Rekkasimulaattorit

No realiteetti nyt on se että amerikan maalla (varsinkin etelämpänä / keski-lännessä) sitä "aakeeta laakeeta, ei mittää missää" riittää :)
Ei se ole ongelma vaan miten on mallinnettu peliin. Tulee mieleen ensimmäiset "avoimen maailman" ajelupelit 2000-luvun alusta.
 
Ei se ole ongelma vaan miten on mallinnettu peliin. Tulee mieleen ensimmäiset "avoimen maailman" ajelupelit 2000-luvun alusta.

Suurin osa on uudelleen rakennettu mutta esim. Nevada ja Arizona on sitä 2010-luvun alun meininkiä. Kalifornian ja Nevadan kontrasti on kyllä valtava kun osavaltioraja ylittyy. Mutta kokonaisuudessaan ATS:n maailma näyttää paremmalta kuin ETS:n, varsinkin ne uusimmat alueet.
 
Ajelin muutama vuosi sitten ETS2:n "läpi": jokaisen tien mitä kartassa oli, jokaisen mahdollisen kuorman ja erikoiskuljetuksen ja ihan jokaisella kuorma-automallilla tarkoituksella vähintään 10000 km. Italia oli kyllä niin tylsä DLC kuin olla voi, pari hassua tylsää moottoritietä. Siinä vaiheessa ei ollut vielä Balkania, Iberiaa, Kreikkaa ja Nordic Horizonsia.

Ehkä tuota peliä voisi taas kokeilla kun on tullut uusia karttoja ja ProMods on vielä kokonaan tutkimatta. Mielestäni huono puoli pelissä on se, että talouspuoli on liian löysä. Alkuun piti ajella pitkää keikkaa ihan sitä varten että sai rahaa tienattua. Myöhemmin iso kuskilaivue alkoi tuottaa niin paljon rahaa, että ihan sama mitä itse teki, rahaa riitti ihan loputtomasti.

Peli kävi pitkäveteiseksi sen jälkeen kun kaikki tiet oli ajettu ja kaikki nähty eikä tarvinnut enää tienata. Niin iso osa kartoista on tylsää moottoritietä, että mielenkiintoisemmat pikkutiet tuli ajettua monta kertaa. Mutta nyt pitkän tauon jälkeen voisi tuosta taas innostua kun olisi taas vähän uuttakin nähtävää.

Tai sitten voisi antaa ATS:lle uuden tilaisuuden, nyt siinäkin alkaa olla sisältöä kunnolla. Ekat muutama osavaltio oli aika nopeasti ajettu puhki, mutta nyt olisi enemmän nähtävää ja ajettavaa. Siinäkin oli kyllä bisnespuoli liian helppo. Ei kai kuljetusyrittäjyys rapakonkaan takana mitään kullan kaivamista sentään ole.
 
Näköjään vain koillisosan reitit on karkeampaa grafiikkaa, muuten ollut hienoa ETS2-tyyliin. Ja muuten sopivan erilainen ETS:ään verrattuna.

e: Kadut on niin autioita ettei liikennevaloista viitsi välittää.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy jossain kohtaa näitä simuja kokeilla et onko miten todentuntuinen ajella.
 
Viimeksi muokattu:
Tykkään ETS2:sta mutta en vaan voi käsittää miksi aina vaan tekohengittävät vanhaa v2012 peliä ja engineä DLC:llä aina vaan loputtomasti.... Eivätkä suostu uudistuu ja tekee uutta pelii eli 3:sta ja uutta nykyaikaista engineä nykygrafiikoilla.

Toki pieni firma ja elävät pelkästään noilla DLC tuotoilla, mutta jotenki outoo. Vai onko vaan jotain että ei yksinkertaisesti resurssit riitä tekee uutta noin laajaa peliä, varsinkin kun jos tulisi tieto Kolmosen ilmestymisestä niin sehän
luultavasti tappaisi suurimman osan DLC myynneistä?

Väkisin tulee mieleen Cities Skylines, siinähän ykkönen oli lisureineen ja modeineen niin laaja ettei kakkonen julkaisussa eikä vielä tänä päivänäkään ole yhtä laaja ja monipuolinen (ja pelaajat pettyi ja suuttui). SCS:llä varmaan sama ongelma jos ja kun kolmatta osaa suunnittelevat.
 
Eivätkä suostu uudistuu ja tekee uutta pelii eli 3:sta ja uutta nykyaikaista engineä nykygrafiikoilla.
Koska SCS haluaa varmistaa että mahdollisimman moni pystyy peliä pelaamaan, joten pelin pitää toimia myös niillä parin satasen markettiläppäreillä (moni tällainen pelaaja on oikea rekkakuski, joka rahtailee virtuaalisesti pitäessään lakisääteistä taukoa). DX11 siirtymistäkin saatiin odottaa vuosia, koska suurin osa pelaajista pelasi vanhalla DX9 aikaisella raudalla.
 
Koska SCS haluaa varmistaa että mahdollisimman moni pystyy peliä pelaamaan, joten pelin pitää toimia myös niillä parin satasen markettiläppäreillä (moni tällainen pelaaja on oikea rekkakuski, joka rahtailee virtuaalisesti pitäessään lakisääteistä taukoa). DX11 siirtymistäkin saatiin odottaa vuosia, koska suurin osa pelaajista pelasi vanhalla DX9 aikaisella raudalla.

Ah ok, joo tiesin että ETS/ATS pelaajilla konekanta vanhempaa kuin peruspelurilla tai io-tech userilla, mut tota rekkakuski juttuu en ollut kuullutkaan. Mut joo makes sense.

Uuden ETS:n tekeminen tyhjästä, kaikkine sisältöine mitä nyky simuissa on kestäisi varmaan 10v.

Ei tuokaan oikein selitys tai vastaus. Kuitenkin se "katto" tulee jossain vaiheessa vastaan, kun pelin engine on vaan auttamattomasti vanhentunut ja pelaajien mielenkiinto ja rahahanat menee kiinni. Sitä en osaa maallikkona sanoa onko se muutamassa vuodessa vai vasta esim. 30-luvulla joskus.

Ja vielä vaikeampaa ja aikaa vievempää se uuden pelin tekeminen silloin tulee olemaan kuin esimerkiksi nyt. Mutta samaa sanoin ja tarkoitan että jo nyt noilla laajennuksilla ja DLC:llä peli on tehty niin isoksi, että SCS:llä todella vaikeaa tulla kolmosella koskaan yltämään samaan joka helposti johtaa pelaajien pettymykseen.

Voihan toki olla, että Paveli meinaa jauhaa rahaa tällä kakkosella niin pitkään kuin vaan pystyy ja myy firman sitten, kun se ei tuota enää ja haluaa jäädä eläkkeelle.
Tuo nyt ääriesimerkki ja ei sentään toivottavasti totta, ainakin Pavel Sebor tehnyt kovan työn SCS:n kanssa, muistan pelanneeni niitä Hard Truckkeja ja 18 Wheels of Steelejä kauan kauan sitten ja silloin Pavel itse vielä pelien forumilla joskus vastaili johonkin kysymyksiin ja usein mainitsi
toiveisiin ja että ei pysty tai ole resursseja kun ovat vaan muutaman hengen firma. Ja tänä päivänä SCS:llä on 400 ihmistä töissä.

Itsekin melkein fanipoika fiilis, kun kymmenen vuotta sitten Prahassa ollessani kävin jopa SCS:n toimiston ulkopuolellakin vaan katsomassa millanen paikka on. :) Eipä nyt ihmeitä näkynyt kun oli vaan tyypillinen kerrostalo Prahan keskustassa jossa toimistoja ja asuntoja ja alaovella kyltti ja ovikello. Nykyisin ovat eri paikassa jo paljon suuremmissa toimitiloissa.
 
Ei vanhene kun engine on SCS:n oma ja ne päivittää sitä tarpeen mukaan.
Juu tämä tiedossa, mutta eikös tuossakin silti väkisin jossain vaiheessa joku raja tule vastaan. Eli jos ajatellaan että ollaan softissa vaikka Direct-x 13 maailmassa ja näyttökorteissa jossain RTX 8000 sarjassa ja sen ajan mukaan tuomissa näytönohjain tekniikoissa.
Niin pelin/enginen päivitys siihen päivään tarkoittaisi käytännössä kokonaan uuden pelin koodaamista melkein jo?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
279 092
Viestejä
4 800 174
Jäsenet
77 879
Uusin jäsen
Tomppa7272

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom