finWeazel
Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Olen ihan samoilla linjoilla. Tällä hetkellä ei kuhise yhtään mitään negatiivista vaikka kuinka kaivelee mitä kilpailijat tekevät, miltä asiakkaiden lopputuoteeet ja roadmapit näyttävät jne. Enemmänkin nyt puhutaan noiden 100k gpu asennusten yleistymisestä ja ettei miljoonankaan gpu:n klusterit ole kovin kaukana tulevaisuudessa. Nvidian isojen asiakkaiden omat piirit inferenssikäyttöön tulossa ja nekin vasta tulevaisuudessa. Opetuspuolella kukaan ei oikeasti haasta nvidiaa tällä hetkellä.Oma yleiseen markkinanäkemykseen ja intuititioon perustuva arvaus kurssin suhteen on se, että ollaan vuoden lopussa tämänkin kohdalla paljon nykyistä korkeammalla, mahdollisesti hyvinkin >$150 . Joka tapauksella vahvemmin uskallan veikata, että olisin yllättynyt, mikäli ei oltaisi ATH:ssa. Kaislikossa voi hyvinkin alkaa kuhista sitten -26 loppua kohden tai -27 kevääseen mennessä.
Mä oon omissa kaislikkokuiskausten etsimisessä mennyt siihen asti, että seuraan uutisten, huhujen jne. lisäksi pytorch&co githubeja, että miltä pull requestit näyttää ja onko esim. nähtävissä että panostus siirtyy nvidiasta rautaan X. mlperf on myös hyvä seurattava.