S.T.A.L.K.E.R. 2

Sain pelin lahjaksi ja piti kokeilla nopeasti. Onkohan tähän tulossa lähiviikkoina jotain merkittäviä päivityksiä? Ilmeisesti kuitenkin ihan pelattavassa kunnossa jo? Mietin, hyppäänkö tämän kimppuun, vai pelaanko vielä ensin yhden toisen pelin alta. Entä miten hyvä uudelleenpelattavuus tässä on? Ilmeisesti valinnoilla on merkitystä ja loppuja on useita, mikä kannustaa pelaamaan toiseenkin kertaan joskus.

Ihan näyttävä peli kyllä ja tunnelma on kohdallaan. Post-apokalyptinen teema iskee kaikessa viihteessä ja Stalker-kirjakin on tullut luettua. Yllättävän raskas myös. Peli asetti RX 7900 XT:llä oletuksena kaikki Epicille, mutta 1440p-resoluutiolla FPS dippaili alle 60:n. FSR 3.1 onneksi tuli auttamaan ja Frame Generation toi huiman boostin. En myöskään huomannut mitään dippejä alueilla, joissa on enemmän NPC-hahmoja. Ilmeisesti raskas peli prossulle myös.
Kyllä tämä pääsääntöisesti on ihan pelattavassa kunnossa.Rostokissa on herkkä jumimaan jos reppu ja arkku on pinkeenä ja menee kauppiaalle.Samoin Compiling Shaders vetää nykyään aika usein juntturaan,pelattu reilut 150 tuntia ja Red Forest olisi vuorossa.
 
Loppupuolta itsekkin pelailen ja aikaa kyllä kuluu turhaan samoiluun kun lähtee kavelemään paikasta A paikkaan B ja yhtäkkiä mettän keskelle spawnaa 5 exoskeleton heppua jotka alkaa tulittamaan garffeilla samaan aikaan ja henki pois ja taas sama 10min kävelylenkki uusiksi josko nyt spawnais vain bandiitteja tai mutantteja. Muutoin tuntuis olevan ihan pelattavassa kunnossa tämä peli.
 
Paitsi, että jo kertaalleen läpi pelaanneena viho viimeisessä main missionissa on bugi, jos joudut kosketuksiin gravitaatio anomalyn kanssa, peli kaatuu siihen paikkaan.
 
Rupesin nyt kuitenkin pelaamaan tätä ja hyvältä tuntuu. Ihan kuin pelaisi Metro Exodusta avoimen maailman pelinä. Maailmassa on paljon tutkittavaa ja helposti ajautuu sivuraiteille päätarinasta. Nytkin tuli hyvät säikähdykset, kun tajusin pimeässä luolassa, etten olekaan siellä yksin. Satuin vielä sillä hetkellä testaamaan, näkeekö ilman lamppua mitään.

Muutama pieni asia häiritsee. Taskulampun keilalla saisi olla varjot, mutta sille ilmeisesti on jo jotain modeja. Ehkä isoin puute kuitenkin grafiikoissa. Päähenkilön ääninäyttelijä kuulostaa vähän tylsältä ja persoonattomalta ja vihreä crosshair myös vihollisien kohdalla tuli yllätyksenä. Shader compilation joka pelikerran alussa hirvitti, mutta alun jälkeen se meneekin ihan hetkessä läpi.
 
Rupesin nyt kuitenkin pelaamaan tätä ja hyvältä tuntuu. Ihan kuin pelaisi Metro Exodusta avoimen maailman pelinä. Maailmassa on paljon tutkittavaa ja helposti ajautuu sivuraiteille päätarinasta. Nytkin tuli hyvät säikähdykset, kun tajusin pimeässä luolassa, etten olekaan siellä yksin. Satuin vielä sillä hetkellä testaamaan, näkeekö ilman lamppua mitään.

Muutama pieni asia häiritsee. Taskulampun keilalla saisi olla varjot, mutta sille ilmeisesti on jo jotain modeja. Ehkä isoin puute kuitenkin grafiikoissa. Päähenkilön ääninäyttelijä kuulostaa vähän tylsältä ja persoonattomalta ja vihreä crosshair myös vihollisien kohdalla tuli yllätyksenä. Shader compilation joka pelikerran alussa hirvitti, mutta alun jälkeen se meneekin ihan hetkessä läpi.
Ei pitäisi kyllä tähtäimen olla vihreä kuin ystävällisen kohdalla. Toki jos ammut ensin, niin ampuvat kyllä takaisin vaikka ystävällisiä olisivatkin alunperin.
 
Ei pitäisi kyllä tähtäimen olla vihreä kuin ystävällisen kohdalla. Toki jos ammut ensin, niin ampuvat kyllä takaisin vaikka ystävällisiä olisivatkin alunperin.
Myös vihollisten kohdalla oli vihreä. Kahdesti todennut saman, kun tähtäillyt puskasta. Kun kävelee lähemmäs ilman asetta, alkavat ampumaan heti.
 
Onko peli myöhemmissäkin vaiheissa tosi pimeä? Eilen kokeilin vähän ja en päässyt edes ilmeisesti tutorial aluetta läpi kun kuolin ensimmäisiin ihmiseen jotk ampuivat, ilmeisesti tulivat puukottamaan äänistä päätellen mutta en nähnyt yhtään mitään, ja muutenkin koko seikkailu siihen asti oli niin synkkää että lähinnä kyllä vain vitutti siihenastinen pelaaminen, tähän osaltaan vaikutti kyllä konsoleille tehdyt kontrollit ja ui kun pc:lla pelaa ja ehkä lievä nälkäkiukku.
 
Onko peli myöhemmissäkin vaiheissa tosi pimeä? Eilen kokeilin vähän ja en päässyt edes ilmeisesti tutorial aluetta läpi kun kuolin ensimmäisiin ihmiseen jotk ampuivat, ilmeisesti tulivat puukottamaan äänistä päätellen mutta en nähnyt yhtään mitään, ja muutenkin koko seikkailu siihen asti oli niin synkkää että lähinnä kyllä vain vitutti siihenastinen pelaaminen, tähän osaltaan vaikutti kyllä konsoleille tehdyt kontrollit ja ui kun pc:lla pelaa ja ehkä lievä nälkäkiukku.
Laita taskulamppu päälle?:D
 
Pimeys on tosiaa Stalkereissa oleellinen elementti. Laita valo päälle, mutta muista että olet silloin todella helppo maalitaulu...
 
Modeilla saa päivää pidennettyä. Tuo on tosiaan muuten lähes jatkuvaa yötä. Aikaisemmissa Stalkereissa tuo ei ollut noin yöhön painottuva.
 
Pimeys on tosiaa Stalkereissa oleellinen elementti. Laita valo päälle, mutta muista että olet silloin todella helppo maalitaulu...
Kaikki aikaisemmat stalkerit olen pelannut etuperin ja takarin ja modeilla ja ilman todella monta kertaa, ja vaikka siinäkin on pimeää ja yö, en koskaan muista että olisin ollut niin turhautunut siihen pimeyteen, eli pimeässäkin kuitenkin jotenkin näki asioita paremmin ja vähän sinnepäin että mitä tapahtuu ja pystyi toimimaan. Näin jonkun videonpätkän missä keskusteltiin tuota UE5 valaistuksen toiminnasta, että esim huone jossa oli tulipalo oli silti pilkko pimeä eikä siellä nähnyt mitään ilman että pelin taskulamppu oli päällä, vaikka valonlähteitä muitakin olisi.
 
Kaikki aikaisemmat stalkerit olen pelannut etuperin ja takarin ja modeilla ja ilman todella monta kertaa, ja vaikka siinäkin on pimeää ja yö, en koskaan muista että olisin ollut niin turhautunut siihen pimeyteen, eli pimeässäkin kuitenkin jotenkin näki asioita paremmin ja vähän sinnepäin että mitä tapahtuu ja pystyi toimimaan. Näin jonkun videonpätkän missä keskusteltiin tuota UE5 valaistuksen toiminnasta, että esim huone jossa oli tulipalo oli silti pilkko pimeä eikä siellä nähnyt mitään ilman että pelin taskulamppu oli päällä, vaikka valonlähteitä muitakin olisi.
Ainakin Clear Sky ja Call of Pripyat ovat niin pimeitä että todella inhottaa liikkua ilman pimeänäköä, ihan jopa niin että mutanttien tappaminen oli todella vaikeaa. Tämä tietty vain jos on säätänyt gamman ohjeen mukaan, muutenhan se voi olla mitä vain.

Ensimmäisestä osasta on jo niin kauan aikaa kun viimeksi pelasin, etten muista siitä.

Edit:
Tässä videopätkää CoP:sta:
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alkaa kyllä vähän maistumaan puurolta tämä. Johtuen noista pitkistä edestakas kävelyistä. Milloin mennään 2km yhteen suuntaan ja otetaan joku esine kantoon ja taas sitten 1.5km toiseen suuntaan. Ja kun sielä on tehtävä tehty, taas mennään 2km johonkin suuntaan. Ja pahimmillaan kävelet ensin 2km, sitten katsot jonkun animaation ja kävelet taas seuraavat pari kilsaa toiseen paikkaan.

Ymmärrän idean ja että kyseessä pelin luonne, mutta tuo tarpominen on vaan niin pirun tylsää. Tulee mieleen RDR2 tämän osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alkaa kyllä vähän maistumaan puurolta tämä. Johtuen noista pitkistä edestakas kävelyistä. Milloin mennään 2km yhteen suuntaan ja otetaan joku esine kantoon ja taas sitten 1.5km toiseen suuntaan. Ja kun sielä on tehtävä tehty, taas mennään 2km johonkin suuntaan.

Ymmärrän idean ja että kyseessä pelin luonne, mutta tuo tarpominen on vaan niin pirun tylsää. Tulee mieleen RDR2 tämän osalta.
Itse ainakin pelaan niin että hoardaan kaiken mahdollisen tekemisen noiden välimatkojen ajaksi, eikä sitä lopulta edes huomaa noita ääripäiden välissä liikkumisia. Se on mielestäni juuri pelin parasta antia kun voi rauhassa tutkia (ja kuolla)..
 
Kannataa ladata tuo taskulamppu modi Flashlight Customizer

ohjeet ja arvot löytyy aiemmasta kommentista. Ainut bugi tuossa on että mutantit hohtaa purppurana, keltaisena ynm


S.T.A.L.K.E.R. 2  Heart of Chornobyl Screenshot 2025.01.14 - 19.25.23.83.jpg
S.T.A.L.K.E.R. 2  Heart of Chornobyl Screenshot 2025.01.14 - 19.25.48.68.jpg
S.T.A.L.K.E.R. 2  Heart of Chornobyl Screenshot 2025.01.14 - 19.24.02.57.jpg
S.T.A.L.K.E.R. 2  Heart of Chornobyl Screenshot 2025.01.14 - 19.24.28.46.jpg
 
Itse ainakin pelaan niin että hoardaan kaiken mahdollisen tekemisen noiden välimatkojen ajaksi, eikä sitä lopulta edes huomaa noita ääripäiden välissä liikkumisia. Se on mielestäni juuri pelin parasta antia kun voi rauhassa tutkia (ja kuolla)..

Jeps, stashilta toiselle seikkailu on tässä kyllä parasta. Ei siinä edes huomaa muuta kuin että oho reppu on taas täynnä ja quest unohtuikin. Osa stash kyllä vähän turhauttaa kun mapmarker tulee mutta niihin ei pääse käsiksi ennenkuin tietyssä tehtävässä. Samoin muutama kohta yleisesti liikkuessa on sellaisia missä voi hakata päätä seinään ellei tajua ettei ole vielä oikea aika tarinassa
 
Vaikka itse tykkäänkin että peleissä yöt ovat oikeasti pimeitä eikä vain sellaisia sinisen filtterin läpi meneviä päiviä, on tässä stalkkerissa pimeys silti turhauttanut melko monta kertaa. Lähinnä sen takia kuinka sysi surkea tuo taskulamppu on, siihenkin näköjään löytyy onneksi modi joka täytynee ladata. Toinen mikä tuossa pimeydessä ärsyttää on kujinka päivälläkin joutuu lähes joka talossa menemään taskulamppu päällä vaikka ulkona on täysi auringonpaiste ja talon seinä täynnä ikkunoita. Ymmärrän mitä tuolla haetaan kun tulet ulkoa kirkkaasta sisälle "pimeään" mutta tässä tuo efekti on vedetty aivan yli ja taloon sisälle joutuu menemään mustaan aukkoon.

Muutenkin peli on ollut itselle tietynlainen pettymys, toki tämä on lisää stalkkeria, mutta jokin fiilis tästä silti puuttuu. Liekkö sitten tuo UE tuolla taustalla vai mikä, mutta tämä tuntuu liian usein tusinaräiskinnältä jossa on Tsernobyl filtteri päällä. Vihollisten ja etenkin noitten jatkuvien bloodsuckereiden spawnaaminen alkaa jo tympästä, niitä tulee aina kaksi kerralla ja pahimmassa taapuksessa neljä kun onnistut menemään spawnialueen ulkopuolelle ja takaisin.
 
Juu alkaa kyllä ärsyttämään tossa pimeydessä se, että sysipimeässä mettässä ei edes näe kun spawnaavat vihut alkaa jostain ampumaan suoraan kohti ja sitte nuo Monolith gauss-sniperit, jotka jostain pimeydestä vetelee headshotteja heti kun vähänkään on mahdollisuus osua, jopa semmosten ritilöitten läpi mistä itse ei näe mitään. Tämä siis ilman tuota taskulamppu modia.
 
Kyllähän metsäisessä pensaikossa kyrpii kun vihollinen osuu joka laukauksen vaikka itse ei tiheän pusikon takia näe vilaustakaan ampujasta,ammu tuossa sitten takaisin,jos ei ole lähettyvillä isoa puuta tai kiveä jonka taakse pääsee suojaan niin kusessa ollaan kun reppu on täynnä tavaraa joten ei karkuun pääse ennenkuin henki lähtee.Tässä kun on kuitenkin lootin kerääminen tarkoituksena niin ei oikein viitsi jatkuvasti kulkea tyhjän repun kanssa.
 
Kyllähän metsäisessä pensaikossa kyrpii kun vihollinen osuu joka laukauksen vaikka itse ei tiheän pusikon takia näe vilaustakaan ampujasta,ammu tuossa sitten takaisin,jos ei ole lähettyvillä isoa puuta tai kiveä jonka taakse pääsee suojaan niin kusessa ollaan kun reppu on täynnä tavaraa joten ei karkuun pääse ennenkuin henki lähtee.Tässä kun on kuitenkin lootin kerääminen tarkoituksena niin ei oikein viitsi jatkuvasti kulkea tyhjän repun kanssa.
Joo tuo vähän syö kyl miestä. Mut ehkä sopiva balanssi tulevissa päivityksissä löytyy.
 
Joko tämä on pelattavassa kunnossa, siis että mukava eikä turhauttava, pitäs miettiä uutta pelattavaa ja tämä harkinnassa?
Jos ei vieläkään niin pelailen jotain muuta. Tekis vaan mieli jotain parempaa räiskintää väliin.
 
Kyllähän metsäisessä pensaikossa kyrpii kun vihollinen osuu joka laukauksen vaikka itse ei tiheän pusikon takia näe vilaustakaan ampujasta,ammu tuossa sitten takaisin,jos ei ole lähettyvillä isoa puuta tai kiveä jonka taakse pääsee suojaan niin kusessa ollaan kun reppu on täynnä tavaraa joten ei karkuun pääse ennenkuin henki lähtee.Tässä kun on kuitenkin lootin kerääminen tarkoituksena niin ei oikein viitsi jatkuvasti kulkea tyhjän repun kanssa.
Heti kun merkkiä vihollisesta näkyy (yläreunan punainen palkki tai valkoinen suuntaa kertova indikaattori vihollisen lähestymisestä), mene polvilleen (mielellään jonkun laatikon, rengaskasan tai kiven taakse), sniperi käteen ja ala skannailemaan kiikaritähtäimen läpi lähestyvän vihollisen suuntaan.
Sitten vaan kutia otsaan. Toimii varsin mainiosti.
 
Heti kun merkkiä vihollisesta näkyy (yläreunan punainen palkki tai valkoinen suuntaa kertova indikaattori vihollisen lähestymisestä), mene polvilleen (mielellään jonkun laatikon, rengaskasan tai kiven taakse), sniperi käteen ja ala skannailemaan kiikaritähtäimen läpi lähestyvän vihollisen suuntaan.
Sitten vaan kutia otsaan. Toimii varsin mainiosti.
Lisäksi kannattaa vältellä tiheämpiä risukoita juuri sen takia että vihollisen ampuminen niissä on vaikeaa.

Itseäni tuo vaikeus ei sinänsä haittaa. Se kyllä tuntuu vähän hölmöltä että banditit räiskivät haulikoillaan todella kaukaa ja se toimii heille koska on monta ampujaa ja vain yksi kohde.

Kyllähän sen pitääkin olla todella kriittinen paikka jos tiheikössä törmää esim. kouralliseen ammattisotilaita. Aina jollain niistä on suora näkymä otsaasi vaikka oman kiikarin läpi ei näe mitään.
 
Olen tästä pelistä täysin samoilla linjoilla kuin CohhCarnage ja kuten monesti täälläkin sanonut, Stalker ei ole mikään adhd juoksupeli, joo siinä on tarina, mutta se maailma ja se mitä siihen tarinan pisteen A -> B välille mahtuu, on se juttu!

Maailma ei ole tyhjä, menet minne vain niin aina voi löytää jotain tai jonkun ja hyvin suurella todennäköisyydellä sille hetkellä tekemäsi teko, joko auttaa tai on sinua vastaan ennemmin kuin arvaatkaan.



Tässä ketjussa selvästi huomaa, kuinka ihmiset olettavat pelin olevan jotain muuta ja pettyvät kun peli onkin taattua Stalkkeria ja ymmärrän sen jos ei ole koskaan aikaisempia pelejä pelannut. Stalker on vain aina ollut erilainen ja kuinka paljon hahmot ja dialogit on parantuneet viime näkemästä tekevät tästä kyllä parhaimman pelin pitkään aikaan!

Pimeä huone, kuulokkeet korvilla, ehkä olut, pari alla ja kävelet hitaasti yön pimeydessä ja pienikin ääni saa sykkeen nousemaan on parhautta tämän kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tämä ihan pirun upea peli. Alkuun paljon opettelua ja ei ole hirveästi käsitystä, mitä kannattaa lootata. Päätarina unohtui heti, kun ajauduin vain tekemään sivutehtäviä ja seikkailemaan. Eilenkin oli harmaa ja satainen päivä, sade ropisi ja ihailin, kuinka objektit muuttuivat oikeasti märäksi. Sitten löysin metsän keskeltä hylätyn mökin, josta hain turvaa. Ropina kuului vain, kun sade rummutti vanhaa peltikattoa.

Bugeja ei ole vielä tullut vastaan. Vain seuraavat pienet asiat häiritsevät:
  • Taskulampun keila ei tee varjoja
  • Säteilyä indikoivaa valkoisia pisteitä ei saa pois
  • Päähenkilön ääninäyttelijä ei ole kovin karismaattisen kuuloinen
 
Olen tästä pelistä täysin samoilla linjoilla kuin CohhCarnage ja kuten monesti täälläkin sanonut, Stalker ei ole mikään adhd juoksupeli, joo siinä on tarina, mutta se maailma ja se mitä siihen tarinan pisteen A -> B välille mahtuu, on se juttu!

Maailma ei ole tyhjä, menet minne vain niin aina voi löytää jotain tai jonkun ja hyvin suurella todennäköisyydellä sille hetkellä tekemäsi teko, joko auttaa tai on joko sinua vastaan tai sinun puolella ennemmin kuin arvaatkaan.



Tässä ketjussa selvästi huomaa, kuinka ihmiset olettavat pelin olevan jotain muuta ja pettyvät kun peli onkin taattua Stalkkeria ja ymmärrän sen jos ei ole koskaan aikaisempia pelejä pelannut. Stalker on vain aina ollut erilainen ja kuinka paljon hahmot ja dialogit on parantuneet viime näkemästä tekevät tästä kyllä parhaimman pelin pitkään aikaan!

Pimeä huone, kuulokkeet korvilla, ehkä olut, pari alla ja kävelet hitaasti yön pimeydessä ja pienikin ääni saa sykkeen nousemaan on parhautta tämän kanssa.

Älä viitsi paasata, tässä on paljon asioita vielä rikki vrt. alkuperäinen trilogia, joten on aivan täysin luonnollista ettei kaikkiin uppoa tuo "stalker vain on tällainen pelisarja" hölynpöly.
 
Älä viitsi paasata, tässä on paljon asioita vielä rikki vrt. alkuperäinen trilogia, joten on aivan täysin luonnollista ettei kaikkiin uppoa tuo "stalker vain on tällainen pelisarja" hölynpöly.

Alkuperäinen pelisarja ei tule koskaan olemaan sillä tasolla kuin tämä jo nyt on, ei edes modien avulla vaikka Anomaly Gamma on parasta mitä alkuperäisen pelin kanssa voi kokea!

Vielä kun saavat päivitettyä a-lifen kuntoon ja muutamat muut pikku ongelmat pois niin pelattavaa riittää taas vuosiksi eteenpäin modien avulla. Pelkästään tämän pelin dialogit ja npc hahmot ovat jo valovuoden alkuperäistä peliä edellä.
 
Onhan tämä ihan pirun upea peli. Alkuun paljon opettelua ja ei ole hirveästi käsitystä, mitä kannattaa lootata. Päätarina unohtui heti, kun ajauduin vain tekemään sivutehtäviä ja seikkailemaan. Eilenkin oli harmaa ja satainen päivä, sade ropisi ja ihailin, kuinka objektit muuttuivat oikeasti märäksi. Sitten löysin metsän keskeltä hylätyn mökin, josta hain turvaa. Ropina kuului vain, kun sade rummutti vanhaa peltikattoa.

Bugeja ei ole vielä tullut vastaan. Vain seuraavat pienet asiat häiritsevät:
  • Taskulampun keila ei tee varjoja
  • Säteilyä indikoivaa valkoisia pisteitä ei saa pois
  • Päähenkilön ääninäyttelijä ei ole kovin karismaattisen kuuloinen
Säteilyä indikoivat pisteet kyllä lähtee pois jos et ole altistunut säteilylle, mitä enemmän altistut, sitä enemmän niitä näkyy ja lopulta kuolet, ellet saa parannettua altistusta.
 
Säteilyä indikoivat pisteet kyllä lähtee pois jos et ole altistunut säteilylle, mitä enemmän altistut, sitä enemmän niitä näkyy ja lopulta kuolet, ellet saa parannettua altistusta.
Niin lähtee, mutta niitä tuntuu tulevan jatkuvasti. Heti kun vähänkin poikkeaa tieltä, alkaa vilkkuminen taas. Viinat ja kaljat ei riitä siihen, että saisi joka kerta heti parannettua.
 
Niin lähtee, mutta niitä tuntuu tulevan jatkuvasti. Heti kun vähänkin poikkeaa tieltä, alkaa vilkkuminen taas. Viinat ja kaljat ei riitä siihen, että saisi joka kerta heti parannettua.

Ei sitä tarvitse koko ajan ottaa pois, pieni määrä säteilyä pitää mielen virkeänä. Sitä paitsi, siellä on radioaktiivisuutta joka puolelle ja artifactien ja varusteiden avulla sitä pystyy parhaiten hillitsemään.

Eihän sulla ole vyöllä mitään artifactia mikä säteilee?
 
Ei sitä tarvitse koko ajan ottaa pois, pieni määrä säteilyä pitää mielen virkeänä. Sitä paitsi, siellä on radioaktiivisuutta joka puolelle ja artifactien ja varusteiden avulla sitä pystyy parhaiten hillitsemään.

Eihän sulla ole vyöllä mitään artifactia mikä säteilee?
Ei ole. Lähinnä nuo pisteet häiritsevät, kun pysähtyy ihastelemaan maisemia tai ottamaan screenshotteja.
 
Ei ole. Lähinnä nuo pisteet häiritsevät, kun pysähtyy ihastelemaan maisemia tai ottamaan screenshotteja.
Maailma on karu paikka.
Stalker 2:n maailma on erityisen karu.
Elät (pelissä) niillä ehdoilla jotka sinulle tarjotaan tai kuolet. Kyllä joku sen sinunkin raatosi ryöstää.
:grumpy:
 
Viimeksi muokattu:
Paljonko Gauss Gun maksaa kauppiaalla tai arvo on? Löysin rikkinäisen kaatuneelta ja korjautin sen reilulla 45 tonnilla menikö rahat hukkaan?Olen huomannut että parempien aseiden korjauttaminen tulee usein halvemmaksi kuin rikkinäsen myyminen ja uuden ostaminen.
 
Paljonko Gauss Gun maksaa kauppiaalla tai arvo on? Löysin rikkinäisen kaatuneelta ja korjautin sen reilulla 45 tonnilla menikö rahat hukkaan?Olen huomannut että parempien aseiden korjauttaminen tulee usein halvemmaksi kuin rikkinäsen myyminen ja uuden ostaminen.

Korjaaminen ja myyminen ei taida ikinä kannattaa, korjaus sen verran kovassa hinnassa?

Jos miettii end gamea niin Pripyat ei enää tarvi rahasta huolehtia, taistelut on jatkuvia ja joka jampalta tippuu top tier aseet. Sitä ennen saa kyllä grind että pysyy kamat kunnossa.
 
Heh, olipas hieno hetki kun sain As Lavinalla tapettua porukan kaukaa hiljaisilla heduilla. Menin sitten omahyväisenä tutkimaan ruumiita ja laitoin otsavalon päälle. Kesti noin sekunnin ja tuli snipusta nappi otsaan. Rookie mistake :D
 
Ei ole. Lähinnä nuo pisteet häiritsevät, kun pysähtyy ihastelemaan maisemia tai ottamaan screenshotteja.
Minusta niitä taas on todella harvoin ja menee hetkessä pois ja ei juuri ikinä tarvitse aineita käyttää. Muistelin, että vanhoissa stalkereissa oli paljon paikkoja, joihin ei voinut ollenkaan mennä kun kuoli heti säteilyyn.
 
Minusta niitä taas on todella harvoin ja menee hetkessä pois ja ei juuri ikinä tarvitse aineita käyttää. Muistelin, että vanhoissa stalkereissa oli paljon paikkoja, joihin ei voinut ollenkaan mennä kun kuoli heti säteilyyn.
On niitä paikkoja tässäkin, mutta hyvin paljon vähemmän ja tosiaan sopivilla artifakteilla efekti häviää hyvin nopeasti ottamatta mitään lääkettä. Antiradejahan sen lisäksi tulee vastaan enemmän kuin koskaan tulee tarpeen, niitä on tässä selvästi enemmän kuin aiemmissa stalkereissa. Laittaa ne pikanapin taakse jos häiritsee tuo ja popsii aina kun harmittaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 025
Viestejä
4 586 948
Jäsenet
75 557
Uusin jäsen
SAM1NA

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom