Kaikennäköistä strategiaa täällä. Meikäläisen näkemys sijoittamiseen on kyllä ihan muuta, kuin mitä täältä voi lukea. Viimeisen parin viikon aikana olen laittanut käytännössä kaiken ylimääräisen osakkeisiin. Kaksi arpalappua, yksi hyvän mielen sijoitus, pari kasvuyhtiötä, pari spekulatiivista, muutama osinkoja maksava suurempi firma ja kaksi etf:ää.
Hirveä stressi päällä koko tuon ajan. Kun tiedossa tai luulossa on ollut, että nyt on paras aika tehdä sijoituksia, mitä ehkä pitkään aikaan tai enää koskaan. Lyhyessä ajassa on täytynyt päättää, mihin yhtiöihin laittaa lähes kaikki rahansa. Monta surkeasti nukuttua yötä, mistä seurauksena vastustuskyvyn heikkeneminen, hikoilua, sydämen tykyttelyä, verenpaineen hailahtelua. Tämä on ollut luultavasti yhtä vaarallista kuin korona. Miten tätä voi joku tehdä ammatikseen tai suuremmalla salkulla? Mun ainakin täytyi psyykata itseni rajoille. Alkukantaisessa selvitymismoodissa, hokemalla "take risks, take risks", painoin loput käytössä olleet massit sisään viime maanantaina sijoituskohteisiin, joihin liittyvät mielestäni oleelliset asiat olin viikonlopun aikana käynyt läpi.
Stressiä on lisännyt se, että amatöörinä tuli tietenkin tehtyä vaikka mitä virheitä. Mm. ostin osakesäästötilille ulkomaalaisia ja vieläpä dollariosakkeita. Nuo sain kuitenkin myytyä viime viikolla pienellä voitolla, josta näköjään meni heti verot kun siirsi arvo-osuustilille. Niillä tein loppuviikosta pari täydentävää ostosta (arpa ja hyvän mielen sijoitus). Haluamani osakkeet olin jo saanut hankittua. Nyt olisi jäljellä rahaa vielä yhteen osakesijoitukseen. Samoihin ei enää viitsisi laittaa lisää, ison riskin kohteita kuitenkin monet. Täytyy keksiä joku, sen jälkeen tarkastelen sijoituksia vasta loppuvuonna.