Robotti-imurit

Dreame L10s Ultra ostettu ja tämän päivän perusteella loistava laite! Aikaisempi laite oli i7 Roomba. Teknologiaharppaus on järkyttävän iso.

Roomba rullaili mattoja, törmäili itseään paikasta toiseen ja ajoittain kiilasi itsensä jumiin mataliin huonekaluihin.

Dreame ei näytä näistä ongelmista kärsivän ensimmäisen päivän jälkeen.

Hyvä ostos lyhyen käyttökokemuksen jälkeen.
Voiko näissä nykyvehkeissä käyttää myös moppausta niin ettei tarvitse ottaa mattoja pois lattioilta (ts. tunnistaa matot eikä kastele niitä)? Mulla on joku muutaman vuoden vanha mi robot vacuum mop 2 pro, joka kasteli. Olen sitä käytellyt nyt sitten pelkkänä imurina, jona toimii auttavasti, mutta nyt meni pölysäiliö rikki ja pohdin, että pitäisikö ostaa samantien uusi laite tuon säiliön sijaan. Tämä mainitsemasi vekotin osui jossain itselläkin silmään.

Voiko näissä nykyvehkeissä käyttää myös moppausta niin ettei tarvitse ottaa mattoja pois lattioilta (ts. tunnistaa matot eikä kastele niitä)? Mulla on joku muutaman vuoden vanha mi robot vacuum mop 2 pro, joka kasteli. Olen sitä käytellyt nyt sitten pelkkänä imurina, jona toimii auttavasti, mutta nyt meni pölysäiliö rikki ja pohdin, että pitäisikö ostaa samantien uusi laite tuon säiliön sijaan. Tämä mainitsemasi vekotin osui jossain itselläkin silmään.
Tunnistaa matot. Valittavissa esim Q revo S:ssä on että nostaa mopit 1cm korkeuteen kun havaitsee maton. Tehokkaimmassa moodissa imuroi ja moppaa samaan aikaan ja kun tulee matto vastaan niin mopit pysähtyy ja nousee 1cm korkeuteen. Vaihtoehtona myös imuroida ensin kaikki ja mopata kaikki muut paitsi matot. Joissakin malleissa voi imuroida kaikki jolloin mopit jäävät asemaan, imuroinnin jälkeen robo käy hakemassa mopit ja tekee moppauksen.

Joissakin malleissa moppi nousee vain 7mm korkeuteen, joka ei ole minun mielestä riittävä normimatoille.

Verrattuna esim varsin hyvin toimivaan pelkkään imuroivaan roboon on tuo moppaus kyllä rahanarvoinen lisä.
Yllättynyt kuinka paljon paskaa tuo moppaus irroittaa lattiasta ja lattiat näyttävät silminnähden puhtaimmalta.

Verrattuna esim varsin hyvin toimivaan pelkkään imuroivaan roboon on tuo moppaus kyllä rahanarvoinen lisä.
Yllättynyt kuinka paljon paskaa tuo moppaus irroittaa lattiasta ja lattiat näyttävät silminnähden puhtaimmalta.
Toisaalta molemmissa omistamissani roboissa moppaus on ollut heikko yhtään pinttyneemmille tahroille. Eilen lattialle tippunut ketsuppi/jugurtti yms joka on yön yli ehtinyt kuivahtaa, ei moppauksella lähde, vaikka molemmat imurit on kehuneet kameroillaan ja tahrojen tunnistuksillaan.
Nää joutuu aina käsin jälkikäteen itse putsaan. Yleispesun kyllä tekevät ja likavesi on kyllä sen näköistä että likaa lattiasta irtoaa kokoajan vaikka melko tiuhaan sen läpikäy.

Pirun heikkoa tuo dreamen oman pesuaineen saanti, loppu joka paikasta. Otin testiin sitten Powerin myymän Point merkkisen aineen. Eka viikko siivoiltu ongelmitta..

Kannattaa Amazon.de tilata pesuaineet. Saa useamman litran samaan rahaan mitä Powerilta puoli litraa
Mitä saa useamman litran? Tuo dreamen aine maksaa amazonissa litran purkki saman mitä pointin aine puoli litraa powerissa.
Postikuluja tulee sitten 25€ alle satasen ostoksista, että aika monta pulloa joutuu tilaan kerralla että tulis kannattavaksi..

Postikuluja tulee sitten 25€ alle satasen ostoksista, että aika monta pulloa joutuu tilaan kerra
Järjen käyttö on suotavaa, tietysti ostos kannattaa tehdä niin, että satku täyttyy.

Aika monesti jo laittanut saman, mutta hyvä aine ja hyvät arvostelut.

Saahan tuolta helposti hyödyllistä täytettä pakettiin, itse laitan päivittäiskosmetiikkaa, esim suihkugeelejä, rasvoja tms. mitkä ovat edullisempia kuin mitä Suomessa. Jotkut elintarvikkeet ovat halvempia kuin kepuladossa, ilmaanpuhdistimeen filtteriä yms

IMG_9507.jpeg

Kannattaa Amazon.de tilata pesuaineet. Saa useamman litran samaan rahaan mitä Powerilta puoli litraa
Kuinka BMUT pesuaineiden tuoksut vertautuu Powerin Point aineeseen? Powerin aine on omaan nenään lähes hajuton etenkin lattialla kun se haihtuu heti. Vastaako vaaleansininen tuota ja tummansininen sitten paljonkin tujumpaa?

Viimeksi muokattu:
Mulla on kyllä 7 Tolun pH. Pieni loraus säiliölliseen, ei jää jäämiä.
Totta, löytyi tosiaan esim

Vois vaikka käydä ostamassa

Ja edelleen, täysin toimivaa Tolua saa lähikaupasta 4€/pullo.
tolu on koostumukseltaan hyvin erinlaista mitä noi robottipesuaineet. Mun laitteessa se laitetaan sellaisen säiliöön, josta telakka annostelee sen pesuveteen.
Lisäksi perus laminaatti-tolu ainakin haisee ihan järkyttävälle likavesisäiliössä. dreamen ja pointin aine ei.

Kuinka BMUT pesuaineiden tuoksut vertautuu Powerin Point aineeseen? Powerin aine on omaan nenään lähes hajuton etenkin lattialla kun se haihtuu heti. Vastaako vaaleansininen tuota ja tummansininen sitten paljonkin tujumpaa?
Käytän tuota sinistä BMUttia mieluummin, minusta tuo point ei paljon tuoksunut edes. Paremman fuoksun saa kyllä tällä, on sinistä hinnakkaampaa myös mutta halvempaa kuin Point.

IMG_9508.jpeg

tolu on koostumukseltaan hyvin erinlaista mitä noi robottipesuaineet. Mun laitteessa se laitetaan sellaisen säiliöön, josta telakka annostelee sen pesuveteen.
Lisäksi perus laminaatti-tolu ainakin haisee ihan järkyttävälle likavesisäiliössä. dreamen ja pointin aine ei.
Jep, Q Revon kanssa olen käyttänyt alusta asti laminaatti-Tolua.

Erittäin maltillisella annostuksella, ehkä 1/3 korkki tms. Likavesisäiliön haju on suoraan verrannollinen pesumääriin ja siten veden paskaisuuteen ainakin meillä.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
271 816
Jäsenet
76 808
Uusin jäsen
Raitzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom