No mitähän hittoa. Oma tilaus sisällä 16:04 ja edelleen odottaa tuotetta... Jospa se kuitenkin pian sieltä tulee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No mitähän hittoa. Oma tilaus sisällä 16:04 ja edelleen odottaa tuotetta... Jospa se kuitenkin pian sieltä tulee.
Meillä sama asenne.Sama tilanne. Melko rasittavaa, jos nyt käytännössä sitten joutuu odottamaan viikkokaupalla prossua. Kone ois muuten valmiina.
Kun tämän koneen saan kasattua, aion kyllä pysyä komponenttikaupoista poissa pitkään, sen verran ikävä kokemus on ollut näiden jonojen kanssa.
Kyselin tänään chatissä, niin sanoi että ei olisi tullut perjantaina Tomahawkeja. Heitti varovaisen arvion että seuraavalla viikolla saisi emolevyn. Tilasin itse siis kylläkin erikseen nämä osat ja sellaisella hetkellä kun perjantain erästä olisi pitänyt vielä riittää Tomahawkia. Itsellä sellainen kiva että 5900X prossu kuumottelee jo postin toimituksessa, mutta toinen tilaus jossa muut osat ja tuo emolevy on jäänyt odottelemaan tuotetta. Ei oikein mitään järkevän hintaista muutakaan emolevyä ole tilattavissa tällä hetkellä niin pitää varmaan vaan odotella. Eihän näitä osia olekkaan odotellut kuin siitä asti kun näistä ekaa kertaa uutisoitiin ensimmäisen kerran. Kesällä meinasin jo tilata Intteliä, mutta ei sitten kuitenkaan.Tilasiko täällä kukaan muu jimmsiltä noita päivitysbundleja tuolla X570 Tomahawk emolla (5800X) ja onko jo toimitettu tai edes arviota milloin tulisi? Odottavan aika tuntuu tosi pitkältä, kun prosessori ja muistit on varattuna, mutta emolevyä tässä sitten odotellaan vielä.
Kyselin tänään chatissä, niin sanoi että ei olisi tullut perjantaina Tomahawkeja. Heitti varovaisen arvion että seuraavalla viikolla saisi emolevyn. Tilasin itse siis kylläkin erikseen nämä osat ja sellaisella hetkellä kun perjantain erästä olisi pitänyt vielä riittää Tomahawkia. Itsellä sellainen kiva että 5900X prossu kuumottelee jo postin toimituksessa, mutta toinen tilaus jossa muut osat ja tuo emolevy on jäänyt odottelemaan tuotetta. Ei oikein mitään järkevän hintaista muutakaan emolevyä ole tilattavissa tällä hetkellä niin pitää varmaan vaan odotella. Eihän näitä osia olekkaan odotellut kuin siitä asti kun näistä ekaa kertaa uutisoitiin ensimmäisen kerran. Kesällä meinasin jo tilata Intteliä, mutta ei sitten kuitenkaan.
Tääkin on sillee huvittavaa kun tuoki peli tulee ehkä 2022... Olis voinu vähä jotain muuta tarjota kylesKävin Lahden Datatronicissa kyselemässä 5900X toimitusaikoja. Sanoivat että 24pv tulisi erä. Noillapa ei vaan ole sitä FarCry 6 peliä kylkiäisenä joten odotellaan tuota Jimss tilausta.
Muistitko lisätä sen erillisenä ostoksena? Muutenhan se ei tule siihen pelkän prossun ostokseen.Tein äsken tilauksen verkkokauppacomiin 5900x:stä, jotenkin semmonen fiilis etten pääse far cry kuponkia lunastamaan.
Juu, lisäsin erillisenä tuotteena ostoskoriin. Epäilyttää vain tuo prosessorin saatavuus. -> Kampanja-aika ehtii mennä umpeen.Muistitko lisätä sen erillisenä ostoksena? Muutenhan se ei tule siihen pelkän prossun ostokseen.
Saatavuuksista en osaa arvailla, mutta ovat noita tilauksesta unohtuneita koodeja ainakin 3080:n tilanneille lisänneet aspan kautta pyynnöstä.Eikö Verkkokauppa.com ole toimittanut yhtäkään 5800X? Ainakaan tuotteen lisätiedoissa ei näy mitään tietoja toimituksista. Tilaus sieltä sisään klo 16.01, vahvistus tuli 16.06. Ei uskalla Far Cry -kuponkiakaan enää lisäillä tilaukselle ettei päädy jonon perälle.
Itse lisäsin juuri kupongin ja kyllä se prossun tilausaika pysyi samana. Saa nähdä vaikuttaako jonotukseen.Eikö Verkkokauppa.com ole toimittanut yhtäkään 5800X? Ainakaan tuotteen lisätiedoissa ei näy mitään tietoja toimituksista. Tilaus sieltä sisään klo 16.01, vahvistus tuli 16.06. Ei uskalla Far Cry -kuponkiakaan enää lisäillä tilaukselle ettei päädy jonon perälle.
Scan UK laittoi tilastoja myynneistä:
Miksiköhän suomalaiset kaupat eivät voi julkaista vastaavia?
Miulle tuli vaan viesti, että ne odottaa vielä tuotteita. Sivuillakaan ei näy että ne ois erän saannu.Verkkokaupasta tuli viesti että 5950X noudettavissa. Olen tosin tullut siihen lopputulokseen että 5900X olisi riittänyt ihan yhtä hyvin, mutta semmoista se on kun benchmarkit tulevat vasta sen jälkeen kun pitäisi olla tilaus jo tehtynä. Eikä minulla ole vielä emolevyäkään kun se malli jonka haluaisin on totta kai se jonka kaikki muutkin haluavat (MSI Tomahawk)
Jimmssissä on 5900X-arpa, mutta vasta 16:10 aikaleimalla.
Koska muh kilpailu, pitää varoa ettei asiakkaat peru tilauksiansa kun jonot "niin pitkiä"Scan UK laittoi tilastoja myynneistä:
Itsellä on verkkokaupassa 5900X sekä 5950X vetämässä. Haen sen kumpi ekana tulee.Verkkokaupasta tuli viesti että 5950X noudettavissa. Olen tosin tullut siihen lopputulokseen että 5900X olisi riittänyt ihan yhtä hyvin, mutta semmoista se on kun benchmarkit tulevat vasta sen jälkeen kun pitäisi olla tilaus jo tehtynä. Eikä minulla ole vielä emolevyäkään kun se malli jonka haluaisin on totta kai se jonka kaikki muutkin haluavat (MSI Tomahawk)
Jimmssissä on 5900X-arpa, mutta vasta 16:10 aikaleimalla.
Katsoin uudestaan ja näinhän se olikin. Ei siinä mitään, tilausvahvistus 16:01 aikaleimalla eli enköhän minä ole jonossa aika lailla kärjessä jos sen enää edes haluan.Miulle tuli vaan viesti, että ne odottaa vielä tuotteita. Sivuillakaan ei näy että ne ois erän saannu.
Koska muh kilpailu, pitää varoa ettei asiakkaat peru tilauksiansa kun jonot "niin pitkiä"
Mulle ne sano ettei tiedä, mutta lupailtu viikottain.Ei ne tiedä itsekään, mutta veikataan että kahden viikon päästä tulee 26kpl.
Mulla on kans 16:05 tilausvahvistus tullu 5900x:stä. Aspasta sanoivat että ei voi jonotustilannetta valitettavasti kertoa, mutta ihan hyvällä jonosijalla kuulemma olen. Tästä nyt sitten on mahdoton sanoa että onko edellä 10 vai 100...5600x postissa Jimmssiltä ja verkkokaupan 16:05 tilausvahvistuksella oleva 5900x ei ole edennyt mitenkään.
Uskoisin että hyvällä sijalla olet kun itsekin sain 16:05 tilausvahvistuksen.Mulla on kans 16:05 tilausvahvistus tullu 5900x:stä. Aspasta sanoivat että ei voi jonotustilannetta valitettavasti kertoa, mutta ihan hyvällä jonosijalla kuulemma olen. Tästä nyt sitten on mahdoton sanoa että onko edellä 10 vai 100...
Tästäpä lähtee kone kasaukseen. 5900x tänään saanu hakee matkahuollosta.
Vanhasta koneesta jäi käyttöön virtalähde (Evga g2 supernova 850w 80+gold), kovot + ssdt sekä näytönohjain (gtx1080) toistaiseksi. Aion osallistua rx6800xt:n f5 kisoihin.
Uskoisin että hyvällä sijalla olet kun itsekin sain 16:05 tilausvahvistuksen.
Täsmälleen sama setti, viimeviikolla oli 10€ halvempi kun tilasin.Oliko mikä G.Skillin Trident NEO muistikitti tarkalleen? Jos sattus olemaan jokin 2x16GB, niin kiinnostas tietää onko ne single- vai dual-rankkia. Itse nimittäin tilasin G.Skill 32GB (2 x 16GB) Trident Z Neo DDR4 3600MHz, CL16, 1.35V, musta/hopea - 229,90€ tälläset, mut nihkeesti löysin kyseistä speksiä mistään.
Oma tammikuussa ostettu kitti oli dual-rank Hynix DJR:ää. Valitettavasti yksi kammoista levisi parin viikon jälkeen, joten otin toisen kitin tilalle.Oliko mikä G.Skillin Trident NEO muistikitti tarkalleen? Jos sattus olemaan jokin 2x16GB, niin kiinnostas tietää onko ne single- vai dual-rankkia. Itse nimittäin tilasin G.Skill 32GB (2 x 16GB) Trident Z Neo DDR4 3600MHz, CL16, 1.35V, musta/hopea - 229,90€ tälläset, mut nihkeesti löysin kyseistä speksiä mistään.
Ensimmäinen ajoitus vedetty 16 että saa laitettua RAMin nimeen CL16 ja loput 19-19-39Oliko mikä G.Skillin Trident NEO muistikitti tarkalleen? Jos sattus olemaan jokin 2x16GB, niin kiinnostas tietää onko ne single- vai dual-rankkia. Itse nimittäin tilasin G.Skill 32GB (2 x 16GB) Trident Z Neo DDR4 3600MHz, CL16, 1.35V, musta/hopea - 229,90€ tälläset, mut nihkeesti löysin kyseistä speksiä mistään.
Herra isä sentään. Voiko tosiaan olla niin että kävis ton cpu jonon kanssa tuuri. 3080 korttien kanssa nimittäin ei!Tästäpä lähtee kone kasaukseen. 5900x tänään saanu hakee matkahuollosta.
Vanhasta koneesta jäi käyttöön virtalähde (Evga g2 supernova 850w 80+gold), kovot + ssdt sekä näytönohjain (gtx1080) toistaiseksi. Aion osallistua rx6800xt:n f5 kisoihin.
Uskoisin että hyvällä sijalla olet kun itsekin sain 16:05 tilausvahvistuksen.
Noiden G.Skill muistien hinta on noussut jatkuvasti ainakin Jimmsillä tässä parin viikon aikana. Ne oli ~209€ ja nyt jo 230€. Samalla noussut edullisempien Ripjawsienkin 200€:oon. Ajattelin odotella BF aleen kun kerran saldoa on. Hintojen noustessa ei enää uskaltanut ja tilasin Tietokonekaupasta 205€ posteineen.G.Skill 32GB (2 x 16GB) Trident Z Neo DDR4 3600MHz, CL16, 1.35V, musta/hopea - 229,90€
Täsmälleen sama setti, viimeviikolla oli 10€ halvempi kun tilasin.
Tässä 5900X:n saatavuutta odotellessa lueskelin 5600X:n testejä aloin kyseenalaistaa prosessorivalintaani RTX 3080:n (tai AMD:n vastaavan) pariksi pelikoneeseen. Todella harvassa pelissä näyttäisi kalliimmasta prosessorista saavan merkittävää etua (Hitman 2, Serious Sam 4), joten päädyinkin tilaamaan 3600X:n suoraan Jimm'sin varastosta. Voihan sen myös vaihtaa myöhemmin, jos tarvetta ilmenee. Sitten se voi olla mahdollistakin, kun saatavuus paranee.
Samalta ne benchmarkit näytti silloin kun itse viimeksi päivitin konetta ja ihmeteltiin i5-6600K ja i7-6700K välistä hintaeroa. Tuli valittua silloin 6700K ja oli hyvä valinta. Vaikka peleissä ei vielä näy isoja eroja, tilanne tulee varmasti muuttumaan lähiaikoina. Siksi harmittaa tarkasti harkittuun uuteen koneeseen laittaa tuollaista 5600X prossua kiinni "pilaamaan" kokonaisuutta.
Mulla on nykyisessä koneessa 3600 (Ei x) ja koska rakennan kokonaan uuden koneen, niin olen tässä aikani kuluksi tehnyt Exceliin taulukkoa eri pelien suorituskyvystä jotta voin sit vertailla aikanaan 5900x:ään. (Toki näyttis vaihtuu myös 5700xt->6(8/9)00xt:een).Tässä 5900X:n saatavuutta odotellessa lueskelin 5600X:n testejä aloin kyseenalaistaa prosessorivalintaani RTX 3080:n (tai AMD:n vastaavan) pariksi pelikoneeseen. Todella harvassa pelissä näyttäisi kalliimmasta prosessorista saavan merkittävää etua (Hitman 2, Serious Sam 4), joten päädyinkin tilaamaan 3600X:n suoraan Jimm'sin varastosta. Voihan sen myös vaihtaa myöhemmin, jos tarvetta ilmenee. Sitten se voi olla mahdollistakin, kun saatavuus paranee.
Emolevyn ja uudet vesijäähdytysosat ostin jo hyvissä ajoin ennen prosessorien julkaisua, jottei saatavuusongelmia tule. Nykyinen 2x8Gt 3600MHz CL16 -muistikittikin saa kelvata ainakin toistaiseksi. Seuraavassa päivityksessä joutuu kuitenkin hommaamaan uudet DDR5-muistit. Ja jälleen, jos uusi suosikkipeli hyötyykin paremmasta muistikonfiguraatiosta reippaasti, aina voi vaihtaa muistikammat toisiin.
Eiköhän siinä yhden joulukalenterin ehdi mussuttaa ihan rauhassaOliko mitään tuntumaa kauanko pitää Jimmsiltä odotella jos nyt tilaa tuon 5900X ?