. Lisäksi Nordeassa tuossa 1% hinnassa mukana ETF:t. OP:ssa ei taida olla jos oikein tulkitsin.Siis @Mikkos sanoi että 1% kulu on halvin. Kysymys oli että kuinka pienillä erillä hän ostaa osakkeita, jos se on halvin? Otin sitten esimerkiksi OP:n, jolla pääsee pienempiin kuluihin jos ostettava määrä menee yli tuon 700e:n.
Koska on se 1% niin ostoerä voi olla mulla mitä vaan 1-800e välillä. Joskus ostan parillä kympillä ja joskus ostan koko 800e kerralla.Kuinka pienistä eristä on kyse? Mietin kun OP:llä on osakkeita ostaessa tai myydessä 7e kulu, joka on 1% 700e kaupalla.![]()
Niin joo, toi toki tekee hajauttamisesta helpompaa.Koska on se 1% niin ostoerä voi olla mulla mitä vaan 1-800e välillä. Joskus ostan parillä kympillä ja joskus ostan koko 800e kerralla.
Plus että ei tällä palkalla kovin usein tommosta 800e mälliä kerralla läiskätä menemään kerralla ellei sitten osta tosi harvoin kerralla enemmän.Niin joo, toi toki tekee hajauttamisesta helpompaa.
Kummasti kotimaisen arvo-osuustilin saa siirrettyä sinne hintaan 0 eur. Odota seuraavan laman alkuun ja myy kaikki pois?!Mutta, onko tosiaan niin, että Nordnetillä arvopaperit siirtyvät 50€/arvopaperi hinnalla pois Nordnetistä? Ja kun palvelussa on useampi arvopaperi, niin siitä tulee sitten helposti useampi saturainen eikä hommassa ole kyllä mitään järkeä. Eikö Nordnetillä ole mitään sellaista palvelua, että siirrä arvo-osuustili pois ja koko homman hinta yhteensä olisi jokin max 50€?
Siis siirto Nordnetistä pois toiselle välittäjälle? Mitä tarkoitat että "pitäisi olla"? Oletko itse siirtänyt, eikä maksanut mitään?Kyllä sen siirron pitäisi olla ilmaista, jos siellä on vain suomalaisia osakkeita.
Kyllä, kotimaisen arvo-osuustilin siirron pitäisi olla ilmaista, jos siirtopyyntö lähetetään vastaanottavasta pankista. Ja siis puhutaan tilistä, missä on vain kotimaisia osakkeita.Siis siirto Nordnetistä pois toiselle välittäjälle?
Nordnet on selvästi tehnyt hinnastonsa mahdollisimman vaikealukuiseksi, eivätkä halua että asiakkaat näkisivät suoraan mitä toimenpide maksaa. Siellä esim. viitataan pohjoismaisten osakkeiden siirtämiseen, mihinkä kotimaiset osakkeet eivät mielestäni kuulu (jaottelu on kotimaiset = Suomi, pohjoismaiset = Ruotsi, Norja ja Tanska). Mielestäni tämä oli aiemmin merkattu selkeämmin hinnastoon, tai ainakin jossain luki että ei maksa mitään.Mitä tarkoitat että "pitäisi olla"?
En ole.Oletko itse siirtänyt, eikä maksanut mitään?
Mistä tää hirveä provo kumpuaa? Danskeuskovainen? Ihmeen paljon menee tunteisiin, kun joku kertoo oman mielipiteensä.Varmasti, mutta silti puolet itkusta on tilinylityksistä ja katevarauksien näkymistä? Asioita, joihin ei suurin osa ikinä törmää tai edes ajattele. Jos likviditeettiä niin on kehuttavaksi asti (jonka takia ilmeisesti tämä summa piti kertoa), niin miten ihmeessä itket jonkun bensatankillisen katevarauksen takia tai kuinka rahat loppuivat tililtä?
Lainaehtojen muutokset eivät onnistune ihan yksipuolisesti noin vain, olikohan tässä nyt jotain mitä jäi mainitsematta? Muutenkin asiakaskokemus on yleensä hankala niillä, joilla on aina rahaongelmia ja tämä koskee keskustelujen perusteella kaikkia pankkeja.
Mobiilipankin UI on varmasti kauhea, mutta se tuntuu olevan noista se ainoa oikea valituksen aihe.
