Resident Evil 2 (PC, PS4, Xbox One)

Vähän hassusti kyllä nuo zombit kuolee. Pari kertaa kuollut ekasta headshotista ja välillä saa paukuttaa melkein lippaallisen :D
 
Vähän hassusti kyllä nuo zombit kuolee. Pari kertaa kuollut ekasta headshotista ja välillä saa paukuttaa melkein lippaallisen :D
Tämän pelin kohdalla olen pohtinut vähän samaa, mitä konstaapeli Butterman:


Varmaan kun Matildalla paukkasee oikein mukavaan kohtaan päässä, niin saa yhdellä luodilla jo pökkelön kylmättyä lopullisesti.

Itse kokeilin myös sitä, että ampuisin niitä jalkoihin, jotta kuluttaisin vain yhden kudin niihin eivätkä ne olisi enää niin iso uhka, mutta aika tarkkaan saa polvea tähdätä tuossakin tapauksessa.
 
Leon tarina vedetty läpi. 6h meni ja B arvosana. Mahtavaa settiä oli alusta loppuun. Clairella sitten joskus myöhemmin.
 
Tuliko kellekkään läpäisijälle semmoista tunnetta, että on pakko pitää huilia pelistä, ku oli niin intensiivinen kokemus ?

Tuli. Leonin tarina itsellänikin meni eilen läpi. aikaa meni noin 7 tuntia. Voisi pitää päivän pari taukoa ja aloittaa Clairella pelaamaan. Mutta oli kyllä upea peli. Tunnelma niin kohillaan kun olla ja voi.
 
Tuo original äänet -DLC on kyllä loistava nostalgian luoja. Todellakin 3e arvoinen! :)
 
Jep. Mr X oli kyllä tosi kuumottava. Hemmetti kun näki sen ekaa kertaa niin kyllähän se vähän ahdisti kieltämättä. Ja itsekkin sielä kellotornissa jonku aikaa piileksin :D Mutta hieno peli kyllä oli. Ja onhan tästä vielä puolet pelaamatta. Toivottavasti on vaihtelua tuossa Clairen kamppanjassa enenmmänkin verrattuna tuohon Leonin.
 
Ennakkoon mitä oon ymmärtäny, ni Clairen kampanja on varmasti vaikeampi kuin Leonin, johtuen Clairen aseistuksesta. Alkuperäisessä oli sama ongelma. Leonin haulikko ja magnum on niin paljon parempia aseita.
No nyt on menny väärinpäin koko homma. Clairehan saa haulikon sijasta kranaatinheittimen, ja on niin monessa paikkaa peliä se parempi vaihtoehto kuin se haulikko. Handgun clairella on tosin huonompi, mutta toi GL sitten korvaa sen ja vähän ylikin. Lickerit ja ne kasvijäbikset on aika 0 threat clairella, olettaen että panoksia vaan on.

Kyllä se alkuperäsessäkin tosin oli näin, että Clairella on tehokkaammat tykit.

Claire B tuli pelattua läpi eilen, karvan alle 4h, A rank napsahti. Nyt aukes toi 4th Survivor/Hunk, pitää katella jos sen rykäsisis tässä välissä ja sit alkaa kattelemaan hardcorea.
 
Huh. Tuli samantien napattua hardcore mode ku pelin sai kehiin. Olihan se välillä vaikeaa ja mr x ku tuli nii yhdessä vaiheessa loppu kaikki paukut, siis ihan kaikki puukkoja myöten. Jotenkin selvisin ja peli tuli pelattia läpi ja 11h meni ku tutki kaiken. Nyt ollaan hardcorella Claire B pelin loppuvaiheessa ja pelin aikana ottanut 3-4 iskua :D. Eli aika hyvin mennyt.
 
No just se huono pistooli on tässä ongelma, alkuperäisessä taas se jousipyssy oli surkea.

Tuossahan saa pistoolin vaihdettua heti alussa Chrisin tai Jillin Samurai Edge malliin. Noissa on ainakin isompi lipas kuin Clairen perus pistoolissa. Noi tuli ilmeisesti pre order bonuksena.
 
No just se huono pistooli on tässä ongelma, alkuperäisessä taas se jousipyssy oli surkea.
Noh tähänkin on ratkasunsa, Claire B Scenessä saa alussa toisenkin revolverin mukaansa, sillä voi ampua nopeammin mut lataaminen on tuskasen hidasta, eikä tähän aseeseen oo päivityksiä. Poliisilaitoksen parkkihallista sitten löytää
yhen auton takakontista vähän perinteisemmän pistoolin joka on pitkälti sama mikä leonillakin

Jälkimmäinen toki varmaan löytyy A scenestäkin, ainakin todennäköisesti. Eli kovinkaan kauaa ei sen normipislan kanssa tarvi tuskailla.
 
Onks niil Samurai Edgeillä muuten jotain eroo keskenään? Ite diggaan kyl siit nopeesta tarkennuksesta.
 
Jokaisessa on kuvauksen mukaan eroja keskenään.

Albert is the strongest base firepower of the 3

Jills let's you Quickdraw your gun twice as fast as other pistols

Chris' tightens the aiming reticle twice as fast as other guns for best accuracy.
 

Kannattaa katsella jos pelailee ei niin muskeli PC:llä

Volumetric lightingilla voi jo saada 20+ buustia.
 
On kyllä 5/5 peli aika lailla semmonen ku ajattelinkin. Leonilla pelailen poliisiasemalla vielä ei mitään kiirettä hissukseen mennään mutta tuli tuo nahkatakki äijä perään niin ei oikeen kerkiä rauhassa tutkia paikkoja ku meinaa hiillostaa aika lailla.
 
Jäikö kellään muulla joka osti pelin cdkeysistä saamatta ne pre-order bonukset? Käsittääkseni ne aseet olisi pitänyt olla sielä arkussa, mutta ei niitä ainakaan sielä näkynyt. :s
 
Oon peliä testaillu tos trainerin avulla ja tullu siihen tulokseen, että toi peli on loppupeleissä tehty ehkä turhankin vaikeaksi. Haastetta meinaa riittää aivan mielettömästi vaikka saisikin disabloitua Mr.X:n. Trainerilla saa sen pysäytettyä siihen paikkaan mihin ammut sen polvilleen, jonka jälkeen se ei ahdistele sua enää, paitsi scriptatuissa kohdissa. Peli on silti jännittävä ja poliisiasemaa on kivempi tutkia rauhassa.
Tai sitten nykypelit tehnyt meistä liian vässyköitä :btooth:

Kyllähän se kuten alkuperäisessäkin niin pari kertaa pelaa läpi niin voitaneen alkaa kilpailee aikaa vastaan.

Toki sitä mieltä että ne zombiet saisi tippua nopeamin headshoteista ja mr.x saa pysäyettyä väliaikaisesti jos tuhlaaa panoksensa.

Mutta toisaalta survival horror alkaa saada merkityksensä takaisin ettei ole enään michael bay horror.
 
Kyllä haastetta saa olla, ja mielestäni tässä on sitä juuri sopivasti ja hyvin tehtynä :tup: GOTY ainesta ehdottomasti.
 
Ja nyt meni Claire B läpi myös. Eli nyt on sitten pelattu molemmilla kertaalleen läpi. :) Vielä pitäs pelata Claire A > Leon B niin sitte vois alkaa harkita yrittään hardcorea ja 4th Survivoria. :tup: Ei tämä peli kyllä mitenkään erityisen pelottava tai vaikea ole mutta aivan mahtava peli silti tämmöselle ressafanille! Olihan se vanha kunnon RE2 ps1:llä ehkä kuiteski se toiseksi paras peli. :D
 
Ja nyt meni Claire B läpi myös. Eli nyt on sitten pelattu molemmilla kertaalleen läpi. :) Vielä pitäs pelata Claire A > Leon B niin sitte vois alkaa harkita yrittään hardcorea ja 4th Survivoria. :tup: Ei tämä peli kyllä mitenkään erityisen pelottava tai vaikea ole mutta aivan mahtava peli silti tämmöselle ressafanille! Olihan se vanha kunnon RE2 ps1:llä ehkä kuiteski se toiseksi paras peli. :D
Tässähän ei pitäisi olla a tai b skenaariota?
Leon ja clairen tarinat samat mutta eri näkökulmasta jos oikein ymmärtänyt.
 
Tässähän ei pitäisi olla a tai b skenaariota?
Leon ja clairen tarinat samat mutta eri näkökulmasta jos oikein ymmärtänyt.

Ei tässä sinällään ole A/B-skenaarioita mutta melkeen, tässähän ne on 1st run ja 2nd run. Jääny vaan tuo AB termit päälle vanhasta ressasta. :D Ja nekään ei oo samanlaiset ku vanhassa, esim zapping ei oo ollenkaan. Tässä remakessa nuo eroaa vähemmän ku alkuperäisessä. Ja mitä tässä nyt pikaisesti kuukletin niin ymmärsin että jos pelaa vaikka Leon 1st > Claire 2nd-yhdistelmän, kuten millä ite pelasin läpi, niin se ei eroa sitten Claire 1st > Leon 2nd muuta ku että se swappaa hahmojen paikat vaan. :hmm:
 
Ei tässä sinällään ole A/B-skenaarioita mutta melkeen, tässähän ne on 1st run ja 2nd run. Jääny vaan tuo AB termit päälle vanhasta ressasta. :D Ja nekään ei oo samanlaiset ku vanhassa, esim zapping ei oo ollenkaan. Tässä remakessa nuo eroaa vähemmän ku alkuperäisessä. Ja mitä tässä nyt pikaisesti kuukletin niin ymmärsin että jos pelaa vaikka Leon 1st > Claire 2nd-yhdistelmän, kuten millä ite pelasin läpi, niin se ei eroa sitten Claire 1st > Leon 2nd muuta ku että se swappaa hahmojen paikat vaan. :hmm:
Joo kuten alkuperäisessäkin että leonilla aloitti niin pääsi clairen toiselle roundille.

Näemmä hyvä että jotain eroa on niin jaksaa ens vkl sitten pelata molemmat puolet, jos uskaltaa :nb:
 
20190127213657_1.jpg

S-rank haettu standardilla. Ei ihan alle 2h mennyt, mutta melkeen. Spoilereissa vähän vikinää muutamasta kohdasta ja ehkä jotain vinkkiäkin.

Viemäriosion paskuus korostuu entisestään, King ja Queen nappeja haettaessa kun vastassa on mentäessä 2kpl G-poikia ja takasintullessa sitten ööö, kolme tai neljä? Noihan kestää liikaakin osumaa eikä ohi oikein tunnu pääsevän, niin tossa joutui luottamaan tuuriin ja counteritemeihin lähestulkoon kokonaan. Mulla kävi tuuri tokalla yrittämällä ja selvisin käyttämällä vaan yhen flashin counteraamiseen, mutta ekalla yrittämällä ois tarvinnu kolmea. Joten ei se oikeen natsannu, niin edellistä tallennusta vaan lataamaan (tässähän on tosiaan bugi, ettei pelikello kelaannu taakepäin jos painaa continue). Liekittämälläkään noi ei oikeen liiku toivottua vauhtia pois tieltä. Fedoraukko nyt ei oikeastaan minkäänlaista uhkaa tällä peluukerralla tuottanut, senkun juoksi ohi ja seuraavan kerran sen näkikin sitten vasta skriptatuissa kohdissa. Ammukset tai healing itemit ei ollu lopussa oikeen missään kohti peliä, vaan standard muuttuikin suhteellisen helpoks paikoittain. Kahteen vikaan bossiin sitten menikin ne hamstratut ammukset ja healing itemit. Zombejahan tässä ei kannata erityisemmin ammuskella, pistoolilla tai haulikolla ampuu polvet tohjoks niin ne on aika harmittomia sen jälkeen, voi ne puukolla viimeistellä jos pelottaa jalkojen puolesta kun kumminkin joutuu kulkemaan uudesti ohi.

Lickerit ei oikeastaan piinanneet ollenkaan paitsi sielä labrassa ne kaksi. Nekin voi vissiin kävelemällä väistää, mutta ite päädyin liekittelemään. Huonostihan siinä melkeen meinas käydä, hardcorella sitten voi pitää mielessä että yrittää eka kävellä ohi. Koiria näky pari kappaletta, siellä kennelissähän ne kannattaa ampua sinne häkkeihin kun ne on vielä lukittuina, muuten ne on 5min päästä niskassa. Sama homma pätee paikkoihin missä kaikki herää kun ratkaset puzzlen tai ylipäätään teet jotain, voit ampua ne maassa makaavat zombit etukäteen huoletta ja päästä helpommalla. Muutenkin tuossa S-rankia hakiessa käytetään hyväks sitä että puzzleissa, kassakaapeissa ja lukoissa on jokasella peluukerralla samat ratkaisut, labrassa ei esimerkiksi tarvi juosta ympyrää sen kasviaineen kanssa, vaan homman voi hoitaa yhellä kierroksella.

Ei tässä sinällään ole A/B-skenaarioita mutta melkeen, tässähän ne on 1st run ja 2nd run. Jääny vaan tuo AB termit päälle vanhasta ressasta. :D Ja nekään ei oo samanlaiset ku vanhassa, esim zapping ei oo ollenkaan. Tässä remakessa nuo eroaa vähemmän ku alkuperäisessä. Ja mitä tässä nyt pikaisesti kuukletin niin ymmärsin että jos pelaa vaikka Leon 1st > Claire 2nd-yhdistelmän, kuten millä ite pelasin läpi, niin se ei eroa sitten Claire 1st > Leon 2nd muuta ku että se swappaa hahmojen paikat vaan. :hmm:
On noissa vähän eroa. B skenessähän alotat eri paikasta ja key itemit löytyy hieman eri paikoista välillä. Clairen ja Leonin erohan tulee enimmäkseen aseista, mutta Clairehan saa sen sydänavaimen ja Leon saa ristiavaimen. On siis paikkoja mihin Leon ei pääse ollenkaan, sekä paikkoja mihin Claire ei pääse ollenkaan. On siinä jonkinverran eroja siis näillä neljällä mahdollisella peluukerralla, mutta paljon on samanlaisuuksiakin.
 
+ se että Clairella on Sherry mukana + sille oma osuutensa. Mut pääpiirteet on aika samat.
Joo, ite en tykkää kummastakaan osuudesta mikä löytyy sekä Clairelta ja Leonilta, ihan turhaa täytettä ja Adan osuus on kohtalaisen trial and error kamaa ellei tiedä mitä tehdä. Osuus poliisiaseman autotallista lähtiessä on myös täysin eri Leonilla ja Clairella sinne viemäreihin asti, Clairella juostaan pidempi matka ja koko osuus on vähän vaarallisempi kokonaisuudessaan.
 
20190127213657_1.jpg

S-rank haettu standardilla. Ei ihan alle 2h mennyt, mutta melkeen. Spoilereissa vähän vikinää muutamasta kohdasta ja ehkä jotain vinkkiäkin.

Viemäriosion paskuus korostuu entisestään, King ja Queen nappeja haettaessa kun vastassa on mentäessä 2kpl G-poikia ja takasintullessa sitten ööö, kolme tai neljä? Noihan kestää liikaakin osumaa eikä ohi oikein tunnu pääsevän, niin tossa joutui luottamaan tuuriin ja counteritemeihin lähestulkoon kokonaan. Mulla kävi tuuri tokalla yrittämällä ja selvisin käyttämällä vaan yhen flashin counteraamiseen, mutta ekalla yrittämällä ois tarvinnu kolmea. Joten ei se oikeen natsannu, niin edellistä tallennusta vaan lataamaan (tässähän on tosiaan bugi, ettei pelikello kelaannu taakepäin jos painaa continue). Liekittämälläkään noi ei oikeen liiku toivottua vauhtia pois tieltä. Fedoraukko nyt ei oikeastaan minkäänlaista uhkaa tällä peluukerralla tuottanut, senkun juoksi ohi ja seuraavan kerran sen näkikin sitten vasta skriptatuissa kohdissa. Ammukset tai healing itemit ei ollu lopussa oikeen missään kohti peliä, vaan standard muuttuikin suhteellisen helpoks paikoittain. Kahteen vikaan bossiin sitten menikin ne hamstratut ammukset ja healing itemit. Zombejahan tässä ei kannata erityisemmin ammuskella, pistoolilla tai haulikolla ampuu polvet tohjoks niin ne on aika harmittomia sen jälkeen, voi ne puukolla viimeistellä jos pelottaa jalkojen puolesta kun kumminkin joutuu kulkemaan uudesti ohi.

Lickerit ei oikeastaan piinanneet ollenkaan paitsi sielä labrassa ne kaksi. Nekin voi vissiin kävelemällä väistää, mutta ite päädyin liekittelemään. Huonostihan siinä melkeen meinas käydä, hardcorella sitten voi pitää mielessä että yrittää eka kävellä ohi. Koiria näky pari kappaletta, siellä kennelissähän ne kannattaa ampua sinne häkkeihin kun ne on vielä lukittuina, muuten ne on 5min päästä niskassa. Sama homma pätee paikkoihin missä kaikki herää kun ratkaset puzzlen tai ylipäätään teet jotain, voit ampua ne maassa makaavat zombit etukäteen huoletta ja päästä helpommalla. Muutenkin tuossa S-rankia hakiessa käytetään hyväks sitä että puzzleissa, kassakaapeissa ja lukoissa on jokasella peluukerralla samat ratkaisut, labrassa ei esimerkiksi tarvi juosta ympyrää sen kasviaineen kanssa, vaan homman voi hoitaa yhellä kierroksella.


