Red Dead Redemption 2

Tulipa nyt RDR2 ostettua kun ei malttanut enää hyviä aleja odotella. Vaan on kyllä niin perkeleen raskas peli, että ehkä joutuu odottelemaan jotain supertietokonetta. =)
 
Tulipa nyt RDR2 ostettua kun ei malttanut enää hyviä aleja odotella. Vaan on kyllä niin perkeleen raskas peli, että ehkä joutuu odottelemaan jotain supertietokonetta. =)
Ite laitoin suoraan Hardware Unboxedin suositellut asetukset, joilla toteutuu sellainen ~80fps ja näyttää hyvältä. Prosu (9900k@5GHz) käy ~30% ja GPU (2080@2GHz) ~99% 1440p:llä.
Näiden lisäksi TAA sharpening täysille.

1589519752202.png


1589519772254.png


 
Viimeksi muokattu:
Onko RDR2 kuinka ronkeli kellotuksille? Online puoli on heittänyt useamman kerran pihalle, Windowsin pop-up ikkuna iskee pelin päälle sanoen error ja peli sulkeutuu. Missään muissa peleissä ei ole ollut tällaisia ongelmia, ei edes GTAV Onlinessa. Näyttiksen ajurit on päivitetty viimeisimpään.
 
Onko RDR2 kuinka ronkeli kellotuksille? Online puoli on heittänyt useamman kerran pihalle, Windowsin pop-up ikkuna iskee pelin päälle sanoen error ja peli sulkeutuu. Missään muissa peleissä ei ole ollut tällaisia ongelmia, ei edes GTAV Onlinessa. Näyttiksen ajurit on päivitetty viimeisimpään.

Lähinnä näytönohjaimen kellotukselle (core + muistit). Eli voi noitakin kellottaa mutta huomattavasti vähemmän kuin esim. testisoftia varten jotka yleensä tekevät sen testin muutamassa minuutissa vs. voit pelata teoriassa jopa kymmeniä tunteja yhtä peliä putkeen jolloin todennäköisyys virheen ilmenemiselle on suurempi (myös lämpöjen kasvulle).

Tietysti jos muutenkin "satunnaisesti" CPU ja muistit kellotukset saavat koneesi kaatumaan se ei ole hyvä ennen.
 
Onko RDR2 kuinka ronkeli kellotuksille? Online puoli on heittänyt useamman kerran pihalle, Windowsin pop-up ikkuna iskee pelin päälle sanoen error ja peli sulkeutuu. Missään muissa peleissä ei ole ollut tällaisia ongelmia, ei edes GTAV Onlinessa. Näyttiksen ajurit on päivitetty viimeisimpään.
Ainakin itselläni on eli jouduin hieman löysäämään näyttiksen kelloja jolloin satunnaiset kaatuilut loppuivat.
 
Lähinnä näytönohjaimen kellotukselle (core + muistit). Eli voi noitakin kellottaa mutta huomattavasti vähemmän kuin esim. testisoftia varten jotka yleensä tekevät sen testin muutamassa minuutissa vs. voit pelata teoriassa jopa kymmeniä tunteja yhtä peliä putkeen jolloin todennäköisyys virheen ilmenemiselle on suurempi (myös lämpöjen kasvulle).

Tietysti jos muutenkin "satunnaisesti" CPU ja muistit kellotukset saavat koneesi kaatumaan se ei ole hyvä ennen.

Ainakin itselläni on eli jouduin hieman löysäämään näyttiksen kelloja jolloin satunnaiset kaatuilut loppuivat.

Ei tässä oikein taida olla muuta vaihtoehtoa kuin näytönohjaimen kellotukset, koska muuten kone on toiminut 1,5 vuotta tällä setupilla normaalisti. Luulisi että suurimmat bugit, varsinkin näihin kaatumisiin liittyvät, on keretty pelistä korjaamaan jo.

Hyvä tietää, niin kokeilen kellotuksien laskemista tai kokonaan poistamista jos se auttaisi. Jollei niin sitten DDU ja ajurit uusiksi.
 
Minä alan uskoa bugien ja kuun asennon jne. olevan syypäät tämän pelin kaatuiluun. Aivan sama ajeletko vehkeitä vakiona vaiko miten, kaatuu se ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa.. Joskus saa pelata päivän taikka pari ilman yhtään ongelmaa, ja seuraavalla kerralla se kaatuu 3 kertaa tunnissa..

Tällä hetkellä RDR online on itselle se ykkös peli jota tulee hakattua melkein jokainen liikenevä hetki. (449 tuntia sanoo peli)

3-4 tuntia kun olet nylkenyt eläimiä pitkin metsiä ja kompuroinut hevosella, lämmittää mieltä kovasti lopettaa touhu joko kaatumiseen tai siihen ettei sun leiri syystä tai toisesta ilmesty ollenkaan näkyviin..
 
Täällä ei lainkaan kupperkeikka hommia. Onlinea en ole vielä kuin vain kokeillut. GPUssa ei ole enää ylikelloja kun se alkoi tehdä jossain ajurissa epävakaaksi varsinkin VR peleissä. Viimeisen 100mhz metsästys saanut jäädä.
 
Ei ole kaatuilua esiintynyt lainkaan mulla, eikä ole kellotuksia minkäänmoisia. Joskin vasta 5h peliä takana.. Sekin lähinnä testailua ja kraffojen säätelyä tuloksetta. =) Online ei kiinnostele yhtään.
 
Laskin hieman näytönohjaimen kellotuksia ja mitä eilen pelasin loppupäivän ajan onlinea, niin ei kaatunut kertaakaan. Toivotaan että tämä auttoi. Otin myös varmuudenvuoksi Steam overlayn pois käytöstä, kiitokset siitä vinkistä.

Edit: sieltähän se kaatuminen tuli, kesken metsästysreissun.
 
Viimeksi muokattu:
Omalta kohdalta voin sanoa, että ko. pelin kaatuniset johtuu 99% grafiikka-asetusten muuttamisesta keksekn pelaamisen. Jos asetuksia säätää, niin varmasti kippaa 15-30 minuutin sisään, jos ei käynnistä peliä uudelleen säädön jälkeen.
 
Jos mahdollista niin kokeilkaa sitä että otatte kaikki taustaohjelmat pois pyörimästä(Mitä ei tarvita pelaamiseen)

Jossain oli puhetta tuosta että pelin DRM suojaus niin herkkä että jos havaitsee vähäänkään erilaisuutta niin heittää työpöydälle.
 
Laskin graffat melkeempä lowille kaikki sillon kun tätä pelasin läpi. Ois pyöriny paremmillaki asetuksilla, mutta se jostain syystä päätti kaataa työpöydälle -> Graffat pottu tasolle niin johan autto :D Mutta hyvä tietää, että DRM suojaus tuon vois aiheuttaa. Tätä peliä tulee toistekkin tahkottua läpi niin kokeilee sitten muita kikkoja :comp2:
 
Bios piti päivittää silloin alussa, mutta kertakaan ei ole kaatunut ja mittarissa 50h, vaikka on mitä ohjelmia taustalla ja asetuksia säädetty mihin suuntaan tahansa.
 
Onkos muilla ilmennyt sellaista ongelmaa, että peli hyppää tallennusvalikkoon aivan satunnaisesti? Joskus 2 sekunnin pelaamisen jälkeen, joskus tunnin, joskus muutaman minuutin..

20200519092834_1.jpg

Sitten on vaihtoehtoina joko vain tallentaa. Mikäli painaa No niin sitten se kysyy oletko varma että haluat ottaa automaattisen tallennuksen pois?

Yritin asetuksista kattoa onko jokin tietty näppäinyhdistelmä mikä tuon avaisi, mutta en löytänyt.
 
Onkos muilla ilmennyt sellaista ongelmaa, että peli hyppää tallennusvalikkoon aivan satunnaisesti? Joskus 2 sekunnin pelaamisen jälkeen, joskus tunnin, joskus muutaman minuutin..

20200519092834_1.jpg

Sitten on vaihtoehtoina joko vain tallentaa. Mikäli painaa No niin sitten se kysyy oletko varma että haluat ottaa automaattisen tallennuksen pois?

Yritin asetuksista kattoa onko jokin tietty näppäinyhdistelmä mikä tuon avaisi, mutta en löytänyt.
Juu, tekee tuota kun tallennuksen nimi on sama autosavessa. Ominaisuus..
 
Onkos muilla ilmennyt sellaista ongelmaa, että peli hyppää tallennusvalikkoon aivan satunnaisesti? Joskus 2 sekunnin pelaamisen jälkeen, joskus tunnin, joskus muutaman minuutin..

20200519092834_1.jpg

Sitten on vaihtoehtoina joko vain tallentaa. Mikäli painaa No niin sitten se kysyy oletko varma että haluat ottaa automaattisen tallennuksen pois?

Yritin asetuksista kattoa onko jokin tietty näppäinyhdistelmä mikä tuon avaisi, mutta en löytänyt.
Vertailee immeisesti vain talletuksien nimiä ja läpäisyprosenttia kun yrittää tallentaa. Afkaa paikallaan ja lähde liikkeelle niin tulee. Kuuluu siis sarjaan paskasti koodattu.
 
Pelin kaatumistautiin taisi löytyä ratkaisu. Tiputin näytönohjaimen muistin kelloja 100MHz alaspäin. Coren kellotukset samat kuin aiemmin. Nyt on toiminut pari päivää kaatumatta.

Jos joku muu painii samanlaisen ongelman kanssa, niin tuossa saattaa olla ratkaisu.
 
Tulipa viimein hankittua tämäkin. Yllättävän kivasti vanha sotaratsu (4790K@4,6GHz, GTX1080, 16GB) jaksaa 1440p-resolla noilla Hardware Unboxedin suositusasetuksilla. Näytössä G-Sync, niin hyvin harvoin mitään selkeää tökkimistä. Paljon näyttävämpi ja pyörii sulavammin kuin esim. Witcher 3, jossa oli kyllä korkea fps, mutta töksähteli vähän väliä.

Ja onhan tämä kovan luokan peli! Vähän pelkäsin, että tylsistyn tuohon "simulaatiomaisuuteen", mutta parastahan tässä on vain haahuilla ja vaikka metsästää. Dialogin laatu on myös huima - niin käsikirjoitus kuin ääninäyttelykin. Pääjuonen tehtävät kyllä hiukan toistavat itseään, melkein kaikki päättyvät hirmuiseen ammuskeluun, jossa vihollista lappaa metsästä hurjalla syötöllä. Muistelen, että vähän samaa vikaa oli GTA5:ssä. Toki kun on hieno open world rakennettu, niin sitä pitää esitellä.
 
Viimeksi muokattu:
^Itsellä on i9-9900k ja sama näyttis. Myös 1440p reso ja gsync. Oletusasetuksilla ei ollut kyllä mitään asiaa pelaamaan kun fps syöksy kaivoon. Pari tuntia koitin tutkia ja säätää jotta sais hyväksi ja näyttäväksi edes jossain määrin siinä onnistumatta. Sitten taivuin ja ekaa kertaa kokeilin tuota experiencen optimointia ja sehän sitten sai asetukset yllättäen todella hyviksi. Suhteellisen näyttävä vielä ja fps ihan OK.

Joskin kun on näyttävästä pelistä kyse niin jos se ei pyöri ultralla ja täysin sulavasti jatkuvalla syötöllä niin mun mielestä se ei silloin pyöri ollenkaan. :lol:
 
Koittanut tätä hieman pelailla, kun julkaisussa jäi kesken aika alkumetreillä.

Jotenkin raskaalta tuntuu. Olis kiva tutkia mestoja ja metsästellä yms. mutta peli pakottaa väkisin tekemään tehtäviä. Esim. tänään halusin myydä hevosen, koska niitä tuli aina vislatessa kaksi (jäi alkupään tehtävästä, enkä löytänyt mihin palauttaa). No etsin tallia ja löysin, mutta ovet ei aukea. Hitto. No leiriin takaisin ja otetaan sitten joku tehtävä. Siinä ratsastettiin samantien siihen samalle tallille joka oli nyt mystisesti avoinna.

Saman tehtävän aikana vielä löysin idyllisen järven joka kuhisi kaloja. Tsekkasin läheisen mökin josta löytyi onki. Mutta äijä ei osaa edes poimia sitä onkea kouraan!? Googleen toikin ja ylläri, vasta jonkun tehtävän jälkeen oppii kalastamaan.

Aivan liikaa tämmöistä kädestä pitämistä tässä ainakin on, täysin avuton toi hahmo. Enää puuttuu perseen pyyhkiminen jokaisen riukupaskan jälkeen.

Nyt sentään pidemmällä kuin viimeksi mutta Chapter 2 vasta menossa ja myrkynjuonnilta tuntuu. Toivottavasti nyt paranis nopeasti ja ainakin noi "tutorialit" loppuis pikkuhiljaa, joku 14% kumminkin jo pelattuna.
 
  • Tykkää
Reactions: Vee
Joo, varmaan vasta siinä Chapter 3 nurkilla kannattaa alkaa tutkimaan vähän totisemmin, Chapter 2 kuitenkin sisältää noita tutoriaaleja jonkinverran. Ei kyllä itellä käyny mielessäkään et se noin hölmösti olis osa tekemisestä blokattu suoraan, mikäli ei ole siihen liittyvää tehtävää kerinnyt tekemään.

Raskaus tuntuu olevan muutenkin tän pelin teema ihan PC-porttauksesta lähtien. Kaikki on toteutettu sikäli vähän oudosti, ettei tiedä et onko tässä nyt yritetty simulaatiota rakentaa vai pidetty mukana se tietty pelimäisyys. Osa asioista tapahtuu pidemmän kaavan kautta, kun taas osa sit tapahtuu sormia napsauttamalla. Paikasta toiseen ravaaminen tehtävien välissä käy aika nopeasti vanhaks ja tehtävien kädestäpitäminen ja kaavamaisuus käy häiritsemään enemmän ja enemmän kun sen kerran äkkää. Tehtävissä asiat pitää tehdä just niinkun kehittäjät on sen suunnitelleet, ja pikkasenkin reitiltä poikkeaminen aiheuttaa mission failed-ruudun kattelemista.

Ei tää toki huono peli missään nimessä ole, mutta muutamat asiat vesittää kokonaisuutta kyllä aika pahasti. Ekalla pelikerralla näitä ei huomioinut, mutta PC:llä kun toista kertaa rymistelee läpi, niin ongelmat tuntuu huomattavasti suuremmilta.
 
Ei oo huono, ja tästä haluais kyllä tykätä, mutta noi älyttömyydet laskee arvosanaa kyllä.

Monesti ei ole mitään hajua mistä bountytkään tulee. Yhdessä tehtävässä lahdattiin vihollisjengiläisiä, ei ole hajua oliko syy sitten siinä, kun pois ratsastellessa jo kauempana jokin sheriffipartio kävi suoraan kimppuun. Mitään rikollista en sitä ennen ollut tehnyt.

Samoin aika m*lkkuja suurin osa tuolla böndellä vastaan tulevista. Koittaa morjestella iloisesti, niin haistatellaan vaan takaisin. Ehkä se on ajan kuva, mutta seuraava päätä aukova äijä saa kyllä kiväärin luodin takaapäin kalloonsa, varmaan tyydyttävä tunne tulee siitä.
 
Ei oo huono, ja tästä haluais kyllä tykätä, mutta noi älyttömyydet laskee arvosanaa kyllä.

Monesti ei ole mitään hajua mistä bountytkään tulee. Yhdessä tehtävässä lahdattiin vihollisjengiläisiä, ei ole hajua oliko syy sitten siinä, kun pois ratsastellessa jo kauempana jokin sheriffipartio kävi suoraan kimppuun. Mitään rikollista en sitä ennen ollut tehnyt.

Samoin aika m*lkkuja suurin osa tuolla böndellä vastaan tulevista. Koittaa morjestella iloisesti, niin haistatellaan vaan takaisin. Ehkä se on ajan kuva, mutta seuraava päätä aukova äijä saa kyllä kiväärin luodin takaapäin kalloonsa, varmaan tyydyttävä tunne tulee siitä.

Itelläkin monessa kohtaan tullut kysymysmerkki että mites tämäkin taas nyt toimii ja tarkoittaa jne.. Yrittänyt olla kattomatta, mutta pakko vaan aina välillä vilkasta netistä miten joku asia tehdään tai miksi tapahtuu joku juttu ja miten sen voi korjata jne..

Yrittänyt myös tutkia kaikkea ja olen vasta Chapter 2:ssa. Mutta kuten ylempänä mainittu niin taidan pelata sinne 3:een jos siinä kerran tutoriaalia tulee asioihin.
 
Ei oo huono, ja tästä haluais kyllä tykätä, mutta noi älyttömyydet laskee arvosanaa kyllä.

...

Samoin aika m*lkkuja suurin osa tuolla böndellä vastaan tulevista. Koittaa morjestella iloisesti, niin haistatellaan vaan takaisin. Ehkä se on ajan kuva...

Hieman kalskahti, sillä tämä peli ei sitten millään tavalla kuvasta mitään oikeaa villiä länttä tai sen ajan ihmistä. Mitä pelin laatuun tulee, on se selvästi tehty tietynlaista yleisö varten. Itsekin olen siinä rajalla että ostaisinko vielä joskus, muttei millään jaksa kovin elokuvamaisia pelejä ellei ne ole alusta loppuun täyttä tavaraa kuten parit Quantic Dreamsin pelit. Pelillisyyttä on uhrattu kaiken maailman pusikoissa kykkimiseen ja iän ikuiseen ratsastamiseen kun joku lässyttää jotakin. Mielestäni peli näyttää jopa hauskalta pelata silloin kun toimintaa ilmenee, mutta sitä on aivan liian vähän kaikkeen tauhkaan nähden. Peli on ottanut selvästi mallia The Witcher 3:sta, joka on tietyn tyypin maiskuttelupeli, että rauhassa uppoudutaan sisään, oli tarina sitten kuinka kypsä tai epäkypsä tahansa, mutta minä en oikein tuollaisesta piittaa, vaan pitäisi olla jämäkkää etenemistä paikasta toiseen. Haastekaan ei ole ongelma, mutta mielestäni pelin selviytymiseen liittyvät jutut on toteutettu vain ja ainoastaan pitkäveteisesti, eli ne eivät lisää varsinaista haastetta vaan pelin pituutta. Muutenkin joka ikiseen asiaan on animaatioiden ja oheissälän kautta lisätty tarpeetonta pituutta.

Vaikka peli onkin saanut huippupisteitä, tosin tänä päivänä ihan mikä tahansa tauhka voi saada huimat pisteet, tämä on silti pienemmän yleisön peli kuin arvaakaan. Elokuvamaisista makustelupeleistä tykkäävät tykkäävät varmasti tästäkin, mutta perinteisempi ja interaktiivisempi toiminnantäyteinen peli tämä ei ole, mikä on niin harmi, kun grafiikat ja näyttely ovat niin kohdillaan. Varmaan jää minulta ikuisiksi ajoiksi pelaamatta, halusin vain sanoa että harmittaa vähän tämä suunta, mutta hienoa niiden kannalta ketkä tykkäävät. Kannattaa kuitenkin varoa nykyään arvosteluja, ne ovat täyttä vedätystä, koska uuden aalloon pelaajilla on standardit aivan minimissä ja iso osa porukasta on ihan teini-ikäisiä joilta ei vielä kiven kovaa arvostelukykyä voi odottaakaan. RDR2 ja The Witcher 3 on tämän päivän kirkkaimmat esimerkit siitä, miten peli voidaan saada myymään hyvin aivan väärää yleisöä rahastamalla, koska osataan markkinoida niin pirullisen hienovaraisesti kaikkia varten ja manipuloida hypekonetta. Olkaa tarkkoja tänä päivänä, kuluttajan rahoista taistellaan viihdealalla verisesti ja usein ilman kunnollista vastinetta.
 
Hieman kalskahti, sillä tämä peli ei sitten millään tavalla kuvasta mitään oikeaa villiä länttä tai sen ajan ihmistä.
Koskee 99% "villistä lännestä" kertovia viihdetuotantoja?

Mitä pelin laatuun tulee, on se selvästi tehty tietynlaista yleisö varten. Itsekin olen siinä rajalla että ostaisinko vielä joskus, muttei millään jaksa kovin elokuvamaisia pelejä ellei ne ole alusta loppuun täyttä tavaraa kuten parit Quantic Dreamsin pelit. Pelillisyyttä on uhrattu kaiken maailman pusikoissa kykkimiseen ja iän ikuiseen ratsastamiseen kun joku lässyttää jotakin. Mielestäni peli näyttää jopa hauskalta pelata silloin kun toimintaa ilmenee, mutta sitä on aivan liian vähän kaikkeen tauhkaan nähden. Peli on ottanut selvästi mallia The Witcher 3:sta, joka on tietyn tyypin maiskuttelupeli, että rauhassa uppoudutaan sisään, oli tarina sitten kuinka kypsä tai epäkypsä tahansa, mutta minä en oikein tuollaisesta piittaa, vaan pitäisi olla jämäkkää etenemistä paikasta toiseen. Haastekaan ei ole ongelma, mutta mielestäni pelin selviytymiseen liittyvät jutut on toteutettu vain ja ainoastaan pitkäveteisesti, eli ne eivät lisää varsinaista haastetta vaan pelin pituutta. Muutenkin joka ikiseen asiaan on animaatioiden ja oheissälän kautta lisätty tarpeetonta pituutta.

Vaikka peli onkin saanut huippupisteitä, tosin tänä päivänä ihan mikä tahansa tauhka voi saada huimat pisteet, tämä on silti pienemmän yleisön peli kuin arvaakaan. Elokuvamaisista makustelupeleistä tykkäävät tykkäävät varmasti tästäkin, mutta perinteisempi ja interaktiivisempi toiminnantäyteinen peli tämä ei ole, mikä on niin harmi, kun grafiikat ja näyttely ovat niin kohdillaan. Varmaan jää minulta ikuisiksi ajoiksi pelaamatta, halusin vain sanoa että harmittaa vähän tämä suunta, mutta hienoa niiden kannalta ketkä tykkäävät. Kannattaa kuitenkin varoa nykyään arvosteluja, ne ovat täyttä vedätystä, koska uuden aalloon pelaajilla on standardit aivan minimissä ja iso osa porukasta on ihan teini-ikäisiä joilta ei vielä kiven kovaa arvostelukykyä voi odottaakaan. RDR2 ja The Witcher 3 on tämän päivän kirkkaimmat esimerkit siitä, miten peli voidaan saada myymään hyvin aivan väärää yleisöä rahastamalla, koska osataan markkinoida niin pirullisen hienovaraisesti kaikkia varten ja manipuloida hypekonetta. Olkaa tarkkoja tänä päivänä, kuluttajan rahoista taistellaan viihdealalla verisesti ja usein ilman kunnollista vastinetta.
Tässähän nimenomaan on sitä mäiskintää jos sitä kaipaa? Liikaakin. Sivusälää ei kukaan pakota tekemään vaan pelin voi vetää "toiminnantäyteisenä" turbojuoksuna tekemällä vain story missionit.

Viimeiset episodit tässä pelissä oli nimenomaan parhaimpia kun tahti oli hitaampi ja taso ei ollut enää pelkästään sitä "ratsasta paikkaan Y, homma menee wilduiks, tapa X määrä vihollisia".

RDR2 ja Witcher 3 vertailut taas on suhteellisen turhia. RDR2 on nimenomaan lähempänä toimintapeliä ja witcher open world rpg:tä hitaalla tarinankerronnalla. Ja toki sekin että RDR on ylihypetetty, mutta W3 yksi viime vuosikymmenen parhaimpia pelejä ;)
 
Joo tämä on kyllä kaikkien aikojen yliarvostetuin peli. Kaikessa on vaan sitä kankeuden tuntua ja peliä on väkisin yritetty venyttää ja venyttää. Jopa AC: Odysseytakin pelaan mielummin koska pelaaminen on mukavan sulavaa , vaikka siinäkin suurin osa tehtävistä on saman toistoa. Witcher 3 taas ihan vaan tarinan puolesta jaksaa pelata ja on se gameplay myös ihan riittävän hyvää.
 
Oppirahoja taas makseltu:
Tänään taas yritin pelata vähän eteenpäin (puoliväkisin) ja ratsastelin pitkin preeriaa kaikessa rauhassa, tutkien jokaista vastaantulevaa kiveä ja kaktusta, vain huomatakseni että ne olivat kiviä ja kaktuksia, joille ei voinut tehdä yhtään mitään (ehkä nekin vaatii jonkun tehtävän että pystyy, tai sitten ei).

No löysin sitten jonkun tummahipiäisen kundin keskeltä ei mitään, joka pyyteli palvelusta. Annoin sille pari kasvia (jotka sopivasti oli valmiiksi oli taskussa, kävipä tuuri!) ja sain jonkun eliksiirin tapaisen putelin hepalle. "Tämä korjaa hevosesi kaikki vammat ja viat!". Ok.

No siitä sitten lähdin laukkaamaan taas kohti tuntematonta, sattumalta aivan tuon äijän teltan vieressä oli kallionkieleke mitä en huomannut, josta hevosineni tipuin alas. Ukkeli näki tähtiä ja hevonen kuolemankielissä, saakelin saakeli! Voi perkele! Onneksi oli taskussa tuo noin 10 sekuntia sitten saamani eliksiiri! Glugluglu, hepalle keittoa ja oli taas hetken päästä kuin uusi. No ei ihan, korvat luimussa aika k-rpiintynyt oli, piti taluttaa että leppyi, ei porkkanakaan kelvannut.

Lähdin vähän sekavin tuntein jatkamaan matkaa, toisaalta ketutti rankasti kun hyvä aine meni nyt ihan hukkaan, mutta toisaalta mielissäni kun ilman juurikin sitä ainetta kovin rakkaaksi käynyt Hasse-niminen hevoseni olis varmaan potkaissut lopullisesti tyhjää! Koko juttu oli niin absurdi, että hetken päästä nauroin huutonaurua enkä huomannut yhtään kun joku sekalainen sakki ratsasti ihan puskista kohti. Hymyilin vaan takaisin ja kyselin mitä äijille kuuluu.

Tottakai se oli sitten joku rosvojoukko tai vastaava, sillä kaverit huuteli jotain ja alkoi samantien ampumaan kohti! (Mistä sen muka tietää etukäteen millä asialla nuo on? Hyvä kun omia noita kavereita tunnistaa vielä. Eikä viitsisi pyssyllä kaikkia sohia ensimmäisenä, kun ne harmittomatkin siitä sitten suuttuu?) Jäi siis täysin epäselväksi keitä nämä kaverit oikein oli ja mitä oikein halusivat? En muistanut heitä koskaan nähneeni.

Pari äijää sain vietyä mukanani, vaikka tuon aiemman kalliolta mukkeloinnin seurauksena äijän deadeye oli ihan finaalissa ja healthikin aika minimissä. Ylivoima oli kuitenkin liian suuri ja taas kerran kohtasi kuolema.

Jotenkin en pysty tässä yhtään hahmottamaan mitä saa tehdä ja mitä ei, keitä tulee varoa ja keitä ei. Onko tää tämmöistä kantapään kautta opettelua muillakin ollut?

Peli kiinni. Jatketaan taas joskus. Kyllä tästä ainakin (tahatonta?) huumoria saa revittyä jos ei muuta. Kovin vakavasti tätä ei kyllä pysty ottamaan. Semmonen "Lännen Kovin Kundi"-asenne äkkiä kyllä karisee kun kerta toisensa jälkeen jotkut random-rosvot rullaa sut, tiput kalliolta, villisika hyökkää kimppuun, käärme pistää hengiltä tai mitä tahansa nyt sattuu vielä tapahtuunkaan.
 
Oppirahoja taas makseltu:
Tänään taas yritin pelata vähän eteenpäin (puoliväkisin) ja ratsastelin pitkin preeriaa kaikessa rauhassa, tutkien jokaista vastaantulevaa kiveä ja kaktusta, vain huomatakseni että ne olivat kiviä ja kaktuksia, joille ei voinut tehdä yhtään mitään (ehkä nekin vaatii jonkun tehtävän että pystyy, tai sitten ei).

No löysin sitten jonkun tummahipiäisen kundin keskeltä ei mitään, joka pyyteli palvelusta. Annoin sille pari kasvia (jotka sopivasti oli valmiiksi oli taskussa, kävipä tuuri!) ja sain jonkun eliksiirin tapaisen putelin hepalle. "Tämä korjaa hevosesi kaikki vammat ja viat!". Ok.

No siitä sitten lähdin laukkaamaan taas kohti tuntematonta, sattumalta aivan tuon äijän teltan vieressä oli kallionkieleke mitä en huomannut, josta hevosineni tipuin alas. Ukkeli näki tähtiä ja hevonen kuolemankielissä, saakelin saakeli! Voi perkele! Onneksi oli taskussa tuo noin 10 sekuntia sitten saamani eliksiiri! Glugluglu, hepalle keittoa ja oli taas hetken päästä kuin uusi. No ei ihan, korvat luimussa aika k-rpiintynyt oli, piti taluttaa että leppyi, ei porkkanakaan kelvannut.

Lähdin vähän sekavin tuntein jatkamaan matkaa, toisaalta ketutti rankasti kun hyvä aine meni nyt ihan hukkaan, mutta toisaalta mielissäni kun ilman juurikin sitä ainetta kovin rakkaaksi käynyt Hasse-niminen hevoseni olis varmaan potkaissut lopullisesti tyhjää! Koko juttu oli niin absurdi, että hetken päästä nauroin huutonaurua enkä huomannut yhtään kun joku sekalainen sakki ratsasti ihan puskista kohti. Hymyilin vaan takaisin ja kyselin mitä äijille kuuluu.

Tottakai se oli sitten joku rosvojoukko tai vastaava, sillä kaverit huuteli jotain ja alkoi samantien ampumaan kohti! (Mistä sen muka tietää etukäteen millä asialla nuo on? Hyvä kun omia noita kavereita tunnistaa vielä. Eikä viitsisi pyssyllä kaikkia sohia ensimmäisenä, kun ne harmittomatkin siitä sitten suuttuu?) Jäi siis täysin epäselväksi keitä nämä kaverit oikein oli ja mitä oikein halusivat? En muistanut heitä koskaan nähneeni.

Pari äijää sain vietyä mukanani, vaikka tuon aiemman kalliolta mukkeloinnin seurauksena äijän deadeye oli ihan finaalissa ja healthikin aika minimissä. Ylivoima oli kuitenkin liian suuri ja taas kerran kohtasi kuolema.

Jotenkin en pysty tässä yhtään hahmottamaan mitä saa tehdä ja mitä ei, keitä tulee varoa ja keitä ei. Onko tää tämmöistä kantapään kautta opettelua muillakin ollut?

Peli kiinni. Jatketaan taas joskus. Kyllä tästä ainakin (tahatonta?) huumoria saa revittyä jos ei muuta. Kovin vakavasti tätä ei kyllä pysty ottamaan. Semmonen "Lännen Kovin Kundi"-asenne äkkiä kyllä karisee kun kerta toisensa jälkeen jotkut random-rosvot rullaa sut, tiput kalliolta, villisika hyökkää kimppuun, käärme pistää hengiltä tai mitä tahansa nyt sattuu vielä tapahtuunkaan.
Itse asiassa tällaiset jutut kuulostavat erittäin hyvältä! En peliä omista mutta juuri tuollaiset satunnaiset yllättävät tapahtumat joista syntyy tarina, houkuttaa lähtemään mukaan.
 
Oppirahoja taas makseltu:
Tänään taas yritin pelata vähän eteenpäin (puoliväkisin) ja ratsastelin pitkin preeriaa kaikessa rauhassa, tutkien jokaista vastaantulevaa kiveä ja kaktusta, vain huomatakseni että ne olivat kiviä ja kaktuksia, joille ei voinut tehdä yhtään mitään (ehkä nekin vaatii jonkun tehtävän että pystyy, tai sitten ei).

No löysin sitten jonkun tummahipiäisen kundin keskeltä ei mitään, joka pyyteli palvelusta. Annoin sille pari kasvia (jotka sopivasti oli valmiiksi oli taskussa, kävipä tuuri!) ja sain jonkun eliksiirin tapaisen putelin hepalle. "Tämä korjaa hevosesi kaikki vammat ja viat!". Ok.

No siitä sitten lähdin laukkaamaan taas kohti tuntematonta, sattumalta aivan tuon äijän teltan vieressä oli kallionkieleke mitä en huomannut, josta hevosineni tipuin alas. Ukkeli näki tähtiä ja hevonen kuolemankielissä, saakelin saakeli! Voi perkele! Onneksi oli taskussa tuo noin 10 sekuntia sitten saamani eliksiiri! Glugluglu, hepalle keittoa ja oli taas hetken päästä kuin uusi. No ei ihan, korvat luimussa aika k-rpiintynyt oli, piti taluttaa että leppyi, ei porkkanakaan kelvannut.

Lähdin vähän sekavin tuntein jatkamaan matkaa, toisaalta ketutti rankasti kun hyvä aine meni nyt ihan hukkaan, mutta toisaalta mielissäni kun ilman juurikin sitä ainetta kovin rakkaaksi käynyt Hasse-niminen hevoseni olis varmaan potkaissut lopullisesti tyhjää! Koko juttu oli niin absurdi, että hetken päästä nauroin huutonaurua enkä huomannut yhtään kun joku sekalainen sakki ratsasti ihan puskista kohti. Hymyilin vaan takaisin ja kyselin mitä äijille kuuluu.

Tottakai se oli sitten joku rosvojoukko tai vastaava, sillä kaverit huuteli jotain ja alkoi samantien ampumaan kohti! (Mistä sen muka tietää etukäteen millä asialla nuo on? Hyvä kun omia noita kavereita tunnistaa vielä. Eikä viitsisi pyssyllä kaikkia sohia ensimmäisenä, kun ne harmittomatkin siitä sitten suuttuu?) Jäi siis täysin epäselväksi keitä nämä kaverit oikein oli ja mitä oikein halusivat? En muistanut heitä koskaan nähneeni.

Pari äijää sain vietyä mukanani, vaikka tuon aiemman kalliolta mukkeloinnin seurauksena äijän deadeye oli ihan finaalissa ja healthikin aika minimissä. Ylivoima oli kuitenkin liian suuri ja taas kerran kohtasi kuolema.

Jotenkin en pysty tässä yhtään hahmottamaan mitä saa tehdä ja mitä ei, keitä tulee varoa ja keitä ei. Onko tää tämmöistä kantapään kautta opettelua muillakin ollut?

Peli kiinni. Jatketaan taas joskus. Kyllä tästä ainakin (tahatonta?) huumoria saa revittyä jos ei muuta. Kovin vakavasti tätä ei kyllä pysty ottamaan. Semmonen "Lännen Kovin Kundi"-asenne äkkiä kyllä karisee kun kerta toisensa jälkeen jotkut random-rosvot rullaa sut, tiput kalliolta, villisika hyökkää kimppuun, käärme pistää hengiltä tai mitä tahansa nyt sattuu vielä tapahtuunkaan.

Kartalla "viholliset" näkyvät punaisena. Noita voi sitten tappaa niin paljon kuin haluaa ilman että vaikuttaa maineeseen.
 
Dead eye kannattaa pitää kokoajan täysissä just noiden random encounttereiden takia. Jos tulee iso porukka vastaan niin vaikeeta on ilman vaikka hiirellä pääseekin tähtäilemään. Staminaa taas tuntui riittävän vaikkei sitä ikinä lataillut erikseen.
 
Dead eye kannattaa pitää kokoajan täysissä just noiden random encounttereiden takia. Jos tulee iso porukka vastaan niin vaikeeta on ilman vaikka hiirellä pääseekin tähtäilemään. Staminaa taas tuntui riittävän vaikkei sitä ikinä lataillut erikseen.
Ite myös opin ratsastamaan aina haulikko kädessä, sen varalta että pudottaa hevoselta.
 
Aina ei auta aseet tai dead eyekaan. Kävipä tuossa Saint Denisissä niin, että herra kadulla huuteli huikeasta business-mahdollisuudesta. Arvasin ansaksi, mutta kujalle seuratessani alkoi cut scene, jonka jälkeen heräsin hautuumaalta ~1500 taalaa köyhempänä. Redditiä tutkailtuani valkeni, että näitä kohtaamisia on paria variaatiota, joista tämän kyseisen rahoja ei ilmeisesti saa mitenkään takaisin.
 
Kartalla "viholliset" näkyvät punaisena. Noita voi sitten tappaa niin paljon kuin haluaa ilman että vaikuttaa maineeseen.
Juu, mutta jos ei ole ihan hereillä, se on vähän myöhäistä siinä vaiheessa, kun kaverit on ratsastaneet melkein iholle. :D
Itse asiassa tällaiset jutut kuulostavat erittäin hyvältä! En peliä omista mutta juuri tuollaiset satunnaiset yllättävät tapahtumat joista syntyy tarina, houkuttaa lähtemään mukaan.
Jep, kyllä tässä naureskeltua on tullutkin. Ei tää mikään vakava peli ole kai tarkoituskaan olla.
 
Ite tuossa törmäsin tilanteeseen missä joku posse ryösti junan matkustajia. Katselin sivulta kun olivat saaneet saaliinsa ni tapoin kaikki, mutta eipä niillä sitten ollut mitään lootattavaa poislukien tyyliin 5 reukun paukkua 3 rahaa ja taskukello..
 
Tässä kun oli juttua tuosta tutoriaalista, niin näyttää vielä 3 chapterissakin olevan vielä jotain pientä tutoa.
Ihan nauratti vähän aiemmin kun jonkun 30h pelailun jälkeen tulee asekauppaan tutoriaali, jossa juuri kävin ja käynyt varmaan kymmenen kertaa :D
Ja välillä nuo cinematic camera osuudet pistää repeilyttään kun Arthur törmäilee matkalla johonkin ja taas ollaan mudassa ja tekee kipeää :D
Hyvääkin tässä kyllä on, siitä ei epäilystäkäään.
Mutta tosiaan kyllähän tuossa 3 chapterin kohdilla peli vasta kunnolla alkaa.

PS. Parit screenshotit matkalta:
 
Viimeksi muokattu:
Jep. :D Veikkaan, että tää olis paljon parempi (ainakin alussa) jos mitään noita tutorialeja ei olisi lainkaan. Alkaa vaan ärsyttämään.

Hei, vuosi 2020, onko todella niin, että ihmiset ei itse keksisi niitä asioita, tai edes löytäisi hakukoneilla ratkaisua, ilman että peli pitelee karskia lännensankaria kädestä kiinni?
 
  • Tykkää
Reactions: BOT
Jep. :D Veikkaan, että tää olis paljon parempi (ainakin alussa) jos mitään noita tutorialeja ei olisi lainkaan. Alkaa vaan ärsyttämään.

Hei, vuosi 2020, onko todella niin, että ihmiset ei itse keksisi niitä asioita, tai edes löytäisi hakukoneilla ratkaisua, ilman että peli pitelee karskia lännensankaria kädestä kiinni?

Erityisesti jotenkin ärsyttää se Rockstarin GTA 3:sta asti (ellei jo aiemmin) käytössä ollut tyyli esittää ne tutoriaalitekstit. Eli että pieni tekstilaatikko on aina tietyn ajan ruudussa ja etenee hitaasti seuraavaan eikä sitä voi esim nopeuttaa tai lukea omaan tahtiin.

En tykännyt siitä tavasta edes GTA 3:n aikaan, saati nyt. Ärsyttävää, tylsistyttävää, ja vinkit varmaan jää mieleenkin tavallista huonommin.

Toki RDR2:n kontekstissa tämä oli niin pikkuvika ettei edes mainitsemisen arvoinen, muutenkin itsestäänselvyys R*:n peleissä.
 
Viimeksi muokattu:
Erityisesti jotenkin ärsyttää se Rockstarin GTA 3:sta asti (ellei jo aiemmin) käytössä ollut tyyli esittää ne tutoriaalitekstit. Eli että pieni tekstilaatikko on aina tietyn ajan ruudussa ja etenee hitaasti seuraavaan eikä sitä voi esim nopeuttaa tai lukea omaan tahtiin.

En tykännyt siitä tavasta edes GTA 3:n aikaan, saati nyt. Ärsyttävää, tylsistyttävää, ja vinkit varmaan jää mieleenkin tavallista huonommin.

Toki RDR2:n kontekstissa tämä oli niin pikkuvika ettei edes mainitsemisen arvoinen, muutenkin itsestäänselvyys R*:n peleissä.
Tämä on kyllä niin totta. o_O
 
Mua ei nuo tutoriaalit haitanneet yhtään. Tai peli oli oikeastaan sen verran pitkä, etten edes muista niitä alkupään tutoriaaleja. En tiedä kuinka paskasti peli oli sitten portattu PC:lle, kun tuntuu tulevan huonompaa palautetta siltä suunnalta vähän jokaisella pelin osa-alueella. Last Of Us oli aikanaan parhaita pelejä tarinallisesti, mutta tämä kiilasi sen rinnalle. Yhdistettynä avoimeen isoon maailmaan, tämä meni kyllä ohi. Itse otan tämänkaltaiset pelit lähinnä pelattavina elokuvina ja nautin tarinasta. Kaikki muu on vain extraa.
 
Ite myös opin ratsastamaan aina haulikko kädessä, sen varalta että pudottaa hevoselta.
Täällä sama. Varsin aikaisessa vaiheessa tajusin itsekin, että jotain hämärää tulee tapahtumaan jokaikisellä vähänkin pidemmällä ratsastusreissulla eli aina haulikko/pistooli ulos holsterista niin on tulenavaus hieman nopeampaa :D
 
Mua ei nuo tutoriaalit haitanneet yhtään. Tai peli oli oikeastaan sen verran pitkä, etten edes muista niitä alkupään tutoriaaleja. En tiedä kuinka paskasti peli oli sitten portattu PC:lle, kun tuntuu tulevan huonompaa palautetta siltä suunnalta vähän jokaisella pelin osa-alueella. Last Of Us oli aikanaan parhaita pelejä tarinallisesti, mutta tämä kiilasi sen rinnalle. Yhdistettynä avoimeen isoon maailmaan, tämä meni kyllä ohi. Itse otan tämänkaltaiset pelit lähinnä pelattavina elokuvina ja nautin tarinasta. Kaikki muu on vain extraa.
Eipä itsellekkään se chapter 1 tutorialli haitannut, siihen olisi pitänyt vaan ymmätä kaikki. Chapter 2 kohdalla taas, kun oltiin liikuttu ja pelimaailman kokonaisuus iski ruudulle samalla jättäen välillä jonnekkin korpeen hahmon olisi ollut kiva matkalla tutkia kaikki mahdollinen. Itse en ole vieläkään saanut peliä pelattua loppuun, ps4 johonkin C5 asti ja PC:llä 3, mutta miljoonia paikkoja tutkittu. Pelin hitaus kyllä vähän tuhoaa tätä uudestaan pelattavuutta, kun ei jaksa samoja hemmetin hitaita tarinatehtäviä pelata läpi, joissa ratsastetaan 5min paikkaan x ja puhutaan tarinaa minkä on jo kuullut.
 
Onks jollain muulla sama ongelma (tai mahdollisesti ratkaisua), eli äänet rätisee, yleensä kun joku dialogi meneillään, mutta myös muulloin. Tapahtuu ainostaan Sennheiserin GSP 670 headsetillä (langattomat, USB dongle), kokeilin kajareilla jotka suoraan emolevyn 3.5mm ja ongelmaa ei ole. Missään muussa pelissä en ole törmännyt vastaavaan ongelmaan.

Senkuissa uusin firmis/softa, emolevy Asrock Z390 Phantom ITX, Windows 10 uusilla ajureilla jne.
 
Onks jollain muulla sama ongelma (tai mahdollisesti ratkaisua), eli äänet rätisee, yleensä kun joku dialogi meneillään, mutta myös muulloin. Tapahtuu ainostaan Sennheiserin GSP 670 headsetillä (langattomat, USB dongle), kokeilin kajareilla jotka suoraan emolevyn 3.5mm ja ongelmaa ei ole. Missään muussa pelissä en ole törmännyt vastaavaan ongelmaan.

Senkuissa uusin firmis/softa, emolevy Asrock Z390 Phantom ITX, Windows 10 uusilla ajureilla jne.
Itsellä välillä rätisevät kaiuttimen äänet (kiinni emolevyssä), kuulokkeet (usb-liitäntä) eivät rätise. Ei mitään hajua mistä johtuu, ongelmaa on myös esiintynyt kun CPU load ei ole täysillä.
 
Itsellä välillä rätisevät kaiuttimen äänet (kiinni emolevyssä), kuulokkeet (usb-liitäntä) eivät rätise. Ei mitään hajua mistä johtuu, ongelmaa on myös esiintynyt kun CPU load ei ole täysillä.

Kokeilin myös piuhalla kiinni Sennheisereitä, vaihtelin stereo/headphones/surround välillä pelin asetuksista, Sennheisereitä 2.0 ja 7.1 tiloilla, ei auttanut. Netissä lukee jotain, että vaihtais Windows Sound Devices -> Properties -> Advanced -> Default Formattia paskemmaks, mutta itsellä kyseinen optio harmaa (Ei voi vaihtaa)
 
Eipä itsellekkään se chapter 1 tutorialli haitannut, siihen olisi pitänyt vaan ymmätä kaikki. Chapter 2 kohdalla taas, kun oltiin liikuttu ja pelimaailman kokonaisuus iski ruudulle samalla jättäen välillä jonnekkin korpeen hahmon olisi ollut kiva matkalla tutkia kaikki mahdollinen.
Juurikin näin. Esim. tuo, että C2 menet tallille, ihmettelet mikset pääse sinne. Sitten 5min päästä otat tehtävän, ratsastat jonkun tyypin kanssa samalle tallille ja se onkin nyt auki. "Tuossa on talli. Siellä voit ostaa ja myydä hevosia". No enpä olisi arvannutkaan...

Tuntuu tosiaan että maailma "aukeaa" mutta mitään ei kannata tutkia, koska saatat löytää paikan jossa et kuitenkaan pysty mitään tekemään, ennen kuin joku asian avaava tehtävä on suoritettu. Pahinta on se, että tuo koskee ihan itsestäänselviä asioita, uskoisin että ilman peruskurssia kuka tahansa osaa esim. poimia onkivavan käteensä.
 
PC julkaisun jälkeen valitettiin bugisuudesta... Onkohan peli jo sellaiseen kuntoon saatu ettei häiritse?
 
PC julkaisun jälkeen valitettiin bugisuudesta... Onkohan peli jo sellaiseen kuntoon saatu ettei häiritse?
Ite pelasin varmaan pari kk takaperin läpi ei silloin kyllä ollut enää mitään ellei halua nillittää jostain graffa klitseistä mitä nyt väkisinkin on tän koko luokan pelissä. Alkuun oli itselläkin muutama kaatuminen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 823
Viestejä
4 517 788
Jäsenet
74 482
Uusin jäsen
nup
Back
Ylös Bottom