Hinnastosta tosiaan voi saada vähän eri käsityksen, riippuen siitä mitä "pohjoismainen" tässä tarkoittaa. Mutta kysymällähän tuo selviää. En nopeasti saanut gooletettua vastausta tuohon.Tämänhän voi kysyä Nordnetin asiakaspalvelusta, jos haluaa varman vastauksen, itse en ota vastuuta kuluista.
Provo? Oletkohan ihan varma että tiedät mitä se edes tarkoittaa? En vaan jaksaisi lukea että ihmiset vinkuvat kaiken olevan pankin vika, kun eivät ole hoitaneet omaa talouttaan kunnolla. En ole Dansken asiakas, mutta nuo valitukset olivat jälleen sitä perus "käyttäjän vika" eikä kenenkään muun. Mutta onhan se perinteistä tietysti siirtää omat viat muiden syyksi ja vinkua ettei joku muu huolehdi heidän tunaroinneistaan.Mistä tää hirveä provo kumpuaa? Danskeuskovainen? Ihmeen paljon menee tunteisiin, kun joku kertoo oman mielipiteensä.Kyllä mä pystyn samaistumaan @Geven kommentteihin ja jos olisin Dansken asiakas, niin varmaan samat asiat vituttaisi. Lähinnä siis nämä köyhien ongelmat, eli katevarausnäkymä ja katteettomuusilmoitukset.
Ehkä tässä ruokitaan trollia, mutta menkööt nyt tämän kerran... Esimerkkinä vaikka tämä "Mikäli tilillä ei ole rahaa johonkin laskun maksuun, niin lähettävät aina katteettomuusilmoituksen postilla ja veloittavat jonkun 6-8€ siitä. Tuota ei voi estää millään asetuksella eikä aspan kautta.". Sun mielestä se tekee köyhäksi tai oman talouden tunaroineeksi, jos lasku menee maksuun ja tilillä ei ole rahaa. Mulla on käyttötilillä rahaa koko ajan jokunen kymppi ja laitan elaskujen eräpäiväksi tilipäivän jolloin laskut maksetaan ja siirrän tämän jälkeen loput rahat toiselle tilille. Joskus on voinut unohtua muuttaa jonkun elaskun eräpäivä oikeaksi, jolloin rahaa ei välttämättä ole kyseisellä tilillä riittävästi. Se että Danske lähettää tästä maksullisen kirjeen jota ei voi aspan kautta lopettaa, on kyllä älytöntä. Mutta sinusta se on köyhien ulinaa? Tai jos asiakas kokee huonoksi sen, että tilin käytettävissä oleva saldo ei ole asiakkaan omasta mielestä riittävän selkeästi esillä, niin se on köyhien valitusta? Eka esimerkki on toki "oma vika", mutta valituksen aiheena olikin se miten pankki toimii tämän jälkeen. Jos en maksa DNAn puhelinlaskua eräpäivään mennessä, tulee sieltä tekstari jossa muistutetaan asiasta. Ei 6e-8e maksavaa kirjettä. Toki varmasti jossain vaiheessa sieltäkin tulee sitten maksumuistutuksia ja sitä myöden myös isompaa laskua, mutta se on sitten jo eri asia.Provo? Oletkohan ihan varma että tiedät mitä se edes tarkoittaa? En vaan jaksaisi lukea että ihmiset vinkuvat kaiken olevan pankin vika, kun eivät ole hoitaneet omaa talouttaan kunnolla. En ole Dansken asiakas, mutta nuo valitukset olivat jälleen sitä perus "käyttäjän vika" eikä kenenkään muun. Mutta onhan se perinteistä tietysti siirtää omat viat muiden syyksi ja vinkua ettei joku muu huolehdi heidän tunaroinneistaan.
Mutta, voihan sitä aina sijoittamislangassa keskustella kuinka on pankilta huonoa asiakaspalvelua kun ei halua hoitaa laskujaan (eikö se viha kannattaisi vaikka kohdistaa S-kauppaan että miksi laskuttavat ruoasta, kuinka surkeaa palvelua?). Onhan sekin säästämistä, ilmeisesti. Mutta mielestäni hyvin erilaista keskustelua kuin paljonko kaupankäynti maksaa eri pankeilla/Nordnet/etc.