Rekkasimulaattorit

Täällä on ne kaikki mitä mulla on:

tuossa käytetään tuota hybrid plussaa, koska karttoja on niin paljon:
Eli tämä:
8CC6B8C8-3F62-4221-8230-A5E5AD220A9A.png
 
Nyt tajusin kun katselin pelitallenteita niin tuo on toiminut. Olen lisännyt jonkun aivan muun kuin karttamodin joka tuon rikkoo. En vain muista yhtään minkä oisin lisänny ku mun mielestä kaikki ollu sillo jo. Mutta ei auta ku yksitellen poistaa ja kattoa mikä se oli. Puuh
 
ATS ja ETS2 lisäreineen vielä reilut 11 tuntia tarjouksessa Steamissa. Tuli nyt hankittua loput isommat lisärit ATS:ään.

Hyvältä on kyllä maistunut pitkästä aikaa ATS. Pelasin viimeksi pelin julkaisun aikoihin ja aika paljon on tultu kyllä eteenpäin sieltä.

Gigantilla olisi nyt rattia tarjouksessa ja mietin, että toisiko se paljon lisäarvoa padilla pelaamiseen? Ihan perus 27 tuumainen näyttö löytyy enkä meinaa sen enempää mitään simu-setuppia alkaa rakentamaan. Lähinnä tuo näytön koko mietityttää, että saako ratista "kaiken" irti vähän pienemmällä näytöllä. Myös tuo sihfteri tarpeellisuus mietityttää. Tähän mennessä automaatilla vain ajellut.
 
ETS on tuttu, miten ATS vertautuu siihen? Jenkeissä on ainakin komeita maisemia eli onko myös pelissä? Rekat eri näköisiä mutta ajaminen varmaan samaa ja muu peli myös?
 
ETS on tuttu, miten ATS vertautuu siihen? Jenkeissä on ainakin komeita maisemia eli onko myös pelissä? Rekat eri näköisiä mutta ajaminen varmaan samaa ja muu peli myös?
Minusta ATS on parempi. Maisemat on komeita, jenkeissä enemmän jylhää luontoa ja tiet sekä rekat suurempia. ETS:n rekat ketterämpiä eikä noi ATS:n rekat sopisi euroopan teille.

Pelinä samanlaisia. Puhtaasti makukysymys, alennuksesta saa halvalla molemmat. Kaliforniaan on tulossa päivitys, se mappi on jo vanha.
 
ETS on tuttu, miten ATS vertautuu siihen? Jenkeissä on ainakin komeita maisemia eli onko myös pelissä? Rekat eri näköisiä mutta ajaminen varmaan samaa ja muu peli myös?

Puoli vuotta kun veivasin ratilla ym ATS, oli ETS2 vähintäänkin outo. Kyllä noilla eroja on ajossa yllättävänkin paljon ja jos tekee erikoiskuljetuksia erot tulee nätimmin esille. Jenkeissä tunnelma on selkeästi avarampi ja vapaa highwayta on ihan eri tavalla mitä Euroopassa. Kalifornia alueena on tosin tylsä, mutta ne muut osavaltiot ovatkin pelillisesti paljon parempia.
 
ATS ja ETS2 lisäreineen vielä reilut 11 tuntia tarjouksessa Steamissa. Tuli nyt hankittua loput isommat lisärit ATS:ään.

Hyvältä on kyllä maistunut pitkästä aikaa ATS. Pelasin viimeksi pelin julkaisun aikoihin ja aika paljon on tultu kyllä eteenpäin sieltä.

Gigantilla olisi nyt rattia tarjouksessa ja mietin, että toisiko se paljon lisäarvoa padilla pelaamiseen? Ihan perus 27 tuumainen näyttö löytyy enkä meinaa sen enempää mitään simu-setuppia alkaa rakentamaan. Lähinnä tuo näytön koko mietityttää, että saako ratista "kaiken" irti vähän pienemmällä näytöllä. Myös tuo sihfteri tarpeellisuus mietityttää. Tähän mennessä automaatilla vain ajellut.

Vaikka käyttäisikin automaattivaihteita, niin shifteriin voi laittaa Automatic gearbox Drive ja Reverse -toiminnot: vaihde 4 Drive ja vaihde 3 Reverse, keskellä vapaa. Sitten voi shifteristä määrätä ajosuunnan kuten automaattivaihteisessa autossa vaihteenvalitsimella D, N ja R.
 
Tuli nyt kuitenkin haettua G920 ja Stream Deck ATS:n kaveriksi ja onhan tämä nyt aivan eri peli näillä. Kepin tosin jätin vielä kauppaan, että automaatilla tai robotilla mennään. Näytön kokokaan ei ihan kauheasti ahdista, kun monitorivarrella saa kyllin lähelle. Toki isompi olisi parempi :)

Tuntuma on kyllä loistava eikä kärryn laituriin peruuttamisessa ollut mitään ongelmia: käyttäytyminen on erittäin loogista ja tuntuu samalta kuin oikeassa elämässä. Padilla tuli pelattua ETS2:ta satoja tunteja ja rekkasimut kyllä maistuvat muutenkin. Ratti vain nosti pelikokemuksen uudelle tasolle ja nyt tulee keikoista nautittua ihan eri tavalla eikä pelaaminen ole niin suorituskeskeistä. Rekkojen ja kärryjen tuunaamiseen tulee kyllä käytettyä edelleen ihan liikaa aikaa :)
 
Missä mahtaa olla vika, kun ATS sammuu ja heittää työpöydälle aina random ajan kuluttua?
Joskus sammuu heti kun pääset liikkeelle, joskus vasta kymmenen minsan ja parhaimillaan on puolkin tuntia pystyny yhtämittaa pelaamaan.
Netistä lueskelin, että syynä saattas olla vanhentuneet (tai muuten vaan epäyhteensopivat) modit. Mut itellä ei ole ATS:n asennettuna yhtään ainutta modia. Ja oon ladannut pelinkin jo kertaalleen uudestaan Steamista eikä auttanut ongelmaan.
Ja Ubuntu 22.04:lla oon pelannu, pitäs koittaa Windows 10:llä tapahtuuko samaa ja myöskin ETS2:sta et pelaako se...
 
Missä mahtaa olla vika, kun ATS sammuu ja heittää työpöydälle aina random ajan kuluttua?
Joskus sammuu heti kun pääset liikkeelle, joskus vasta kymmenen minsan ja parhaimillaan on puolkin tuntia pystyny yhtämittaa pelaamaan.
Netistä lueskelin, että syynä saattas olla vanhentuneet (tai muuten vaan epäyhteensopivat) modit. Mut itellä ei ole ATS:n asennettuna yhtään ainutta modia. Ja oon ladannut pelinkin jo kertaalleen uudestaan Steamista eikä auttanut ongelmaan.
Ja Ubuntu 22.04:lla oon pelannu, pitäs koittaa Windows 10:llä tapahtuuko samaa ja myöskin ETS2:sta et pelaako se...
Mulla oli tuollainen syndrooma toiseksi viimeisen isomman päivityksen jälkeen, tosin yleensä sen huomasi tulevan kun simu alkoi nykimään ja pystyi välttämään kun pysähtyi hetkeksi.
Mutta mitä ei voinut välttää oli että kun hyppäsi karttanäkymään niin kartan graffat sekosivat ja työpöydälle.
MItään modeja ei ole mutta asensin uusimmat graffa-ajurit niin tilanne parantui ja viimeisen ison päivityksen jälkeen ongelmat katosivat täysin.
Täällä siis Win11 ja Dx, ongelma oli vain DirectX:n puolella OpenGl toimi aina, mutta sen graffat aika heikot vrt. Dx.
 
Perusratti ja polkimet löytyvät kyllä mutta ei jaksa aina viritellä joten pädi+näppiksellä ajelen enimmäkseen (aikoinaan kaapista löytynyt vanha logitech dual action). (ETS2/ATS).
Ongelma on siinä että kaupungissa ei oikein pädillä voi ajaa koska trackIR:ää tai vastaavaa en omista joten hiiri on kovassa päänkääntely-toiminnassa ja pädin digitaaliset napit ovat liian hitaita katseen suunnan muunteluun.

Onko tähän muuta ratkaisua kuin "aja hiljaa isi nyt vaan", mutta sekään ei aina toimi kun katveita on aika lailla ja eteenpäin pitäisi mennä samaan aikaan kuin pälyilee ympäriinsä.

Tässä oma nappi-setup, kirjoitin englanniksi koska sanat ovat 'snappier' :
atsetsdualact.jpg
 
Perusratti ja polkimet löytyvät kyllä mutta ei jaksa aina viritellä joten pädi+näppiksellä ajelen enimmäkseen (aikoinaan kaapista löytynyt vanha logitech dual action). (ETS2/ATS).
Ongelma on siinä että kaupungissa ei oikein pädillä voi ajaa koska trackIR:ää tai vastaavaa en omista joten hiiri on kovassa päänkääntely-toiminnassa ja pädin digitaaliset napit ovat liian hitaita katseen suunnan muunteluun.

Onko tähän muuta ratkaisua kuin "aja hiljaa isi nyt vaan", mutta sekään ei aina toimi kun katveita on aika lailla ja eteenpäin pitäisi mennä samaan aikaan kuin pälyilee ympäriinsä.
Yleensä itse saan hiirellä katselusuunnat sekaisin, kun hiiri liikkuu herkästi myös ylös ja alas. Joku on keksinyt hiirtä varten asetukset, jolla katselusuunnan vaihto hiirellä kääntää vain sivuttaissuunnassa, mutta en ole kokeillut enkä muista, missä sen näin.

Itse käytän G29-rattia, johon laitoin melkoisesti toimintoja ja lisäksi vaihdevipu, jolla automaattivaihteita käyttäessäni ajosuunnat R=vipu edessä, N=keskellä ja D=vipu takana, niin en mene sekaisin jarru- ja kaasupolkimien kanssa suuntia vaihtaessani.
Tuo tekemäsi kuva setupista on hyvä. Voisin yrittää tehdä samanlaisen omasta G29:stä.

Ratin lisäksi minulla on mm. katselusuuntien ratkaisuun Streamdeck, jossa tekemälläni setupilla alareunan nuolinäppäimillä onnistuu katselut risteyksissä aika hyvin.
Ehkä vastaavaa viiden katselusuunnan valintaa voisi virittää näppäimistön alariville esim. Z X C V B (tai muut sopivammat näppäimet.)
1657101784857.png
 
Perusratti ja polkimet löytyvät kyllä mutta ei jaksa aina viritellä joten pädi+näppiksellä ajelen enimmäkseen (aikoinaan kaapista löytynyt vanha logitech dual action). (ETS2/ATS).
Ongelma on siinä että kaupungissa ei oikein pädillä voi ajaa koska trackIR:ää tai vastaavaa en omista joten hiiri on kovassa päänkääntely-toiminnassa ja pädin digitaaliset napit ovat liian hitaita katseen suunnan muunteluun.

Onko tähän muuta ratkaisua kuin "aja hiljaa isi nyt vaan", mutta sekään ei aina toimi kun katveita on aika lailla ja eteenpäin pitäisi mennä samaan aikaan kuin pälyilee ympäriinsä.

Tässä oma nappi-setup, kirjoitin englanniksi koska sanat ovat 'snappier' :
atsetsdualact.jpg

Mulla toimii kyllä ihan hyvin toisella tatilla katselu. Laita herkkyyttä enemmän ja laita johonkin nappiin view reset niin voit aina palauttaa kuvakulman nopeasti suoraan eteenpäin.

Ratilla taas ihan mahdoton jos ei omista eyetrackerilla. Ostin ratin truck simua varten mutta käyttökelvotonhan se on kun ei pysty katsomaan nopeasti oikealle ja vasemmalle. Pitäisi kait se eyetracker hommata.
 
Mulla toimii kyllä ihan hyvin toisella tatilla katselu. Laita herkkyyttä enemmän ja laita johonkin nappiin view reset niin voit aina palauttaa kuvakulman nopeasti suoraan eteenpäin.

Ratilla taas ihan mahdoton jos ei omista eyetrackerilla. Ostin ratin truck simua varten mutta käyttökelvotonhan se on kun ei pysty katsomaan nopeasti oikealle ja vasemmalle. Pitäisi kait se eyetracker hommata.
Reset viewhän on tuossa, mutta täällä kaasu/jarru ja ohjaus eri analogeilla, eikä tuon pädin mode select auta enkä viitsi laittaa ohjausta ja kaasu/jarrua samalle tatille.
 
Laita kaasu/jarru yläliipasimille.
Olisihan tuo jonkinmoinen ratkaisu mutta motoriikka ei ole ikinä ollut pädi-ystävällinen, ikinä tajunnut miten väki pelaa jotain änäriä jne. niin sujuvasti. Ratti+polkimet, näppis ja hiiri on mitkä osaan.
Ja muutenkin analoginen kaasu/jarru on sellainen mitä haluan koska kisasimuillut hiton pitkään.
Nyt kun aloitin ETS2:n 'uudella' koneella nollasta (kiitos Steam), niin turbo lag tässä jossain DAFfin nuhapumpussa on aivan uskomatonta pask.. heikkoa.
 
Vähän sais antialiasinkia olla. Näyttää vähän pikkelssimössöltä, kun kattelee kauemmaksi ikkunasta.
En ole pelannut tuota ilman VR:ää pitkiin aikoihin niin ei ole vertailupohjaa. Eniten häiritsee taustan vuorien liikkuminen kun kääntää päätä sekä se että kyltit tarkentuvat vasta lähellä. Vaikuttaisi että se lataa paremmat kyltit vasta lähellä. Lisäksi ETS2:n puolella valikot eivät toimi VR:llä vaan täytyy raottaa laseja. Tuossa voisivat ottaa mallia ATS:n puolelta. Ajaessa tunnelma on vaan niin paljon parempi puutteistaan huolimatta.

Hankkii vaikka lasit palautusoikeudella ja palauttaa ne jos ei tykkää. VR ei ole kaikille.
 
En ole pelannut tuota ilman VR:ää pitkiin aikoihin niin ei ole vertailupohjaa. Eniten häiritsee taustan vuorien liikkuminen kun kääntää päätä sekä se että kyltit tarkentuvat vasta lähellä. Vaikuttaisi että se lataa paremmat kyltit vasta lähellä. Lisäksi ETS2:n puolella valikot eivät toimi VR:llä vaan täytyy raottaa laseja. Tuossa voisivat ottaa mallia ATS:n puolelta. Ajaessa tunnelma on vaan niin paljon parempi puutteistaan huolimatta.

Hankkii vaikka lasit palautusoikeudella ja palauttaa ne jos ei tykkää. VR ei ole kaikille.

Pelaan itse myös VR-laseilla (Valve Index). Kaikki siellä rekan sisällä näyttää ihan OK:lta, mutta heti, kun yrittää katsella ikkunasta ulos vähän kauemmaksi, niin on aika pikselimäistä. Kaikki ruohomättäät on 2d-tekstuureja, jotka kääntyy sua kohti, kun päätä heiluttaa.

Outoa, että sulla ei ETS2:ssa valikot toimi VR:llä. Mulla ne toimii ihan samalla tavalla, kuin ATS:ssäkin. Joskus mulla oli siinä jotain häikkää, mutta taisin siinä alkuvalikossa, missä valitaan profiili ja säädetään modien kanssa, painaa F11 (kerran tai muutaman kerran), niin valikot toimi taas VR-laseissa.

Saisivat kyllä pistää pelimoottoria vähän modernimmaksi, niin ei aina olisi toimivuus kiinni siitä yhden CPU-ytimen suorituksesta. Kaupungeissa tuntuu aina välillä olevan jotain sellaisia kohtia, joissa FPS:t laskee reilusti. Normi-monitorilla se ei niinkään häiritse, mutta VR-laseilla sitäkin enemmän.
 
Pelaan itse myös VR-laseilla (Valve Index). Kaikki siellä rekan sisällä näyttää ihan OK:lta, mutta heti, kun yrittää katsella ikkunasta ulos vähän kauemmaksi, niin on aika pikselimäistä. Kaikki ruohomättäät on 2d-tekstuureja, jotka kääntyy sua kohti, kun päätä heiluttaa.

Outoa, että sulla ei ETS2:ssa valikot toimi VR:llä. Mulla ne toimii ihan samalla tavalla, kuin ATS:ssäkin. Joskus mulla oli siinä jotain häikkää, mutta taisin siinä alkuvalikossa, missä valitaan profiili ja säädetään modien kanssa, painaa F11 (kerran tai muutaman kerran), niin valikot toimi taas VR-laseissa.

Saisivat kyllä pistää pelimoottoria vähän modernimmaksi, niin ei aina olisi toimivuus kiinni siitä yhden CPU-ytimen suorituksesta. Kaupungeissa tuntuu aina välillä olevan jotain sellaisia kohtia, joissa FPS:t laskee reilusti. Normi-monitorilla se ei niinkään häiritse, mutta VR-laseilla sitäkin enemmän.
Täytyykin tutkia, en edes tiennyt että nuo on mahdollista saada toimimaan vr-tilassa. Minulla on käynnistysasetuksena '-oculus' ja quest 2 laseina.

edit: F11 auttoikin, paljon kiitoksia!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla toimii kyllä ihan hyvin toisella tatilla katselu. Laita herkkyyttä enemmän ja laita johonkin nappiin view reset niin voit aina palauttaa kuvakulman nopeasti suoraan eteenpäin.

Ratilla taas ihan mahdoton jos ei omista eyetrackerilla. Ostin ratin truck simua varten mutta käyttökelvotonhan se on kun ei pysty katsomaan nopeasti oikealle ja vasemmalle. Pitäisi kait se eyetracker hommata.
Nyt itseasiassa ymmärsin mitä tarkoitit, kun laittaa pään kääntelyn tuolle throttle/brake-tatin vaaka-akselille ja sille sitten dead zoneksi vahinkojen estämiseksi jotain 80%, niin toimii suht hyvin, vaatii totuttelua mutta vapauttaa kaksi liipasinta johonkin muuhun käyttöön ja varsinkin kun tuon reset view:n laittaa saman puolen yläliipasimelle niin saa nopeasti katseen eteenpäin.
Jos tuohon saisi 'spring'-toiminnon että katse palautuisi automaattisesti eteenpäin niin olisi vielä parempi.

En ole vielä paljoa kaupungeissa pyörinyt tällä uudella setupilla mutta maantieristeyksissä pelittää.
 
Onko ATS:iin mitään päivitettyä, kotimaista radiokanavalistaa? Tuo nykyinen valittelee naisäänellä, että kanavat hiljenemässä pian.
 
Onko ATS:iin mitään päivitettyä, kotimaista radiokanavalistaa? Tuo nykyinen valittelee naisäänellä, että kanavat hiljenemässä pian.
Tarkoittanet tuota Radioplay-juttua?
Kirjauduin sinne ja tutkin, ja streamien osoitteet ovat ihan samat kuin nykyisetkin joten en tiedä mitä tuo 'loppuminen' tarkoittaa muuta kuin ehkä jatkossa pitää kirjautua tuonne selaimella ennenkuin käynnistää ATS/ETS2.

Edit : Mitä nyt pyörittelin eri osoitteita ja menetelmiä niin en saanut 'alkumainosta' poistettua simun puolella, joten voi olla tuon kanssa pitää jumpata jos ja kun stream vaikenee tuossa muodossa.
Stream.radioplay. ja Stream.bauermedia. kummatkin toimii samalla tavalla oli sitten kirjautuneena sisään tai ei.

Edit2 : Nyt sain toimimaan, hiukan monimutkaista ja en nyt tiedä nyt tuon laillisuudesta... Pitää tutkia, mutta lähti 'alkulöpinät' pois ja musiikki alkoi kuulumaan heti.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt keksin helpomman tavan, itse tarvitse kuin yhden kanava eli Radio Cityn joten minulla kaikki nyt ok.
Ohjeet :
Eli mene radiokanavan sivulle jossa on playeri ja nappi mistä radiota kuunnellaan, jos on jotain videomainoksia alussa niin odota että menevät pois, laita pauselle napista.
Tämä ainakin FF:ssä : Sivun päälle ja oikeasta hiiren napista 'inspect' ja 'network' välilehti. Paina play.
Katso eka rivi missä 'Media', siitä itse URL ja parametrit tyyliiin htt,,ps://stream.xyz.fi/yykaakoo/yykaakoo_128.mp3 tai .aac päättyvä ja parametrit ?oioioi=123&qwe=334.
Jos jos lukee "stream-redirect", niin poista "-redirect". Ja loppuu _64.aac niin korvaa _123.mp3

Lopputuloksen pitäisi näyttää tältä :
stream_data[0]: "htt,,ps://stream.xyz.fi/yykaakoo/yykaakoo_128.mp3?oioioi=false&qwe=xyz123|Suosikkikannu|Rokkia|FI|128|1"

Https-linkit tietenkin rikoin.
 
Thänks, täytyypä kokkeilla jahka seuraavan kerran tuon käynnistää.
 
ETS2 päivittyi versioon 1.45, tiedä mitä muutoksia kun Steamin recent update historyn viimeisin postaus vuodelta 2021 tjsp. :)
 
Eli sadetunnistin ja mahis pimeässä loistavien road blokkerien poistoon, no molemmat tietenkin ruksitaan.
Edit : Tuli muuten toissa päivänä Bulgariassa vastaan road blocker mikä oli keskellä tietä, mutta jotenkin piilossa, joten 90km/h ja heti 20% damagea,
 
Viimeksi muokattu:
Nyh myös ATS sai 1.45:n. Samat pyyhkimet ja road blockerit, ja ihme hehkutusta noista omistettavista tankkereista, kukaan niitä kaipaa.
 
etst100.jpg

Tämä jostain slovakiasta tai bulgariasta, mukavata kun rekoille on 100km/h. Mutta sääli että 90km/h rajoitin (toki saa pois valikosta).
Olisi mukava tietää miten tuolla ajetaan IRL? Joku sulake irti ja menoxi?
 
Oikeassa elämässä rajoitinhan riippuu tosiaan maasta ja vähän siitäkin kenen nimi lukee auton ovessa. EU alueella nopeus on kuitenkin yleensä rajoitettu 90 kilometriin tunnissa ja sallittu nopeus on 80 kilometria tunnissa.
 
Niin ja ysärivehkeissä sai rajoittimen ohitettua kun irroitti tietyn sulakkeen. Olikohan kanttilamppuisessa FH Volvossa sulake numero 14 niin rajoitin lakkas toimimasta :D
 
ATSissa mukava vetää keskilännessä 129km/h, hippicaliforniassa sitten ysikymppiä vaan, ja siksi välttelen paikkaa vaikka Sanfran ja LA ja rantareitti kyllä hienoja.
Montanan alennusta odotellessa. (tosin ei edes julkaistu viä, taisi olla tulevana keskiviikkona tulossa).
 
Hippasen verran dissasin tätä 1.45 updatea, mutta nyt huomasin että ominaisuus mitä olin kaivannut päivästä yksi alkaen on täällä :
etsupd.jpg

Ei enää arvuutteluja.
 
Toisen kerran ajoin Californian rantareitin eli CA-1 tai State route 1:n etelästä pohjoiseen (osan siitä siitä, ehkä lähtöpaikka oli Santa Cruz, tai Maria päätyen Golden Gaten yli jonnekin viinitilalle San Franista pohjoiseen). Mitä katsoin niin IRL matkaa oli tämän videon osalta jotain 120-140km, ja kumma taas oli yö kuten viimeksikin.
Vaikka nopeutus on välillä 2x-4x sisältäen pienen hetken aitoa pelinopeutta kaupungissa tosin niin tämä on seitsemän minuuttia pitkä.


Tätä reittiähän ei simun navi generoi varmaan ikinä koska vieressä on highwayt vaan pitää itse lisätä parikin waypointtia jotta onnistuu (jos nyt gepsiä käyttää ylipäätään), matka-aika pidentyi vain vajaalla tunnilla ja maisemat olivat huomattavasti hienommat (Noh, yö ei näkymiä).
Musta pidennetty limo oli sellainen mitä en ole aikaisemmin bongannut liikenteessä.
Kaikille ohjainkapulan 14 digitoiminnolle ja kuudelle analogiakselille on nyt loogiset toiminnot, trailerin irroitus/kiinnitys on näppiksen varassa.
 
Kukaan muu huomannut että ATS:n uusimman päivityksen jälkeen vuoria ja jopa puita ilmestyy näkökenttään tyhjästä vaikka ultra-graffat päällä?
Taitaa jollakin koodarilla jäänyt joku bitti väärin päin. Hiukan ärsyttävää, ei paljoa mutta riittävästi että ETS2:n puolelle mennään vaikka italia tietullit jnet tarjolla siellä.
 
70% amerikan teistä ajettu ja nyt ensimmäinen taksi tuli vastaan :
ametaksi.jpg

Piirtoetäisyyden saivat ryssittyä mutta pistivät taksit tilalle.
Tietenkin takseja muutenkin vain kaupunki-ympäristössä irl, mutta kuitenkin.
Paikka taisi olla San Diego tai sinnepäin.
 
Uusi 1.45 päivitys tuli ETS 2.0:aan, ilmeisesti lisäsivät bugeja tai sitten vain QA-tiimi lomalla ja tiimi päätti julkaista tehdä sitten 'tuotantotestin' :
eurobugi.jpg

Eipä ole tuollaisia aikaisemmin tullut vastaan. :)


Ja nyt ATS:ssa ajoin Montanan pohjoisimman kansallispuistolenkin läpi :


Nopeutettu, kesto hiukan päälle 4 minuuttia.
 
Viimeksi muokattu:
Uusi galleria on hyvä uudistus! Kiva ottaa kuvia tietyistä kohteista ja kaikki näköalapaikat myös kätevästi selattavissa siellä. Saa myös samalla vähän paremman käsityksen mitä kaikkea mikäkin osavaltio sisältää.

Texas tulee ensi viikolla. Itseltä puuttuu vielä Wyoming ja Montana, joten ne voisi ostaa ensin alennuksesta. Massiivinen Texas kiinnostaa paljon, mutta jos sen jättäisi jouluksi. Saa nähdä viitsikö vielä Iberia DLC:n hommata jossain vaiheessa, ProModin takia ETS2 on itsellä joku pari vuotta vanha päivitysversio.

Mielenkiintoista myös nähdä miten jatkossa laajentavat ATS osavaltioita. Jokainen keskiamerikan pieni osavaltio erikseen, joku yhdistelmäpaketti vai lähtevätkö jotain reittiä laajentamaan etelän kautta kohti itärannikkoa.
 
Texas lisuri ilmestyi tiistaina. Aika pirusti lisää ajettavaa, vaikuttaa hyvältä. Kaupungit ovat tällä kertaa ISOJA. Ajoin vasta El Pasoon ja vaikutti todella isolta lentoasemineen ja illuusio suurkaupungista vakuuttava. Karttatiimi parantaa DLC DLC:ltä laatua.
 
Oli vain yksi kaupunki löytämättä ennen uusia karttoja, nyt on 55 kaupunkia! Uutta ajettavaa riittää ja alkaa yleiskarttakin vaikuttaa fiksummalta, kun on enemmän reittivaihtoehtoja eri osavaltioihin.

Montana ja Wyomingissä vasta toistaiseksi ajellut, ihan mukavat omanlaiset fiilikset niissä on vanhoihin karttoihin verrattuna. Illalla, jos ajelisi jonkun pitkän keikan sitten itse Texasiin asti.
 
Hieman jälkijunassa tuli nyt ruvettua pelaamaan Texasia ATS:n puolella ja voi veljet. ATS:n ehkä suurin ongelma on aina ollut tietynlaisen massiivisten jenkkiläisten kaupunkien puute. Vaikka maastot ja siirtymät ovat olleet mahtavia ja teitä on löytynyt joka lähtöön, sekä vaihtelua on ollut Idahosta Washingtoniin asti, kaupungit ovat olleet jotenkin jääneet sivurooliin näissä asioissa. Mukavaa olikin huomata, kun Houstonista Austiniin ja sieltä Fort Worthiin otin testiksi muutaman reissun ja poikkesin virallisilta teiltä, että Texas on kyllä uskomattoman massiivinen lisäri. Se työ mikä tuossa on tehty kaupunkien eteen on aivan uskomaton ja tuo näyttää ja tuntuu oikeasti Texasilta. Mitä näihin lisäreihin tulee, tämä on ehdottomasti ja heittämällä pelillisesti paras lisäys ATS:n puoelle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 385
Viestejä
4 536 583
Jäsenet
74 793
Uusin jäsen
Sasu Heikkilä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom