Resident Evil 2 (PC, PS4, Xbox One)

Tossa videossa oli monia mielenkiintoisia pointteja, joita kehittäjien olisi syytä avata lisää. Jäi kiinnostamaan erittäin paljon noi erinlaiset ratkaisut suunnittelun suhteen. Ja just toi et ne kokeili useampaa hommaa, ni miksi sitte päätyivät niihin ratkaisuihin mihin päätyivät, niistä kiinnostaisi tietää enemmän.
Vois mennä poikien kanssa juomaan sakea ja vähän neuvomaan miten tietyt asiat oliskaan pitänyt tehdä :cigar2:

Itse olisin ehkä hoitanut tuon headshot keston siten että ne eivät todellakaan kestä niin paljon ampumista mutta taas panoksia olisi ollut vähemmän ja tuohon olisi pitänyt löytää se oikea balanssi sitten ja sitten että ne zombit olisi voinut tumpata kun ovat maassa.

Mitä nytten keskusteluita lukenut niin osa sanoo peliä liian vaikeaksi juuri sen ampumisen takia ja osa sanoo että liian helppo/lyhyt.

Vaikka peli itselläni kesti lähemmäs 20h vetää Claire A ja Leon B mutta oli kyllä joka sentin arvoista ja kyllä nostasin paalu paikalle näistä pelien remakeista ja toisena varmasti olisi tomb raider anniversary.
 
Meinasin Leonin ekan runin jälkeen laittaa pelin hyllyyn odottelemaan, mutta eihän siitä pystynyt olemaan erossa. Eli Clairen 2nd run tuli pelailtua läpi ja kyllähän se kannatti. Sen verran oli uutta twistiä ja pelattavaa mukana Leoniin verrattuna, vaikka tapahtumapaikat pääosin samoja olivatkin. Ei malttanut millään laskea ohjainta alas. Loppukin jätti tyydyttyneen fiiliksen, kun se ekan Leonin runin jälkeen tuntui hieman vajaalta.

Kokonaisuutena hieman ehkä ahdistavampi ja intensiivisempi rujautus oli tämä. Standartilla Leonin eka runi meni 10:45 ja tämä Clairen toka runi 8:05. Mukavasti sai parikymmentä tuntia rahoille vastinetta ja vielähän tämän pariin voi jatkossakin palata.

X juoksenteli kyllä tiuhaan perässä. Täytyy olla tyytyväinen, ettei eka runi ollut ihan tälläistä. Muuten olisi jäänyt aseman tutkiminen ja fiilistely vähän pintaraapaisuksi. Tähän toiseen runiin tuo X:n jatkuva perässä hiihtely sopi ihan hyvin. Tuntui että se oli koko ajan perseessä kiinni. Onneksi aina kun paniikissa juoksi lähimpään tallennushuoneeseen hetkeksi odotteleman, niin tyyppi katosi kannoilta.

Panoksia tuli käytettyä lopussa aika holtittomasti ja se meinasi kostautua. Vikan bossin junassa jouduin huitelemaan puukolla kumoon. Meinasi hiukan käydä ahistamaan, että joutuu lataamaan edellisen tallennuksen jotain tunnin takaa. Pieni helpotus tuli kun sai läpi.
 
Hienoa katella moisia videoita missä on opeteltu viimeisen päälle^^
Itselläni jäi kesken tuo Leon A koska osa fiiliksestä katosi kun muistit missä piti tehdä mitäkin mutta jossain välissä uusiksi ehdottomasti ja niin että Leon A ja Claire B kun ekalla kerralla oli toistenpäin.

Nytten on tullut tuosta kehittäjien tarina tuokiosta toinen osa:


(Murosta lainattu)
Taannoisella Resident Evil 2: Roundtable -videolla pelin kehittäjät kertoivat millaisia ideoita heillä oli kehuttua kauhupeliä varten.

Kehittäjien mukaan Capcom testasi kehityksen aikana miltä Resident Evil 2 tuntuisi ensimmäisestä kamerakulmasta sekä alkuperäistä peliä muistuttavasta kiinnitetystä kamerakulmasta. Lopulta kehittäjät päätyivät kuitenkin siihen, että olan takaa kuvaava kolmannen persoonan kamerakulma olisi paras valinta.


Destructoidin mukaan alkuperäisissä konseptikuvissa Mr. X:lle harkittiin armeijamaisempia vaatteita, jotka eivät kuitenkaan olisi sopineet yhtä hyvin Raccoon Cityyn. Resident Evil 2:een kaavailtiin myös ”Condemned”-nimistä vihollista joka olisi säikytellyt pelaajaa äkkinäisillä jump scareilla sekä alas vuorelta laskeutuvia köysiratoja.

 
Suositteletteko pelaamaan tän sohvalta ohjaimella 5.1 äänillä vai monitorilta hiirellä ja näppiksellä stereona?
 
Suositteletteko pelaamaan tän sohvalta ohjaimella 5.1 äänillä vai monitorilta hiirellä ja näppiksellä stereona?

Ohjaimella mentiin, mutta kumpikin toimii. Riippuu kumpi on itselle mieleisempi. :)
 
Nytten alkaa olemaan jo suht nopeata pelin läpäisy jos alle salkkari jaksossa menee :p

(Kirjaimellisesti mennää seinien läpi monessa kohtaa)
 
Glitsattu tai ei, niin se on speedrun siitäkin huolimatta. Glitchless-speedrunit on omassa kategoriassaan.
 
Pelasin juuri Leonin osuuden ensimmäistä kertaa ja aloitan nyt Clairella. Onko väliä kumman valikon kautta aloitan? "New game 2nd run" vai pelkkä "New game?" 2nd runin kautta valittavana vain clairen tarina, ei leonin tarinaa.

Aiempaa kokemusta resident evileistä ei löydy.
 
Pelasin juuri Leonin osuuden ensimmäistä kertaa ja aloitan nyt Clairella. Onko väliä kumman valikon kautta aloitan? "New game 2nd run" vai pelkkä "New game?" 2nd runin kautta valittavana vain clairen tarina, ei leonin tarinaa.

Aiempaa kokemusta resident evileistä ei löydy.
Se on tarkoitettu että pelaat sitten toisella hahmolla sen 2nd niin se kertoo saman tarinan eri perspektiivistä ja sitten näyttää sen kokonaisen lopun.

Edit: Ja sitten jos innostut niin pelaat Clairella puhtaan 1st osuuden ja sitten Leonin 2nd
 
Se on tarkoitettu että pelaat sitten toisella hahmolla sen 2nd niin se kertoo saman tarinan eri perspektiivistä ja sitten näyttää sen kokonaisen lopun.

Edit: Ja sitten jos innostut niin pelaat Clairella puhtaan 1st osuuden ja sitten Leonin 2nd

Selkiö. Polkaisen 2nd runin kautta Clairen osuuden käyntiin.

Pitää myöhemmin pelata siis toisin päin. Todella rautaista menoa oli ainakin tuo Leonin osuus niin helposti kärsii toisenkin kierroksen :nb:
 
Jos yhtää markkinointi ihmisiä ovat niin kaikille kakkosen omistajille kolmosen demo ladattavaksi (kuten tulleet ilmais DLC) ja tietty siihen Brad Vickersin kuolemaan saakka ja sopivasti cliffhangeriin ennen kun tapaa nemesiksen :eek:

En muistanut kun nytten tuon bradin, alkuperäisessä kakkosessahan se hengaili siellä portaiden alhaalla ja sai sen avaimen, oliko remakessa tuosta huomiota?

Edit: Googlehan se on kaikkien kaveri ja kyllä huomasin mutta en osanut yhdistää :oops:

 
Hajahuomioita:

Saatuani pistoolin jossa on loppumattomat panokset, pelasin pelin läpi Leonilla (eka) ja sain kerättyä 432 panosta.

Hajoamattoman veitsen saa kesken pelin ja patsaita voi etsiä eri hahmoilla. Joten patsaita ei tarvitse kerätä kerralla.
 
Kannattaako pelata RE1 Remake/Remaster ennen tämän aloittamista? Molemmat löytyy, mutta kakkonen kiinnostaa tietysti enemmän.
 
Pelillisesti ne ovat erilaisia mutta kannattaa se ykkösen remasteri kokea ihan sen takia että tunnelmallinen peli kyseessä.
 
Crimson Headit tuntuvat jakavan mielipiteitä vähän samaan tapaan kuin kakkosen Mr. X. Hassua sikäli, että kakkoselle löytyy jo modi jolla Mr. X:n saa poistettua tarvittaessa kokonaan, mutta vuosien aikana remake ei ole saanut modia, jolla crimson headit voisi poistaa pelistä.
 
On kyllä hemmetin koukuttava peli, neljä kertaa läpäisty A scenaario. Eilen viimeisimpänä claire a hardcore s+ ja kolahti toi miniguni, aika likainen laitos. :drool: Vielä pitäisi jaksaa leonilla hakkaa toi singo, kuumottavaa kyllä kun vaan kolme talletusta käytettävissa ja vaan puukkoa saa hyödyntää noista infinite ammo aseista. :darra:
 
Vaikka näitä ei ole pakko ostaa mutta kivahan se on aina ulista:
RESIDENT EVIL 2 - All In-game Rewards Unlock on Steam

xFoLJk0.png
 
Onhan tämä mahtava peli. Leonin osuus tuli vedettyä jo läpi ja nyt aloitin Clairella.
Eilen kun lopetin Clairella pelaamisen niin latailin modin millä Mr. X:n saa pois. Sen verran rupes jurppimaan tuon Jehovan perässä laahustaminen.
Leonin kanssa ensimmäisellä kerralla tuo nyt oli ihan ok, mutta ei jaksa enää kuulla Jahvesta sen enempää.

"Se on osa peliä ja opettele pelaamaan" ... joo joo, ei tuo ole kuin möhkön väistelyä.


PC ja modit :cigar2:
 
Onhan tämä mahtava peli. Leonin osuus tuli vedettyä jo läpi ja nyt aloitin Clairella.
Eilen kun lopetin Clairella pelaamisen niin latailin modin millä Mr. X:n saa pois. Sen verran rupes jurppimaan tuon Jehovan perässä laahustaminen.
Leonin kanssa ensimmäisellä kerralla tuo nyt oli ihan ok, mutta ei jaksa enää kuulla Jahvesta sen enempää.

"Se on osa peliä ja opettele pelaamaan" ... joo joo, ei tuo ole kuin möhkön väistelyä.


PC ja modit :cigar2:

Trainerilla ois hoitunu helpommin ja ois saanu muutaki lisää. Flingin traineria käytin ku pelasin aktiivisesti, mut toki, kyl sen herran kanssa pärjää ku oppii ne paikat mihin se ei tuu, ni tietää niissä piilotella sen aikaa kunnes hän häipyy muualle.


Omasta mielsestä toi nyt on loppujen lopuksi aika"harmiton". Ainoastaan siinä yhdessä viemärikohdassa se otti vähän pattiin, kun oli niin pienet tilat missä piti liikkua. Toisaalta se tuo myös mukavasti lisää kuumotusta, joten en itse sitä kyllä poistaisi.
 
Miten mulla oli sellainen muistikuva että sillä kakkos roundilla sitä esintykin enemmän kuin ekalla. Alkuperäisessähän mr.x esintyi ainoastaan B.

Mutta kyllä se antoi silti mukavan tuliperseen alla vaikutelman kun et voinut enään siellä poliisiasemalla juoksenella ovista ja muutenkin mölistä turhia.

Seuraavassa osassa sitten nemesiksen kanssa :nb:
 
Omasta mielsestä toi nyt on loppujen lopuksi aika"harmiton". Ainoastaan siinä yhdessä viemärikohdassa se otti vähän pattiin, kun oli niin pienet tilat missä piti liikkua. Toisaalta se tuo myös mukavasti lisää kuumotusta, joten en itse sitä kyllä poistaisi.
Itselleni jännitystä tuottivat nämä käytävät, joissa on lickereitä ja zombeja samaan aikaan, kun X jahtaa takaa:
  1. West Officesta vievä käytävä sinne portaikon juurelle.
  2. Aulan ekasta kerroksesta vievä pitkä länsipuolen käytävä.
Mielestäni aika hyvin toteutettu asia noiden osalta. Kun normaalisti lickerien ohi voi hiipiä, niin Mr. X pakottaa joko juoksemaan ohi tai ampumaan nuo lickerit, joten se tuo variaatiota pelitapoihin. Toisaalta jos on isot paukut messissä, niin ei edes nuo lickerien valtaamat käytävät ahdista, ellei sitten health ole jo valmiiksi vähissä eikä ole yrttejä.

Muutoin Mr. X tuntuu lähinnä pieneltä vaivalta ensimmäisen läpipeluun jälkeen.
 
Joo,

Ei tuo Mr. X nyt mikään vaikea ole, mutta jotenkin raskas. Se toi ihan hyvin tunnelmaa kyllä tohon Leonin ekaan kertaan kun esiintyi just mukavasti sellaisissa kuumottavissa kohdissa ja painosti tekemään nopeita ratkaisuja sekä suunnittelemaan etenemistä. Nyt Clairen kanssa on heti alussa lappua jakamassa niin ei oikeen enää jaksa sitä, varsinkin kun idea on ihan sama ja miljöö.

Ehkä toi modi on vähän turhan rankka operaatio ja rikkoo turhaan pelin tunnelmaa. Voisi koittaa tuota @DD-Indeed mainitsemaa traineria. Tuo Tyrant One Hit Fall and Can’t Get Up - ilmeisesti ihan toimiva ratkaisu?

Edit:

Mitenkäs muuten noita aseita saa unlockattua uusille pelikerroille? Pitääkö suorittaa jotain tai löytää? Haluan nimittäin pelata tämän läpi jossain vaiheessa niin, että huudan ja lahtaan vaan kaikki :rage:
 
Viimeksi muokattu:
Se on kehno sillä vakioväriavaruudella, mut ku pistää sen Rev.709:in käyttöön ja kalibroi kunnolla, ni on paljon parempi. ReShadella saa myös entisestään paranneltua sitä haaleeta värimaailmaa.
Konsolilla ei onnistu. Hdr päällä musta näyttää huonolta vaikka säätäisi tumman pään pimeäksi. Sdr puolella saa paremmaksi.
 
Jatkoin eilen Clairella siitä mihin jäin ja oli jäänyt tuo modi aktiiviseksi mikä poistaa Mr. X:n.
Ilman Mr. X:n tuomaa painetta peli on melkoista puistossa kävelyä. Nyt huomaa miten hyvin X on tehty ja miten vahvasti se tuo psykologista kauhua peliin. Pahinta siinä X:ssä se, että tilanne ei ole missään vaiheessa täysin sinun hallinnassasi etkä pysty ennakoimaan tulevia tapahtumia. Ne askelten äänet ja kylmäävä musiikki aiheuttaa sen, että joudut kesken tekemisen miettimään vaihtoehtoja miten pakenet tilanteesta taikka teetkö sen loppuun mitä olit tekemässä ja juokset koukkua väistellen karkuun. Peli on nyt luonnollisesti hauskempi pelata ilman X:ää, mutta sitten taas aika iso elementti jää pelistä puuttumaan. En siltikään ole ihan varma haluanko tuohon painekattilaan enää takaisin X:n kanssa :D
 
Jatkoin eilen Clairella siitä mihin jäin ja oli jäänyt tuo modi aktiiviseksi mikä poistaa Mr. X:n.
Ilman Mr. X:n tuomaa painetta peli on melkoista puistossa kävelyä. Nyt huomaa miten hyvin X on tehty ja miten vahvasti se tuo psykologista kauhua peliin. Pahinta siinä X:ssä se, että tilanne ei ole missään vaiheessa täysin sinun hallinnassasi etkä pysty ennakoimaan tulevia tapahtumia. Ne askelten äänet ja kylmäävä musiikki aiheuttaa sen, että joudut kesken tekemisen miettimään vaihtoehtoja miten pakenet tilanteesta taikka teetkö sen loppuun mitä olit tekemässä ja juokset koukkua väistellen karkuun. Peli on nyt luonnollisesti hauskempi pelata ilman X:ää, mutta sitten taas aika iso elementti jää pelistä puuttumaan. En siltikään ole ihan varma haluanko tuohon painekattilaan enää takaisin X:n kanssa :D
Noi miten zombiet kestää headshoteja ja mr.x juoksee peräsässi jos vähäänkään meteliä pidät niin aika laskelmoituja hommia mielestäni koska ilman noita niin pelin tunnelma katoaa täysin.
Tekijöiden kun piti varoa ettei se täydelliseksi shootteriksi mene kuin vitonen ja kutonen(jotka mielestäni oivia pelejä niille keille remake on taas liian kuumottava) ja sitten varoa ettei peli mene liian tylsäksi että massa ottaisi omakseen.

Noi tietyt asiat olisi voinut kyllä jotenkin kikkailla vaikeusasteiden taakse siten että esim helpomalla zombiet kuolee parista headshotista ja mr.x pysähtyy aina sitten seuraavaan skripattuun kohtaan saakka jos pysäytät sen ampumalla.

Sitten Normal olisi se miten kehittäjät haluaisivat pelin läpäisevän ja silloin vasta saa noita trophy/steam palkintoja tms.
Vaikeammat sitten entisestään vaikeusastetta tiukemalle jne jne.

Nyttehän tuntuu olevan että osalle pelaajista peli on liian vaikea ja osalle taas liian helppo, itse laitan varmaan itseni taas tuohon puoleenväliin.

Vaikka kahdesti pelanut pelin läpi ja lyödään mr.x:n kanssa yläfemmat käytävillä tavattaessa mutta silti tietyt kohdat pelissä ja se "tump tump tump" käytävillä sai sellaisen fiiliksen ettei ihan palava halua ole palata pelin pariin ja nyttehän tuo Leon "A" on tässä parisen kuukautta ollut vaiheessa mutta joskus aina vkl öisin innostunun pelaamaan hetken taas eteenpäin.

Edit:
 
Ite nyt pelannu Claire A:ta Shield TV:n kautta olohuoneen töllöstä ja padilla. Kyllä tuo aika paljon lisähaastetta toi padilla sihtailu... Ei ihan samaan tapaan löhe head shotit. :D Muutenhan tää on huomattavasti helpompi tällä Clairella. Mukavan paljon on ollut myös eroakin näissä. Clairen puolen ta4ina omasta mielestä mielenkiintoisempi ja koskettavampi myös. MrX myös huomattavasti pienemmässä osassa tässä.
 
Mikä tuohon mr x on paras taktiikka ensimmäisellä kohtaamisella? Tuntuu menevän kuteja liikaa.
 
Mikä tuohon mr x on paras taktiikka ensimmäisellä kohtaamisella? Tuntuu menevän kuteja liikaa.
Kuten DD tuossa ylempänä sanoikin että juokse karkuun mutta älä juoksentele silloin varsinkaan kun se on lähettyvillä(tump tump kävely äänet) ja sitten äläkä juokse ovista läpi aka paisko niitä kun menet niistä.

Jos ammuskelet tai pidät yllämainittuja ääniä niin mr.x alkaa sinne paikalle tulemaan(näin olen käsittänyt) ja sitten jos menet hiljaksin niin sitten randomilla voit kohdata mutta silloinkin välttää sen jos kuulet ne raskaat askeleet ensin ja alat menemään hiljaksin toiseen suuntaan.
Jos se silti ihossa kiinni niin
juokset vain lähimmälle safe roomille niin sinne se ei pääse
 
ja fiksuinta on nimenomaan aina houkutella se sun perääsi, jolloin se on poissa sun tieltä muualla.
Tästä olen osittain samaa ja erimieltä.
Samaa mieltä silloin kun olet kokenut pelaaja ja tiedät mitä olet tekemässä.

Erimieltä kun et tiedä minne sinun pitää seuraavaksi mennä ja haluat vähentää mahdollisuutta sen kanssa kohtamiseen, tässä tapauksessa pelaaja ei ole kokenut ja tiedä minne pitää seuraavaksi mennä vaan ravaa poliisiasemaa edestakaisin.
 
Täytyy sanoa että on pitkästä aikaa hankala peli. Kirjastoon pitäisi mennä, mutta matkalla on kaikki mahdolliset vastassa, ja x perässä.
 
Eikö ole PC-puolelle vielä tehty samanlaista truely random alien-modia kuiten Alien Isolationiin aikoinaan? Siinä pelissä defaulttina jahtaava monsu menee aikalailla hihnassa pelaajan lähettyvillä kokoajan ja voi vaan randomisti ilmaantua jostain. Modin kanssa monsu on irti hihnasta ja koluaa tasoa täysin itsenäisesti.
 
Jostain syystä päädyin pelaamaan välillä muuta, ja palasin vasta nyt pelin pariin ja Tyrantin tapasin. Tosin ennen sitä kävin jo osan käytävistä läpi ennaltaan ja putsasin pari vihollista pois tieltä. Ehkä se vaikutti osin, mutta ainakin nyt hetken hänen kanssaan pyöriessä olin jotenkin yllättynyt kuinka vähän Tyrant minua vaivasi odotuksiini nähden.

Hahmo ei ollut pelottava edes ensi kohtaamisesta, kolina vähän kuumottaa mutta kun olin päässyt keskiaulaan, Tyrant oli jo eksynyt. Kirjastossa se ei häirinnyt, ei kolmannessa kerroksessa käydessä (en tosin ampunut ketään matkalla), eikä kellotorniin mennessä (ammuskelin matkalla) tai pois tullessa. Tapaamisen jälkeen nähnyt kai kolmesti: Kerran seurasi yhteen huoneeseen jossa kiersin hyllyn ympäri ja juoksin pois. Kerran katsoin balconylta, että tuollahan se ulkona tallustaa, ja toisella kerralla näkyi liikkuvan aulassa, kun itse olin kolmannessa kerroksessa, ja kuulin selvästi että lähti katsomaan mitä käy, kun pari luotia ammuskeli.

Ehkä se sitten kohta alkaa ärsyttää, mutta toistaiseksi ihan hauskasti saa uskovan niin kuin etsiskelisi minua ja näyttäytyy siellä täällä. Ehkä ärsytys olisi kovempaa, jos en olisi jo tyhjentänyt ~koko mestaa vihollisista ja vältellyt sopivasti ne pari viimeistä. Vikalla kerralla vielä totesin "mennäänpä nyt kurkkamaan herraa naamatusten niin ei pitäisi pelottaa", niin hitto eihän se edes tullut vastaan seuraavalla etapilla niin juoksinkin sitten vain turvahuoneeseen tallentamaan.

Jos vielä huomennakin sairaslomalla niin ehkä tämän ehtisi tässä sopivasti pelaamaan läpi. Aiheuttaa minussa kyllä samanlaista pakkomielteistä turvareittien hakemista ja käytävien puhdistusta kuin Remake. Saatan puoli minuuttia tutkia karttaa: "hmm tuolta en halua mennä, hmm tuossa on vihollinen edessä, hmm ei prkle jätin tuonne puukon mutta se on vihollisten keskellä, saisikohan sen haettua naarmutta"... ja samaan aikaan laatikossa on ~20x gunpowderia + ~20+ parannusitemiä. :oops:
 
Eikö ole PC-puolelle vielä tehty samanlaista truely random alien-modia kuiten Alien Isolationiin aikoinaan? Siinä pelissä defaulttina jahtaava monsu menee aikalailla hihnassa pelaajan lähettyvillä kokoajan ja voi vaan randomisti ilmaantua jostain. Modin kanssa monsu on irti hihnasta ja koluaa tasoa täysin itsenäisesti.


No ei tota MrX voi mun mielestä verrata siihen Alien Isolationin vanilla Alieniin, joka pörrää iholla kun kärpönen tunkiolla. Aika Randomina toi Mrx tuolla menee, ellei kuule pelaajaa.
 

Eipä ole sama asia, kyseessä randomizer modi joka vaikuttaa vaan itemeihin. Samanlainen on olemassa samalta tekijältä RE1 Remasteriin.

No ei tota MrX voi mun mielestä verrata siihen Alien Isolationin vanilla Alieniin, joka pörrää iholla kun kärpönen tunkiolla. Aika Randomina toi Mrx tuolla menee, ellei kuule pelaajaa.

En peliä ole vielä pelannut, mutta tuossa ylempää puhuttiin miten voi vaan teleportaten tupsahtaa mistä tahansa, mikä kuulostaa siltä että jossain hihnassa Herra X:kin kulkee pelaajan ympärillä, vai?
 
En peliä ole vielä pelannut, mutta tuossa ylempää puhuttiin miten voi vaan teleportaten tupsahtaa mistä tahansa, mikä kuulostaa siltä että jossain hihnassa Herra X:kin kulkee pelaajan ympärillä, vai?
Siellä pari kolme scripti kohtaa missä se on väkisin mutta muuten kyllä sitä pystyy väistelemään aika hyvin, raskaista askeleita kun alkaa kuulumaan niin vetäsee 180 astetta.
Tärkeintä on kuitenkin ettet vedä itseäsi pussiin vaikka sitä lyöntiä on mahdollista väistääkin(vaihdat puolta käytävällä tms) niin ei tuosta ongelmaa ole.

Toki nämä on henkilökohtaisia asioita miten paljon häiritsee ja osaako varoa ovien avautumisia ja räiskiikö ympäri asemaa jolloin on mahdollista että kohta alkaa raskaita askeleita kuulumaan lähistöltä.
Minä sain aika rauhassa olla mutta sitten kun otin lickerin kanssa yhteen niin ei siitä kovin kauaa mennyt kun alkoi raskaat askeleet taas kuulumaan, siinähän tiesi kyllä mitä teki :D

Ampua sitä ei kannatta ellei ammu sitten hattua päästä ja saa achievementia/peli alusta palkintoa siitä tai käyttää korkeintaan flash kranaatteja.
 
En peliä ole vielä pelannut, mutta tuossa ylempää puhuttiin miten voi vaan teleportaten tupsahtaa mistä tahansa, mikä kuulostaa siltä että jossain hihnassa Herra X:kin kulkee pelaajan ympärillä, vai?

Katoin juutubesta yhden videon missä seurattiin free camilla Mr. X:sää ja X kävelee oikeasti huoneista toiseen etsimässä pelaajaa ja kävelyn ääni sekä äänet ovien avaamisesta tulee Mr. X:stä eikä ole pelkkää ääniraitaa. X välillä kuitenkin radomista teleporttaa jonkun alueen ohi seuraavaan paikkaa riippuen siitä mikä alue on sillä hetkellä ladattuna pelistä. Siksipä se välillä tupsahtaa sinua etsimään samalle alueelle ja ainakin itse törmäsin pelatessani näihin epäloogisuuksiin X:n sijoittumisessa, koska X ei minkään järjen mukaan olisi voinut keretä sinne minne välillä kerkesi. Eli alueella missä olet voit vaikuttaa siihen löytääkö Mr X sinut, mutta et voi vaikuttaa siihen löytääkö Mr X sen alueen missä olet. Tuon vaikutelman sain myös kun peliä pelasin ja video vielä vahvisti asian. Skriptattuihin kohtiin X luonnollisesti teleporttaa suoraan.


Eikö ole PC-puolelle vielä tehty samanlaista truely random alien-modia kuiten Alien Isolationiin aikoinaan? Siinä pelissä defaulttina jahtaava monsu menee aikalailla hihnassa pelaajan lähettyvillä kokoajan ja voi vaan randomisti ilmaantua jostain. Modin kanssa monsu on irti hihnasta ja koluaa tasoa täysin itsenäisesti.

Tähän muuten loppui silloin minun Alienin pelaaminen kun tajusin ettei mistää oikeasti etsivästä AI:sta ollutkaan kyse kuten peliä mainostettiin. Rikkoi aika hyvin immersion ja tarkoituksen hiiviskelystä. Jos siihen tuollainen modi on nyt tullut niin voisin koittaa jopa uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän ikävää kun en ole keksinyt millä pääsisin fps-droppailusta täysin eroon. Jatkoin tossa peliä televisioruudulla, jolla toimii pääosin hyvin, mutta ovia avatessa ja portaita tallustaessa tulee ilmeisesti latausnytkähdyksiä, pari framea häviää.

...mutta kokeilin jatkaa viemärin peluuta tietokoneen näytölläni. Ihan jatkuvia nytkähdyksiä, steamin fps-counterin mukaan käy 55-59 fps, mutta ihan sellainen silmin havaittava nytkähdys käy joka kerta ja vieläpä monta kertaa minuutissa, ja tämä voi olla ihan vaan kameraa liikuttaessa ym. Tätä olen aiemmin kyllä PC-näytöllänikin pelannut, enkä silloin huomannut vastaavaa poliisiasemalla. Silloin oli vaan tuota lataustauko (?) nytkähtelyä ovissa ja päähallin näkymättömiä viivoja ylittäessä.

Asetukset ei tietääkseni näyttöjen välillä eroa, mitä nyt joudun nostamaan päivitystaajuuden 25hz -> 60hz kun vaihdoin television ruutuun. Pääosin asetukset on mediumilla, motion bloom ja film grain poistettu käytöstä. Vsynciä en voi ottaa pois, silloin tearaa ihan järkyttävästi. Muistaakseni myös nvidian fast ja adaptive synciä testailin, ja myös niillä kuva repeilee. Ja kun ei kuitenkaan mitään pullonkaulaa tunnu koneessa olevan, kun peli pitää koneen hiirenhiljaisena koko ajan. Samoja ongelmia tosin tuntuu valittavan aika moni, että toisilla peli vaan nytkähtelee ihan armottomasti. Outoa vaan, kun tuntuu olevan jo silkasta näytöstä kiinni.

Kaisse tulee pelattua loputkin television ääressä, kun PC-näytöllä oli ainakin viemäreissä ihan sietämätön pelata. Nyt pelasin jo viherhuoneeseen asti, ja panoksia tuntuu tulevan joka huoneesta, vaikka vihollisia ei näy juurikaan. Piti jo kaivaa magnumikin mukaan arkusta, kun tuntuu että viholliset loppuu nopeammin kuin panokset - enkä edes ole jättänyt henkiin juuri ketään, vaan hoitanut suurimman osan one-shot haulikolla tai ammuskellut rauhassa pistoolille headshotteja. Toki tämä on linjassa aikaisempien RE-kokemusten kanssa: aluksi panokset on kortilla, sitten yhtäkkiä niitä tarjotaan järkyttävästi mutta vihollisia joihin käyttää ei juurikaan.

Ei muuten voi ymmärtää, miksi tähän piti tuoda jotain mätisäkkejä eikä vaan pitää niitä hämähäkkejä. Hämähäkit olivat paljon siistimpiä.
 
Steamisat automaattipäivitykset peliin tottakai, ja nvidian ajuritkin on välissä päivittyneet. Suorituskyvyn kanssa ei tosiaan ole mitään ongelmia noin muuten, eikä missään action tilanteissa. PC-näytöllä vaan tuntui olevan jatkuvaa nytkähtelyä, televisio-näytöllä pääosin ovia avatessa, hisseissä ja portaita liikkuessa (= oletettavasti "lataustauoissa").
 
Steamisat automaattipäivitykset peliin tottakai, ja nvidian ajuritkin on välissä päivittyneet. Suorituskyvyn kanssa ei tosiaan ole mitään ongelmia noin muuten, eikä missään action tilanteissa. PC-näytöllä vaan tuntui olevan jatkuvaa nytkähtelyä, televisio-näytöllä pääosin ovia avatessa, hisseissä ja portaita liikkuessa (= oletettavasti "lataustauoissa").
Mullakin tulee satunaisia ja erityisesti poliisiaseman aulassa tuntuu olevan koko aika, varsinkin kun siihen menee "tuoreltaan" aka olet käynyt muuaalla.

Mulla siis HDD käytössä, SSD:llä voiskin parantua tilanne.
Denuvohan suorastaan myrkkyä HDD latausajoille.
 
Mulla DX11 käytössä mutta ei se ongelma ole iso että peli iloa haittaisi mutta kyllä ne havaitsee silti.

Kaverin luona pelasin ps4:llä(normi) niin näyttää omilla asetuksilla paremalta ja eikä niin pahoja fps droppeja tule kun sillä.

Ehkä omassa tapauksessa tottunut sitten noihin kingdom come ja uusimpien ass creedien osalta kuinka ne raiskaa cpu:ta ja fps voikin raskaimissa kohdissa tippua alta 40 että ei siksi haittaa tämän ressa 2 "nykiminen" tietyissä kohdin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 713
Viestejä
4 493 339
Jäsenet
74 284
Uusin jäsen
TimoHeino

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom