Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämän pelin kohdalla olen pohtinut vähän samaa, mitä konstaapeli Butterman:Vähän hassusti kyllä nuo zombit kuolee. Pari kertaa kuollut ekasta headshotista ja välillä saa paukuttaa melkein lippaallisen
Tuliko kellekkään läpäisijälle semmoista tunnetta, että on pakko pitää huilia pelistä, ku oli niin intensiivinen kokemus ?
No nyt on menny väärinpäin koko homma. Clairehan saa haulikon sijasta kranaatinheittimen, ja on niin monessa paikkaa peliä se parempi vaihtoehto kuin se haulikko. Handgun clairella on tosin huonompi, mutta toi GL sitten korvaa sen ja vähän ylikin. Lickerit ja ne kasvijäbikset on aika 0 threat clairella, olettaen että panoksia vaan on.Ennakkoon mitä oon ymmärtäny, ni Clairen kampanja on varmasti vaikeampi kuin Leonin, johtuen Clairen aseistuksesta. Alkuperäisessä oli sama ongelma. Leonin haulikko ja magnum on niin paljon parempia aseita.
No just se huono pistooli on tässä ongelma, alkuperäisessä taas se jousipyssy oli surkea.
Noh tähänkin on ratkasunsa, Claire B Scenessä saa alussa toisenkin revolverin mukaansa, sillä voi ampua nopeammin mut lataaminen on tuskasen hidasta, eikä tähän aseeseen oo päivityksiä. Poliisilaitoksen parkkihallista sitten löytääNo just se huono pistooli on tässä ongelma, alkuperäisessä taas se jousipyssy oli surkea.
Ja deluxe edition kanssa tuli Samurai edge pistooleja 3kpl mitkä on item boksissa
Nämä tuli myös cdkeysistä normiversion tilauksen mukana.
Niin saa jos omistaa sen Deluxe-version. Mulla perusversio ja ei oo arkussa.
Tai sitten nykypelit tehnyt meistä liian vässyköitäOon peliä testaillu tos trainerin avulla ja tullu siihen tulokseen, että toi peli on loppupeleissä tehty ehkä turhankin vaikeaksi. Haastetta meinaa riittää aivan mielettömästi vaikka saisikin disabloitua Mr.X:n. Trainerilla saa sen pysäytettyä siihen paikkaan mihin ammut sen polvilleen, jonka jälkeen se ei ahdistele sua enää, paitsi scriptatuissa kohdissa. Peli on silti jännittävä ja poliisiasemaa on kivempi tutkia rauhassa.
Tässähän ei pitäisi olla a tai b skenaariota?Ja nyt meni Claire B läpi myös. Eli nyt on sitten pelattu molemmilla kertaalleen läpi. Vielä pitäs pelata Claire A > Leon B niin sitte vois alkaa harkita yrittään hardcorea ja 4th Survivoria. Ei tämä peli kyllä mitenkään erityisen pelottava tai vaikea ole mutta aivan mahtava peli silti tämmöselle ressafanille! Olihan se vanha kunnon RE2 ps1:llä ehkä kuiteski se toiseksi paras peli.
Tässähän ei pitäisi olla a tai b skenaariota?
Leon ja clairen tarinat samat mutta eri näkökulmasta jos oikein ymmärtänyt.
Joo kuten alkuperäisessäkin että leonilla aloitti niin pääsi clairen toiselle roundille.Ei tässä sinällään ole A/B-skenaarioita mutta melkeen, tässähän ne on 1st run ja 2nd run. Jääny vaan tuo AB termit päälle vanhasta ressasta. Ja nekään ei oo samanlaiset ku vanhassa, esim zapping ei oo ollenkaan. Tässä remakessa nuo eroaa vähemmän ku alkuperäisessä. Ja mitä tässä nyt pikaisesti kuukletin niin ymmärsin että jos pelaa vaikka Leon 1st > Claire 2nd-yhdistelmän, kuten millä ite pelasin läpi, niin se ei eroa sitten Claire 1st > Leon 2nd muuta ku että se swappaa hahmojen paikat vaan.
On noissa vähän eroa. B skenessähän alotat eri paikasta ja key itemit löytyy hieman eri paikoista välillä. Clairen ja Leonin erohan tulee enimmäkseen aseista, mutta Clairehan saa sen sydänavaimen ja Leon saa ristiavaimen. On siis paikkoja mihin Leon ei pääse ollenkaan, sekä paikkoja mihin Claire ei pääse ollenkaan. On siinä jonkinverran eroja siis näillä neljällä mahdollisella peluukerralla, mutta paljon on samanlaisuuksiakin.Ei tässä sinällään ole A/B-skenaarioita mutta melkeen, tässähän ne on 1st run ja 2nd run. Jääny vaan tuo AB termit päälle vanhasta ressasta. Ja nekään ei oo samanlaiset ku vanhassa, esim zapping ei oo ollenkaan. Tässä remakessa nuo eroaa vähemmän ku alkuperäisessä. Ja mitä tässä nyt pikaisesti kuukletin niin ymmärsin että jos pelaa vaikka Leon 1st > Claire 2nd-yhdistelmän, kuten millä ite pelasin läpi, niin se ei eroa sitten Claire 1st > Leon 2nd muuta ku että se swappaa hahmojen paikat vaan.
Joo, ite en tykkää kummastakaan osuudesta mikä löytyy sekä Clairelta ja Leonilta, ihan turhaa täytettä ja Adan osuus on kohtalaisen trial and error kamaa ellei tiedä mitä tehdä. Osuus poliisiaseman autotallista lähtiessä on myös täysin eri Leonilla ja Clairella sinne viemäreihin asti, Clairella juostaan pidempi matka ja koko osuus on vähän vaarallisempi kokonaisuudessaan.+ se että Clairella on Sherry mukana + sille oma osuutensa. Mut pääpiirteet on aika samat.
S-rank haettu standardilla. Ei ihan alle 2h mennyt, mutta melkeen. Spoilereissa vähän vikinää muutamasta kohdasta ja ehkä jotain vinkkiäkin.
Viemäriosion paskuus korostuu entisestään, King ja Queen nappeja haettaessa kun vastassa on mentäessä 2kpl G-poikia ja takasintullessa sitten ööö, kolme tai neljä? Noihan kestää liikaakin osumaa eikä ohi oikein tunnu pääsevän, niin tossa joutui luottamaan tuuriin ja counteritemeihin lähestulkoon kokonaan. Mulla kävi tuuri tokalla yrittämällä ja selvisin käyttämällä vaan yhen flashin counteraamiseen, mutta ekalla yrittämällä ois tarvinnu kolmea. Joten ei se oikeen natsannu, niin edellistä tallennusta vaan lataamaan (tässähän on tosiaan bugi, ettei pelikello kelaannu taakepäin jos painaa continue). Liekittämälläkään noi ei oikeen liiku toivottua vauhtia pois tieltä. Fedoraukko nyt ei oikeastaan minkäänlaista uhkaa tällä peluukerralla tuottanut, senkun juoksi ohi ja seuraavan kerran sen näkikin sitten vasta skriptatuissa kohdissa. Ammukset tai healing itemit ei ollu lopussa oikeen missään kohti peliä, vaan standard muuttuikin suhteellisen helpoks paikoittain. Kahteen vikaan bossiin sitten menikin ne hamstratut ammukset ja healing itemit. Zombejahan tässä ei kannata erityisemmin ammuskella, pistoolilla tai haulikolla ampuu polvet tohjoks niin ne on aika harmittomia sen jälkeen, voi ne puukolla viimeistellä jos pelottaa jalkojen puolesta kun kumminkin joutuu kulkemaan uudesti ohi.
Lickerit ei oikeastaan piinanneet ollenkaan paitsi sielä labrassa ne kaksi. Nekin voi vissiin kävelemällä väistää, mutta ite päädyin liekittelemään. Huonostihan siinä melkeen meinas käydä, hardcorella sitten voi pitää mielessä että yrittää eka kävellä ohi. Koiria näky pari kappaletta, siellä kennelissähän ne kannattaa ampua sinne häkkeihin kun ne on vielä lukittuina, muuten ne on 5min päästä niskassa. Sama homma pätee paikkoihin missä kaikki herää kun ratkaset puzzlen tai ylipäätään teet jotain, voit ampua ne maassa makaavat zombit etukäteen huoletta ja päästä helpommalla. Muutenkin tuossa S-rankia hakiessa käytetään hyväks sitä että puzzleissa, kassakaapeissa ja lukoissa on jokasella peluukerralla samat ratkaisut, labrassa ei esimerkiksi tarvi juosta ympyrää sen kasviaineen kanssa, vaan homman voi hoitaa yhellä kierroksella.
On noissa vähän eroa. B skenessähän alotat eri paikasta ja key itemit löytyy hieman eri paikoista välillä. Clairen ja Leonin erohan tulee enimmäkseen aseista, mutta Clairehan saa sen sydänavaimen ja Leon saa ristiavaimen. On siis paikkoja mihin Leon ei pääse ollenkaan, sekä paikkoja mihin Claire ei pääse ollenkaan. On siinä jonkinverran eroja siis näillä neljällä mahdollisella peluukerralla, mutta paljon on samanlaisuuksiakin.
Tai sitten nykypelit tehnyt meistä liian vässyköitä
Kyllähän se kuten alkuperäisessäkin niin pari kertaa pelaa läpi niin voitaneen alkaa kilpailee aikaa vastaan.
Toki sitä mieltä että ne zombiet saisi tippua nopeamin headshoteista ja mr.x saa pysäyettyä väliaikaisesti jos tuhlaaa panoksensa.
Mutta toisaalta survival horror alkaa saada merkityksensä takaisin ettei ole enään michael bay horror.
Kokeilin monta kertaa tuolla huoneessa avata sitä, mutta aina kaatui ennenkuin pääsi puzzlen loppuun. No otin vehkeen mukaan ja tein main hallissa, no problems. Outo homma.Ei oo kaatuillu, ootko asennuksen jälkeen verifioinu pelin tiedostot ?
Näin kävi ainakin 3 kertaa peräjälkeen ja heti kun yritin muualla, ei kaatunut.Ahaa, eli peli kaatuu ku on siellä huoneessa sitä aukomassa, muttei muualla ? Todella outo homma.
Siitä vain kohdin alle 2h aikaa ilman savea ja spray hommia
Ja hardcorella sama S rankki, eipä tuo nyt loppujenlopuksi eroa niin paljoa, bosseissa tuppas vaan hätä tulemaan loppua kohden kun kestää huomattavasti enemmän ja panokset vielä enemmän kortilla tästä johtuen. Tokavikassa päästiinkin juoksemaan ympyrää että pysty hakemaan ne ripotellut panokset, ei niitä siltikään liikaa ollu kun joku 10 pistoolin panosta jäi tuosta yli Tallennusten määrästä myös huomaa ettei hardcorella ainakaan pulaa niistä ink ribboneistakaan ole, eli jos ylimääränen haaste kiinnostaa, mutta tallentaminen mietityttää niin antaa mennä vaan, kyllä tää sen verran antelias niitten kanssa on. Testasin myös jokaisen lickerin ohi kävelemistä ja kyllähän se onnistuu, vaatii vaan ensimmäisen lickerin jälkeen pientä suunnittelua etukäteen jotta se onnistuu.
Sprayhan ei tässä vaikuta rankkiin ollenkaan. S+ rankin saa kun pelaa S-rankin ajalla (Standard: 3:30 A/3:00 B ja HC: 2:30 A/2:00 B) ja tallentaa max 3 kertaa. Olisihan tuo tehtävissä, mutta tässä pelissä tuppaa olemaan useampikin kohta missä haluaisin tehdä sen turvatallennuksen jottei viimeinen tunti mee täysin uusiksi. Viemäreissä ennen King/Queen nappia hakiessa ja ennen bossia, sitten labrassa ennen tokavikaa bossia. Ongelmanahan tuossa ois selvitä vaan sinne viemäreihin asti ilman tallentamista, siinäkin on nimittäin muutama kohta mitkä voi pistää kapuloita rattaisiin. Siellä kun tyräsee ennen viemäreitä niin alusta koko paska, ei kiitos, sen verran arvostan omaa mielenterveyttäni ainakin tässä vaiheessaSiitä vain kohdin alle 2h aikaa ilman savea ja spray hommia
Harvinaisia nykypelejä missä voikin ottaa haasteen vastaan että kokeilee ilman savettamista kun nykypelit tuppaa olemaan useamman kymmenen tuntisia eepoksia nykysin.
Jokohan tästä on muuten speerunnerit laitettu käyntiin?
Ei ihan täysin muistu mieleen mistä puhut, mutta jos kyseessä on se toinen alue minne mennään poliisilaitoksella ja sieltä se kuollut zombi tippuu niskaan, niin joo, ei ongelmia sen suhteen. Erona tosin se, ettei A skenaariossa ekalla kerralla tuosta läpi kävellessä ole tuota lickeriä olemassakaan, mutta B skenessä se löytyy sieltä. Ite pelasin A, ja tuonne alueelle ilmestyy 2kpl noita lickereitä vasta sitten kun on Mr. X perässä. Ne ei ainakaan ongelmia tuottanut, mutta toi mistä puhut ei oo tossa A skenessä ollenkaan niin ei luonnolisestikkaan aiheuta toimenpiteitäMyös sen varastotilan, josta tippuu zombi katosta? Minut se lickeri spottasi aina katosta hypätessään suoraan, vaikka olisin ollut täysin paikoillani. Zombi ei voinut sijaintiani paljastaa, kun oli jo ammuttu ennalta. Kuolin pari kertaa, kun yritin turhaan vaan sneakata ohi. Kolmannella kerralla juoksin ottaen yhden hitin matkalla. Ei tuntunut olevan huone johon palaisi, joten ei huvittanut tuhlata panoksia, varsinkaan kun haulikkoa en kantanut mukana.
Pieni loppukevennys.
Ah joo, tohon on yks kikka.Tarkoitin tasan tuota huonetta, jossa videon Leon käveleeja jossa käytetään detonatoria + saa yhden medaljongeista, jonka jälkeen katossa roikkuva zombi herää ja aitauksesta pois kävellessä Lickeri tippuu katosta. Tämä lickeri ainakin hyppäsi päin ihan joka kerta, jotain en selvästi osannut.
Ah joo, tohon on yks kikka.Sen jälkeen kun oot räjäyttäny sen räjähteen, niin nosta se kirjahylly siitä ekaks. Sit käy ratkasemassa puzzle, jonka jälkeen se licker ja yks zombi spawnaa. Nyt kun oot nostanu sen kirjahyllyn jo valmiiks niin voit vaan juosta siitä ovesta läpi ottamatta damagea, kumpikaan vihollisista ei kerkeä tuossa ajassa reagoimaan. Ei ehkä se ratkasu mitä etit ja osittain virheellistä tietoa itekkin oon antanu, mutta tää toisaalta taitaa olla ainut joka hyppää niskaan jokatapauksessa, riippumatta mitä teet.
Jos tämä innostaa ressa 3 remakeen niin toivottavasti siellä vähän säädellään vaikeusasteiden kanssa niin että jokaiselle jotakin.Capcomin Resident Evil 2 -remake on osoittautunut varsin suosituksi. Tähän mennessä peliä on myyty jo yli kolmen miljoonan kopion edestä.
Resident Evil 2 remake-versio julkaistiin 21. päivä tammikuuta, joten kolmen miljoonan rajapyykki saavutettiin vain reilussa viikossa. Comicbookin mukaan myyntiluku kattaa sekä PC:lle, PlayStation 4:lle että Xbox Onelle myydyt kopiot. Yhteensä Resident Evil -pelejä on myyty historian aikana yli 88 miljoonan kopion verran. Ensimmäinen Resident Evil julkaistiin alun perin vuonna 1996.
Alkuperäinen Resident Evil 2 myi aikoinaan 4,97 miljoonaa kopiota, joten uusintaversion myyntiluvut ohittavat alkuperäisen version suosion todennäköisesti jo lähiviikkoina. Toiseksi uusinta Resident Evil 7: Biohazardia myytiin puolestaan yhteensä kuusi miljoonaa kopiota.
Resident Evil 2 tulee saamaa ensi kuun puolivälissä ilmaisen The Ghost Survivors -lisäosalla, josta kerroimme tarkemmin täällä.
Tuossa lainauksessa olikin:Mitäs se seiska on myyny yhteensä, 5 miljoonaa ?
Standardilla sen kolmannen Birkin-bossin jälkeen sai ainakin lähemmäs sata ammusta pistooliin. Olettaen ettei niitä kerännyt bossin aikana siis.En ymmärrä miten teillä voi jäädä pistooliin noin paljon kuteja, käytättekö kaikki perusjauheet sen ammuksien tekoon ?