S.T.A.L.K.E.R. (kaikki)

Jees, pidän itsekin projektia silmällä mutta tämmösistä teasereista ei vaan jaksa enään innostua. Tarvii jotain konkreettista.

Ja vähän epäilyttää toi xboxin mukanaolo.. Mielummin olisin ottanut PC excluna vaikka vähän pienemmällä budjetilla..
 
voi poistaa tämänkin kun onkin taas väärä ketju
 
Viimeksi muokattu:
Dario Ajducicin videot sai asentamaan Anomalyn uudelleen. Samalla tuli asennettua Provak 2.4, joka toi mukaan ison läjän eri aseita ja kylläpäs maistuu! Warfare-modi päälle ja mercenaryilla pelaamaan, mutta ennen pitkää täytyy ottaa Ironman-pelit mukaan jännityksen lisäämiseksi.
 
Onko Clear Skystä korjattu modeilla pahimmat bugit tähän päivään mennessä, niinkuin että joku sotajoukko jonka pitäisi olla tietyssä pisteessä, ei olekaan siellä ym. hauskat?. Ainoa s.t.a.l.k.e.r joka jäi bugien takia pelaamatta kokonaan.
 
Dario Ajducicin videot sai asentamaan Anomalyn uudelleen. Samalla tuli asennettua Provak 2.4, joka toi mukaan ison läjän eri aseita ja kylläpäs maistuu! Warfare-modi päälle ja mercenaryilla pelaamaan, mutta ennen pitkää täytyy ottaa Ironman-pelit mukaan jännityksen lisäämiseksi.

Provak oli varsin pätevä modipaketti, tykkäsin karsitusta UIsta erityisesti. Muista peleistä revityt modelit tosin kumma lisä.
 
Ja joiltain osin kuulema rikki, mutta taitaa koskea enemmän modin uudempia versioita. Toistaiseksi kaikki on kyllä toiminut itsellä hyvin. :tup:

Harmi ettei pääjuonta voi pelata Warfaren kera, mutta menkööt. Tuohan tekee sotimisesta juuri sellaista, mitä aikoinaan odotin Clear Skylta.
 
Edelleen paras Stalker-modi.

Tuon moddb-version lisäksi löytyy OGSR, eli OGSR-enginellä ja parilla lisämausteella varustettu OGSE, sekä muita modipäkkejä jotka rakentavat sen päälle. On oikeastaan makuasia minkä näistä valitsee, mutta itse suosittelen tätä: OGSR Mod RePack from SeregA-Lus with English Patch for S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl. 64-bittinen OGSR-engine takaa sen ettei peli ainakaan kaadu out of memory erroriin (kaatuuko sitten muista syistä, noh, luultavasti jossain kohtaa)

Ja jos jäät jossain kohtaa jumiin, niin walkthrough löytyy täältä: S.T.A.L.K.E.R. OGSE
 
Edelleen paras Stalker-modi.

Tuon moddb-version lisäksi löytyy OGSR, eli OGSR-enginellä ja parilla lisämausteella varustettu OGSE, sekä muita modipäkkejä jotka rakentavat sen päälle. On oikeastaan makuasia minkä näistä valitsee, mutta itse suosittelen tätä: OGSR Mod RePack from SeregA-Lus with English Patch for S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl. 64-bittinen OGSR-engine takaa sen ettei peli ainakaan kaadu out of memory erroriin (kaatuuko sitten muista syistä, noh, luultavasti jossain kohtaa)

Ja jos jäät jossain kohtaa jumiin, niin walkthrough löytyy täältä: S.T.A.L.K.E.R. OGSE

@knz0 jotenkin vähän pihalla tosta modb sivustosta, tulkitsenko oikein että mun pitää ladata 4 eri tiedostoa?
 

Liitteet

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    67,8 KB · Luettu: 38
Heh, eipä toi enää käynnisty nykysysteemeillä, openal32 dll puuttuu. EN jaksa säätää ton kans. Lost Alpha toimis kyl heittämällä.
 
Oletteko koittaneet Anomalyyn Gamma modia.Olen juuri asentamassa(kunnioitettavat 46 Gt,anomaly itsessään mitä 25 Gt)
En ole, mutta lukasin nopeesti läpi tuon sivun ja ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa. Taidanpa pistää lataukseen
 
Oli asennus aika helppoa,seurasi vain ohjeita,mitä Discordilla sanotaan.Mitä tuossa on,yli 300 modia yhdistettynä:eek:Aika ultimate Stalker kokemus
 
Mihin Stalker peliin tuo modi olisi?

Itsellä tosiaan nämä pelamaatta, toki joskus olen jotain näistä testannut. Kannattaako nämä kaikki kolme ostaa vai miten?
 
Mihin Stalker peliin tuo modi olisi?

Itsellä tosiaan nämä pelamaatta, toki joskus olen jotain näistä testannut. Kannattaako nämä kaikki kolme ostaa vai miten?
Tuo Gamma modikokoelma Anomalymodiin,joka vapaasti ladattavissa .
 
Okei hieno homma. Täytyy kyllä pistää testiin.
Kokeilin pikaisesti tuota Gammaa,täytyy kyllä sanoa kaikki Stalkerit pelanneena ,jo on mylly :) .Grafiikka ihan minttiä,lähentelee jo Metro exodusta. Testasin debug toimintoa,jolla pystyy katsomaan pelin sisäiset aseet ja tavarat.On kyllä kaikenlaista ,oikeasti iski tavaranpaljous ähkyyn
 
Kokeilin pikaisesti tuota Gammaa,täytyy kyllä sanoa kaikki Stalkerit pelanneena ,jo on mylly :) .Grafiikka ihan minttiä,lähentelee jo Metro exodusta. Testasin debug toimintoa,jolla pystyy katsomaan pelin sisäiset aseet ja tavarat.On kyllä kaikenlaista ,oikeasti iski tavaranpaljous ähkyyn
Ai että kuulostaa loistavalta. Exodus kyllä iski itseeni kunnolla joten eiköhän tuokin.
 

Oli kyllä mainio kun testasin paikoitellen tekoäly ampuu liiankin hyvin ja tietää missä menet ( röntgen katse ) mutta tuli mainio hyppysäikky olivat penteleet laittaneet yllätyksen tuttuun paikkaan vaikka jotain kyllä uumoilin kun nuotio siinä lähellä syttyi itsekseen mutta hauskaa oli kun oli vain puukko kädes ja koeta siinä paniikis saada AK kouraan
 
Viimeksi muokattu:
Tämän pelisarjan innoittamana aloitin pari viikkoa sitten pelaamaan Stalker -Gammaa ja voi pojat:hungry:



Ei parane hosua ja koomisia tilanteita täynnä vaikka selviytyminen on koko ajan hiuskarvan varassa, toisekseen, peli ei opeta/kerro mitään itse pelistä ja alkuperäisestä pelistä on niin kauan etten muista mitään niin oppimiskynnys on korkealla ja kuolemia tulee paljon.

Pelin tunnelma on silti täyttä timanttia ja parastahan tässä on ettet löydä mitään hyvää asetta, suojaa tms. ellet tee tehtäviä ja saa kätköjen paikkoja ja ne kätköt, siellä on kiva hiippailla pelko perseessä keskellä yötä kaatosateessa ja kuunnella kun lähistöllä käydään selviytymistaistelua toisen stalkkerin ja mutantin välillä tai jopa eri ryhmien välillä ja sitten mietit että oliko voittaja hyvis vai pahis!

ja tämä on ilmainen!!!

+10h takana ja vieläkin aloitustavarat käytössä, mutta pikkuhiljaa alkaa olemaan tavaraa niin paljon että kohta alkaa parempien aseiden rakentaminen.
 
Tämän pelisarjan innoittamana aloitin pari viikkoa sitten pelaamaan Stalker -Gammaa ja voi pojat:hungry:



Ei parane hosua ja koomisia tilanteita täynnä vaikka selviytyminen on koko ajan hiuskarvan varassa, toisekseen, peli ei opeta/kerro mitään itse pelistä ja alkuperäisestä pelistä on niin kauan etten muista mitään niin oppimiskynnys on korkealla ja kuolemia tulee paljon.

Pelin tunnelma on silti täyttä timanttia ja parastahan tässä on ettet löydä mitään hyvää asetta, suojaa tms. ellet tee tehtäviä ja saa kätköjen paikkoja ja ne kätköt, siellä on kiva hiippailla pelko perseessä keskellä yötä kaatosateessa ja kuunnella kun lähistöllä käydään selviytymistaistelua toisen stalkkerin ja mutantin välillä tai jopa eri ryhmien välillä ja sitten mietit että oliko voittaja hyvis vai pahis!

ja tämä on ilmainen!!!

+10h takana ja vieläkin aloitustavarat käytössä, mutta pikkuhiljaa alkaa olemaan tavaraa niin paljon että kohta alkaa parempien aseiden rakentaminen.


Tunnelma ja tekoäly on aina ollut Stalkereissa ne kohokohdat. Koskaan ei tule sellasta fiilistä että NPC:t odottelee sua lähietäisyydelle ennenkuin alkavat tekemään jotain, vaan yhteenottoja voi tapahtua ihan milloin vain missä tahansa. Tulee fiilis että olet vain yksi tekijä alueella muitten joukossa etkä mikään erikoisyksilö. Ja tuo miten GSC on onnistunut rakentamaan postapokalyptisen tunnelman mikä tuntuu vielä suhteellisen realistiselta, mutta on samalla äärimmäisen pelottava muutamalla fantasiaelementillä. Tuhansia tunteja upotettu Stalker-sarjaan ja Anomalyyn yhteensä, kädet syyhyssä odotellaan nyt sitten Stalker kakkosta.
 
Sainpa viimein GAMMAn pelittämään ja heti ensimmäisenä huomaan pelimaailman muuttuneen paljon hiljaisemmaksi. Aloitin dutylla Rostokissa eikä populaa ollut muualla kuin baarissa ja tiesululla kohti Wild Territorya,
 
Ei kyllä napostele yhtään tuo puhtaalla englannilla käyty ääninäyttely. Toivottavasti kielen voi valita (olisipa vanhojen stalkerien enkkumurre vaihtoehto, mutta mielummin ukraina kuin tuo englanti).

Odotukset silti valtavan korkealla. Eniten odotettu peli vuosikymmeneen!
 
Viimeksi muokattu:
Varauksella odottelen tätä uusinta ja enkä todellakaan ole ostamassa heti julkaisussa. Katsotaan rauhassa itse pelaajien kommentit liittyen pelin sisältöön.
Mikäli modityökalut on heti julkaisussa saatavilla, niin voi olla, että odottelen suosiolla seuraavaa Anomalya, GAMMAa tms. vastaavaa huippumodia.
 
Tuli hankittua kaikki kolme Stalkeria. Mistä kannattaisi aloittaa ja millä modeilla? Haluaisin mahdollisemman Vanilla kokemuksen, mutta olen ymmärtänyt ettei pelit ole aikaa kestänyt kovin hyvin. Ja vaikeimmalla vissiin kannattaa pelata jos ei halua bullet sponge vihollisia?
 
Tuli hankittua kaikki kolme Stalkeria. Mistä kannattaisi aloittaa ja millä modeilla? Haluaisin mahdollisemman Vanilla kokemuksen, mutta olen ymmärtänyt ettei pelit ole aikaa kestänyt kovin hyvin. Ja vaikeimmalla vissiin kannattaa pelata jos ei halua bullet sponge vihollisia?

Shadow of Chernobylistä kannattaa aloittaa. Vaikka se sijoittuu Clear Skyn jälkeen tarinassa, se selventää asioita huomattavasti kun hyppää sitten muihin. Shadow of Chernobyl -> Clear Sky -> Call of Pripyat olisi suosittelemani järjestys. Ylivoimaisesti paras modi Shadow of Chernobyliin on Zone Reclamation Project. Korjaa suurimman osan bugeista ja pitää pelin vanillana.

Hyviä hetkiä Chernobylin eristysalueella!
 
Viimeksi muokattu:
Tuli hankittua kaikki kolme Stalkeria. Mistä kannattaisi aloittaa ja millä modeilla? Haluaisin mahdollisemman Vanilla kokemuksen, mutta olen ymmärtänyt ettei pelit ole aikaa kestänyt kovin hyvin. Ja vaikeimmalla vissiin kannattaa pelata jos ei halua bullet sponge vihollisia?

Läpäisin viime kuussa Shadow of Chernobylin ja menin Redditin ohjeilla:

For all games: apply both the latest AtmosFear and Absolute Nature content as are available, after applying the tweaks below first
Note: ZRP and SRP above will provide a free-play mode after the ending cinematic, if you reach the best ending to each game.
Lähde: r/stalker -sivun sivupalkki
 
Viimeksi muokattu:
SHoC: ZRP näin vanillakokemukseen, jonka jälkeen voi kokeilla Autumn Aurora 2. Uudistaa peliä hyvällä maulla eikä vedä kaikkea överiksi.

Clear Sky: Sky Reclamation Project taitaa olla ainut mainitsemisen arvoinen, mutta minä jättäisin koko pelin välistä.

Call of Pripyat: Gunslinger ehdottomasti:



Sitten kun kaipaa vähän rankempaa kokemusta, niin Anomaly + GAMMA. Kannattaa kuitenkin noilla aloittaa, niin osaa vertailla paremmin mitä on muutettu.
 
SHoC: ZRP näin vanillakokemukseen, jonka jälkeen voi kokeilla Autumn Aurora 2. Uudistaa peliä hyvällä maulla eikä vedä kaikkea överiksi.

Clear Sky: Sky Reclamation Project taitaa olla ainut mainitsemisen arvoinen, mutta minä jättäisin koko pelin välistä.

Call of Pripyat: Gunslinger ehdottomasti:



Sitten kun kaipaa vähän rankempaa kokemusta, niin Anomaly + GAMMA. Kannattaa kuitenkin noilla aloittaa, niin osaa vertailla paremmin mitä on muutettu.

Niin kuulin juttuja ettei Clear Sky ole samalla tasolla kahden muun kanssa. Ei siis varmaan mitään menetä jos sen jättää välistä? Toki voisi sitäkin toki joskus kokeilla.
 
Ei haittaa vaikka jäisikin pois, vaikka sillekin tuntuu olevan omat faninsa. Esimerkkejä miksen tuosta pelistä pidä:

- Ryhmien väliset kärhämät (faction wars) ovat rikkinäisiä ja käytännössä pelkkää kulissia. Olit sitten missä ryhmässä tahansa, sillä ei ole kummoista merkitystä pelin kulkuun
- Olematon A-life eli ensimmäisestä pelistä tuttu pelimaailman elävyys ja arvaamattomuus loistaa poissaolollaan
- Tehtävät ovat täynnä raskasta räiskintää bulletsponge-vihollisia vastaan
- Viholliset osaavat heittää kranaatteja kympin tarkkuudella
- Loppu on sanoinkuvaamattoman hirveää putkijuoksua
- Muutenkin pelin yleinen rytmitys ja tunnelma on aivan pielessä

Hampaat irveessä pelasin ehkä 20-30h, mutta lopulta oli pakko myöntää totuus ja pelata jotain muuta.
 
Minulle CS taas on selvä suosikki kaikista. Se tosin tuntuu vaativan vähän varovaisempaa lähestymistapaa vihujen suhteen ja joku ei ehkä tykkää faction wars mekaniikasta. Minulle maistuu ja läpipeluukertoja lienee jo kymmenkunta.

CoP tuntuu liian tyhjältä ja ensimmäinen vähän sekavalta. Ei sillä, kaikki ovat aivan mahtavia pelejä.
 
Eikös Clear Skyssä sitten vaikeusaste vaikuta myös vihollisten hipareihin? Aika ristiriitaista kommenttia pelistä kuullut, mutta eiköhän vaakakuppi kallistu siihen että voisi ainakin kokeilla joskus.
 
Eikös Clear Skyssä sitten vaikeusaste vaikuta myös vihollisten hipareihin? Aika ristiriitaista kommenttia pelistä kuullut, mutta eiköhän vaakakuppi kallistu siihen että voisi ainakin kokeilla joskus.

Tällaisen kuvan löysin Stalkerin redditistä mitä vaikeustaso tekee missäkin pelissä.
Ja kyllä Clear Sky silti kannattaa ainakin kerran pelata läpi, vaikka onhan se monen mielestä trilogian heikoin suoritus.
Lähde kuvalle: /r/stalker juttu
bWoxWBoQeNFbEZbFcW-Jd_4nCedar-m0-wC840Pbzzw.png
 
Puoli vuotta sitten asentamani GAMMA ei sitten suostunut enää käynnistymään, joten reinstall ja pelit uusiksi. Peli oli tässä välissä ehtiä päivittyä siten, että joissain asetuksissa oli erikseen maininta "DO NOT USE/CHANGE" tms. kuten campfire-modessa, joka antaa tallentaa vain nuotioiden äärellä. Valitsin sitten ironman + 5 lisäelämää per suoritettu pelipäivä, joten ei parane sohia päättömästi keskelle anomalya tai mutantin kitaan. Mentiin helpoimman kautta eli loner + Cordon aloituspaikaksi ja suunta kohti pohjoista. Yritetään ensiksi selvitä pari päivää ja keräillä ruokaa + ammuksia, ennen kuin lähdetään sooloilemaan vihollisleirejä kohti :cigar2:

Jotain on päivityksissä tehty oikein, kun pyörii sulavammin ja näyttää nätimmältä kuin edelliskerralla.

 
Puoli vuotta sitten asentamani GAMMA ei sitten suostunut enää käynnistymään, joten reinstall ja pelit uusiksi. Peli oli tässä välissä ehtiä päivittyä siten, että joissain asetuksissa oli erikseen maininta "DO NOT USE/CHANGE" tms. kuten campfire-modessa, joka antaa tallentaa vain nuotioiden äärellä. Valitsin sitten ironman + 5 lisäelämää per suoritettu pelipäivä, joten ei parane sohia päättömästi keskelle anomalya tai mutantin kitaan. Mentiin helpoimman kautta eli loner + Cordon aloituspaikaksi ja suunta kohti pohjoista. Yritetään ensiksi selvitä pari päivää ja keräillä ruokaa + ammuksia, ennen kuin lähdetään sooloilemaan vihollisleirejä kohti :cigar2:

Jotain on päivityksissä tehty oikein, kun pyörii sulavammin ja näyttää nätimmältä kuin edelliskerralla.


Miten tuota GAMMA:aa pitäisi miettiä suhteessa New Vegasiin? Tyyliin tarinan tai sotimisen suhteen jne. tai hahmon kehityksen osalta.
 
Miten tuota GAMMA:aa pitäisi miettiä suhteessa New Vegasiin? Tyyliin tarinan tai sotimisen suhteen jne. tai hahmon kehityksen osalta.
Tämä on enemmän survival-peli roolipelielementeillä. Pääasiallinen tarkoitus on parannella omaa varustelua murunen kerralla ja yrittää siinä samalla selviytyä arvaamattomassa maailmassa, joka koostuu kolmen pääpelin + vanhan alphaversion kartoista, joten alueita riittää ja niissä on mukavasti vaihtelua. Pelissä on kyllä jonkinlainen skill-systeemi, mutta en ole perehtynyt siihen, mutta ns. "kehittyminen" tapahtuu lähinnä hankkimalla parempaa gearia. Päätarina on lähinnä pakollinen paha eikä tätä kannata sen takia pelata vaan muiden ominaisuuksien vuoksi.

Sotimispuolesta osaan vain sanoa, että se on hyvin viimeistelty ja toimii paljon paremmin kuin monessa nykypäivän AAA-pelissä. Tekoälykään ei ole niin älytön vaan osaa oikeasti taktikoida eikä lähde päättömästi pelaajan kimppuun.
 
Oletteko tutustuneet uuteen tarinavetoiseen modiin True stalker? Juuri sain asennettua ja aloitettua.Olihan hieman sekavahko asentaminen kun ei ollut oikeat tiedostot niissä kansioissa mitä piti
 
Oletteko tutustuneet uuteen tarinavetoiseen modiin True stalker? Juuri sain asennettua ja aloitettua.Olihan hieman sekavahko asentaminen kun ei ollut oikeat tiedostot niissä kansioissa mitä piti
Tuossa pari päivää sitten tahkosin läpi kaikkine loppuineen. Alkoi kieltämättä todella vahvasti mutta loppua kohden alkoi tarinan laatu kärsimään omasta mielestä. Tekninen puoli kyllä 5/5, todella sulavasti pyöri ja näytti todella hyvältä. En nyt tämän kummemmin halua lähteä avaamaan, mutta ekojen tuntien perusteella jäi sellainen maku että olisiko tuossa modi mikä kaataa Anomalyn mutta loppujen lopuksi valitettavasti ei omasta mielestä. Freeplayn puuttuminen kanssa vie pisteitä vaikka ymmärrettäen taisi devitiimi tarkoituksellisesti valita niin, jotta kokemus olisi lähempänä alkuperäisiä pelejä ilman mitään modeja.
 
Old World Addon muuttaa Anomalyn pelimekaanikoita hieman virtaviivaisemmaksi ja helpommaksi. Mikäli diggasi enemmän vanillan kaltaisesta menosta ja tunnelmasta, niin tuo voi olla kokeilun arvoinen.


 
Olisi upeaa päästä näihin sisälle, olen koittanut muutamaan kertaan aloitella eri modien kera mutta ei vaan jotenkin lähde käyntiin. Iskee kauhea ähky kaikesta tuosta sisällöstä ja ei oikein ole mitään käryä mitä pitäisi tehdä jne. Toivottavasti tuo tuleva stalker olisi hyvä tekele niin vanhan liiton faneille kuin kaltaisilleni normoille.
 
Olisi upeaa päästä näihin sisälle, olen koittanut muutamaan kertaan aloitella eri modien kera mutta ei vaan jotenkin lähde käyntiin. Iskee kauhea ähky kaikesta tuosta sisällöstä ja ei oikein ole mitään käryä mitä pitäisi tehdä jne. Toivottavasti tuo tuleva stalker olisi hyvä tekele niin vanhan liiton faneille kuin kaltaisilleni normoille.
Old Worldia mikä ylempänä on niin lämpimästi voin suositella. Modin pointtina on palauttaa Anomaly takaisin juuritasolle eli pelattavuudeltaan ja grafiikoiltaan ollaan lähempänä alkuperäisiä pelejä. Anomalyssa on myös selkeä stoorimodi missä edetä, Old World pitää sen täysin ennallaan.
 
Tuo OWA on just passeli, mikäli Anomalyn sisältöä haluaa kokeilla matalammalla kynnyksellä. Vaihdoin vaikeusasteen hardille, economy-tason scavengerille ja tallennusmahdollisuus onnistuu vain nuotioiden kohdalla, jotta säilyisi jonkinlainen haaste ja tulihan tässä useammin kuoltua viimeisen parin tunnin aikana eikä ammuksia ja lääkkeitä löytänyt helpolla tai saanut ostettua isoina läjinä. Perus anomaly voi olla turhan hapokas aloittelevalle pelaajalle, ellei ole niin pitkäjänteinen että haluaa opiskella pelin ominaisuuksia.

Ensimmäiseen stalkkeriin sopivia modeja ovat mm. Zone Reclamation Project, jos haluaa pelata vanillaa maltillisilla parannuksilla. Vähän kunnollisemmista overhaul-modeista suosittelen Autumn Auroraa.

ZRP: S.T.A.L.K.E.R. Mods at Metacognix -- Downloads
Autumn Aurora 2.1. Autumn Aurora 2 mod for S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl

Sitten on täysin erillinen projekti Oblivion Lost Remake, joka pyrkii luomaan kehittäjien alkuperäisen vision mukaisen kokemuksen. Toimii täysin sellaisenaan, joten et tarvitse alkuperäisiä pelejä sitä pelataksesi. Huhtikuussa julkaisivat beta-version 3.0:sta, jota pääsee kaikki kokeilemaan. Mielenkiintoisimpana ominaisuutena mm. NPC:den kyky tehdä kauppaa keskenään.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 749
Viestejä
4 494 832
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom