Ärsyttääkö muita Nordean verkkopankin "Tietoja puuttuu. Muokkaa tapahtumia, joista puuttuu tietoja." -toimintalogiikka esim. splittien yhteydessä? Pankki siis odottaa, että asiakas käy proaktiivisesti täyttämässä hankintahintoja, mutta jännästi esimerkiksi Nordnet kyllä kykenee nämä tiedot automaattisesti lisäämään. Alkaa olla salkussa jo aika monta lappua, johon näitä tietoja pitäisi täydennellä käsin, eikä prosessi edes ole kovin selkeä. Nyt uusimpana esim. Talenomin demergeristä salkkuun ilmestynyt "Easor Oyj". Mitä tällaiseen edes pitäisi laittaa hankintahinnaksi, kun en ole lappua varsinaisesti ostanut ensinkään?
Ja olenkö ymmärtänyt oikein, että nuo itse syötetyt tiedot ovat joka tapauksessa vain kosmeettisia salkun arvonkehityksen laskentaan tarkoitettuja, eikä niitä kuitenkaan luovuteta verottajalle missään yhteydessä? Ja joutuuko tällaisten lappujen myynnin yhteydessä sitten tekemään itse jotain manuaalisia lisäselvityksiä verottajalle, kun normaalitilanteessahan Nordea antaa tiedot suoraan verottajalle? Mulle on aivan se ja sama näyttääkö salkun tuottolaskuri oikein, mutta ei yhtään nappaisi tehdä mitään manuaalisia selvityksiä vuosien takaisista ostoksista verottajalle. Ennemmin siirryn täysin Nordnetin käyttäjäksi, jos hoitavat asian paremmin.