Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuli toiset pari tuntia pelattua tänään ja tästä tuli nyt lähinnä "NVME testi" kun asentelin uuden muistin PS5:n.Päivityksenä peliin julkaistiin kyllä tallennusmahdollisuus, mutta toki siinä on vain yksi save slot, joka pyyhkiytyy pois saven lataamisen jälkeen. Ihan viiden kuoleman perusteella peliä ei kannata vielä tuomita, mutta toki pelistä nauttiminen edellyttää sitä, että roqueliket maistuu ylipäänsä.
Lopetin kanssa tuon pelaamisen, kun alkoi ärsyttämään.. Ei edellenkään mee jakeluun miksi save toimintoa ei voida toteuttaa. Hyvä peli pilattu..Tuossahan voisi olla roquelike moodi ja tavis moodi. Pelaaja saa sitten päättää kumpaa pelaa.
VPDltä tuli 5e alennuskoodi synttäriensä kunniaksi ja Returnalille tulisi hintaa 43e ja rapiat. Peli kyllä kiinnostelisi, mutta ns toisto tai kaiken meneminen uudestaan ei oikein ole omaan mieleen. Onko tähän lisätty tallenuspisteitä ja saako tässä vaikeustasoja vaihdettua? Liiallisen vaikea tappaa peli ilon itsellä nopeasti.
Tämän myös todennut toimivaksi. Olisin toivonut, että juoksun voisi saada napista päälle/pois asetuksen pysähtyessä nollautumatta.”always run” asetus ja dashin hanskaaminen autta kivasti etenkin pomoja vastaan.
On kyllä virkistävä peli. Ei jaksanut enää odottaa PC versiota ja nyt kun tämä Returnal on PS+ Premium katalogissa ilmaiseksi (kunhan maksaa ensin) niin tullut jauhettua jokunen tunti jo. Onhan tätä ankea padilla pelata mutta silti tunnelma on ja 3D äänet on huikeat. Onneksi rankka auto-aim auttaa joka pelissä näemmä defaulttina päällä.
Pitääpä ottaa tuo always run käyttöön itsekkin.
Makuja on monia, mutta kyllä kait tätä ennemmin Dualsensella pelaa, kuin tunnottomalla hiirellä. Eihän sitä niin hyvin osu, mutta mielestäni tatti tähtäys tuo räiskintään hieman realismia.On kyllä virkistävä peli. Ei jaksanut enää odottaa PC versiota ja nyt kun tämä Returnal on PS+ Premium katalogissa ilmaiseksi (kunhan maksaa ensin) niin tullut jauhettua jokunen tunti jo. Onhan tätä ankea padilla pelata mutta silti tunnelma on ja 3D äänet on huikeat. Onneksi rankka auto-aim auttaa joka pelissä näemmä defaulttina päällä.
Pitääpä ottaa tuo always run käyttöön itsekkin.
Ensimmäinen läpipeluu kerta takana. Oli pakko tulla toteamaan, että on erittäin hyvä peli. Suorastaan mestariteos.
Mitä vanhemmaksi oon tullu, sitä vaikeampi on ollut löytää aikaa pelaamiseen. Joten ajan rajallisuuden vuoksi ei keskiverto pelit oikein ole napannut. Joko mekaniikan tai tarinan pitää olla mukaansatempaava, että peliin uppoutuu kuten nuorena (=kun oli vapaa-aikaa yllin kyllin). Tässä on molemmat. 10/10
Tehkää itsellenne palvelus ja kokeilkaa jos ette sitä ole vielä tehnyt.
Joo näinpä. Mulla oli tämä pitkään PS5:lle mutta ei vaan jotenkin lähtenyt. Hiiri&näppis vois toimia paremmin.Jos ja kun tulee PC versio niin ostan heti. PS5:lla jo helkkarin hieno ja hiottu kokonaisuus mutta ois siisti päästä pelaamaan näppis/hiiri ja vähä premium karkeilla.
Varmaan varmistavat 32GB:llä nopeat latausajat. Täytenä PS5 exclusivena Returnal hyödynsi PS5:n nopeaa SSD:tä ja rautapurkua täysin mitoin ja latausaikoja ei paljoa ollut vaikka kuoli ja koko maailma generoitiin uusiksi. 32GB vaatimuksena takaa sen että iso osa pelin datasta on jo odottamassa nopean muistikaistan takana. PS5 taisi toimia myös niin että oven takana oleva "leveli/huone" ladattiin vasta kun oven aukaisi. PC:llä varmaa nuo viereiset huoneet generoidaan ja ladataan taustalla jo valmiiksi kun mennään huoneeseen jossa useita exittejä.Tätä onkin odoteltu pc:lle. Konevaatimuksissa lukee suosituksissa 32GB RAM![]()
Tätä onkin odoteltu pc:lle. Konevaatimuksissa lukee suosituksissa 32GB RAM![]()
Jos haluat installoida ramdiskille pelin ja jättää vielä muistia itse pelin ajonaikaiselle datalle niin 60GB + 32GB olisi varmaan riittävä. Eli 2x64GB kammalla pitäisi pärjätä.Eikö tuo koko peli melkein mahtuisi 32gb rammille?
Mikäli tuo on syynä niin harmi ettei tue direct storagea. Vai toimiiko tuo sitten niin eri tavalla verrattuna PS5 vastineeseen ja tuo pitäisi rakentaa peliin alusta asti?Varmaan varmistavat 32GB:llä nopeat latausajat. Täytenä PS5 exclusivena Returnal hyödynsi PS5:n nopeaa SSD:tä ja rautapurkua täysin mitoin ja latausaikoja ei paljoa ollut vaikka kuoli ja koko maailma generoitiin uusiksi. 32GB vaatimuksena takaa sen että iso osa pelin datasta on jo odottamassa nopean muistikaistan takana. PS5 taisi toimia myös niin että oven takana oleva "leveli/huone" ladattiin vasta kun oven aukaisi. PC:llä varmaa nuo viereiset huoneet generoidaan ja ladataan taustalla jo valmiiksi kun mennään huoneeseen jossa useita exittejä.
Eihän sitä tiedä vaikka tukeekin DS:ää mutta PC:llä ei voi luottaa siihen että jokaisella olisi esim se 5GB/s siirtävä levy pelille kuten PS5:lla. Helppo fixi sille että nostetaan vähän muistivaatimusta ja kakutetaan muistiin data.Mikäli tuo on syynä niin harmi ettei tue direct storagea. Vai toimiiko tuo sitten niin eri tavalla verrattuna PS5 vastineeseen ja tuo pitäisi rakentaa peliin alusta asti?
Tai sitten tuo PS5 lataus systeemi ei ole niin ihmellinen kuin on annettu ymmärtääMikäli tuo on syynä niin harmi ettei tue direct storagea. Vai toimiiko tuo sitten niin eri tavalla verrattuna PS5 vastineeseen ja tuo pitäisi rakentaa peliin alusta asti?
Ei se ole ihmeellinen. Se on vain helvetin nopea mikä ei PC:llä vielä ole mahdollista. Hyvin yksinkertainen ja robusti ratkaisu PS5:ssa rautapurkuineen. Siitä kyllä pääsee ohi esim näin kuten nyt Housemarque näyttää tehneen eli muistivaatimus ylös niin saadaan pelidata 40-50 GB/s putken päähän (dual channel DDR4).Tai sitten tota PS5 latausta ei ole niin ihmellinen kuin on annettu ymmärtää
Siis koko pelihän on random generoitu. Tämä on roguelike tyylinen. Aina kun kuolee niin peli alkaa alusta uusilla random generoiduilla leveleillä jossa tiettyjä vakiopaikkoja millä juoni etenee. Tämä on erinomainen bullet-hell räiskintä jossa kehitetään refleksipelaamista ja armotonta tykitystä. Sitten kun on niin kova pelaamaan että pääsee yhdeltä istumalta läpi niin on saavuttanut tavoitteen... päässyt random runin läpi ja eikun uudestaan alusta.Olipahan hyvä, ettei tullut turhaan PS5:sta hankittua tämän vuoksi. Vaikuttanut alusta asti niin mielenkiintoiselta, että pysynyt enimmäkseen pimennossa tämän kanssa - onko tässä uudelleenpelaamisarvoa tai random generated -sisältöä?
Siis koko pelihän on random generoitu. Tämä on roguelike tyylinen. Aina kun kuolee niin peli alkaa alusta uusilla random generoiduilla leveleillä jossa tiettyjä vakiopaikkoja millä juoni etenee. Tämä on erinomainen bullet-hell räiskintä jossa kehitetään refleksipelaamista ja armotonta tykitystä. Sitten kun on niin kova pelaamaan että pääsee yhdeltä istumalta läpi niin on saavuttanut tavoitteen... päässyt random runin läpi ja eikun uudestaan alusta.![]()
Juurikin tätä tuskaa toivoinSiis koko pelihän on random generoitu. Tämä on roguelike tyylinen. Aina kun kuolee niin peli alkaa alusta uusilla random generoiduilla leveleillä jossa tiettyjä vakiopaikkoja millä juoni etenee. Tämä on erinomainen bullet-hell räiskintä jossa kehitetään refleksipelaamista ja armotonta tykitystä. Sitten kun on niin kova pelaamaan että pääsee yhdeltä istumalta läpi niin on saavuttanut tavoitteen... päässyt random runin läpi ja eikun uudestaan alusta.![]()
- NVIDIA DLSS
Vaatiikohan tämä vieläkin usb-kaapelin vai toimiiko langattomasti?Dualsense haptic feedback
Virallinen DualSense tuki windowsille on vain USB-C kaapelilla. Steamihan on ainoa launcheri jolla dualsense toimii suoraan bluetoothin kautta mutta en ole ihan varma ovatko toteuttaneet haptiikkaa siihen langattomasti. Perus tärinät siis taitaa olla defaulttina wireless. Tietenkin jos käytössä on esim DS4Windows wrapperi niin kaikki dualsense special fiitserit lentää ulos ikkunasta automaattisesti.Vaatiikohan tämä vieläkin usb-kaapelin vai toimiiko langattomasti?
Ei kai dlss 1.0 pelejä oo tullut vuosiin, tämä on varmasti 2.xx vähintään.Soisi olla 2.0.-versio. Aikaisempi on vaihtelevasti aika yhtä tyhjän kanssa ja käytännön hyödyt ovat lähinnä engine-riippuvaisia.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.