Itsekin tässä aloittelen ja muutamaa ostoa olen jälkikäteen harmitellut, koska kyse oli vain muutamasta satasesta, jolloin tuottokaan ei kummoista tule olemaan rahassa, vaikka prosenteissa olisikin ok.
Koukuttavaa puuhaa tämä todellakin on ja uniin asti tullut nordnetin kännykkä-äpin ruutunäkymät.
Finnairia tuli ostettua 1.5vko sitten halvalla ja tuntuisi nousevan kivasti koko ajan (+15%). Sama kävi Valmetin kanssa (+17%), ostin saman päivän aamuna kun päivällä julkaistiin isot tilausmäärät. Nokiakin ja Outokumpu +9% viikossa, nuo hankittu kylläkin pitkäaikaiseen holdiin.
Mutta kysymys kuuluukin, milloin näitä kannattaa alkaa myymään? Pitääkö vaan katsoa niin pitkään kun ei ala laskemaan? Jotenkin olisi kiva saada ensimmäinen myyntivoitto tehtyä, mutta onko mitään järkeä vielä 50e voittoa ottaa, kun siitä lähtee välityspalkkiot ja verot pois. Toisaalta kun mulla on 10 eri osaketta ja jos esim nyt myisin viisi parasta, tuotto olisi keskiarvolta 13% ja euroissa 250e. Ja olen tosiaan 1.5vko tätä hommaa nyt pyörittänyt.