Mulla on ajatuksena syödä pääoma pois ja kuolla ei niin rikkaana. Se on pelottava ajatus, että arvaa eliniän erittäin väärin. Olettaa kuolevansa 80-vuotiaana, mutta kiitos hyvien elintapojen ja mahdollisen uuden lääketieteen ansiosta eläisikin vaikka 120 vuotiaaksi. Lyhyempi elämä ei pelota, kun mä kuvittelen että kuoleman jälkeen ei vituta. Madot syö ruumiin.
Mulla on ajatuksena saada sijoitusten tuotoilla katettua elinkulut.Tavalla joka mahdollistaisi maltillisella 4-5% tuotolla elämisen maailmanloppuun asti. Jossain vaiheessa pitäisi alkaa kuormasta syömään pois ettei mene rahat käärinliinoihin. Mieluummin kuluttaisi sillon, kun on vielä kuntoa jäljellä, mutta kun ei voi mitenkään tietää missä kunnossa sitä on 60, 70, 80v kohdalla.
Ainoa omasta mielestä hyvä mieleentullut idea on satsata hyviin harrastevälineisiin ja hyvään asuntoon oikealta paikalta niin aikaisin kuin mahdollista. Sillä keinoin jokainen normipäivä olisi hyvä päivä vaikka jäisikin ylimääräistä elämästä yli.
Kenelläkään parempia ideoita mitä tehdä sijoituksilla eläkkeen aikana? Tavoite on olla jättämättä rahaa patjanalle.