S.T.A.L.K.E.R. (kaikki)

En ole vuosiin koskenut Clear Skyhin, mutta onko Sky Reclamation Project tuttu? Pitäisi korjata lukuisia peruspelin vikoja.

Sky Reclamation Project (SRP) mod for S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

Btw, eivät sitten vieläkään ole saaneet Call of Chernobylin uusinta versiota ulos. Sama betaversio siellä on ollut jaossa pari viimeistä vuotta, joten lieköhän kuopattu lopullisesti. :(
No eipä ole kun aina pelannut pelini ilman modeja, mutta pitääpä kokeilla tuota jos ei menisi hermot.
 
Pelannut kaikki stalkerit läpi lukuunottamatta clear skytä, syystä että nämä pelin osapuolet alkoivat sekoilemaan kesken pelin ja eivät olleet siellä missä piti. Onko olemassa joku modi joka korjaa tämän?.
Missä vaiheessa peliä ja mitkä osapuolet? Jos tarkoitat Clear Sky:n apujoukkoja pelin alussa kun pitää vallata tukikohtia suoalueella niin siellä ne ovat yksinkertaisesti välillä turhauttavan hitaita vaikka tekisi kaikkensa auttaakseen niitä. Se oli hiljattain helmikuussa ESAMarathonissa ja muistaakseni pelaaja oli suunnilleen eniten huolissaan siitä eteneekö peli suolla tarpeeksi nopeasti, tuosta videosta voi olla apua jos on jumissa siellä:
No niin, The__VK pelailee juuri Stalker - Clear Sky :ta ushanka päässä!

Edit: video tuosta pelistä:
 
Laitoin Starter packin. :)

Oliko tässä niin että peräti vaikeimmalla asteella kannattaa lähteä pelaamaan? Vähän hämmennystä aiheuttaa tuo vaikeusaste, kun tuntuu niin paljon näkemyksiä löytyvän.
Näissähän pystyy säätämään vaikeutta helpommalle tai vaikeammalle milloin vain mutta näistä kyllä löytyy erittäin vaikeita kohtia vaikka pelaisi helpoimmalla tasolla.
 
Pari tuntia tuli jo tahkottua ja kyllä tämä aiemmat vastaavat viritykset päihittää. Perinteisesti valitsin Lonerit ja aloituspaikaksi Cordonin alkukylän, jotta pääsee vähän rauhallisemmin tutustumaan uusiin ominaisuuksiin. Hahmonluonnissakin sai valita osan aloitustavaroista, jossa keskityin lähinnä lääkintä- ja ruoanlaittotarvikkeisiin.

Rosvojen hallinnoima autopaja tuli napattua yllättävän helposti ja sieltä sainkin vähän parempaa aseistusta ja pätäkkää, joka tulee tarpeeseen kun siirrytään matkaamaan kohti pohjoista. Jään kuitenkin suorittamaan ensiksi kylästä saatavat sivutehtävät.
 
Joo tosi hyvin pyörii tämä anomaly verrattuna aiempii kyhäelmiin :) empä muista milloin olisi stalkkeri pyörinyt näin sulavasti ilman mitään stutterointia :D toki jotain kaatumisia vielä esiintyy, mutta eiköhän nekin saa korjattua :)
 
Katoin trailerin sivusilmällä, mutta siis jäi kysymykseksi että onko tämä parannettu CoC?



Onko tässä juoni vai yksittäiset questit?

Kun näitä modeja on vaikka kuinka, niin itselläni on 2 vaatimusta;
- venäjänkieli pelissä
- autot millä liikkua paikkoihin
 
Käisttääkseni Anomally pohjautuu jotenkin CoCiin, ja tuota voi pelata ihan sandbox räiskintänä tai valita storymoodin jossa on muutama tuota varten erikseen tehtyä tarinaquestia. Itse en ole vielä testannut.

Nappasin hiljakkoin steamin alesta kaikki kolme Stalkkeria alesta. Aikoinaan shadow of chernobyl tuli kyllä pelattua läpi, mutta bugeja oli paljon ja silloinen kone hädintuskin pyöritti peliä.

Koska halusin pelata uudestaan Shadow of chernobylin tarinan asensin peliä vain minimaalisesti muuttavan, jo vanhan mutta hyvin toimivan The Zone Reclamation Project -modin.

Linkki modiin:
Soc: ZRP

Modissa siis lähinnä bugifiksejä, vähän grafiikan parantelua, fast travel ominaisuus ja kätevä UI työkalu jolla saa muutettua konfiguraatiota mieleisekseen.

Itse sääsin vihollisten osumatarkkuutta pienemmälle, oman hahmon roinankantokykyä isommaksi ja headbobing pois. Toimii erittäin vakaasti ja kyllä tää peli edelleen mukaansa vie :tup:
 
Katoin trailerin sivusilmällä, mutta siis jäi kysymykseksi että onko tämä parannettu CoC?
Paranneltu ja ennemminkin survival-versio CoC:sta. Siinä missä alkuperäinen CoC oli aika rentoa räimettä runsaalla ase- ja ammusvalikoimalla, Anomalyssa joudut oikeasti olemaan tarkkana varusteiden, rahan ja ympäristön suhteen. Vastaavia modejahan on ollut mm. CoP:n Misery.

Kun näitä modeja on vaikka kuinka, niin itselläni on 2 vaatimusta;
- venäjänkieli pelissä
- autot millä liikkua paikkoihin

Anomaly käyttää venäläistä ääninäyttelyä, mutta autoja ei ymmärtääkseni saa ilman konsolikomentoja.

Onko tässä juoni vai yksittäiset questit?

Pelissä on kyllä pääjuoni ja läjä sivutehtäviäkin. Tuossa se selitetään ihan kattavasti:
"Lost to the Zone" Storylines have been added to Anomaly 1.5 with it's 3 parts:

  • Part 1: Living Legend: a famous stalker has returned to the Zone. Pursue him in order to obtain his invaluable knowledge.
  • Part 2: Mortal Sin: a sinister faction emerges from obscurity to take over the Zone. You are the only one who can stop them.
  • Part 3: Operation Afterglow: the Zone attracts a lot of attention. However, some people believe that its many secrets are best kept hidden.
The Story mode now includes "Lost to the Zone" storylines, along with "Mysteries of the Zone" and DRX Questlines. The player is free to play any of them whenever they want.

Major quests won't be given to you upon starting a game, you need to ask for it.
 
Mitäs muuten sille Dead Air modille kävi, oli niin lupaava hanke aikoinaan...
 
Kärsii ilmeisesti vain todella hitaasta päivitystahdista. Tämähän taisi olla haastavampi verrattuna Anomalyyn, mutta en päässyt paljoa testaamaan, kun peli kaatuili kymmenen minuutin välein. Anomalyssa sentään tekninen puoli on hyvässä kuosissa.
 
kokeilin tuota Lost Alphaa ja eilen kun aloitin niin maistui oikein hyvälle muutaman tunnin.

herranjumala mitä paskaa tää silti on.

ei vittu, helikopterituli tuhos ilmeisesti auton jolla olis pitäny paeta... no ei siinä mitään mennään jalan sit.

mikäli oisin tiennyt mitä vastaan tulee niin olisin jo tuossa vaiheessa uninstalloinut.

vaikka olis skipannu kaiken vastaantulevan niin olisi silti joku 25min pitänyt vaan juosta zonelta toiselle, ei vittu:tdown:

ja sit ne kaikki tyhjät tunnelit, talot ja muut mestat jotka aluks oli ihan mielenkiintosia kunnes tajus että ne on vaan ilmeisesti täytettä ja lähes täyttä ajanhukkaa.

graafisesti kaunis kasa paskaa.
:kasetti:
 
Ihan ok se LA on, vaatii vaan jatkuvaa quick safe, quick load rämppäämistä. Orkkispeli on kuitenkin jo niin vanha...
 
Anomaly-modia on hakattu muna kovana tässä viimeiset 2 viikkoa. Tuosta 1.50:sta on tulossa 3.0 BETA ihan minä hetkenä hyvänsä, uusi patchi on ollut streamereiden pelattavissa hieman yli viikon. MISERYstä tuttua inventorysekamelskaa lukuunottamatta kyseessä on erittäin hyvin tehty modi joka pyörii loistavasti STALKER-modiksi ja haastaa pelaajaansa. Valitettavasti peli muuttuu liian helpoksi heti kun pelaaja saa hankittua itselleen exon.

Nyt aloitin Joint Pak 2.1 peluun. Kyseessä on siis niin sanottujen "soup" modien isoin pläjäys, 35 GB:n kokoinen kasa slaavikoodia. Paljon paskaa mutta myös helvetisti hyvää.
 
Ostin tämän, onko jotain pakollisia modeja vai kannattaako pelata ensimmäisen kerran ihan vanillana? Ehkä joku grafiikka -modi?
 
Ostin tämän, onko jotain pakollisia modeja vai kannattaako pelata ensimmäisen kerran ihan vanillana? Ehkä joku grafiikka -modi?
Mikäli puhut ensimmäisestä (SoC), niin Zone Reclamation Project korjaa pahimpia bugeja sekä muistaakseni lisäsi tavaroiden korjaamisen, jota vanillassa ei jonkun aivopierun vuoksi löytynyt. Saat sen peruskokemuksen, mutta ilman pahimpia virheitä ja jotkut pitävätkin enemmän tästä kuin modeista, jotka lisäävät mukaan liikaa kaikkea.

Sitten kun olet pelannut ZRP:n kanssa läpi, niin Autumn Aurora 2,1 on erittäin, erittäin suositeltava overhaul-modi, joka pitää uudistusten kohdalla terveen järjen mukana eikä lähde lisäämään mukaan turhaa paskaa, niinkuin monet ovat tehneet.
 
No nyt on modi päivittynyt uusimpaan versioon . Nyt alkaa olemaan Stalker siinä kuosissa,missä olis pitänyt olla alunperin. Ehkä tuo Warfare pelimuoto ei meikäläistä nappaa,mutta roolipelinä ,olen aina halunnut kuulua Dutyyn, tää modi on sellainen minkälainen Stalker olis pitänyt ollakin alunperin. Hopihopi kaikki lataamaan ja pelaamaan
S.T.A.L.K.E.R. Anomaly mod for S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
 
Näyttäisi olevan edelleen beta-versio, mutta otetaan silti testaukseen, kun kerta edellinenkin oli pelattavassa kunnossa. Tuntuu päivittyvän silti tiheämmin, kuin perus-CoC, joka ei tunnu saavan päivitystä vielä useamman vuoden jälkeenkään.
 
Tässä on se hyvä puoli,voit lisätä modeja kesken pelin.Alkuperäiset Stalkkerit kaikki vaati uudelleen aloituksen,jos lisäsi jonkun modin. Kannattaa käyttää JSGME ohjelmaa tässäkin
 
Tänään TV tommoinen elokuva tulossa :)

Andrei Tarkovskin filosofinen tieteiselokuva vyöhykkeestä, jolla mikään ei ole pysyvää. Tiedemies ja kirjailija pyrkivät oppaansa Stalkerin avulla salaperäiselle, tuntemattomia vaaroja tulvivalle alueelle, jolla palkintona häämöttää kaikki toiveet toteuttava huone. Perustuu Strugatskin veljesten romaaniin. Pääosissa Aleksandr Kaidanovski, Anatoli Solonitsyn ja Nikolai Grinko. (Neuvostoliitto 1979)

Stalker
 
Nostellaampa vähän ketjua. Osaako kukaan suositella jotain hyvää modia CoC? Mitä itse katselin tarjonta on sen verta laajaa ettei osaa sanoa mitä kannattaisi edes kokeilla
 
Nostellaampa vähän ketjua. Osaako kukaan suositella jotain hyvää modia CoC? Mitä itse katselin tarjonta on sen verta laajaa ettei osaa sanoa mitä kannattaisi edes kokeilla

Tuo aiemmin mainittu Anomaly taitaa olla kaikkein viimeistellyin, vaikea vähän muita on suositella tähän.

Onhan tuolla myös Dead Air, mutta pikaisen vilkaisun perusteella ei yllä lähellekään Anomalyn viimeistelyn ja sisällön tasoa.
 
Tuo aiemmin mainittu Anomaly taitaa olla kaikkein viimeistellyin, vaikea vähän muita on suositella tähän.

Onhan tuolla myös Dead Air, mutta pikaisen vilkaisun perusteella ei yllä lähellekään Anomalyn viimeistelyn ja sisällön tasoa.

Täytynee laittaa testin vaikka tuo taitaa olla vielä beta vaiheessa
 
Nostellaampa vähän ketjua. Osaako kukaan suositella jotain hyvää modia CoC? Mitä itse katselin tarjonta on sen verta laajaa ettei osaa sanoa mitä kannattaisi edes kokeilla
Uusin Anomaly, ja kannattaa suosiolla laittaa vaikeustaso mahd. korkealle. Parempaa STALKER-kokemusta ei saa Joint Pak 2.1:stä lukuunottamatta.
 
Uusin Anomaly, ja kannattaa suosiolla laittaa vaikeustaso mahd. korkealle. Parempaa STALKER-kokemusta ei saa Joint Pak 2.1:stä lukuunottamatta.

Oli kyllä vaikuttava ilmestys. Vetelen kylläkin suosiolla easyllä, että tulee pelimekaniikka tutuksi kun en edes tiedä mitä kaikkea tuo modi on muuttanut tai tuonut
 
Viimeksi muokattu:
Kovin toi tekoäly tuntuu käyttävän wallhackia ja aimbottia tossa anomalys. Toivottavasti joskus nyt korjaavat tuon.

Hieman kyllä vielä hämmentää toi tavaran paljous. Kaipa tuolla jotain tekee?
 
Hieno ominaisuus, että huonossa kunnossa olevia aseita ei voi myydä mutta jos ne purkaa osiin. Pystyy myymään kaikki vaikka olisivat täysin paskana
 
Olisko kellään vinkkiä miten sais Anomalyn toimimaan. Kaatuu latausruudussa kun alottaa uuden pelin.

Edit: Sainkin toimimaan kun tein kaiken uusiks selvinpäin, hehheh!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun on useampi kymmen tuntinen sisällä anomalya. Täytyy sanoa itseäni risoo toi maailman tyhjyys. Vastaan tulee joko bandiitteja mutantteja taikka muita vihuja. Ainoastaan beissien lähellä voi törmätä muihin "ystävällisiin" stalkkereihin.

Myös ammusten ja varusteiden korjaaminen on naurettavan kallista vaikka varusteet ovat vielä hyvässä kunnossa. Asiaa ei auta se, että tekoäly on todella epäreilu kun ampuu pistoolilla taikka haulikolla 100m melkein tappavia Osumia.

Paljon olen kyllä pitänyt koko tekeleestä mutta paljon tossa on korjattavaa tekoälyn osalta
 
^Ota sitten kokeiluun tuo mainitsemani Road To The North, jos olisi enemmän mieleen. Sisältää enemmän rope-elementtejäkin eikä IMO ole niin vaikea kuin Anomaly.
 
I want to believe :sori: Aina välillä tämä putkahtaa jossain esiin, mutta vain kadotakseen taas... Monettakohan kertaa tällä kiusotellaan?


 
Kyllä se sieltä pikkuhiljaa edistyy. Vieläkin näiden vuosien jälkeen harmittaa stalkerin kohtalo.
Vieläkin vähän epäilyttää, mitä sieltä mahtaa tulla, kun pelimoottori on vaihtunut talon sisäisestä ja kaiketi aikalailla koko kehitystiimikin on raavittu kasaan täysin uusista työntekijöistä?
Uutisen kommentitkin puhdasta kultaa. :D Ei oikein usko riitä tämän pelin tulemiseen. Tosin olen onnistunut missaamaan nämä kaikki vuosien varrella olleet vihjeet pelin kehityksestä? Ei kuitenkaan mitään vuotaneita kuvia?
 
Jos muillekin tulee nyt pakottava tarve pelata STALKERia, tässä tuorein Anomaly repack suoraan modin omasta Discordista. Modia ei siis tarvitse ladata moddb:n kautta osissa ja patchata sen jälkeen, vaan tällä saa koko helahoidon kerralla asennettua: Amomawy-1.5-BETA-3.0-U4-H8+030920.7z

[S.T.A.L.K.E.R: Anomaly Repack on Google Drive.](Version BETA 3.0 U4 F8)

This repack includes:

< The latest version of the mod, plus the following fixes. >
1. Force talk to NPCs fix (xr_meet)
2. PDA Crash fix (death_manager)
3. Skybox fix (correction.h)

< Tools folder >
1. Verification tools
2. Unpacked configs and scripts data
3. Basic unpacker for configs and scripts
4. General unpacker for db files
5. Mod Compressor for making mod/add-on
6. AXR Toolset
7. JSGME - JonesSoft Generic Mod Enabler

< A instruction note contains... >
1. A list of files and fixes using for the modification
2. General idea of solving basic problems
3. Contact info
 
Eikös tämä ketju ole kaikille alkuperäisille Stalkereille? Jatkoin tuonne omaan ketjuun:
 
Ei varmasti vedä vertoja Anomalylle, mutta mikäli päästään edes ensimmäisen STALKERin tasolle, niin hyvää laatupelattavaa tiedossa.
 
Vissiin käytännössä kokonaan uusi dev tiimi tämän takana? Koska tietääkseni GSC aikanaan hajosi totaalisesti ja porukka lähti työskentelemään muihin firmoihin kuten 4A Gamesiin. Toivotaan parasta mutta varaudutaan pahimpaan.. :tdown:

Ei varmasti vedä vertoja Anomalylle, mutta mikäli päästään edes ensimmäisen STALKERin tasolle, niin hyvää laatupelattavaa tiedossa.
Tietääkseni Shadow of Chernobylin pääsuunnittelija puuhailee nykyään Metrojen parissa. :think:
 
Tietääkseni Shadow of Chernobylin pääsuunnittelija puuhailee nykyään Metrojen parissa. :think:
Kyllä, mutta toivossa on hyvä elää, kun kyse on ymmärtääkseni kokonaan uudesta devaajatiimistä. Ehkä siellä on tarpeeksi porukkaa, joka ymmärsi ensimmäisen pelin hienoudet. Mikäli puikoissa olisi edelleen Clear Skyn ja CoP:n takana oleva tiimi, niin odotukset olisivat ennalta hyvin matalalla.
 
Mitään yhtä GSC:tä ei ollut olemassa Shadow of Chernobylin (2001-2007) kehityksen aikana, vaan GSC oli pyörivä ovi silloin. Porukkaa tuli ja lähti jatkuvasti.

Tärkeintä on että sieltä tulee modattavaa slaavijankkia jota voi sitten hakata seuraavat kymmenen vuotta eri modien muodossa.
 
Tosin aijemminhan GSC:llä oli kuitenkin sentään joitain päähenkilöitä mukana, nyt nekin on tainneet vaihtaa eri studioihin työskentelemään? Kaiketi käytännössä täysin uusi studio lukuunottamatta perustajaa.

Itse pelistä olen terveen skeptinen. En juurikaan odota mitään, mutta toisaalta olen yllättynyt positiivisesti jos peli muistuttaa alkuperäisiä muutenkin kuin visuaalisesti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 720
Viestejä
4 494 031
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom