Bonuksista en tiedä, mutta säästäjän paketti on ilmainen (tiedä sitten kauanko) omistajalle ja jos ilmaisia rahastoja ostaa, niin miksikäs ei. Tuoton kannalta pitää kuitenkin itse päättää onko se rahasto vai ETF. Ainakaan varmaa vastausta siihen ei voi kukaan antaa. Itse en ymmärrä ETF:ää, niin karkkirahat olen laittanut menemään rahastoihin. Jos olisi laittaa enemmänkin säästöön, niin voisin kuvitella ainakin itse hajauttavani erilaisilla instrumenteilla säästöjä ihan tarkoituksella ja laskea näin riskiä tai hakea isompaa tuottoaPystyykö noita Nordnetin ETF-kuukausisäästösopimuksia poistamaan ja lisäämään rajattomasti ilman kustannuksia? Ajattelin säästää kustannuksissa ja alkaa ostamaan vain joka toinen tai kolmas kuukausi, jolloin järkevintä lienee poistaa vanha sopimus ja tehdä ostoja varten aina uusi ettei vahingossa mene ostoja noilta välikuukausilta, mikäli tilille sattuu jäämään tarpeeksi saldoa.
Entä näkisittekö mitään järkeä aloittaa sijoittaminen OP:n indeksirahastoihin pienemmillä summilla, kun toistaiseksi kaikki sijoitukset ovat Nordnetissä? Tarkoitus olisi siis vähentää rahastoihin menevää summaa ja nostaa ASPin säästösummaa hetkellisesti ja noita OP:n rahastoja saisi omistajana ostaa ilman kuluja. Noista rahastosäästöistä tulisi lisäksi bonuksia vai koskeeko vain aktiivirahastoja?