Retropelaaminen, emulaattorit ja laitteet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
776
Tarkkaa on homma, vaikka ois muuten täysin timanttikuntoinen. Sinänsä sääli, koska nyt tuon arvo on periaatteessa saman verran kuin normaalikoteloinen muovikelmuissa.


Edit: Huomasin juuri jotain noista kuvista. Miksi tuo Resident Evil lukee väärinpäin tuossa päädyssä ? Sen pitäisi olla oikeinpäin, kun päälikansi on ylöspäin. Painovirhe ?
se on muissakin samanlainen

Resident Evil (Sony PlayStation 1, 1996) Factory Sealed 13388210107 | eBay
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 179
Vielä kerran tästä Ressasta mainitten ( :D ), ku vaan iski silmään Googlen kuvahaussa tämmöinen:





Joku oli skannannu tämän talteen, tämä on siis jonkinsortin promokansi ekalle Resident Evilille, ennenkuin ne muokkasivat tästä semmoisen sekamelskan, millaisena se tunnetaan. Enkä kyllä ymmärrä että miksi, tämä on äärettömän tehokkaan näköinen kansi ja todellinen löytö.
Itselle maistuu enemmän se, mikä myyntiversioon päätyi, mutta onhan tämä kieltämättä aika komea :D
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 179
No niin, mä nyt kävin läpi Googlesta kaikki kotimaiset kaupat, jotka nimenomaan myy Suomessa olevaa (myös vanhempaa) pelitavaraa (eli ei mitään kiinasta tulevaa roinaa myyviä välittäjäkauppoja).
Tässä listattuna kaikki kaupat, joilla on verkkokauppa ja toimitusmahdollisuus. Jätin tarkoituksella liikkeet pois, joilla ei ollut verkkokauppaa/myyntiä, koska tässä on enemmän nyt kyse vain kaupoista, joista pystyy ostamaan suoraan näkemällä tuotteen netistä.

Huutonetin, Torin, yms, yms jätin myös pois, koska kaikkihan niitä osaa käyttää ja niistä oletusarvoisesti etsiä.
:)


Pelikauppa Puolenkuun Pelit - Paras kauppa pelaajalle!
VPD Pelikauppa on suomalainen pelikauppa. Meiltä löydät PlayStation 4 (PS4), PlayStation 3 (PS3), Xbox One, Xbox 360, PC, Nintendo 3DS, Nintendo DS, PlayStation Portable (PSP), PlayStation Vita -pelit, konsolit ja tarvikkeet.
Konsolinet
Game House - Pelikauppa - PS4 - Xbox One - PS3 - Xbox 360 - PS2 - PC - Wii U - Wii - 3DS - NDS - PSP - Pelit - Pelikonsolit - Elektroniikka
Pelaajan Valinta - - Se reilun pelin pelikauppa!
Viimeksi lisätyt pelit
GameStop Suomi | Power to the players GameStop
Konsolikauppa on aktiivisen pelaajan PC & Videopelikauppa
Gamelife - Pelikauppa verkossa
Pelien Erikoisliike - Käytetyt pelit - PS4 - PS3 - Xbox One - Xbox 360 - Wii U - PC
MiGame, Pelikauppa ja Maahantuonti. PlayStation 4 - PlayStation 3 - Xbox One - Xbox 360 - Nintendo Wii U - Nintendo Wii - Nintendo 3DS - Nintendo DS - PlayStation Portable (PSP) - Vita - PS2 - PC
Pelien, musiikin ja elokuvien verkkokauppa. - Swamp.fi
RikuCo Oy verkkokauppa
Megaswap Järvenpää - Pelit, konsolit ja oheislaitteet
Poromagia.com - Magic the Gathering irtokortit, lautapelit, keräilykorttipelit ja miniatyyripelit
Tervetuloa Vaihtostore verkkokauppaan! Meiltä xbox, playstation, wii, retro -pelit edullisesti. Valikoimassamme myös dvd elokuvia sekä lehtiä ja cd:eitä.
Videodivari.fi
Multiplayer - Multiplayer Finland
ReloadShop




Muokkailen tätä tarpeentullen, eli jos löytyy jo varteenotettava uusi paikka, ni laitetaan ylös ja muokataan vanhoja pois, jos sivustot lakkaa toimimasta tai firma lopettaa, yms.
Loisto juttu. Hyvältä näyttää. Kiitokset tästä :tup:
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Itse tuossa pari vuotta sitten rakensin itse tuohon Commodore 64:än svideo-piuhan, josta samalta liittimeltä kuusnepan päästä tulee myös äänet pihalle RCA-liittimillä. Oli hieman ottanut muutossa runtua, niin juottelin uusiksi juotokset pari iltaa takaperin.
Taas mennään!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 715
No niin, mä nyt kävin läpi Googlesta kaikki kotimaiset kaupat, jotka nimenomaan myy Suomessa olevaa (myös vanhempaa) pelitavaraa (eli ei mitään kiinasta tulevaa roinaa myyviä välittäjäkauppoja).
Tässä listattuna kaikki kaupat, joilla on verkkokauppa ja toimitusmahdollisuus. Jätin tarkoituksella liikkeet pois, joilla ei ollut verkkokauppaa/myyntiä, koska tässä on enemmän nyt kyse vain kaupoista, joista pystyy ostamaan suoraan näkemällä tuotteen netistä.

Huutonetin, Torin, yms, yms jätin myös pois, koska kaikkihan niitä osaa käyttää ja niistä oletusarvoisesti etsiä.
:)


Pelikauppa Puolenkuun Pelit - Paras kauppa pelaajalle!
VPD Pelikauppa on suomalainen pelikauppa. Meiltä löydät PlayStation 4 (PS4), PlayStation 3 (PS3), Xbox One, Xbox 360, PC, Nintendo 3DS, Nintendo DS, PlayStation Portable (PSP), PlayStation Vita -pelit, konsolit ja tarvikkeet.
Konsolinet
Game House - Pelikauppa - PS4 - Xbox One - PS3 - Xbox 360 - PS2 - PC - Wii U - Wii - 3DS - NDS - PSP - Pelit - Pelikonsolit - Elektroniikka
Pelaajan Valinta - - Se reilun pelin pelikauppa!
Viimeksi lisätyt pelit
GameStop Suomi | Power to the players GameStop
Konsolikauppa on aktiivisen pelaajan PC & Videopelikauppa
Gamelife - Pelikauppa verkossa
Pelien Erikoisliike - Käytetyt pelit - PS4 - PS3 - Xbox One - Xbox 360 - Wii U - PC
MiGame, Pelikauppa ja Maahantuonti. PlayStation 4 - PlayStation 3 - Xbox One - Xbox 360 - Nintendo Wii U - Nintendo Wii - Nintendo 3DS - Nintendo DS - PlayStation Portable (PSP) - Vita - PS2 - PC
Pelien, musiikin ja elokuvien verkkokauppa. - Swamp.fi
RikuCo Oy verkkokauppa
Megaswap Järvenpää - Pelit, konsolit ja oheislaitteet
Poromagia.com - Magic the Gathering irtokortit, lautapelit, keräilykorttipelit ja miniatyyripelit
Tervetuloa Vaihtostore verkkokauppaan! Meiltä xbox, playstation, wii, retro -pelit edullisesti. Valikoimassamme myös dvd elokuvia sekä lehtiä ja cd:eitä.
Videodivari.fi
Multiplayer - Multiplayer Finland
ReloadShop




Muokkailen tätä tarpeentullen, eli jos löytyy jo varteenotettava uusi paikka, ni laitetaan ylös ja muokataan vanhoja pois, jos sivustot lakkaa toimimasta tai firma lopettaa, yms.
Ei Gamestopilla minusta verkkokauppaa Suomessa ole?!
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Eipä nyt hirveemmin retroilua ole tullu harrastettua kun vehkeet on itsellä aina ollu vanhemmasta päästä. N64 sain josku 98-00 ja ps onen joskus 2001~
Kakkosenkin ostin vasta joskus siinä 2005~ paikeilla arvon herra 9700 Prolta :D
Jos ei doom 1 & 2 lasketa niin aika vähälle vanhemmat pelit ovat jääneet.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
En ole muuten tuollaiseen Poromagia - sivustoon ennen edes törmännyt. Täytyykin tutustua valikoimiin tarkemmin :cigar2:
Poromagia on enimmäkseen tuttu puhtaasti Magic The Gatheringiin erikoistuneena kivijalkaliikkeenä Helsingissä. Porot aloittivat aluksi puhtaasti mtg-kauppana. Se taitaa olla edelleen kaupan pääkohde, mutta se on laajentanut olemaan yleisesti keräilykorttien ja lautapelien erikoisliike. Vuosi/pari sitten aloittivat myös retropelien myynnin, aluksi Turussa nimellä Retromagia, ja sitten myös Helsingissä.

Tekivät myös muutamia videoita, kun haeskelivat retrotavaraa Euroopan pikkukaupoista ja kirppiksiltä, osa omaksi keräilykohteeksi, ja osa sitten myyntiin etenpäin kauppoihin. Sikäli luulisi heidän olevan suhteellisen perille tavaran hinnasta, vaikka eihän kukaan kaikkea voi tietää. Tuollaisen Resident Evilin näkemisen pitäisi kyllä herättää hälytyskellot heti, että tämä on mahdollisesti jokin erikoiskappale.

Itse pitäisi etsiä GameCubelle upscaler, joka ottaa sisään RGB-Scartia (ja nimenomaan scart-liittimellä, composhite ei kelpaa), ja työntää ulospäin HDMI:tä ja erikseen ääniä jossain muodossa. Nykyisen tv:n ulostuloliitännän ovat äänen suhteen olemattomat, joten pitää muilla tavoin saada ääni eristettyä pois. Kokeilin yhtä bulkkikaapelia, jossa äänet tulivat ulos SCART-kaapelin puolivälistä RCA:na, mutta kyseisellä kaapelilla kaikki punertavat pinnat värisivät. Pitäisi ehkä tilata esim. joku tällainen: http://tinyurl.com/jajphk9
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 476
Ensteks kannattaa hankkia hyvä kaapeli, ja sua helpottaa se tieto, että SNES ja 64:n kaapelit käy Gamecubeen, joten jostain varmasti löydät kunnon S-Video tai RGB kaapelin. Myöskin, Gamecubelle on tehty komponenttikaapeleita (sininen, punainen, vihreä, tiedät kyllä varmaan).

Minulla on GameCuben virallinen Nintendon RGB-kaapeli jo. Ainoa ongelma on siis se, että minulla on vuonna ~2010 piheyksissäni ostettu halvin mahdollinen 42" tv, jossa on pyöreät 0 ulostulosvaihtoehtoa äänille. Vahvistimissa taas ei ole scart-liitintä käytännössä ikinä. Komponenttikaapelit ovat GameCubella siitä mielenkiintoisia, että ne sisältävät proprietary piirin, jotka muuntavat analogisen signaalin digitaaliseksi - jonka vuoksi niitä ei myy 3rd party firmat, ja ne harvat valitut maksavat 200+ euroa ebayssa. Ne toimivat ilmeisesti myös ainoastaan Progressive Scania tukevien PAL-pelien tai NTSC-pelien kanssa GameCubessa, joka on mallinumeroltaan DOL-001 ja sisältää digital outputin. Mallinumero minulla kyllä pätee, mutta 40 pelin päivitys PAL -> NTSC olisi myös aika työläs temppu.

...~30 euron konvertteri ääniulostulolla, television päivitys malliin jossa ääniulostulo (ja silti yhä scart), käytetyn GC-yhteensopivan Wiin + komponenttikaapelin hankinta tai Dolphin-emulaattori ovat tässä kaikki vähän fiksumpia vaihtoehtoja. ;)
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 847
Eiköhän nämä voi tänne linkata eli pari tuntia Amigan historiaa:



Kiinnostavaa asiaa ja historiaa, itselle hieman tuntemattomasta laitteesta (en muista kenelläkään kaverilla olleen Amigaa, yhdellä kaverilla oli C64). NES ja PC pelaamista itsellä noina vuosina, painottuen enemmän NESsiin alussa ja myöhemmin enemmän PC. :)

Sain tuollaisen Amigan A500 joskus ilmaiseksi ja kaduttaa kun sen myin sitten vähän sen jälkeen joskus 2000-luvun alussa. :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
548
Miniretroilua....

Samsung Note 4 ja snes emu + mini bluetooth padi.....
 

Liitteet

Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 101
Omassa hyllyssä on muistaakseni Powerista mukaan parilla kybällä tarttunut NES:in ohjaimen usb versio. Hieman on rimpulampi kuin orkkis mut toimii ihan ok.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 638
No se ei ollu sitten aito Scart, koska euroopassa ei aitoja Scartteja saanu PS1:een. Kaikilla kaapeleillahan kuva tulee, mutta se kuvanlaatu on sitten eriasia, kun sitä tarkemmin katsoo. Mä oon kokeillu noita kopio Scartteja ja niissä kaikissa on aivan karsea kuvanlaatu, pelkästään PS1 menussa jo sahalaitaa näkee laidoissa, niinkuin komposiittikaapeleilla. Aito RGB Scart ei värise yhtään.
Kaapeli tuskin on aito kun ei siinä logoa ole mutta ei kuvassa silti mitään vikaa ollut.

Minä olen siirtänyt PS3:n latausjohdon PC:hen kun olen laittanut ePSXe:n päälle (tosin viime kerrasta on taas vähän aikaa) mutta kun huomasin että tuollainen kahden ohjaimen adapteri maksaa 2€ ja minulla on sekä PS1:n että PS2:n ohjaimet vailla käyttöä tuli heräteostoksen paikka. No, katsotaan 10-20 päivän päästä miten adapteri toimii.
Ja tänään tuli tämä, vielä en ole ehtinyt testailemaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 638
Minä olen siirtänyt PS3:n latausjohdon PC:hen kun olen laittanut ePSXe:n päälle (tosin viime kerrasta on taas vähän aikaa) mutta kun huomasin että tuollainen kahden ohjaimen adapteri maksaa 2€ ja minulla on sekä PS1:n että PS2:n ohjaimet vailla käyttöä tuli heräteostoksen paikka. No, katsotaan 10-20 päivän päästä miten adapteri toimii.
Vaikuttaisi toimivan. Ensin harmittelin ettei padi näy kuin digitaalisena siihen asti että tajusin painaa padista sitä analogisen puolen päälle kytkevää nappulaa. Ei tuollaista voi enää vuosien jälkeen muistaa. Testaaminen jäi vielä olemattomaksi kun en pikaisella yrittämisellä saanut ePSXe:tä toimimaan retrokoneena toimivassa kannettavassa, WinUEA:lla sitten pari erää Emerald Minea jotta näki että padi tekee jotain. Kunhan saa ePSXe:n toimimaan voi koettaa jotain peliä mikä hyödyntää tatteja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
278
Nyt on sitten loppuilta tutkittava, että kuinka tuota käytetään. :D
Pitää hakea vauhtia aidolla (laitteen kanssa samalla aluekoodilla olevalla) levyllä ja lukemisen keskeytyessä vaihtaa aihio tahi toisen aluekoodin levy sisään. Niin, ja sulkukytkin pitää tietysti olla pohjassa, jotta laite luulee kannen olevan suljettu. Jos et saanut mukana sitä jousta, niin aukaise laite ja vedä se kytkin vaikka teipillä pohjaan.

En ole varma, mutta luulen noiden (Gameshark -moduulien) hajottavan erään vastuksen laitteessa; muutaman kuukauden käytön jälkeen - kun Gameshark -moduuli on ollut siis jatkuvasti kytkettynä - yksi (en nyt tarkasti muista missä se oli 5000:sten lankulla) vastus hajoaa, jonka seurauksena plösö ei anna kuvaa eikä selvästikään käynnisty normaalisti. Parissa vehkeessä täysin vastaajan ajan jälkeen tuo samainen vastus hajonnut ja kun sitten olen niitä ajanut ilman moduulia, niin ovat toimineet paskoontumatta useamman vuoden (tai siis vastukset eivät ole kertaakaan hajonneet).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
278
Ja veikkasin tuon vastuksen palamisen liittyvän siihen, että jos pelaa NTSC-kuvatyypin peliä, ni toi konsolin videopiiri kyrvähtää. Netistä löytyy ohjeet siihen, kuinka saa PAL-konsolin toistamaan niitä pelejä oikein (muistaakseni riitti, kun vain nosti yhden pinnin ylös videosirusta.)
Nuo joissa vastuksen palamista tarkemmin seurasin, olivat SCPH-5500 -mallia eli japsirakkineita.
Tarkemmin kun mietin, niin yhdestä PAL -laitteestakin (SCPH-7002) tuo samainen vastus kerran kärähti ja siinäkin olin käyttänyt Gameshark -moduulia (en nyt muista minkä merkkisiä ovat, eikä ole ihan käden ulottuvillakaan).

Tuo voi olla yksi syy siihen hajoamiseen, mutta tosiaan noissa japsilaitteissa en ole eri aluekoodin levyjä käyttänytkään (ja kaikissa vanhoissa plösöissä on piirit asennettuna, joten noita moduuleita olen käyttänyt vain huijauskoodeihin.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
278
Kyrvähtikö nuo sitten tuon moduulin kanssa ihan jopa aidoilla PAL-peleillä ?
SCPH-5500 -malleissa käynyt vain aitoja japsipelejä.
SCPH -7002:ssa ihan kaikkia: aitoja PAL-pelejä, aitoja NTSC-U/J -kiekkoja ja varmuuskopioita kaikista.

Joo, syyseuraussuhde on aika hataralla pohjalla tässä, mutta kirjoittelin vaan, kun vaikutti aika oudolta vastuksen kärähtäminen juuri niissä vehkeissä, joissa moduulia olen käyttänyt.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
225
Ihtellä komerossa moinen yhdistelmä(ps+ulkoinen mod kinkula) jolla tullut aikoinaan pelattua sekaisin kaikkia pelejä useamman vuoden ajan eikä mitään ole kärvähtänyt. Lukupää toki lie entinen tai ainakin säädön tarpeessa kun ei nykyään suostu lukemaan levyjä. Jokunen alkuperäinen pelikin lie samassa laatikossa. Pitäisi jaksaa kaivaa esiin ja katsoa mitä löytyy.
 

m3d

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
17
Day of The Tentacle Remastered Playstation+ jäsenille ilmaiseksi vielä parin päivän ajan. Esim ilmaisella 7 päivän kokeilujaksolla ehtii just sopivasti pelaamaan läpi. PlayStation®Plus - Free Games | Discounts | Free Trial

..pari pahaa jumituskohtaa oli mitkä joutui walkthrusta kurkkaamaan :( Mutta muuten meni pähkäilyllä ja edellisen läpipeluukerran muistelulla läpi. Outoa muistaa 20+ vuoden takaa tällaisia pelijuttuja?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
177
Pi3+retropie toimii tämän hetkisenä pelikoneena naavapartakohtauksen iskiessä. Pääasiallisesti kuuslankkua ja NESiä pukkaa sillä. Joskus vanhoja Lucasarteja ScummVM:llä.
Suunnitelmissa on vanhan Atari Lynxin raadon muuntaminen retrokonsoliksi RPi zeron avustuksella (kunhan sellaisen joutaa kyyläämään Adafruitista tai Pimoronista).
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
719
Duke 3D ja Blood menee Meltdownilla hyvin. Doomia varten käytän Zandronumia ja Doom Seekeria. Pitää kans odotella jos Dengine sais 2.1 enginessa tehtyä kunnon monipelin. Oon yrittänyt murossa houkutella Doomiin pelaajia, mutta turhaan. Pitäis jossain vaiheessa tässä talvi-keväällä alkaa hakkaa taas noita Doom cooppeja läpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Yritin PS2:sta saada toimimaan, kun ei lukenut enää pelilevyjä. Kyseessä fat-malli, käsitykseni mukaan v4. Puhdistin laserin ja säädin lukupäätä (tai mikä liekään) rattaan avulla. Viturallaanhan se oli, ja CD-pelit sain eri asentoja testaamalla toimimaan. Mutta DVD-pelit ei edelleenkään käynnisty.

Eihän tuo hirveästi lohduta kun suurin osa peleistä on DVD:llä. Lähinnä Buzzit kiinnostais saada toimimaan kun PS4:lle ei vastaavaa ole ja kolmosen Buzz-pelit on ihmeen kovissa hinnoissa edelleen käytettynäkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Mitä laitoit ? Toivottavasti et vaan WD-40:stä.
Vaihtoehdot saatavilla oli CRC 5-56 ja lukkoöljy. Lukkoöljyä sitten käytin, ja tosiaan hyvin vähän, en suihkuttanut sitä edes suoraan.

Mikäs tuossa wd40:ssä sitten on ettei sitä saisi laittaa? Eikö tuo crc ole vähän vastaavaa tavaraa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
71
Tänään aloin vähän tutkailemaan aihetta, että millaisia videon ulostuloja pelikoneista saa irti. Taso on vaihtelevaa, mutta yleisesti ottaen Segan ja Sonyn koneissa on lähestulkoon natiivisti tuettuna ne paremmat, eli S-Video ja RGB SCART. Tässä listauksessa on vain nyt käsittelyssä nämä yleisimmät Retro-konsolit, mitä porukka pelailee.

Sega onkin sitten astetta mutkikkaampi tapaus. Segan konsoleista osa tukee RGB:tä vakiona, S-Videolle täytyy joissain malleissa tehdä erillinen modaus (ainoastaan Saturn ja Dreamcast tukevat S-Videota vakiona).
Master Systemistä on olemassa kaksi versiota, ensimmäinen versio tukee RGB:tä, toinen ei.
Mega Drive/Genesiksestä on olemassa kolmea eri versiota, kaksi ensimmäistä tukevat RGB:tä, kolmas ei.
Saturn ja Dreamcast tukee molemmat, S-Video:n ja RGB:n
Master System ja Mega Drive/Genesis käyttävät samoja videokaapeleita, joten ne käy keskenään. Saturn ja Dreamcast käyttävät omia kaapeleitaansa, ja ne ei käy edes keskenään.
Dreamcast fanina tarkennus vielä eli DC tukee suoraan myös 480p VGA ulostuloa. Sillä tulee etenkin taulutelkkareissa huimasti parempi kuva kuin RGB scartilla saa.

Dreamcast VGA - Wikipedia näyttää hasardilta, mutta just tällainen läpinäkyvä 3rd party boksi on itsellänikin vuosia ollut ja kuva erittäin jees, ei haamuja yms häröjä.

Nythän on Dreamcast rintamalla ihan mielenkiintoinen kehitys menossa eli useampikin vanha online peli on saatu heräämään henkiin. En ole kokeillut vielä, mutta täältä voi seurata etenemistä: Dreamcast-Talk.com - News voisi esim. tuo Worms olla varsin hauskaa mättöä :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
71
No perhana tuo DCIO onkin mennyt kokonaan ohi. Dreamcast on meinaan aina kuulostanut siltä kuin levyasema tekisi kuolemaa :D ja kyllä se laserdiodi ilmeisesti väsyykin, joten SD-muistikorttihan on monelta kantilta hyvä juttu.

Juu kyllähän low res tekstuurit ottaa silmään, mutta interlace menoon verrattuna VGA:lla on kyllä tosi herkku pelata kun liikkeessä kaikki pysyy skarppina. Soul Calibur 60fps on varsin kovaa settiä yhä :) toivottavasti joku Soul Calibur joskus tehdään PC:llekin, oon vähän elätellyt toivoa kun Xbox One pelejä tulee jo yhteisen Windows storen kautta...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 408
Monesti nuorena ku on jotain pelaillu ahkerasti, ni se porautuu tuonne takaraivoon ikuisiksi ajoiksi.
Tuo on kyllä hyvin pitkälti totta, esim Doom2:n monet alkupään kentät ja ne mitä mätettiin kavereiden kanssa deathmatchina muistaa ihan selkeästi edelleen ulkoa. Samoin esim Maniac Mansion, DOTT, Larry1 sun muut pelaa nykyään läpi vaikka silmät ummessa.

Ja tosiaan tuo WD40 ei sovellu muuhun kuin jumittavien osien irroitukseen. Kyllähän se voiteleekin hetken mutta sen jälkeen kaikki on jumissa vieläkin pahemmin. Itse olen kyllä tuolla irroitellut kaikenlaista mutta sen jälkeen olen putsannut paikat hyvin tarkasti ja pistänyt jotain oikeaa voitelevaa tavaraa tilalle. Valkovaseliini, ompelukoneöljy ja jopa moottoriöljy ovat parempia elektroniikan voiteluaineita kuin tuo WD40.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Yritin PS2:sta saada toimimaan, kun ei lukenut enää pelilevyjä. Kyseessä fat-malli, käsitykseni mukaan v4. Puhdistin laserin ja säädin lukupäätä (tai mikä liekään) rattaan avulla. Viturallaanhan se oli, ja CD-pelit sain eri asentoja testaamalla toimimaan. Mutta DVD-pelit ei edelleenkään käynnisty.

Eihän tuo hirveästi lohduta kun suurin osa peleistä on DVD:llä. Lähinnä Buzzit kiinnostais saada toimimaan kun PS4:lle ei vastaavaa ole ja kolmosen Buzz-pelit on ihmeen kovissa hinnoissa edelleen käytettynäkin.
Tämä homma ratkesi nyt sikäli, että tuolla levyaseman toimimattomuudella ei ole enää edes väliä. Pelit voi asentaa PC:tä käyttäen kovalevylle (WinHiip-softa) ja ajaa muistikortilta Open PS2 Loaderin, joka taas käynnistää pelit suoraan kovalevyltä. PS2:n nettiadapteri ja siihen liitettävä kovalevy mulla olikin ennestään, en vaan tiennyt tuota että pelejä ei ole pakko asentaa PS2:n omalla levyasemalla.

Lisäksi aiemmin käyttämälläni HD Loaderilla ei jostain syystä toiminut esim. Buzz-pelit kovalevyltä ollenkaan. Open PS2 Loaderilla ne toimivat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
225
Mistä kannattaa tilata adapteri segan ohjaimen(menacer) ja tietokoneen välille. Näytti fusionin valikoissa ohjain vaihtoehtona olevan tuo menacer eli mahtanee toimia tietokoneellakin.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
225
Onko tuo Menacer siis joku tuommoinen valopistooli ja tarviit adapterin tuolle vastaanottimelle ?
Juuri näin. Vastaan otin menee segan ohjain porttiin kiinni. Mikäli ymmärsin oikein niin nyky töllöt ei aiheuta menacerille ongelmia koska toiminta tapa on varsin erinlainen verrattuna zapperiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
188
MAME on ollut kiinnostuksen aiheena jo pitkään.

Näitä tuli rakenneltua Turussa.


Juuri päivitin tuohon tehokkaan PC:n ja rakennan uutta ohjainpaneelia.
Lisätietoa täällä.
Vähän off-topiccina täytyy todeta että onpa rasittava foorumi: "Ilman rekisteröitymistä näet vain viestiketjun ensimmäisen viestin." :btooth:

Itsellä suunnitelmissa bartop kokoluokan cabinet. Taidot & työkalut ei ihan riitä rakenteluun, eli varmaan tilaan jonkun valmiin setin minkä saa suht helposti koottua. 19" näyttö jo löytyy ja Raspberry laitettu tilaukseen... :)
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
225
Vähän off-topiccina täytyy todeta että onpa rasittava foorumi: "Ilman rekisteröitymistä näet vain viestiketjun ensimmäisen viestin." :btooth:

Itsellä suunnitelmissa bartop kokoluokan cabinet. Taidot & työkalut ei ihan riitä rakenteluun, eli varmaan tilaan jonkun valmiin setin minkä saa suht helposti koottua. 19" näyttö jo löytyy ja Raspberry laitettu tilaukseen... :)
Ihte olisi kanssa kiinnostanut lukea muttei aivan niin paljoa että olisi jaksanut rekisteröityä.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Ketkäs pelaa vielä Age of Empires I/II?

AOE II aivan kultaa retromielessä :)

SimCityt myös mutta vanhin oli nelonen mikä lähti käyntiin kun viimeksi kokeilin, pitäisi kaivaa tuo vanha pc kaapista taas :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Ketkäs pelaa vielä Age of Empires I/II?

AOE II aivan kultaa retromielessä :)

SimCityt myös mutta vanhin oli nelonen mikä lähti käyntiin kun viimeksi kokeilin, pitäisi kaivaa tuo vanha pc kaapista taas :)
AOE II HD Editionin ostin joskus steamista. Heti runnomaan persialaisilla sotanorsuilla, niinkuin ei olisi mitään 15v edellisestä pelikerrasta kulunutkaan!
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
AOE II HD Editionin ostin joskus steamista. Heti runnomaan persialaisilla sotanorsuilla, niinkuin ei olisi mitään 15v edellisestä pelikerrasta kulunutkaan!
Sotanorsuja vastaan melkein parhaita on munkit :) Oma hyökkäysarsenaalini on ollut yleensä Paladineja + takalinjassa Trebuchet, näillä on yleensä aika vahvoilla :) Trebuchet on muutenkin hyvä kun sillä voi kaataa metsää, on monesti helpompi mennä vihollisen linnoitukseen metsän läpi trebucheilla kuin millään muulla muurin läpi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
270
Jaa tällanen ketju! Itellä retropelailu vähän kausittaista, miten nyt sattuu ehtimään pelaamaan muutenkaan, mutta viimeaikoina taas vähän enempi tullut innostuttua.

Koneita ja pelejä on jonkin verran tullut kerättyä, mutta ei koristeeksi vaan ihan pelaamiseen. Joskus rakensin pc:stä emulaattorikoneen jossa oli lähes kaikki nes-pelit, mutta en oikein koskaan saanut sitä toimimaan tyydyttävästi.
Kävin läpi varmaan kaikki silloiset emulaattoriohjelmat ja luulin löytäneeni hyvän, kunnes huomasin, että pelaamisessa oli pienen pieni viive. Sen tunsi Esim. Ninja Gaidenissa loppupään kentissä, jotka vaativat melko infernaalista ohjaustarkkuutta. Tuokin olisi jäänyt huomaamatta ja mennyt taidonpuutteen piikkiin, ellen olisi kaverin nintendolla päässyt kokeilemaan samaa peliä aitona. Ero oli huomattava.

Nyt sitten tulee varmuuden vuoksi pelattua oikeilla vehkeillä, eipähän tartte säätää tyhjää ja kun peli ei kulje, on syy taatusti peliohjaimen päässä :)

Viimeisin läpäisty peli itellä Megaman 1 toissaviikonloppuna, se olijuhlaa. En koskaan päässyt peliä pentuna läpi, läheskään. Pälli meinas sen kivihirviön kanssa levetä kyllä pari kertaa...
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 847
Aika mielenkiintoista jos huhut sitten paikkansa pitävät. Tosin sitten voikin varmaan unohtaa miniNESsin hankinnan, kun tuskinpa molempia valmistavat samaan aikaan. Paras olisi missä molemmat yhdessä ja samassa purkissa, mutta Nintendosta puhutaan, niin tuskinpa. :D
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 847
Mä ite ostaisin nimenomaan ton mini-SNES:in, koska se on huomattavan paljon paremmin modattava ja yhteensopiva:

- NES pelit toimii suoraan tolla alustalla ja adapterilla myös MegaDriven pelit pyörii.
- Monenmoisia sovitinadaptereita saatavana NES-, SNES-, MegaDrive-peleille ja tuontipeleille myös adaptereita, sekä mm. EverDrive, jolla voit pelailla pelejä SD-muistikortilta.
- Konsolin ohjain 100x parempi kuin NES-ohjain ja siihen saa myös erikois/3rd party-ohjaimia vielä nykyäänkin.
- Alkuperäinen kone tuki vakiona RGB-ulostuloa, mutta uusioversiossa todennäköisesti HDMI jokatapauksessa.
Niin alkuperäisellä laitteella nuo onnistuu erilaisilla adaptereilla ja sitä pystyi modaamaan, mutta nyt puhutaan kuitenkin samantyylisestä vehkeestä mitä mini NES on. Joten Megadriven pelit voit unohtaa suorilta sekä tuen adaptereille/muistikorteille. Se tuleva emulaattori pyörittää vain niitä SNES -pelejä, niin kuin mini NES pyörittää vain NES -pelejä.

Jää nähtäväksi saako joku keksittyä "mini SNES:lle" kikan jolla sille saa ladattua enemmän pelejä. Oma arvaus on, että ottavat oppia mini NES:in suhteen tuossa ja siitä tehdään hankalempaa/mahdotonta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Niinnojoo, en tullut tuota ajatelleeksi. :D Mutta eiköhän sankarit taas jotain keksi, tuolle saatetaan jopa kyhäillä erikseen uusi adapteri muiden pelien pelailuun, koska eihän Nintendon pelkkää 30 pelin konsolia kannata julkaista, pakkohan siin on olla portti alkuperäisille pelikaseteille.
Miksei kannata, niinhän se Mini-NESkin julkaistiin? En usko että on minkäänlaista pelikasettiporttia SNES-versiossakaan. Nimenomaan sellaista ei Nintendon kannata tehdä, muuten saavat vastailla syytöksiin kun Pertin ullakolla 25 vuotta pölyssä ja paskassa makaillut pelikasetti ei toimi.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 847
Niin olisihan se hienoa, jos olisivat alunperin tehneet niin, että myös alkuperäisiä olisi pystynyt pelaamaan niiden mukana olleiden lisäksi. Mutta eipä tuo Nintendo ole sellainen yritys jota nuo asiat kiinnostaisi, JOS (ihan vitun iso JOS) tulee tuki muillekin kuin mukana tulleille peleille, niin ne myydään jotain kautta asiakkaille.

Tosin tuosta "miniSNES":stä tulee ihan samanlainen harvojen herkku, kuten tuo miniNES on ollut ja tätähän Nintendo harrastaa esim. Amiibojen kanssa, kun tehdään pienemmät erät niin hype ja kiima pysyy paremmin. Joka tosin on yksi syistä miksi ei niiden uudet vehkeet ole kiinnostaneet itseäni vuosikausiin.

Jouluksi olisin mielelläni miniNES:in ostanut, mutta eipä niitä mistään saanut. Ihme firma kun ei asiakkaiden rahat kelpaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Olen harkinnut tuota CronusMax ostoa, skeptikkona en luota automaattisesti mainosmiehen teksteihin, joten olisi mukava kuulla käytännön kokemuksia jos jollain on tuollainen, erityisesti x360 wired/wireless ohjainten toiminnasta PS4 ja Xbonella. Mielestäni x360 ohjain on ergonomialtaan paras ikinä valmistettu ohjain, ja niitä löytyy 5kpl, enkä haluaisi ostaa enää muita. Nyt kiinnostaisi käyttää niitä noilla uusilla konsoleilla myös.

CronusMax Plus
Toimii. Olen siis käyttänyt moista vekotinta Onella 360 ohjaimen kanssa, joka mielestäni myös paras ohjain ikinä. Harmi ettei Microsoft anna niiden toimia Onessa.
Mutta tosiaan tuo CronusMax pelittää ihan moitteetta. Aluksi oli vaan todella hankalaa saada ne konffaukset kohilleen sillä ohjelmalla, mutta kun ne kerran on laitettu niin sen jälkeen toimii. Uskoisin, että PS:llä toimii samalla tavalla koska siellä voi määrittää millä konsolilla pelaa ja millä ohjaimella.
Ja piuhallisesta 360 ohjaimesta Onen kanssa siis oli kyse.

Editoidaan vielä, @j0rmanat0r sen verran, että kokeilin juuri pitkästä aikaa, niin päivityshän siihen oli tullut. Ei tarvinnut sen ohjelman kanssa leikkiä, jollei jotain kummallisuuksia ja erikoisuuksia halua. Eli ennen se, että One ymmärsi toisen ohjaimen, piti muokata sillä Cronuksen ohjelmalla. Nykyään se kävikin niin, että tikku vaan Oneen, Onen ohjain perään. Hetken se vilkutteli jotain jonka jälkeen Onen ohjain irti ja 360 kapula kiinni. Kokeilin langallisella, sekä langattomalla. Eli tökkäsin vastaanottimen siihen niin hienosti toimi. On siis helpotettu tota parittamista, vai mikskä sitä nyt vois kutsua. Taidankin alkaa taas käyttämään laitetta.
Ainut homma oli vaihtaa tuolta ohjelmasta tuo joku protokolla ja täts it. Tuossa ohjeessa mainittu patterien poisto ei enää päde, kuten Cronuksen etusivullakin mainostavat.

Without a USB Hub
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
436
Millainen olisi ultimaattinen NES-konsoli tällä hetkellä? Vaatimuksena ainakin hdmi ja mahdollisimman "aito" kokemus.

Esim. tälläinen:
-AV Famicon: NES 2 – Wikipedia
-Hi-Def modi: https://www.game-tech.us/product/hi-def-nes/
-tarvittaessa EverDrive: EverDrive N8 NES - EverDrive Store
Tämä olisi "aitoa"-rautaa ja hinnaksi tulis joku noin 250€-500€ riippuen modaako itse ja mistä hommaa osat.

Vai:
Analogue Nt mini – Analogue
Tämä on periaatteessa teknisesti parempi, mutta onko tämä emuloimista?
Hinta 500€?


Molemmissa paketeissa hdmi ja mahdollisuus pelata aidoilla kaseteilla tai rom-versioilla.




 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 715
Nyt, kun ei tuota NES Classicia saanut, niin onkos kukaan näitä HAMY:n NES/SNES klooneja hankkinut? Onko laatutavaraa ja toimiiko pelit, kuten aidossa laitteessa?

Jotain kommentteja tuosta vanhemmasta NES konsolista oli, että ei kovin hyvä. Tuossa uudemmassa olisi molemmille kaseteille paikka ja HDMI liitäntä.


Aliexpress.com : Buy 2017 newest RETROAD 8bit & 16 bit Entertainment dual System with HD function Game console,720DPI,high clear picture,good quality from Reliable game system suppliers on HAMY RETRO GAME SHOP

Onko tuossa ohjaimet erikseen eri järjestelmille? Ei kovin hyvältä tuo NES ohjain vaikuta ja voisi tuo toinenkin olla paremmin muotoiltu. Ei taida edes mitkään muut ohjaimet tuohon tilalle käydä.
Voihan tohon kaiketi alkuperäsetkin ohjaimet laittaa...
Ja aika ankeeta se ois NES ohjaimella pelata SNES pelejä.
Edit: ja semmonen huomionarvonen juttu, että kaikki PAL pelit ei toimine tossa! ;)
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 343
Viestejä
4 195 135
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom