Oletko jo ehtinyt testailla laitetta enemmän sitten viime postauksesi ja ovatko vaikutelmat tarkentuneet? Hieman olen pohtinut, pitäisikö tuolle väsätä jonkinlainen kotelo ympärille. Millaiseen ratkaisuun olet itse päätynyt?
Mister on nyt ollut jonkin aikaa, mutta nuo lisäkortit (IO-Board sekä SDRAM + tuuletin ja jäähdytyssiili) ovat olleet minulla vasta noin viikon. Päädyin lopulta tilamaan Mister Universal Case 5.2:n. Linkki:
MiSTer-devel/Main_MiSTer. Jostain kiinalaisesta halpa-3d tulostajapuljusta tuo tuli (olikohan Ninjaprototype, Thingversen kautta siis tilaus). Kotelo tuli maksamaan jotain 30 euroa postikuluilla. Löytyy myös 3d tulostusohjeet, jos haluaa itse/jonkun kaverin kautta tulostella. Kotelo ei ole täydellinen, IO-Boardin yksi usb liitin jää kotelon sisään siten että sitä ei voi käyttää.
Jonkinlainen kotelo on mielestäni ehdoton. Lisäksi suositellaan usb-hubia, kun DE10-nanossa on vain yksi micro-usb liitin. Ja kuulemma jos aikoo useampia usb laitteita kytkeä, hubin olisi syytä olla virtalähteellä varustettu. Helpoimmalla pääsee hankkimalla micro-usb otg hubin virtalähteellä. Itellä tosin on micro-usb liittimessä tällainen
Fuj:tech OTG A naaras - MicroB uros -USB-adapteri 7,90 € ja perässä sitten normaali aktiivinen 4-porttinen usb hubi.
Itse asensin härpättimeen ensimmäisenä updater softan, mikä lataa/päivittää kaikki coret netin kautta kun scriptin ajaa (sen voi siis ajaa suoraan valikosta). Käytössä 32 GB microsd kortti, joka on kyllä hiukkasen pieni.
Eniten on tullut testailtua Minimig/Amiga, ao486, Sega Genesis ja C64 coreja.
Amigalle kopioin emulaattori/Mist käytössä olleen kovalevyimagen, ja asentelin siihen nettiyhteyden Misterin PPP ominaisuuden kautta... AmiTCP4.2 näytti pelaavan helpoiten (kokeilin myös muita TCP/IP pinoja).
Ao486 core antaa siis noin 386sx 16MHz nopeuksisen koneen. Asentelin virtuaalikovalevylle Dos 6.22:n, tukun erinäisiä ohjelmia ja pelejä. Kylläpä tuli nostalginen fiilis tuota säädellessäni.
Misterille löytyy hyvä Atari ST core (cast fx) joka lupaa antaa cycle-exact Atari coren. Core toimii jo tällä hetkellä muuten hyvin, mutta siinä ei ole kovalevytukea, eikä vielä virtuaalilevykkeelle kirjoittamistukea. Lisäksi sen asetukset ovat vielä hyvin suppeat, juuri mitään säädettävää siinä ei juuri ole.