Oot saanut vaan osan ja nordnet lisää ostopalkkion kurssiin.
Ok. Kiitokset tästä. Toimeksiannoissa edelleen näkyy tuo 30kpl viimeisin eli roikkuuko se siellä siihen asti kun saan ne loput 13kpl?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voit sä sen poistaa jos et halua noita 13 puuttuvaa. Muuten se on niin pitkään kun laitoit sen toimeksiannon voimassaoloksi, oletus taitaa olla päivä.Ok. Kiitokset tästä. Toimeksiannoissa edelleen näkyy tuo 30kpl viimeisin eli roikkuuko se siellä siihen asti kun saan ne loput 13kpl?
Eikös nordnetilla ole 0.99€ alle 200 euron kaupat, joten mistä tuo 6.90-6.56=0.34 tulee?
Jaa juu niinhän sen kampanjan mukaan tuo on aika kovat kulut. Olen pyrkinyt hyödyntämään tuota kamppista osakeostoissa. Pitää laittaa kyselyä nordnettiin.
Saako nornetistä säädettyä noita tarjouksia fill or kill tyylisiksi?
Mene "tapahtumiin ja laskelmiin" ja klikkaa kyseisen ostotapahtuman perässä oleva laskelmalinkki auki. Siinä on että paljonko ostit, kurssi ja välityspalkkio. En nyt muista ilmestyykö se saman tien vai vasta seuraavana päivänä ostosta.
Jou..Muita jotka kärsineet Tokmannin kurssin laskusta? Otin kyllä vähän lisää taas hintaan 7,20..
Jou... ja lisää menin ottamaan.Muita jotka kärsineet Tokmannin kurssin laskusta? Otin kyllä vähän lisää taas hintaan 7,20..
Kärsitty on. Itsehän ostin jo tuota juuri ennen sitä edellistä pudotusta.
Mutta aika ylireagointi tämäkin taas on. Oikeastaan kysymys onkin että pitäisikö ostaa lisää nyt vai odotella että viimeisetkin tuulipuvut saa tehtyä paniikkiratkaisunsa.
Kun puhutte nousuista ja laskuista, niin mihin perustatte ajatuksenne siitä, että joku firma on menossa johonkin suuntaan? Oletteko tehneet tilinpäätösanalyysejä ja avioineet, että osakekurssi on alihintainen suhteessa liiketoimintaan? Vai katsotteko vain osavuosikatsauksen ennusteesta? Vai onko vaan sellainen "krääsäkauppa tuntuu vetävän hyvin kun kaverini ostelevat jotain mökkitarvikkeita, tokmanni varmaan menestyy nyt kesällä" tutina puntissa?
Ja jos sanotte "Täytyy katsoa mihin suuntana homma lähtee", niin mitä se oikein tarkottaa? Että jos ensi viikolla putoaa, niin sitten varmaan putoaa jatkossa lisää? Vai jos ensi viikolla putoaa, niin sitten varmaan nousee myöhemmin?
Mutta miksi ylipäätään edes ostit juuri tätä kyseistä firmaa ihan ensimmäisen kerran? Varmanakin, siksi, että luulit kurssin pikemminkin olevan nousussa laskun sijaan. Mitkä olivat perusteet sille ajatukselle, että kurssi varmaan nousee ja kun ne kerran eivät selkeästikään olleet oikeat, niin mikä mahtoi mennä vikaan ja miten tästä voisi ottaa oppia?Kai näihin touhuihin on ihan ammattilaistenkin kriteerit. Mun kriteeri on, että jos mä olen tankannut neljä kertaa ja joka ikisellä kerralla kurssi on alempana kuin viimeksi, niin olen 100% varmuudella ostanut jatkuvasti laskevaan kurssiin ja tehnyt typerän virheen. Ihan hyvin olisi voinut jättää ne välitankkaukset väliin ja rauhassa katsoa, että kuinka kauan kursi tulee alas.
Mullahan ei ole Tokmannia, tuo oli vain tuollainen heitto. Itse tuli aikoinaan Nokian kanssa tuo virhe tehtyä, koska uskoin, että pakkohan sen on sieltä nousta. Onneksi Microsoft pelasti minun sijoitukseni ja pääsin sen ostotarjaouksen jälkeen omilleni kun myin kaikki pois. Sitten Nokia kyykkäsi taas ja tällä kertaa sitten ostin sitä oikeaan aikaan ja ollaan reilusti voitolla.Mutta miksi ylipäätään edes ostit juuri tätä kyseistä firmaa ihan ensimmäisen kerran? Varmanakin, siksi, että luulit kurssin pikemminkin olevan nousussa laskun sijaan. Mitkä olivat perusteet sille ajatukselle, että kurssi varmaan nousee ja kun ne kerran eivät selkeästikään olleet oikeat, niin mikä mahtoi mennä vikaan ja miten tästä voisi ottaa oppia?
Mullahan ei ole Tokmannia, tuo oli vain tuollainen heitto. Itse tuli aikoinaan Nokian kanssa tuo virhe tehtyä, koska uskoin, että pakkohan sen on sieltä nousta. Onneksi Microsoft pelasti minun sijoitukseni ja pääsin sen ostotarjaouksen jälkeen omilleni kun myin kaikki pois. Sitten Nokia kyykkäsi taas ja tällä kertaa sitten ostin sitä oikeaan aikaan ja ollaan reilusti voitolla.
Itse kyllä olen nyt pitäytynyt tuossa taktiikassa, että ostaa ja pitää. Jos jotkut maailman kovimmistakin sijoittajista on tuolla tavalla pärjännyt, niin ei se voi olla ihan väärä taktiikka. Lisäksi kaikkein helpoin aloittelijalle, pitää vain olla kanttia olla tekemättä mitään ja se on välillä vaikeata.
Toisalta suomessa ei enää kovin montaa halpisketjua olekkaa. Hong Kong (jolla menee huonosti) ja Motonet. Vahvin jää ja menestyy.Kyösti Kakkonen ainakin antoi vahvan ostosuosituksen Tokmannille.
- Elämäntyöni tuhotaan.
Itse en sijoittaisi Tokmanniin, koska kyllä minun mielestäni tuollaisten kivijalkamyymälöiden aika on ohitse. Kyllä siinä aika ihmeitä saa tehdä, että saisi ne kannattavaksi ja hintataso pärjäisi netin hintavertailuille.
Eikö tuo suorastaan mennyt konkurssiin?Hong Kong (jolla menee huonosti)
Vaikea kutsua tuollaista sijoittamiseksi. Lottoarpomista se on. Sama kuin sanoisi sijoittavansa lämpökohinaan.Onhan tuolla esim nordnetissa tyyppejä jotka sijoittavat pelkästään outokumpuun. Sen verran nousuja ja laskuja![]()
+ muutama tavoitehinnan lasku.Joku veikkaili raaka-aine kysynnän hiipumisen takia ois laskussa+isot pelurit keventää salkkujaan.
Paljon tuo 600 000 on sinun koko omaisuudestasi?
Joo, ei ihan oo 600 000 euroa tuolla. Neljän kuukauden (100+100+200+200) säästämisen jälkeen on tuo mitä sinne saanut laitettua.
Lähinnä vituttaa, ettei ole saanut laitettua enempää. Meinaa jo nyt olla siinä ja siinä että saako laitettua 200 euroa just ennen palkkapäivää tuonne.
Emäntä kotona kotihoidontuella, kaksi lasta, kissa ja koira niin ei meinaa jäädä säästöön oikein mitään. Vielä pitäisi karsia turhia menoja, niin sitten voisi saada laitettua sen 300 euroa kuussa säästöön.
Lähinnä vituttaa, ettei ole saanut laitettua enempää. Meinaa jo nyt olla siinä ja siinä että saako laitettua 200 euroa just ennen palkkapäivää tuonne.
Emäntä kotona kotihoidontuella, kaksi lasta, kissa ja koira niin ei meinaa jäädä säästöön oikein mitään. Vielä pitäisi karsia turhia menoja, niin sitten voisi saada laitettua sen 300 euroa kuussa säästöön.
Muoks: Tosiaan jos on jotain kommenttia antaa painotuksista tyyliin onko hyvä idea panostaa Suomeen ja Eurooppaan jotka ovat (tällä hetkellä) korkeammalla, vaiko noihin eniten miinuksilla oleviin.
Eipä noita painotuksia hirveesti kannata miettiä tuolla tavalla. Ei sitä kuitenkaan tiedä mikä tulee nousemaan ja mikä ei. Välillä sitten tasailee jos alkaa joku olemaan reilusti korkeammalla kuin toinen.Muoks: Tosiaan jos on jotain kommenttia antaa painotuksista tyyliin onko hyvä idea panostaa Suomeen ja Eurooppaan jotka ovat (tällä hetkellä) korkeammalla, vaiko noihin eniten miinuksilla oleviin.
Muoks: Tosiaan jos on jotain kommenttia antaa painotuksista tyyliin onko hyvä idea panostaa Suomeen ja Eurooppaan jotka ovat (tällä hetkellä) korkeammalla, vaiko noihin eniten miinuksilla oleviin.
Jos on piukkaa rahasta niin laita tuo AAA ennemmin tilille vaikka norwegianiin. Jos sun pitää nostaa tuolta AAA:sta rahaa niin se on luovutus ja siten et voi enää tehdä täysimääräistä vuosittaista veroveiviä joka on prosentuaalisesti sitä paremman 'lisätuoton' tarjoava temppu mitä pienempi salkkku.Muoks: Tosiaan jos on jotain kommenttia antaa painotuksista tyyliin onko hyvä idea panostaa Suomeen ja Eurooppaan jotka ovat (tällä hetkellä) korkeammalla, vaiko noihin eniten miinuksilla oleviin.
Nyt YIT:tä tankkaamaan:
Rakennusalalle syntyy uusi jätti: YIT ja Lemminkäinen yhdistyvät
Et varmaan voi verratata linnunpönttöjä osakkeisiin. Mitäs bisnestä ne linnunpöntöt tekee? Osakkeiden hinta kun perustuu pitkälti spekulaatioon ja tilanteet elävät. Kun Trump laittaa ikävän twiitin niin HESAssakin kurssit laskevat. Tällä ei ole mitään tekemistä pitkän ajan kehityksen kanssa.Luin interwebbiä ja tuli tälläisiä neuvoja vastaan
"Sijoittajan pahin vihollinen on usein sijoittaja itse. Hötkyilemällä sijoittaja innostuu kuumista osakkeista, joilla kaikki muut sijoittajat ovat tienanneet satoja prosentteja ja myy sijoituksensa paniikissa silloin kuin markkinat romahtavat. Kuumien osakkeiden (ja rahastojen) odotettu tuotto on kuitenkin tylsiä osakkeita alempi. Aurinko myös nousee joka aamu. Markkinat ovat viimeisen 215 vuoden aikana aina palautuneet paniikkitilasta. Pahin virhe on siten, myydä silloin kuin veri virtaa markkinoilla. Tällöin pitäisi ostaa!"
Kysymys. Jos olet ostanut linnunpönttöjä ja niiden arvo on noussut salkussa 300% ja näät että niiden arvo suorastaan sulaa silmissä niin miksi niitä ei kannata myydä huipulla ja sitten näillä rahoilla ostaa samaa tuotetta lisää kun lasku taittuu? En ymmärrä
Riippunee oletko säästämässä vai aktiivisesti sijoittamassa. Useimmat säästävät joten pitkä strategia on aina viisaampi. Jo ihan sen takia että tarvitsee ymmärtää asioista vähemmän kuten tossa yllä käytetty esimerkki osoittaa.Myöhästyit jo huipulla myynnistä, jos näet niiden sulavan silmissä. Jokaisella omanlaisensa tavoitteet ja aikataulut omistuksille, toiset myy pikku nousuista, toiset odottelee 20v. Toisten mielestä kannattaa rahastaa nousut pois, jos näyttää että lasku on "väliaikainen" ja ostaa halvemmalla takaisin. Aina ei näin käy ja myöhästyy junasta, sitten pitää miettiä lähteekö vielä samalla hintaa kyytiin vai jääkö rannalle ruikuttaan.
Kaikki on lopen kiinni siitä miten hyvin tuntee omistavansa yhtiön toiminnan ja pystyy tekemään päätöksen näkemyksensä mukaan, sen lisäksi vielä odottamattomat tiedotteet ja tapahtumat maailmalla/kotimaassa.