@venalaine pukkaiskohan GC kumminkin PAL60 signaalia ulos tuossa tilanteessa? Eli Pal resoluutiolla ja 60hz
'NTSC-resoluutio' eli x480 PAL-väristandardilla ja 60 herzillä.
Myös PAL PS3-pelit ovat vielä pääosin vammaisia (aliskannaus ja tökkivä ruudunpäivitys), jos käyttää komposiitti-, svhs- tai rgb scart-ulostuloa. Vertailuksi voidaan ottaa Xbox 360, jolla kaikki pelit toimivat PAL60-tilassa myös noilla ulostuloilla.
Kovin montaa PS2-peliä en ole testannut, mutta ainakin kaikki PAL-versiot Rockstarin peleistä (GTA3, VC, SA; The Warriors; Manhuntit; Bully) ovat aliskannattuja ja ruudunpäivitys tökkii (en muista miksi tätä pakotettua 60hz>50hz-käännöksestä johtuvaa ilmiötä kutsutaan), toisin kuin niiden NTSC-versioissa.
Alkuperäinen PSX taitaa myös ulostaa PAL60:sta, kun käyttää modpiiriä varmuuskopioiden pelaamiseen (alkuperäiset japsipelit eivät käynnisty PAL-konsolilla, tosin tässä voi olla eroja modpiirien välillä, enkä todellakaan muista mikä piiri omassa PAL-plösössä on).
Ei liity asiaan mitenkään, mutta N64:sten virtalähteet ovat yhteensopivia eli PAL-virtalähde menee myös NTSC-J -laitteeseen. Joillain alueilla (Hong Kong ja Kiinan tasavalta) on myös julkaistu NTSC-J konsoli 220-240V -virtalähteellä(sama juttu myös Famicomin ja SFC:n kanssa, sekä myös Saturnin kanssa).
Playstationien virtalähteet ovat myös yhteensopivia, mutta niitä on kahta mallia (emolevyltä virtalähteelle menevästä virtakaapelista huomaa heti); PSOnet käyttää ulkoista vaihtovirtamuuntajaa ja ovat tietenkin yhteensopivia.
Sega Saturneissa on kolmea eri virtalähdemallia, joten vähän monimutkaisempaa, mutta ovat täysin yhteensopivia alueiden sekä mallien (Sega, Victor, Hitachi) välillä: itsellä on esim. V-Saturnissa PAL-virtalähde.
Dreamcasteissa on vain yhtä virtalähdemallia ja kaikki ovat yhteensopivia keskenään.
Minähän en mitään jännitteenalentajia nimittäin käytä