Resident Evil 2 (PC, PS4, Xbox One)

Eilen sain alotettua itse tämän. Piti vaan ihan pikkusen lausta pelailla, että pääsisi suunnilleen samaan kohtaan, mihin jäin one shot demossa... Noh lopettelin sitten klo 1:00... :D

Kyllä tää välillä saa jonkinmoisia kuumotuksia aikaan... :nb: En ole ikinä ennen 2 -osaa pelannut ja todella rauhallisesti etenin ja pääsin sinne parkkihalliin asti. Standard vaikeustaso käytössä ja patit aika finaalissa koko ajan. Pislalla ei kyllä hengiltä meinaa saada zombeja. Haulikon sai onneksi ni sillä riittää ku kerran losauttaa.

Screen space reflectionit bugittaa näemmä PC:llo vieläkin. Maahtavatkohan korjata tuota.
 
Perjantaina ois sopivasti luvassa se eka DLC tälle pelille, joka on siis ilmainen. Saadaan ainakin kolme uutta skenaariota pelattavaks. Toivottavasti tulisi samalla vähän bugfixejä liittyen niihin lieviin nykimisiin ja tiettyjen efektien ongelmiin.
Paitsi et ne on valitettavasti enemmän ton 4th Survivorin tyyppisiä kuin pääpelin. Eli siis ampumista helvetisti, ei mitään puzzleja. Tarkotuksena päästä paikasta A paikkaan B, matkalla sit helvetisti vihollisia. Kiinnostus lopahti lähes täysin kun tästä luki.

Everything you need to know about Resident Evil 2’s free Ghost Survivors DLC, out 15th February
 
Ei pidä valittaa kun kerrankin ilmaiseksi saa. ;)
 
Nyt tuli MRx sitten kuvioihon mukaan. Onneksi tuo on toteutettu paremmin, kun Alien Isolationin Alien, joka ravas koko ajan pelaajan lähellä tietyssä kohdissa. Tuo MrX kuitenkin aika randomisti tuntuu tepastelevan.
 
Randomilla se meneekin ja välillä sen tymistely vaan kuuluu vaikka hän itse ei ole edes spawnattuna koko maailmaan. Mutta heti jos alat riehumaan, ni se spawnataan lähistölle ja lähtee tulemaan kohti sitä paikkaa missä olet riehumassa. Aulassa hänet näkee kyllä helposti usein ja jos satut hänen näkökenttäänsä, ni sit on aika pistää juoksuks :D

Oli eilen kyllä aika kuumottava tilanne, kun hiivin hitaasti Lickerin miehittämää käytävää eteenpäin ja käytävän pään ovi avautuu... MrX:hän se sieltä tulee... Unohtu hiippailu aika nopeesti. :btooth::D
 
Oli eilen kyllä aika kuumottava tilanne, kun hiivin hitaasti Lickerin miehittämää käytävää eteenpäin ja käytävän pään ovi avautuu... MrX:hän se sieltä tulee... Unohtu hiippailu aika nopeesti. :btooth::D
Jos tykistö on kunnossa niin osaa se mr.x ottaa jalat alle :D

29915147F7FB393F86AA57B63076406C28D942F0
 
DLC pelattu läpi ja paskahan se oli, ei toi Mercenaries kiinnosta pätkääkään ja on ehdottomasti tän pelisarjan paskinta antia.
 
Tämän ketjun hitain pelaaja esittäytyy, kohta 8 tuntia kellossa ja läpäisystä ei tietoakaan. Nytkin viemäreissä yhdessä puzzlessa jumissa :D.

Kyllä tuo aseman tutkiminen oli niin tolkuttoman siistiä ja kiehtovaa puuhaa, että helposti menee toinenkin läpiinpelukerta tämän jälkeen. (Mikäli nyt siis ylipäätänsä pääsee läpi, alkaa taas ammukset olemaan melko finaalissa :D)

On muuten mukavaa pleikalla pelata pitkästä aikaa peliä joka pyörii korkeammalla kun 30fps.
 
Tämän ketjun hitain pelaaja esittäytyy, kohta 8 tuntia kellossa ja läpäisystä ei tietoakaan. Nytkin viemäreissä yhdessä puzzlessa jumissa :D.

Kyllä tuo aseman tutkiminen oli niin tolkuttoman siistiä ja kiehtovaa puuhaa, että helposti menee toinenkin läpiinpelukerta tämän jälkeen. (Mikäli nyt siis ylipäätänsä pääsee läpi, alkaa taas ammukset olemaan melko finaalissa :D)

On muuten mukavaa pleikalla pelata pitkästä aikaa peliä joka pyörii korkeammalla kun 30fps.


Juu aika hidasta on ollu omakin eteneminen. Nyt pääsin juuri NEST:n ja pelikellossa varmaan itelläkin jotain 8h. Parissa kohtaa ollu itekkin vähän ihmeissään, että mitäs nyt. :D

Loistava peli on kyllä kaikinpuolin. Ainoa ärsyttävä juttu tässä on se, että edelleenkään ei voi laittaa esineitä vähäksi aikaa maahan... Mikä ihmeen logiikka tuossa voi olla... Monen monituista kertaa on jäänyt esim. pislan patit saamatta, kun inventory täynnä ja ei voi vähäksi aikaa pistää jotain maahan, että sisi ladattua kudit aseeseen. :mad:
 
Ainoa ärsyttävä juttu tässä on se, että edelleenkään ei voi laittaa esineitä vähäksi aikaa maahan... Mikä ihmeen logiikka tuossa voi olla... Monen monituista kertaa on jäänyt esim. pislan patit saamatta, kun inventory täynnä ja ei voi vähäksi aikaa pistää jotain maahan, että sisi ladattua kudit aseeseen. :mad:
Zerohan taitaa olla ainoa pääsarjan osa jossa toi temppu taitaa onnistua?
Mutta kuitenkin näin historian kannalta mielenkiintoista on varmaan tietää että alkuperäisessä pelissä(1996) testivaiheessa niin ne arkut eivät olleet yhteyksissä toisiinsa :btooth:

Oli testaajilta tullut noottia siitä:
Real Survival
originally, the item boxes were not intended to be interconnected with one another, but this was changed later in development due to criticism from testers.

Siinä sitä juoksemista oliskin ollut.
 
Ei tuo tavaroiden tiputtelukaan mitenkään ongelmaton konsepti ole.

Zerossa ainakin parista tallennusalueesta muodostui vain säilytyspaikkoja, johon tiputtelit tavarat - ihan sama kuin niissä olisi ollut neliulotteinen tavaralaatikko. Ja sitten kun piti päästä uudelle alueelle, niin auta armias kun yrität saada ensin kaikki tavarat kannettua johonkin hissin lattialle, jotta saat ne varastoitua myös sinne seuraavan alueen pääaulaan.

Eli vaikka tavaroiden tiputtelu sallittaisiin, olisi ne laatikot edelleen hyvä pitää olemassa. Tai sitten pitää olla tapahtumapaikkana jo joku lentokenttä, jossa semirealistisesti saa tavarat siirrettyä paikasta toiseen liukuhihnojen avulla ilman jatkuvaa tarvetta muulille.

Tuosta "voisinko pistää tavaran hetkeksi maahan" ongelmasta pääsee eroon sillä, että esimerkiksi herbejä tai panoksia saadessa annetaan heti mahdollisuus ladata ne aseeseen, käyttää tai yhdistää.
 
Onhan tässä näitä vanhan ajan ongelmiansa ei siinä, huvittaa että haulikko vie saman verran tilaa kuin 2 avainta jne :D Mutta sitten lankun pätkiä voi varmaan olla niin paljon kun pelistä löytyy no problem
 
Rauhallisella tahdilla on tullut tätä pelailtua. PS1-ajoilta 90-luvulta muistikuvat hataria alkuperäsiversiosta, taisin lähinnä katsella sivusta kun isosisko pelas. Poliisiasemalla oli etenkin alussa tunnelma melkolailla kohillaan taskulampulla sohiessa, mutta häiritsi hieman se että homman nimi oli lähinnä edestakaisin juokseminen pienelle pelialueella. Viemäreihin siirryttäessä homma tuntuu lässähtäneen totaalisesti... Adan osuuden sain juuri finaaliin, mutta ikävästi tuntuu mielenkiinto hävinneen tässä vaiheessa.
 
Koska hämiksiä ei ollut niin mitä varten niitä sinisiä herbejä tarvitsi?
 
Koska hämiksiä ei ollut niin mitä varten niitä sinisiä herbejä tarvitsi?

Joku suohirviö viemärissä ainakin itselleni tuotti myrkytystilan.

Se jättilaiskrokotiilin jahtikohtaus oli melkoinen antikliimaksi. :D Mut täytynee katsoa vielä loppuun että mitä pelillä on tarjota.
 
Joku suohirviö viemärissä ainakin itselleni tuotti myrkytystilan.
Joo pitikin googlettaa kun jäi vaivamaan niin ne tosiaan jos sulla ei ole mitää counter välinettä välttää niiden iskuja, mullahan oli aina puukko mukanani kuten rehti mustalaisella kuuluu olla niin ei päässyt lähempään kohtaamiseen niiden kanssa.

Siellä muuten yllätys koska modaaminen niin paljasta pintaa Clairelle:
Mods :: Resident Evil 2 (2019)

Tuli tälläinen vastaan mistä voi luntata jos haluaa omille speedruneille:
S2kohr0.jpg


Mr.X meemit kyllä pudottaneet uhkavuutta kyseisestä herrasta ja nykyisin sitä melkein pyytää kahville käymään :oops:
 
Mr.X meemit kyllä pudottaneet uhkavuutta kyseisestä herrasta ja nykyisin sitä melkein pyytää kahville käymään :oops:
"Isukki" ei todellakaan tuntunut yksistään niin uhkaavalta. Mutta sitten kun se jahtaa ahtaassa käytävässä ja käytävän päässä odottaa pari zombia sekä katossa roikkuu nuoleskelija, niin siinä meinaa tulla jännät paikat. Tuollaisessa tilanteessa melkein parempi ottaa isukin nuhtelut vastaan, ja silloinkin sen lyönnin pystyy hyvällä lykyllä väistämään.
 
Nyt meni Leonin tarina läpi. 10h siinä vierähti. Alottelin vähän Clairen osuutta, mutta jotenki tuntuu vähän tylsälle alkaa heti putkeen samoja paikkoja koluamaan. Jotenkin vaikeemman olonen ainakin toi Clairen alku. Jospa ottaisi väliin vähän Exodusta. :D

Erinomainen teos tää RE2 remake kyllä. Loppua kohden tunnelma tosin vähän laskee, mutta kelpo viihdettä koko peli silti.
 
Nyt meni Leonin tarina läpi. 10h siinä vierähti. Alottelin vähän Clairen osuutta, mutta jotenki tuntuu vähän tylsälle alkaa heti putkeen samoja paikkoja koluamaan. Jotenkin vaikeemman olonen ainakin toi Clairen alku. Jospa ottaisi väliin vähän Exodusta. :D

Erinomainen teos tää RE2 remake kyllä. Loppua kohden tunnelma tosin vähän laskee, mutta kelpo viihdettä koko peli silti.
Pakko allekirjoittaa, että tunnelma, painostavuus ja kiehtovuus on vähän kadonnut asemalta poistumisen jälkeen. Tunnelma aseman ahtaissa käytävissä kuulokkeet päässä X:n askelia kuunnellen oli niin mehevä. Melkein harmittaa, ettei se ukkeli juossut perässä pidempää.

Mukava yllätys
Siistiä että pääsi loppupuoliskolla palaamaan vielä takaisin asemalle hetkeksi fiilistelemään ja keräilemään pari lojumaan jäänyttä varustetta.

Täytyy itsekin pelata jotain muuta tähän väliin ja pienen tauon jälkeen sitten Clairen pariin. Mutta tosiaan huikea peli. Juuri samanlaista seikkailun ja tutkimisen riemua muistan kokeneeni aikoinaan PS1-version kanssa. Ei näin tyylikkäitä pelikokemuksia montaa ole.
 
Olipa hyvä, lisää ehdottomasti, peli on kuin tehty Oled telkkarille.
 
Joo, kun lähes kaikki pimeät kohtaukset on pilattu harmaaksi korotetulla mustalla...

Hmm... Itsellä on ihan normi led 4k töllö enkä ainakaan itse huomannut. Musta on mielestäni mustaa. Aika tarkka olen kuitenkin itse tuon kanssa. PS4 pelasin itse.
 
Hmm... Itsellä on ihan normi led 4k töllö enkä ainakaan itse huomannut. Musta on mielestäni mustaa. Aika tarkka olen kuitenkin itse tuon kanssa. PS4 pelasin itse.

Meneppä poliisiasemalla vaikka siihen ensimmäiseen pimeään käytävään missä ottaa taskulampun esille ja katso sitä harmautta.

EDIT:



Tuo ei ole mustaa nähnytkään.
 
Viimeksi muokattu:
Tavallisella LED-näytöllä oli itsellänikin ongelmia saada värisäätöjä alkuun kohdilleen, kaikki näytti harmaalta mössöltä pimeissä kohdissa. NVIDIA control panelista kun sääteli kirkkautta ja gammaa niin tuli passeli. Pelin omilla säädöillä ei tehnyt paljoa mitään.
 
Tavallisella LED-näytöllä oli itsellänikin ongelmia saada värisäätöjä alkuun kohdilleen, kaikki näytti harmaalta mössöltä pimeissä kohdissa. NVIDIA control panelista kun sääteli kirkkautta ja gammaa niin tuli passeli. Pelin omilla säädöillä ei tehnyt paljoa mitään.

Tuossa on vaan se ongelma, että niissä kohdissa joissa ei ole tuota harmaata "filtteriä", se sama gammasäätö murskaa mustat.
 
Meneppä poliisiasemalla vaikka siihen ensimmäiseen pimeään käytävään missä ottaa taskulampun esille ja katso sitä harmautta.

EDIT:



Tuo ei ole mustaa nähnytkään.


Itsellä musta on mustaa. Ei ole harmaata omassa töllössä. Olen kuitenkin jo 4 kertaa tuon pelin pelannut :)
 
Digital Foundryhan totesi, että tietoisesti tehty noi gammat nuin. Kai se joku "taiteellinen" päätös sitten on. Kyllähän toi joissain kohti vähän silmään pisti.
 
Kun laittaa pelin asetuksista seuraavat säädöt, niin musta on oikeasti mustaa:

1. Maximum Brightness: 1 below the maximum
2. Minimum Brightness: The lowest setting
3. Brightness: -6 from the center (5th marking from the left)

Ilman säätöä peli on mielestäni täysin pelikelvoton juuri tuon harmauden takia.

How To Fix Washed Out Colors on Resident Evil 2 PC
 
Netissä alkanu liikkumaan huhuja että voi joutua hankaluuksiin, jos käyttää trainereita huijaamiseen RE.net palvelun ollessa päällä. Johtuen kuulemma siitä että läpipeluuajoissa on Capcomin listat täyttyny 00.01 ajoista :vihellys:



Edit: Ilmeisesti trainerien käyttö aiheuttaa vain sen että profiilisi bannataan pois RE.net palvelusta, peliä saa kuiteskin pelailla miten haluaa. Capcom haluaa tällä vain rehellisiä suoritelistauksia heidän ranking-listoilleen. Mikä on ihan ymmärrettävää.
Saakohan nämä glitchien käyttäjätkin bannia
 
Saakohan nämä glitchien käyttäjätkin bannia
Ei koska luuliisin että jos käyttää pelin ominaisuuksia hyväksi niin silloin se on sallittua mutta ei kolmansien puolien ohjelmia(Trainer/Cheat engine)

Niihän se speedrunnreissakin menee että saat vetää vaikka seinien läpi jos peli antaa siihen mahdollisuuden.
 
Ei saa, koska kyseessähän on pelin tekninen virhe ja on kehittäjän syytä, ei pelaajan. Mut trainerin käyttö RE.netin ollessa päällä ei ole välttämättä fiksua, joten jos semmoisella haluaa leikkiä, kannattaa suosiolla laittaa se RE.net pois käytöstä.
Mutta jos sitä aikaa voi tiputtaa niin ratkaisevasti myös sillä niin miksi siitäkin ei saisi?
 
Kokeilin näitä, ni toi viimeinen säätö veti pelin kyllä aivan liian pimeäksi perusnäytöllä.
Onhan se melko pimeä, mutta itse tykkään. Pimeä sopii tuohon peliin, eikä mikään harmaa verho. Paljon pelottavampi noin. Mutta makuasioita toki.
Pelin väriavaruus on jotenkin ihmeellisesti pielessä. En oikein ymmärrä miksi tekijä on päätynyt tuohon ratkaisuun, ellei kyse ole bugista.
 
Kun kyseessä ei ole pelaajan tahallinen pelin koodin muokkaus millään ulkoisella ohjelmalla, ni tuo kikka hyväksytään ns. Glitch-speedruniksi, ja erityisesti kun kyseessä on vain skippi/oikaisu, ei mikään suora huijaus esineiden, healthin tai aseiden suhteen. Noita glitch speedruneja tehdään usein ja niillä on myös oma kategoriansa tossa lajissa. Mutta se että pelin lopullista ajanottoa muokkaa jollain erillisellä ohjelmalla, huijauskoodeilla taikka muokkaamalla itse pelin koodia joko lennosta taikka rukaamalla tiedostoja, ni se on todellista huijausta.

No toisaalta monessa nettipelissä saa kyllä banaania, jos exploittaa jotain bugeja ym. Että se nyt riippuu ihan pelinkehittäjistä, mikä sallitaan ja mikä ei. Tuskin nuo RE2 remaken listaukset kuitenkaa erottelee, mitkö ajat on glitchaamalla saatu, joten siinä mielessä joutaisivat kyllä pois sieltä. Noilla speedrun listoillahana on sitten eroteltu glitch ja normi runit.
 
Olihan se kun GTA onlinea pelasin ja jotain kisoja ajoin niin oli mielenkiintoisia aikoja siellä top listoilla ettei ilman huijauksia sinne pääse.

Joutuuhan esim jos watch dogs 2 pelissä käytää traineria niin sen saadaksesi toimimaan niin pitää erillisellä komenolla kytkeä easy anti cheat ohjelma pois päältä, tämähän blokkaa automattisesti sut pois online ominaisuuksista.


Muuten kun toi 1.03 pätsi tuli niin nytten ei voi modeja pitää päällä koska se kaataa pelin kun lataat tallennusta. Tämä vinkkinä niille jos sattuu tuskailee kaatuilun kanssa.

Edit: Daam, joku vetäsee alle 2h20min alkuperäisen trilogian lävitse :D

Hatunnoston arvoinen suoritus jo, allekirjoittanut päässyt edes yhtä osaa tuolla ajalla :btooth:
 
Viimeksi muokattu:
Dropbox - re2_2019_02_20_18_04_20_662.jpg
Dropbox - re2_2019_02_20_18_04_29_479.jpg
Dropbox - re2_2019_02_20_18_04_47_496.jpg
Dropbox - re2_2019_02_20_18_05_03_264.jpg

Siinä esimerkkejä. Kontrastia käytetty surkeasti ja kaikki harmauden peitossa. Color pickerillä screenshoteista tummimmat kohdat jossain 20/20/20+.

Onpa kyllä harmaata, näyttää erittäin surkealta. En tiedä mikä sitten pielessä ku itellä on ihan mustaa kaikki... Laitoin vaan brightness, HDR ym asetukset alussa ja that's it.
 
Tuo reshade vaan hävittää yksityiskohtia joiden pitäisi mustasta erottua.

Saahan sen pelin vaikka kuinka mustaksi jos vekslaa brightness-sliderin kanssa. Se on vaan väärin tehty jos on kalibroitu näyttö.
 
Alussa vasta.

Peli antaa mahdollisuuden boardata ikkunoita joissa on teräspalkit. Voivatko zombit todella tulla noista läpi vai meneekö lankut hukkaan tuollaiseen ikkunaan?
 
Eikös toi kolme miljoonaa ollut ihan launchissa shipattu jo?
Kuvittelisi hyvän maineen kirivän että kuusi miljoonaa saavuttettaisin tai sitten markkinat määrää että ressa 5 ja 6 kaltaisia tulee jatkossa :btooth:

Kutosesta tulikin mieleeni että tähän kakkoseen olisi kiva ollut saada kutosen tapainen cooppi mikä ada osuudella oli hunkin kanssa elikkä hunkki ei periaattessa liity juoneen mitenkään ja eikä mukana välivideoissa mutta pelattavana hahmona toiselle pelaajalle.
Kiva oli pelata yksinkin mutta minkälaista sitten kaverin kanssa olisi ollut :hmm:
 
Eikös toi kolme miljoonaa ollut ihan launchissa shipattu jo?
Kuvittelisi hyvän maineen kirivän että kuusi miljoonaa saavuttettaisin tai sitten markkinat määrää että ressa 5 ja 6 kaltaisia tulee jatkossa :btooth:

Kutosesta tulikin mieleeni että tähän kakkoseen olisi kiva ollut saada kutosen tapainen cooppi mikä ada osuudella oli hunkin kanssa elikkä hunkki ei periaattessa liity juoneen mitenkään ja eikä mukana välivideoissa mutta pelattavana hahmona toiselle pelaajalle.
Kiva oli pelata yksinkin mutta minkälaista sitten kaverin kanssa olisi ollut :hmm:
Joo, ekan viikon myynnit oli yli kolme miljoonaa. Ressa seiskalla oli noin 2,5 miljoonaa eka viikko vertailun vuoksi.

Co-op olisi kyllä ollut todella mukava lisä tähän, esim. Leon/Claire + Marvin (pienin muutoksin :p).

Erään sisäpiiriläisen (joka on ollut perillä RE-sarjasta) mukaan kolmosen remake, RE8 ja jokin kolmas projekti ovat jo tekeillä.
https://www.resetera.com/threads/should-resident-evil-8-go-back-to-zombies.96704/post-17431199
I've promised not to say too much on REmake 3 for now, but RE8 is almost definitely going to be a next-gen title for what it's worth. RE8 and REmake 3 and one other unannounced RE project are in the works right now. While nothing is set in stone since things change in development and some of these are 2-3 years away, most likely (and if things go on schedule) there will be a new RE game in 2020, then in 2021, and then in 2022, but don't take this as word of gospel since a project that's three years away for example could experience any number of changes, delays, or being pushed forward in three years.

Capcom has formed a much better project pipeline recently, that much I can say clearly.
Aika tiukka julkaisutahti sarjalla, jos kykenevät 2020, 2021 ja 2022 julkaisemaan pelit. Toki kolmosen remake on ehkä nyt suoraviivaisempaa tehdä, kun onnistuivat niin hyvin RE2:n kanssa. Toivottavasti eivät kiirehdi RE8:n kanssa, vaan hiovat rauhassa gameplayn ja tunnelman kuntoon. Liekö RE8 ensimmäisen vai kolmannen persoonan peli? Tuo kolmas tuntematon projekti on varmastikin jokin pienempi peli. En muuten usko, että pystyvät näin kovalla tahdilla pelejä julkaisemaan.
 
Ensimmäinen "nopea" aika.
Leon eka: 3:03:29
save: 3
Tulos: S+

Jonkun extra aseen sain, tietääkö joku minkä?
 
Sain Samurai Edge pistoolin loppumattomilla panoksilla ja uudet vaatteet.

Voiko loppumattomilla panoksilla pelatessa saada "palkintoja" jos nopeus on riittävä?
 
Tuli muuten mieleen, että tässä pelissä on SSR (Screen Space Reflection) rikki, jolloin sen ollessa päällä, huomaat tietyissä paikoissa semmossia artifakteja heijastavilla pinnoilla. Tuo sama ongelma oli RE7:ssa (jossa sama moottori) ja monet ihmettelee ettei Capcom korjannu sitä ongelmaa tähän peliin. Toki, sen asetuksen voi ottaa pois, mutta tällöin vedessä olevat kauniit heijastukset katoaa ja niiden alta paljastuu valtavasti myös erilaisia ikäviä tekstuurirajoja, kuten tälläisiä:


katso liitettä 199682 katso liitettä 199683 katso liitettä 199684 katso liitettä 199685

Juu tämä bugi koskee ilmeisesti myös ainoastaan pelin PC-versiota. Toivottavasti seuraavaan osaan mennessä viimeistään korjaavat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 730
Viestejä
4 494 169
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom