Rising Storm 2 Vietnam

Pikasiella kokeilulla varsin ristiriitaiset fiilikset. Peli on käytännössä "modi" RO2:sta. Omalla koneella vaikutti turhan lagiselta, graffa-asetukset eivät suostu tallentumaan, ääninäyttely on surkea jne.. Muuten tästä voisi vielä kuoriutua varsin pelattava peli jos vain jaksavat patchailla sitä parempaan kuntoon.
 
Mutta pakko heti alkuun kommentoida, että miksi tässä ei ole vieläkään jonosysteemiä servuille? Koitin päästä täydelle servulle ja rehellisesti varmaan sen 10-20 yritystä vaati servuihin missä näennäisesti pari slottia vapaana ennenkuin sai edes lataamaan peliä.. Tuo jonosysteemin puute alkoi olla yksi suurimpia ärsykkeitä RO2:sessa, kun nykyään ei ole enää kuin pari servua missä oikeasti on mukava pelata ja ne ovat aikalailla täysiä aina..
Serveriselain on tosiaan aika kökkö, sortatessa sijainti heittelee enkä löytänyt pingifiltteriä mistään. Recentiin ei myöskään tunnu tallentuvan mitään, pitää käytännössä käsin heittää favoriteiksi aina ja poistaa jos ei miellyttänytkään.

E: Värimaailma vaikuttaa kyllä aika paljon räikeämmältä kuin mitä RO2:ssa. Ei tietty haittaa mutta yllätti hieman, kun spawnasi ekaa kertaa.
Värimaailmaa voi säätää videoasetuksista, siellä on joku post processing tms vipu jossa osa ei ole niin räikeitä. Oletusmoodin/bloomin kanssa myös brightness vaikuttaa varsin eri tavalla kuin yleensä ja tulee helposti sellanen 2006 videopeli look.

Tulihan tämä hommattua kun halvalla sai, ihan hauskaa ollut muutaman tunnin. Toki tämän henkisiä pelejä vaivaa aina sama juttu eli tiimityön/koordinoinnin vähäinen määrä monesti mutta onpahan hauskaa jos sattuu osaava tiimi/squadi vastaan, parikin tyyppiä riittää.

Kopterien kanssa randomservereillä ei ole varmaan ikinä onnistunut mikään, aina pilotti ollut kuistilla tai muuten lennetty niin että varmasti tehty selväksi vastapuolelle missä kokonainen squadi liikkuu yhdessä paketissa :D
 
Joo tällä hetkellä jää vielä hankkimatta, vaikka kiinnostaa. Immersion puute vaivaa peliä ja kartat tuntuvat kuolleilta ja tyhjiltä. Ei vielä jatkoon.
 
Peli on viikonlopun ajan eli 22. päivään asti kaikkien pelattavissa. Sen jälkeen vain pre-orderin omistajat.
Mua ei päästä pelaamaan vaikka olen pelin ennakkoon tilannut. Steam valittaa "Tapahtui virhe päivittäessä peliä Rising storm2: Vietnam (puuttuva sovellustiedosto)". Joku päivitys siihen tuli maanantaina ja sen jälkeen ei ole toiminut. Viikonloppuna toimi normaalisti.
 
Aivan. Tuossa lainausta tekstistä sain käsityksen että viikonlopun jälkeen toimisi ennakkotilaajilla. My Bad.
 
Siltähän tuo näyttäisi. Aina parempi. :) Eli 40 minsaa ja sit mennään viidakkoon.
 
Jotenkin tuntuu nihkeästi pyörivän. Saako pelistä fps:t jollain näkyviin Itselle antaa ultraa moneen kohta auto-asetuksilla, näinkö sitten niitä kannattaisi vähän madallella? Jotain infoa jo jostain "optimiasetuksista" pyörimisen/laadun suhteen?
 
7700k ja 1070, 16gb RAM pyörii ihan loistavasti, tosin resona 1920.

Ai että on välillä turhauttavaa kun juokset pitkään johonkin ja sit napsahtaa päähän, teet uudestaan saman ja uudestaan sama jätkä, sitten koitat vähän erilailla ja silti sama jäbä ampuu sut :D Mä jääräpäisenä kuolin 5 kertaa putkeen samaan tyyppiin eikä koskaan selvinny mistä se mut lahtas - joka kerta onnistuin sen kavereita tappamaan kyllä, kerrankin oli 4 vihua selkä muhunpäin ja pistin niistä 3 pakettiin ennenku tää nemesis mut nappas taas!

Todella mukavaa pelailla tolla machinegunilla! Ihan loisto pyssy, vaikka välil meneeki hermot ku ei meinaa saada hyvään asentoon sitä. Sit ku viel näppäimet on eri ku PUBG mitä täs paljon pelailee kans, niin välil tulee tehtyä raivostuttavia virheitä. Mutta viihdyttävää peliä tama silti on ehdottomasti!
 
Todella mukavaa pelailla tolla machinegunilla! Ihan loisto pyssy, vaikka välil meneeki hermot ku ei meinaa saada hyvään asentoon sitä. Sit ku viel näppäimet on eri ku PUBG mitä täs paljon pelailee kans, niin välil tulee tehtyä raivostuttavia virheitä. Mutta viihdyttävää peliä tama silti on ehdottomasti!

Konekiväärin kanssa taistelu on tuttua jo RO1:n ajoilta. Ei siis mitään uutta. :D Mutta voisiko ne napit vaihtaa samoiksi kuin siinä PUBG:ssä (mikä lie)?
 
Juu toki nuo voisi vaihdella, ei vaan saanu aikaseks vielä :) PUBG = Player unknowns battlegrounds
Jeps muistelinkin että RO1 aikoina myös välillä oli nihkeetä saada asetta/ukkoa asettumaan sopivasti, varsinkin pronessa, mutta eipä se iso onkelma ole kun peli muuten on niin kiva.
 
Pistin just hetki sit pelin lataamaan, mites on launchi lähtenyt käyntiin? Steamissa arvostelut ainakin tosi positiivisia, onkos monella ollut jotain ongelmia ? :kahvi:
 
Millä sitä graafista, värit yms, saisi vähän hillitymmäksi. Vähän liian kukertava perusmuodossaan.
 
Millä sitä graafista, värit yms, saisi vähän hillitymmäksi. Vähän liian kukertava perusmuodossaan.

Kokeilitko jo niitä asetuksista löytyviä post processing -asetuksia? "War movie"-vaihtoehdon luulisi miellyttävän, jos perusvärit ovat liian räikeät.

 
Törmäsin sellaiseen bugiin, että menin pelialueen ulkopuolelle niin ilmoitti että return to jotain area. Tämä sitten oli niin kauan kunnes kuolin, vaikka olin palannut alueelle. Tuona aikana ei voinut edes ampua.
 
Törmäsin sellaiseen bugiin, että menin pelialueen ulkopuolelle niin ilmoitti että return to jotain area. Tämä sitten oli niin kauan kunnes kuolin, vaikka olin palannut alueelle. Tuona aikana ei voinut edes ampua.

Lihavoitu osa on suunniteltu toiminta. Mutta oletko varma, että palasit peli/taistelualueelle? Alueet kun siirtyvät pelin edetessä.
 
Tää oli ihan hauska yllätys. Muutaman pätkän tuubista kattelin, ja nyt melki pari tuntia jossain suomiservulla tuli sekoiltua niin ihan hauskaa mäiskettä. Mappien osaamattomuus on kyllä kohtalokasta tässä, kun henki on aika herkässä.
 
Noilla suomalaisservuilla on jopa törmännyt aktiivisiin komentajiin mikä on positiivista varsinkin kun squad leaderit pelaavat yhdessä sen kanssa.
Oma kill feed olisi kyllä mukava saada vähän näkyvämpään paikkaan vaikka tulisikin pienellä viiveellä. Pyörii kyllä tällä GTX1060:lla todella hyvin 1440p:llä asetukset tapissa aina yli 60fps, yleensä yli 80.
 
Muutama huomio 3h kokemuksella:

-UI on jotenkin kovin vaikeaselkoinen alkuun, vaikka yksinkertaisia asioita yrittää esim. deployment -ruudussa tehdä
-vihuja objectivella vaikka se on vallattu/ hallussa
-ryömiminen jää välillä jotenkin päälle ja kun yrittää juosta tyyppi vaan ponnistelee maasta ylös ja takaisin makuulle
 
-vihuja objectivella vaikka se on vallattu/ hallussa
Eikös sen voi vallata yksinkertaisesti sillä että on enemmän miehiä objectivella kuin vihollisella eli sinne saattaa hyvin jäädä niitä mutta niiden pitää aika nopeesti liikkua kun eivät pysty ampumaan jos jää "pelialueen" ulkopuolelle eli käytännössä hyökkäävän joukkueen uuteen spawniin.

-ryömiminen jää välillä jotenkin päälle ja kun yrittää juosta tyyppi vaan ponnistelee maasta ylös ja takaisin makuulle

Olen ymmärtänyt itse niin että jos lähdet sprinttamaaan makuulta niin se palaa makuulle inttityyliin "syöksyen eteenpäin".
 
Eikös sen voi vallata yksinkertaisesti sillä että on enemmän miehiä objectivella kuin vihollisella eli sinne saattaa hyvin jäädä niitä mutta niiden pitää aika nopeesti liikkua kun eivät pysty ampumaan jos jää "pelialueen" ulkopuolelle eli käytännössä hyökkäävän joukkueen uuteen spawniin.



Olen ymmärtänyt itse niin että jos lähdet sprinttamaaan makuulta niin se palaa makuulle inttityyliin "syöksyen eteenpäin".
Yrittää lähtee juoksemaan rusakkona makuulta, niin ei tunnu pääsevän edes kunnolla ylös, vaan rojahtaa jo takaisin makuulle, ja tätä jatkuu kunnes renkkaa kyykyt makuut ja ylös. Melko erikoinen ominaisuus jos on tarkoituksellista. :D

UI on kyllä jotenkin sekava ja ruman näköinen.
Fonttikin on jotenkin tolkuttoman kokoista varsinkin tossa deploymentissä. Jos 24" näytöllä näyttää mohlolta, niin varmaan melkoinen elämys jollakin 32-40" ruudulla.
 
Lisättäköön vielä edelliseen tilitykseen tämä aseiden vekslaaminen. Minkä vitun takia tarvii painaa 4 kertaa nappia, että saa singon selästä? Sen vielä jotenkin ymmärrän, että juostessa ei voi vaihtaa asetta, mutta vaikka pysähdyt paikoillesi vaihtamaan niin 9 kertaa 10:stä saat painaa sen kolme kertaa ainakin nappia. Myös ryömimisbugi toistui pariin otteeseen, ja siitä ei tunnu pääsevän irti muuta kuin hakkaamalla kyykkyä makuuta ja hyppyä vuoronperään. Myös sekä M79, että RPG saivat jonkun kohtauksen, eikä suostu vaihtaan asetta tai lataamaan, kunnes taas hakkaa kaikkia nappeja jonkun aikaa ja palautuu normaaliin. Pelaajamodelit näyttää kyllä kaikki ihan samoilta (osalla jotain omia skinejä vielä kenties?), eikä tilannetta helpota se kun välillä friendly markerit näkyy helvetin kaukaa, välillä ei ollenkaan. Ammuin jonkun oman 5m päästä kun käveli suoraan päälle sinisissä haalareissa?
 
Kyllä niillä vihuilla on aina erivärinen uniformu kuin omilla, esim. jenkeillä vihreä :) pitää vain oppia tunnistamaan :)
 
Joo ihan hyvä neuvo tähän peliin on pysähtyä hetkeksi kattomaan ja edetä aika rauhallisesti niin välttää aika monta omien ampumista ja myös omaa kuolemaa. Alkuun tuli aika monta omaa ammuttua mutta sen jälkeen on kyllä oppinut tunnistamaan. Joskus kyllä NVA:na on paha jos oma käyttää sitä ryssän vihreää kypärää niin näyttää aika paljon jenkiltä.
 
Kyllä niillä vihuilla on aina erivärinen uniformu kuin omilla, esim. jenkeillä vihreä :) pitää vain oppia tunnistamaan :)
Vanhanliiton kuake-miehenä ei oikein riitä ymmärrys näille oman pelaajamodelin skineille. Lähtökohtaisesti pidän paskana ideana valita itse lähes vihun näköinen skini ja valittaa kun omat tappaa. :D

Paras nyt oli tämä lokomon haalareissa hiihdellyt heppu. Pitänee varmaan pudotella graffa-asetuksia, jos alkais erottua paremmin noi värit varjoista.
 
Kyllä niillä vihuilla on aina erivärinen uniformu kuin omilla, esim. jenkeillä vihreä :) pitää vain oppia tunnistamaan :)
Itselle tuntuu tulevan vastaan vaan porukkaa ilman paitaa ja sama kalastajanhattu päässä, yritä siinä sitten päätellä onko oma vai vihu :D
 
Olisiko tässäkin pelissä sama kuin RO2:sessa ja Rising Stormissa että Axisit sprinttaa pidellen asetta toisessa kädessä ja toinen vapaana, kun taas Alliessit turboahtaa ase molemmissa käsissä?
En ole itse tarkastanut. Siitäkin voi päätellä onko oma vai vihollinen.

Karttaa kannattaa myös katsoa.
 
Olisiko tässäkin pelissä sama kuin RO2:sessa ja Rising Stormissa että Axisit sprinttaa pidellen asetta toisessa kädessä ja toinen vapaana, kun taas Alliessit turboahtaa ase molemmissa käsissä?
En ole itse tarkastanut. Siitäkin voi päätellä onko oma vai vihollinen.

Karttaa kannattaa myös katsoa.

Joo vietnamilaiset spurttaa ase toisessa kädessä. Jos ei itse halua tulla omien ampumaksi, auttaa se että pelaa yhdessä vaikka oman squadin kanssa eikä sooloile jotai sissioperaatioita.
 
Aina välillä kyllä tulee sellaisia tilanteita itsellekin, että sitä toivoo jonkun nauhoitusohjelman olleen päällä. Maukkaita nuo RPG tapot kieltämättä, niistä saa yhtälailla iloa ja onnea kuin M79 tapoistakin.
 
Itseäni nauratti suunnattomasti nämä kuokka rampaget eikä niinkään RPG "snaippaukset" :D
Samalla sällillä muitakin samanlaisia huutonauruja (ainankin meikäläiselle) aiheuttavia pätkiä.

"Hai hoo motherfucker!"

Ei saatana :D tuli kevyesti mieleen tämmönen klassikko:
 
@laquel Jahas, liekö tuosta tullut koko homma? Easter egg?
Nimittäin en tiedä pitääkö paikkansa mutta näyttäisi siltä että pitää aika monta kaveria kuokkia ennen kuin ukko alkaa Hai hoota huutamaan.

Tai sitten tuo on vain joku Vietnamilainen sotahuuto :lol:
 
Aikovat näköjään portata sisältöä RO2:sta tälle "uudelle" alustalle :eek:
Trello
Tuolla on myös linkki, mistä pääsee pistämään RO2:n mappeja paremmuusjärjestykseen.

Perkele, pitääköhän sittenkin kaivaa ostohousut naftaliinista.
Tuli tuosta betan ppsh:sta niin IOM-modin vibat, että pelkästään sen takia himottanut ostaa tämä. Oli parasta ikinä lanata pulttilukkokivääreillä varustettuja sakuja tuolla kuularuiskulla IOM:n parissa.
 
Aikovatkohan siirtää sisällön ihan suoraan vain "lisärin" muodossa vai mahtaakohan tulla jotain muutoksia. Pelimekaniikka varmaan muuttuu suoraan RS2 vastaavaksi "puolirealistiseksi".
 
Mikä lie ideana tässä porttauksessa?
Lueskelin että RS2:sessa olisi huonompi nettikoodi kuin edeltäjässään. Liekö pitää paikkansa?
 
Mikä lie ideana tässä porttauksessa?

Samaa olen miettinyt - en todellakaan tiedä mitä hyötyä tuosta voisi olla. Mutta katsotaan nyt mitä siitä seuraa. Mieluummin ottaisin uusia mappeja RS2:een ja WW2:een sijoittuvan RO3:n UE4-enginellä sitten joskus tulevaisuudessa.

Lueskelin että RS2:sessa olisi huonompi nettikoodi kuin edeltäjässään. Liekö pitää paikkansa?

Tähän en voi itse ottaa kantaa, kun pelaan 4G:llä (edeltäjiä pelasin ADSL:llä). Mutta kyllähän RS2:ssa tulee toisinaan tilanteita, joissa ammutaan muutamassa metrissä paikallaan olevaa maalia kymmenkunta kertaa saamatta yhtään osumaa.[/QUOTE][/QUOTE]
 
Tulipa pelattua tätäkin tuossa männäviikolla pitkästä aikaa.
Vaikutti Day of Infamyn (pelannut tätä eniten lähiaikoina) jälkeen melkoisen jäykältä.
Ampumiseen ei saa hyvää tuntumaa. Tuntuu kuin ase olisi aivan liian iso ruudulla ja että se muljuaa ihmeellisesti ruudulla. Samaa fiilistä en muista saaneeni RO2:sta enkä RS:stä.

Aseiden äänetkin mielestäni heikommat mitä Rising Stormissa.
Yksi ärsyttävimmistä äänimaailman kepposista on mielestäni se että AK:lla ampuessasi yhden laukauksen kuuluu aina kaksi laukausta, onpa AK:n ääni muutenkin ihmeellinen "kiviä tynnyrissä" tyylinen ratkaisu.

Värimaailma myös vaihtelee erikoisesti ylivalottuneesta super värikylläiseen. Esimerkiksi liekinheittimen liekki on ihmeellisen valkoista, tunneleissa on turhan valoista ja niin edelleen.
Näyttönä Asus PG279Q joka on kalibroitu SpyderPro:lla, joten tuskin vehkeistä kiinni.

Lisäksi ruudulla on liikaa informaatiota sekä värejä minun makuuni, tarsinkin T-tilassa. Killfeed on turha realismiin tähtäävässä pelissä.
Ei tämä huono ole, mutta eipä tule ihan äkkiseltään fiilistä että tätä tekisi oikein kovasti mieli pelata.

 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin huvikseni itse tuota day of infamyä kun olen insurgencyä pelannut jonkin verran ja myös tämä RS2:sta mutta se tuntui jotenkin todella oudolta ohjattavuudeltaan enkä millään saanut herkkyyttä kohdalleen. RS2 toimii parhaiten spotifyn vietnam lista taustalla :D Kopterilla lentäessä ehdottamasti valkyrioiden ratsastus pitää soida.
 
RO koukutti aikanaan niin että tuli serveriäkin pyöritettyä.. Kakkonen ja Rising storm kanssa maistui huolella. Tätäkin kieli pitkällä odotin, ja löin rahat tiskiin heti kun sai, mutta ei vaan ole päässyt sisään yhtään. Jotenkin niin hiton tylsiä matseja, ja grafiikoitakaan ei millään meinaa saada liikkuvan pikselin metsästykseen sopivaksi. Pitää antaa toki vielä mahdollisuus kunhan saisi koneen kasaan millä sais tämän pyörimään taas.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 653
Viestejä
4 495 028
Jäsenet
74 266
Uusin jäsen
ufozz112

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom