Lienee melko kiistatonta että esim. urheilijoiden lapsista tulee useammin urheilijoita, kun seuraavat vanhempien jalanjälkiä. Lienee siis todennäköistä että sijoittava ja sijoituksista kiinnostunut vanhempi saa siirrettyä saman mielenkiinnon myös lapsiin. Mutta joskus efekti voi olla myös päinvastainen. Jos nuorelle tuputetaan asiaa joka häntä ei sillä hetkellä kiinnosta, saattaa asiasta tulla systemaattisesti hänelle punainen vaate. Kun itse mietin omaa nuoruuttani, rahat olivat vanhemmilla usein lopussa, eikä mitään sijoitustoimintaa todellakaan harrastettu, eikä kotona ollut esim. pelikoneita tai tietokoneita. Siitä huolimatta nämä asiat on itseä kiinnostaneet ja niistä tuli itselle tärkeitä jo nuorena, kun ne on saanut löytää omaan tahtiin sillä hetkellä kun asia on kiinnostanut. Omassa nuoruudessa se lähde oli vielä kirjasto, nykyään toki internet.
Itse tein päätöksen olla säästämättä lapsille, ja annan heidän löytää oman polkunsa. Toki tarkoitus on tukea lapsia mahdollisuuksien mukaan esimerkiksi hankkimalla ajokortit, ja tarpeen mukaan myös elämisessä tai jopa asunnon hankinnassa, jos se vain on itselle mahdollista. Lähtökohta kuitenkin on, että koulut on käytävä ja työn tekoon opeteltava. Jos itselle jotain taskunpohjalle jää kuolon korjatessa, sieltähän se sitten lapsille valuu eläkepäivien tueksi.
Itse tein päätöksen olla säästämättä lapsille, ja annan heidän löytää oman polkunsa. Toki tarkoitus on tukea lapsia mahdollisuuksien mukaan esimerkiksi hankkimalla ajokortit, ja tarpeen mukaan myös elämisessä tai jopa asunnon hankinnassa, jos se vain on itselle mahdollista. Lähtökohta kuitenkin on, että koulut on käytävä ja työn tekoon opeteltava. Jos itselle jotain taskunpohjalle jää kuolon korjatessa, sieltähän se sitten lapsille valuu eläkepäivien tueksi.