Rising Storm 2 Vietnam

Joo ei tässä oikeen oo muuta kuin sniper tai sitten rushii jollain konepistoolilla/haulikolla. Tai en itse ole oikeen muuta saanut toimimaan.
 
Kokeilin huvikseni itse tuota day of infamyä .... mutta se tuntui jotenkin todella oudolta ohjattavuudeltaan enkä millään saanut herkkyyttä kohdalleen.

Minullakin meni kutakuinkin 10 tuntia Day of Infamyssä ennen kuin aloin osumaan kunnolla ja sain senssit mieleisekseni. Mutta sitten kun se tapahtui tuli siitä itselleni tämän hetken peli numero 1.
 
Nostellaas taas ketjua kun pukkaa uutta sisältöä ja päivitystä peliin.



Itselle RO2:n ohella niitä harvoja moninpeli FPS:ä joita jaksaa aktiivisesti pelata ja joiden pariin jaksaa palata.
 
Kokeilin eilen pitkästä aikaa uuden päivityksen tultua, niin hyvältähän tuo vaikutti :) kranaattien uudet äänet vähän hämmensi ensialkuun :D mutta kylläpä siihen tottui :)
 
Pakko sanoa, että ei ole tälle pelille kauheasti kertynyt enää tunteja. Ei ole vielä edes 100h mittarissa ja tavallaan puuduttaa jo. Pelistä puuttuu se jokin, en oikein tiedä mikä siinä on. RO2/RS1 sen sijaan maistuvat vielä varsin hyvin vaikka peliaikaa taitaa olla kymmenkertainen määrä tähän (jotain 800-1000h).
 
No nopeasti taas vierailtuna tuntuu menevän koko ajan paskemmaksi. Vihollisia ei saa nyt hengiltä, kun damage model on ihampaska, uusiin karttoihin juuttuu joka kohtaan ja vanhat bugit yhä fiksaamatta. Lisäksi kaatui kahdesti. Juu, tää on nähty.
 
Asentelin kokeeksi taas josko jaksais jokusen tunnin höylätä. Edellisen kerran jäljiltä muistikuvat semmosia, että ehkä vähän sekavaa menoa paikoitellen vaikka ihan hauskaa suorittamista. Aseissa oli munaa kuin insussa konsanaan, mutta jotenkin ei iskenyt kuitenkaan. Annetaan vielä yks mahku kun ei oikein mitään muutakaan kevyttä mäiskettä nyt tarjolla.
 
Tuo damage model on kyllä kieltämättä aivan syvältä. RO2:ssa ja RS1:ssä porukka kuoli jopa yhteen pistoolin laakiin. Tässä pelissä on tullut vastaan niitäkin tilanteita, joissa yksi pääosuma SKS:llä tai 2 M16 vartalo-osumaa eivät ole riittäneet tappamaan. Lisäksi esim. se uusi M1/M2 Carbine tuntuu siltä, että laakeja saa laittaa vihuun yleensä jopa 3-4 kpl.
 
@Zauberkraut Joo kävin tuossa itsekin pelailemassa ja kyllä siellä on nyt jotain pielessä päivityksen jäljiltä. Neljä osumaa M60:lla torsoon noin 10 metristä eivät vielä kaataneet ukkoa. Ja noita kypäränkolahduksia sain itsekin aikaiseksi ilman tappoja.
 
Itsekkin kun eilen pelailin niin sai melko monta osumaa laittaa rpdllä vihuun ennenkuin se tajusi kuolla, ja välillä taas pysähtyy vihu ihan normisti :confused: noo jospa ne sais asian korjattua pikapuoliin :)
 
Hotfiksiä on tulossa:

  • Fix for a new hit registration issue that could occur when a player was prone
  • Fix for a new hit registration issue that could occur when a player was leaning
  • Fix for a combination of the above issues that would make both worse
  • In finding and fixing these issues, we believe we have also found the cause of a more rare hit registration issue that some players have experienced and have put in a potential fix

Upcoming 1.08.1 Hotfix - Tripwire Interactive Forums
 
Ja yllämainittu fiksi on nyt julkaistu.

Edit: Tunnin testin perusteella ongelmat osumien rekisteröitymisessä on korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin risoo toi kun juostessa ei voi vaihtaa asetta/ladata. Miksei voi vaan lopettaa juoksemista jos haluaa räplätä pyssyä. Välillä saa paikallaankin ollessaan hakata nappeja varsinkin kun ei edes tiedä mitä välinettä sieltä tulee 2 tai 3:sta hakatessa milläkin soltulla.

Ampuminen, tähtääminen ja pyssyt muutenkin on kyllä mukavan tunnokkaita ja tuntuu aseilta eikä miltään leikkipyssyiltä kuten jossain pubgissa esim.
En tiedä johtuuko ilmaisviikonlopusta vai mistä, mutta tuntuu, että oma tiimi on enemmän pihalla kuin itse, ja vastustaja jyrää aika tylysti. Kolme matsia vääntänyt nyt uudelleenasennuksen jälkeen, ja kaikissa tullut pataan aika huolella.

Kaippa sitä pari matsia vielä jaksaa kokeilla myöhemmin, mutta aika sekavaa touhua tää kyllä tuntuu olevan, varsinkin kun ei tunne mappeja.
 
RO2/RS1 ovat ainakin ihan kamalaa pelattavaa ilmaisviikonloppuina ja alennusten jälkeen. Sen verran taitoa ja ymmärrystä nää vaativat jo kuitenkin, että tuollaiset pistää balanssin ihan sekaisin.
 
Muutama havainto nyt jokusen tunnin pelailujen jälkeen taas:
UI on jotenkin syvältä. Kartassa tai scoreboardissa ei edes lue ollaanko hyökkäämässä vai puolustamassa. Skinit on välillä aivan liian samannäköisiä, ottaen huomioon kun välillä siniset friendly markerit ei näy vaikka kaveri on kolmen metrin päässä, ja 20m päässä olevalla on tagi. Pommitukset / tykistökeskitykset on edelleen täysi mysteeri. Ilmeisesti joku niitä tilaa ja commader panee täytäntöön?
Myös joka rundin päättyessä on tullut enemmän tai vähemmän yllätyksenä, että tuleeko sieltä voitto vai häviö. Joku ticket systeemi ilmeisesti on, ja timelimit mahdollisesti?

Tänään tuli mieleen, että tää perustuu Forrest Gumpin havaintoihin sodasta. :D
Käveltiin viidakossa, ammuskeltiin ja etsittiin charlieta. Jotenkin hämmentävän sekavaa saatu pelistä jossa juostaan objectivelle, vallataan se, ja jatketaan seuraavalle.

Ihan mukavaa viihdettä siltikin. Mapit ehkä vähän mitäänsanomattomia paikkapaikoin, toteutukseltaan siis. Viidakko ei tunnu oikein viidakolta myöskään. Riisipellot parasta.
 
@koodi Ihan paikkansapitäviä havaintoja UI:sta, se on aikalailla perseestä. "Jaahas, mitäs tässä mapissa pitikään tehdä...".

Tykistökeskitykset ja ilmaiskut toimivat niin, että Commander tai joku Squad Leadereista merkkaa kartalle pisteen (tämä pitää tehdä 1st person -näkymästä, ei suoraan kartalla, mikä aiheuttaa toisinaan suuriakin vaikeuksia). Commander voi sitten radiota (joko kartalla kiinteästi olevaa tai radiomiehen kantamaa) käyttäen tilata iskuja näihin pisteisiin. Merkattuja pisteitä voi olla yksi per henkilö, eli jos tiimissä on Commander ja neljä Squad Leaderia, voi kartalla olla kerrallaan viisi pistettä, joihin iskuja tilataan.

Jokaisella näistä iskutyypeistä (tykistö, kranaatinheittimet, napalm, spooky, canberra...) on oma cooldown-aikansa, eli tykistöä voi tilata esimerkiksi kerran kuudessa minuutissa jne.

Matsin voi voittaa useammalla eri tavalla, pelimuodosta riippuen. Valtaamalla kaikki vallattavat kohteet, ajan loppumiseen, lockdowniin (hyökkääjät eivät saa mitään aikaiseksi, jolloin peli katkaistaan, vaikkei aika olekaan vielä loppunut), pisteisiin jne. Nämä kyllä kaikki näkyvät siellä UI:ssa jossain kohtaa, jos osaa katsoa ja muistaa seurata niitä myös pelin aikana.
 
On kyllä tullut odotettua tuota campaignia tähän. Voisi alkaa ehkä pelaamaan nyt enemmänkin ja katsoa miten tätä nyt jaksaa tuon myötä. Ei ole Steamin laskurissa tällä edes sataa tuntia ja aiemmin tuli jo hieman kyllästyttyä tähän. RO2 sen sijaan maistuu edelleen hyvin vaikka kohta 800h mittarissa.

Onkos tuo muuten pelkästään perinteistä territorya vai onko mukaan ahdettu myös tuo supremacy? Jotenkin omaan makuun tuo supremacy ei nappaa ollenkaan ja aina tekee mieli lopettaa pelaaminen, kun vaihtuu tuohon. Mielestäni nuo selkeät yksittäiset puolustus- ja hyökkäyslinjat sopivat tähän yksinkertaisesti paremmin ja supremacyssa homma on aina vähän liian levällään.
 
On kyllä tullut odotettua tuota campaignia tähän. Voisi alkaa ehkä pelaamaan nyt enemmänkin ja katsoa miten tätä nyt jaksaa tuon myötä. Ei ole Steamin laskurissa tällä edes sataa tuntia ja aiemmin tuli jo hieman kyllästyttyä tähän. RO2 sen sijaan maistuu edelleen hyvin vaikka kohta 800h mittarissa.

Onkos tuo muuten pelkästään perinteistä territorya vai onko mukaan ahdettu myös tuo supremacy? Jotenkin omaan makuun tuo supremacy ei nappaa ollenkaan ja aina tekee mieli lopettaa pelaaminen, kun vaihtuu tuohon. Mielestäni nuo selkeät yksittäiset puolustus- ja hyökkäyslinjat sopivat tähän yksinkertaisesti paremmin ja supremacyssa homma on aina vähän liian levällään.

Itselle kyllä maistunut niin RO2 kuin tämäkin oikein mukavasti ja sopivasti pukkaa kampanja ulos tähän väliin, kun Insurgency sandstormikaan ei vielä pelattavassa kunnossa tunnu olevan ja mitkään muut pelisarjat eivät ole tätä semirealistisen MP räiskinnän nälkää pystyneet tyydyttämään.
 
Uusi päivitys tiputti minun koneella reilusti? Ultra asetuksilla aikaisemmin fps pyöri 160,nyt päivityksen jälkeen 90-110. Ajurit päivitetty, peli on asennettu varmuuden vuoksi uudelleen.. En ymmärrä.
pc:
ASUS Z170 PRO GAMIN
Skylake i7-6700K
Kingston 16GB(2x8GB) HyperX Fury DDR4 2666 MHz
GTX 980 Ti STRIX (ASUS) 6GB
256GB SSD
2TB HDD
EVGA 650W
 
Itse en huomannut ongelmia. Päivityksessähän tehtiin suorituskykyoptimointeja, eli parempaan suuntaan olisi pitänyt päästä.
Juuri sitä ihmettelen. Valitettavasti minun kohdalla kävi päinvastoin. Minulla on käytössä 120 Mhz näyttö ja nyt on fps jatkuvasti alle 120 fps ultra asetuksilla. Aikaisemmin jopa rajoitin fps 120, koska usein fps oli turhaankin korkeissa lukemissa.
Lyhyesti nyt "viluutta". Jos joku keksisi siihen lääkkeen, olisin hyvin kiitollinen.
 
Juuri sitä ihmettelen. Valitettavasti minun kohdalla kävi päinvastoin. Minulla on käytössä 120 Mhz näyttö ja nyt on fps jatkuvasti alle 120 fps ultra asetuksilla. Aikaisemmin jopa rajoitin fps 120, koska usein fps oli turhaankin korkeissa lukemissa.
Lyhyesti nyt "viluutta". Jos joku keksisi siihen lääkkeen, olisin hyvin kiitollinen.
vsync päällä? Kannattaa varsinkin näin ison päivityksen yhteydessä poistaa omista tiedostoista se koko RS2 kansio että lähtee vanhat config filut, niin se laittaa uudelle versiolle optimaalit asetukset, ja sitten voi hyvillä mielin laittaa taas omat mieluiset asetukset päälle.
 
vsync päällä? Kannattaa varsinkin näin ison päivityksen yhteydessä poistaa omista tiedostoista se koko RS2 kansio että lähtee vanhat config filut, niin se laittaa uudelle versiolle optimaalit asetukset, ja sitten voi hyvillä mielin laittaa taas omat mieluiset asetukset päälle.

Opaaa! Nyt en kyllä enää ymmärrä, fps korjaantui itsestä. Eilen illalla fps oli yllätykseksi jopa yli 200. En ole tehnyt mitään muutoksia koneelle. Ainoasta tarkistin cpu,gpu ja ram kuormitukset. Kaikki oli OK.
Näköjään nykyä koneet "parannevat itsestään". Joka tapauksessa olen positiivisesti yllättynyt, koska kyseinen peli on yksi vähäisistä, mitä tule mielellä pelattu.
 
Viimeksi muokattu:
Streamaan tätä koko päivän tänään taas pitkästä aikaa. Vietnam Training Camp!
 
148 tuntia tullut tähän upotettua. Mainiota ajanvietettä kaikin puolin. Kone on vain hieman leivänpaahdinta parempi nykystandardeilla, joten viime päivityksen optimoinnit tulivat tarpeeseen ja motivoi jatkamaan.
 
Tälle on Talvisota-modi tekeillä, tiedoksi tännekin.



unknown.png

unknown.png

unknown.png


Discordissa lisää kamaa
https://discord.gg/H2Xxcr6

Tähän taisteluun perustuva mappi on ainakin tekeillä:
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa pelaamaan uudelle kotimaiselle RS2: Vietnam -palvelimelle The Curlew's Nest (185.137.234.216:7817).

Yritetään pitää meininki hauskana mutta asiallisena. Palautetta saa antaa, jos asetuksissa on mielestänne vielä jotain tunkattavaa.

Edit: IP-osoite vaihtunut 11/2019

Edit 2: Palvelin on korvaantunut uudella, katso viesti Rising Storm 2 Vietnam
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli Talvisodan ensimmäinen vakaustesti, kaikki perusjutut on saatu valmiiksi peliin. Näyttää kyllä jo nyt paremmalta kuin odotti.



Raatteentien prototyyppi:
Raate2.jpg


Tolvajärven metsämaastoa:
Tolvajarvi_Forest1.png

Tolvajarvi_Forest2.png


Liinahamarin satama käsivarressa:
unknown.png


Kuhmo:
rock.png
 
Viimeksi muokattu:
Tuota voisi kyllä pelailla vaikka noin muuten RS2 ei iskenyt yhtä kovaa kuin RO2/RS1. Hyvältä näyttää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 651
Viestejä
4 494 911
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom