Postin kulkemisen vaikeus

Eipä tässä voi kuin kiittää ja nostaa kädet pystyyn ja jatkaa odottelua:
Screenshot 2026-04-15 120459.jpg

e. kukaan ei siis ole ilmoittanut painossa tai muussa olevan jotain "laitonta". Joten ei kai auta kuin odotella. Aspalle räyhääminen tuskin auttaisi muuta kuin vähän henkisesti.
Missähän on tämä postin teenpäin?

Aika paljon hitaammin tuo Omapostin kautta asiakaspalveluun yhteyden saaminen onnistuu, näkyi olevan jonotusaikaa 51min ja en jaksanut testata pitääkö se nyt paikkansa. Joskus pari vuotta sitten toimi mukavasti.

Kaksi 13.4 lähettämääni pakettia eivät ole seurannan mukaan liikkuneet mihinkään 13.4 jälkeen paikallisesta Postista, 3 päivää Posti taisi ohjeistaa odottamaan joten huomenna pitäisi kai kysellä paikallisesta että missähän nämä on ja/tai Postin asiakaspalvelusta, vein kuitenkin niin että olisi pitänyt ehtiä päivän kuljetukseenkin.

Onko Matkahuollon asetukset jotenkin muuttuneet. Tuli tilattua nyt parin päivän sisään eri puljuista matkahuollon toimituksella. Aikaisemmin on voinut suoraan toimituskohdassa valita matkahuollon pakettiautomaatin. Nyt oli vain eri versiot matkahuollon tomittustavoista. Otin normi halvimman pakettitoimituksen. Ilmoitin tilauksen kommenttiin haluamani pakettiautomaatin, kun sitä ei enää pystynyt valitsemaan. Kumpikin paketti lähti kilometrien päähän eri pakettiautomaatteihin eikä 3 lähellä olevaan? Mitä vittua?? Tämä selvisi kun tarkastelin tilausstatusta toisen kaupan kohdalla. Piti sitten hankkia matkahuollon sovellus mistä sen sitten pystyi muuttamaan maksuttomasti - lasku 0€ tuli kuitenkin sähköpostin liitteenä pdf? Milloinhan tämä sitten muuttuu maksulliseksi? Lähetetään tilaus hevon vittuun ja sitten saat sen maksulla lähimpään pakettiautomaattiin. Matkahuolto on ollut muuten nopein ja varmin toimija - postin etanakuljetuksiin en luota lainkaan. Itse en olisi tarvinnut koko äppiä mutta tällä tavalla pakotettiin sitten sekin ottamaan käyttöön. Äpissä ei voi valita edes omaa default pakettiautomaattia?!?!?!

No nyt...
Eli nyt Posti siirtää jo Helposti-koodien pakettikorttien tulostuksenkin asiakkaalle itselleen. Itse tosin yleensä printtaan ja liimaan sen pakettikortin kuitenkin, en luota pelkällä koodilla lokeroon jätettyyn pakettiin mutta silti. Kohta varmaan saa itse kuskata pakettinsa lähimpään lajittelukeskukseen :D

No, ilmeisesti pelkkä Helposti-koodi toimii jatkossakin eikä tuo pakettikortin tulostaminen ole pakollista, mutta itse kyllä suosittelen kaikille että laittaa suosiolla sen pakettikortin siihen paketin kylkeen, menee suuremalla todennäköisyydellä pienemmällä Postin sähläyksellä paketti perille.

No nyt...
Eli nyt Posti siirtää jo Helposti-koodien pakettikorttien tulostuksenkin asiakkaalle itselleen. Itse tosin yleensä printtaan ja liimaan sen pakettikortin kuitenkin, en luota pelkällä koodilla lokeroon jätettyyn pakettiin mutta silti. Kohta varmaan saa itse kuskata pakettinsa lähimpään lajittelukeskukseen :D

No, ilmeisesti pelkkä Helposti-koodi toimii jatkossakin eikä tuo pakettikortin tulostaminen ole pakollista, mutta itse kyllä suosittelen kaikille että laittaa suosiolla sen pakettikortin siihen paketin kylkeen, menee suuremalla todennäköisyydellä pienemmällä Postin sähläyksellä paketti perille.
Taas voi perustella hintojen korotusta ku Postin pitää investoida noihin tulostinpisteisiin tietokoneet ja tulostuslaitteet. :D

Minulla kävi tällä viikolla siten, että Puolasta lähetetty paketti oli saapunut edellisenä päivänä noudettavaksi, mutta vasta seuraavana päivänä noutamisen jälkeen omapostiin tuli saapumisilmoitus noudettavasta lähetyksestä.

Noutopaikassa oli härdelliä ja paljon noutoasiakkaita ja koitin tiedustella, että onko omapostissa jotain vikaa, kun en ollut saanut siitä erillistä ilmoitusta ja kundi huikkasi siinä nopeasti kiireen keskellä, että kaikessa on vikaa 😅

Lyhyen ajan sisällä jo kolmas kerta, kun äpistä varattussa lokerossa on jonkun toisen lähettämä tai vastaanotettava paketti. Ja tämä sattunut vielä kahdessa eri kaupungissa. Luulisi, että joku taho kiinnostuisi tästä.

Lyhyen ajan sisällä jo kolmas kerta, kun äpistä varattussa lokerossa on jonkun toisen lähettämä tai vastaanotettava paketti. Ja tämä sattunut vielä kahdessa eri kaupungissa. Luulisi, että joku taho kiinnostuisi tästä.
Pistä juttuvinkkiä johonkin iltapäivälehteen niin eiköhän joku kiinnostu :D

Itselläni ei ole tainnut olla kuin kerran jonkun tuntemattoman paketti lokerossa, mutta kyllä siinäkin oli aikanaan jonkin verran selvittelemistä.

Statistiikka

Viestiketjuista
305 271
Jäsenet
82 662
Uusin jäsen
Superatlas

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom