Koska SCS haluaa varmistaa että mahdollisimman moni pystyy peliä pelaamaan, joten pelin pitää toimia myös niillä parin satasen markettiläppäreillä (moni tällainen pelaaja on oikea rekkakuski, joka rahtailee virtuaalisesti pitäessään lakisääteistä taukoa). DX11 siirtymistäkin saatiin odottaa vuosia, koska suurin osa pelaajista pelasi vanhalla DX9 aikaisella raudalla.
Ah ok, joo tiesin että ETS/ATS pelaajilla konekanta vanhempaa kuin peruspelurilla tai io-tech userilla, mut tota rekkakuski juttuu en ollut kuullutkaan. Mut joo makes sense.
Uuden ETS:n tekeminen tyhjästä, kaikkine sisältöine mitä nyky simuissa on kestäisi varmaan 10v.
Ei tuokaan oikein selitys tai vastaus. Kuitenkin se "katto" tulee jossain vaiheessa vastaan, kun pelin engine on vaan auttamattomasti vanhentunut ja pelaajien mielenkiinto ja rahahanat menee kiinni. Sitä en osaa maallikkona sanoa onko se muutamassa vuodessa vai vasta esim. 30-luvulla joskus.
Ja vielä vaikeampaa ja aikaa vievempää se uuden pelin tekeminen silloin tulee olemaan kuin esimerkiksi nyt. Mutta samaa sanoin ja tarkoitan että jo nyt noilla laajennuksilla ja DLC:llä peli on tehty niin isoksi, että SCS:llä todella vaikeaa tulla kolmosella koskaan yltämään samaan joka helposti johtaa pelaajien pettymykseen.
Voihan toki olla, että Paveli meinaa jauhaa rahaa tällä kakkosella niin pitkään kuin vaan pystyy ja myy firman sitten, kun se ei tuota enää ja haluaa jäädä eläkkeelle.
Tuo nyt ääriesimerkki ja ei sentään toivottavasti totta, ainakin Pavel Sebor tehnyt kovan työn SCS:n kanssa, muistan pelanneeni niitä Hard Truckkeja ja 18 Wheels of Steelejä kauan kauan sitten ja silloin Pavel itse vielä pelien forumilla joskus vastaili johonkin kysymyksiin ja usein mainitsi
toiveisiin ja että ei pysty tai ole resursseja kun ovat vaan muutaman hengen firma. Ja tänä päivänä SCS:llä on 400 ihmistä töissä.
Itsekin melkein fanipoika fiilis, kun kymmenen vuotta sitten Prahassa ollessani kävin jopa SCS:n toimiston ulkopuolellakin vaan katsomassa millanen paikka on.

Eipä nyt ihmeitä näkynyt kun oli vaan tyypillinen kerrostalo Prahan keskustassa jossa toimistoja ja asuntoja ja alaovella kyltti ja ovikello. Nykyisin ovat eri paikassa jo paljon suuremmissa toimitiloissa.