Red Dead Redemption 2

Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 215
Itse olen sen verran fiilistelijäpelaaja, että puoliautomaattisella tai automaattisella (kumpi se nyt onkaan) tähtäimellä mentiin. Tarkkuuskiväärin kanssa ei kuitenkaan manuaalisesti tähdätessä mitään ongelmia ohjaimella. Voi tosin johtua, että pelaan FPS-pelitkin ihan sujuvasti ohjaimella, enkä hiirellä edes osaisi nopeatempoisuuden takia pelata enää, kun Battlefield 2:n jälkeen en ole tietokoneella pelannut.
Tämähän se. Itse vältän ohjaimella pelaamista loppuun asti jos pelissä pitää tähdätä, josta johtuukin että en enään osaa ohjaimella tähdätä. Sitten ps4 yksinoikeudet kyllä pakko pelata ohjaimella, kun ei ole vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
153
Ite pelasin tän kesällä vihdoin läpi. Jäi silloin julkaisussa kesken johonkin kakkos chapteriin mm. tämän kankeuden ja hitauden takia, en mm. tiennyt että pelissä on fast travel(toki rajoitettu sellainen joka pitää avata). Päätin kuitenkin antaa nyt kesälomalla uuden mahdollisuuden ja jäin lopulta pahasti koukkuun ja pelasin öitä myöten. Onhan toi hieno peli maailman, tunnelman ja tarinankin osalta, vaikka vedetty vähän yli kaikki yksityiskohdat animaatioissa ja muussa. Mutta se on Rockstar ja toivottavasti julkistavat kohta jotain uutta eikä GTA V:sta aina vaan uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2019
Viestejä
10
Pelasin tämän viimeinkin läpi, eikä hidastempoisuus haitannut ollenkaan, ei ohjauskaan tuntunut liian kankealta. Hyvä tarina ja hahmot lisäksi hieno elävä iso maailma. Ei mitään isompia huonoja puolia joten pakko antaa täydet 5/5.

Turha varmaan toivoa, että RDR1 tulis joskus PC:lle? Joutuukohan sitä varten vielä hommaamaan konsolin :think:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Maailman hitaus on peleihin huonosti mallintuva piirre. Kun itse kävelet tuolla kaduilla ja aikaa menee siirtymisiin johonkin Ubisoft-matalalentoon verraten huomattavasti kauemmin, et yleensä tuskastu hitauteesi. Harva vetää vertauskuvallista sprint-nappia pohjaan ja juokse lähikauppaan vaikka hyvin ehkä staminaa olisikin. Siinä kuitenkin päässä pyörittelee asioita, kuuntelee musiikkia kuulokkeilla jne. Peliä pelatessa sen sijaan keskittyy siihen peliin nimenomaisesti eikä prosessoi työasioita, mieti ostoslistaa jne. vaan päässä pyörii vain se "olis jo perillä".
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
525
Liikkumisen tylsyyteen on tosiaan ratkaisu: merkkaa kohteen kartasta ja nappaa sen "cinematic moden" päälle, jolloin ei tarvitse enää itse ohjata. Siinä ei mene sen jälkeen kauaakaan kunnes Artturi törmää satunnaiseen vastaantulijaan, joka vastaa aloittamalla ampumisen ja pian onkin taas puuhaa niittäessä pari tusinaa poliisivoimia sun muita palkkionmetsästäjiä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
778
Kyllä järki meinas välillä mennä kun kaikessa tekemisessä kesti aina niin kauan, mutta kyllä siihen lopulta jotenkin totuin ja peli meni fiilistellen läpi.
Loppujen lopuksi tuollainen rento meno jotenkin sopii tähän länkkäri henkeen.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Juu ei tämä todellakaan ole kaikille. Pelissä jokainen asia ja toiminto kestää. Itsellä meinasi loppua mielenkiinto kesken, mutta väkisin sitten pelasin tämän noin 9 kuukaudessa läpi. Koska tarina oli kuitenkin hyvä, mutta jotenkin pelattavuus ei vaan toiminut yleisen kankeuden takia.
Kuitenkin eka RDR on yksi mun kaikkien aikojen lempipeleistä, joten tämä oli valtava pettymys.
Mielenkiintoista... Ihan yhtä kankea se RDR1:n on... Sitä joutu vielä padilla sohimaan, joka pahensi tilannetta entisestään.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mulle nää on ilman muuta padilla pelattavia. Padille ne on suunniteltukin ja tämä hitaus entisestään tuo sitä hyvä takanoja ja jalat sohvapöydälle fiilistä.

RDR1:stä on niin kauan, etten oikein muista. Kuitenkin taisin sen pelata platinaan asti aikoinaan joten pidin kai pelistä. Muistelisin, että eniten ärsytti maailman tyhjyys, oliko siinä nyt yksi kunnon kaupunki ja sitten erämaata pääosin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 158
Itse pelailin pääosan padilla, mutta intensiivisemmissä ammuskeluissa vaihdoin lennossa hiireen. Näin pelasin jo GTA V. Mahtava tuo Rockstarin toteutus näiltä osin.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Itse pelasin kakkosenkin konsolilla, ja ainakin sillä puolella ero noiden välillä oli iso.
No ehkäpä aika sitten tehnyt tehtävänsä, kun ite pelailin silloin 9v sitten tuota xo:lla. Samanlaisia animaatioita siinäkin kyllä mun mielestä nylkemisessä ja loottaamisessa oli. Muistan vielä selkeesti, kuinka meinas siihen kankeaan liikkumiseenkin aluksi hermot vähän mennä.

Siinä oli toki pienempi kartta ja huomattavasti "parempi" fast travel, joten siirtymissä ei menny aikaa samalla tavalla, kun tässä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 851
Kyl se kakkonen vähän kankeampi on kun pyrkineet maksimoimaan realismin myös animaatioiden kohdalla. Kyllä se joissakin paikoissa vähän nakersi, mutta ei se yleisesti tuottanut isompaa ongelmaa pelin aikana.
 
Liittynyt
05.01.2020
Viestejä
286
Mielenkiintoista... Ihan yhtä kankea se RDR1:n on... Sitä joutu vielä padilla sohimaan, joka pahensi tilannetta entisestään.
Mielestäni ei ole yhtä kankea, toki olisi sulavempikin voinut olla myös.

Ja sitä oli muutenki nautinnolllisempi pelata, koska ei ollut mitään minulle turhia simuominaisuuksia..
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Mielestäni ei ole yhtä kankea, toki olisi sulavempikin voinut olla myös.

Ja sitä oli muutenki nautinnolllisempi pelata, koska ei ollut mitään minulle turhia simuominaisuuksia..
No juu saattaa se pikkasen olla vielä 2:n tosiaan kankeampi, mutta ei tossa nyt mitään älytöntä eroa ole.

Tarkoitat noilla "simuominaisuuksilla" ilmeisesti tuota syömisen "tarvetta" ym.

Tässä 20h aikana en ole vielä kertaakaan joutunut tuon takia lähteä ruokaa hankkimaan. Ruokaa tulee ihan siinä muiden hommien sivutuotteena, kun metsästelee skinejä ja craftimatskua ja sitä voi myös ostaa.

Suurimmaksi osaksi en edes muista koko syöntimekanismia, niin ei tui nyt kovin paljoa ole päässyt pelaamista häiritsemään.

Samat asiat tästä tekee omasta mielestä hyvän, niin kun ekasta osasta. Upea ja autenttinen villin lännen miljöö, hyvin kirjoitettu tarina ja hahmot ja kaikenlainen muu pikkupuuhailu, minkä peli mahdollistaa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Huoh... Pelasin välissä DOOM Eternalia jossa itsellä HDR käytössä. Sen jälkeen köynnistin tän, niin taas kirkkaus ja kontrastiasäädöt ihan persiillään tässä. Nyt ei tunnu auttavan mitkään tiedostojen poistot ym. kikat, joilla aiemmin sai noi taas normaaliksi.

On tää kyllä ihme peli, kun menee noi kirkkaus/kontrastiasetukset päin persettä, jos käyttää HDR-ää päällä. Olis varmaan pitäny bootata kone ton HDR käytön jälkeen, ennen ku käynnisti RDR2:n. VMP. :shifty:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
90
Onkos tuolla varsinaisesti merkitystä mistä tuon pelin ostaa? Epicissä ja steamissa olisi saman hintaiset, mutta Epicissä on käytössä 10e alennuskuponki.
Mielellään keskittäisin steamiin ostokset, mutta eikös tuo sen Rockstarin-launcherin vaadi joka tapauksessa ja voi käynnistää vaikka suoraan sieltä?
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
483
Onkos tuolla varsinaisesti merkitystä mistä tuon pelin ostaa? Epicissä ja steamissa olisi saman hintaiset, mutta Epicissä on käytössä 10e alennuskuponki.
Mielellään keskittäisin steamiin ostokset, mutta eikös tuo sen Rockstarin-launcherin vaadi joka tapauksessa ja voi käynnistää vaikka suoraan sieltä?
Vaatii launcherin mutta steamiin silti ostaisin tai suoraan launcheriin.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Onkos tuolla varsinaisesti merkitystä mistä tuon pelin ostaa?
Itse odotin että tuli Steamiin ja ostin sieltä, koska en nyt vaan periaatteestakaan halua ostaa suoraan Rockstarilta sitä peliä vaikka tunnukset sinne tarvitseekin luoda (sitä erillistä Rockstarin laucheria ei tarvitse itse asennella ja Steam latailee ja päivittää sitä peliä ihan hyvin, sama juttu kuin esim. Total War pelisarjan kanssa, teet ne tunnukset, kirjaudut kerran sisälle Steamin kautta niillä ja "unohdat" niiden olemassaolon).
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Pakko tehdä tämmöinen välihehkutus pelille.

42.4% nyt tarinaa takana ja maistuu niin pirun hyvin. Aivan huikea tarina, mielenkiintoisia hahmoja ja monipuolisia tehtäviä. Aika harva peli onnistuu tarinan ja käsikirjoituksen osalta imaisemaan näin hyvin sisään.

Paras paikka kuitenkin tähän saakka pelissä on Saint Denis. Aivan uskomattoman tunnelmallinen, eloisa ja yksityiskohtainen kaupunki. Alkuun tuli vain paljon tutkittua paikkoja tuolla ja öisin sateella grafiikat ovat sitä luokkaa, etten ole kyllä missään muussa pelissä aiemmin nähnyt. Vulkanille vaihdon jälkeen peli ei ole onneksi kaatunut kertaakaan ja pyöriikin tasaisesti, vaikka onkin raskas peli.

Pakko laittaa yksi screenshot tänne, minkä otin tuolla kaupungissa. Tuossa kohdassa oikeasti säväytti nuo kurasta ja märistä mukulakivistä paistavat heijastukset, teatterin valot ja sinne jonottavat ihmiset ja heidän äänekkäät höpinät.

0_0 (1).jpg


Pitkä peli tämä kyllä on, kun yrittää tehdä sivutehtävätkin, mutta yhtään ähkyä ei ole vielä tullut. Toivottavasti menee näin mukavasti loppuun saakka.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 509
Pakko tehdä tämmöinen välihehkutus pelille.

42.4% nyt tarinaa takana ja maistuu niin pirun hyvin. Aivan huikea tarina, mielenkiintoisia hahmoja ja monipuolisia tehtäviä. Aika harva peli onnistuu tarinan ja käsikirjoituksen osalta imaisemaan näin hyvin sisään.

Paras paikka kuitenkin tähän saakka pelissä on Saint Denis. Aivan uskomattoman tunnelmallinen, eloisa ja yksityiskohtainen kaupunki. Alkuun tuli vain paljon tutkittua paikkoja tuolla ja öisin sateella grafiikat ovat sitä luokkaa, etten ole kyllä missään muussa pelissä aiemmin nähnyt. Vulkanille vaihdon jälkeen peli ei ole onneksi kaatunut kertaakaan ja pyöriikin tasaisesti, vaikka onkin raskas peli.

Pakko laittaa yksi screenshot tänne, minkä otin tuolla kaupungissa. Tuossa kohdassa oikeasti säväytti nuo kurasta ja märistä mukulakivistä paistavat heijastukset, teatterin valot ja sinne jonottavat ihmiset ja heidän äänekkäät höpinät.



Pitkä peli tämä kyllä on, kun yrittää tehdä sivutehtävätkin, mutta yhtään ähkyä ei ole vielä tullut. Toivottavasti menee näin mukavasti loppuun saakka.
Itse koin tuon Saint Denisin epämiellyttävänä paikkana. Strawberryn alue tai ne pohjoisen metsäalueet kunnon vuoristoisilla maisemapaikoilla olivat eniten omaan mieleen. Myös se Van Hornin kalastajakylä oli ihan symppis paikka. Joka tapauksessa pelissä on paljon hienoja maisemia, kyliä ja vaihtelevaa maastoa. Pakko usein vian pysähtyä katsomaan niitä.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
On tää rockshit launcher kova. Ei näe edes latauspalkkia tai mitään mistä tietäisi, kuinka iso patchi on taas tulossa...

rockshit.png
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Mulla näkyy alareunassa infot kuten ennenkin. 3,38Gt.
Ei oo itellä näkyny mitään infoja latauksista kuukaisiin tossa pökäleessä. Joksus on kyllä näkyny. Kait se olis asennettava uudelleen, mutta ei jaksaisi.

Edit: Onneksi toi windowsin alapalkin kuvake osaa näyttää ton vihreen palkin, niin näkee vähän missä mennään.

R.png
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Mulla toi Rokkarin launcheri näytti latauspalkin, kun vei hiiren osoittimen siihen launcherin ala reunan tietämille.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
484
En ymmärrä tuota puhetta Red Dead Redemption 2 suorituskyky ongelmista.

Itsellä toimii mitä parhaiten kyseinen peli 10900K OC + RTX 3090 parilla, suurimman osan ajasta +200 fps.

Peli jopa osaa hyödyntää kaikkia ytimiä kun kirjoittaa launch optionssiin:

-USEALLAVAILABLECORES -high
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
En ymmärrä tuota puhetta Red Dead Redemption 2 suorituskyky ongelmista.

Itsellä toimii mitä parhaiten kyseinen peli 10900K OC + RTX 3090 parilla, suurimman osan ajasta +200 fps.

Peli jopa osaa hyödyntää kaikkia ytimiä kun kirjoittaa launch optionssiin:

-USEALLAVAILABLECORES -high
Niin.. Kulkeehan se Ferrarikin motarilla yli 300...

RDR2 on varsinkin 2000 sarjaa vanhemmilla NVIDIA:n korteilla todella raskas, kun eivät tue kunnolla async computea.

3090 arvostelujen mukaan RDR2 ei pääse lähelläkään 200 FPS edes 1080p resolla, joten aika peruna asetukset olet ilmeisesti pistänyt sisään...
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
484
Niin.. Kulkeehan se Ferrarikin motarilla yli 300...

RDR2 on varsinkin 2000 sarjaa vanhemmilla NVIDIA:n korteilla todella raskas, kun eivät tue kunnolla async computea.

3090 arvostelujen mukaan RDR2 ei pääse lähelläkään 200 FPS edes 1080p resolla, joten aika peruna asetukset olet ilmeisesti pistänyt sisään...
Netistä löytää hyviä optimointi ohjeita asetuksiin jotka boostaavat paljon suorituskykyä ilman että laatu laskee niin että sitä huomaisi
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Netistä löytää hyviä optimointi ohjeita asetuksiin jotka boostaavat paljon suorituskykyä ilman että laatu laskee niin että sitä huomaisi
Ensin ihmettelet sitä, kun joku on valittanut pelin optimoinnista ja seuraavassa viestissä kerrot, että olet tehnyt itse kaikenlaista säätöä netin optimointiohjeiden mukaan.... Eli pelihän ei ole lähtökohtaisesti hyvin optimoitu.

Epäilen edelleen aika suuresti tuota "suurimman osan ajasta 200 FPS" väitettä, kun keskiarvot on RTX 3090:lla ja 1080p resolla, jossain 115 FPS tienoilla.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
484
Ensin ihmettelet sitä, kun joku on valittanut pelin optimoinnista ja seuraavassa viestissä kerrot, että olet tehnyt itse kaikenlaista säätöä netin optimointiohjeiden mukaan.... Eli pelihän ei ole lähtökohtaisesti hyvin optimoitu.

Epäilen edelleen aika suuresti tuota "suurimman osan ajasta 200 FPS" väitettä, kun keskiarvot on RTX 3090:lla ja 1080p resolla, jossain 115 FPS tienoilla.
Kaksi ihan eria asiaa, että onko peli huonosti optimoitu (tässä tapauksessa ei vaan hyvin raskas) ja asetusten optimoiminen

RDR2:ssa on paljon asetuksia jotka lisäävät huomattavasti suorituskykyä kun niitä säätää ilman että graffoissa huomaa sen suurempaa muutosta, tuolla mm. näytetty miten isoja teho eroja saa eri asetus vaihtoehdoilla:



Ja ne testit yleensä ajetaan ultralla että niitä testejä voi keskenään verrata joten ei voi verrata minun lukemiin eikä heillä välttämättä ole ollut noita launch options komentoja käytössä.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
525
Ja ne testit yleensä ajetaan ultralla että niitä testejä voi keskenään verrata joten ei voi verrata minun lukemiin eikä heillä välttämättä ole ollut noita launch options komentoja käytössä.
Kaipa tuo oma GTX 1660:kin jaksaisi sen 200fps asetuksia säätämällä, mutta se ei kerro mitään optimoinnin laadusta tai edes pelin raskaudesta.
Optimoinnin laadusta kertoo kuitenkin se, että vaikka tämä 1660 on monta kertaa tehokkaampi kuin PS4:n GPU, ei kovin kummoista visuaalista eroa noiden välille saa millään säätämiselläkään. Konsolille ne optimoinnit oli toteutettu ihan mielettömän hyvin.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Optimoinnin laadusta kertoo kuitenkin se, että vaikka tämä 1660 on monta kertaa tehokkaampi kuin PS4:n GPU, ei kovin kummoista visuaalista eroa noiden välille saa millään säätämiselläkään. Konsolille ne optimoinnit oli toteutettu ihan mielettömän hyvin.
Joo, peli näyttääkin siltä, että tekstuurien resoluutio ei ole sitä mitä pitäisi, esim mulla 1440p. Hyvin suttuisen näköistä, ihan kuin olisi venytetty HD resosta. Myöskin tarkempi piirtoetäisyys on joku 15m, esim. kun joku tyyppi kävelee vastaan niin se on kuin lego ukko ennen kuin tekstuuri muuttuu ns kunnolliseksi.
Ja sanotaan vaikka vertailuksi Kingdom Come, joka pyörii about samanmoisesti mutta näyttää todella hyvältä.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
525
Joo, peli näyttääkin siltä, että tekstuurien resoluutio ei ole sitä mitä pitäisi, esim mulla 1440p. Hyvin suttuisen näköistä, ihan kuin olisi venytetty HD resosta. Myöskin tarkempi piirtoetäisyys on joku 15m, esim. kun joku tyyppi kävelee vastaan niin se on kuin lego ukko ennen kuin tekstuuri muuttuu ns kunnolliseksi.
Ja sanotaan vaikka vertailuksi Kingdom Come, joka pyörii about samanmoisesti mutta näyttää todella hyvältä.
Tekstuurien on tosiaan oltava ultralla tai niiden laatu tippuu jo johonkin PS3 aikakaudelle. Tuo piirtoetäisyysongelma saattaa kuitenkin olla ihan bugi, R* joskus fiksaili niitä optimointejaan, jonka seurauksena vanhan asetustiedoston kanssa tuo tarkka piirtoetäisyys saattaa tipahtaa pienimmäksi mahdolliseksi, eikä sitä voi säätää edes pelin sisältä jostain syystä. Tarkalleen en muista mikä oli asetuksen nimi, mutta tuon pitäisi korjaantua ainakin poistamalla system.xml tiedosto Settings kansiosta (toki backup siitä ensin), käynnistämällä peli uusiksi, vääntämällä asetuksista preset maksimiin ja näppäilemällä takaisin alkuperäiset asetukset.

EDIT. Tuo rikkinäinen asetus taisi olla nimeltään deepsurfaceQuality, mutta se vissiin vaikutti maastoon, eikä niinkään muihin hahmoihin.
 
Viimeksi muokattu:

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Tekstuurien on tosiaan oltava ultralla tai niiden laatu tippuu jo johonkin PS3 aikakaudelle. Tuo piirtoetäisyysongelma saattaa kuitenkin olla ihan bugi, R* joskus fiksaili niitä optimointejaan, jonka seurauksena vanhan asetustiedoston kanssa tuo tarkka piirtoetäisyys saattaa tipahtaa pienimmäksi mahdolliseksi, eikä sitä voi säätää edes pelin sisältä jostain syystä. Tarkalleen en muista mikä oli asetuksen nimi, mutta tuon pitäisi korjaantua ainakin poistamalla system.xml tiedosto Settings kansiosta (toki backup siitä ensin), käynnistämällä peli uusiksi, vääntämällä asetuksista preset maksimiin ja näppäilemällä takaisin alkuperäiset asetukset.

EDIT. Tuo rikkinäinen asetus taisi olla nimeltään deepsurfaceQuality, mutta se vissiin vaikutti maastoon, eikä niinkään muihin hahmoihin.
Takana on windowsin puhdas asennus ja filun poisto, ja monia tunteja säätöä. Että olisikin kiva jos joku hokkuspokkus vielä ilmaantuisi, en tosin usko vaan siihen enää. Piti tyytyä siihen mitä on ja pelata. Eihän nuo nyt ainoat outoudet pelissä ole..
Välillä peli silti näyttää todella hyvältä kun kaikki on kohdillaan.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
525
Takana on windowsin puhdas asennus ja filun poisto, ja monia tunteja säätöä. Että olisikin kiva jos joku hokkuspokkus vielä ilmaantuisi, en tosin usko vaan siihen enää. Piti tyytyä siihen mitä on ja pelata. Eihän nuo nyt ainoat outoudet pelissä ole..
Välillä peli silti näyttää todella hyvältä kun kaikki on kohdillaan.
Juu, en kyllä muista, että minkään muun pelin kanssa olisi joutunut käyttämään yli tuntia pelkästään grafiikkojen säätämiseen. Tuo kohtuuton säätäminen syö aika huolella sitä pelinautintoa, ennemmin pelaa vaikka huonommilla asetuksilla kunhan edes pääsee pelaamaan. Kertoo myös oman osansa ankeasta optimoinnista, sen eteen Rockstar ei ole tainnut tehdä mitään muuta kuin heittää sen 50 eri säätöä grafiikka-asetuksiin ja antaa käyttäjien hoitaa loput. Hyvin optimoiduksi ei tätä pysty mitenkään väittämään, vaikkaa parhaimmillaan onkin oikein nättiä katseltavaa.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
484
Tosiaan jos tällästä paskaa lähetään puhumaan, niin sit kanssa lyödään niitä todisteita pöytään.
Millaisia todisteita tarkalleen vaadit?

Vai kuvitteletko että pitääkö minun kuluttaa henkilökohtaista aikaani tekemällä sinulle tuntemattomalle henkilölle video jossa näkyy peli ja fps? Toivottavasti et sentään mitään näin työllästä kuvitellut, sillä sitä en kyllä rupea tekemään sinua varten.

Jos minä pyydän että sinä teet minulle 10 minuutin suorituskyky videon RDR2 pelistä niin teetkö?


Ota edelleen huomioon että ne pelitestit tehdään asetukset maksimissa vertailtavuuden vuoksi, minun asetukset on optimoitu netissä olleiden parhaiden ohjeiden perusteella kuitenkin niin että kuvanlaatu säilyy erinomaisena.

Kun RDR2 tietää asetusten optimoinnissa mitä tekee niin FPS:ää saa paljon lisää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Millaisia todisteita tarkalleen vaadit?

Vai kuvitteletko että pitääkö minun kuluttaa henkilökohtaista aikaani tekemällä sinulle tuntemattomalle henkilölle video jossa näkyy peli ja fps? Toivottavasti et sentään mitään näin työllästä kuvitellut, sillä sitä en kyllä rupea tekemään sinua varten.

Jos minä pyydän että sinä teet minulle 10 minuutin suorituskyky videon RDR2 pelistä niin teetkö?


Ota edelleen huomioon että ne pelitestit tehdään asetukset maksimissa vertailtavuuden vuoksi, minun asetukset on optimoitu netissä olleiden parhaiden ohjeiden perusteella kuitenkin niin että kuvanlaatu säilyy erinomaisena.

Kun RDR2 tietää asetusten optimoinnissa mitä tekee niin FPS:ää saa paljon lisää.
Laita vaikka kuva asetuksista, siitähän se selviää millaset asetukset ja reson vaatii 200fps. Sit voidaan keskustella siitä et onko se niin erinomainen se kuvanlaatu.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Jos minä pyydän että sinä teet minulle 10 minuutin suorituskyky videon RDR2 pelistä niin teetkö?
Kyllä minä ainakin vastaavissa teen aina jos joku pyytää. Pelaat peliä normaalisti, painat tallennusnappia ja uplodaa youtubeen. ”Vaiva” on noin 2min normi pelaaminen lisäksi.

Kyllähän tuollaiset auttaa kaikkia muitakin saaman pelin toimimaan paremmin, joten ihmeellisen hyökkäävä asenne kyllä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 051
Ostin tämän ku halvalla sai eli reipas 40€.

980Ti kanssa voisi koeponnistaa ensin pelin ja kun jossain vaiheessa 3080 TUF OC suostuu saapumaan, näkee benchmarkki eroa. Tästä tulossa jossain kohtaa grafiikkaa kun kerkeän.

OT: Eikä kaikki osaa painaa sitä tallennusnappia.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 469
Näyttiksissä on sisäänrakennettu oma softa millä tuo hoituu, joten eiköhän se nappi ole joka koneessa mikä peliä pyörittää...mutta ihan miten vain. Screenshotti nyt luulisi onnistuvan sekä fps:stä, että asetuksista.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 051
Näyttiksissä on sisäänrakennettu oma softa millä tuo hoituu, joten eiköhän se nappi ole joka koneessa mikä peliä pyörittää...mutta ihan miten vain. Screenshotti nyt luulisi onnistuvan sekä fps:stä, että asetuksista.
Ei mulla ole ainakaan asennettuna mitään muutakuin Nvidian ajurit, koska turhaa roskaa koneella eli ei löydy.

OCAT meinasin ladata, jotta näkee parhaiten nuo fps muutokset kun pelaa, eikä juurikaan rasita ser:iä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Niin siis eihän tässä kukaan videota oo pyytänykkään, kaveri ite rupes jotain mussuttamaan videosta kohtalaisen hyökkäävällä sävytyksellä. Tässä on jo muutama epäillyt et millaset ne asetukset nyt sit oikeesti onkaan jos 3090 kortilla +200fps on taulussa kokoajan, mukaanlukien ite. Pääasiassa ihan vaan sen takia koska iteltä löytyy 3080 ja toistaseks 3440x1440 resolla ja suht korkeilla grafiikka-asetuksilla (kaikki ei täysillä, koska sillon ei olla kokoajan edes yli 60fps) ei oo ihan hirveen monta kertaa tarvinnu katella et olis yli satanen taulussa raskaimmilla alueilla.

Samalla kun paasataan et kyllä mun koneella +200fps irtoaa niin selitetään sit samaan hengenvetoon et kuvanlaatu on muuten edelleen erinomainen, niin homma alkaa kuulostaa joltain jeesuksen kolmannelta tulemiselta ja alkaa paska vähän selityksissä maistumaan. Tai sit meillä on aivan täysin eriävät mielipiteet siitä mikä on erinomainen kuvanlaatu.

Eihän 3090 ja 3080 sama kortti ole, mutta tiiän myös sen verran ettei tossa mitään sadan fps eroa noiden välillä ole. En vaan oikeen osta sitä väitettä et "suurimman osan ajasta +200fps" yhdistettynä "erinomaiseen kuvanlaatuun". Ja väitän et se on paskapuhetta ennenkun jotain todisteita on tiskissä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
780
Jos on vihreetä pellin alla niin ALT+F9 aloittaa tallennuksen. Vaihdoin itse juuri leiriä ja ei mitään hajua mikä vastaava on punaisilla.

Edit: Ja Teris tuossa alempana sen jo mainitsikin että shadowplay pitää olla asennettu toki. Ite kun aina latailen suoraan sen geforce experiencen niin taitaakin tulla siinä mukana jo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
307
Miten ihmeessä tässä pelissä pääsee PC:llä aloittamaan siitä mihin viimeksi jäi? En näe missään Load game tai vastaavaa, ainoataan Story joka alkaa pyörittää pitkää introa ja ilmeisesti alkaa alusta koko peli.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
25
Miten ihmeessä tässä pelissä pääsee PC:llä aloittamaan siitä mihin viimeksi jäi? En näe missään Load game tai vastaavaa, ainoataan Story joka alkaa pyörittää pitkää introa ja ilmeisesti alkaa alusta koko peli.
Siitä "story":stä, jatkaa siitä mihin jäit, joskin en ole varma ottaako viimeisen minkä tahansa saven vai viimeisen itse tehdyn.

Olen itse päätynyt painamaan storyä ja sitten lataamaan viimeisen oman saven, ei siihen montaa sekuntia mene ainakaan ssd:ltä.

Edit: Kieltämättä outoa ettei ole load game vaihtoehtoa alkuvalikossa, hämäystä lisää vielä se että tallennus ei jatku välttämättä juuri siitä kohden missä olit edellisen kerran...
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
307
En ole jaksanut katsoa sitä alkuintroa kun valitsen Storyn koska oletin että se aloittaa uuden storyn enkä pääse lataamaan vanhaa Savea. Tarvitsee koittaa mitä tapahtuu kun pääsen taas pelailemaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 458
Viestejä
4 162 682
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom