Rising Storm 2 Vietnam

Suljettuun betaan ilmotauduin mutta en tainnut päästä mukaan. Onko kukaan päässyt testaamaan?
 
Suljettuun betaan ilmotauduin mutta en tainnut päästä mukaan. Onko kukaan päässyt testaamaan?

Betassa tulee olemaan useampia kierroksia, joka kierroksella kutsutaan lisää porukkaa. Onkos jossain mainittu, että ensimmäinen beta on jo alkanut?
 
Betassa tulee olemaan useampia kierroksia, joka kierroksella kutsutaan lisää porukkaa. Onkos jossain mainittu, että ensimmäinen beta on jo alkanut?
En nopeasti löytänyt mainintaa mutta muistelen lukeneeni että näihin aikoihin piti olla.
 
Hajauttaa entisestään RO:n pelaajakuntaa.
Kakkosen (Red Orchestra) ilmestyttyä monet siirtyivät siihen, totesivat paskaksi, mutta eivät palanneet Ostfrontinkan pariin. Rising Stormin kohdalla näyttäisi käyneen taas samoin, sillä sen julkaisun jälkeen pelaajat ovat käyneet roostilla todella vähiin.
 
Tai sitten kaikki siirtyvät tähän ja unohtavat nuo vanhat? Eli yhdistää pelaajakuntaa.
 
Oranssi aine tai mongoolipoimu tuskin korvaa itärintamaa.
Nykyään kulkusuunta tietysti on usein hyvästä huonoon, mutta tuskin tämä eroaa peruspelattavuudeltaan Rising Stormista (tai RO2:sta) eli siinä suhteessa se ja sama, pohjakosketuksella jatketaan. Itseäni ei huoleta kuin Ostfrontin pelaajamäärä ja se on laskenut RO2:sen, RS:in ja todennäköisesti myös tämän jälkeen.
 
Kakkosen (Red Orchestra) ilmestyttyä monet siirtyivät siihen, totesivat paskaksi, mutta eivät palanneet Ostfrontinkan pariin.

Ostfrontin kohdalla todennäköisesti kyse myös siitä että peli on pirun vanha.
Ei niitä servereitä silloin kun itse Ostfrontia aloin pelaamaan ollut mitenkään valtava määrä. Danzig 24/7 taisi olla melkein aina täynnä.
Ihmiset siirtyvät uudempiin tuotoksiin luonnollisesti ja vain hardcore fanit jäävät.
 
Esiteini ei ole vanha.
Ikä (ja jatko-osat) eivät ole aiheuttaneet suurta pelaajakatoa myöskään esim. quakewordille, Valven paskomille seeässälle ja dodille tai vaikkapa Enemy Territorylle. Mutta joo, eihän RO UT2k3/2k4 -modilla ja Ostfrontilla ole ollut lähellekään yhtä suurta pelaajakuntaa kuin noilla.
Palvelimia ei ole ollut missään vaiheessa valtavasti, mutta kakkosen julkaisuun asti oli ne viisi viidenkymmen pelaajan palvelinta lähes vuorokauden ympäri täynnä ja pienemmilläkin ihan riittämin pelaajia. Pari ensimmäistä vuotta oli pelaajia tosin lähes tuplasti eli on ne pelaajat hiipunut ennen kakkosen julkaisuakin.
Tiedä luonnollisuudesta, mutta kyllähän se vähän nakertaa, jos ne uudemmat pelit eivät yksinkertaisesti nappaa. Eipä sellainen kehittäjä myöskään hirveästi kehuja saa, joka kuuntelee mielummin kassakonetta ja tuoreita pelaajia, kuin koko pelin kehityskaaren peliä hakanneita. Tripwirella oli kova luulo, että 'pienillä muutoksilla' laajennetaan kohderyhmää, mutta ei se ihan nappiin tainnut mennä.
 
Eipä sellainen kehittäjä myöskään hirveästi kehuja saa, joka kuuntelee mielummin kassakonetta ja tuoreita pelaajia, kuin koko pelin kehityskaaren peliä hakanneita.

Täytyy kyllä sanoa että Tripwire interactivea en tästä kuvauksesta tunnista.
Ostfrontin omistajat saivat roimasti halvemmalla RO2:sen ja RO2:sen omistajat saivat halvemmalla RS:ssän (steamistä).

TWI forumeilla devit osallistuvat aktiivisesti keskusteluun ja ottavat ideoita vastaan. Tosin tässä vaiheessa RO2:seen tuskin mitään kummempia muutoksia enää tehdään.

Kertoohan sekin jotain devien halusta pitää peli hengissä kun maksoivat map contestissa 35.000 dollaria yhteensä faneille jotka tekivät karttoja.
TWI putkautti ulos vuosia pelin julkaisun jälkeen ilmaista lisämateriaalia mm. assault packin muodossa.
Okei, sanottakoon että nämä tankit taisivat olla communityn tekemiä aika pitkälti ja pitivät olla mukana jo originaalissa julkaisussa alusta asti. Ja voihan kyynikko ajatella että tuli halvemmaksi maksaa 35k$ faneille mappien teosta kuin maksaa ammattilaisille kovaa palkkaa samasta asiasta. Tiedä häntä.

Uskon että TWI ei tule enää koskaan tekemään yhtä hardcorea realismi FPS muilutusta kuin RO Ostfront, mikä on sääli.
Mutta tämä on pelinhenki nykyään. Onneksi on PC ja modit jotka paikkaavat tämän aukon.
 
modit jotka paikkaavat tämän aukon.
Huvittavaa, kun ottaa pelin - modin - alkuperän huomioon.

Ensimmäisen kaupallisen pelin kohdalla Tripwire toimikin esimerkillisesti ja siitä kaikki kunnia heille. Ostfrontin kohdalla tosiaankin kuuntelivat pelaajia ja tuottivat lisäsisältöä pitkään ja korjasivat bugeja melko nopeasti. Mutta syyhän on selvä: köyhä on nöyrä ja esikoinen erikoinen.

ottavat ideoita vastaan.
Niinkin hyvin, että sivuuttivat vanhojen pierujen (jotka keskustelussa edustivat ennen kakkosen julkaisua ja betan aikana suurintaa osaa) toiveet siitä, että 1) pelin tempo pysyisi samana, jopa epärealistisen huono stamina (joka oli hyvin suhteutettu esim. täydennyksiin) ja täten vuosikausia hyvin toiminut hyökkäyksen ja puolustuksen suhde pysyisi rikkumattomana, 2) ei zoomausta rautatähtäimiin ja 3) jotta eri pelitiloja - 'realistisesta' kolikkopelimoodiin - ei käytettäisi, koska se jakaisi pelaaja- ja palvelinkuntaa pelissä, jolle kuitenkaan ei koskaan synny valtavaa pelaajakuntaa.

Mutta mitä pienistä. Pahoittelen itkua.
 
Viimeksi muokattu:
Huvittavaa, kun ottaa pelin - modin - alkuperän huomioon.

Niin, modistahan kaikki lähti Tripwirella.

Ostfrontin kohdalla tosiaankin kuuntelivat pelaajia ja tuottivat lisäsisältöä pitkään ja korjasivat bugeja melko nopeasti.

En muista itse vanhoilta päiviltä mitään kummempia lisäsisältöjä tai bugipäivityksiä.
Disclaimerina toki että en Ostfrontia sieltä aivan alusta lähtien ole myöskään ollut tahkoamassa, mutta kun löysin kyseisen pelin (vuotta en kuollakseni muistakaan, mutta vielä on pahvinen RO Ostfront cd-kotelo tallessa) oli siinä vielä paljon pelaajia ja siitä tuli nopeasti suosikkini. Edit: katsoin release daten (2006) ja saattaapa ollakin että ostin pelin jo julkaisuvuonna, mistähän tämäkin saisi selville? Kiinnostaisi tietää jo ihan kuriositeettina.

Itse pidän Rising Stormia lisäsisältönä vaikka tekijänä on eri studio, TWI:iin alaisuudessa se kuitenkin on tehty.
Mielestäni paljon merkittävämpi lisäys kuin mikään mitä Ostfronttiin tuli.

Niinkin hyvin, että sivuuttivat vanhojen pierujen toiveet

Olen samalla linjalla kanssasi ja lukeudun noihin "vanhoihin pieruihin".
Olin minäkin pettynyt RO2:sen erilaisuuteen verrattuna Ostfrontiin silloin aluksi ja toivoin siitä hyvin erilaista.
Eniten rasautti kolme eri pelimodea (etenkin action), zoomaus ja naurettava rank systeemi.
En millään ehtinyt pelaamaan paljoa julkaisun aikoihin RO2:sta ja buginen julkaisu jäi minulta kokematta (vaikka ennakkotilasin RO2:sen).

Nyttemminhän classic mode edustaa juurikin hyvin samankaltaista pelityyliä kuin Ostfront, harvassa on sen pelaajat.
Itse pelaan oikeastaan pelkästään realismia, kylläpä siitä on minulle iloa ollut ja RO2/RS onkin Steamkirjastoni eniten tahkottu peli.

Mutta mitä pienistä. Pahoittelen itkua.

Ei ihan auennut että miksi otat tälläisen marttyyrin roolin jossain nettikeskustelussa?
Voidaan me tämä lopettaakin, uskon että molemmille löytyy parempaakin tekemistä kuin internetissä kirjoittelu. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ei ollut tarkoitus marttyyrin viittaan pukeutua, vaan todeta se tosiasia, että tällaisella kitinällä ei ole mitään arvoa ja itseänikin sellaisen lukeminen ärsyttää (jopa omien viestien).
Jos pitää mielipiteenään sitä, että 'ennen oli kaikki paremmin', niin yksinpelattavien tietokonepelien kanssa ei tule ongelmaa, kun niitä voi pelata katkeraan loppuun saakka, mutta verkkomoninpelien kohdalla se ei onnistu (jos peliin on hyvät botit, niin sillä voi saada hieman lohdutusta, mutta RO:llehan sellaisia ei löydy).

Kyllä minäkin kakkosesta yritin kovasti pitää, mutta ei vaan auennut. Nyt en ole siihen vuoteen koskenutkaan. Classic -tila on (tai oli ainakin vuosi sitten) kyllä edelleen tempoltaan ihan erilainen verrattuna Ostfrontiin (hitaampi sprintti jatkuu, vaikka stamina loppuu, Ostfrontissa muuttui staminan loputtua välittömästi käynniksi) ja rautatähtäimiä edelleen zoomataan. Niin, miksiköhän Tripwire päätti tuon klassikkomoodin tuollaiseen välitilaan jättää? (olisivat tehneet vaikka täysin identtisen, poistaneet jopa luotien läpäisykyvyn simuloinnin 'autenttisen kokemuksen' takaamiseksi. Joo, tuo on yksi niistä hyvistä lisäyksistä kakkosessa; naurettavaa on piiloutua kuulilta lauta-aidan taakse alkuperäisessä).
Ja tosiaan, tuo rankkauksen tyystin unohdin.

Ostfrontille tuli lisäsisältönä julkaisun jälkeen useampi ajoneuvo, käsiase ja melkoinen läjä kenttiä (jotkin niistä olivat tietysti käyttäjien tekemiä, joista tehtiin virallisia kenttiä). Bugeja korjattiin alkuun melkein päivittäin, myöhemminkin tunnollisesti kun niistä vain ilmoitettiin.
 
Melkein tekisi mieli asentaa Ostfront jälleen koneelle tämän keskustelun jälkeen.
Vaan ei hirveästi kiinnosta pelkkiä botteja vastaan rymytä...:(
 
Itse ainakin pidän RO2 ja vielä enemmän RS. Se nyt on valitettava fakta, että tuollainen ostfrontin kaltainen peli on suunnattu niin pienelle pelaajakunnalle ettei se pelinkehittäjä sillä kovin paljon rahaa tee. Aaavistuksen kun karsitaan realismista, niin kelpaa suuremmalle pelaajakunnalle ja ainakaan itseä tämä ei haittaa ollenkaan.
 
Yöllä saapuneessa sähköpostissa sanottiin:

Closed Beta Begins - November 17th
Rising Storm 2: Vietnam has officially reached Beta! We are looking to start the first phase of the (invite-only) Closed Beta on Thursday, November 17th. We will be selecting a small group of people from our mailing list, so make sure to be on the lookout for an email invitation on Thursday! (And check your Spam / Promotions folders!)
 
Josko jossain vaihessa pääsisi testailemaan. Videoiden perusteellaa vaikuttaa kuitenkin enemmänkni alphalta kuin betalta. Hyvin paljon placeholdereita ja äänet aika pielessä. Jos ne jossain vaiheessa paranisivat...
(Ja tietysti kaikkeen Vietnamiin littyvänä pakollisena on Fortunate Son)

 
Kyllä se ihan betalta vaikuttaa pelatessa. Siis varsinainen betatesti, eikä viime vuosina tavaksi tullut "beta" pari viikkoa ennen jonkin pelin julkaisua.
 


Näyttääkin jo todella nätiltä!

Ensimmäinen RO voi muuten mainiosti Darkest Hour - länsirintamamodin kanssa. Puolalaiset päivittelevät taajaan ja mekaniikaltaan erittäin hyvä tällä hetkellä, pelaajia löytyy viikonloppuisin kivasti.
 
Viikonlopun beta testailun perusteella luvassa on kyllä melko maukas paketti kunhan julkaistaan. RO:ta modiajoista ja paljon rising stormia sekä RO2:a edelleen aktiivisesti pelaavana peliin on melko helppo päästä sisään. Peli on ihan hienon näköinenkin vaikka mitään BF1 tms. kaltaista graafista tykitystä ei olekkaan luvassa. Mutta kyllä tästä oiken tämäkkä sodan tuntu välittyy ja aseilla on mukavan haastava ampua. Läheskään valmiilta peli ei kyllä vielä tunnu ja bugeja vilisee pelissä vielä paljon.
 
Helvata miten tyylikästä materiaalia nuo videot, käyttääkö tää kuinka rankasti prossua?
 
Juu, optimointi aivan perseestä. Kuten tosiaan myös RO2:ssa aina ollut, tosin tässä luonnollisesti vielä enemmän. Näyttiksen käyttöaste siellä 60 prosentin hujakoilla, prossu 50-80% ja fps viidenkympin tuntumassa karkeista riippumatta. Stutterointi onneksi ei enää ole niin huomattavaa kuin näissä parissa viime aallossa, missä itse olen ollut mukana. Myös serveripäässä tuntuu olevan vaihtelevasti ongelmia suorituskyvyn kanssa. Noh, beta on beta.

Tuntuma kyllä parantunut tähän aaltoon huomattavasti, kun nyt (rynkyn) torso-osumasta tipahtaa neljä viidestä jameksesta ja muutenkin iskemistä saa edes jotain visuaalista palautetta.
Mapit tuntuu oudon autioilta vaikka serveri olisi täysi. Paljon tilanteita, joissa yksin kohtaat yksinäisen vihollisen. Jos kohtaat. Tämäkin vähän hassua, kun pari mappia on ihan klaustrofobisen ahtaita. Josta päästäänkin tuohon lähitaistelun toimimattomuuteen. Ei jumalauta tällaisessa pelissä etenkään näillä mekaniikoilla toimi tuollainen kenttäsuunnitelu, joka nojaa enemmän tuuriin ja reflekseihin kuin taktisempaan etenemiseen.

Eiköhän tästä kuitenkin ihan hyvä peli saada, kunhan vaan maltetaan hioa.
 


Näyttääkin jo todella nätiltä!

Ensimmäinen RO voi muuten mainiosti Darkest Hour - länsirintamamodin kanssa. Puolalaiset päivittelevät taajaan ja mekaniikaltaan erittäin hyvä tällä hetkellä, pelaajia löytyy viikonloppuisin kivasti.

Kyllä näyttää ja kuulostaa erittäin asialliselta jo. :)
 
Peli rupeaa olemaan siinä vaiheessa että alkaa minuakin kutkuttelemaan päästä pelaamaan.
Aiemmat betat näyttivät vähän rujoilta mutta tämä viimeisin on kyllä jo todella kovan luokan shooteri.
Vähän häiritsee tuo jatkuva kaaoottisuus noiden koptereiden kanssa ja miten helppoa niitä on näköjään ampua alas pelkällä RPG:llä.

 
Itseäni häiritsee lähinnä kenttien tyhjyys, ei vielä kunnon 50 vs. 50 vibaa tule. Tähän pitäisi lisätä parit yö-skenariot, flareja ja joku partiointitehtävä-tyyppinen pelimoodi. Tietysti tulilinjalle hortoilevat siviilit olisivat myös hyvä juttu.
 
Kyllähän tämä hankintaan menee sitten kun julkaistaan. Edellinen vietnam-aiheinen sotapeli lienee Bad Company 2:n vietnam lisäosa.

Vielä kun joku tekisi Korean sodasta pelin, mutta taitaa olla liian arka aihe poliittisesti
 
Kyllähän tämä hankintaan menee sitten kun julkaistaan. Edellinen vietnam-aiheinen sotapeli lienee Bad Company 2:n vietnam lisäosa.

Vielä kun joku tekisi Korean sodasta pelin, mutta taitaa olla liian arka aihe poliittisesti

Eikä ehkä niin tunnettu yleisesti kuin WW:t ja vietnam mistä nyt onkin tehty useampia pelejä
 
Vaikuttaa kyllä todella hyvältä mitä tullut katseltua beta testaajien videoita. Äänimaailma kuulostaa todella hyvältä, kopterien säksätys tuo hyvää tunnelmaa, mutta alkaako käydä hermoon jos sitä saa jatkuvasti kuunnella taustalla. Tietysti sodassa ei saa valita äänimaailmaansa :)
 
Beta wave 6 käynnissä, 15k uutta pelaajaa kutsuttu mukaan.
 
Itekki ilmottaudun betaan, ei oo kuulunu mitää :(

Ennen viimeisintä kutsuaaltoa kehittäjät sanoivat muistaakseni, että noin 15% betaan ilmoittautuneista on kutsuttu. Eli tällä hetkellä pääsyn todennäköisyys on vielä melko pieni.
 
Ennen viimeisintä kutsuaaltoa kehittäjät sanoivat muistaakseni, että noin 15% betaan ilmoittautuneista on kutsuttu. Eli tällä hetkellä pääsyn todennäköisyys on vielä melko pieni.

Olikohan näin että oli n. 120k hakijaa betaan, ja oliko nyt viimeisimmässä wave 6 15k uutta kutsua.eli olisiko kutsun saaneita nyt noin 1/5. Ei kyllä tännekään ole sattunut. On aika kova kuume noussut noita videoita katsellessa.
 
Peli rupeaa olemaan siinä vaiheessa että alkaa minuakin kutkuttelemaan päästä pelaamaan.
Aiemmat betat näyttivät vähän rujoilta mutta tämä viimeisin on kyllä jo todella kovan luokan shooteri.
Vähän häiritsee tuo jatkuva kaaoottisuus noiden koptereiden kanssa ja miten helppoa niitä on näköjään ampua alas pelkällä RPG:llä.

Return to combat area!!!! YOU'RE BLEEDING PRESS X TO WIN! Näytti vähä hassulta, mutta kyllähän tää periaatteessa vois kiinnostaa jos tulee solidi tuotos heti pihalle ja pelaajia on vielä kuukaudenki jälkeen.

Edit: katsoin release daten (2006) ja saattaapa ollakin että ostin pelin jo julkaisuvuonna, mistähän tämäkin saisi selville? Kiinnostaisi tietää jo ihan kuriositeettina.
Steamista näkee millon avain on lisätty tiliin. (Steam - settings - View licences...) Oman tilin ensimmäinen peli:

26 May, 2006 Red Orchestra Retail Complimentary
 
Viimeksi muokattu:
Et ole tainnut RO-sarjaa ennen pelata :)

Edit: Seuraavasta rivistä voisi päätellä että olet... Ei pitäisi sitten tulla noiden tekstien yllätyksenä.
En, kuten yo. viestistä voi päätellä. Ostin sen vain kiintolevyn täytteeksi.

Aika harvoimpa noita tekstejä ostfrontissa näky ja en kyl kakkosestakaa muista, että olis ollu kirkkaan punasia bleeding tekstejä.
 
Aika harvoimpa noita tekstejä ostfrontissa näky ja en kyl kakkosestakaa muista, että olis ollu kirkkaan punasia bleeding tekstejä.

En ota kantaa tekstin väriin, mutta kyllä se ilmoitus siellä on:



Siitä olen samaa mieltä, että Vietnamissa on ihan liikaa tavaraa HUDissa ja karttanäkymässä. Tiimikaverien ikonitkin näkyvät kilometrin päästä.
 
Pystyykö vieläkään tuhoamaan mitään objekteja tai ympäristöä? Tykistön kestävät bambumajat Rising Stormissa alkavat olla jo hieman last-gen juttuja.
 
Pystyykö vieläkään tuhoamaan mitään objekteja tai ympäristöä? Tykistön kestävät bambumajat Rising Stormissa alkavat olla jo hieman last-gen juttuja.

Bambumajat ovat edelleen tykistönkestäviä. Tämä pyörii samalla UE3-pohjalla kuin RS1.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 432
Viestejä
4 537 523
Jäsenet
74 797
Uusin jäsen
anz14

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom