Robottiruohonleikkuri kokemuksia

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
718
tuli hommattua hussen 315x kampanjasta ja nyt kyselisin asennuksesta.
Mulla olis hyvä paikka mietittynä mutta se on aika kapea väli kuinka paljon husse peruuttaa latausasemasta pois ennenkuin alkaa kääntymään ja saako sitä jotenkin säädettyä paljonko peruuttaa ulos telakastaan?1,5krt laitteen mitta olisi jo hyvä matka pakittaa alustaltaan pois sitten alkaa väljemmät ruohot :)
Aiemmin postaamassa viestissäni viime vuodelta kuva husqvarnan sovelluksesta, jossa peruutusmatkan säätö.


Äpissä 1,4m oli säätöpalkin keskivaiheilla, en silti uskalla luvata 2,8metrin peruutusmatkaa.

Asenna husqun äppi, parita robo ja katso mitä säätöarvoja se antaa.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Muutaman sivun luin kommentteja, mutta kun ei jaksais koko ketjua selata, niin kysytäänpä: saako R600:een laitettua useampaa leikattavaa aluetta? Jos siis tuo 600 neliötä ei riitä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Neljä vuotta sitten hommattu rob s600. Aluksi rajakaapeli muutamalla sinkilällä kiinni ja katsottu robon moitteeton toiminta. Sitten kanttausraudalla ura ja signaali- ja rajakaapeli maan alle: https://www.fiskars.com/fi-fi/puuta...kon-hoitovalineet/solid-kanttausrauta-1011617

Sen jälkeen pari kertaa kaudessa terien vaihto. Ajastettuna hoitanut hommat syksyyn asti
Onko robotti toiminut hyvin vai onko jotain moitteita? Tossa pitäis nousukyky olla kohdillaan, mutta osaatko sanoa miten pärjää kuoppaisella nurmikolla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Täysin moitteitta toiminut. Meidän nurtsi ei ole mikään golf-viheriö ja siltikin hyvin pörrää
Hienoa kuulla. Meillä on kuoppia jonkun verran ja estettä siellä täällä. Täytyy koeajaa, niin saa kokemuksia. Nyt tuli mieleen, että mitähän omenoille pitää jatkossa tehdä kun alueella on yksi runsastuottoinen omenapuu joka varistaa paljon omenaa maahan. Joku verkko viritellä kesän loppupuolella alle.. :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Miten nämä selviää pintaan nousseista juurakoista? Puiden alla muutamassa kohdassa aina normaalilla leikkurilla joutuu varomaan. Kerran jopa vaimo huusi pihalta että tule irrottamaan leikkuri. Sen verran piukkaan oli terän lyönyt kiinni juureen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Miten nämä selviää pintaan nousseista juurakoista? Puiden alla muutamassa kohdassa aina normaalilla leikkurilla joutuu varomaan. Kerran jopa vaimo huusi pihalta että tule irrottamaan leikkuri. Sen verran piukkaan oli terän lyönyt kiinni juureen.
Robin ohjeessa ainakin lukee, että juuria ei pysty hanskaamaan. Joku omenapuun pintaan noussut juuri on kuin kivi. Myös monien pensaiden juurakot ovat helvetin sitkeitä vaikka ohkaisia olisikin. Eli jos ei botti jää kiinni, niin ainakin terät tylsyy vauhdilla.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
34
Ensimmäistä robottia hommaamassa ja ajatellu ostaa mcculloch s600:sen kun maksaa nyt 699€ mutta nyt näin että myös worx landroid m wg791e.1 olis tarjouksessa hintaan 749
€, eli onko mitää arviota kumpi olisi parempi leikkuri. Nurmikkoa on noin 600m2 ja piha on tasainen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
577
Ensimmäistä robottia hommaamassa ja ajatellu ostaa mcculloch s600:sen kun maksaa nyt 699€ mutta nyt näin että myös worx landroid m wg791e.1 olis tarjouksessa hintaan 749
€, eli onko mitää arviota kumpi olisi parempi leikkuri. Nurmikkoa on noin 600m2 ja piha on tasainen.
Mcculloch on ainakin ihan laatupeli ja käytännössä sama laite kuin husqvarna. Taisi siellä jossain kannen alla olla igan hussen merkinnätkin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
34
Mcculloch on ainakin ihan laatupeli ja käytännössä sama laite kuin husqvarna. Taisi siellä jossain kannen alla olla igan hussen merkinnätkin.
Ok. Osaako joku sanoa mikä noissa mccullocheissa on eroa esim just toi s600 tai r1000 . Itse en mitään muuta ihmeempää eroa huomannut kuin suurempi neliömäärä?
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
151
Ensimmäistä robottia hommaamassa ja ajatellu ostaa mcculloch s600:sen kun maksaa nyt 699€ mutta nyt näin että myös worx landroid m wg791e.1 olis tarjouksessa hintaan 749
€, eli onko mitää arviota kumpi olisi parempi leikkuri. Nurmikkoa on noin 600m2 ja piha on tasainen.
Nämä edellisen sukupolven worxit on aika simppeleitä ja siten aika varmatoimisimia. Varaosiakin saatavilla. Kaikki moottorit harjattomis joka on plussaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
257
IMG_20200426_165100.jpg

Tääl on kaveri jo lähtökuopissa. Kolmas kesä edessä. Nyt keväällä rajailtu kaikki trimmeröintiä vaativat alueet kivituhkalla.
Akku oli täys talvisäilön jäljiltä( ei ole ylläpito ladattu).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916

Tääl on kaveri jo lähtökuopissa. Kolmas kesä edessä. Nyt keväällä rajailtu kaikki trimmeröintiä vaativat alueet kivituhkalla.
Akku oli täys talvisäilön jäljiltä( ei ole ylläpito ladattu).
Millos lähtee hommiin? Venailetko että ruoho 5cm ja sitten vasta hommiin vai mikä käytäntö..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
257
Olis jo leikkuu kunnossa nurmi, mut vaimolla on projekti kesken puutarhassaan. Kuhan saa rajailtua istuttamansa puut ja muut kasvannaiset turvaan robolta, ni lähtee Hector leikkelemään
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Worx M500


+


+



=

Worx M1500
Onko tosiaan ainut ero isompiin malleihin akun ja laturin koko?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
85
Laitoin saksasta tilaukseen Landxcape 790i vm2020. Vissiin ihan ok vehkeitä, kun ovat sukua worxille. LandXcape LX790i (2020 model) - € 479 | myRobotcenter

Edellinen kokemus roboleikkurista on gardena r38li:stä, joka hoiti hommansa hyvin n. 250m2 nurmikolla. Vanhan myin pois, kun oli hetken aika jolloin leikkuria ei tarvinnu lainkaan.

Nyt olisi leikattavana alueena vain n. 100m2 ja päädyin roboleikkuriin taas ihan omaa laiskuuttani ja kunnon työnnettävästäkin akkuleikkuristakin saisi köyhtyä n. 300-400e joka tapauksessa
 
Liittynyt
13.08.2018
Viestejä
587
Onko tosiaan ainut ero isompiin malleihin akun ja laturin koko?
L-sarja on tietysti erikseen fyysisesti isommalla terällä jne., mutta sarjojen sisällä erot on vain akuissa ja latureissa.

Roboter-forumilla testejä yms.:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
68
Oma Word Landroid WG790E aloittaa neljännen kesänsä. Piuhojen kytkennän jälkeen kaikki vain toimi ja leikkuri näytti 76% varausta. Syksyllä varausta taisi olla noin 80% kun jätin leikkurin varastoon.

Nyt vain nurmikon kasvua odottelemaan, niin voi laittaa tuon ajamaan.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Ok. Osaako joku sanoa mikä noissa mccullocheissa on eroa esim just toi s600 tai r1000 . Itse en mitään muuta ihmeempää eroa huomannut kuin suurempi neliömäärä?
R1000 isompi leikkaa nopeammin, s600 pienempi nousee jyrkemmän kulman. R1000 laajemmat valikot, ja tärkeä varashälytin, mitä s600 ei näytä olevan?? Vertailu tehty mccullochin sivuilla.

 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 343
3 AH akku ja 1200m2 pinta-ala vaikuttaa lievästi sanottuna liioittelulta :)

Katsoisin Myrobotcenterin Worxit tai muut merkit samassa hintaluokassa mieluummin.
Kaipa tuon on laskettu niin, että leikkuri leikkaisi kaikki kohdat vain kertaalleen ;)
Muutenkin hämäävää, miten neliöt ilmoitetaan. Joillakin maksimi ja joillakin suositeltu ala. Oma Robomow RC308u ilmoittaa 800m2, vaikka maksimit olisi 1500m2.
 

Six

Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
427
Oma Word Landroid WG790E aloittaa neljännen kesänsä. Piuhojen kytkennän jälkeen kaikki vain toimi ja leikkuri näytti 76% varausta. Syksyllä varausta taisi olla noin 80% kun jätin leikkurin varastoon.

Nyt vain nurmikon kasvua odottelemaan, niin voi laittaa tuon ajamaan.
Minulla sama...jotain 4-5 v mittarissa ja toimii. Alussa löysi löysät narut hyvin ja huonot rajaukset...Ne korjattu eikä onkelmia sen jälkeen. Tyytyväinen. Yhdet terät/kausi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
Täällä Landroid WR105Si aloittaa neljännen kesänsä. Työskentelytunteja nyt yhteensä 1527.

Yksi johto on tänä aikana nirhautunut poikki, ja akun olen vaihtanut pykälää isompaan kun reipasta 800 neliötä leikkaa.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
607
Omakotitaloon muuttamassa, jossa nurmikkoakin lähemmäs tuhannen neliön verran leikattavana. Tarkoituksena olisi myös jonkin asteista smart-home kikkailuja tehdä kämppään, joten onko suositella jotain konetta, jossa olisi esim. Home assistanttiin rajapinta?
Onko esim. Gardena sileno life hyvä vehje näille specseille?
Kaivonkannet irvistää aika ikävästi pihassa, joten onko järkevintä rajakaapelilla ympäröidä kannet vai miten kannattaa toteuttaa tuollaiset leikkuualueen sisällä olevien esteiden väistöt?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
127
Kaivonkannet irvistää aika ikävästi pihassa, joten onko järkevintä rajakaapelilla ympäröidä kannet vai miten kannattaa toteuttaa tuollaiset leikkuualueen sisällä olevien esteiden väistöt?
Jos on helppo toteuttaa, niin rajakaapelilla vaan. Jos menee säätämiseksi, niin kannattaa miettiä pientä siistiä puukaulusta, ja antaa törmätä siihen että kääntyy pois.
 
Liittynyt
16.12.2018
Viestejä
138
Tuli hankittua Gardenan leikkuri, Sileno smart city 1000. Entisenä Husqvarna automoverin omistajana arvelin, että samalla tapaa asennus vaan ja kovaa ajoa vaan eipäs sittenkään :( Ensinnäkin latausasema vilkuttaa heti keltaista valoa kun en asentanut hakukaapelia. En tarvitsisi sitä vielä joten jätin asentamatta, mutta ei toimi ilman? Eikö voi mitenkään ohittaa? Sit toinen, kun käynnistin leikkurin ja tein alkuasetukset niin se alkoi kyselemään niitä ajastuksia, eikä taaskaan voi ohittaa? Mitä nyt hemmettiä... Piha on joka päivä täynnä leluja niin ei pysty laittamaan mitään ajastust missä leikkuri itse päättää koska mennään.

Onko kokemusta Gardenan vehkeistä, voiko hakulangan jättää pois, entä nuo ajastukset? Husqvarna ei tämmöisiä ehdotellut oletuksena.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
64
Miksi sitä pitäisi pystyä käyttämään ilman hakukaapelia? Sillähän se löytää takaisin pesäänsä..

Rehellisesti en myöskään ymmärrä miksi robottia pitäisi käyttää ilman ajastusta..sehän se juuri on robotin idea että se leikkailee siellä itsekseen ”koko ajan”. En mä ainakaan jaksaisi sitä erikseen käynnistellä. Oma Gardena nostetaan keväällä pihaan ja syksyllä pois. Max 1-2x kesällä säädellään ajastusta riippuen vähän miten nurtsi kasvaa.

Paras kun opetat lapset keräileen lelut pois nurtsilta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Hakukaapelista en tiedä, vedä pieni pätkä johonkin jos et koe tarvitsevasi?

Pystyyhän sen leikkurin manuaalisesti pysäköimään latausasemaan niin ettei se lähde sieltä automaattisesti. Sitten vaan käyt itse laittamassa sen leikkaamaan. Toki sun muistaakseni pitää sitten laittaa ne ajastukset siten, että se niiden mukaan leikkaa koko ajan jos haluat sen leikkaamaan aina kun itse haluat.

Menee kyllä vähän robotin idea hukkaan jos meinaat sen joskus manuaalisesti aina käydä laittamassa leikkaamaan ja kannat sen vielä itse takaisin lataukseenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2018
Viestejä
138
Miksi sitä pitäisi pystyä käyttämään ilman hakukaapelia? Sillähän se löytää takaisin pesäänsä..

Rehellisesti en myöskään ymmärrä miksi robottia pitäisi käyttää ilman ajastusta..sehän se juuri on robotin idea että se leikkailee siellä itsekseen ”koko ajan”. En mä ainakaan jaksaisi sitä erikseen käynnistellä. Oma Gardena nostetaan keväällä pihaan ja syksyllä pois. Max 1-2x kesällä säädellään ajastusta riippuen vähän miten nurtsi kasvaa.

Paras kun opetat lapset keräileen lelut pois nurtsilta.
Kuten viestissänikin mainitsin tuli käytettyä Husqvarnan laitetta aiemmin viitisen vuotta ja se ei tarvinnut hakukaapelia mihinkään. Laitoin sen hakukaapelin sitten myöhemmin jotta sain leikkurin käskettyä tiettyyn paikkaan. Kotiin se löysi aina ilman hakukaapelia vaikka piha oli silloin huomattavasti monimuotoisempi kun nykyinen piha on.

Minulle robotin idea on se, että se leikkaa nurmikon jotta minun ei tarvitse. Minulle ei myöskään ollut mikään ongelma käynnistää leikkuria aina itse ja laitoin sen leikkaamaan silloin kun pihalla ei ollut lapsia leikkimässä ja lelut raivattu pois. Myöskin pyrin välttämään ettei leikkuri ajelisi lainkaan kovemmilla vesisateilla vaikka sinällään valmistaja lupasi ettei se haittaa. Monesti leikkuri kuitenkin valitteli että olisin kastellut tai pessyt sen kun se oli sateen jäljiltä palannut lataukseen.

Käyttäjiä on erilaisia ja Gardenassa on selvästikin rajattu erilaiset käyttötavat kokonaan pois jotka Husqvarnan laite mahdollisti. Otsikon mukaisesti robottiruohonleikkurikokemuksia jotta robottileikkurin ostajat tietävät mitä erija näissä vehkeissä on. Itselleni oli täysin yllätys, että laite pakottaa käyttämään sitä näin.
 
Liittynyt
16.12.2018
Viestejä
138
Hakukaapelista en tiedä, vedä pieni pätkä johonkin jos et koe tarvitsevasi?

Pystyyhän sen leikkurin manuaalisesti pysäköimään latausasemaan niin ettei se lähde sieltä automaattisesti. Sitten vaan käyt itse laittamassa sen leikkaamaan. Toki sun muistaakseni pitää sitten laittaa ne ajastukset siten, että se niiden mukaan leikkaa koko ajan jos haluat seen leikkaamaan aina kun itse haluat.

Menee kyllä vähän robotin idea hukkaan jos meinaat sen joskus manuaalisesti aina käydä laittamassa leikkaamaan ja kannat sen vielä itse takaisin lataukseenkin.
Itseasiassa ongelma hakukaapelin kanssa on se, että paikka jonne aion sen vetää on vielä tällä hetkellä mullikolla enkä siksi halunnut kaapelia sinne vielä vetää. En myöskään haluaisi turhaan laittaa sitä nyt väärään paikkaan ja katkoa yhtenäistä rajalankaa sen takia. Pitänee se vetää sinne mullikolle nyt kuitenkin.

Leikkuri taisi itse ehdottaa aikataulua viikon jokaiselle päivälle klo 8-21 tai jotain sinnepäin eli jos annan sen jäädä voimaan niin saan sen kuitenkin käskettyä laturiin niin ettei se lähde sieltä itsekseen leikkaamaan? Husqvarnassa tämä onnistui jättämällä ajastukset kokonaan tekemättä niin sillä olen tämän Gardenan kanssa ihmeissäni kun ajastukset on pakko tehdä. Minulla on tuosta se Smart versio jotta voin ohjailla leikkuria kännykkä applikaatiolla sekä saan kytkettyä sen IFTTT ja Apple Homekit piiriin.

Ei ole tarvinnut robottia kannella takaisin lataukseen koskaan... vielä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Kuulostaa kieltämättä aika typerältä jos valmistaja ei anna käyttäjälle mahdollisuutta valita käyttääkö laitetta "manuaalisesti" vai ajastettuna.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
1 571
Worx WR142e (M700) lähti suorittamaan urakkaansa. Toista kesää käytössä. Laturi/telakka paikoilleen, akku kiinni ja napista robo päälle. Kulki muutaman metrin, pysähtyi, päivitti firmiksen ja jatkoi matkaa. Hiukan epäilytti, että lähteekö kivuttomasti talviteloilta, mutta hyvin pelaa!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Itseasiassa ongelma hakukaapelin kanssa on se, että paikka jonne aion sen vetää on vielä tällä hetkellä mullikolla enkä siksi halunnut kaapelia sinne vielä vetää. En myöskään haluaisi turhaan laittaa sitä nyt väärään paikkaan ja katkoa yhtenäistä rajalankaa sen takia. Pitänee se vetää sinne mullikolle nyt kuitenkin.

Leikkuri taisi itse ehdottaa aikataulua viikon jokaiselle päivälle klo 8-21 tai jotain sinnepäin eli jos annan sen jäädä voimaan niin saan sen kuitenkin käskettyä laturiin niin ettei se lähde sieltä itsekseen leikkaamaan? Husqvarnassa tämä onnistui jättämällä ajastukset kokonaan tekemättä niin sillä olen tämän Gardenan kanssa ihmeissäni kun ajastukset on pakko tehdä. Minulla on tuosta se Smart versio jotta voin ohjailla leikkuria kännykkä applikaatiolla sekä saan kytkettyä sen IFTTT ja Apple Homekit piiriin.

Ei ole tarvinnut robottia kannella takaisin lataukseen koskaan... vielä.
Laita vaan ajastuksiin että leikkaa niin usein kun mahdollista. Leikkurista (ja ehkä siitä apistakin) voit käskeä sen jäämään toistaiseksi latausasemaan eikä lähde sieltä itsekseen. Tämän kun poistaa lähtee se sitten leikkaamaan jos ajastukset sallii. Pikku kiertotie mutta onnistuu.

Husqvarnassa on ominaisuuksia joita ei Gardenasta löydy. Gardenahan on käsittääkseni etenkin halvemmissa malleissa rajannut päivittäistä leikkuuaikaa, eli se pitää tietyn ajan taukoa päivässä, mitä halvempi malli ja mitä pienemmälle pihalle tarkoitettu sitä enemmän taukoa. Joten olisiko siksi tuo ettei saa manuaalisesti kun silloinhan sen saisi leikkaamaan koko päivän. Jotenkinhan niitä eroja mallien välille pitää tehdä.
 
Liittynyt
16.12.2018
Viestejä
138
Laita vaan ajastuksiin että leikkaa niin usein kun mahdollista. Leikkurista (ja ehkä siitä apistakin) voit käskeä sen jäämään toistaiseksi latausasemaan eikä lähde sieltä itsekseen. Tämän kun poistaa lähtee se sitten leikkaamaan jos ajastukset sallii. Pikku kiertotie mutta onnistuu.

Husqvarnassa on ominaisuuksia joita ei Gardenasta löydy. Gardenahan on käsittääkseni etenkin halvemmissa malleissa rajannut päivittäistä leikkuuaikaa, eli se pitää tietyn ajan taukoa päivässä, mitä halvempi malli ja mitä pienemmälle pihalle tarkoitettu sitä enemmän taukoa. Joten olisiko siksi tuo ettei saa manuaalisesti kun silloinhan sen saisi leikkaamaan koko päivän. Jotenkinhan niitä eroja mallien välille pitää tehdä.
Kiitos vinkistä, pitää kokeilla noin. Joo tässä alkaa huomaamaan pikku seikoista mistä se noin 500€ hintaero vastaavaan Husqvarnaan muodostuu. Noooh eiköhän tämän kanssa pärjätä ja ties miten hyväksi osoittautuu kun pääsee oikeasti käyttämään :)
 
Liittynyt
06.09.2019
Viestejä
10
3 AH akku ja 1200m2 pinta-ala vaikuttaa lievästi sanottuna liioittelulta :)

Katsoisin Myrobotcenterin Worxit tai muut merkit samassa hintaluokassa mieluummin.
Jep, Worxin suuntaan olen nyt kallistunut, ehkä M700. Olikos nyt niin, että tuohon voi vaihtaa isomman akun? Jos yhdistää kaksi nurmialuetta (kivetetty käytävä välissä) samalle ruohonleikkurille, vaatii se yhtenäisen rajakaapelin vedon tälle alueelle? Ettei vielä ole muuta vaihtoehtoa, jos meinaa yhdellä leikkurilla pärjätä? Mitähän sitä pitäis ottaa tilauksessa mukana?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
426
Ois suunnitelmissa itselläkin robotin hankinta. Osaako joku sanoa, mitä noi robotin max. pinta-alat käytännössä tarkoittaa? Jos esim luvataan 3500m2 hoitoala, niin onko se tuon kokoinen alue latausaseman ympärillä tms. vai voiko olla vaikka 3 reilun 1000 m2 nurmikkoa peräkkäin, jolloin kauimmainen on jo aika kaukana telakasta?
 
Liittynyt
06.09.2019
Viestejä
10
Kyssäri Worx- omistajille. Pärjääkö ilman ACS:ää ja Off Limits-sarjaa? Pihalla monia pensaita ja puita...
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
324
Kyssäri Worx- omistajille. Pärjääkö ilman ACS:ää ja Off Limits-sarjaa? Pihalla monia pensaita ja puita...
Riippuu siitä saatko rajattua kaikki puskat rajalangalla vai et. Jos puiden juuret ovat pinnassa, niin väittäisin että rajalanka on pakollinen. Jos kaikki esteet ovat selkeitä ja kukkapenkit yms. esim. kiveyksellä eroteltuna, niin silmän olettaisi näkevän esteet. Itse en ole noita herkkuja vielä hankkinut pienelle pihalle.
 
Liittynyt
16.12.2018
Viestejä
138
Kyssäri Worx- omistajille. Pärjääkö ilman ACS:ää ja Off Limits-sarjaa? Pihalla monia pensaita ja puita...
Ompa nerokkaita lisävarusteita, en ole tiennyt että tuollaisia on olemassa. Onni olla Worxin omistaja. Kyllä olis helpottanut omalla pihalla rajalangan vetoa olennaisesti tuo off limits homma.
 
Liittynyt
12.05.2020
Viestejä
19
Uutena foorumilla kysymys leikkureihin liittyen. Harkinnassa on Worxin leikkuri, mutta sama pätee käsittääkseni muihinkin leikkureihin. Kysymykseni liittyy tuohon leikkuukapasiteettiin. Eli jos ostan vaikka 500m2:lle tarkoitetun leikkurin, mutta rajaan sille esim. 100m2 x 200m2 neliön (2000m2) muotoisen alueen ja laitan telakan jonkun sinun keskelle, mitä tapahtuu? Eli onko kapasiteetti vain suuntaa antava, mutta leikkuri operoi edelleen koko alalla, mutta jälki voi olla huonompi. Toki varmaan jossain kohtaa tulee tilanne, ettei kapasiteetti riitä enää edes menemään äärimmäiseen kulmaan.

Edelleen, jos ajatellaan, että piha on vaikka kahdesta alueesta koostuva 500m2 + 500m2 ja sijoitan 500m2 kapasiteetin leikkurin alueiden "rajalle" tai sen läheisyyteen ja määrittelen, että 50% leikataan toista aluetta ja 50% toista aluetta, toimiiko homma edelleen jos leikkurin antaa työskennellä 24/7 (tai paljonko leikkuuseen vaaditaankaan).

Ottaako Worxin sovellus kantaa siihen, jos esim. M700 koneelle antaa 1400m2 alueen ja tekee sinne zonet?

Voipi olla tyhmä kysymys, mutta itseä häiritsee kun en ymmärrä, miten tuo kapasiteetti muodostuu (pl. softalla ajoaikojen rajoittaminen niin pieneen, ettei homma enää onnistu). Ja eikö tällöin edelleen yksinkertaiselle pihalle (tasainen neliö) riitä pienempi kone kuin monimutkaiselle, jossa pitkiä siirtymiä jne?
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
324
Worx ACS myydään Ranskan Amazonissa 163 euroon. Onkohan tuota halvemmalla jossain? Clas Ohlsonille on ollut monesti alekoodeja, joilla on saanut samaan hintaan, mutta nyt en sellaista löytänyt.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
No mää hommasin Hussen 305 mallin, tuntuuhan se leikkaavan mutta olisi pari aloittelijen kysymystä jos jollain olisi niihin vastauksia.
-Onnistuuko ohjelmistopäivitys jotenkin puhelimen avustuksella kun siellä semmoinen valikko on?
-Leikkaako laite ihan randomisti vai onko softassa jotain tietoa siitä missäpäin rajalankaa on leikattu jo ja missä ei?
-Pisitin aluevalikosta aloitukseksi oikea rajalanka ja 50m. sitten lisätiedoista testikohta ja start. Kone ei seurannut oikeaa rajalankaa vaan seurasi parinmetrin päässä menevää hakupiuhaa ja ja rupesi pyörimään jossain 20m kohdilla. siteten kun painoin stop niin näytöllä näkyi se joku 20m. Miksi ei seurannut oikeaa rajalankaa?
Muuten laitteen aloituspisteet ainakin hakukaapelilla toimii ok.

Kiitos jos apuja aloittelijja ois.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
426
Tuli hommattua tuollainen Huskun 450x malli. Pari päivää nyt pyörinyt ja tuntuu että on aivan hukassa tuo härveli. Leikattavaa alaa on kokonaisuudessaan n. 4000m2, neljässä eri palassa. Nyt on pari päivää pyörinyt ja 95% ajasta pyörii tuollaisella 500m2 alueella. Kaukaisimmissa paikoissa ei ole edes käynyt kääntymässä. Käytössä on toi gps avusteinen navigointi, jolloin ei pysty itse säätämään aloituspisteita. Pitääkö vaan luottaa, että jossain vaiheessa tajuaa lähteä muualle, vai pitäisikö tehdä jotain muita kommervenkkejä?
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
mikäköhän näissä koneissa tekee tuon leikkuualueen koon erot.
jos mun kone 305 suositeltu 600m2 alueelle ja sen työskentely aika suositus on silloin noin 10h/pvä niin miksi sitä ei voi käyttää isommalla nurmikolla ja antaa leikata pidempään?
ja sitten tuo 450X malli joka on tehty jopa 5000m2 nurmikolle niin siinä on 2cm leveempi terä mutta miten se sitten kerkee leikata niin paljon enemmän? kulkeeko se juoksuvauhtia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
mikäköhän näissä koneissa tekee tuon leikkuualueen koon erot.
jos mun kone 305 suositeltu 600m2 alueelle ja sen työskentely aika suositus on silloin noin 10h/pvä niin miksi sitä ei voi käyttää isommalla nurmikolla ja antaa leikata pidempään?
ja sitten tuo 450X malli joka on tehty jopa 5000m2 nurmikolle niin siinä on 2cm leveempi terä mutta miten se sitten kerkee leikata niin paljon enemmän? kulkeeko se juoksuvauhtia?
En juuri Husqvarnasta ole varma mutta sisarmerkki Gardenan pienemmän pihan malleissa on ohjelmistossa rajoitettu päivittäistä leikkuuaikaa joten et saa sitä leikkaamaan kauemmin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom