Uskollinen i7-2600K jaksaa vielä yllättävän hyvin GTX1070 kanssa, joten äärimmäistä paniikkia ei ole. Ajatetlin kuitenkin, että 10 vuotta alustalle ja 4 vuotta GPU:lle on jo kohtuullinen ikä ja ovat hintansa haukkuneet.
Kuten moni jo sanonut tässä ja 3080 säikeessä, onhan tämä outo tilanne. Tilaajia on jonoiksi asti, mutta tavaraa ei ole tarjolla. Heräsin vähän myöhässä päivittämään, joten 3080 tilaus on auttamatta viikoja myöhässä. 5900X:n kanssa olin hereillä. 16:02 ja 16:10 tilaukset, mutta vielä ensimmäisestä erästä ei onnistunut.
Yleensä tilanne on se, että kalliimman pään tavaraa saa helposti. Nyt kaikki arvokkaampikin on loppu tai todella vähissä. Itse on jotenkin tottunut, että kun ostan laadukkaampaa (ja yleensä siksi arvokkaampaa) tavaraa, niin saatavuus on heti. Tämän vuoksi tilanne on hivenen ärsyttävä, vaikka pakkoa uudelle koneelle ei edes ole. Oma lista näyttää tällä hetkellä aika surkealta saatavuuden suhteen. Kaikkea tuota varmasti saisi jos ei hakisi edullisinta paikkaa tai maksaisi tuhottomasti ekstraa. Hintaa tulee jo nyt sen +2600€, joten siksi koittaa välttää ylimääräiset kulut jos mahdollista. Seteleitä voi heittää loputtomasti näytölle, mutta itse en pidä loputtomasta kulujen karkaamisesta edes kalliimmanpuoleisessa setupissa.
Uskoisin, että se mitä tulee käymään on, että saan kaikki kamat joulukuuhun mennessä, pl. RXT3080, ja joudun ajelemaan uudella alustalla ja vanhalla GTX1070:llä pitkälle kevääseen
Saapunut /
Ei tilattu, on saldoa /
Ei tilattu, ei saldoa /
Tilattu, ei saldoa
Fractal Design Meshify C Dark TG
Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0
G.Skill 32GB (2 x 16GB) Trident Z Neo 3600MHz 16-19-19-39 (koska muut kamat vaiheessa, josko tulisi BF aleen)
MSI X570 Unify (menee varmaan kohta tilaukseen, jotta saa edes seuraavasta erästä ja cash backin)
ARCTIC P14 PWM PST kotelotuuletin
Corsair HX850
Noctua NH-D15 chromax.black
Ryzen R9 5900X (2 tilausta vetämässä)
Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming - OC (3 tilausta vetämässä)