On noissa vähän eroa. B skenessähän alotat eri paikasta ja key itemit löytyy hieman eri paikoista välillä. Clairen ja Leonin erohan tulee enimmäkseen aseista, mutta Clairehan saa sen sydänavaimen ja Leon saa ristiavaimen. On siis paikkoja mihin Leon ei pääse ollenkaan, sekä paikkoja mihin Claire ei pääse ollenkaan. On siinä jonkinverran eroja siis näillä neljällä mahdollisella peluukerralla, mutta paljon on samanlaisuuksiakin.

Tuli itekki vedettyä tuo S rankki clairella. Seuraavaksi Leon.
 
Tai sitten nykypelit tehnyt meistä liian vässyköitä :btooth:

Kyllähän se kuten alkuperäisessäkin niin pari kertaa pelaa läpi niin voitaneen alkaa kilpailee aikaa vastaan.

Toki sitä mieltä että ne zombiet saisi tippua nopeamin headshoteista ja mr.x saa pysäyettyä väliaikaisesti jos tuhlaaa panoksensa.

Mutta toisaalta survival horror alkaa saada merkityksensä takaisin ettei ole enään michael bay horror.

Itse jäin vähän ihmettelemään tämän kanssa mikä tässä on muka niin vaikeaa että jengin pitänyt pudottaa jopa assisted vaikeustasolle jotta ovat pelin päässeet läpi. Kyseessä survival horror niin itselle tulee automaattisesti ammusten säännöstely päälle ja lopussa olikin ammuksia sekä healing itemejä vaikka kuinka paljon Clairen käytettäväksi. Ensimmäinen kuolemakin tuli vähän omaa tyhmyyttä kun takana oli Mr. X ja edessä pari lickeriä, tuostakin ois varmasti selvinnyt jos ois pitänyt pään vaan rauhassa kylmänä. Stantardilla siis itse pelasin, pitäs se hardcore varmaa joskus koettaa kanssa minkälainen on.
 
Jos pelaatte usealla koneella, niin steamin cloud sync ei tässä ainakaan itsellä toimi.

Pelattiin viikonloppuna kaverin koneella Leon A läpi ja eilen aloin jatkamaan omalla koneella, mutta eipä tallennukset toiminu. Heti käynnistäessä tulee ilmoitus "this extra save data is not compatible and cannot be used"

Load game valikossa näkyy kyllä tuo vanha save, mutta peli herjaa ettei tallennus ole yhteensopiva nykyisen version kanssa.

Steamin keskustelusta bongasin myös etten oo yksin ongelman kanssa, muillakin tullut vastaan ja epäilevät että ongelma olisi windows 10:n regionissa. Kaverilla ja mulla kuitenkin samat windows regionit ja yritinkin tota vaihtaa, mutta ainoastaan uusi tallennus aukeaa oli sitten mikä regioni tahansa.

Peli kyllä muuten uskomattoman kova, varsinkin Mr.X:stä oli saatu tehtyä juuri sopiva, eikä missään kohtaa ärsyttävä nii kuin muistan alkuperisessä tai kolmosessa nemesiksen, tässä sai vain hymyn korviin kun tulikin paikasta mistä ei odottanut. Mutta ehkä hiukan enemmän odottelin sitä "kauhua" mitä ennakkoon oli mainostettu tai millasseen kuvan sain noista trailereista. Lähinnä muutaman säpsähdyksen aiheuttanu siellä täällä, alkuperäinen jopa ehkä jännittävämpi ohjattavuuden ja kuvakulmien takia.

Nyt siis Leon A ja Claire A pelattu läpi, luustavasti jossain vaiheessa joutuu ton Leonin A storyn pelaamaan uudestaan saven corruptoitumisen takia, jos siis kaiken haluaa unlockata.
 
Onko muilla ollut ongelmaa, että 2F mens locker room huoneessa olevan portable safen ropaaminen kaataa pelin? Huvittaisi tietää mitä se on syönyt, mutta kaatuu joka kerta samaan paikkaan.

On muuten kaatuilu pikkuisen vittumaista tällaisissa peleissä, joissa ei voi kovin usein tallentaa..
 
Ei oo kaatuillu, ootko asennuksen jälkeen verifioinu pelin tiedostot ?
Kokeilin monta kertaa tuolla huoneessa avata sitä, mutta aina kaatui ennenkuin pääsi puzzlen loppuun. No otin vehkeen mukaan ja tein main hallissa, no problems. Outo homma.
 
20190128204007_1.jpg

Ja hardcorella sama S rankki, eipä tuo nyt loppujenlopuksi eroa niin paljoa, bosseissa tuppas vaan hätä tulemaan loppua kohden kun kestää huomattavasti enemmän ja panokset vielä enemmän kortilla tästä johtuen. Tokavikassa päästiinkin juoksemaan ympyrää että pysty hakemaan ne ripotellut panokset, ei niitä siltikään liikaa ollu kun joku 10 pistoolin panosta jäi tuosta yli :D Tallennusten määrästä myös huomaa ettei hardcorella ainakaan pulaa niistä ink ribboneistakaan ole, eli jos ylimääränen haaste kiinnostaa, mutta tallentaminen mietityttää niin antaa mennä vaan, kyllä tää sen verran antelias niitten kanssa on. Testasin myös jokaisen lickerin ohi kävelemistä ja kyllähän se onnistuu, vaatii vaan ensimmäisen lickerin jälkeen pientä suunnittelua etukäteen jotta se onnistuu.
 
20190128204007_1.jpg

Ja hardcorella sama S rankki, eipä tuo nyt loppujenlopuksi eroa niin paljoa, bosseissa tuppas vaan hätä tulemaan loppua kohden kun kestää huomattavasti enemmän ja panokset vielä enemmän kortilla tästä johtuen. Tokavikassa päästiinkin juoksemaan ympyrää että pysty hakemaan ne ripotellut panokset, ei niitä siltikään liikaa ollu kun joku 10 pistoolin panosta jäi tuosta yli :D Tallennusten määrästä myös huomaa ettei hardcorella ainakaan pulaa niistä ink ribboneistakaan ole, eli jos ylimääränen haaste kiinnostaa, mutta tallentaminen mietityttää niin antaa mennä vaan, kyllä tää sen verran antelias niitten kanssa on. Testasin myös jokaisen lickerin ohi kävelemistä ja kyllähän se onnistuu, vaatii vaan ensimmäisen lickerin jälkeen pientä suunnittelua etukäteen jotta se onnistuu.
Siitä vain kohdin alle 2h aikaa ilman savea ja spray hommia :cigar:

Harvinaisia nykypelejä missä voikin ottaa haasteen vastaan että kokeilee ilman savettamista kun nykypelit tuppaa olemaan useamman kymmenen tuntisia eepoksia nykysin.

Jokohan tästä on muuten speerunnerit laitettu käyntiin?

Edit:


Tuntihan alkaa lähenemään, toisaalta skyrminkin pelataan 50min läpi.
 
Siitä vain kohdin alle 2h aikaa ilman savea ja spray hommia :cigar:

Harvinaisia nykypelejä missä voikin ottaa haasteen vastaan että kokeilee ilman savettamista kun nykypelit tuppaa olemaan useamman kymmenen tuntisia eepoksia nykysin.

Jokohan tästä on muuten speerunnerit laitettu käyntiin?
Sprayhan ei tässä vaikuta rankkiin ollenkaan. S+ rankin saa kun pelaa S-rankin ajalla (Standard: 3:30 A/3:00 B ja HC: 2:30 A/2:00 B) ja tallentaa max 3 kertaa. Olisihan tuo tehtävissä, mutta tässä pelissä tuppaa olemaan useampikin kohta missä haluaisin tehdä sen turvatallennuksen jottei viimeinen tunti mee täysin uusiksi. Viemäreissä ennen King/Queen nappia hakiessa ja ennen bossia, sitten labrassa ennen tokavikaa bossia. Ongelmanahan tuossa ois selvitä vaan sinne viemäreihin asti ilman tallentamista, siinäkin on nimittäin muutama kohta mitkä voi pistää kapuloita rattaisiin. Siellä kun tyräsee ennen viemäreitä niin alusta koko paska, ei kiitos, sen verran arvostan omaa mielenterveyttäni ainakin tässä vaiheessa :D

Leon A Standard on joku karvan yli tunnin tällä hetkellä, oisko 1:04 ollu? Youtubestahan tuon löytänee.
 
20190128204007_1.jpg
Testasin myös jokaisen lickerin ohi kävelemistä ja kyllähän se onnistuu, vaatii vaan ensimmäisen lickerin jälkeen pientä suunnittelua etukäteen jotta se onnistuu.

Myös sen varastotilan, josta tippuu zombi katosta? Minut se lickeri spottasi aina katosta hypätessään suoraan, vaikka olisin ollut täysin paikoillani. Zombi ei voinut sijaintiani paljastaa, kun oli jo ammuttu ennalta. Kuolin pari kertaa, kun yritin turhaan vaan sneakata ohi. Kolmannella kerralla juoksin ottaen yhden hitin matkalla. Ei tuntunut olevan huone johon palaisi, joten ei huvittanut tuhlata panoksia, varsinkaan kun haulikkoa en kantanut mukana.
 
Myös sen varastotilan, josta tippuu zombi katosta? Minut se lickeri spottasi aina katosta hypätessään suoraan, vaikka olisin ollut täysin paikoillani. Zombi ei voinut sijaintiani paljastaa, kun oli jo ammuttu ennalta. Kuolin pari kertaa, kun yritin turhaan vaan sneakata ohi. Kolmannella kerralla juoksin ottaen yhden hitin matkalla. Ei tuntunut olevan huone johon palaisi, joten ei huvittanut tuhlata panoksia, varsinkaan kun haulikkoa en kantanut mukana.
Ei ihan täysin muistu mieleen mistä puhut, mutta jos kyseessä on se toinen alue minne mennään poliisilaitoksella ja sieltä se kuollut zombi tippuu niskaan, niin joo, ei ongelmia sen suhteen. Erona tosin se, ettei A skenaariossa ekalla kerralla tuosta läpi kävellessä ole tuota lickeriä olemassakaan, mutta B skenessä se löytyy sieltä. Ite pelasin A, ja tuonne alueelle ilmestyy 2kpl noita lickereitä vasta sitten kun on Mr. X perässä. Ne ei ainakaan ongelmia tuottanut, mutta toi mistä puhut ei oo tossa A skenessä ollenkaan niin ei luonnolisestikkaan aiheuta toimenpiteitä :D


Pieni loppukevennys.
 
Pieni loppukevennys.

Tarkoitin tasan tuota huonetta, jossa videon Leon kävelee
ja jossa käytetään detonatoria + saa yhden medaljongeista, jonka jälkeen katossa roikkuva zombi herää ja aitauksesta pois kävellessä Lickeri tippuu katosta. Tämä lickeri ainakin hyppäsi päin ihan joka kerta, jotain en selvästi osannut.
 
Tarkoitin tasan tuota huonetta, jossa videon Leon kävelee
ja jossa käytetään detonatoria + saa yhden medaljongeista, jonka jälkeen katossa roikkuva zombi herää ja aitauksesta pois kävellessä Lickeri tippuu katosta. Tämä lickeri ainakin hyppäsi päin ihan joka kerta, jotain en selvästi osannut.
Ah joo, tohon on yks kikka.
Sen jälkeen kun oot räjäyttäny sen räjähteen, niin nosta se kirjahylly siitä ekaks. Sit käy ratkasemassa puzzle, jonka jälkeen se licker ja yks zombi spawnaa. Nyt kun oot nostanu sen kirjahyllyn jo valmiiks niin voit vaan juosta siitä ovesta läpi ottamatta damagea, kumpikaan vihollisista ei kerkeä tuossa ajassa reagoimaan. Ei ehkä se ratkasu mitä etit ja osittain virheellistä tietoa itekkin oon antanu, mutta tää toisaalta taitaa olla ainut joka hyppää niskaan jokatapauksessa, riippumatta mitä teet.
 
Ah joo, tohon on yks kikka.
Sen jälkeen kun oot räjäyttäny sen räjähteen, niin nosta se kirjahylly siitä ekaks. Sit käy ratkasemassa puzzle, jonka jälkeen se licker ja yks zombi spawnaa. Nyt kun oot nostanu sen kirjahyllyn jo valmiiks niin voit vaan juosta siitä ovesta läpi ottamatta damagea, kumpikaan vihollisista ei kerkeä tuossa ajassa reagoimaan. Ei ehkä se ratkasu mitä etit ja osittain virheellistä tietoa itekkin oon antanu, mutta tää toisaalta taitaa olla ainut joka hyppää niskaan jokatapauksessa, riippumatta mitä teet.

Juuri näin, itse tein tuon heti ekalla kerralla osittain vahingossa ja oli helppo päästä pois ilman taistelua. Aika monta muuten noista lickereistä pystyy tappamaan helposti oven raosta. Siis jos ne kuumottaa liikaa ja niistä haluaa päästä eroon. Tapoin useamman niin, että ovi auki, sitten räiski hiukan, vähän takapakkia ja uudestaan. Kertaakaan se ei osunut meikäläiseen, koska ne ei pääse tulemaan ovesta.
 
Itsehän päädyin ampumaan tuossa ensin toisen ongelmien aiheuttajan, sitten sivujuoksulla pylvään toiselta puolelta pitkän käytävän kautta pois. Tuota kautta selvisi yhden full heal -itemin käyttämisellä. Toisaalta kun se taisi olla koko pelissä toinen tarvitsemani, niin ongelma aika pieni. Toki nyt se toinen reitti on sitten toistaiseksi blokattu, joka voi aiheuttaa tai olla aiheuttamatta ongelmia myöhemmin.
 
Toinen paha puute, lopputekstien musiikki on ihan väärä.

Miten ovatkaan kehdannut poistaa tämän?

 
Tämä jos mikä lämmittää mieltä ja saa capcomin johtajatkin tajuamaan mitä kansa haluaa:
Resident Evil 2 on myynyt jo yli kolme miljoonaa kopiota | Muropaketti.com

Capcomin Resident Evil 2 -remake on osoittautunut varsin suosituksi. Tähän mennessä peliä on myyty jo yli kolmen miljoonan kopion edestä.

Resident Evil 2 remake-versio julkaistiin 21. päivä tammikuuta, joten kolmen miljoonan rajapyykki saavutettiin vain reilussa viikossa. Comicbookin mukaan myyntiluku kattaa sekä PC:lle, PlayStation 4:lle että Xbox Onelle myydyt kopiot. Yhteensä Resident Evil -pelejä on myyty historian aikana yli 88 miljoonan kopion verran. Ensimmäinen Resident Evil julkaistiin alun perin vuonna 1996.


Alkuperäinen Resident Evil 2 myi aikoinaan 4,97 miljoonaa kopiota, joten uusintaversion myyntiluvut ohittavat alkuperäisen version suosion todennäköisesti jo lähiviikkoina. Toiseksi uusinta Resident Evil 7: Biohazardia myytiin puolestaan yhteensä kuusi miljoonaa kopiota.

Resident Evil 2 tulee saamaa ensi kuun puolivälissä ilmaisen The Ghost Survivors -lisäosalla, josta kerroimme tarkemmin täällä.
Jos tämä innostaa ressa 3 remakeen niin toivottavasti siellä vähän säädellään vaikeusasteiden kanssa niin että jokaiselle jotakin.

Ajatelkaa mr.x:ää nytten sinkon ja juoksemisen kanssa :dead:

 
Noin kahden tunnin kohdalla ollut kevyesti jumissa. Tuntuu, että joka paikka on koluttu läpi, mutta:

Luulen, että pitäisi löytää tuohon kirjaston tunkkiin varsi. En vaan löydä sitä sitten helvetti mistään. Tai ehkä toinen, että millä saa C4 panokset räjäytettyä. Pyörinyt nyt hetken ympyrää ja se on melko turhauttavaa, kun kuluu kokoajan resursseja..
 
Ensimmäisen kerran Leonilla läpi vajaassa kuudessa tunnissa. Standard-taso oli vielä suht kevyttä, sillä lopussa jäi reilu 100 kutia pistooliin. Seuraavaksi laitettava HC:ta kehiin. :comp2:
Oikein loistava räime paria kohtaa lukuunottamatta. Tähän mennessä 4½/5! :kippis:

DB8174B8D237512C0D206FDC4291B782F7F6C2D4
 
En ymmärrä miten teillä voi jäädä pistooliin noin paljon kuteja, käytättekö kaikki perusjauheet sen ammuksien tekoon ?
Standardilla sen kolmannen Birkin-bossin jälkeen sai ainakin lähemmäs sata ammusta pistooliin. Olettaen ettei niitä kerännyt bossin aikana siis.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 749
Viestejä
4 494 832
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom