Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen melko varma että käytin ja kävin kaikki mahdolliset asetukset läpi. Loppujenlopuksi ei-HW Beetle kykeni siihen samaan 2x resoon + filttereihin softamodessa joten ei ollut iso ongelma.Mä ite kyl huomasin että PCSX2 ku kerran sääti kuntoon jollekki pelille, ni se aika hyvin toimi sit muille, muistaakseni vaan yhtä säätöä piti tarvittaessa vaihtaa toiseen, jotta toimi graafisesti oikein. Mut makuasioitahan nämä on juu ja jotkut pelit on pelattava 4:3 kuvasuhteella, jos käyttävät staattisia kuvia taustoina tai niiden laajakuva ei toimi odotulla tavalla. Mut kerran ku luo sopivat pohjasäädöt ni yleensä uutta peliä niillä käynnistettäessä näkee heti jos pitää jotain pientä säätöä tehdä. Säätää ne kohilleen parilla klikkauksella ja tallentaa sen presetin sit sille pelille, ni homma okei. Mut käytikkö sit Beetlen HW:ssa DX API:a ? Ku vissiin toi Vulkan on tullu vasta tänävuonna käyttöön ja se on huomattavasti parempi kaikinpuolin.
Se peli jota pelasin käytti lähes yksinomaan spritejä joten jos tuota ongelmaa ilmeni niin se oli varsin olematon eikä häirinnyt ainakaan minua.Mut siin softamodessa ei vissiin oo valittavissa Vulkania ? Ku sillä saa sit perspektiivikorjaukset yms herkut käyttöön, millä pysyy polygonit ja tekstuurit paikoillaan. Se kun oli se ongelma alkuperäisessä PS1:ssä, et ne pomppi minne sattuu.
Itse käytin pitkään SCP toolsia, kolmannen osapuolen aika kattava ohjelma samaan hommaan mutta vähän ärsyttäviä "ominaisuuksia" mm. ääniefektien ja jatkuvien "ei löydetty päivityksiä" -popupien muodossa. En tiennyt että nykyään löytyy virallinen tukikin.Pienenä vinkkinä, PS3 ohjaimet saa toimimaan parhaiten Win10:ssä asentamalla PS Now ohjelman Sonyltä. Se asentaa ps3 ohjaimen ajurit koneelle. Omassa koneessani ei ole bluetoothia niin en pysty kokeilemaan bluetoothin välityksellä pelailua, mutta usb johdolla toimii täysin.
Mutta, on niitä ongelmia edelleen:
- Kun noita pelejä rukaa korkeammille asetuksille graafisesti ni se vaatii emulaattorin coren ylikellotusta, eli se virtualisoitu PS1 ylikellotetaan ja se voi aiheuttaa ongelmia. Pelit saattaa jäätyä, kaatua tai jopa mennä graafisesti rikki joissain paikoissa.
- Äänien kanssa ongelmia synkronoinnissa, etenki ylikellottelun kanssa, jolloin ääni alkaa stutteroimaan ja rätisemään.
josta löytyy 1 scart paikka.
En ole. Täytyypä kokeilla.Pitäis toimii tolla suoraan kyl. Ootko kokeillu liikutella sitä kuvajohtoa siellä PS1 takana ? Monesti se A/V portti väsyy noista ja se ei ota hyvin enää kontaktia.
Löytyy ja kokeiltu, mutta ei tule kuvaa. Ei myöskään ääntä.Löytyykö siitä suoraan komposiitti sisäänmenoa? Eli tuolle keltaiselle rca-liittimelle paikkaa (jonka vieressä on paikat äänikaapeleille).
Ainoastaan massiivisilla kokoelmilla varustetut keräilijät ostaa just jonku tommossen Framemaisterin, mitkä maksaa yhden munuaisen ja jalan verran. Parillakympillä saa ihan hyvän semmossen kiinamuuntimen, kuhan kattoo vaan että se on nimenomaan semmoi metallikoteloinen ja kulmikas, ne muoviset ja erikoisen muotoiset mallit on roskistavaraa.
Löytyy ja kokeiltu, mutta ei tule kuvaa. Ei myöskään ääntä.
Tosin, yks huono puoli siinämielessä on noiden vanhojen konsolien pelaamisessa isossa laajakuvatöllössä että ku sun täytyis käytännössä pitää se peli 4:3 kuvasuhteen moodissa telkkarissakin, jolloin se näyttäisi oikealta. Silloin jää töllön laitoihin mustat palkit. Ja ne mustat palkit kuulemma ei tee hyvää välttämättä näille nykytelkkareille, ku ne on suunniteltu täyttämään koko kuvaruutu. Emuloinnin kautta toki saa nuo palkit täytettyä jollain värillä tai semmossella blurratulla peilauksella, mutta aidolla raudalla tulee ongelma ton suhteen.
Ja ne mustat palkit kuulemma ei tee hyvää välttämättä näille nykytelkkareille
Omasta mielestä taasen noi kaiken maailman CRT filtterit ja shaderit näyttää hirveiltä, vaikka kuin yrittävät emuloida ysäri tunnelmaa. Pelaa sitten suoriltaan sillä kuvaputki töllöllä/näytöllä, jos haluaa kuvasta epätarkan mössön.
Mielipiteitä on monia.Omasta mielestä taasen noi kaiken maailman CRT filtterit ja shaderit näyttää hirveiltä, vaikka kuin yrittävät emuloida ysäri tunnelmaa. Pelaa sitten suoriltaan sillä kuvaputki töllöllä/näytöllä, jos haluaa kuvasta epätarkan mössön.
Onhan leffoissakin usein mustat palkit ylä- ja alareunassa. Nekö ei sitten tee damagea x)
Paljonko makso toi näyttö?Pitkän PVM metsästyksen jälkeen löytyi virheetön PVM-20L2 vuosimallia 2005 Tukholmasta.
Samalla tyypillä olisi vielä tarjolla PVM-20N6E (vm 2000) jos joku etsii isoa PVM:ää.Ja tämäkin meni kaupaksi.
L2 oli 6000 SEK eli 560 meikäläisten valuuttaa.Paljonko makso toi näyttö?
OT:nä mun NES on ajan hampaan purema, mistä sais jotain, tuossa ylläolevan @DD-Indeed :n padin tyylistä teippiä edullisesti, karun näköinen tuo mun kasibittinen kun nyt on lätkäteipillä vuorattu..
Tilauksessa, korona hidastanut toimitusta.PS1 ja SD kortti, sulla on se PS-IO-adapteri ?
Yks vaihtoehto ois kans semmoi NES-adapteri SNES:lle, ja sitäkautta sais RGB SCART kuvan ulos, ku SNES tukee sitä.
Analogue voisi kyllä julkaista järkihintaisen Nt mini mallin, nuo $500 hinnat ovat aika tuuheaa. Tulisi kyllä ostettua jos saisi alle $200 kuten Mega Sg:n ja Super Nt:n.
MiSTer ei oikein napostelisi, tahtoo käyttää alkuperäisiä pelikasetteja.
Joo sellainen vajaat 200 dollaria voisi vielä parhaana päivänä kärsiä, muta tuo 500 on kyllä jo liikaa. Jostain luin, että se nykyinen Mini Nt on vissiin jostain syystä reilusti kalliimpi rakentaa kun esim. nuo Super Nt ja Segan kloonit, mitkä maksaa sen vaille 200.
Nt:n kotelo on jotain metallia, noissa uudemmissa se on täysin muovinen. Nyt kun ne vielä myy noita "viimeisiä" tuotantoeriä niin taitaa olla vielä vähän rahat pois tyhmiltä -lisää päällä.
MiSTer ei oikein napostelisi, tahtoo käyttää alkuperäisiä pelikasetteja.
Ei jostain tämän tyylisestä olisi hyötyä?
Retrode
www.retrode.com
Tuon laitoksen valmistus on näemmä lopetettu jo seitsemän vuotta sitten, mutta vaikka jonkin vastaavanlaisen saisi misteriin niin se lopputulos olisi minusta jo vähän liian DIY laitos ulkonäöltään vaikka vastaisikin toimivuudeltaan noita erillisiä Analoguen FPGA konsoleita.
Näemmä ulkonäölläkin on nyt väliä, ihmeelliseksi mennyt tämä minun retroilu. Vielä jokin aika sitten olin ihan tyytyväinen perus softaemulaatioon ja rommeihin, nyt tilaillaan jenkeistä konsoleita ja alkuperäisiä NTSC pelejä.
Vaikea keksiä syytä miksi hankkisi mitään tommosta NES mini tai yms. palikkaa kun emulaattorien emulaatio on 100% tarkkaa ja 120% vaivattomampaa.
No meitähän on moneksi. Toki jos tavoitteena on "pelata joskus NES-pelejä mahdollisimman halvalla", niin emulaattori lienee oikea ratkaisu. Toisille retropelaaminen on pelaamisen lisäksi myös laitteiden ja pelikasettien keräilyä eli paljon muutakin kuin se itse pelitapahtuma. Itse olen jossain tässä välimaastossa eli tykkään, että on oikeita konsoleita ja fyysisiä pelikasetteja ja pelaaminen voi tapahtua olohuoneen televisiosta sohvalta käsin työntämällä kasetti koneeseen ja napsauttamalla virrat päälle. Konsoleiksi kuitenkin hyväksyn muutakin kuin ne alkuperäiset laitteet, vaikka toki mielelläni nekin hyllyyni otan. Tähän syynä pääasiassa liitännät ja osittain myös vanhojen laitteiden "hapantuminen" ja tokihan ne vanhat klassikot on mukava katsella vähän korkeammalla resoluutiolla. Kuitenkin jos mulla olisi tilaa, niin varmasti pyhittäisin yhden huoneen vanhoille vermeille eli vanhat konsolit kiinni kuvaputkitöllöihin.
Tämä lienee jossain mielessä myös sukupolvikysymys. Ehkä nuorempi jengi on taipuvaisia ajattelemaan, että se on ihan sama pelata emulaattorilla vaikka läppärin näytöltä ja hullua rahan ja ajan tuhlausta tuollainen laitteiden ja pelien ostelu, mutta sitten taas me 25-30 vuotta sitten noilla laitteilla päivät pitkät pelanneet haetaan vähän sitä askeettisempaa tunnelmaa. Ei ollut kotona internettiä eikä tietoakaan mistään rommeista.
Ero on siinä, jos pelit ovat kulutustavaraa eivätkä harrastus. Kumpikaan ei ole oikeampi tai väärempi tapa, mutta se se erottava tekijä. Oikeastaan samahan pätee kaikkeen muuhunkin maailmassa. On peruskuluttajat, harrastajat ja ammattilaiset. Jokaisella on tapansa ja tyylinsä.
Itsekin kuulun tuohon harrastelijaporukkaan vaikka jokseenkin kevyemmällä otteella
harrastelun otankin, emulaattorit tai digipelit yleensäkään eivät ole kuin aivan viimeinen vaihtoehto.