Säästäminen ja sijoittaminen (osakkeet, rahastot, ETF:t...)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Hesarin mukaan Yhdysvalloissa povataan "roimaa pudotusta osakkeiden hintoihin". Sitten kun juttua lukee, niin S&P voi mennä jopa 5 500 pisteeseen... No tuota noin, sehän on kohta siellä.

Ja kun juttua lukee eteenpäin, niin siinä oli kyse Morgan Stanleyn analyysistä, jonka mukaan alkuvuonna voidaan käydä 5 500 pisteen korvilla, mutta loppuvuonna kivutaan taas uusiin ennätyksiin, eli 6 500 pisteeseen.

Kova on luotto analyytikoilla. Itse en ihan noin positiivinen ole.

Hesarin mukaan Yhdysvalloissa povataan "roimaa pudotusta osakkeiden hintoihin". Sitten kun juttua lukee, niin S&P voi mennä jopa 5 500 pisteeseen... No tuota noin, sehän on kohta siellä.

Ja kun juttua lukee eteenpäin, niin siinä oli kyse Morgan Stanleyn analyysistä, jonka mukaan alkuvuonna voidaan käydä 5 500 pisteen korvilla, mutta loppuvuonna kivutaan taas uusiin ennätyksiin, eli 6 500 pisteeseen.

Kova on luotto analyytikoilla. Itse en ihan noin positiivinen ole.

Näyttäisi olevan isompi rotaatio menossa. Eli teknologia, rahoitus, tesla:t tms laskevat voimakkaasti ja defensiiviset kuten utilities, household & personal ja energia plussalla.

Tuota 12kk pitäisi päästä vaihtamaan. 3v. 5v. 10v. ja Max, niin näkisi realistisemmin miten rahasto on käyttäytynyt. Näkeehän sen, kun menee tarkemmin tutkimaan yhtä rahastoa, mutta tuo "paremmuusjärjestys" listassa olisi erinäköinen.
Vai osaako joku neuvoa, miten tuon onnistuu tekemään? Ainoa mitä itse saan, niin vaihdettua huonoiten tuottaviksi.
Tekeekö noilla Rating, Riski ja Vastuullisuus yhtään mitään? Lähinnä tulee itse käytettyä tuota Omistajia Nordnetissä ja Kulut. Yhden ETF:än arvo olisi taas itselle hyödyllinen, mutta senkin nähdäkseen pitää yksittäinen ETF klikata auki. Ja rahaston arvo/koko olisi myös erittäin hyödyllinen.
Eli omaan tarpeeseen muutama tärkeä ominaisuus puuttuu ja löytyy muutama täysin turha. Apuja?
Valkkaa siitä yläpuolelta tuo "Kehitys", niin näkyy laajemmin.

Screenshot 2025-03-10 at 19.17.40.png

Statistiikka

Viestiketjuista
270 588
Jäsenet
76 649
Uusin jäsen
Indicaattori

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom