Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onkohan tuossa langattomassa haptiikassa ongelmana ainoastaan ajurituki vai käyttääkö PS5 jotain muunneltua bluetooth tekniikkaa ohjaimen kanssa?Virallinen DualSense tuki windowsille on vain USB-C kaapelilla. Steamihan on ainoa launcheri jolla dualsense toimii suoraan bluetoothin kautta mutta en ole ihan varma ovatko toteuttaneet haptiikkaa siihen langattomasti. Perus tärinät siis taitaa olla defaulttina wireless. Tietenkin jos käytössä on esim DS4Windows wrapperi niin kaikki dualsense special fiitserit lentää ulos ikkunasta automaattisesti.
Itse olen pitänyt kokoonpanoissa miniminä 32GB:tä jo ainakin puolen vuosikymmentä tai enemmän. Nyt näyttää siltä että seuraavaan konepakettiin voisi alkaa laittamaan jo ennakoivasti 64GB tai 128GB (2-3v + päästä).
Itse olen pitänyt kokoonpanoissa miniminä 32GB:tä jo ainakin puolen vuosikymmentä tai enemmän. Nyt näyttää siltä että seuraavaan konepakettiin voisi alkaa laittamaan jo ennakoivasti 64GB tai 128GB (2-3v + päästä).
Kyllä roguelike peleille tarvii pienesti vinksahtaneen pääköpan että ne maistuu, se on ihan totta.Parisen tuntia tuli eka biomia tutkiskeltua ja pääsin sen loppupomollekin, mutta mokasin loppusuoralla ja kuolin. Kovalla innolla aloittelin uutta sykliä, mutta aloin yhtäkkiä miettimään että jos nyt saankin nitistettyä tuon pomon, niin entäs sitten? Kuolen kuitenkin toka biomiin ja peli alkaa alusta. Tuon ajatuksen myötä deletoin Returnalin ja siirryin parempien pelien pariin.
Jos/kun kuolet 2. biomissa, niin peli alkaa 2. biomin alusta, ei 1. biomin alusta.Parisen tuntia tuli eka biomia tutkiskeltua ja pääsin sen loppupomollekin, mutta mokasin loppusuoralla ja kuolin. Kovalla innolla aloittelin uutta sykliä, mutta aloin yhtäkkiä miettimään että jos nyt saankin nitistettyä tuon pomon, niin entäs sitten? Kuolen kuitenkin toka biomiin ja peli alkaa alusta. Tuon ajatuksen myötä deletoin Returnalin ja siirryin parempien pelien pariin.
Teknisesti siinä aloitetetaan aina täysin alusta mutta bossin jälkeen olet unlockannut shortcut oven josta pääset suoraan 2. biomiin mutta saat grindata ekan biominkin jos haluat. Sama homma käy kun tapat kakos biomin bossin niin pääset halutessasi tiettyä salareittiä pitkin suoraan kolmos biomiin, mutta ei ole pakko.Ach, olin siinä luulossa että peli on aloitettava ykkösbiomin alusta.
Joo niin on mutta 1080p taitaa olla siellä pohjalla se "oikea" reso PS5:lla. Tai kuten Digital Foundry lopputuloksesta sanoi:"The end result is a presentation that looks better than the native 1080p". Kivaltahan se näytti silloin PS5:lla mutta nyt kun näkee full glorious native4k niin onhan se PS5 versio aika tuhnu.Ei sitä PS5:lläkään 1080p:nä tuuttailla ruudulle, on sentään skaalattu ja checkerböördätty skarpimmaksi.
Varmaan tietenkin kokoonpanosta ja pullonkauloista kiinni mutta kyllä itse huomasin selvästi vaikutuksen asetusten muuttamisella. Kaikki täysillä semmoista 80-120 fps 4k:lla mutta RT pois ja DLSS balanced päälle niin ollaankin jo lähempänä 200fps.Settings-valikko on kyllä hienosti toteutettu ja kaikkea voi säätää lennosta esikatseluineen, mikä on hienoa. Valitettavasti fps:ään noilla ei ole juuri vaikutusta ollenkaan. Vaikka pudotin reson 1440p->1080p ja kaikki asetukset lowille + DLSS ultra performance, FPS:ää sai tällä ehkä 10 lisää.
Myös prossun ja näyttiksen käyttö laski huomattavasti, käyttö luokkaa 20-50% molemmissa.. Normiasetuksillakaan ei tunnu CPU:ta käyttävän kuin n. 50%.
RT on sit asia erikseen. Suosiolla pidän offilla kun tiedän ettei pyöri pelattavassa kunnossa kuitenkaan.Varmaan tietenkin kokoonpanosta ja pullonkauloista kiinni mutta kyllä itse huomasin selvästi vaikutuksen asetusten muuttamisella. Kaikki täysillä semmoista 80-120 fps 4k:lla mutta RT pois ja DLSS balanced päälle niin ollaankin jo lähempänä 200fps.
Prossua tämä peli ei kyllä käytä ollenkaan vaan on ihan täysin GPU riippuvainen. Benchmarkissa 5% prossusta käytössä. En ole pelin aikana seurannut mutta tuskin paljoa tuosta nousee.
RT on sit asia erikseen. Suosiolla pidän offilla kun tiedän ettei pyöri pelattavassa kunnossa kuitenkaan.
Omat speksit siis: 8700k, 3070 ti, 32GB RAM 4000mhz, nvme SSD
Tuli joku pätsi tms eilenä. Pari kertaa kaatuillut nyt. Muille tällaista ruutua aina käynnistyksen yhteydessä?
Peli on vaikea nyky-velliperse-jonne näkökulmasta kun ei voi quicksavettaa missä haluaa ja progressia otetaan pois jos kuolee. Itkuhan siinä tulee ja sitten käytetään kovinta asettaa pelinkehittäjää vastaan mikä 2000-luvulla on heille suotu eli tehdään feikki profiileja ja huudetaan pelin paskuutta somessa. : pakollinen-hymiö-kun-suututaan-täähän-oli-vaan-sarkasmia-hehhehe-eikö-vaan :Ehkä tän tyyppiset pelit on mulle tuttua kauraa, mutta kuvittelin että peli olisi paljon vaikeampi, kun siitä niin paljon puhutaan. Siis missä muussa roguelite-pelissä sun ei tarvitse tappaa edes bosseja uudestaan, ja saa permanent checkpointin keskelle runia? Ei sillä että valittaisin. Enkä väitä ettei haastetta löydy. Useimmat runit mulla kyllä päättyy heti alussa, kun tulee yhtäkkiä huone missä on joku "legendary" mörbö joka tappaa mut 1-2 osumasta.
Tulihan ostettua Epicin alesta, mutta kertokaas nyt tyhmälle, että mitä säilyy kun kuolee/lopettaa?
Alkaako peli aina ihan alusta niin, että samat bossit tulee vastaan ja pitää sama reitti juosta vai jääkö noi teleportit käyttöön?
Ei ole tullut roguelike - pelejä pelattua niin sillai suloisesti pihalla tapahtumista
Hemmetin kovalta peliltä vaikuttaa noin muuten!
Todellakin kannattaa. Meinasin lopettaa parin tunnin jälkeen, mutta onneksi jaksoin vielä yrittää. On hyvä peli.Vaikka onkin suomalaisen pelipajan (Housemarque) peli, niin tämä ei ole vielä maistunut ollenkaan. Ehkä täytyy antaa pelille vielä mahdollisuus, mutta näyttää tylsältä toistaiseksi.
Todellakin kannattaa. Meinasin lopettaa parin tunnin jälkeen, mutta onneksi jaksoin vielä yrittää. On hyvä peli.
Etsit vain sen portaalin sieltä ekasta biomista ja menet suoraan kakos biomiin. Se porttihuone odottaa valmiina avattuna siellä.Sain ekan bossin liiskattua kolmannella yrittämällä ja tokaa bossia olen pari kertaa päässyt kokeilemaan mutta ei ihan vielä pudonnut. Oliko tässä joku oikoreitti suoraan tokaan biomiin, vai tarviiko tota ekaa aina kuitenkin tahkota läpi? Skaalautuuko viholliset sen mukaan miten vahva itse on, eli jos ryysää suoraan ekan biomin ohi niin onko tokassa helpompaa? Entäs pomojen vaikeustaso, onko järkevämpää levuttaa hahmoa paremmaksi vai mennä suoraan bossiin?
Huh, n. 17,5h ja 11 kuolemaa se otti mutta nyt pääsin ekan kerran läpi. Hienosti oli generoitunut loppu niin että avain viimeiseen vaulttiin jonka sai sen hemmetin vaikean minibossin takaa oli ihan ihan siinä vaultin lähellä. Tietysti siihen minibossiin meni yksi extraelämä ja lähes kaikki health ja sitten punaisella sai mennä loppupomoon kun mistään ei enää löytynyt mitään keinoa saada lisää elämää. No yksi osuma ja se oli siinä, mutta onneksi oli se tallennuspaikka tehtynä ja pääsi kokeilemaan vielä täydellä health barilla uuden yrityksen ja se menikin ekalla yrittämällä läpiloppupomo oli kyllä melkoisesti helpompi kuin se minibossi ennen sitä.
Täytyy varmaan ottaa uusi runi vielä alusta kun nyt enemmän leluja käytettävissä kuin alussa.
Sieltä aluksesta voi vaihtaa sitä timelineä jos haluaa aloittaa suoraan nelos biomista. Ei tarvi aina tahkota ykösestä jos ei ole tarvis. Löysin itse tuon vasta kun olin pelannut pelin muutaman kerran läpi.Huh, n. 17,5h ja 11 kuolemaa se otti mutta nyt pääsin ekan kerran läpi. Hienosti oli generoitunut loppu niin että avain viimeiseen vaulttiin jonka sai sen hemmetin vaikean minibossin takaa oli ihan ihan siinä vaultin lähellä. Tietysti siihen minibossiin meni yksi extraelämä ja lähes kaikki health ja sitten punaisella sai mennä loppupomoon kun mistään ei enää löytynyt mitään keinoa saada lisää elämää. No yksi osuma ja se oli siinä, mutta onneksi oli se tallennuspaikka tehtynä ja pääsi kokeilemaan vielä täydellä health barilla uuden yrityksen ja se menikin ekalla yrittämällä läpiloppupomo oli kyllä melkoisesti helpompi kuin se minibossi ennen sitä.
Täytyy varmaan ottaa uusi runi vielä alusta kun nyt enemmän leluja käytettävissä kuin alussa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.