Siis tarkoittaako tuo sitä että kun kurssi on alempana, olen silloin ostanut vaikka nuita indeksirahastoja, täytyykö minun sitten heti myydä ne kaikki pois jos se käyrä on ylempänä kuin aikaisemmin ja sen jälkeen ostaa uudestaan samaa koko hinnalla kun kun hinta taas laskee?Korkoa korolle on hyvin yleismaailmallinen ilmiö, joka pätee moneen asiaan. Toimii korkotilillä, osakkeissa, rahastoissa, jne. Ehdottomasti Suomi-rahastoissa myös. Se pätee kaikkeen, missä sä saat tuottoa suhteessa pääomaan (eli sijoitettuun rahaan) ja jossa sä voit uudelleensijoittaa ne tuotot. Tällöin niille uudelleensijoitetuille tuotoille saat myös sitä korkoa/tuottoa, ja tästä tulee nimi "korkoa korolle". Se voisi olla paremminkin "tuottoa tuotolle".
Rahastojen kasvuosuuksissa ja uudelleensijoittavissa ETF:issä tuo toimii erityisen hyvin kun itse ei tarvitse tehdä mitään vaan rahasto sijoittaa ne tuotot automaattisesti uudelleen. Suoraan omistetuissa osakkeissa pitää sijoittaa osingot uudelleen osakkeisiin, jotta tuon hyödyn saa maksimoitua.
Vai mistä tämä tuotto suhteessa pääomaan tulee?