jostain 20ke:stä se IB softa mankuu kun rahaa vaihtaa, "ok" ja matka jatkuu. Ilmeisesti ainakin tuossa tapauksessa voi käydä niin että kauppa viivästyy nano tai millisekunnin eli ei mitään merkitystä tavalliselle kuolevaiselle, jonkun hegde-pankin automaattisen valuuttatrader-softan kanssa voi olla eri juttu, mutta eiköhän silloin treidata miljoonilla jolloin 20ke raja ei ole ongelma...
Itsekään en osaa sanoa miten IB sitten noita muita oikeita osakkeita käsittelisi, sehän myy/ostaa tarvittaessa "sisäisestikin" noita jos on sopivat toimeksiannot yhtä aikaa eli ns. pörssiin asti kaikki kaupat ei mene välttämättä ollenkaan - ymmärtääkseni.
Olen ihmetellyt tuota IB:n valuutanvaihtoa. Viimeksikin kun vaihdoin, kesti 10 minuuttia, että toimeksianto meni läpi ja melkein koko tuon ajan oli kurssi alle asetetun rajan. Muistaakseni raja oli 1.1742 ja alimmillaan kurssi kävi 1.1732:ssa ilman minun vaihtoni toteutumista. Johtuiko se sitten tosiaan siitä, että IB odotti saavansa jonkun lotin kasaan ennen kuin laittoi markkinalle vai odottiko IB:n sisäistä kauppaa. Ja aikasemminkin on käynyt vastaavia ja olen perunut vaihdon kun kurssi on ollut pari minuuttia alle rajan ilman toteutumista.