Returnal (PS5, PC)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yume
  • Aloitettu Aloitettu
Vaatiikohan tämä vieläkin usb-kaapelin vai toimiiko langattomasti?
Virallinen DualSense tuki windowsille on vain USB-C kaapelilla. Steamihan on ainoa launcheri jolla dualsense toimii suoraan bluetoothin kautta mutta en ole ihan varma ovatko toteuttaneet haptiikkaa siihen langattomasti. Perus tärinät siis taitaa olla defaulttina wireless. Tietenkin jos käytössä on esim DS4Windows wrapperi niin kaikki dualsense special fiitserit lentää ulos ikkunasta automaattisesti.
 
PS5-versio vihreänä kateudesta graafisten ominaisuuksien puoleen. Saadaan viimeinkin launchissa onnistunut (l. stutter-vapaa) UE4-pelin PC-portti - toivottavasti.
 
Virallinen DualSense tuki windowsille on vain USB-C kaapelilla. Steamihan on ainoa launcheri jolla dualsense toimii suoraan bluetoothin kautta mutta en ole ihan varma ovatko toteuttaneet haptiikkaa siihen langattomasti. Perus tärinät siis taitaa olla defaulttina wireless. Tietenkin jos käytössä on esim DS4Windows wrapperi niin kaikki dualsense special fiitserit lentää ulos ikkunasta automaattisesti.
Onkohan tuossa langattomassa haptiikassa ongelmana ainoastaan ajurituki vai käyttääkö PS5 jotain muunneltua bluetooth tekniikkaa ohjaimen kanssa?
Luulisi, että nyt kun näitä Sonyn pelejä alkaa tulemaan PC:lle niin julkaisisivat myös ajurit ohjaimelle. Elleivät sitten halua tarkoituksella pitää niitä pleikan yksinoikeutena.
 
Piti pistää Jimmsistä tilaukseen 32Gt muistikitti ihan tämän takia. No olihan siinä Forspokenin Ultra vaatimuksissa myös tuo 32Gt, mutta saa nähdä tuleeko sitä ikinä hommattua.
 
Itse olen pitänyt kokoonpanoissa miniminä 32GB:tä jo ainakin puolen vuosikymmentä tai enemmän. Nyt näyttää siltä että seuraavaan konepakettiin voisi alkaa laittamaan jo ennakoivasti 64GB tai 128GB (2-3v + päästä).
 
Itse olen pitänyt kokoonpanoissa miniminä 32GB:tä jo ainakin puolen vuosikymmentä tai enemmän. Nyt näyttää siltä että seuraavaan konepakettiin voisi alkaa laittamaan jo ennakoivasti 64GB tai 128GB (2-3v + päästä).

No itellä ei ole sille ylimääräiselle muistille oikein mitään käyttö, niin en oo viittiny "varuilta" ikinä ostaa enempää, kun on tarvinnut. Nyt alkaa vihdoin tulla pelejä, jotka PC:llä vaatii sen 32Gt. Tarkoitshan oli alunperin mennä tällä 16Gt:llä tämä kevät ja kesällä sitten AM5 alustaan siirtymisen yhteydessä päivitää 32:n, mutta Houkuttelee tuo Returnal nyt kuitenkin.
 
Siltä varalta ettei joku nyt huomannut niin vain 4K:ssa tuo 32gb suositus sitten.
Toki itse nyt odottaisin niitä testejä ennen kuin lähtisin paniikissa tilaamaan uusia kittejä.

Ei ole vielä tullut yhtään peliä itsellä vastaan johon ei 16gb riittäisi niin eipä ole itsekään vielä tästä siirrytty.

Toki jos konetta kasaisin niin 32gb ehdottomasti suoraan.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen pitänyt kokoonpanoissa miniminä 32GB:tä jo ainakin puolen vuosikymmentä tai enemmän. Nyt näyttää siltä että seuraavaan konepakettiin voisi alkaa laittamaan jo ennakoivasti 64GB tai 128GB (2-3v + päästä).

Näinhän tuo menee. Pitkään oli koneissa "8GB minimi, 16GB järkevä, 32GB futureprooffausta". No, nyt alkaa kantaa hedelmää jos otti suoraan 32GB ja samalla tilanne nytkähtää - 16GB on nykyään täysin minimi konetta rakentaessa, 32GB on järkevä ja 64GB varmistelee tulevaa varten.

128GB en usko että on vielä oikein perusteltavissa ellei kyse ole työasemasta tai tarkoituksena ajaa nippua virtuaalikoneita tms.
 
Viikko vielä. Jotenkin ihan helvetin kova haippi päällä että kompastuin tuossa kaapeliin ja kaaduin näppiksen päälle niin meni vahingossa siinä rytäkässä steamin preorder sisään. Noh ei maha mitään, luotto on kova että sony/housemarque peli on teknisesti loistava launchissa.
 
Itsellä ei tää PS5:lla oikein lähtenyt, liekö syy tattitähtäyksen vai pimeiden luolien, joista en niin välitä. Ehkä joskus tulevaisuudessa voi PC:llä koittaa uudelleen, jos halvalla saa.
 
Parisen tuntia tuli eka biomia tutkiskeltua ja pääsin sen loppupomollekin, mutta mokasin loppusuoralla ja kuolin. Kovalla innolla aloittelin uutta sykliä, mutta aloin yhtäkkiä miettimään että jos nyt saankin nitistettyä tuon pomon, niin entäs sitten? Kuolen kuitenkin toka biomiin ja peli alkaa alusta. Tuon ajatuksen myötä deletoin Returnalin ja siirryin parempien pelien pariin.
 
Parisen tuntia tuli eka biomia tutkiskeltua ja pääsin sen loppupomollekin, mutta mokasin loppusuoralla ja kuolin. Kovalla innolla aloittelin uutta sykliä, mutta aloin yhtäkkiä miettimään että jos nyt saankin nitistettyä tuon pomon, niin entäs sitten? Kuolen kuitenkin toka biomiin ja peli alkaa alusta. Tuon ajatuksen myötä deletoin Returnalin ja siirryin parempien pelien pariin.
Kyllä roguelike peleille tarvii pienesti vinksahtaneen pääköpan että ne maistuu, se on ihan totta.
 
Parisen tuntia tuli eka biomia tutkiskeltua ja pääsin sen loppupomollekin, mutta mokasin loppusuoralla ja kuolin. Kovalla innolla aloittelin uutta sykliä, mutta aloin yhtäkkiä miettimään että jos nyt saankin nitistettyä tuon pomon, niin entäs sitten? Kuolen kuitenkin toka biomiin ja peli alkaa alusta. Tuon ajatuksen myötä deletoin Returnalin ja siirryin parempien pelien pariin.
Jos/kun kuolet 2. biomissa, niin peli alkaa 2. biomin alusta, ei 1. biomin alusta.
 
Kyllä roguelike peleille tarvii pienesti vinksahtaneen pääköpan että ne maistuu, se on ihan totta.
Näin se varmaankin on. Laadukkaan oloiselta tekeleeltä kuitenkin vaikutti, niin en sulje pois sitä mahdollisuutta että palaisin sen pariin jossain vaiheessa.

Jos/kun kuolet 2. biomissa, niin peli alkaa 2. biomin alusta, ei 1. biomin alusta.
Ach, olin siinä luulossa että peli on aloitettava ykkösbiomin alusta.
 
Ach, olin siinä luulossa että peli on aloitettava ykkösbiomin alusta.
Teknisesti siinä aloitetetaan aina täysin alusta mutta bossin jälkeen olet unlockannut shortcut oven josta pääset suoraan 2. biomiin mutta saat grindata ekan biominkin jos haluat. Sama homma käy kun tapat kakos biomin bossin niin pääset halutessasi tiettyä salareittiä pitkin suoraan kolmos biomiin, mutta ei ole pakko.
 
  • Tykkää
Reactions: J.K
Ajelin native 4k EPIC RT settingeillä benchmarkin. Pitää jatkaa testailuita yöllä kun ehtii. EDIT: Dualsense tunnistui kun steamista disabloi steam input wrapperin pelikohtaisista asetuksista. USB-C kaapelin kera tietty sitten, mutta adaptive triggerit ja hienot tärinät pelaa. :cool:

Native4k:

1676480986786.png

DLSS Quality:

1676481588666.png
 
Viimeksi muokattu:
Siellä täällä näkee kun tulee pop-inniä kuten pensas tai varjoja ilmaantuu lisää kun juoksee. Satunnaisesti jokin stutter siellä täällä. Hyvin tämä muuten rullaa ja tunnelma on kyllä hieno. Kuulokkeilla 3D binauraalinen ääni on kyllä loistava. Ja onhan tämä kyllä cleanin näköinen native 4k 100fps kun muistelee miltä PS5:n 1080p60fps näytti.

Ilman RT:tä saa lähes 100% locked native 4k120 jos jotakuta kiinnostaa pelata tätä 4k:lla ja 120Hz strobella. Äärimmäisen terävä ja puhdas kuva liikkeessä silloin.
 
Ei sitä PS5:lläkään 1080p:nä tuuttailla ruudulle, on sentään skaalattu ja checkerböördätty skarpimmaksi.
Joo niin on mutta 1080p taitaa olla siellä pohjalla se "oikea" reso PS5:lla. Tai kuten Digital Foundry lopputuloksesta sanoi:"The end result is a presentation that looks better than the native 1080p". Kivaltahan se näytti silloin PS5:lla mutta nyt kun näkee full glorious native4k niin onhan se PS5 versio aika tuhnu.

DF:n Alex pistikin pienen sneak peakin twitteriin tulevasta vertailuvideosta.

1676540959637.png
 
Joo niin on mutta 1080p taitaa olla siellä pohjalla se "oikea" reso PS5:lla. Tai kuten Digital Foundry lopputuloksesta sanoi:"The end result is a presentation that looks better than the native 1080p". Kivaltahan se näytti silloin PS5:lla mutta nyt kun näkee full glorious native4k niin onhan se PS5 versio aika tuhnu.

DF:n Alex pistikin pienen sneak peakin twitteriin tulevasta vertailuvideosta.

1676540959637.png
Juuri näin. Tartuin vain siihen, kun viestistäsi sai se kuvan että PS5:llä reso olisi natiivi 1080p.
 
Hyvältä vaikuttaa. Mistään ei tajua vielä juurikaan mitään, mutta jos jotain, niin peli on napakka ohjata stutterit poislukien.




Niin paljon kuin näissä kolmannen persoonan jutuissa olen pädipelaaja, oli tämä kyllä hiirinäpistöllä aivan orgastisen totaalisen herkullinen pelattava.
 
Tulihan se tämäkin ostettua. Ekaa Biomis nuohonnut ja kerran loparia koitin. Vikaan phasen loppupuolelle siinä pääsin. Ihan hyvälle peli kyllä vaikuttaa. Nuo stutterit välillä vähän ärsyttää kyllä.

En ihan ymmärrä sitä 32Gt RAM suositusta, kun eihän tuota ole kun joku 13 ollu käytössä, kun olen katsellut välillä sitä lukua.

Graafisesti ihan nätti ja pyörii kyllä hyvin kaikki asetukset täysillä ilman DLSS:ää myös, noita hetkittäisiö stuttereita lukuunottamatta. Jossain 100-130 välillä heiluu FPS 3440*1440 resolla.
 
Pelimaailma vaikuttaa lyhyen pelailun perusteella melko tympeältä tässä, vähän kuin loputtomia mass effect andromedan vaultteja jossa minikokoisia crysis mustekaloja.
 
Peli on kyllä tähän mennessä ollut hauska pelata. Ekalla runilla kaatui heti eka bossi. Eilen pääsin toiseen bossiin, mutta siihen mennessä oli hela niin vähissä ettei siitä tullut mitään. Vähän nakersi kun kaikki health-pickupit olis ollut jossain korkealla mihin ei ilman grappling hookia pääse, ja suurin osa mitä olin poiminut vain kasvatti max hp:ta, kun olisin tarvinnut sitä itse hp:ta.

Ensituntumat; Liikkuminen on mahtavaa. Kontrolleista kyllä kannattaa vaihtaa hyppy L1:een ja dash R1:een. Käyttöesineen pistin R3, aluksi oli ympyrässä mutta sitten se käytti sen aina kun poistui jostain fabrikaattoreista jne.
Aluksi oli vähän hankala hahmottaa vihollisia ja tähtäämistä, kun efektejä on niin paljon. Melkein toivoisin että tässä olis sellainen Dark souls-tyyppinen viholliseen lukitus, mutta sittemmin tuohon on jo tottunut.
OLED-töllöllä peli oli myös aivan liian pimeä oletusasetuksilla, mikä sekin teki hahmottamisesta vaikeampaa.

UE4-pelien tapaan stutteria kyllä valitettavasti esiintyy vähän liikaa tässäkin pelissä. Se kyllä vähentyi huomattavasti, kun otti DualSensen johdon irti ja käytti sitä langattomana ilman haptic-ominaisuuksia. Älkää ainakaan tehkö sitä virhettä että otatte tuon langallisesti käyttöön kesken pelin, ihan jäätävät stutterit ja äänet crackailee jne.

Volumetric fogia en myöskään saa pelissä näyttämään hyvältä millään asetuksilla. Taitaa vaan olla ko. tekniikan ominaisuus, että näyttää tuollaiselta palikkamaiselta etenkin kun itse liikkuu? Ottaisin kyllä kokonaan pois tuon fogin jos pystyisi, niin näkisikin paremmin.

Settings-valikko on kyllä hienosti toteutettu ja kaikkea voi säätää lennosta esikatseluineen, mikä on hienoa. Valitettavasti fps:ään noilla ei ole juuri vaikutusta ollenkaan. Vaikka pudotin reson 1440p->1080p ja kaikki asetukset lowille + DLSS ultra performance, FPS:ää sai tällä ehkä 10 lisää.
Myös prossun ja näyttiksen käyttö laski huomattavasti, käyttö luokkaa 20-50% molemmissa.. Normiasetuksillakaan ei tunnu CPU:ta käyttävän kuin n. 50%.
 
Settings-valikko on kyllä hienosti toteutettu ja kaikkea voi säätää lennosta esikatseluineen, mikä on hienoa. Valitettavasti fps:ään noilla ei ole juuri vaikutusta ollenkaan. Vaikka pudotin reson 1440p->1080p ja kaikki asetukset lowille + DLSS ultra performance, FPS:ää sai tällä ehkä 10 lisää.
Myös prossun ja näyttiksen käyttö laski huomattavasti, käyttö luokkaa 20-50% molemmissa.. Normiasetuksillakaan ei tunnu CPU:ta käyttävän kuin n. 50%.
Varmaan tietenkin kokoonpanosta ja pullonkauloista kiinni mutta kyllä itse huomasin selvästi vaikutuksen asetusten muuttamisella. Kaikki täysillä semmoista 80-120 fps 4k:lla mutta RT pois ja DLSS balanced päälle niin ollaankin jo lähempänä 200fps.

Prossua tämä peli ei kyllä käytä ollenkaan vaan on ihan täysin GPU riippuvainen. Benchmarkissa 5% prossusta käytössä. En ole pelin aikana seurannut mutta tuskin paljoa tuosta nousee.
 
Varmaan tietenkin kokoonpanosta ja pullonkauloista kiinni mutta kyllä itse huomasin selvästi vaikutuksen asetusten muuttamisella. Kaikki täysillä semmoista 80-120 fps 4k:lla mutta RT pois ja DLSS balanced päälle niin ollaankin jo lähempänä 200fps.

Prossua tämä peli ei kyllä käytä ollenkaan vaan on ihan täysin GPU riippuvainen. Benchmarkissa 5% prossusta käytössä. En ole pelin aikana seurannut mutta tuskin paljoa tuosta nousee.
RT on sit asia erikseen. Suosiolla pidän offilla kun tiedän ettei pyöri pelattavassa kunnossa kuitenkaan.

Omat speksit siis: 8700k, 3070 ti, 32GB RAM 4000mhz, nvme SSD
 
RT on sit asia erikseen. Suosiolla pidän offilla kun tiedän ettei pyöri pelattavassa kunnossa kuitenkaan.

Omat speksit siis: 8700k, 3070 ti, 32GB RAM 4000mhz, nvme SSD

Itse pelailen RT päällä (Quality DLSS ja Epic kaikessa), RTX 3070 (prossuna 5900X), yllättävän vähän vaikuttaa suorituskykyyn tuo RT:n laittaminen päälle omassa kokoonpanossa, matalemmilla tasoilla se tosiaan jopa nostaa fps:ää benchmarkissa. Hyvä peli ja maistuu paljon paremmalta hiiri+näppiskombolla kuin mitä tuli PS5:lla testailtua pädillä.
 
Tää on niitä pelejä joita miettii päivät töissä kun ei ole pelaamassa :lol:

Co-opilla pelaillut kaverin kanssa ja ihan toimivaa ollut. Ensimmäistä pomoa ei vielä ole kaadettu, mutta eiköhän se siitä. Vähän erikoinen kokemus itselle sinänsä, koska Dark Soulseissa aina hionnut matsit ilman summoneita ja nyt on haastavassa pelissä coop-touhua.

Se mitä tässä lyhyellä kokemuksella voisi kritisoida on se, että aseet ovat vähän liian samankaltaisia. Haulikollakin on yllättävän pitkä range siinä missä ne kaksi sarjatulirynkkyä ovat aikalailla samaa kamaa. Tolppapyssy ainut selkeästi omanlaisensa ja tämän vuoksi hauskin käyttää. Ehkä näihin tussareihin tulee vähän kierrettä kun kaatuu eka bossi ja ehkä niitä tulee lisää - ehkä ei!
 
Huh mikä fiilis kakkos bossin tappamisen jälkeen. Meinasin lopettaa ekan jälkeen mutta päätin kuiteskin jatkaa koska en ollut varma miten tallennus toimii.
Stutteroi aika lailla. 120fps laskee pahimmillaan 40fps. 4K DLSS Balanced 5600x, RTX 3080 12GB
 
Alex DF videolla sanoi että valtaosa stuttereista johtuisi RT:stä eli disablointiin ne jos häiritsee. Devit on tietoisia jo mistä se ehkä johtuu ja pätsiä tulossa jossain kohtaa.
 
asdg.png


Tuli joku pätsi tms eilenä. Pari kertaa kaatuillut nyt. Muille tällaista ruutua aina käynnistyksen yhteydessä?

i9-12700
4090
32RAM
nvme
 
Nyt päässy toiseen biomiin ja se tuntuu huomattavasti paremmalle, kun eka. Ei meinannu malttaa lopettaa edes tuota runia. Tai no varmaan se vaikuttaa, kun on saanut aika hyvälle tasolle jo levutettua pyssyn ja muutenkin noita itemeitä kertymyt, niin helpottaa. Ekan biomin kanssa meinas mennä välillä hermot kyllä.

Varmaan joku 20 yritystä otti, että pääsi läpi, mutta toisees biomissa edwennyt jo hyvän matkaa ja kaikki vaan tuntuu paljon helpommalle ja muutenkin mielenkiintosemmalle siinä. Toisen biomin vihutkin tuntuu itselle ainakin paljon helpommille, kun ekan.

Stutterit kun sa atästä vielä pois, niin aika täydellinen paketti.
 
Tuli joku pätsi tms eilenä. Pari kertaa kaatuillut nyt. Muille tällaista ruutua aina käynnistyksen yhteydessä?

Olisko käyttiksen versio tai ajurit vanhoja? Moni tuntuu luottavan automaattisiin päivityksiin ja sitten ihmetellään kun Winupdate jäänyt pari vuotta vanhaan versioon tai näyttisajuri on Windows Updaten vuoden vanhaa jätettä :)
 
Toinen Biomi menikin sitten heti ekalla yrittämällä läpi. Nyt vaan pelko persiissä, että kun kuolee, niin miten riittää motivaatio taas kerätä kaikki upgradet yms... :nb:
 
Vika bossi peitottu, oli kyllä varmaan helpoin bossi koko pelissä. Kesken taistelun putosi vielä large healing item vaikka osumaa oli ottanut ehkä kerran tai kaksi.

Aloitin heti uuden runin ja samantein tarttuikin kolme sun fragmentia mukaan. Nemesikseen kuolin puolivälissä mutta etenemisen suhteen sillä ei ole merkitystä.

Ehkä tän tyyppiset pelit on mulle tuttua kauraa, mutta kuvittelin että peli olisi paljon vaikeampi, kun siitä niin paljon puhutaan. Siis missä muussa roguelite-pelissä sun ei tarvitse tappaa edes bosseja uudestaan, ja saa permanent checkpointin keskelle runia? Ei sillä että valittaisin. Enkä väitä ettei haastetta löydy. Useimmat runit mulla kyllä päättyy heti alussa, kun tulee yhtäkkiä huone missä on joku "legendary" mörbö joka tappaa mut 1-2 osumasta.

Kokeilin Toweriakin ja toisella yrittämällä pääsin Phase 4:ään. Siinä kohtaa piti lopettaa runi kun yli tunti taisi vierähtää eikä saanut tallennettua runia (ilmeisesti tarkoituksella pisteiden takia, ettei voi save scummata). Vähän pelästyin kun luin että tornissa on 20 phasea ja luulin, että pitää yhdeltä istumalta pelata loppuun että saa jonkun true true endingin tai achievementin, mutta ilmeisesti toi phase 4 riittää.

E: Mainittakoon että pelaan aim assist: high -asetuksella, kun se tuntuu tän tyyppisessä pelissä luontevimmalta. Jos pelaisin hiiri-näppis-combolla, niin en käyttäisi.
 
Ehkä tän tyyppiset pelit on mulle tuttua kauraa, mutta kuvittelin että peli olisi paljon vaikeampi, kun siitä niin paljon puhutaan. Siis missä muussa roguelite-pelissä sun ei tarvitse tappaa edes bosseja uudestaan, ja saa permanent checkpointin keskelle runia? Ei sillä että valittaisin. Enkä väitä ettei haastetta löydy. Useimmat runit mulla kyllä päättyy heti alussa, kun tulee yhtäkkiä huone missä on joku "legendary" mörbö joka tappaa mut 1-2 osumasta.
Peli on vaikea nyky-velliperse-jonne näkökulmasta kun ei voi quicksavettaa missä haluaa ja progressia otetaan pois jos kuolee. Itkuhan siinä tulee ja sitten käytetään kovinta asettaa pelinkehittäjää vastaan mikä 2000-luvulla on heille suotu eli tehdään feikki profiileja ja huudetaan pelin paskuutta somessa. : pakollinen-hymiö-kun-suututaan-täähän-oli-vaan-sarkasmia-hehhehe-eikö-vaan :

Itsekkin fläshäsin itseni bossi numero kolmoselle (padilla) mutta vielä pitää tahkota movement patterneja että alkaa luistamaan. Kivaa menoa ja en pitäisi pahana vaikka peli resetoituisi oikeasti kuten Nethack eli jokainen yritys täysin alusta. Voisin kyllä kokeilla varsin hiirellä ja näppiksellä, mutta pelkään että peli menee liian helpoksi sillä ja sitten ahdistaa pelata Dualsensellä kun tietää että hiirellä olisi kuoleman välttänyt.
 
Alkuhan tässä kaikkein vaikein on, kun ei ole mitään. Ekaa Biomia hankasin sen 20 kertaa, ennen ku pääsi läpi. Toinen meni ekalla läpi ja tuntui paljon helpommalle. Bossikin tuntui helpommalle kun eka, vaikka toki tupla kokoinen health pool tietysti avainasemassa, kun ei tunne yhtään bossia.
Ekassa biomissa oli omasta mielestä paljon vaikeampia monet perusmosatkin, Ne tuli iholle ihan eri tavalla, kun toisessa biomissa. Ja niillä isommilla oli niitä disco valo laserpalloja, jotka suihki todella nopeasti pyöriviä säteitä yms. Tollasia todella vaikeasti väistettäviä hommia en kohdannut 2 biomissa oikeastaan yhtään.

Kolmannen alkua vasta mennyt, niin ei siitä osaa tarkemmin vielä sanoa.

En ole itse rogue likeja pelannut, kun se konsepti ei ole hirveästi itseä ikinä kiinnostanut. En ymmärrä, miten jotkut jaksaa Diablossakin niitä seasoneita pelata samoilla hahmoilla aina uudelleen ja uudelleen. Itse kyllästyn saman progression keräämiseen/tekemiseen nopeasti. Siksi tässäkin vähän semmonen pelko, että nyt kun kuolee ja menettää kaiken, niin miten riittää into siihen, että samat setit olis taas kasassa, vaikka gameplay hauskaa onkin.

Pidän kyllä haasteesta, mutta kaiken aloittaminen alusta on vähän... No tylsän kuuloista. Tässähän ei säily kun ne unlockatut ase perkit ja ne tietyt liikkumiseen liittyvät gadgetit. Kaikki muu pitää ostaa/kerätä. No ne datacube hommat helpottaa sen verran, että niitä kamoja voi sitten löytää/ostaa.
 
Tulihan ostettua Epicin alesta, mutta kertokaas nyt tyhmälle, että mitä säilyy kun kuolee/lopettaa?
Alkaako peli aina ihan alusta niin, että samat bossit tulee vastaan ja pitää sama reitti juosta vai jääkö noi teleportit käyttöön?
Ei ole tullut roguelike - pelejä pelattua niin sillai suloisesti pihalla tapahtumista :p

Hemmetin kovalta peliltä vaikuttaa noin muuten!
 
Tulihan ostettua Epicin alesta, mutta kertokaas nyt tyhmälle, että mitä säilyy kun kuolee/lopettaa?
Alkaako peli aina ihan alusta niin, että samat bossit tulee vastaan ja pitää sama reitti juosta vai jääkö noi teleportit käyttöön?
Ei ole tullut roguelike - pelejä pelattua niin sillai suloisesti pihalla tapahtumista :p

Hemmetin kovalta peliltä vaikuttaa noin muuten!

Peli jatkuu siitä, mihin lopetat. Kuoleman jälkeen palaa alkuun, mutta ne teleportit säilyy ja ne unlockit.

Tai siis ne teleportit, mistä pääsee seuraaville tasoille.
 
Viimeksi muokattu:
Oho olpas hyvä peli, heräsin jälkijunassa tähän, hetken otti ennen kuin pääsi "sisälle", muutama Biome olisi maistunut helposti lisää.
 
Vaikka onkin suomalaisen pelipajan (Housemarque) peli, niin tämä ei ole vielä maistunut ollenkaan. Ehkä täytyy antaa pelille vielä mahdollisuus, mutta näyttää tylsältä toistaiseksi.
 
Vaikka onkin suomalaisen pelipajan (Housemarque) peli, niin tämä ei ole vielä maistunut ollenkaan. Ehkä täytyy antaa pelille vielä mahdollisuus, mutta näyttää tylsältä toistaiseksi.
Todellakin kannattaa. Meinasin lopettaa parin tunnin jälkeen, mutta onneksi jaksoin vielä yrittää. On hyvä peli.
 
Ai että pitkästä aikaa palasin tän pariin, tuskastuin aikanaan kun en päässyt pelin rytmiin ja mekaniikkaan sisään vaan peli oli jatkuvaa kuolemaa.

Kakkosbossi kun vihdoin kaatui niin lähti rullaamaan, putkeen meni loputkin. Nemesis oli paha alkuun, niin kuumottava että oli vaikea keskittyä. Lopulta peli rullasi niin hyvin että ekan läpipeluun jälkeen vedin suoraan uuden kierroksen no-death alusta loppuun.

Tuntuu että isoin ero oli että aiemmin pelasin liian varovasti ja yritin hitaasti hivuttaa, nyt kun ei oo mitään stressiä niin voi rauhassa tykitellä menemään. Toki myös uusilla välineillä myös väliä, itsellä Adrenaline Leech ja Electropylon (varsinkin Doombringerillä) helpotti todella paljon.

Nyt sitten innolla torniin kiipeämään, pari looppia ehdin jo sitä. Ja toki myös pääpelin ns good ending pitää vielä pelata.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 754
Viestejä
4 494 975
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom