Robotti-imurit

Valaiskaapa tyhmää. Koska anti-Kiina, niin katse on kääntyny Roborockista Samsungin tai LG:n suuntaan.

Sampalla on mun silmään kaks melkein samanlaista, mutta ihan eri hintaista robottia. Ekassa on mun nähdäkseni myös telakka, vaikka se toisen otsikkotekstissä onkin korostettuna. Olenko väärässä vai vähemmän väärässä?

790€ (tarjous, normaali 1299€) setti:

Ja 1499€ setti
Telakka löytyy molemmista, mutta tekoäly teknologia kalliimmasta

Tuli tänään juuri kehuttua omaa Dreamen L10s Ultraa. Laitteella on ikää nyt 2v 4kk. Imuroi ehkä 20 min ja sammui kesken kaiken. Vein manuaalisesti telakkaan. Näytti akun alkulataustasoksi 17%. Latasin täyteen ja yritin uudestaan ja sama lopputulos. Aiemmin jos akku on ollut loppu, niin meni itse ajoissa lataamaan ja jatkoi sitten. Redditistä löytyi ketju, joka vihjaisi, että akku on kuollut.

Toisen ketjun mukaan laite käyttäisi 5W tehoja / 4% tunnissa koko ajan idlenä eli tuo kuluttaa akun aika nopsaan loppuun, jos virta kiertää akun kautta. 5W mätsäisi siihen, että laitteen IoT-internetyhteys kuluttaisi tämän verran. Eipä ole kovin optimoitu siis. Olen joskus huomannutkin, että jos imuri liikahtaa vahingossa telakassa millinkin ja lataus katkeaa, niin on kahdessa vuorokaudessa akku täysin tyhjä.

Pitää koittaa seuraavaksi varmaan selvitellä, kattaako virhevastuu ja sitten vaihtoakkuja.

Tässäkin tulee mieleen pari ajatusta, miten saisi toimimaan paremmin. Jos robotti on huonosti kiinni telakassa ja akku vaan tyhjenee, yritä irrottautua ja kytkeytyä uudestaan. Jos on kiinni telakassa, kuuntele appsin käskyjä telakan kautta ja herätä siitä robotti jos tarvetta. Nyt kun telakka on ns. tyhmä ja robotti fiksu, niin tuo jatkuva akunsyönti on aika myrkkyä, mutta eipä kuluttajia taida kiinnostaa kestääkö tuote yli takuuajan, kun 2 uutta mallia tulee vuosittain.

Viimeksi muokattu:
Ihan hyviä huomioita, mietin samaa jo aikoinaan tyhmän iRobotin kanssa, aavistuksen kun joku osui robottiin tämän ollessa lataustelakassa, akku oli tyhjä kun seuraavan kerran halusi käyttää sitä.

Nykyiseen Dreameen laitoin älypistorasian väliin, että voi halutessaan pistää helposti virrat poikki jos on tarvis tai muuten vain pitää sekoilun vuoksi tuulettaa virtajohtoa, niin sen voi tehdä Huen apista (itsellä virtajohto menee jatkojohtoon ja itse pistoke on sohvan takana).

Nykyiseen Dreameen laitoin älypistorasian väliin, että voi halutessaan pistää helposti virrat poikki jos on tarvis tai muuten vain pitää sekoilun vuoksi tuulettaa virtajohtoa, niin sen voi tehdä Huen apista (itsellä virtajohto menee jatkojohtoon ja itse pistoke on sohvan takana).
Saatko robotin jotenkin sammutettua niin ettei se kuluta akkuaan kun älypistorasia on katkaissut virran? En oikein ymmärrä hyötyä. Robotti tyhjenee ja litiumakulle lienee aika huono jos se vetää itsensä nolliin pitkäksi aikaa.

Saatko robotin jotenkin sammutettua niin ettei se kuluta akkuaan kun älypistorasia on katkaissut virran? En oikein ymmärrä hyötyä. Robotti tyhjenee ja litiumakulle lienee aika huono jos se vetää itsensä nolliin pitkäksi aikaa.
Saahan sen sammutettua kun pitää virtanäppäintä pohjassa pari sekuntia.

Statistiikka

Viestiketjuista
273 221
Jäsenet
76 991
Uusin jäsen
penninvenyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom