Charun
Tukijäsen
Ja tänään noudettavissa!16:02 vahvistus 5800X:lle Jimmssiltä, 10:48 saatu seurantakoodi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja tänään noudettavissa!16:02 vahvistus 5800X:lle Jimmssiltä, 10:48 saatu seurantakoodi.
Verkkokaupassa 5600X tilanne taas on -11kpl, vaikka saapuneita on merkitty neljä "yli 25 kpl" erää. Pitäisiköhän käydä kirjoittamassa tuonne, että jimms on olemassa.Vieläkin Jimssillä yli 25kpl 5600X:ää varastossa näin kahden päivän jälkeen. Joko tuota tuli aivan helvetin paljon varastoon tai kysyntä ei ollut niin kovaa tuolle prossulle mitä AMD oletti. Mietin vain kummasta jää AMD:lle enemmän katetta. Myymällä 2 kpl 5600X vai 1kpl 5900X? Voisi kuvitella että myymällä 1kpl 5900X sillä vain yksi paketointi ja IO-siru. 2 kpl 5600X on 600$ ja 1 kpl 5900X 550$. Paketoinnille ja IO-lastulle jäisi hinta eroa 50$. Vai onko ongelmana ettei tarpeeksi moni lastu yllä tuohon 5,8Ghz boosteihin ja joutuu tekemään niistä 5600 prossuja. Mene ja tiedä. Varmaankin tuota 5900X tuotantoa nostetaan nyt kun on nähty että kysyntää riittää ja 5600X jää varastoon pölyttymään.
Tämä Ryzen 3000-sarjan muistit lienee parempi ketjuEn tiedä tuleeko nyt ihan oikeesesn ketjuun mutta kysytään: kumpi olis parempaa muistia 5600x:lle
3200 cl14 vai 3600 cl16? Onko niin että hyötyy enemmän tosta 3600mhz kun 3200mhz?
Kiitokset ja pahoittelut kaikille offtopicTämä Ryzen 3000-sarjan muistit lienee parempi ketju
Itse lasken sen vähän niin että olisi säästänyt varmaan satasen vs. ostaa myöhemmin 8 corea sisältävän. Lisäksi tuosta 5600x:stä olisi samassa ajassa hävinnyt se 50e hinnasta jälleenmyynnin suhteen. Lisäksi ei saanut pelikuponkia eli vaikka 170e säästö olisi ollut 170-50-60 niin aloin laskea että se kaikki säätö myöhemmin vaihtamisesta ei ole enää suhteessa niin halpaa vaikka nyt vähän säästäisikin. Toki edelleen siinä olisi kymppejä säästänyt, mutta kun tuota ilmajäähyä asensin niin tuon kun joutuu tekemään vain kerran niin tuon verran voi jo vaivannäkönä sitten maksaa. Pohdin kyllä pitkään 6corea, mutta maksoin tässä kohtaa säädön vähyydestä sitten vähän lisää. Jos vaihtoehtona olisi ollut vain 6 tai 12 niin olisin ottanut kutosen, mutta tuo satasen säästö tuossa antoi mahdollisuuden valita noinkin.
Sinänsä jos olisi mennyt mitä juuri nyt tarvitsee niin 6corea olisi ollut ainoa looginen valinta.
Jos on se Postin sovellus käytössä, niin siitä pitäisi löytyä linkki Postiennakon maksu Posti.fi:ssä ja siellä pääsee maksamaan etukäteen.Jaa mennyt paketti Postin automaattiin näköjään Postin palvelupisteen sijaan. Mitenköhän tuon nyt sitten käteisellä maksaa? Tarkoitus kun oli maksaa postissa käteisellä tällä kertaa. Täytyy kai odottaa maanantaihin ja kysellä Postista.
Pelkkään pelikäyttöön varmasti paras hinta/perf on 5600X (kts. Games Nexus 5800X revikka), mutta itse hommasin satunnaisen hyötykäytön ja "future prooffin" (uudet konsolit) takia 5800X:n.Hieman ehkä off topicina kun tuntuu kaikki tilanneen vähintään 5800X niin onko tuo tosiaan niin paljon parempi kuin 5600X, että sitä 5600X ei kannata ostaa pelikäyttöön? Vai tuleeko ihmisillä nämä prosessorit muuhunkin kuin pelikäyttöön tai ajatellaanko tässä enemmänkin tulevaisuutta ja enemmän useamman ytimen suorituskykyä vaativia pelejä?
Olin miettinyt 5600x vs 5800x ennen julkaisua (pelaan 1440p resolla), tällä hetkellä käytössä Ryzen 1700 + Nvidia 1070 yhdistelmä ja ideana on ostaa uusi PC kokonaan. En usko että olen erityisemmin hyötynyt kahdesta lisäytimestä tässä vuosien aikana ja ostin Ryzen 1700 jo julkaisussa, tulee käytännössä vaan pelattua PC:llä ja jos kerran vuodessa pitää joku video enkoodata niin voin kyllä odottaa vaikka x tuntia pidempään siinä tilanteessaHieman ehkä off topicina kun tuntuu kaikki tilanneen vähintään 5800X niin onko tuo tosiaan niin paljon parempi kuin 5600X, että sitä 5600X ei kannata ostaa pelikäyttöön? Vai tuleeko ihmisillä nämä prosessorit muuhunkin kuin pelikäyttöön tai ajatellaanko tässä enemmänkin tulevaisuutta ja enemmän useamman ytimen suorituskykyä vaativia pelejä?
Oho, tuo on mennyt multa ihan ohi aiemmin. Luulin että vaan pankissa voisi laittaa käteistä tilille ja se maksaisi jotain ihan posketonta kuluina. Ilmeisesti noi talletusautomaatit on ilmaisia (ainakin Nordealla) normaali tyypeille. Tänään opin uuttaOotko kuullu ikinä talletusautomaatista? talletat rahat tilille ja maksat postin sovelluksella sen postiennakkon.
Proshopissa taitaa ainakin olla PP.Missähän muualla voi maksaa PayPalilla kuin Gigantissa? Olisi sopivasti touhurahat siellä prosessoriin ja välttyisi odottamasta tilille siirtymistä.
Siellä se oli kuitin, nallekarkkien ja pakkauspaperin kanssa pyörimässä, ainakin tuon 5800X:n kohdalla. Kannattanee aspasta kysellä, jos ei löydy.Jimmyn 5900x noudettu, tuliko muuten muilla tuota Far Cry pelikuponkia mukana? Itselle ei ainakaan tullut.
Siellä se oli kuitin, nallekarkkien ja pakkauspaperin kanssa pyörimässä, ainakin tuon 5800X:n kohdalla. Kannattanee aspasta kysellä, jos ei löydy.
Jimmsin tauksessa näkyy minulla ainakin että varattu tilaukselle mutta itse prossu odottaa tuotetta. Pidän sormet ristissä että olen seuraavassa satsissa mukana kun kuitenkin tilausvahvistus nasahti klo 16:05 spostiin.Jimmyn 5900x noudettu, tuliko muuten muilla tuota Far Cry pelikuponkia mukana? Itselle ei ainakaan tullut.
Vieläkin Jimssillä yli 25kpl 5600X:ää varastossa näin kahden päivän jälkeen. Joko tuota tuli aivan helvetin paljon varastoon tai kysyntä ei ollut niin kovaa tuolle prossulle mitä AMD oletti. Mietin vain kummasta jää AMD:lle enemmän katetta. Myymällä 2 kpl 5600X vai 1kpl 5900X? Voisi kuvitella että myymällä 1kpl 5900X sillä vain yksi paketointi ja IO-siru. 2 kpl 5600X on 600$ ja 1 kpl 5900X 550$. Paketoinnille ja IO-lastulle jäisi hinta eroa 50$. Vai onko ongelmana ettei tarpeeksi moni lastu yllä tuohon 5,8Ghz boosteihin ja joutuu tekemään niistä 5600 prossuja. Mene ja tiedä. Varmaankin tuota 5900X tuotantoa nostetaan nyt kun on nähty että kysyntää riittää ja 5600X jää varastoon pölyttymään.
Verkkokaupassa oli 20 kappaletta 5900X:ää.Verkkokauppa ei ole noita muita saanut YHTÄÄN, eikä Jimmsinkään määrät olleet luultavasti kummoisia.
joo itteki oon 16:05 porukasssa, ei ollu oikee harjaantunu noi f5 taidot ja nopeet söi hitaatJimmsin tauksessa näkyy minulla ainakin että varattu tilaukselle mutta itse prossu odottaa tuotetta. Pidän sormet ristissä että olen seuraavassa satsissa mukana kun kuitenkin tilausvahvistus nasahti klo 16:05 spostiin.
... eikä Jimmsinkään määrät olleet luultavasti kummoisia.
Melkoinen JYTKY!. Olin jo käytännössä päättänyt, että ostettava se on hinnalla millä hyvänsä. Perjantaina näytti verkkiksen saldot vielä lupaavilta ja ajattelin, että jos lauantaina kävisi sen 5600X hakemassa. Väärin meni, aivan kaikki myyty varastoja myöten!!
Sunnuntaina pikku rabuloissa huvikseni kattelin saldot uudestaan ja jostain oli ilmaantunut 5kpl hyllyyn. Varata ei voinut, joten paikan päälle vaan toivoen, että niitä vielä siellä on. Oli kuitenkin ja nyt pikaisten testien jälkeen vaikuttaa todella hyvältä.
PBOlla buustailee single tai kaikki coret 4600+. Manuaali OC kutenkin 4700... Eli nyt vähän näyttää siltä, että manuaali OC:lla saa eniten irti. Ok, ei siinä mitään, näillä mennään.
Hieman on overkill tuo B550 Tomahawk.. virransyöttö noin 40c vaikka prime95 jauhanut ties kuinka kauan. Muistitkin toimii pienemmillä volteilla kuin aiemmin.
Nyt pääsi Jimmsi yllättämään, hetki sitten lähettivät seurantakoodin ja tilaus mennyt toimitettu tilaan.
Tosiaan 5900x ja tilausvahvistus klo 16:05. Eivät ole tuotteen sivuille päivittänyt saaneensa uutta erää. Olisiko joku tuplatilauksen tehneistä joista sitten tämän perunit.
Nyt pääsi Jimmsi yllättämään, hetki sitten lähettivät seurantakoodin ja tilaus mennyt toimitettu tilaan.
Tosiaan 5900x ja tilausvahvistus klo 16:05. Eivät ole tuotteen sivuille päivittänyt saaneensa uutta erää. Olisiko joku tuplatilauksen tehneistä joista sitten tämän perunut.
Edit typo
Jimmyn 5900x noudettu, tuliko muuten muilla tuota Far Cry pelikuponkia mukana? Itselle ei ainakaan tullut.
Rekisteröidyin foorumille osallistuakseni tähän suureen urheilujuhlaan. Minä sain Jimmsiltä 5950X-tilaukseeni vahvistussähköpostin aikaleimalla 5.11. klo 16:03:42. Ei heti onnistanut, mutta odotan toiveikkaana seuraavia eriä.
Eikö siellä näkynyt joku toimitusaika joskus joulukuussa?Onko Gigantista tilanneilla mitään tietoa osallistuvatko he tuohon "Equipped to win" -kampanjaan? Eli saakohan sielä tuota Far Cry 6 kuponkia?
Onko kukaan myöskään vielä saanut Gigantista tilattua prossua? Outoa että heillä ei näyttänyt olleen julkaisupäivänä yhtäkään varastossa.
Eiköhän gigantissa ostajat ole vähän unisia, eivätkä tajunneet laittaa ajoissa tilausta sisään. Saattaa olla myös, ettei tuo kamppis ole enää voimassa heidän tilaamassaan erässä tai heille, kun saapuu vasta joulukuussa varastoon. ainakaan sivuilla ei tuosta hehkuteta.Onko Gigantista tilanneilla mitään tietoa osallistuvatko he tuohon "Equipped to win" -kampanjaan? Eli saakohan sielä tuota Far Cry 6 kuponkia?
Onko kukaan myöskään vielä saanut Gigantista tilattua prossua? Outoa että heillä ei näyttänyt olleen julkaisupäivänä yhtäkään varastossa.
Saapa nähä miten kauan oman 16:04 5800x:n kanssa menee. Huomenna tulee 5600x kun panikoin, että saa varmasti jonku prossun syksyn peleihin. Myyn sitten pois kun 8 coren vaihtoehto saapuu.Tänään lähti tulemaan 5900X jimmsiltä. Olin 16.05 sakissa.