S.T.A.L.K.E.R. (kaikki)

Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
745
Pelailen Lost Alphaa taas ihan fiilikset tapissa, mutta se juoni on niin erilainen, joten aloin miettimään että jossain vaiheessa tekis mieli SoC uudelleen mutta millä moodilla? Nukkuminen ja autot pitäisi siihen ainakin saada.
 
Autoilla ei tee julkaisustalkkerin ahtaissa kentissä mitään (eikä niillä kyllä mukava ole ajaa tuossa Lost alphassakaan).

AMK (1.4) on mielestäni edelleen paras modi. Pelillisiä parannuksia - kuitenkaan liikaa alkuperäistä muuttamatta - lisäämättä mitään turhaa tauhkaa. Alkuperäinenhän toimii vain 1.004 SHOC:in kanssa, mutta joku länkkäri on tuon myös 1.005 -peliversiolle kääntänyt, mutta mielestäni se on joiltain osin rikki (jotkin skriptit eivät käynnisty silloin kuin pitäisi ja säätila jää jumiin).
 
Viimeksi muokattu:
Autoilla ei tee julkaisustalkkerin ahtaissa kentissä mitään (eikä niillä kyllä mukava ole ajaa tuossa Lost alphassakaan).
Mielipidekysymyksiä, mutta mun mielestä ilman autoja ei jaksa Lost Alphaa, koska ne kilsojen määrät mitä joudut muuten juonen mukaan kävelemään...
 
Lost alphassa ne ovat paikallaan pitkien etäisyyksien takia joo, mutta kuppaisen fysiikan takia niillä ei ole hauska ajaa. Painava mötkäle (auto tässä tapauksessa) saattaa yht'äkkiä lentää maata kiertävällä radalle osuessaan johonkin toiseen esineeseen. Enkä tosiaankaan tarkoita poikkeamaan ajamista (joista jotkut tekevät saman kiertoradalle heittämisen ja on ilmeisesti niiden tarkoituskin) vaan pelimoottorin fysiikoiden karkeutta.

Pääjuonessa (LA:n) on aika kusipäisen paljon noita (suuren) kartan ääripäästä-toiseen-ja-takaisin tehtävänantoja ja se on merkki huonosta suunnittelusta (tai peliajan keinotekoisesta pidentämisestä). Toisaalta se korvessa vaellushan on pelin suola erityisesti LA:ssa, jossa pääjuonen tehtävätkin on erittäin yksinkertaisia ja kuin kopioita toisistaan (paria poikkeusta laskematta).
 
Viimeksi muokattu:
Lost alphassa ne ovat paikallaan pitkien etäisyyksien takia joo, mutta kuppaisen fysiikan takia niillä ei ole hauska ajaa. Painava mötkäle (auto tässä tapauksessa) saattaa yht'äkkiä lentää maata kiertävällä radalle osuessaan johonkin toiseen esineeseen. Enkä tosiaankaan tarkoita poikkeamaan ajamista (joista jotkut tekevät saman kiertoradalle heittämisen ja on ilmeisesti niiden tarkoituskin) vaan pelimoottorin fysiikoiden karkeutta.
No joo, riippuu myös autosta. UAZ syö paljon bensaa, Niva oli tosi hankala ajaa, mutta nyt löysin sitten Moskvitchin, joka on aika ihanteellinen sekä bensan kulutuksessa että ajettavuudessa.

Tähän Lost Alphaan on tehty jo oma lisämoodi, jossa jotkut ovat parantaneet nimenomaan autojen käytettävyyttä. VK.com:ssa (venäläinen FB) on ihan vilkasta keskusteluita pelistä vielä tänäkin päivänä, venäjäksi tottakai.

Pääjuonessa (LA:n) on aika kusipäisen paljon noita (suuren) kartan ääripäästä-toiseen-ja-takaisin tehtävänantoja
Juuri näin :(
 
CoC:issa ("heh") ei ole lainkaan juonta, vain satunnaisia tehtäviä samaan tapaan kuin sivutehtävät virallisissa stalkkereissa. Ja kovin montaa erilaista ei niitäkään ole.
Siihen on koottu kaikki SHOC:in, CS:n, CoP:in ja 1935 -betan kartat yhteen ja viimeisen kenttiä runsaasti muokattu ja ne onkin saatettu aika hyvään kuntoon (parempaan kuin Lost alphassa ehkä).
Suorituskyky on jopa parempi (vähemmän pätkimistä ja yleisesti korkeampi ruudunpäivitys samoilla asetuksilla) kuin 1.6.0.2 CoP:issa, puhumattakaan nyt CS:sta.

En ole viimeisintä versiota pelannut (suurin muutos näyttää tosin olevan 'luolien' täyttäminen mutanteilla), mutta itse ainakin kyllästyin tuohon aika nopeasti, koska päätehtävää ei ole. Pelin aloittaminen rosvona tai sotilaana (jolla on taustatukena halutessa helikopteri) on tietysti ihan hauskaa, mutta samahan on ollut mahdollista lähes kaikissa isommissa SHOC:ille julkaistuissa modeissa.
 
Damnit, tuo kampanjan puute on kyl iso miinus :(

Sain tosin FBssä Cocin sivulta vastauksen: There's a story mod, with a main quest similar to the ShoC one.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin tuota CoCia, ihan hauska alkutuntuma, graffa tuntuu olevan jotenkin sileämpi ja hyvällä tavalla lelumaisempi. Oikeasti taitaa olla aika kova Freemode pelityyppi kyseessä, ympärillä tapahtuu asioita randomina. Ainoa ongelma/bugi on se, että vaikka valitsee soltun tai monoliitin, niin asuste on stalker, kehittäjillä jäänyt huomaamatta.

qmt-cPG4zyo.jpg
 
Noi autot ovat aika tärkeitä peleissä mun mielestä, kun ei jaksa kävellä edes takaisin. CoCin suhteen joutuu odottaa, että autot julkaistaan, niitä ei vielä ole.
 
Jo jonkunkin aikaa on ollut kehitteillä moninpelattava S.T.A.L.K.E.R., tosin pohjapelinä toimii Arma 3.
Tutustumista varten esim. ArmStalker ja ArmStalker Online mod for ARMA 3
Läntisen ja itäisen pallonpuoliskon välissä sanansaattajana toimii Uncle Boom, jolta löytyy aiheeseen liittyen useita videoita Youtubesta ja joka myös toimii ARMStalker-foorumin aktiivina War Zone English Community.

Tähän asti pelailut on tapahtunut rekisteröitymisen kautta (salasanasuojatuilla pelipalvelimilla), mutta publaservun avautuminen pitäisi tapahtua ihan lähitulevaisuudessa.
Puhuvat maaliskuun lopusta/huhtikuun alusta.

Niin ja modi löytyy jo Steamin Workshopista: Steam Workshop :: ArmSTALKER WARZONE 2.5 (Alpha test)

Onneksi pääsee tuollasta jossain vaiheessa kokeilemaan, mutta niille joille Arma 3 ei oikein uppoa tilanteen täytyy olla erittäin hankala.
 
Oho, se "ohjaajan versio" siis lopulta julkaistaankin. Ehkä tällä kertaa otan ja pelaan sen modin läpi, kun se tyssäsi vähän heti alkuunsa.
 
Suosittelen Oblivion Lost Remakea, jos LA:n myötähäpeää aiheuttava fanfic-juoni ei innosta. Kyseinen modi perustuu 2002-03 välisiin buildeihin, joten mm. Bar-alue on täysin erilainen verrattuna siihen mihin olette aiemmin tottuneet. Ei edes vaadi peruspeliä toimiakseen vaan on kokonaan itsenäinen modi.



Ja kyllä, modiin on saatavilla enkkukäännökset, joten pelaamisen pitäisi olla varsin kivutonta.
 
Suosittelen Oblivion Lost Remakea, jos LA:n myötähäpeää aiheuttava fanfic-juoni ei innosta. Kyseinen modi perustuu 2002-03 välisiin buildeihin, joten mm. Bar-alue on täysin erilainen verrattuna siihen mihin olette aiemmin tottuneet. Ei edes vaadi peruspeliä toimiakseen vaan on kokonaan itsenäinen modi.



Ja kyllä, modiin on saatavilla enkkukäännökset, joten pelaamisen pitäisi olla varsin kivutonta.


Lataus linkki ois ollu khyl poikaa, myös enkku subeihin. Voisin kokeilla.
 
Sori, unohtui kokonaan. Tuossa olisi viimeisimmät versiot käännöksestä:
Downloads - SMGJohn

How to patch properly:
- Install S.T.A.L.K.E.R. Oblivion Lost Remake 2.5 or Unofficial 2.5.17
- Apply patches like Official Patch 0.1 and then Unofficial Fixx17 (Not needed with Unofficial 2.5.17)
- Apply Unofficial Patch fixx17.2
- Apply Unofficial English Patch v0.9.4 (Read the readme file inside .7z)
 
Jo jonkunkin aikaa on ollut kehitteillä moninpelattava S.T.A.L.K.E.R., tosin pohjapelinä toimii Arma 3.
Tutustumista varten esim. ArmStalker ja ArmStalker Online mod for ARMA 3
Läntisen ja itäisen pallonpuoliskon välissä sanansaattajana toimii Uncle Boom, jolta löytyy aiheeseen liittyen useita videoita Youtubesta ja joka myös toimii ARMStalker-foorumin aktiivina War Zone English Community.

Tähän asti pelailut on tapahtunut rekisteröitymisen kautta (salasanasuojatuilla pelipalvelimilla), mutta publaservun avautuminen pitäisi tapahtua ihan lähitulevaisuudessa.
Puhuvat maaliskuun lopusta/huhtikuun alusta.

Niin ja modi löytyy jo Steamin Workshopista: Steam Workshop :: ArmSTALKER WARZONE 2.5 (Alpha test)

Onneksi pääsee tuollasta jossain vaiheessa kokeilemaan, mutta niille joille Arma 3 ei oikein uppoa tilanteen täytyy olla erittäin hankala.

Laitoinkin workshopista tuon latautuu, ilmeisesti vielä ei ole public-serveri pystyssä, ainakaan FBn mukaan..
 
Tällä hetkellä pelailussa Call of Chernobyl + Arsenal Overhaul + Warfare -kombinaatio. Ei se paras STALKER tunnelmoinnin kannalta, kun meininki on niin intensiivistä mutta muuten helvetin hauskaa pelailua. Varsinkin kun Warfare antaa mahdollisuuden vallata alueita oman tiimin haltuun.

Ja jos aiotte tuota pelata niin asentakaa suosiolla Increased Weapon Damage -modi. Ei mene vaan jakeluun, että joku tavallinen säteilypuku suojaa ainakin kolmelta kiikarikiväärin luodilta, joskus jopa viideltä vaikka tähtäisi päähän. Samanlaisiin tyyppeihin tyhjensin koko SPAS-haulikon pesän eikä tuntunut edes kutittavan. Vastikkeeksi nämä teräsmiehet vetävät sitten pelaajan nirrin pois yhdellä luodilla vaikka omistaisi hyvän panssarin.
 
Ootko montakin tavannut?
Nehän on ihan hauskoja ja suht vaarattomia, ainakin ne aseettomat (niitä varmaan tarkoititkin, aseistetut kun ovat julkaisustalkkerissakin). Mielenkiintoinen lisä on mahdollisuus muuttua itsekin eläväksi kuolleeksi.
Ne pitkäkätiset perkeleet taas ovat melko vekkuleita. En muista tän uusimman version kanssa vielä niihin törmänneeni, niin en tiedä kuinka kovanahkaisiksi ne on säädetty.

Tossa OGSE:issa vituttaa paskottu värimaailma, niin tekstuurien kuin kaikkien renderiin liittyvien väriasetustenkin muodossa. Kaikki on säädetty SSAO:ta varten, joka on perusteellisesti rikki virallisissa (Call of Pripyat) ja kaikissa epävirallisissa (mm. tässä) modeissa. Ilman SSAO:ta taas näyttää vielä rumemmalta, paljon huonommalta kuin SHOC r2-renderin vakioasetuksilla.
En näytä myöskään saavan varjoja toimimaan järkevästi, jotta tota tikapuuefektiä (siirtyminen tarkoista varjoista pois) ei olisi pahasti näkyvissä (r2_sun_nearin säätäminen pelkästään ei auta).
 
Mitenkäs? Vuoden on minulla ollut alkutekijöissään tauolla OGSE. Kun nyt taas varmistelen pelin eheyttä, puhutaan modista "STALKER: Call of Chernobyl".
Kummalla jatkaisin?

edit: Kysyn verratakseni oletettuani, että Call of Chernobyl sisältäisi molempien, Shadow of Chernobyl ja STALKER: Call of Pripyat kartat seikkailtavana yhdessä paketissa.
Tuota, kun uudemman kerran mietti, niin eihän se voi pitää paikkaansa. Liian upeeta olisi ja netti olisi kyllä raikannut minunkin korviini moisesta.

Sääli. Call of Chernobyl on kaiketi siis vain emopelilleen "Call of pyriat" modi, vain sen omilla kartoilla.
Call of pyriat tuli pelattua pari vuotta sitten ja makuuni se oli näistä kahdesta se parempi peli. Nyt vaan olisi Shadow of Chernobyl vuoro modattuna.
 
Viimeksi muokattu:
Siis Call of Chernobyl sisältää kaikkien kolmen pelin kartat + aiemmin poisleikattuja karttoja, joten siitä vaan testaamaan. Itse tosin odottelen vielä, että 1.5 -versio pääsisi pois betasta.
 
Kyllä tuossa tekemistä riittää ihan kohtuullisesti ja joillakin liittoumilla oli jo 1.4.-versiossa oma pääjuonen tynkä. Tietenkin jos lisäjännitystä haluaa niin pelaa ironman-modella ja kokeilee kuinka pitkälle pääsee kuolematta.

Tuossa vielä hyvä tiivistelmä modista:
 
Call of Chernobyl vaikuttaakin mielenkiintoiselta, hienoa että yksi parhaista pelimaailmoista ikinä on yhä hengityskoneessa modiyhteisön toimesta. Vastikään pelasin kaikki stalkerit uudelleen läpi, mutta nälkää jäi vielä. Harmi, että isoimmat ja sisältörikkaimmat modit tähän mennessä ovat olleet niin epäuskollisia pelimaailmaa kohtaan ettei niistä juuri saa iloa irti.
 
Lost Alphasta on tulossa 1.4005 versio, joka on iso julkaisu. Edellinen virallinen oli 1.4002, jonka jälkeen 1.4003 ja 1.4004 olivat sisäpiirin testi-versioita (ja sen takia bugisia). Doh, nyt sitten 1.4005 odottaessa :P
 
Kyseinen projekti on ollut tiedossa aikaisemmin, mutta vaikuttaa lähinnä hätäisesti kyhätyltä huijaukselta, jolla on vain tarkoitus lypsää lahjoituksia epätoivoisilta faneilta.
 
Miserystä tullut 2.2 versio ulos jo muutama kk sitten. MISERY for S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat Pitääpä testata heti kun on aikaa... Ainakin tuo 2.1 versio oli vaikeusasteen suhteen kohdallaan, liian helpot pelit lähinnä harmittaa, tuossa Miseryssä sai jo muutamassa kohtaa hiukan hikoillakin. Tosin helpottui turhan radikaalisti kun sai parannettua varusteita muutaman asteen, mutta alkuun ainakin henki meinasi lähteä helpolla.
 
En tiiä mikä tässä pelissä on kun aina vaan vetää takaisin :D Varsinkin nämä kaikki modit kuten call of chernobyl, misery ja lost alpha. Eihän tätä pelisarjaa oo pelattukaan kuin 10 vuotta ja vielä jaksaa kiinnostaa :D
 
Pitäs tätäkin joskus taas testaill. Aikoi aan innoissaan ostin soc:n, mutta pelaaminen jäi melko lyhyeen. Olisko ollu joku suunnilleen 2 tehtävä, missä piti mennä jonnekin "taloon" tms. ja hakea jotain ja tulla takasin. Muistan kuinka helvetin vaikea vihuja oli tappaa. Eivät meinanneet kuolla millään. Pari tuntia hinkkasin ja pääsin rakennukseen sisään. Pää repesi siinä vaiheessa, kun tulen n taas ulos ja olis pitäny palata... Kaikki vihut respawnannu siinä välissä... :beye::D
 
Jos noin sekavat kokemukset pelistä on niin suosittelen kyllä lämpimästi uuden mahdollisuuden antamista. Mikäli tulkitsen talotehtävän oikein, kyseessä on ns. tutoriaali eikä missään nimessä vaikea, päinvastoin sen tarkoitus on varmastikin ollut herätellä pelaaja pelimekaniikkoihin (ampuminen ei ole codeista tuttua laserhippaa, eikä useamman vihollisen keskelle kannata juosta - perusjuttuja).

Mainitsemaasi respawnaamistakaan ei tapahdu, joten veikkaan että nyt jokusta vuotta kokeneempana ja kypsempänä pelaajana pystyisit varmasti pääsemään maailmaan paremmin sisään. Ei se eka kerta helppo ollut varmaan kenellekään tämän pelin parissa :vihellys:
 
Pitäs tätäkin joskus taas testaill. Aikoi aan innoissaan ostin soc:n, mutta pelaaminen jäi melko lyhyeen. Olisko ollu joku suunnilleen 2 tehtävä, missä piti mennä jonnekin "taloon" tms. ja hakea jotain ja tulla takasin. Muistan kuinka helvetin vaikea vihuja oli tappaa. Eivät meinanneet kuolla millään. Pari tuntia hinkkasin ja pääsin rakennukseen sisään. Pää repesi siinä vaiheessa, kun tulen n taas ulos ja olis pitäny palata... Kaikki vihut respawnannu siinä välissä... :beye::D
Voisin kuvitella että tuo tehtävä olisi Cordonin aloituspaikan eteläpuolella oleva armeijan tukikohta mistä piti hakea joku erikoinen ensiapupakkaus. Tuonne ei tosiaankaan pidä mennä ihan aloituskamoilla koska vastarinta on niin järeää. Vähän muita tehtäviä ensin ja kun on paremmat kamat niskassa niin sitten tuota tehtävää koettamaan, voi olla vähemmän vaikeaa.

Edit: Vai olikohan joku pääjuonen tehtäväkin mikä tuohon paikkaan liittyi? Tosin se taisi olla vasta myöhemmin, ei ihan alussa. Sen verran kauan on siitä kun olen viimeksi pelannut alkuperäistä versiota tai edes "korjattua alkuperäistä", pitää ihan kaivella muistin syövereitä.
 
Pitäs tätäkin joskus taas testaill. Aikoi aan innoissaan ostin soc:n, mutta pelaaminen jäi melko lyhyeen. Olisko ollu joku suunnilleen 2 tehtävä, missä piti mennä jonnekin "taloon" tms. ja hakea jotain ja tulla takasin. Muistan kuinka helvetin vaikea vihuja oli tappaa. Eivät meinanneet kuolla millään. Pari tuntia hinkkasin ja pääsin rakennukseen sisään. Pää repesi siinä vaiheessa, kun tulen n taas ulos ja olis pitäny palata... Kaikki vihut respawnannu siinä välissä... :beye::D
Olikos joku Bloodsucker Lair tehtävä? Sellainen tuli vastaan minulla aivan alkupelissä kun en edes vielä ymmärtänyt miten peli toimii.

Hinkkasin ja hinkkasin enkä millään saanut kaikkia hengiltä, mutta jujuna olikin hiipiä mokomien vierestä siellä kellarissa ja muistaakseni jossain vaiheessa piti aukaista joku kaasuhana maan pinnalla.
 
Olikos joku Bloodsucker Lair tehtävä? Sellainen tuli vastaan minulla aivan alkupelissä kun en edes vielä ymmärtänyt miten peli toimii.

Hinkkasin ja hinkkasin enkä millään saanut kaikkia hengiltä, mutta jujuna olikin hiipiä mokomien vierestä siellä kellarissa ja muistaakseni jossain vaiheessa piti aukaista joku kaasuhana maan pinnalla.
Tuo tehtävä oli CoP:ssa, ei SoC:ssa.
 
Kylläpä tuota Lost Alphaa on mukava pelata edelleen. Peli kehittyy edelleen ja nyt uusia mukavia aseita DLCssä.
 
Dead Air moodi tuttu kellekkään? Vieläkin on beta vaiheessa vaikka ladattavissa ja kehitys tapahtuu pääosin venäjän puolella.

Tämä Dead Air on CoCin päälle tehty moodi joka vaikuttaa hyvin lupaavalta. Odottelen vielä lopullista versiota ja nyt on taas pitkästä aikaa _pienoinen_ Lost Alpha hype päällä :P
 
Nostellaas ketjua. Tässä kutkuttais pelata jälleen nämä huikeat pelit läp mutta tossa kun katselin modeja meneekin sormi suuhun valinnanvaraa alkaa olemaan liikaa.
Itsekin sattumalta tänään mietin pitäisikö jotain Stalkerin modia alkaa taas pelaamaan.

Complete -niminen modi on jokaiseen kolmeen Stalkeriin se yksinkertaisin vähän kaikkea parantava ja bugeja korjaava modi mutta jotka eivät muuta alkuperäisiä juonia tai tehtäviä.

Lost Alpha on oma suosikkini jonka pelasin läpi joskus pari vuotta sitten. Tuossa onkin sitten lisäsisältöä ihan urakalla ja uusia kenttiäkin.

Priboi Story oli myös hyvä jokunen vuosi aiemmin, siinä pelataan armeijan näkökulmasta ja muistaakseni tuossa oli erittäin haastavaa löytää juonen edellyttämiä esineitä mutta sitäkin palkitsevampaa kun ne viimein löytyivät.

Lisäksi joskus viime vuonna testasin Call of Chernobyl -modia jossa on kaikista kolmesta Stalkerista kaikki kentät mutta siinä taisi olla vähän liikaa bugeja kuten jumiin jääviä sivutehtäviä joten jätin sen kesken.

Olkoon tämä 100. viestini tälle palstalle kunnianosoitus tälle mielestäni parhaalle yksinpeli-FPS-sarjalle ikinä, vielä yli 10 vuoden jälkeenkin tätä haluaa pelata ja onneksi hyviä modeja löytyy useita kaikkiin pelin osiin.
 
Nostellaas ketjua. Tässä kutkuttais pelata jälleen nämä huikeat pelit läp mutta tossa kun katselin modeja meneekin sormi suuhun valinnanvaraa alkaa olemaan liikaa.

1. Oblivion Lost Remake, josta jo mainitsin viesteissä #15 ja #17. Enkkukäännös jäi ainoalta modaajalta valitettavasti kesken, muttei kuitenkaan niin pahasti etteikö pelistä nauttisi. Voi kaatuilla satunnaisesti.

2. Ensimmäiseen peliin löytyy Autumn Aurora 2.1 joka on melkein kuin light-versio CoP:n Miserystä. Tekee pelistä paremman ja haasteellisemman verrattuna vanillaan ilman mitään ylimääräistä tauhkaa. Tällä koin selkeästi parhaimman STALKER-kokemukseni Autumn Aurora 2 mod for S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl

3. Call of Chernobyl 1.4.12 + Arsenal Overhaul + Warfare + Damage mod -lisäyksillä.

+ Mikäli edellä mainitut eivät anna tarpeeksi haastetta niin suosittelen pitämään silmällä CoC:iin perustuvaa Dead Air-modia: Dead Air mod for S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
 
No niin, pitihän se FOVin korjaus taas tehdä saman tien heti pelin alussa kun tuo perus-FOV näyttää liian pieneltä.

Tuo näyttäisi toimivan ainakin 16:9 4k 3840x2160 -töllöttimellä, vaihtaa FOVin 90:een joka on ainakin itselleni tarpeeksi: STALKER Shadow of Chernobyl - FOV Switcher - PCGamingWiki Community
(pura pelin versiota vastaava tiedosto pelin asennuskansion /bin/ -kansioon ja aja se siellä ja jos avautuva komentokehote sanoo "Success!", asennus onnistui.)

Edit: ai niin, aloitin siis juuri pelaamaan SoCin Complete-modia koska en muista milloin viimeksi pelasin sitä.
 
Nyt kun täällä Suomessa on harvinaisen hieno aurinkoinen sää näin syksyllä niin on juuri sopivaa kun voi:
...laittaa verhot kiinni ja nauttia sateisesta ja ukkostavasta Cordonista ja bongata salamoita tai vaikka tähdenlentoja Garbagessa:
vlcsnap-2018-10-12-14h41m01s548.jpg
vlcsnap-2018-10-12-14h43m01s721.jpg
 
Pelatkaa Lost Alphaa, se on uusiutunut kunnolla 1.4005 version myötä sillä aikaa kunnes Dead Airista tulee lopullinen versio. Dead Air on siis uusi CoC.
 
Noniin nostellaas, eli joo on tullu silloin aikoinaan pelattua SOC ja COP ja nyt näin myöhemmin esim. Lost Alpha joka oli muuten hyvä mut aika hiton buginen :D
Clear Sky jäi välistä tai no yritin silloin monestikkin aloittaa mut ei vaan lähteny, mutta aloitin sen viime viikolla kunnolla.
Tosin siihenkin pari modia nyt asennettuna, mutta täytyy sanoa että tähän mennessä on oikeen hyvin maistunut.
 
Törmäsin itse tähän valinnanvaran ongelmaan. Olin aiemmin asentanut Lost Dayn joka on Miseryn ja Call of Chernobylin jälkikasvua. Tajusin kuitenkin, että se saattaa olla aloittelijalle vähän liian vaikea. Jos hakee immersiivistä modia, eikä niinkään korkeampaa vaikeustasoa, mikähän mod olisi sopivin?
 
Lost Alphaan tulee jouluksi taas uusi versio, peli pitää aloittaa uudestaan.
 
Olkoon 200. viestini tällä foorumilla kunnianosoitus pelisarjalle modeineen jota olen pelannut ehkä eniten ikinä kaikista, mukaanlukien moninpelit joita on myös tullut pelattua käsittämättömiä määriä. Nyt on menossa Lost Alpha toisen kerran, ekan kerran pelasin sen läpi joskus reilu 2v sitten kun se julkaistiin ja nyt siihen näyttää tulleen niin paljon parannuksia ja sisältöä että näyttää melkein uudelta modilta.

Viimeisin kuvani pelistä, onko paljon venäläisempää kuvaa olemassakaan? Sirppi ja vasara -patsas, Lada Niva ja AKM-74/2 + GP-25:
XR_3DA_2019_04_14_18_25_17_661.jpg


Edit: tarkennettu aseen nimeä.
 
Viimeksi muokattu:
Muuten ajan patinoimat stalkerit on pysyneet hyvin hengissä erilaisten modien avulla, eli kannattaa tutkia ja asentaa joku hyvä modi, esim CoPin Misery. Tulee modien myötä paremmat grafiikat ja pääsee esim. RK95:llä lasauttelemaan porukkaa :D

Laitoin Starter packin. :)

Oliko tässä niin että peräti vaikeimmalla asteella kannattaa lähteä pelaamaan? Vähän hämmennystä aiheuttaa tuo vaikeusaste, kun tuntuu niin paljon näkemyksiä löytyvän.
 
Pelannut kaikki stalkerit läpi lukuunottamatta clear skytä, syystä että nämä pelin osapuolet alkoivat sekoilemaan kesken pelin ja eivät olleet siellä missä piti. Onko olemassa joku modi joka korjaa tämän?.
 
Pelannut kaikki stalkerit läpi lukuunottamatta clear skytä, syystä että nämä pelin osapuolet alkoivat sekoilemaan kesken pelin ja eivät olleet siellä missä piti. Onko olemassa joku modi joka korjaa tämän?.

En ole vuosiin koskenut Clear Skyhin, mutta onko Sky Reclamation Project tuttu? Pitäisi korjata lukuisia peruspelin vikoja.

Sky Reclamation Project (SRP) mod for S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

Btw, eivät sitten vieläkään ole saaneet Call of Chernobylin uusinta versiota ulos. Sama betaversio siellä on ollut jaossa pari viimeistä vuotta, joten lieköhän kuopattu lopullisesti. :(
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 171
Viestejä
4 531 015
Jäsenet
74 770
Uusin jäsen
kofeiinitonpepsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom